Gå til innhold

Vossafår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er Vossafår også "nei-mat"? Fikk plutselig såååååå lyst på det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte meg det.. Får finne noe annet da ;)

Skrevet

Vet det blir sagt mye forskjellig når det gjelder spekemat, men her får i allefall alle gravide beskjed om at det er trygt dersom en fryser spekematen i 24 timer først..

Skrevet

listeria bakterien blir ikkje drept av og frysest. den må kokes/steikes..

Skrevet

Gjelder det som kokt/stekt hvis jeg har det under ostesmørbrød kanskje? :) plutselig fått lysten på Vossafår på hjernen! ;)

Skrevet

usikker men varme skal ta knekken på den så godt mulig det er greit.. men trur ikkje det er så farlig i norge som i utlandet. alt med måte tenker eg

Skrevet

Sikkert det beste å holde seg unna, typisk å få sååå lyst på akkurat det da ;)

Skrevet

Min jordmor sa faktisk at man kan spise spekemat som er produsert i Norge, men ikke den fra utlandet. Noen andre som har hørt dette?

Skrevet

Følg rådene for hva gravide skal/ ikke skal spise. Ikke hva en tilfeldig helsesøster/ tante/ søster/ helsearbeider mener eller tror.

Det er bare 9 mnd * antall barn. Ikke all verden tid for en unge dere har valgt å få.

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke all verdens tid, og jeg kunne forsaket det aller meste for å være så heldig som jeg er nå.. Var bare ikke sikker på om jeg kunnne spise Vossafår..

Skrevet

Har selv fått beskjed om å at å spise vossafår er helt ok :-) Så lenge den ikke ligger for mange dager åpen i kjøleskapet, så må jo spises opp iløpet av noen dager :-) Men jeg har selv spist masse av det ettersom at jeg fikk så totalt dilla. Ang kjøttet her i norge er de mye strengere enn i ultandet, så det meste er trygt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...