Gå til innhold

Angrer på mellom navnet gutten min fikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er tre år nå .Og mellom navnet er til barnefar.Fordi moren hans har det mellom navnet og det liksom betyr så mye for barnefar.Barnefar fikk bestemme fornavnet til guttungen i tillegg fikk han presset inn mellom navn.det er ikke riktig og jeg vil fjerne mellomnavnet.kan jeg det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor alene med mitt barn.kan jeg alene bestemme at mellom navnet skal slettes eller må barnefar også samtykke.?

Skrevet

Om dere har delt foreldreansvar så må far samtykke til endringen

Skrevet

Delt?.Han passer barnet annenhver helg .er det delt foreldre ansvar?

Skrevet

Selv om du og barnet bor alene må far signere på papirene dersom dere har delt foreldreansvar...

Om du har foreldreansvar alene er det du som bestemmer.

Skrevet

Det er forskjell på foreldreomsorg og foreldreansvar.

Delt omsorg er samværsrett o.l, mens ansvaret gir rett til innsyn i alle barnets papirer. Jeg TROR at dersom dere har hatt delt ansvar så har dere det ennå, dersom det ikke har tilfalt deg ved dom. Men dette er jeg ikke sikker på...

Skrevet

Delt?.Han passer barnet annenhver helg .er det delt foreldre ansvar?

Det er omsorg og samvær.

Du må nå vite om du har foreldreansvaret alene eller om du og far deler det

Skrevet

Tror jeg skjønner.vi var ikke samboere når barnet ble født.så da har jeg foreldre ansvaret alene.det vil ikke bli tatt godt i mot at jeg fjerner mellom navnet.sysn bare det er dårlig gjort at han faktisk klarte å få bestemme fornavnet.og i tillegg presse inn sitt mors navn som mellom navn. syns dere jeg er sær eller slem?Farmor er en koselig dame ,dette bare irriterer meg ganske mye faktisk.-

Skrevet

Det er ikke mors fornavn som er mellom navn.men et sted i norge moren hans er født.

Skrevet

Altså, jeg skjønner ikke helt?

Mellomnavnet er her et etternavn?

Samme som fars etternavn?

Hva slags etternavn har gutten din da? Ditt?

Han har altså fornavn, fars mellom-etternavn som er etternavnet til farmor, og et etternavn - ditt?

Skrevet

Tror jeg skjønner.vi var ikke samboere når barnet ble født.så da har jeg foreldre ansvaret alene.det vil ikke bli tatt godt i mot at jeg fjerner mellom navnet.sysn bare det er dårlig gjort at han faktisk klarte å få bestemme fornavnet.og i tillegg presse inn sitt mors navn som mellom navn. syns dere jeg er sær eller slem?Farmor er en koselig dame ,dette bare irriterer meg ganske mye faktisk.-

Ja, du er sær fordi det virker som om du kun gjør det for å havne deg og for å være kjip. Når farmor er en koselig dame så syns jeg du skal la navnet stå

Skrevet

Mellom navnet her er et mellom navn både barnefar og farmor har.også har barnet mitt etternavn- det bare irriterer meg veldig.han fikk liksom trumfet gjennom alt.i tillegg ser han bare ungen annehver helg.

Skrevet

Mellom navnet her er et mellom navn både barnefar og farmor har.også har barnet mitt etternavn- det bare irriterer meg veldig.han fikk liksom trumfet gjennom alt.i tillegg ser han bare ungen annehver helg.

Barnet har ditt etternavn og barnet vil sikkert like å ha et navn fra farsiden også.

Skrevet

Ja jeg bare føler at jeg ble overtalt.syns ikke fornavnet til guttungen er noe spesielt fint heller ..

Skrevet

Du er rar.

Hvorfor han du gitt ungen din et navn du ikke syns er fint?

Skrevet

Ja jeg bare føler at jeg ble overtalt.syns ikke fornavnet til guttungen er noe spesielt fint heller ..

kan jeg få spørre hva fornavnet er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...