Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Hoppsann! Jeg er nøye med å bytte på sengen etter hver gang gjester har vært på overnattingsbesøk. Men selv opplever jeg at det ikke alltid er rent sengetøy når jeg/vi ligger over hos andre. Jeg synes det er litt kleint, men vil jo ikke være uhøflig å spørre på rent sengetøy... Hvor nøye er dere med dette?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Hæh? Selvsagt får gjester rent sengetøy- og jeg skifter igjen når de er reist! Er det virkelig noen som ikke gjør det? Jeg vil da virkelig ikke ligge i sengetøy som andre har benyttet- med mindre det da evt er mannen min eller ungen min som har ligget der før meg..
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Bytter selvfølgelig etter hver gjest. Har ikke opplevd å ikke få nytt sengetøy hos andre enn svigerforeldrene mine, men der har vi eget rom så ikke nødvendig at de skifter mellom hver gang siden det kun er oss som bruker sengen.
soleia Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Skiftar alltid mellom gjester, men det hender eg legg til sides sengetøyet til foreldra mine som er her oftast og brukar det eit par gonger.
Serepta Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Oj, hjelp. Ja for meg er det en selvfølge at gjestene skal ha rent og pent sengetøy når de kommer. Dette tas av når gjestene drar, og vi legger på rent når vi får nye gjester. Har aldri opplevd å få brukt sengetøy når vi er på overnatting noe sted, heldigvis.
:) liris Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Jeg hadde sagt ifra på en nysgjerrig og undrende måte.. Det er ikke greit å ligge i brukt sengetøy, ei heller å måtte avstå fra overnatting pga. dette. Det er kanskje en enkel forklaring og løsning
LuksusLiv Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 Æsj, klart at man bytter til rent sengetøy når man får gjester! Fysj for noen ekle folk! Hadde tatt med meg eget sengtøy hvis jeg skulle overnattet hos sånne svin, evt bare blitt hjemme. ;/
Mammaaaaaa Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 Æsj! Hadde aldri ligget i sengetøy som andre har brukt!! Bortsett fra min mann og mine barn... Skifter alltid på sengene her i huset! Gjestene får alltid rent sengetøy!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 Hvis svigermor har vært her en helg og kommer inn helgen etter, får hun samme sengetøy. Da gidder jeg ikke skifte. Skulle en venninne eller min mor eller noen som helst andre enn min svigermor komme inn for å sove i mellomtiden, bytter jeg selvfølgelig på sengetøyet. Jeg tilbyr ikke andre brukt sengetøy
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #10 Skrevet 28. februar 2012 Bytter her, men har hørt om at sånt skjer.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #11 Skrevet 28. februar 2012 hos svigerfar er det vi som må bytte på senga selv, men gjør det sjelden da det kun er vi som bruker det likevel. De få gangene vi blir natta over hos mine foreldre hender det at senga ikke bli bytta på, men da er det bare mamma og nevøen min som har sove der når han har vært på ovenatting. så overlever de bassillene.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #12 Skrevet 28. februar 2012 Alltid rent sengetøy her, og har aldri opplevd å få brukt sengetøy hos andre heller.
LoveDove Skrevet 28. februar 2012 #13 Skrevet 28. februar 2012 Altså, mamma og stefaren min sov her en gang da min kusine på seks år hadde sovet her natten før. Hun er liten og søt og sov i pysj, så det så jeg ikke noe problem med det. Men utover det kunne det ikke dette meg inn i mine villeste drømmer, og jeg ville ikke funnet meg i det selv heller.
Mikkemafian Skrevet 28. februar 2012 #14 Skrevet 28. februar 2012 Folk er rare!! Man legger ikke gjester i skittent sengetøy!!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #15 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har opplevd det noen ganger. Problemet løser jeg ved å si at vi tar med dyner og sengetøy for å spare jobb for dere. Sier det gjerne sammen med at vi står for frokosten, så det trenger dere ikke tenke på! Pakker dyna vår med trekk på i bilen og ruller ut senga når vi kommer frem :-) Dette gjør vi hos både de som skifter på til oss og de som ikke gjør det. Særlig om vi skal overnatte hos flere på kort tid, besøke flere slektninger på en juleferie etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå