Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 jeg prøver og prøver,og jeg går på en smell hver gang,blir så oppgitt over meg selv,selvtilliten min daler for hver gang:( noen som har noen gode tips?? hilsen frustrert og oppgitt
anonym91 Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 har du små barn? kan trille tur eller leke ute? gjekk mangen trille turer me tulla mi når ho var liten.. men det som virka best var og svømme.. gjekk 1 gang i uka i bassenge. merka forsjell kver gang.. kondis og helse blei bedre.. energien blei bedre og magen strammere evt ta barna med i bassenget ? for meg som er lite glad i og trene virka det som en lett måte
mamsen32 Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 trening og sundt kosthold, godt/snop på kun forhåndsbestemte dager for da har du noe å se frem til. Spis litt mndre porsjoner, drikk rikelig med vann gjerne tilsatt litt sitron. Svømming er kjempe bra gå turer, legg inn lett jogg på små strekninger selv om det er å jogge kun 45 sekunder, og gå igjen, formen stiger, og tilslutt jogger du mer og mer. Spenst har et et kurs som heter easylife, lærerikt og veldig bra sjekk om det er et spenst senter i nærheten av deg. vektklubb er også bra, men litt slitsomt å legge inn alt man spiser, men gir en fin pekepinn på om du faktisk spiser sundt, eller for fett/usundt. Ta mål av kroppen din , cm er bedre enn kg. Mål cm f.eks hver tredje/fjerde uke, motivasjon
MrsMilla Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 jeg prøver og prøver,og jeg går på en smell hver gang,blir så oppgitt over meg selv,selvtilliten min daler for hver gang:( noen som har noen gode tips?? hilsen frustrert og oppgitt Trening er gull om man sliter litt med hva man putter i munnen. Får ikke akkurat lyst på sjokolade rett etter step-timen for å si det sånn-.... :-) Om det er ren slanking tror jeg det er verre enn å endre livsstil (da skal det være varig!) Må ha realistiske forventninger og nok og regelmessige måltider. Utrolig hvor mye rart man spiser når man droppet lunchen.
M.I.L Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 Mitt beste tips som hjalp meg å få kontroll over vekten er å bytte ut så mye karbohydrater som mulig med proteiner. Jeg er ikke fan av "lavkarbokuerer" hvor man ikke kan spise noe særlig karbo i det hele tatt, men bytte ut mye karbo med mye proteiner. Min dag ser f. eks slik ut: Frokost: 2 rugsprø,4 skiver kalkunpålegg og 3 kokte egg, masse grønt på, eller 30 g havregryn kokt til grøt med vann, litt sukrin på og 1 boks mager kesam blandet inn. Bruker bringebær og litt kanel på toppen. Lunch: Salat med masse grønnsaker, noen valnøtter, kylling/tunfisk/reker/skinke eller egg, litt mango, cottage cheese, salt og pepper, soltørket tomater etc. Eller en stor omelett med egg og kjøtt og grønnsaker og 2 rugsprø. Frukt og en boks skyr som mellommåltid. Til middag spiser jeg vanlig mat men unngår pølser, kjøttdeig (bruker karbonadedeig eller kylligkjøttdeig) og ferdig middager. Spiser lite av ris og pasta (2 ss f.eks) bare fordi jeg har lyst på litt og spiser meg heller stappmett på grønnsakene vi har til.. Kvelds: Nutrilett bar om jeg er fysen, eller rugsprø med MASSE makrell i tomat, pepper og agurker, mager vaniljekesam med frukt og bær, cottage cheese med frukt og bær, en stor smootie med litt havrekli oppi.... I starten sprakk jeg stadig med godter etc. selv om jeg spiste dette, men tvang med da til å spise like mye mat i tillegg! Etter ca. 2 uker forsvant mye av suget etter mat! Jeg spiser nå godter og sukker bare på lørdagene og har ingen problemer med å holde meg til vanlig mat i uken:) Hender jeg får veldig lyst på rundstykke med brunost/syltetøy etc. og da unner jeg med det. Bruker grovbrød og lett brunost og lager syltetøy selv med sukrin istedetfor sukker! Om du ikke er flink å drikke vann, kjøp fun saft og drikk masse! Når det kommer til trening så ikke sett for høye krav, da klarer men ikke følge opp! Start med turer og bestem deg for trening fast f. eks 1 gang i uken og fullfør noen uker før du øker! Sats på styrketrening framfor kardio (det gir større muskelmasse som brenner mer energi gjennom hele dagen) og legg inn kardio når du orker/har lyst å trene oftere! Om du er supersliten den dagen du skal trene så "gjør en avtale" med deg selv: "Jeg skal dra på treningen og bare trene litt/det jeg orker" som oftest når man kommer seg på trening blir det en fin økt når man kommer i gang, og om man virkelig er helt utslitt så avslutter man og drar hjem! Har reddet min treningsdag mang en gang;) Lykke til, dette klarer du!!!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 Er du konkurransemenneske?! Dét er jeg, og det gir meg en kick start! Har alliert meg med mannen min, og klarer jeg å holde meg unna godteri så så mange uker får jeg en "belønning".. Som at vi setter inn penger på vår felles reisekto, helaften ute (god mat og date med min kjære). Når suget etter godis har roet seg klarere jeg å spise i kun helgene, uten å måtte ha kjempe mye eller liiiiitt hver dag. Første gang jeg gikk ned endel meldte jeg men inn på vg nett sin vektklubb. Der får du god veiledning i hva som er riktig mat og riktig mengde mat for at du skal nå DITT mål. I starten veide jeg maten, nå tar jeg det på øyemål. I tillegg får man seg kanskje en vekker på hva mat faktisk inneholder av kcal. Ofte spiser man for mye av feil type mat, uten å være klar over hvor mye kcal maten faktisk inneholder! Hva med å henge opp et bilde av deg selv hvor du er riktig fornøyd, og bruke det som motivasjon. Finn frem en bukse el.l som du skal passe igjen, frem til sommeren har du rikelig med tid til å få strammet opp og redusert vekt! Kjenner ikke ditt utgangspkt i forhold til hvor ofte/mye du trener og kunnskap om mat.. Men begynn i det små og øk på. Etter hvert som kg forsvinner øker nok motivasjonen! Husk at en "pang" kur ikke hjelper. Du skal klare å holde vekten og! Å gå ned er "lett", jeg opplever det som vanskeligere å stabilisere meg der jeg ønsker å være. Jeg spiser ikke etter kl 19 f.eks. Er jeg sulten på kvelden tar jeg bær, en lett yoghurt eller drikker masse. kveldsmåltidene tar knekken på vekta mi. I tillegg må jeg redusere karbohydrater, uten at jeg på noen måte spiser etter lavkarbo metoden/dietter. Det er generelt mye tomme kcal i karbs (pasta, brød..). Jeg spiser det, men i betydelig mindre mengder enn jeg kanskje ville gjort før. Masse lykke til! Av 1000 svar får du sikkert 1000 forskjellige råd, ta til deg og bruk det du tror du kan gjennomføre! Kan hende du må prøve og feile litt og - eneste sikre er at du må legge om dagens vaner :-)
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Skriver "første gang jeg gikk ned endel", fordi jeg gikk opp ganske mye i mitt første svangerskap. Alle kg pluss noen ekstra gikk av, og jeg har holdt meg slik! Vi snakker totalt 35 kg ned :-) Hilsen anonym #6
Bebisslykke Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 Grethe Roede kurs er fantastisk og motiverende:) verdt å sjekke ut. I tillegg finne noe du liker å trene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå