Gå til innhold

Er det normalt å spy gjennom nesa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spydd gjennom nesa så lenge jeg kan huske. Det kommer til og med matbiter. Det er helt forferdelig og jeg føler ofte jeg ikke får puste og får litt panikk. Er det noen andre som gjør det?

Nå som jeg prøver å bli gravid, så begynner jeg å frykte kvalme og oppkast i ukesvis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gang i blant, av de få gangene jeg har spydd, har det kommet ut av både munn og nese. Styrtspy kaller jeg det..

Det kommer så for at jeg ikke klarer å styre svelget. Har aldri tenkt over at det er rart. Har også fått matbiter oppi nesa, ugh!

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Det er ganske vanlig tror jeg. Det kommer vel litt an på med hvilken kraft magen vrenger seg når du spyr. Kraftige muskler i mellomgulvet, og noen ganger kan maten komme så kraftig opp at den fortsetter opp i nesa. Hvor ofte dette skjer varierer vel fra person til person, men jeg har opplevd det mange ganger selv. Ikke akkurat noe artig, men ikke farlig heller såvidt jeg vet :)

Skrevet

Hvis jeg har mye væske i magen kommer det som regel spy ut av nesa, men hvis det er mye "solid" føde så kommer det ut av munnen. Snørr og tårer spruter jo ut av nesa uansett...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Yees det er helt vanlig, og ja det spruter jo både her og det...jeg kastet opp her en natt i vinterferien, og da oppdaget jeg at jeg etter fødsel tydeligvis tisser på meg ved oppkast også...juhuuu! Hadde full blære da, var jo midt på natta, så nå vet jeg til neste gang :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...