Gå til innhold

hjelp.. hva skal eg gjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei jente på snart 4 år med exen min.. fra dag 1 etter at eg flytta ut har han vert kranglete.. eg har hatt advokat. eg har prøvd alt..no klager han over at han må betale barnebidrag.. det har hele tiden hvert problem med penger ( han har fast jobb og god økonomi bare gniten ) han har selv bestemt 2000 kr mnd så kjøper eg alt av klær så slipper han.. eg har levert klær med jentongen kver gang ho er hos han.. men eg får lite igjenn.. no vil han beholde alt av for små klær han har ligende pga han mener han har betalt di via barnebidraget.. han vil heller gi klærne til familien hans en at eg skal få det tilbake.. han har nylig funnet ut at eg er gravid med nr 2 og tåler tydelivis ikkje at eg har hatt ett bra forhold. han har selv ny dame men virker som det er sjalusi på gang enda ?

men uansett hva eg sier eller gjør er han uenig.. etter flere år er eg temmelig lei.. hva gjør eg ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm... Høres ut som det ikke er en sak du kan greie å fikse selv, da eksen sin ikke høres ut som om han vil samarbeide.. Hvis du vet hvor mye han tjener i året, kan du regne ut hvor mye barnebidraget skal være på i mnd på NAV sine sider. Hvis han egentlig skal betale mer, ordner du så det går gjennom dem. Det koster en sum for at de skal regne ut, men d kan d være verdt.

Klærne skal du ha tilbake, selv om han har betalt barnebidrag. Han står fritt til å handle klær selv som han kan ha hjemme hos seg hvis han ønsker det! Men hvor mye av barnebidraget du bruker på klær har han ingen styring over.

Jeg vil anbefale at du bestiller time til familievernskontoret, så dere får samtale med noen utenforstående.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...