Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Jeg jobber til vanlig 100% stilling, men skal ha 80% dekningsgrad når jeg mottar foreldrepenger. Jeg skal avvikle ferie underveis i permisonen. Er det noen som vet hvordan utbetalingen blir de ukene jeg tar ferie midt oppi dette? Vil jeg da få 100% lønn de ukene, eller er disse ferieukene også 80% utbetalt?? Får lønn gjennom arb.giver hele perioden.
lille-my-april Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 De ukene får du vel ingenting? Det er derfor vi får utbetalt feriepenger...
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Det kommer an på hvordan opplegg dere har for ferie og lønn / utbetaling av feriepenger på jobben din. Enten så får du utbet. feriepenger når du har ferie eller så får du vanlig lønn (og så utbetales feriepengene til alle ansatte, feks., i juni, men da ingen lønn).
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Vi får vanligvis kun feriepenger i juni og ingen lønn. Så derfor lurer eg på hvordan utbetalingen blir hvis jeg for eksempel tar ferie i oktober?? Hvordan blir utbelingen da? 80 eller 100%? Har også overført ferieuker som skal regnes med. HI
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Når du har ferie så har du ferie fra permisjon og da skal du ha vanlig lønn i de ukene du har ferie
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Vi får vanligvis kun feriepenger i juni og ingen lønn. Så derfor lurer eg på hvordan utbetalingen blir hvis jeg for eksempel tar ferie i oktober?? Hvordan blir utbelingen da? 80 eller 100%? Har også overført ferieuker som skal regnes med. HI Jeg har også 80 % dekningsgrad og mottar lønn fra arbeidsgiver i permisjonsperioden. I juni får du feriepenger som normalt - ingen lønn.Det er jo lønna di for året før som er grunnlaget for årets feriepengeutbetaling. Tar du ferie i oktober får du vanlig lønn den måneden. Det blir heeeelt likt som du er vant til fra før - når du får lønn fra arbeidsgiver i permisjonen.
Niau82, ♥mars12♥ Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 jeg får foreldrepenger + feriepenger i juni, men når jeg har ferie i sept får jeg ingen ting den mnd. sjekk opp om jobben kan utbetale feriepenger den mnd du har ferie, dersom du ikke alt skal ha ferie i juni. nav stopper utbetaling den mnd du har ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå