Gå til innhold

legekontoret ringte og jeg har helt panikk!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære har startet utredningen for barnløshet og tok noen blodprøver i går morges. Det var ikke hormonprøver, for de skulle vi ta siden. Vet det var hiv og hepatitt, men husker ikke om det var noe mer.

Meningen var at vi skulle tilbake om 3 måneder.

Så ringer sekretæren og sier at legen vil ha oss tilbake på fredag, selv om ikke alle prøvene er klare!!!!. Jeg er helt kvalm, tenker på alt mulig.

Men skal det ikke ta lengre tid for en hiv test? Eller kanskje laboratoriet har ringt legen direkte? Helvete!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar lengre tid enn som så ja, kan jo være noe skjedde med prøvene sånn at de må taes pånytt, f,eks et glass falt i gulvet og knuste.. Slapp av, pust ut og ro ned...

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

kanskje du er gravid alt?

Uff, ikke godt å si, mest sannsynlig er det ingenting, eller at prøvene var "inconclusive" (hva er det på norsk..helt på tryne)

Det skal vel mye til at en av dere eller begge har Hiv eller hepatitt uten at dere viser noen symptomer.

Masse lykke til uansett! :)

Skrevet

Jeg og min kjære har startet utredningen for barnløshet og tok noen blodprøver i går morges. Det var ikke hormonprøver, for de skulle vi ta siden. Vet det var hiv og hepatitt, men husker ikke om det var noe mer.

Meningen var at vi skulle tilbake om 3 måneder.

Så ringer sekretæren og sier at legen vil ha oss tilbake på fredag, selv om ikke alle prøvene er klare!!!!. Jeg er helt kvalm, tenker på alt mulig.

Men skal det ikke ta lengre tid for en hiv test? Eller kanskje laboratoriet har ringt legen direkte? Helvete!!!!

hvorfor skal du tilbake om 3 mnd???

er jo fint å få tatt alle prøvene av deg og mannen inkludert sæd prøve.

er du på sykuset på fertilitetsseksjonen?

Skrevet

Prøvde å svare dere men gikk ikke.....

Vi er hos privatpraktiserende gynekolog. Men jeg skal ta ulike prøver i ulike sykluser. Dette tar ca 3 mnd. Han har tatt sædprøver og er ferdig sånn sett.

Men det var ikke snakk om ny prøve, men at legen ville snakke med oss begge to. Jeg er helt i sjokk, tenker at det ikke kan være noe annet

HI

Skrevet

kanskje du er gravid alt?

Uff, ikke godt å si, mest sannsynlig er det ingenting, eller at prøvene var "inconclusive" (hva er det på norsk..helt på tryne)

Det skal vel mye til at en av dere eller begge har Hiv eller hepatitt uten at dere viser noen symptomer.

Masse lykke til uansett! :)

Inconclusive = ufullstendig ;)

Det er jo umulig for noen her å si noe sikkert, men akkurat hiv-testen tar det lengre tid å få svar på.

Man behøver ikke ha symptomer på hiv eller hepatitt hvis det er tidlig i sykdomsforløpet.

Skrevet

går nok sikkert bra.

har du fått svar på noen av de prøvene som er sendt inn??

har du sjekket eggstokkene?? kan være mye, trenger ikke være det værste vettu.

Skrevet

Takk jenter, godt å høre at det tar lenger tid med hiv prøven. En blir litt irrasjonell når det kommer til slike ting.

#7, har sjekket alt, og alt er ok. Venter bare på hiv, hepatitt og at jeg skal ta de siste hormonprøvene...........

HI

Skrevet

hei hi,

vil bare legge til at om det var hiv eller hepatitt testen det var noe galt med så hadde hun bedt dere komme ned med det samme, ikke ventet helt til fredag :)

Skrevet

Om blodprøvene ble tatt i går, så er ikke svaret klart på noen av slike mer avanserte enda. Så enten er det noe legen har glemt å ta opp, og vil ha dere inn for å snakke om. Eller så har laboratoriet tabbet med blodprøvene. Det kan være feil glass, feil blodprøve, eller hva som helst. Men prøvesvar er det ikke.

Eller det kan være så enkelt at han vet svarene vil være klare til timen fredag, og vil spare dere for tiden ved å først få svarene og så bestille time :)

Ta ikke sorger på forskudd. For som regel kommer de ikke da, og det er ingen nytte i å bekymre seg for noe man ikke vet noe om.

Skrevet

Eneste gangen jeg har blitt kalt tilbake på den måten var en gang som prøven var "forurenset" så jeg måtte ta en ny, men da sa de i telefonene hva det gjaldt da så jeg visste på forhånd at jeg bare skulle ta en ny prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...