Gå til innhold

Sambo..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som synes dette høres mer ut som navnet på hunden til en pensjonist enn som et synonym til samboer? Og tar det for mye energi å skrive de to siste bokstavene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Hvis det er så plagsomt, så kan de jo gifte seg og forkorte betegnelsen til enstavelsen "mann" :D

Skrevet

Tenker sambo-sambo-sambo, skal vi danse sambo ;)

Heter vel samba, men jeg tenker nå dans likevel jeg da...

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Enig der :) Er så frekk at jeg kaller han "mannen min" jeg, enda vi ikke er gift engang :P

Skrevet

"Vesle Jumbo, vesle Sambo og Amandus Dokkemann, skulle ta en liten tur i trekk-opp-bilen til Johan...."

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Jeg syns også det er et merkelig uttrykk, hvor mye tid ekstra ville de brukt på å slenge på en "er".. samboER..man trenger ikke skrive "min samboere" eller "samboeren min" en gang!!

Da jeg kom hjem hadde samboER laget middag..

Da jeg kom hjem hadde sambo laget middag..

Kan ikke si jeg brukte noe særlig lenger tid på første setningen altså.

Skrevet

Det er jo ikke SAMMBO, men SAM-BO. Og man kutter vel de to siste bokstavene for at det skal bli mer som et "kjælenavn" enn det "samboer" er. Jeg bruker det, og liker det. Synes det er koselig.

Skrevet

Vet dere hva? Jeg driter i hva dere mener. Og det gjør sambo også. Forøvrig har han flere likhetstrekk med hunden til en pensjonist så du er ikke helt på jordet der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...