Gå til innhold

Har det noe å si for utbetlinga mi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er akkurat ferdig med mammapermen 80% og har nå blitt 100% sykemeldt fra jobben min fra enn 100% stilling. Men saken er at jeg starter et enkeltpersonforetak (har fått org nr og alt) om ca 2 uker (sykemeldt i 4 uker) og da er jo det midt i sykemeldingsperioden min fra min faste jobb. Jeg har ikke tenkt å ta ut lønn fra enkeltpersonforetaket siden dette er bare foreløpig hobbybasis og tror ikke jeg kommer til å tjene allverden, men jeg jobber jo kanskje 5-6 timer på enkeltpersonforetaket mens jeg 100% sykmeldt i løpet av de siste 2 ukene jeg er sykemeldt. Må jeg informere nav om dette?

Lurer også på om jeg får 100% utbetalt eller 80% som jeg har fått fra før siden jeg akkurat er ferdig med mammaperm?.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du kan jobbe 5-6 timer om dagen så må du gi beskjed til NAV om at du ikke er syk lengre ettersom du klarer å jobbe

Skrevet

Er jo ikke sikker HI er frisk nok til å jobbe 100% vettu #2 ;)

Jeg vet faktisk ikke hvordan reglene er. Men jeg har et enk. foretak og i tillegg har jeg et sammen med mannen min. Er nå sykemeldt, men 80%. Da kan jeg jobbe 20% i uka, som tilsvarer en arb. dag.

Skrevet

Er jo ikke sikker HI er frisk nok til å jobbe 100% vettu #2 ;)

Jeg vet faktisk ikke hvordan reglene er. Men jeg har et enk. foretak og i tillegg har jeg et sammen med mannen min. Er nå sykemeldt, men 80%. Da kan jeg jobbe 20% i uka, som tilsvarer en arb. dag.

Det er hovedjobben som alltid har forrang og om du kan jobbe 5-6 timer om dagen så skal du jobbe disse timene på hovedjobben din og derfor må du gi beskjed.

Skrevet

Skjønner at jeg har vært utydelig! Mente 5-6 timer i løpet av en 2 ukers periode! Ikke hver dag!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...