Gå til innhold

Lukter vondt fra øyne og tårer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner tidvis en stram lukt fra ansiktsregionen til min ettåring, spesielt etter soving. Spesielt godt kjente jeg det i går kveld når hun hylskrek, da var det akkurat som jeg kunne lokalisere lukten fra øyne/tårer. Dette kan jo også stemme med at det kan lukte litt etter søvn (hender seg hun gråter litt). Men har aldri hørt om dette før.

øynene er "rene" og normale. Dvs hender seg hun har litt størknet gult puss som vi alle kan ha innimellom. Når hun var baby så jeg at tårekanalene lakk litt, slik de også gjør hos meg. Men tror ikke dette er uvanlig.

Noen som vet om dette i det hele tatt er mulig? Og at det ikke er noe farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tårene renner hos 1,5 åringen min hele tiden, bare de får litt vind på seg. Han har også veldig mye øyekatarr, kanskje jenta di har det? Det hjelper å vaske øynene med rent vann ofte. Noen ganger har vi fått dråper av legen, men bare når det er veldig mye.

Skrevet

Høres rart ut å lukte fra øynene.. Er du sikker på det ikke er spytt? Jeg synes unger lukter litt ekkelt etter å ha hatt smokk i munnen. Spyttet får slik en stram lukt du nevner.

Skrevet

Jeg syns det høres rart ut at det skal komme lukt av øyne\tårer. Tror heller at det er fra halsrynkene, ørene eller fra svelget. Du får snuse deg frem, og kontakte hs om du ikke finner ut av det ;)

Skrevet

Jeg tror ikke det er øyekatarr fordi øynene er såpass "normale".

Ja det er rart at det kommer fra øyne/tårer, der er jo ikke sikkert dette stemmer da. Men har allerede fått tips om å vaske hals osv, så jeg har vasket hals og ører og andre hudfolder rundt ansiktet nøye hver dag nå. Så kan hun plutselig lukte igjen bare en time etter vasken. Derfor jeg ikke tror det kommer fra hudfoldene. Spesielt kjenner jeg det på området rundt "kinnbein" osv, altså i nærheten av øyenne. Det kan fremdeles være at det er spyttet som lukter. Men synes det er spesielt etter søvn og hun gråter litt uten at hun spytter/sikler noe særlig, og har egentlig ikke kjent så mye lukt direkte rundt munnen. Og når hun strigråt i går kveld så kjente jeg det skikkelig godt rundt øyeregionen. Men det er kanskje ikke sannsynlig at det er dette.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...