Gå til innhold

Rotete menn!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja damer, er dere strenge på at mennene skal være flinke å rydde opp, eller ser dere litt gjennom fingrene på det?

Jeg er litt sånn sint nå kjenner jeg, kommer hjem fra seinvakt, oppvaskmaskinen som jeg satte på før jeg dro er ikke tatt ut av. Jeg hadde laget ferdig middag som sto i en kaserolle, og den står der fortsatt, ikke ryddet inn. Klærne til jr er slengt utover. Jeg koker jeg!! har jeg grunn til det? Hva gjør dere i slike situasjoner?

Videoannonse
Annonse
Gjest Heartbroken
Skrevet

Da hadde jeg tatt med meg tannkosten og snudd i døra!

Skrevet

Jeg er så sint her jeg sitter at jeg har tenkt å sove på sofaen i natt! Rett og slett fordi jeg så at klærne i vaskemaskinen ikke var puttet i tørketrommelen, slik at den er nødt å gå i natt å bråke så jeg ikke får sove. I tillegg var det ikke tatt ut av oppvaskemaskinen. Mannfolket hadde brukt maks 15 minutt på å gjøre dette(spesiellt det med vaskemaskinen for nå får ikke jeg sove pga den bråker), men i stedet så har han sittet på dataen i flere timer.. Og når jeg da kommenterte at jeg var lei av at dette skjer hver gang jeg ikke henger over skuldrene hans å forteller at nå må du gjør ditten og datten, så fikk jeg slengt tilbake at jeg måtte slutte å mase og syte sånn! AAAARRGG!!! Dustemann!

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg stort, men sagt at han kanskje kunne ta ryddingen siden jeg hadde nettopp kommet hjem fra jobb. Regner med det hadde blitt fulgt opp...

Skrevet

Jeg ser vel litt gjennom fingrene på det, men mannen min er veldig opp og ned på det med rydding.. av og til slår han til og er kjempeflink, og andre ganger blir det svært lite..

Har vel "hinta" ett par ganger om at jeg alltid har så mye å gjøre etter en arbeidshelg f.eks fordi det da flyter litt over med klær og rot.. (han tar som regel ett par runder med oppvaskmaskinen og evnt, setter på litt klær og sånt, men tar ikke så mye av selve rotet rundt om.)

Men nå liker jeg egentlig å rydde og styre i huset da, og han jobber mer enn meg, så det går helt greit, som regel ;) Men de kan gjerne putte skittentøyet i kurven og sånne småting!

Skrevet

Jeg er helt håpløs fordi jeg er så pertentlig i forhold til mannen min, dvs vår deffinisjon på ryddig bor ikke i samme bok engang.

Jeg forstår jo at mannen min ikke helt ser min deff på ryddig og jeg klager på at det er rotete når han akkurat har ryddet og er stolt av det.

Min mann har veldig klarer oppgaver hjemme og de gjør han, da kan jeg nesten ikke klage så da gjør jeg resten selv.

Skrevet

Jeg tar mesteparten av husarbeidet, for jeg jobber mindre enn mannen, men jeg forventer at han som en voksen mann klarer å rydde sitt eget rot! Og det vet han! Jeg er ikke moren hans som skal plukke opp hans dritt, og det er normalt å klare å rydde etter seg om han er hjemme.

For å få det slik så kjeftet jeg på han, noe som ikke funket. :P Så prøvde jeg heller å vise han at jeg faktisk rydder opp før han kommer hjem fra jobb. Lot det være skikkelig bomba når han kom hjem fra jobb, og fikk åpnet øyene hans, han måtte nemlig være med å rydde dette etter jobb.. Da begynte han å endre seg selv og, for da skjønte han at vi ikke kunne ha det slik og at man ikke har lyst å rdde i andres rot med en gang man kommer hjem fra jobb.

Det hender at det ikke er så ryddig som jeg ville likt, men det er blitt mye bedre når han skjønte at det ikke gikk, og begge må ta sitt eget rot om dette skal funke.

Skrevet

Ja damer, er dere strenge på at mennene skal være flinke å rydde opp, eller ser dere litt gjennom fingrene på det?

Jeg er litt sånn sint nå kjenner jeg, kommer hjem fra seinvakt, oppvaskmaskinen som jeg satte på før jeg dro er ikke tatt ut av. Jeg hadde laget ferdig middag som sto i en kaserolle, og den står der fortsatt, ikke ryddet inn. Klærne til jr er slengt utover. Jeg koker jeg!! har jeg grunn til det? Hva gjør dere i slike situasjoner?

Jeg hadde ikke brydd meg, ærlig talt. Det er ikke alltid jeg orker å gjøre slike ting heller når jeg er alene hjemme. Her i huset går husarbeid hos hverandre i rykk og napp, noen dager gjør jeg mest, noen dager han. Alt Må ikke deles 50/50 hver dag.

Skrevet

Et evig irritasjonsmoment her... En super pappa som leker og har det gøy med barna, jeg må som oftest rydde opp etter moroa... Vi har vært i lag noen år og jeg har tatt noen runder med han (flere blir det nok også), MEN jeg har måttet gå noen runder med meg selv også - jeg kan ikke endre han, det må han gjøre selv. I tillegg har jeg måttet innse at jeg ikke kan sette standarden for andre heller. å gå rundt å gnåle sliter jo også på forholdet og det ønsker jeg jo ikke i grunn.

Han er skippertaktype i det minste, svinger seg rundt når presset er stort :D F eks når vi venter besøk. Så har jeg vært flink til å sette pris på det og samtidig poengtere hvor deilig det er å ha det ryddig og ordentlig - og så får han ei veldig blid dame. Det har hjulpet litt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...