Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Hvor rask kan man få noe støpt om? Jeg har et gull armebånd jeg gjerne vil støpe om til to helt enkle ringer. Finnes det noe som helst sjanse å få gjort dette på et døgn i oslo? Og hva slags pris sjikte må man forvente på å gjøre noe sånt?
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Er ikke gullsmed, men har jobbet hos gullsmed (ikke i Oslo).. Skal litt til å få gjort dette på ett døgn, om det i det hele tatt er mulig. Der jeg jobbet ble slikt sendt videre til et verksted, og da går det fort noe tid. hadde jeg vært deg hadde jeg ringt til aktuelle gullsmeder og hørt hvort raskt de kan levere. Tør ikke anslå pris, men du må nok regne med at det koster litt...
Piny Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Takk for svar! Ja lønner seg vel å sjekke en gullsmed som har verksted! Hadde håpet å få til ringer til å fri med i morgen, men har ikke allverdens råd. Og det armbåndet er 7 gr. Tror du det er billigere å bytte inn enn og støpe om??
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Jeg tror nok ikke du får gjort det så fort, må nok renge med et par uker. Desuten er det ikke slik at en pleier å smelte det om, man leverer inn og får litt avsalg i pris på varene i en byttegullskatalog. Altså, du får ikke tilbake det samme gullet som ble levert inn. Gullvekten.no gir deg ca 900 kroner for 7 gram gull. Et par forlovelsesringer koster fra 3000 og oppover. Det er også noe som heter goldbuyers som holder til på enkelte kjøpesentere. Om du leverer inn gull i en gullsmed og plukker ut en vare kan du kanskje få igjen 30-40 kroner per gram.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 Hvor mye du får for å selge gullet varierer mye. Men du skal ikke selge det for under 100kr pr gram om det er 14ct gull, mer om det er18ct. Noen tilbyr mer om du tar ut varer i butikken vs. kontanter. Er kanskje litt sent å tipse om at du kan selge gullet i butikk og be om en over-natten bestilling (noen leverandører er rimelig kjappe og da er det posten det står på..men også det kan gå fort om man betaler for det...) Uansett, håper du har fått ordnet det nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå