Gå til innhold

Hæææ? Stemmer dette da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hjemme en fredag og en mandag med jenta vår som var syk. Da sier sjefen at nå må jeg huske å fylle ut skjema for 4!!! sykt barn dager, selv om vi ikke har arbeidsdager på lørdag og søndag. Jobber i barnehage. Er det sant????????????????????+++

Videoannonse
Annonse
Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg vet ikke, men håper noen kan hjelpe deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Det er nå slik for egenmelding for egen sykdom når man ikke er IA bedrift, så logisk at det er slik for sykt barn dager også.

Skrevet

Visste ikke at det var sånn med sykt barn dager, men skjønner ikke helt hvordan det skal gå når man må ha legeerklæring for 4. dagen...? Men vet det er sånn med egenmeldingsdager, ihvertfall i IA bedrifter. Om du er syk en fredag og på mandag så teller det 4 dager

Skrevet

Nei. Det er ikke slik for sykt barn dager. De har en ti av i året og telles som enkeltdager.

Skrevet

Er bare egenmeldingsdager som teller sånn. sykt barn dager har andre regler og du skal bare bli trukket for 2 dager.

Skrevet

Du skal fylle ut virkedager/arbeidsdager. Det er jo dager du normalt skulle vært på jobb, men ble forhindret pga sykt barn. Vanligvis er dette ikke helg!

Jeg hadde fylt ut to dager her, uten tvil!

Skrevet

Det er som flere over her sier bare snn for egen sykdom. Sykt barn regnes i enkeltstående dager. Husker jeg selv måtte irettesette min arbeidsgiver her for hun (har ikke barn selv) trodde det skulle telles med om du har fridager i mellom. Har du er lønningskontor å kontakte på jobben så kan du få de til å bekrefte.

Skrevet

Desverre stemmer nok dette.

men det er jo opp til hvert arbeidssted.

Sjefen min er heldigvis en trivelig fyr, og inen regelrytter.

Er jeg hjemme med sjuk unge både fredag og mandag så skriver han bare 2 dager.TAKK for det.

man trenger de 10 dagene for å si det sånn!

Skrevet

Helgen skal Kun telles med hvis man skulle ha jobbet i helgen, dagene telles ikke på samme måte som for egenmelding ved egen sykdom.

Skrevet

Helgen skal Kun telles med hvis man skulle ha jobbet i helgen, dagene telles ikke på samme måte som for egenmelding ved egen sykdom.

Skrevet

Tidligere var det slik at man måtte ha sykemelding om man var borte fire dager eller mer og om fredag var første dagen talte man mandag som dag fire. Kan det hende sjefen din blander med dette? For som de andre sier her så har du kun brukt to av dine ti sykt-barn-dager.

Skrevet

Her har du hva det står i arbeidsmiljøloven. Det er ikke presisert at det er 10 enkeltdager, men det er ikke presisert det motsatte heller som det er når det gjelder egenmeldingsdager med egen sykdom.

http://www.lovdata.n...7-062.html#12-9

Hvis det ikke er 10 enkeltdager man har, så vil det jo være en stor ulempe om mor og far tar annenhver dag fri, selvom det ofte er det beste løsningen for arbeidsgiver.

Skrevet

Det er sånn for egenmeldingsdager, men jeg mener det ikke er sånn for sykt-barn dager.

Nå jobber jeg kun med personale som har store barn, så det er ingen der som tar sykt-barn dager :)

Skrevet

han tar feil, det gjelder kun for egenmelding, ikke sykt barn. Er du i tvil, så ta kontakt med HR avd på jobben din (dersom det finnes).

Skrevet

å kjenner jeg blir frustrert når det skal være sånn jeg.. Vi opplever nå akkurat det samme, jeg trodde jeg hadde fire dager sykt barn igjen, men nå har arbeidsgiver funnet ut at nå har jeg ingen pga mandag og fredag.... Himmel for en tylen regel!!

Eller hva det nå er som er riktig... Hun var virkelig happy når hun sa ifra om at nå var sykt barn dagene brukt opp!!

Skrevet

å kjenner jeg blir frustrert når det skal være sånn jeg.. Vi opplever nå akkurat det samme, jeg trodde jeg hadde fire dager sykt barn igjen, men nå har arbeidsgiver funnet ut at nå har jeg ingen pga mandag og fredag.... Himmel for en tylen regel!!

Eller hva det nå er som er riktig... Hun var virkelig happy når hun sa ifra om at nå var sykt barn dagene brukt opp!!

Er dere klar over at sykt barn dagene følger kalenderåret og ikke fra dato til dato som egenmeldingsdagene? 10 sykedager hittil i år er mye selvom man teller med helgedager også (noe man ikke skal gjøre)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...