Gå til innhold

Smerter i korsryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei til dere medsøstre:)

Jeg lurer på en ting, visste ikke helt hvor jeg skulle ta opp dette tema.. så jeg tar det opp her.

Har dere noe kjentskap til smerter i korsryggen, og hva det kommer av? merker spesielt etter jeg har vært i aktivitet at jeg blir så støl i ryggen, og noen ganger gjør det så vondt å reise seg opp fra sofa. Det gjør også vondt å ligge eller sitte noen ganger, dette kommer og går som det vil.

Det er midt i korsryggen, så lyser det ut i sidene. Unnskyld språket men ræva føles også så stiv. Er aktiv på dagtid og går turer på kveldene ved mulighet, plages på arbeid av å til.

Hva er dette? Var hos en lege, men hun sa at kanskje det bare var en muskel.. men så stoler jeg ikke på disse legene bestandig. Hvordan kan det bare være en muskel hvis det stråler vidre ut over andre deler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til en fysioterapaut, for det kan hende du er såpass heldig, at det bare er muskelknute:)

Skrevet

Anbefaler kiropraktor.. Det er vanlig for kvinner som har født å ha en viss skjevhet i ryggen. Dette fikser kiropraktor. Har også vært mye plaget med rygg/hoftesmerter. Har vært inn og ut hos lege, uten annen behandling enn smertestillende og kortison-innsprøyting, helt uten effekt, men etter to behandlinger hos kiropraktor er jeg så god som ny:D

Skrevet

Jeg har det samme! Er 16 uker på vei med første barn, lurernpå om det har noe med graviditeten å gjøre..?

Skrevet

Glemte å informere er 14 uker på vei her.. Er det noen som har opplevd det samme eller plages med det samme?

Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måte, og jeg går til naprapat for behandling. Dette er ganske komplisert, men kan la seg fikse dersom du tar det tildlig. Hos meg er det utposninger i ryggskivene, og smertene arter seg akkurat som du beskriver. Ta en tur til en spesialist, du. :)

Skrevet

En tur til kiropraktor for å få løst det opp. Deretter er det å begynne å trene lurt for å slippe at det oppstår igjen. Tur i ulendt terreng, terapimaster e.l.

Skrevet

Men hvor kan man henvende seg om man vil ha det rimeligst mulig? får man gratis via lege siden man er gravid eller? Hva er de beste på dette området? fysioterapaut, kiropraktor? vært hos kiropraktor før, men det va så dyrt.. spesielt hvis man leve på lav lønning og dagpeng.

Skrevet

Fysioterapauter har egenandel, om man blir henvist. Kiropraktorer er privat. Så de tar så så mye hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...