Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Oj.. ja, kanskje det er noe helt annet enn hemorroider jeg har da Camillok?! Takker for tipset. Altså, slik er de.. og de av dere som synes det er skikkelig groze får bare hoppe over dette avsnittet.. jeg forstår det veldig godt :D :de er på utsiden. Èn stor som liksom ligger i klem ;) Det er ikke gått hull på den, derfor tror jeg den er vond.. fordi den virker bare helt spreng. Men nå har jeg nesten ikke vondt lenger altså. Og dette skjer hvert eneste svangerskap jeg har :angry: Det er bare det at i de to forrige svangerskapene så var det nok på grunn av hard avføring. Det har jeg ikke nå. Nå har jeg drukket sinnsykt mye vann hele svangerskapet og liker best fiberrik mat og masse frukt og grønt, så det er nok ikke skylden. Men hvorfor det i det hele tatt dukket opp nå, det skjønner jeg faktisk ikke. Jeg har ved hvert svangerskap tenkt at jeg skal gå til legen etter fødsel og få ordnet opp i det.. og jeg tenker at det sikkert lar seg best gjøre med et kirurgisk inngrep. Men så er det sånn da.. at de forsvinner ganske raskt etter fødsel og da ikke er noe problem lenger.. og jeg glemmer hele greia. Men det kunne faktisk vært ok å få vite hva det var.. OM det er det jeg tror, eller kanskje din teori Camillok. Men nå er det faktisk veldig bra baki der.. puhh.. og godt er det! Jeg er faktisk veldig overrasket over at salven Alcos-anal har virket!.. det er såå mange som sier at det ikke funker. Men jeg tenker litt sånn at.. dersom det faktisk funker på meg, så er det kanskje ikke så ille/alvorlig tilfelle som med mange andre. Jaja, uansett.

Til dere andre.. nå kan dere se igjen :D Ferdig! :D

 

Nå tar vesla første badet her dere :) Hun fikk halvfullt badekar og en rosa badekule som gjorde vannet hennes rosa. Hun var heeelt i ekstase :D Men tør liksom ikke "vandre rundt" i badekaret da hun sier hun er redd for å falle. Så hun sitter på samme flekken hele tiden, snakker med Barbie som er med henne og tar en dukkert og synger :P Herlige god-jenta mi :wub:

Mannen hadde fått tak i de rett skuffefrontene igår kveld, så idag skrudde han dem fast på baderomsinnredningen. Det ble sååå fiiiint :) Nå mangler bare at jeg finner knotter til skuffene, knagger til håndkler osv :) Ja, faktisk litt annet også gjenstår.. lamper, få opp speilet og et par hyller.. en til mannen og en til meg, og en halvgardin foran vinduet mot innsyn. Men sånn i det store og det hele så er badet nå brukandes. Jeg har vasket vinduene også der, så nå ser det ganske så fresht ut :rolleyes:

 

Ellers er lillegull i magen ganske så rolig idag. Mannen har stetoskop.. IKKE spør meg hvorfor.. men han har alt mulig den mannen!.. så han lyttet på magen imorges. Vi kniste og lo.. eller jeg prøvde å holde meg da for han sa at hver gang jeg kniste så mistet han nesten hørselen :D .. men han fant bare det han trodde var hjertelyden "bak noe annet surring" som han sa. Men han kunne høre bevegelsene hennes da. Og han fikk seg noen tupp også, kvapp til og lo :P Men jeg tenker.. selv om den er rolig så kjente jeg og kjenner av og til at babyen sparker og IKKE MINST presser rompa si mot mageskinnet mitt, som for liksom å få bedre plass!

Imorgen er jeg 35 uker dere.. og da bittelitt over 3 uker til fødsel!! :o Det føles faktisk veldig kort.

Jeg sa det til mannen også.. og han sa "du må ikke skremme meg sånn. Jeg har masse igjen å gjøre". så jeg repliserte "det er bedre du får det nå så får du stå på.. og med rier her om kvelden så burde du stå på og forberede deg på at det faktisk kan skje før selve keisersnittet!. Så heng i du!".

Så idag har visst mannen bestemt seg for å hive seg over vaskerommet så det er klart. Fryseren skal avrimes og så flyttes på lørdag. Vaskemaskinene flyttes idag. (har èn gammel og ødelagt som mannen absolutt insisterer på å reparere*sukk*, og èn ny da den gamle ble ødelagt)og han skal lage en benk der. Overskapene har vi ikke enda. Må nok noen runder på Ikea til før vi er i mål.. men som jeg sier til ham.. det må skje FORT! Tror han planlegger en tur nå på fredag dit igjen. Da for å kjøpe sovesofa og et bord.. og da får vi ta med overskapene til vaskerommet kanskje da ;) Godt med alt som blir ferdig!

 

Så burde vi male.. har fått beskjed av snekkerne om det.. men det er jo meldt så mye regn denne helgen at vi skjønner ikke helt hvordan vi skal få det til :mellow:

*sukk* blir mye husprat nå om dagen dere. Henger jo sammen med interessen for perioden det.. dere kjenner sikkert til det ;)

Nå skal eldste straks kjøres i bursdag nr 2. denne uka. Imorgen er det vesla som skal. Mange mai-barn :)

 

krølle... lenge siden vi har hørt fra deg! Hvordan går det? både med jobb og planlegging av hus og alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Livet, eller humøret går opp og ned. Syns de siste dagene bare har rast avgårde!! Ikke rukket å lese her på noen dager.

Her er det dårlig stemning igjen :( :( Gikk veldig fint hos mamma og pappa. Nå har faktisk mini lært å sove natten igjennom. Så tre dager på rad har han sovet fra rundt 19.30 til 5.30 :) :) Veldig deilig. Håper det varer! Men altså, jeg og samboer skulle bestille sydentur for å komme oss litt bort og kose oss alle tre. Så vi fant et sted i Tyrkia vi ville dra nå i slutten av mai, og bestilte. MEN, så finner jeg ut at man bør vaksineres mot hepatitt A og B. Jeg er det, men ikke samboer og mini. Så nå har samboer satt seg på bakbeina og vil ikke dra. Vi har vært hos legen idag for å forhøre oss. Han mente at det ikke var noen risiko for mini så lenge han får medbragt babymat og jeg ammer. Men samboer vil ikke allikevel :( Så nå må vi avbestille. Det koster halve turen i gebyr. Og ikke vil han dra noe annet sted heller. For ving helgarderer seg med å skrive at man "kan" vaksineres når man skal til Spania også.

Jeg holder på å knekke sammen. Er så lei meg!!! Dette var dråpen for meg. Jeg vil ikke leve med denne mannen som bare holder meg igjen og bestemmer alt over meg. Og at jeg ikke får lov å dra til mamma og pappa når jeg vil! GALSKAP!!!!

En god ting er at når vi var for å ordne pass idag tidlig fant vi ut at samboer ikke er registrert med foreldreansvar :) Ha! Aner ikke hvor det har blitt feil, for han fylte ut papirer på sykehuset, men sånn det er mellom oss nå så passet det midt i blinken for meg! Jeg kommer ikke til å mase om å få det fikset for å si det sånn.

 

Skulle hatt en boksepute nå, for jeg er så sinna og lei meg. Så lei av hele drittgutten og lei meg for at min lille familie er ødelagt. Tankene streifer innom at jeg kanskje ikke får muligheten til å få flere barn. Eller hvis jeg får barn med en annen, og samboer også får barn med en annen, så blir mini i midten og den eneste som må flytte mellom hjemmene. Det gjør meg bare så utrolig trist!!!!!

 

Dagens lille utblåsning! Godt jeg har dere jenter :) :) Måtte bare få det ut, men skjønner at dere er lei dette tullet, så dere trenger ikke kommentere det, men det er godt å få det ut :)

 

Orker ikke kommentere, men jeg leser og er glad for alt det positive som dere skriver :) Ikke hemoroidene til Ønsker da, det hørtes vondt ut (jeg tåler sånn lesing).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååå babysyk! kjenner det koker innvendig når jeg leser innlegget ditt! så jeg må bare kommentere jeg da...du får ta deg en løpetur eller noe for å få ut sinnet! nesten så jeg må det selv... hvis det blir til at du pakker sakene dine (elller hans...) så er jo det innmari leit, men noen ganger kan det være til det beste. og jeg er helt helt sikker på at mini får en kjempefin oppvekst med enten dere to, bare deg eller deg og en bonuspappa! du er tross alt en super mor :) dra til foreldrene dine noen dager, slapp av, snakk med mamma'n din og tenk gjennom hva du virkelig vil!

også slenger jeg på et lite hurra for at mini sover gjennom! godt med noen lyspunkter i tilværelsen :)

 

det setter mine "problemer" i perspektiv gitt. kjente jeg ble skikkelig sur når mannen kom hjem og sa at han må jobbe på 17.mai. vi har invitert til frokost som han heldigvis får med seg, men så skal han jobbe til fem-seksish. hadde håpet han skulle få med seg lillesnupp sin første 17.mai. grrr...

 

all honnør til deg camillok som giftet deg i uke 14 med kvalme og alt! og godt å høre at du fikk en flott dag :) man skal jo liksom huske bryllupsdagen sin som noe annet enn kvalme og oppblåst mage ;) hehe, gode Leon som sjekker ut alt! tror snuppis ligner på meg, jeg var ikke like tidlig ute men er en superkløne! full av blåmerker... herlighet, skulle tro jeg hadde lært litt i løpet av de siste 28 åra men neida, jeg går på dører, bord, stoler... stort sett alt som kan gi et blåmerke. tenkte på det på babysvøm på mandag at det ser jo nesten ut som jeg har blitt mishandla! gikk inn i et dørhåndtak en dag og har et gigantisk blåmerke på hofta... og noen små på bena som jeg ikke aner hvor kommer fra... kløne i ammetåke er ikke en god kombinasjon ;)

 

hihi, herlige vesla i badekaret ønsker! lillesnupp fikk låne badekaret hos noen venner av oss forrige helg og hun STORKOSTE seg! kjenner at vi neste må flytte til et sted med badekar før neste baby kommer :) det var helt herlig å se på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å få deg til å jogge Happy;-) Jeg gikk meg en tur. Fant meg et berg utenom stien og felte noen tårer:-) Det hjelper at samboer ikke ser det. Vi har snakket litt, men vi er jo på forskjelmige planeter når vi snakker! Det er alltid to sider av samme sak, men hjelpes! Jaja. Vanskelig å vite hva jeg skal gjøre. Vil jo helst at vi skal ordne opp og få det fint.

 

Kjedelig med mann som må jobbe. Selv om snuppis ikke skjønner noen ting av dagen så er det noe spesielt med første 17.mai. Håper du får en fin dag allikevel da. Du minner om en venninne med den kløninga:-) hehe. Sikkert ikke siste blåmerke lille snuppis får:-) Har jo ikke samme problemet enda, men det kommer vel. Bare de ikke skader seg skikkelig så går det vel greit:-)

 

Hmm, Camillok, når skal du teste? Går helt i surr med når du hadde el. Krysser fingre og bein (særlig bein, haha).

 

Skriver fra mobilen, så jeg har ikke tålmodighet til mer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg jogger ikke før det fryser i helvete så ikke noe stress ;) håper det ordner seg for dere! Dere får ta en tur til Sverige, da trenger dere hvertfall ikke vaksiner ;) kan hende det hjelper å komme seg bort noen dager, slappe av og kanskje få pratet skikkelig ut!

 

Her er det idol og taco! Har gått i familiefredagsfella ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ordentlig trist og lei meg på dine vegne når jeg leser innlegget ditt Babysyk :( Dette er veldig trist lesning. Hva i allverden er det som gjør at samboeren din er så vrang spør jeg meg :( Kan absolutt tenke meg at du er en veldig god mor, og setter jo ikke liv og helse i fare! For meg så høres det mer ut som et kontrollbehov, angst eller lignende. Veldig trist for samboeren din, men det er ikke ting du trenger å delta på for resten av ditt og mini sitt liv Babysyk! Her får du bare gå endel runder med deg selv som jeg selv gjorde for noen år siden da jeg vurderte frem og tilbake om bli eller gå fra pappaen til eldste. Jeg spurte meg selv på alt han gjorde som irriterte meg "er dette en bagatell for meg, eller er det en verdi som jeg ikke kan leve med at han har".. og så vurderte jeg frem og tilbake om datteren vår fikk et bedre eller dårligere liv av at han og jeg holdt sammen eller gikk fra hverandre. DET var jo det verste. Jeg tenkte akkurat som deg. At hun ville bli en kasteball mellom oss, at hun ville savne den ene eller den andre, at vi ikke skulle klare et godt samarbeid slik at hun ble skadelidende, at jeg var en familie-ødelegger og at jeg selv var oppvokst med en hel familie.. ikke som skilsmisse-barn.. og hvordan visste jeg hvordan hun ville bli som skilsmisse-barn?!? Jeg kom jo, som du jo vet, frem til at pappaen hennes hadde for mange ulike verdier enn meg. Men verdier og bagateller er veldig forskjellig for folk. Så om jeg hadde noe jeg syntes var svært viktig for meg i mitt liv at min livspartner fulgte, og at jeg syntes at DEN verdien var viktig å få frem og oppdra datteren vår med.. så er det jo ikke sikkert at andre så på det som SIN verdi.. men mer som en bagatell. Skjønner? Det er jo svært individuelt, og nesten umulig å snakke med andre om det. De aller fleste vil støtte deg og være der for deg og til og med jatte med deg.. fordi de både synes synd på deg, og fordi i slike saker vil de ikke ta den andres parti. Det sier seg nesten helt selv. Derfor er det lureste du gjør.. IKKE snakk med familiemedlemmer om dette. Hvis du finner ut at du vil bli hos ham, så har du gjort alle en bjørnetjeneste med å fortelle dine nære om samboeren din sine dårlige egenskaper.. og de vil for alltid ha endret sitt syn på ham. Dersom du velger å forlate ham så kan du jo heller spytte ut eder og galle da. Men ikke spør andre til råds om du skal bli eller gå.. finn ut det selv først! Det er MITT råd.

Nå håper jeg virkelig du klarer å summe deg og får roet nervene. For nå tenker jeg du bare går rundt som en nervebunt og har masse tanker i hodet. Vit at jeg tenker masse på deg og dette kommer til å gå BRA.. uansett hva du velger. Jeg er sikker på at du tenker på alle eventualiteter. Komme det som kommer. Mini kommer til å få det bra uansett med deg som mor! :) Sender deg varme klemmer.

Jeg stiller meg forresten helt bak det Happy sier til deg!

 

Jøje meg Camillok... giftet du deg 14 uker gravid, kvalm og alt altså?!? Det synes ikke på bildet ditt altså. Der ser du jo helt strååålende ut :)

 

Happy- ja, jeg er ganske sikker på at jeg har skutt gullfuglen når det gjelder mannen min! Det tok bare et havarert samboerskap, mange år og tankekors og dater med andre frosker til før jeg endeliiiig fant Ham :) Han er virkelig unik! :wub: Akkurat nå vasker han fryseren fordi han skal flytte den ned til vaskerommet. Før idag har han holdt på å vaske og støvsuge kontoret fordi han sent ikveld skal avgårde og kjøpe en sovesofa vi skal ha der.. for så å hente eldstemor på Spektrum fordi hun er der og ser på Idol-finalen!

 

Men uff og huffda :( blåmerker og klønete. Synes det er så vooondt jeg å dulte borti og få blåmerker jeg!

Kjedelig at lillemora di har arvet samme egenskapene, men slik er det.. ting går i arv ;)

Hihi... ja, de koser seg veldig i badekaret de små :) min eldste er nå da 14 år og det er hennes første gang med badekar også.. tenk det.. ikke opplevd det i 14 år!! Jeg er jo oppvokst med det og har stooorkost meg med bad etter skiturer mang en gang da jeg vokste opp.

Utrolig kjedelig at mannen ikke får vært hjemme 17.mai da Happy :( Klart det er kjedelig!

 

17.mai ja. Her hadde vi jo planer om grilling i hagen ved tre-fire tiden med hele slekta. Men det er jo meldt REGN jo! Ja, det burde jo ikke overraske meg, men. Mannen sier at det går såå fint så. Han skal dra en presenning over ute så vi får grillet ivertfall og så spise inne. Jaja.. så får vi gjøre det da. Ikke verdens undergang det heller. Faktisk bare en bagatell ;)

 

Idag har jeg kjøpt meg klær jeg dere! Jeg hadde egentlig en kjole som jeg hadde tenkt å ha på meg i bryllupet vi skal i imorgen, og skulle egentlig bare ut og kjøpe en litt fin tights til den. Men jeg fant ingen av de fargene jeg ville ha. Det var liksom bare hvite og svarte.. og det passet ikke til denne kjolen. Så jeg endte da med å prøve vanlige klær jeg da.. og endte opp med en chiffonbluse med flaggermusermer i vaniljefarge.. gjennomsiktig!! .. og en sort bukse. Så har jeg sorte ballerinasko med paljetter på hjemme, og så kjøpte jeg en svart singlet til å ha under den gjennomsiktige blusen så man ikke ser at buksa går midt på magen :D Jeg har visst gått ned 2 klesstørrelser jeg dere. .. og det FØR jeg har født. Dette er merkelig. Jeg følte meg sååå fin da jeg prøvde klærne, og imorgen skal jeg gjøre meg flid med hår og sminke også og ta på meg øredobbene og det laaange kjedet fra Celine Engelstad som jeg fikk av mannen og barna til jul ifjor. .. og JO.. også har jeg allerede verdens søteste clutch i sort skinn med sort skinnblondekant fra Lycke å bruke til. Å herremin... lenge siden jeg har følt meg såå fin! Jeg har liksom MÅTTET ta på meg det eller det.. da jeg har vært altfor stor. Nå er jeg normalstørrelse jo! :)

3,5 uker til fødsel dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og forresten, det aller viktigste for både mini og deg er at du er tilfreds med tilværelsen! Jeg tror det er bedre for barn å ha skilte foreldre som har det bra enn foreldre som bor sammen og ikke trives. Du må gjøre det som er best for DEG, på sikt er nok det hva som er best for mini! Mye på hjerte i dag ja...

 

Så bra at du føler deg fin ønsker :) gravide mager er jo nydelig! Pass på så du ikke overstråler brura i morgen ;) antrekket hørtes forresten veldig stilig ut :) kos dere masse i bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Babysyk, dette høres absolutt ikke bra ut. Jeg tror ikke at det er spesielt bra for hverken deg eller mini å måtte rette seg etter alle mulige nykker hele tiden... Foreløpig er det jo bare du som må fire, og det er jo ikke greit det heller. Imidlertid er det jo ikke sikkert at han blir så kontrollerende mot mini da... Vanskelig å vite hva man skal gjøre. Men det virker jo absolutt som om samboeren din bryr seg mye om mini, så uansett vil han jo være en viktig person i livene deres. Jeg er også av den formening at det ikke alltid er tll det beste for barna å bli værende. F.eks i dag fikk jeg et godt eksempel på det: en av mine kollegaer hadde hatt en ganske ung kreftsyk dame til behandling som hadde to små barn. Etterhvert som hun ble sykere og skjønte at hun kom til å dø kom det frem at mannen var voldelig mot både henne og barna. Min kollega tok dette opp fordi hun i utgangspunktet hadde gitt denne damen livsforlengende behandling som ikke ga noen pen og rolig slutt på livet, men derimot mye smerter og lidelse. Poenget var uansett at de to ekstra ukene hun fikk gjorde henne i stand til å skille seg og ordne med en skikkelig omsorgsperson til barna! Vet ikke helt hvor jeg ville med denne historien, den kan jo ikke sammenlignes med din situasjon Babysyk. Tror egentlig bare jeg syntes det var utrolig flott og en skikkelig lettelse at de to barna fikk det bra oppi all elendigheten med morens død...

 

Eneste jeg har å si er at det er mulig din kjære skjerper seg når mini blir litt større. Men det spørs vel om ikke noen må ha en alvorsprat med han. Det får være grenser til kontrollfreak! Flere jeg kjenner som har tatt med baby til Thailand uten vaksine! Jeg tror kanskje ikke jeg ville gjort det selv, og Leon ble vaksinert mot hep A og B to dager etter fødsel... Men en tur til Tyrkia eller Spania???! Jaja. Hadde det bare vært en slik ting....

 

Jeg er helt sykt trøtt nå, og akter å ta kvelden rimelig snart. leon lagde masse leven i natt... Jeg hadde i hvertfall en bra dag på jobb og fikk lagt inn litt aksjer i forhold til å få jobb på kirurgen senere. Fikk til og med klem :) Tror jeg kunne blitt en god kirurg - har jo alltid vært flink til å gjøre ting og tang med hendene ;)

 

Jeg har ikm 17 mai :) Jeg lurer litt på om det kan være noe, synes liksom det er litt murringer i magen... Men det er jo mulig jeg kjenner etter det siden jeg husker det som tegn fra sist! tror kanskje puppene er bittelitt større også. Spennende! Men føler liksom ikke for å teste ennå heller - mannen er mer utålmodig enn meg :) Søt han da :) "Har du babyen min inni der?" spør han daglig... smelt!

 

Ellers dro jeg på plantesenteret etter jobb, fikk kjøpt gjødsel til resten av plena, 3 sekker kugjødselkompost til rosene mine samt som jordforbedrer til blomsterbedene, roundup til gårdsplassen og en del planter: 3 stauder jeg ønsker meg og som jeg ikke har sådd, fransk estragon, oregano samt en del sommerblomster. Ei av jentene i barselgruppen var så grei å passe Leon i dag siden bhg hadde planleggingsdag, kjøte med tre sommerblomster til henne også (hun hadde tre tomme krukker på balkongen - ble sukksess det :) ). Jeg har nå plantet til to av krukkene mine, en med en sart rosa pelargonia, en rosa crysantemum og en grønn eføy og den andre krukken med en mørk lilla spansk margeritt, en vanlig hvit margeritt og en rosa stemor. Så deilig med litt farge utenfor :) Håper bare det ikke blir for kaldt til dem...

 

I tillegg til dette så kom naboen over og sa at vi kunne få et lite drivhus av dem :) De har visst hatt det i mange år og aldri fått somla seg tll å sette det opp! Gjett hvem som skal få grønnsaker av oss???! De er skikkelig koselige, et eldre par i 70 åra. Jeg skulle få de store utekrukkene hennes også, hun sa at hun ikke orket å holde på i hagen lenger og at det var mye koseligere å se dem fylt med blomster hos meg enn tomme i kjelleren dems :) Fantastisk??!?! Føler meg veldig heldig :) Jeg var riktignok på plantesenteret og sved at en del cash før jeg sjekket nettbanken og så at jeg nok ikke har fått betalt for vakansvakten jeg tok forrige mnd... Så litt mindre å rutte med er det, så irriterende nå som det er så sykt mye å gjøre ute som koster penger! Blir bra med 32000 i skattepenger neste mnd da! Og det like før mannens ferie - gjett hvem som skal få sette opp gjerde???! Blir perfekt siden foreldrene hans kommer en tur, da kan svigermor passe gullklump og gutta skru gjerde :) Må bare få noen til å grave litt her først. Ellers har jeg funnet ut at jeg skal ha drivhuset helt i enden på parkeringsplassen og at jeg vil lage en sandkasse til Leon ved siden av! Skal snekre en sånn med lokk som kan bli til sittebenker. Flott med en sandkasse til vinterlagring av stauder også. ÅÅÅÅ, så vanvittig mange planer og så lite tid...

 

Bare krysser fingre og tær for at jeg ikke blir like syk som sist hvis jeg er gravid. Da blir det vel ikke gjerde engang... Joda, det blir nok det, men ikke særlig mye mer!

 

Nei, her har noen definitivt putta på en femmer, så jeg får nesten gi meg nå... Natta! God helg folkens, dere er supre :) Og du Babysyk - bare klag alt du greier her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Happy, du kan få sagt det. Godt du ikke jogger pga meg :) Jeg burde vel heller jogge mine og dine turer, for å stramme opp litt, men det var den dørstokkmila.

 

Dere kommer med så mange gode hjelpende ord! Og Ønsker, det var veldig fint å høre din historie. Tenker ofte på deg, at det noen ganger ER grønnere på andre siden. Du har nok helt rett i at jeg ikke bør snakke med familie og venner, men samtidig er det vanskelig, for hvem skal jeg da snakke med? Må evt gå til parpsykolog da, men alene? Hmm.

 

Jeg tror jeg ville klart meg fint alene også. Den tiden jeg var singel husker jeg som veldig fin. Jeg hadde god/grei selvtillit og "ingen" problemer. Kanskje jeg er en person som lett lar seg styres, så gutten får en slags maktposisjon. Det er jo sånn det har blitt i vårt forhold. F.eks skal garasjen vaskes i morgen fra kl 8. Da må bilene ut og det er ikke gode parkeringsmuligheter rundt her. DA fikk jeg lov til å dra til mamma og pappa. Tipper det er fordi han får gleden av at jeg må opp tidlig. Jeg FIKK LOV til å spise frokost og lunsj der, men ikke middag. Det er jo bare helt galt!!! HS sa at jeg ikke skulle la meg stoppe, at han ikke bestemmer over meg på den måten. At det var helt galt når det ble snakk om å "få lov". Dere sier det også, men det er innmari vanskelig å stå på sitt. Da blir jeg liksom den "slemme" og han bruker det mot meg og sier at det er jeg som skaper den dårlige stemningen ved å være borte. Og så vil jeg helst unngå sånne konflikter rett før eksamen, sånn at jeg ikke får det på meg at jeg har ødelagt.

 

Jeg er litt redd for å bli manipulert. Samtidig er jeg redd jeg har kjørt meg litt fast ved å tenke at han har en baktanke med ALT. Han sa det igår at jeg ofte sier "Det gjør du sikkert bare fordi...." at jeg tror han har en baktanke med alt. Så det fikk meg til å tenke at jeg sikkert ikke er den "perfekte" partner jeg heller.... Men jeg syns han vender på ting. Dere vet jo hvordan han har vært med MME. Igår sa han at han aldri hadde vært SÅÅÅ streng med det. At hvis det var krise så var det greit. Det blir jo et definisjonsspørsmål hva som er krise da. For det var ikke greit hvis jeg skulle på fest. Men om jeg var på sykehus var det greit. Og at i sommer kunne vi kanskje bytte litt på. Men det er jo ikke så lenge siden han sa at hvis jeg av en eller annen grunn ikke kunne amme (ikke fikk til eller ikke hadde nok melk) så skulle han finne en som kunne amme mini. Skulle likt å sett det!!! Bare det å komme på å si noe sånt er jo heeeeelt på tryne.

 

Jeg er redd at han først er kjempestreng, og så senere, eller hvis det blir snakk om det blandt andre, så vender han på det. Han bortforklarte alle sine negative sider igår, ved å si at jeg overreagerte, misforstod eller tenkte negativt. Han mente at jeg ikke hadde tro på han, men at han har tro på meg. Akkurat der og da tenkte jeg faktisk at "hvis jeg ikke kommer meg bort fra han nå så kommer han til å manipulere meg og at jeg blir som han er nå". Det var en skremmende tanke. Han har så ekstremt mye rart for seg og jeg føler det dukker opp nye ting hver dag. Som det at vi ikke kan dra til Tyrkia. Hvor mange andre er det ikke som drar dit med små barn. Det er jo ikke krise å ikke få dratt til syden, men når vi først hadde bestilt og vi ikke får dratt pga noe sånt!!!!!

 

Det var forresten en fin historie om hun damen som var kreftsyk Camillok. Selvfølgelig utrolig trist at hun måtte dø, hun som var den snille personen. Det kunne nesten blitt en film av det.

 

Mini sover ute og samboer inne. Jeg vil legge meg litt på sofaen og nyte tiden alene. Er så deilig når det er bare meg som er våken. Etterpå skal jeg prøve å kommentere litt, for det er jo egentlig veldig hyggelig å kommentere alt det dere skriver! Skulle ønske dere kunne lese tankene mine om det dere skriver, det hadde vært lettere :)

 

Forresten er jeg snart ferdig med rhino romperen. Strikkedelen ihvertfall. Er nok av tråder som skal festes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner så godt at det kan være vanskelig å finne noen å snakke med Babysyk. Bruk oss!! Vi er her og hjelper deg mer enn gjerne! Så må du tenke på at vi er litt mer objektive enn din familie og dine venner, så det kan hende at du kan kanskje få litt litt bedre råd av oss, selv om vi ikke er noen eksperter. Men det er vel sikkert ikke familie og venner heller sjelden.

Søsteren din husker jeg er jo litt spesiell.. så kanskje styre unna henne? ;)

Uansett. Når jeg leser det du skriver om at han vrir og vender på ting, ordene du sier, tar tilbake det han selv har sagt osv, så høres han unektelig ut som han ikke ser virkeligheten her. Det er vanskelig å sette slike mennesker på plass, de har alltid en grunn eller vrir seg unna. De har liksom aldri feil.

En annen ting som slår meg er om han er en slik sånn at han drar deg ned.. og så skal han ha æren for å fra deg opp igjen?!?

 

Saken er jo den at i et parforhold så skal man gi og ta like mye.. ideellt sett.

Nei, vet ikke jeg Babysyk. her er det bare å snakke ivertfall! Vi skal hjelpe til vi, hvis du vil ha råd :) ellers tror jeg du vet innerst inne hva du vil, om det er den ene eller andre veien vet ikke jeg. Men DU vet det best, og dersom du vet så må du så bestemme deg for det. Men hvis du bestemmer deg for å bli og for å prøve.. så MÅ du få ham til parterapi. Altså, sette et ultimatum. Jeg gjorde det.. og da han ikke ville.. ja, da dro jeg min kos. Fortalte ham at den og den dagen så flyttet jeg og da fikk han værsågod være ute av huset så jeg fikk pakke i fred. jeg sa også at faren min kom og hjalp meg.. og det gjorde nok mest susen til at han ikke ville stå å krangle med meg ;)

 

Så deilig å lese om innkjøpene dine og hagen Camillok. Gleder meg til jeg har energi og kan plante litt jeg også. Energi er ikke særlig tilstedeværende her nå om dagen skal jeg innrømme :(

Det var veldig snilt og koselig gjort av deg å kjøpe blomster til venninnen din som passet Leon.. for det var jo snilt av henne også.

Ikke så lett alltid å få slike planlegginggdager og syke barn-dager til å gå sammen. Det første året i barnehagen er jo helt terror! Sykt barn hele tiden og man har jo ikke mye ekstra å gå på.Men slikt vet jo de aller fleste arbeidsgivere da heldigvis.. og er tolerante.

 

Ok, jeg var litt i overkant positiv her isted da jeg fant frem en gammel bukse jeg tenkte jeg kunne gå med. Den er helt klart for liten!! Selv om jeg har den under magen så strammer den som bare det her. Får gå å finne en annen jeg gitt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var turen av avbestilt. Tårene trilte når han gjorde det. Og han spurte meg HVORFOR jeg var lei meg?!?!?!

 

Tror rett og slett jeg setter ned foten og sier at jeg drar bort idag med mini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit babysyk, han virker litt sneversynt synes jeg. Ser bare sin side av ting. Jeg skjønner hvertfall at du ble lei deg! Enig med ønsker at dere MÅ gå i parterapi hvis du bestemmer deg for å bli!

Egentlig har jeg lyst å bare be deg komme deg bort hvis han er så manipulerende som jeg får inntrykk av... Han må hvertfall jobbe med seg selv for å få fortsette å ha deg i livet sitt. Ingen får lov å få deg til å tvile på deg selv! Sender deg en lørdagsklem og håper du drar og koser deg hjemme i kveld :) og ja, bare spy ut det du føler for her, og hvis du ikke vil vi skal blande oss må du si fra, jeg har lett for å ta på meg hobbypsykologbuksene...

 

Hihi, herlig at du prøvde den buksa ønsker! Du vet at du er høygravid sant? ;) du skal se den sitter som et skudd etter fødselen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah.. ler godt nå Happy! Eeer jeg høygravid altså?!? :o ja, kanskje på tide å skjønne at vanlige bukser ikke er tingen akkurat nå. Men det får meg litt til å tenke på hvor stor jeg egentlig da var faktisk før jeg ble gravid ;) Men, men.

 

Jeg er som Happy der jeg også altså Babysyk. Jeg har også lett for å ta på meg hobbypsykologbuksene. Så du må gi meg streng beskjed hvis jeg tolker litt for mye eller legger meg for mye i sakene dine. Virkelig. jeg mener det! :) Du skal få lov til å spy ut det du måtte ønske her uten at jeg overanalyserer.

Jeg skjønner utrolig godt at tårene trillet når han avbestilte turen!

Her er det slik at mannen ikke har så veldig lyst på sydenturer.. fordi han aldri har vært i syden tror jeg. "frykten for det ukjente" kanskje. Han er ikke spesielt glad i veldig varme her hjemme heller.

Men jeg prøver å overtale ham. bestille et eget hus med egen grill og kanskje satelittkanaler fra Norge.. og eget svømmebasseng. Han er på gli, men.. tror ikke det skjer hverken i år eller neste år.

Men jeg har nå sagt til ham at jeg reiser med en eller flere unger, eller bare med venninne da. For JEG vil til syden snart. Kalde somre i Norge osv. Nei, takke meg til å varmen. Nå er det maaange år siden jeg var i syden sist. Blir jo ikke i år selvsagt. Kan jo ikke bade med keisersnittsår og dessuten har vi altfor mye å pynte på ifbm. huset og hagen og IKKE har vi råd heller!

 

Men lurte på å ta med meg de to eldste jentene på shopping/spa-helg et eller annet sted da. Helt ok med Køben og båt for meg også altså. Spise godt på båten, kose oss med dans og barnedrinker og shoppe og se litt i København f.eks. Men da må jeg vite at frøkna tar flaske! Ellers blir det jo rent ut sagt umulig! ;)

 

Nå tok vi en skikkelig bomtur dere! Skullepå Ikea med henger og alle barna i bilen. Vi kom halvveis og hadde glemt kortet!! Det var for sent å snu og hente, så ned igjen og opp siden vi må begynne å freshe oss opp, mannen og jeg, fordi vi skal i bryllup senere idag. Så vi bare snudde vi. Kjøpte pølse og is til ungene. De var ganske fornøyde de egentlig. Slapp innom butikkene. Men nå er da problemet at vi MÅ ha de møblene innen torsdag neste uke, og tirsdag er vi ivertfall opptatt.. så vi får nå se hva det blir til ;) Liker ikke stress noen av oss, og dette blir nok litt av det er jeg redd :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere hagedamer! Vi skal på plantasjen i morgen og kjøpe inn blomster til balkongkassene, noen tips til fine, enkle blomster å ha i? Hadde petunia i fjor og de ble gigantiske, likte tydeligvis å bli neglisjert...men tenkte å prøve noe annet i år. De ble rett og slett for store... Og vi går for grønnsaker i bedet, litt salat, løk og kanskje gulrot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Her skjer det jammen saker og ting! Har sittet her og lest side opp og side ned i over en time nå. Smekk på fingen til meg, må ikke bli borte så lenge av gangen! Vi har hatt to tjohoiuker nå. Først var mannen borte fem dager på kongress i utlandet. Svigermor var hos oss for å hjelpe til. Ikke et vondt ord om svigermor, for hun er super, men da prinsen ble syk var det liksom meg han forholdt seg til. Og lille keiser er jo som jeg sikkert har nevnt før - tidenes mammadalt. Så da falt det meste på meg, inkludert nattevåk. Prinsen fikk heftig astmaanfall av forkjølelsen - super timing, han som har vært nesten bra i pusten helt siden før jul... Når han var på bedringens vei, var det lille keisers tur. Juhuuu... våken hver eneste time heeeeeele natta, meg opp kl 05 og skrik og skrål for at jeg drar på jobb. Lille keiser klistret til meg fra jeg kommer hjem til vi begge kollapser rundt 8... Ikke så mye tid til skriblerier her inne da. Skulle gjerne utvidet døgnet med noen timer. Det får blir planen til neste år ;)

 

Lille keiser blir ett år i morgen!!! Svusj - hvor er tiden blitt av? Han var på ettårskontroll på tirsdag. Og til min store overraskelse så er han mindre på ettårsdagen enn prinsen var. 9,4 kg og 75 cm. Og han har begynt å slippe seg i engasjerte øyeblikk. Tviholder på leker og bøker mens han tar et skritt hit og et skritt dit. Men aldri mer enn to skritt. Hvis han ikke har nådd neste trygge havn da, så setter han seg ned. Men kanskje noe er på gang snart :) Selvsagt ble lille keiser dårlig av vaksinene igjen. Fire dager med høy feber, oppkast, diarre, og på toppen av alt en øyebetennelse. Litt pjusk kan en si. Hadde det vært opp til han, så hadde han hengt på puppen 24/7... Men puppen har tapt seg litt etter at jeg begynte å jobbe. Får bare pumpet ut ca 100 ml til sammen på vakt, så det er vel bare et tidsspm før meieriet legger ned... Gleder meg egentlig litt til å få kroppen min for meg selv igjen.

 

Du kommer til å få helt ny garderobe etter fødselen Ønsker! Det er det jeg alltid har sagt... graviditet er verdens beste slankekur ;) Her har kiloene bare rast av etter at jeg begynte å jobbe. Har bare jobbet 5-6 uker, men har allerede vært hos husøkonomen og meldt endring av buksestørrelse to ganger. Hun bare flirer og ser rart på meg. Men nå tror jeg det stabiliserer seg, for nå vil jeg ikke bli tynnere. På operasjon har de begynt å gi meg protein/energidrikker i stedet for saft under lange operasjoner. De er så skjønne så... Hadde de bare servert litt kondis også, så hadde jeg blitt glad!

 

Babysyk - synes så synd på deg nå! Det høres virkelig ikke ut som en lett situasjon. Kjenner jeg får helt klump i magen. Jeg er verdens dårligste til konflikthåndtering og føyer meg stort sett i alle uenigheter bare fordi jeg haaater så intenst å krangle. Heldigvis har jeg og mannen vært enige om det meste hittil. Har ikke så mange gode råd å komme med, annet enn at du gjerne får øse av deg frustrasjonen her. Jeg er litt fan av konkretisering da. Listelaging. Pluss og minus ved det ene eller andre valget. Bruker å gjøre det lettere for meg å ta valg. Men jeg lurer. Hvis du vurdere å gå fra han. Må man ikke gjennom tvungen parterapi eller noe lignende først hvis man har barn sammen? Synes jeg har lest noe om det, men det kan jo være fra "gamledager".

 

Camillok - kan du hele floraen i hodet eller? Snakk om oppramsing av fremmedord! Jeg er mer på "busk" - "blomst" - "grønn plante" stadiet. Og mitt spm i butikken er alltid - har dere noe "udødelig"?? Ute har vi gått for "naturhage" - også kalt lokal jungel. Men nå er heldigvis problemet løst på den ene siden av huset. Årsak? Vi byggen endelig GARASJE!! Juhuuu... Gravingen er ferdig, fundamentene er støpt og nå står veggene og tørker. Gleder meg helt syyyyykt til å få egen parkeringsplass.

 

Ønsker - kan ikke vi bare reise til syden sammen i høst?? Vi rotter oss sammen og så drar vi på "Strikketråd"-tur. Med eller uten de minste. Min mann er også en sånn sydenhater. Ikke skjønner jeg hvorfor, for han er den første til å flate ut i solsteiken, og han holder ut leeeenge etter at jeg føler meg kokt og svidd og rastløs. Og de to gangene jeg har klart å slepe han med meg til Hawaii og Florida (laaang lobbyvirksomhet - bryllupsreise ;) ) så har han storkost seg og slikket sol på stranden, mens jeg har løpt i sanden, svømt, surfet og snorklet. Sist jeg foreslo sydentur, så lysnet hann opp og sa: ja, kan vi ikke dra til island? Juhuuu... DET er jo syden det. Kan han ikke kart? Har ikke de sånn 12 grader gjennsomsnittstemperatur i juli? De har jo den blå lagune da, men ser ikke for meg at jeg blir værende der en uke liksom... Jeg liker også sol. I sommer skal vi til nord-norge 3uker. Det er jo supert der, meeeeeeen det pleier liksom ikke å være badetemperaturer som oppfordrer til lange svømmeturer eller dupping på flytemadrass akkurat. Mer sånn... sitter tærne fortsatt på? når man kommer opp etter en rask dukkert.

 

I morgen er det altså full fest og hæla i taket for lille keiser. Har sendt inn hilsen til to aviser også, så det blir spennende å se om han dukker opp. Dere som bor i området kan jo lete etter han ;) Bare å se etter verdens skjønneste lille ;) Har jeg forresten fortalt om hans lille oppdagelse her om dagen? Vi var på besøk hos noen som har en stooor flatskjerm som står på en TV-benk, altså ikke vegghengt. TV sto på da vi kom. Først stilte han seg opp foran TV og var superfascinert av to damer som pratet på nyhetene. Så skiftet det bilde til et annet innslag, og hva gjør lille da? Han hiver seg rundt og sjekker bak TV om damene har forsvunnet dit... Vi lo så vi trillet... Stakkars lille keiser, han så helt forvirret ut. To damer forsvunnet i løse luften...

 

Nei, nå har jeg vel snart skravlet en hel side for meg selv her. Er på evighetsvakt... Begynte i går morges, og skal jobbe til i morgen tidlig kl 09. Ikke så ille som det høres ut til, for jeg sover stort sett på natta, men dog uendelig kjedelig å blomstre på sykehuset her når det ikke skjer en dritt. Nå kunne jeg jo sikkert ha strikket, sett reprise på de siste hundre episodene av hotel cæsar (ikke så mange kanaler her) eller lest en god bok. Men det er liksom alltid noe papirarbeid man kan ta seg til, så da blir det liksom til at jeg sitter foran PC-en og diller med kjipt arbeid som jeg ikke får betalt for (får betalt 1 av tre timer på vakt). Nok klaging fra meg. Ha en strålende lørdagskveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy! Gå for sånne små blå som sprer seg til hele kassen... De overlever det meste og blomstrer gjennom hele sommeren ;) Eller hør på noen av de her inne som vet hva blomster heter og hvordan man skal behandle dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krølle, det var godt å høre fra deg nå!! :) Tenkte kanskje det var puppene som tullet igjen og at du var gjennom samme greia som for nesten ett år siden. Gratulerer til lille keiser. Syns ikke det er lenge siden du skapte spenning her inne med rier før tiden. Må le av lille keiser og TV historien! Det er mye de små skal lære altså, det er sikkert! Så søt og forsiktig han er :) Det positive med å være på jobb må jo være at du får sove på natta, ikke bli vekket av lille keiser. Men du sover kanskje ikke like godt på jobb som hjemme. Ligger vel litt på vakt. Er du med på traumer også? Jeg er så pysete når det gjelder sånt at jeg blir nesten sjelven! Ikke helt sikker på hvordan det er der jeg begynner nå, men det er nok ikke de verste tilfellene.

Du skriver så morsomt, du skulle hat blogg, da hadde du nok fått mange lesere :)

 

Jeg syns dere kler hobbypsykologbuksene jeg da, Happy og Ønsker :) Det blir jo uansett opp til meg om jeg vil følge rådene eller ikke. Hmm, jeg må snart sette opp en liste tror jeg. For jeg vingler skikkelig. Samtidig er det ikke en avgjørelse man skal ta på en dag. Det beste hadde jo vært om vi hadde fått det fint sammen og forholdet funket, men sånn som det er nå så må det skje drastiske endringer, og jeg føler at det er litt urealistisk å håpe på. Men men. Krølle, er litt usikker på hvordan det er med tvungen parterapi, for vi er ikke gift. Og pga den lille glippen, så har jeg forsørgeransvaret alene.

Mamma foreslo at jeg skulle gå til parterapi alene, hvis ikke samboer blir med. Kanskje jeg kan få litt hjelp til å finne ut hva jeg vil. De gir vel ikke noe svar, men får en til å tenke. Samboer mente at vi ikke trengte det, for vi klarte det selv. Han sa at man på parterapi bare får fortalt sine negative sider og at man må jobbe med de, og det klarte vi jo fint selv. Han hadde ikke problemer med å ramse opp hva jeg måtte forbedre meg på ihvertfall. Mens det jeg sa om han hadde jeg visst misforstått. Men nå skal jeg bli sterkere/strengere. Han sa at jeg ikke måtte spørre om alt. (Jeg har nok gjort det, om veldig små detaljer også iblandt). Hvis jeg først spurte så kom han til å si hva han mente, men om jeg ikke spør kan jeg gjøre litt mer som jeg vil. Gjelder selvfølgelig ikke ALT, men sånne småting. Så, istad tok jeg fram sportsvogndelen, tørket av den og satte den på understellet. Samboer sa "å, mini skal ikke bruke den nå?" "Nei, jeg skal vaske den", sa jeg. Det jeg ikke sa var at etter det, så skulle mini sitte i den. Haha, jeg følte at han fikk smake sin egen medisin. Så da var det bare for han å følge på :)

Jeg skal til mamma og pappa imorgen fordi bilen ikke kan stå i garasjen. Tidligere sa han at jeg måtte komme hjem til middag. Men istad sa jeg at "jeg spiser hos mamma og pappa imorgen. Jeg kan kjøpe pølser til deg etterpå som du kan spise" - hadde litt bestemt stemme. Han prøvde å protestere, men skjønte vel at jeg hadde bestemt meg :)

Ok, babysteps, men et sted må man begynne. Så jeg er ærlig og sier at jeg er litt stolt av meg selv. 2-0 til meg :)

 

Happy, enig meg Krølle ang blomster. Tror de heter lobelia, eller kantlobelia. Jeg kjøpte en 10-pakning med de og delte hver lille "klump" i to for å få nok til å ha rundt kanten i to potter. De ble kjempestore!! Å, nå gleder jeg meg også til å kjøpe inn blomster og plante :) Jeg syns fløyelsblomst og spansk margeritt er fine også. (Ok, har jukset og tittet inne på plantasjen).

 

Håper du følte deg fin i bryllupet Ønsker :) Det hørtes ihvertfall fint ut det du endte opp meg. Fikk lyst på sånn lys gjennomsiktig topp selv. Bare å glede seg til magen blir borte og du kan bruke den "nye" fine kroppen din. Ja, selv om jeg tror du så fin ut før også jeg da, men man ser jo alltid finere ut hvis man selv er fornøyd.

 

Krølle, det kan vel ikke være mye igjen av deg. Du hadde ikke for mye før heller, og nå har det rast enda mer av. Da kan du spise godt med god samvittighet. Og sende slankepinnen videre til meg!!! Jeg trenger den, selv om jeg tror jeg går ned litt når jeg begynner på jobb igjen jeg også.

 

Lollo, jeg ble så glad når jeg leste at du mest sannsynlig kan føde naturlig. Det er jo kjempebra! Går det an å legge epiduralen klar, men at den er skrudd av? Slik at om du skulle måtte ta ks så er det klart. Jaja, dette vet vel legene våre mer om :)

 

Nå har jeg glemt hva mer jeg skulle skrive. Begynner å bli trøtt. Skulle egentlig se gullruten, men tror jeg må legge meg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra for det babysyk :) et sted må man begynne! Men ikke hvil på seieren, du må bare pushe på med stadig flere slike småting slik at han venner seg til det :)

 

Måtte virkelig le av sydentur til Island! Jeg hat vært der en sommer, og det var 10-12 grader i juli ja. Hadde en dag med 24 det var herlig :) men når de er sagt så var der sykt digg med varme kilder :) prøvde det på new zealand også, men det var i basseng hvor kildevannet var ledet inn. Litt juks spør du meg, det var mye mere stas å bare ramle over er hull midt på et jorde med varmt vann som jeg opplevde på Island :)

 

Vi var på bauhaus i stad, herregud for en enorm butikk! Mannen var omtrent i 7 ende himmel! Kjøpte oss gressklipper, en skikkelig stor og god en. Vi hater å klippe plenen og det var en evinnelig ting som gnagde på samvittigheten... Nå derimot bør det være fort gjort :) kjøpte en japansk lønn, ellers greide vi å holde oss unna plantene ( har jo allerede svidd av nok på det).

 

Lobelia er fint ja, og du får dem i blått, lilla og hvit. Jeg må inrømme at jeg elsker petunia jeg da! Er det ikke fint at de blir store og frodige da? Hehe. Nei, hva skal man foreslå? Jeg kjøpte en krysantemum og eføy, sistnevnte er jo lang, men kanskje den kunne klatre på noe? Patiorose da? Eller hortensia? De er jo også ganske store når jeg tenker meg om... Stemor? Hmm... Må hageblogge snart!

 

Krølle ; så koselig å høre fra deg igjen :) høres ut som om du har hatt noen tøffe uker. Krysser fingre og tær for at det gir set litt med natteterror - det er vel nesten fri for de med vakt!?! ;)

 

Angående epidural og ks fikk jeg beskjed om at de ikke bruker den uansett, og a de setter spinal uansett.

 

Ønsker, jeg vet du ikke har gått ned med vilje, men er bare så misunnelig! Hehe, det er en følelse jeg ikke liker, men jeg skulle så veldig gjerne vært slank igjen før neste graviditet... Regner med at det blir20 kg opp igjen og jeg går jo ikke ned etterpå... Har en drøm om å bli gravid og bare legge på meg 7-8 kg, Max 12. Men det er nok bare en drøm, og jeg blir antagelig enda tykkere etter neste. Fanken heller, jeg som var så fin! Har 7 kg til idealvekt fortsatt. Veide 2 k mindre her en periode, men av en eller annen pussig grunn har jeg lagt på meg uten noe. Spesiell grunn.

 

Nei, her detter øya nesten igjen, god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på deg Babysyk! :) Kjenner at jeg er litt irritert på det der barnehageopptaksgreiene når jeg leser om at du henter frem sportsvogndelen nå. Prinsen er jo født i slutten av september (planlagt til minste detalj). Synes det var helt perfekt tid å få barn på, for da fikk han eksplosiv utvikling motorisk når det ble vår/sommer og han fikk være ute med bare bittelitt klær. Akkurat passe stor til at de kan være litt ute i solen, ikke bare i skyggen. Plaske litt i strandkanten... Krabbe forundret rundt i gresset. For all del, det hadde potensiale til å være bra med maibarn også. Så for meg heeeele sommeren i strålende sol og meg på trilletur. Jadda, det var vel noen timers opphold i løpet av sommeren, men da var jo jeg indisponert til langt utpå høsten. Hvis vi hiver oss rundt og går for en sistemann, så heller jeg mot å drite i barnehagen og gå for et høstbarn igjen. Selvsagt sett bort fra at jeg nå begynner å dra på årene og sikkert ikke kan regne med full klaff på første forsøk (eller uten forsøk) slik som med de to andre. Men for en kontrollfreak som meg, er det jo lov til å håpe...

 

På selveste 16. mai skal vi ha kontraktsmøte og gjøre oss til gjeldsslaver de neste 150 årene. ;) Byggemannen tror vi skal være i gang med sprenging før sommeren, og har planer om å ha huset tett før jul! Det betyr i så fall at vi kan flytte inn et halvt år før vi hadde planlagt i utgangspunktet. Meeeeen, det er jo en del som kan klikke ennå, så jeg forhaster meg ikke i jubelen... (Bare begynt å pakke ned bittelitt i kasser som muligens finner veien til et lager om ikke lenge). Ellers holder vi på med å fore ut takvinduene på loftet. To stk. Burde ta no time å gjøre, men huset vårt er så usannsynlig skeivt at vi må finmåle og file og flikke til det kjedsommelige. Jaja, blir fint til slutt da. Praktisk anlagt som jeg er, tok jeg kverken på støvsugeren med å støvsuge alt gipsstøvet fra sagingen. Så nå har vi ny støvsuger OG en industristøvsuger :) Er det forresten noen av dere som har sentralstøvsuger? Vi får i nyhuset og det står at vi får 9 m slange. Jeg synes det høres veeeeeldig langt ut og passe tungvindt hvis jeg bare skal støvsuge opp bittelitt søl. Heller mer mot en litt kortere slange og heller to punkt i hver etg. Også sikler jeg på sånn feielist under kjøkkenskapet, svupp bort med smulene på gulvet. Drømmesituasjon ;) Lille keiser elsker knekkebrød, og han deler ivirig med potensielle mus hver eneste dag. I tillegg er han veldig pliktoppfyllende og "spiser" alltid opp all maten på tallerkenen sin. Bare at hvis han er mett, så kjører han en "Askeladden som kappåt med trollet" og gjemmer bit for bit i fanget. Så klapper han i hendene ( = takk for maten) og vil opp. Lettlurte foreldre løfter han ut av stolen, og vips så er hele gulvet fullt av middagsbiter og smuler. Og støvsugeren trengs igjen...

 

Ingen traumer her hvor jeg jobber nå. Kun elektiv virksomhet. Traumer er ganske spennende, men veeeeldig tidkrevende. Virrer litt rundt hvor jeg vil ende opp når jeg blir "stor". Det virker veldig fristende på sikt med sovende vakter og alle arbeidsdager med oversiktlig arbeidsmengde. Men det er jo ganske artig med skadekirurgi også da. Valgets kvaler... må nok lage liste jeg også etter hvert. Heldigvis et par år til jeg trenger å bestemme meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Tenk, jeg har fått sove heeeeele natten :D !! OG solen skinner inn på vaktsoverommet mitt... Deilig morgen, og jeg kan nesten ikke vente på at klokken skal bli ni så jeg kan levere stafettpinnen videre til neste vakt. Nå er jeg superklar for korthelg med full fres i dag. På an igjen i morgen tidlig da, men det får ikke hjelpe. Neste uke har jeg kort uke og fire dager fri, det skal bli godt! Ha en strålende søndag :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere... Og hei Krølle, hyggelig å høre fra deg igjen :) Jeg må nå le litt når jeg leser din beskrivelse av planter, er akkurat slik jeg også. Kan navnet på noen, roser og tujaer, men ellers er jeg ganske blank ;) og jeg må ha planter som tåler drukning og tørking.. Ikke lett å være plante i mitt hjem :D

 

babysyk, får så vondt i meg og skulle gjerne hjulpet deg. Men jeg gir deg en kjempegod klem og sier som de andre, bare kom med alt av edder og galle til oss, vi tåler det :) Jeg synes også han høres i overkant maktsyk ut samboeren din, men jeg kjenner bare det jeg har hørt her inne og det er vanskelig å si mye uten alle fakta :) Men jeg støtter deg og mener at det viktigste for mini er at du (og samboeren din) har det bra. Man skal ikke holde sammen bare for barna, det vil i lengden ikke bli bra for barna og ofte føre til enda større konflikter. Klapp på skulderen for alle små seire, de gjør godt og fyller opp begeret med selvtillit. :)

 

Ønsker, du er jo bare herlig :) Tenk å glemme at man er høygravid ;) hi hi :D

 

I helgen har vi pakket og pakket. Kjørte et nytt flyttelass ut i går kveld. Så i dag har jeg skikkelig sløvesøndag. Mannen tok de to eldste med på kino, slik at vi ikke bare jobber hver helg. Jeg og knøttene koser oss her hjemme. I all pakkingen dukker det jo stadig opp glemte ting, som leker etter de store. Så da blir det litt nytt gammelt på knøttene. Fant igjen en eske med babyklær i str 56-62 på loftet i går. Det var litt synd, siden knøttene er et godt stykke unna det nå ;) Men heldigvis har vi en kamerat av mannen som ksal ha en liten jente, så da får han plutselig masse klær :) Liker meg når jeg jeg kan gi slike ting til andre. Og så har jeg lagt ut mye for salg på finn og noe som jeg gir bort. Er godt å få sortert gjennom ting og tang.

 

Nei, nå skal jeg legge meg på gulvet og bare kose med knøttene.. Vi har forresten fjernet grinda for trappa. De er blitt så flinke og kommer seg både opp og ned. De er veldig forsiktige. Og det er deilig å slippe den grinda som egentlig bare er masse i veien.

 

ha en fin søndag dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her har det skjedd mye. Babysyk, jeg fikk helt vondt inni meg av innlegget ditt for et par dager siden. Etter det jeg har lest meg opp på her inne nå så å jeg si at samboeren din høres veldig manipulerende ut. Trykke deg ned for så å vri på det han har sagt og få deg til å tro at det er du som har overanalysert. Men så bra at du fikk tatt litt igjen i går da ;) stå på kravene og stol på deg selv! Lurt av deg å snakke med Hs om det hvertfall, og ikke familie/venner.

 

Ønsker, håper du koste deg i bryllup. Vi skal i bryllup ca en mnd etter at guttene er kommet til verden, så jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå...

 

Krølle, så kjekt å høre fra deg igjen. Høres ut som noen travle og ganske slitsomme uker du har hatt. Hipp hurra for lille keiser som er 1 år i dag! Tror jeg må innom til mamma og pappa og se i avisen om jeg finner bilde av ham ;) fantastisk tv-fortelling da! De er så herlige når de begynner å oppdage ting, disse små gullene våre. Jeej, sprengning allerede før sommeren? Det er jo helt topp! Jeg prøver å se etter tomten deres når jeg kjører forbi slottet på vei til KK annenhver uke :) mange heisekraner i området, men dere har vel kanskje ikke begynt på tomten i det hele tatt?

 

Har vært litt action her også. Torsdag kveld mens jeg satt ved kjøkkenbordet og spiste kvelds med lille (Dvs hun spiste og jeg var selskap) fikk jeg plutselig kjempevondt i ryggen mellom skulderbladene. Smerten bredde seg ut over skulderbladene og ribbeina og frem til brystet. Jeg ble kortpustet og hadde kjempevondt hver gang jeg prøvde å trekke pusten dypt. Lille ble lagt og vi spiste middag. Følte meg litt bedre, men det var fortsatt veldig vondt i ryggen. Ringte føden og fikk komme inn på en sjekk. Mannen ble hjemme med lille mens mamma kjørte meg. Rett inn på cgt og sjekk av bt, urin og O2-metning. Alt så bra ut, og vi ble plassert i stuen for å vente på legen. Ble bedre mens vi satt der. Inn til legen for ul av babyene og ekg av meg. Blodprøve fra håndleddet ble tatt (blodgass for å sjekke at det ikke var blodpropp i lungene). Fy flate så vondt det var. Legen måtte ta tre prøver før hun klarte det. Da jeg skulle sette meg opp etterpå, smalt det skikkelig i ryggen og tårene bare trillet. Legen anbefalte at jeg ble over natten og jeg ble plassert på det samme rommet som jeg var innlagt på med lille. Fæl natt med mye smerter i ryggen. Ba om smertestillende etter noen timer sånn at jeg skulle få sove. Likevel våknet jeg annenhver time.... Fredag fikk jeg først beskjed om at jeg skulle få dra hjem etter en blodprøve så mannen og lille kom ned i 11-tiden for å besøke meg. De dro avgårde etter noen timer for å la lille sove litt. Legen kom og ville ta ny blodgassprøve for den var litt unormal, men hun klarte ikke finne åren min, så hun sendte bud på anestesilege for å ta den. Det tok jo nærmere 5 timer før hun kunne komme, så jeg ble værende hele dagen. En time senere kom en ny lege og sa jeg måtte bli en natt til... Bah! Enda en natt på Haukeland. Ryggen var bra hele fredag og natt til lørdag så lørdag formiddag fikk jeg dra hjem igjen. Må ringe med en gang hvis jeg blir dårlig igjen, men har ikke merket noe enda. :) jm mente det mest sannsynlig var muskulære smerter så jeg skal prøve å løfte lille enda mindre for å spare ryggen. Ups, langt innlegg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kom hjem igår og la meg inatt MÅTTE jeg bare ta med mobilen min og lese innleggene deres på senga. Jeg leste interessert, men hadde visst glippet med øynene et par ganger der, for mannen utbrøt to ganger "våken litt igjen da kjære?" og "kanskje greit å lese det imorgen eller?" og smilte.. så jeg håper jeg husker alt her nå.

Babysyk: ja, kanskje greit at du reiser i parterapi alene som moren din foreslår.. det vil si.. om ikke sambo vil være med. Tror man lærer mye på slike timer og kurs. Skulle gjerne tatt et selv jeg, helst sammen med mannen, for å vite om fellene liksom :huh:

Men jo, jeg nevnte for mannen min dette dilemmaet du er oppe i nå og sa til ham at jeg tenkte mye på deg og følte det var veldig likt det dårlige forholdet jeg selv hadde en gang i verden med eldste sin pappa. Da sa han faktisk.. "kanskje hun spør for mye om lov til ting. Hun burde bare gjøre det. Kan jo hende at han blir vant til å bestemme fordi hun spør ham hele tiden". .. og så leser jeg akkurat det i innlegget ditt noen timer senere(inatt) at din sambo sa at du bare måtte ta egne avgjørelser og ikke spørre ham hele tiden.. og så leste jeg det som var ENDA mer fantastisk.. at du faktisk hadde TATT GREP!! :D Jeg er skikkelig stolt på dine vegne nå altså Babysyk!! Dette er et STORT skritt i riktig retning. Og jeg kom plutselig på noe: en venninne av meg hadde utfordringer med en manne hun datet som hun ikke helt visste hvor hun hadde hen.. og da hun var hos oss innimellom, så spurte hun MIN mann om råd. Hva han trodde det var! Ikke meg! .. og det mannen sa stemte jo. Typen hennes ville ha i pose og sekk og latet som han var mer interessert enn han egentlig var. Jeg spurte venninnen min hvorfor hun gikk til mannen min og spurte ham til råds. Da sa hun at det var det lureste hun kunne gjøre, fordi menn kjenner menn, kvinner kjenner kvinner. Og så sa hun at mannen min var en god menneskjenner da.. og det har jeg hørt før. Så sikkert lurt det også. Men det at man heller spør de som kjenner "lusa på gangen".

Men.. Babysyk... vær stolt av deg selv at du har tatt grep... og det med kvinnelisten din!! Juhuu... elsker kvinnelist. Det er det jeg sier.. de vet ikke hva som slo dem før det skjedde. Kvinnelist er en fin ting :)

 

Så deilig å slipe trappegrinda MaMi! Godt å få tilbake hjemmet sitt som normalt liksom. Kan formelig SE for meg knøttene, konsentrerte og forsiktige ned trappa :) Goingene :) Hvordan går det på hussiden forresten? Skjedd noe der.. eller har du kanskje skrevet og så har det gått hus forbi meg.. haha.. ååå så vittig jeg er :blink:

 

Men Lollo da!! Det hørtes både vondt og dramatisk ut! Men godt du fikk sjekket det opp. Noe jeg aldri hadde tenkt på det.. med blodpropp i lungene :( Så mye man skal tenke på :o Er veldig glad for at det endte godt! Er jo ikke lenge til guttene dine kommer til verden heller, men det hadde vært det beste om de blir inne en stund til såklart.. og at mamsen har det bra så de kan bli inne der og ruges på en stund til!!

 

Camillok.. du er en ordentlig hageracer altså!! Glad på dine vegne at du får igjen så mye skattepenger, dere som har hatt det ganske trangt en stund! :( Men nå blir det bra vettu. Gjerde ja. Jeg ser for meg en skikkelig idyllisk plass hos dere jeg, med huset, stor hage som bugner av både roser og trær og et hvitt stakittgjerde mot veien.. og kanskje Leon i sandkassa du tenker å snekre(flinkisen).. og mor med større og større mage, liggende i en hengekøye med en god bok mellom to trær mens mannen din serverer deg kald drikke og så går tilbake til sandkassa for å bygge bilveier med søte Leon :rolleyes: Dette blir BRA Camillok! :P

 

Krølle..det var såå koselig å lese flere innlegg fra deg. Knallbra at du har fått sove en hel natt! Det trengte du -_- Har hørtes litt kaotisk og slitsomt ut hos deg i det siste.. med prinsen og lille keiser som har byttet litt på å være klengete og syke. Bra at svigermor kan hjelpe til da.. selv om du sier.. natta blir liksom din uansett i og med at guttene helst vil ha mammaen sin :mellow:

Nyt fire daggers fri neste uke. Du skulle på jobb imorgen, sant?.. og så fri fra tirsdag? på jobb igjen til helgen da eller.. er den fri også da?Spør bare fordi jeg lurer på hvordan vaktene til en lege ser ut egentlig. Hvor lenge er man "på" og hvor ofte er det ekstra-vakter(uten at man tar frivillige da selvsagt)i helger og slikt?

 

Vet dere.. jeg kjøpte meg en helt vanlig bukse og en knallfin genser igår jeg! :) Hihi.. eeelsker genseren. Den var rådyr.. 899 kroner. Ja, jeg synes det er dyrt jeg da. Fra Spicy Vanilla tror jeg. http://www.spicyvanilla.no/produkt/10430807/emily-longsleeve Det er denne.. i ganske sterk turkis. Knappene foran og naglene/perlene på skulderne er i strass. Skitkult B) .. og blondekant som dere ser.

Ungene synes jeg ble knallfin og elsket at jeg kjøpte noe klær med litt farger :P

Den sitter jo tight over magen nå da, men den blir nok kjempefin etter fødsel også. Fresh sommerfarge.. og med hvite capri og turkise joggesko?!? Nå er jeg klar for å innta klesbutikkene jeg altså dere. Ok.. tar vel noen mnd. før jeg er i det moduset kanskje, men ;)

 

Åååå.. jeg gleder meg til å se babyen som bor i magen min.... :wub: Kan snart ikke vente jeg :wub: er helt forelsket allerede! Tenker endel på nå at jeg håper alt er bra med henne da. At hun er frisk og velskapt osv. Huff.. liker ikke slike tanker. De kan noen ganger ta litt overhånd :( Prøver å skyve dem unna, men. jaja. Det er vel normalt å tenke på slikt vel :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaMi... jeg kaller deg :) .. du som er ergoterapeut! Ja, gjerne dere andre også dersom dere vet noe om det.

Men saken er slik: frøkna i magen kommer med desverre stor sannsynlighet til å bli født med hoftedyspasli. Jeg synes det er leit med tanke på flere måneder i pute.. så jeg googlet og leste litt på nettet. Der anbefales det å heller bære barnet i sjal. Ikke engang hele tiden/dagen, men såklart så ofte man kan!

Jeg skulle nå så gjerne ha visst akkurat HVILKET sjal det er som er anbefalt til dette formålet. Jeg leste rett og slett at bæring med sjal kunne kurere hoftedysplasi.. noe som jo er helt fantastisk!!

Men det finnes sååå mange forskjellige sjal der ute på markedet, og selv om jeg nå har lest meg frem til at det skal være et bæresjal som gjør slik at beina til den lille er viklet rundt kroppen min, og ikke henger rett ned(noe som kunne nesten forverre HD etter hva jeg forstod!).. ja, så er det jo flere slike type bæresjal også! Hørte om noe som heter Mai-T(eller noe slikt) og Kengeroo.. men jeg vil jo vite at det er DET riktige sjalet mot HD, og ikke et plagiat-bæresjal liksom :(

 

Kan du eller andre hjelpe meg her?!? Det beste er å ha det fra første dag fra babyen er født og begynne å bære slik med en gang. Så jeg skulle gjerne ha kjøpt meg et slikt før jeg føder altså.. og ha det klart :)

 

Det kommer nok til å bli noen diskusjoner med barnelege osv på sykehuset fordi de kjenner stort sett bare til pute og sverger til det.. men vi har veldig lyst til å prøve bæresjal frem til 6-ukers kontrollen ivertfall. Om det ikke har blitt noen bedring til da, så er vi åpne for pute altså.

Men jeg har også hørt at pute ikke skal være like bra fordi det er statisk og bæring med sjal er bedre fordi barnet vugges med i takt med mors/fars gange, noe som også skulle være positivt ift. denne typen bæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er det lenge siden jeg har jobbet som ergoterapeut. Men det sjalet jeg hadde het Moby wrap. Dette er et elastisk bæresjal og du kan justere bredden imellom barnets bein etter eget ønske. Jeg syntes dette var et godt alternativ. Om du skal ha bæresele så anbefaler jeg en som heter Beco butterfly. Den gjør at barnet sitter med beina ganske mye ut på siden.

Sjekk ut denne siden

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=545&zenid=dfb7bc15p8mvrsodnsf91v16q4

 

Som du ser så finnes det mange forskjellige. Kan være mulig at det som heter MaM eco elastisk sjal kan være bra, siden det er litt stødigere enn de andre elastiske sjalene, men jeg har ikke prøvd dette selv.

Ville kanskje snakket med en barneergoterapeut eller barnefysioterapeut som er mere spesialisert på dette enn meg.

 

Beklager at jeg ikke kan si noe mere, men håper du fikk litt mere å gå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...