Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Å, du er fliiiink Camillok!! Jeg er også imponert! Kappsaga og drill og dama lager seg en blomsterkasse gitt :o:)

 

Du skal se det klaffer nå eller neste måned med spire Camillok. Det er jeg overbevist om. Her mistet jeg jo selv i juli, og så skal man visst etter sigende være ekstra fertil etter å ha hatt en SA. Jeg ble så gravid igjen i september med frøkna her :wub: Nå venter jeg i spenning på når du skal igang med testing :P

 

Kan godt tenke meg du er en drøm å jobbe med. Du virker som en person som har veldig integritet, er rolig og balansert og tør å si ifra og bukker ikke under, samtidig som du ikke stikker hodet frem og skal diskutere alt med alle eller MÅ si din mening. Bestemt, mild, rettferdig og har egne meninger. Et slikt inntrykk har jeg av deg ivertfall.

 

SÅ BRA at mammaen din tok mini da du sov over der Babysyk! Ja, snill mamma ja :) Så godt å ha slike rundt seg! Kan tenke meg du sov godt :)

 

Å NEI... snødd inne Lollo?!? :o Det er ganske utrolig, ikke sant? i MAI av alle måneder!!! Grrr... :angry:

Det har vært skikkelig sure og kalde både april og mai måneder i år altså! Lurer på om det kan bety en bedre og lenger sommer jeg dere?! :P ... tenk, DET hadde vært noe det :D

 

Leste forresten innlegget som vg hadde idag om dette å vente 1-3 minutter etter fødsel med å klippe navlestrengen.. eller klemme av blodet faktisk/sette på klemme? Forskning viser og nå skal det visst bli nye retningslinjer på sykehusene at navlestrengene til de nyfødte skal ventes minimum 1 minutt og helst 3 til alt blodet har gått tilbake til barnet før den klemmes av eller klippes. På grunn av jernmangel og faktisk større muligheter for hjerneskader dersom den blir klemt av eller klippet for tidlig? Det skal kunne fungere å vente også på premature barn og keisersnittbarn. Mannen og jeg snakket om det og vi kommer så absolutt!! til å si at dette vil vi at de skal gjøre nå når frøkna vår blir født! Nå husker jeg ikke helt.. kanskje noen av legen her vet.. men under keisersnitt.. om de tar ut både barnet og morkaka samtidig?!? De må vel kanskje det.. før de lukker såret?. Hmmm.... ja, da kan de jo bare ta med både barnet og morkaka til der de steller barnet og SÅ klemme og klippe?!? Vel, uansett... dette skal vi sjekke opp. Jeg tenkte å ringe og snakke med føden.

 

Her verker kroppen fortsatt, vondt i halsen og jeg ligger med skjerf. Mannen har fått masse oppgaver han må bli ferdig med til mandag når snekkerne kommer tilbake, for nå skal de visst ta bort stillaset til uka. Så nå ringte jeg pappa og spurte om han kunne komme og bidra litt. Han ble veldig glad for å bli spurt, og kommer imorgen tidlig og blir til mandag. Han begynner å bli forholdsvis gammel og kan ikke stå i stillaset for å male i høyden osv lenger.. men han kan rydde og sjaue, kjøre til fyllinga osv ivertfall.

 

Vesla kom hjem fra barnehagen og hun og pappaen pilte opp i 2. etasje. De kniste og sa "hysj, hysj, så mamma ikke får vite noe".. og de flyttet vesla sine saker inn på det nye rommet hennes. Det var nok stas tenker jeg. Nå har ikke jeg fått vasket der i det hele tatt da, men. Jeg får vel gjøre det imorgen tenker jeg.. så får jeg kanskje litt oversikt over møblering osv.

Mannen og jeg satt igår og så på seng til henne. Jeg vil ha rammemadrass eller kontinentalseng.. men det siste der er jo veldig dyrt, og rammedmadrass kommer sjelden med sokkel slik at det blir en riktig støvsamler under :huh: Detvil vi jo unnvære, så mannen skal lage en sokkel som jeg skal male hvit og så kjøper vi rammemadrass og setter på. Tenkte å kjøpe en sengekappe med volanger fra Ellos faktisk. Var innom en butikk som liksom skulle forhandle Nyblom o Kollèn, for jeg skulle ha både lampeskjerm, metervare og liftgardin, men neeeeida... de hadde ikke og kunne jo ikke bare ta inn for min skyld såklart! :( Så jeg må lete litt videre etter noen som kan ha det i butikken. Kanskje i Oslo. Tror jeg har hørt rykter om at en butikk på Glasmagasinet forhandler dem og har metervare ivertfall. Så får vel ta meg en Oslo-tur snart da :) Skulle gjerne ha tatt en aldri så liten tur i august på salg på Fru Lyng i Oslo også så :P

 

Takk for komplimentet angående badet forresten Camillok :) det var en koselig kommentar :) Jeg gleder meg selv til å ta i bruk det badekaret.. men jeg synes å huske at etter keisersnitt må man vente 8 uker med karbad og også å bade i sjøen... på grunn av infeksjoner?!? Så det blir lite slik aktivitet for meg denne sommeren da sikkert B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare raskt innom.

Samboer syns det var deilig å være alene under eksamen, så på mandag drar vi til mamma og pappa igjen:-)

 

Ønsker, hva med å kjøpe kjøkkenskap på IKEA og sette senga til vesla på? Koster kanskje litt mer enn hjemmelaget sokkel, men du kan jo velge billige skap og evt male de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så bra!! Nå ble jeg glad på deres vegne Babysyk!! :) Dette var fortjent!

 

Oj, for en super idè med kjøkkenskapene! Det skal jeg jammen sjekke ut. Takk for supert tips! :)

Forresten... kanskje jeg skulle brukt noe slikt.. altså kjøkkenskuffer med en benkeplate skrudd fast oppå til lekene hennes på det laveste punktet i rommet hennes også. Ved kneveggen. Er jo veldig lavt der, og kunne jo kanskje ha vært kjekt å "bokse" det inn, istedet for å ha kurver som er litt mer støvsamlende. Hmm... nå satte du griller i hodet mitt Babysyk. Smart du! :D

 

Nå har jeg akkurat fortært to deilige ostesmørbrød og sitter og sipper til varm kakao som eldstemor har laget til meg fordi jeg er syk og har vondt i halsen :) er jeg heldig eller heldig eller? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, begynner nesten å rødme jeg ønsker - synes det var veldig koselig sagt :) prøver i hvertfall å leve opp til den beskrivelsen ;)

 

Babysyk - en stor seier til deg og mini, og til mannen også faktisk :) er veldig glad han har snudd litt! Bare han tør å prøve ut dine forslag litt mer nå - så blir det bra :)

 

Her har jeg gjødslet plenen - eller dvs halve bare siden jeg gikk tom. Herregud, det er bare mose og langt gult gress fra ifjor. Håper bare det kommer seg litt!

 

Nå skal vi avgårde for å kjøpe barnesete til bil 2. Skal faktisk kjøpe brukt, hvis det ser bra ut og jeg føler dama er til å stole på. Angivelig bare brukt til ett barn og aldri vært i kollisjon. Det er et britax multitech, har hørt litt blandet om dem, men tenker nok det blir bra. Er ikke ofte han sitter i det og aldri i høy hastighet. Holder visst til 25 kg, det er bra :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, ikke akkurat tidenes lørdagskveld her... Jeg greide å være litt dum med mannen i stad - og da skal jeg selvsagt virkelig få merke at jeg har vært dum resten av kvelden... Jeg var ganske rask til å si unnskyld - men hva mer kan man gjøre da? Det er jo umulig å skru tiden tilbake...

 

Æsj, vondt i magen, vondt i ryggen og er drit trøtt. Jeg tror jeg bare legger meg, ikke noe vits i å sitte oppe og være lei meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nei Camillok, så kjedelig! Kjenner igjen følelsen. Dårlig gjort av mannen! ! Du gjorde det jo ikke med vilje, men det han gjør nå gjør han jo med vilje. Prøv så godt du kan å la det passere deg. Kanskje han ikke syns det er like gøy neste gang. Hva gjorde du forresten? Det kan vel ikke ha vært så iøle at han trenger å ødelegge hele kvelden.

Men like greit å legge seg. Håper du får sove fort og at du får sove hele natta.

God Nattaklem sendes din vei:-)

 

Jeg har strikket litt i kveld. Har kommet dit jeg alltid har måttet rekke opp. Stoppet der og har ikke sjekket om jeg har gjort det riktig denne gangen. Det MÅ jeg jo ha gjort!

Nå har jeg lagt meg. Har gått i ett i hele dag. Laget middag til mini, 13,5 glass. Regnet ut stykkpris, det ble ca 4, 5kr pr glass:-)

Mini er forkjøla så jeg regner med å våkne mange ganger i natt. Han hoster endel og da våkner han.

Må slutte nå og forte meg og sovne før jeg får rastløse legger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du fikk sove igår Camillok. Tenkte på deg og sendte deg masse gode tanker.

Glemte helt å si at du var superflink som laget blomsterkasser selv! Er det sånne store til å ha på gulvet/bakken?

Jeg tenkte litt på krangelen deres. Og at dere kanskje har noen 'innkjøringsproblemer'. Det kunne ikke vært lurt å vente med nr 2 til dere har fikset litt flere av de? Det virker som at dere er på god vei, og sånn jeg har forstått det på deg så er det ikke ekteskapsproblemer dere har heller. Men at disse tingene går mest ut over deg. Vil ikke at du skal slite deg helt ut:-) Nå blir du sikkert gravid denne syklusen siden jeg sier dette. Og ikke misforstå, jeg blir veldig glad på dine/deres vegne altså! Håper jeg ikke tråkker deg på tærne nå. Og det er mulig at jeg blander litt inn mine egne problemer, som jeg tror er mye verre enn deres.

 

Ønsker, det hørtes lurt ut med skuffer. Men de blir ikke litt dype? Kunne de vært bedre med overskap? Eller blir de for små kanskje? Dumt hvis det ikke er plass til noen ting inni. Men det var en veldig god idé! Ser for meg noen store gode puter oppå benkeplaten:-)

 

Mini har heldigvis ikke blitt verre. Jeg har en kaféavtale etterpå, håper han er frisk nok til det. Jeg syns det er vanskelig å vite. Han hoster og har rennende nese. Hadde dere dratt?

 

Nå skal det strikkes litt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å vite at noen tenker på en :) som dere kanskje har fått med dere så kan mannen min bruke ekstremt lang tid på selv den minste lille ting... Vi skulle ut å snekre flere kasser i går (ja, sånne store - skal blogge bilder etterhvert), og han begynner å skulle tegne opp en plan som jeg allerede hadde tegnet. Jeg ville at han skulle bli med meg og hente inn materialer først, så jeg kunne begynne å kutte materialer mens han tegnet. Da han ikke ville det (han liker ikke å bli forstyrret når han konsentrerer seg om noe) ble jeg litt frekk og sa at jeg fikk helt mark av at han måtte være så sinnsykt treg og ineffektiv hele tiden. Han ble lei seg selvfølgelig, tror det er litt tungt at jeg er mye flinkere enn han til slike ting i utgangspunktet... Og ble ekkel for å liksom vise meg hvordan det er å bli mast på. Så stakk han inn og leste fag resten av kvelden. Gikk inn og beklaget og spurte om han ikke ville være med ut igjen, men han ville egentlig ikke prate - bare være sur. Hans aller dårligste egenskap er at han er langsint.

 

Jeg fikk sove ja - gidder ikke bli skikkelig lei meg for slike ting. Men jeg blir jo lei meg for at kvelden ble totalt ruinert. Skjønner ikke hvorfor han ikke bare kan godta en unnskyldning og legge det bort??? Velvel, første gang jeg foreslo det ble han dypt sjokkert, han hadde aldri tenkt på muligheten engang. Sukk... Det har følger når man aldri har bodd i en familie man må innrette seg etter (kostskole fra 5års alder). Han kommer seg veldig, og han er ikke sur i dag. Det hadde han vært for to år siden!

 

Tror det går bra med ny baby, men jeg vet det blir slitsomt. Tror likevel at han har mer selvtillit med babyer nå og kommer til å bidra atskillig mer :) men jeg hadde nok venter litt til om ikke det hadde passet så godt jobbmessig nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye å gjøre med egenskaper. Om det er dårlige eller gode. Han får i grunn bare godta at du er bedre på snekring enn ham, og han er helt sikkert bedre på noe annet enn det du er Camillok. Langsint er en kjedelig egenskap.. spesielt for andre rundt. Min far som er her nå denne helgen og reiser igjen på tirsdag begynte å furte da vesla sa til ham at "du er gamlere enn bestemor og bestefar for du har flere rynker på halsen din". Jeg mener... det får han da tåle å høre! Han ER jo eldre enn dem! Men jeg vet veldig godt hvor jeg har furting fra ja.. :huh: synd å si det men ^_^

 

Her sitter jeg inne i finværet dere ;) Ikke vondt i halsen idag, men verker i kroppen og har blitt snørrete. Tre mannfolk jobber på huset og vesla er sammen med dem ute nå. Hun plukker steiner(smågrus) fra plenen som rakes av min gamle far(hehe) og samler dem i en boks. Så skal vesla og jeg kjøpe en treramme i hvitt og lime på alle steinene hun har funnet.. tett i tett. Så skal jeg ta et fint bilde av henne og sette inni og henge det opp på rommet hennes.

 

Jeg fortalte mannen om ideen din Babysyk, om skuffer som sokkel under senga, men det blir veldig høyt desverre. Men vi fant ut at vi skal bruke det bortover hele kneveggen som er 80 cm høy istedet. Kjøpe skrog og skuffer og ha en benkeplate oppå. Så skal vi "svinge av" litt utpå og lage en liten serveringsbenk der hvor hun har kjøkkenkroken sin. Utenfor der igjen setter vi lekebordet hennes og stolene slik at hun kan lage en kafè. Tror det blir veldig artig løsning. Fint å få alle lekene hennes sortert inn i hver sine skuffer, helt tett. Så lager jeg sjabloner hvor jeg maler på hver og en skuff "dukker", "tegnesaker"," perler" osv. Så lager jeg en tavle ved siden av kafeen/kjøkkenkroken hennes som hun kan skrive meny på eller leke skole hvis hun vil.

Min far har pleid å kjøpe skrivebord til alle barnebarna når de begynner på skolen og nå har han sagt han skal kjøpe til vesla også. Han er grei sånn.. han vet at jeg har veldig bestemte meninger om hva som skal inn av møbler, ting og tang.. så jeg får bestemme selv hva slags pult som skal inn. Jeg vil jo ha en slik gammeldags med fine kuler på beina osv.. og jeg har lett på finn.no samt et antikkmarked siste uka, men ikke funnet noe enda. Håper jeg finner noe i løpet av sommeren da, så jeg får tid nok til å male den hvit. Har funnet stol da, og tenkte å kjøpe den, male den hvit og kjøpe Nyblom o Kollèn i rosa/hvit stripete stoff og sy en slik stolpute med volangkant til stolen. Må bare finne ut fortsatt hvem som forhandler dem :rolleyes:

 

Nå skal jeg titte litt i Bo Grønt- brosjyren jeg fikk i posten igår. Skal se om det er noe der som går an å ha i hagen her, eller om det er for lav herdighet. Koselig å se på trappa her. Potta med stemor jeg fikk av søsteren min har klart seg fiiint. Mange flere blomster nå og det ser ut som den koser seg :) Til uka er det meldt mye finvær, så jeg må bare huske på å vanne den så det bugner av stemor der til 17.mai :)

 

Ellers må jeg si jeg er imponert over dere altså. Camillok snekrer og Babysyk lager ikke mindre enn 13,5 glass med hjemmelaget babymat!!! Fantastisk. Girl power.. hihi :D Ikke noe å si påstå-på-viljen deres! Jeg føler meg nok litt latere om dagen skal jeg innrømme. Ikke noe mer enn det aller nødvendigste blir gjort av meg nå gitt ;)

Babysyk... tar du magnesium for de rastløse leggene? eller spiser jo jeg Love Hearts for halsbrann fortsatt, og i dem er det faktisk magnesium... og denne gangen har jeg sluppet unna rastløse legger altså.. bare et lite tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en deilig dag (det går opp og ned her i livet tydeligvis) :) i dag tok mamma med seg Leon nesten hele dagen og jeg og mannen fikk gjort masse i Hagen :) fikk flyttet en potentilla, klipt hekken, klipt rosene og hjulpet mannen med terrassen.

 

Så godt å være ute en hel dag :) skulle bare hatt litt ferie... Ikke lett å holde styr på stor villa og plen med tuuuuusen prosjekter når man jobber hele tiden!

 

Oj, nå er det grillmat - må løpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg på krigsstien merker jeg :angry: huff. er nok ikke lett for faren min å være på besøk her nå. Jeg er utslitt, har sovet dårlig, savner å se og kose med mannen min og å ha privatliv. Det var liksom ingen glede over at snekkere og rørlegger kom idag.. jeg som pleier å glede meg til mandagene for da vet jeg at de begynner på`an igjen og at det går fremover med huset.

Men jeg står opp i pysjen hver morgen, går ned og lager matpakker og frokost til alle før alle andre har stått opp, og når alle har reist så dusjer jeg og skifter og spiser min egen frokost. Men idag ble jeg såå irritert. Jeg gikk inn og ut av badet og kjøkkenet med vesla og rørleggeren står faktisk og TITTER på meg!!! Da kjente jeg det kokte. Greit nok at jeg har på meg pysj og at jeg kunne hilse på ham, men han stod liksom bare og så på meg! Det er skikkelig herlig! :angry: Ikke liker jeg egentlig å gå rundt i pysj når faren min er på besøk heller.

Jeg føler det liksom er litt privat. Skjønner dere, eller synes dere jeg er tullete nå?!?

Dessuten er det det eneste faren min snakker om når han er her er enten politikk og hvor mye han kan om det eller hvor sunn han er og kritiserer ting jeg spiser. At jeg drikker kakao til frokost f.eks, eller at vi spiser lørdagsgodterier gjennom HELE lørdagen, ikke bare på kvelden! Her får ungene godteriet sitt på formiddagen, fordi jeg synes det er hæla i taket og tenna i tapetet rett før legging dersom, ivertfall vesla, får det til barne-tv. Men jeg skulle da slippe å rettferdiggjøre og forklare dette?!? ER så lei av hans selvgodhet på det område der altså!!! Grrr... :angry:

Han skal være her til imorgen.. og ja, han hjelper veldig til med tilbygget.. men puhh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov en liten lur på en halvannen time nå og er littebitt blidere ;) men måtte kaste inn håndkleet og ringe til skolen for å si at jeg ikke kom til den ene timen jeg hadde idag :( men her nyser jeg, nesa renner og kroppen verker. Rektor vil jeg skal komme på onsdag for avslutning før permisjon. DET hadde jeg ikke ventet. Jeg tenkte bare jeg ville si pent ha-det til dem alle jeg. Koselig det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å legge Leon uten flaske - ingen braksuksess kan man si! Jeg måtte kapitulere. Ellers var vi på foreldresamtale i bhg i dag, det var koselig :) kjenner at jeg burde hive meg rundt og vaske/rydde her når gullklump sovner - men har liksom null motivasjon. Da har jeg mer lyst til å snekre videre ute i garasjen. Mannen er på nattevakt, så det blir dårlig med sosialisering i kveld...

 

Ellers så funderer jeg veldig på den EL, virket som om den var fredag formiddag. Vi dro hjem og la inn noen aksjer rett etter jobb, så den burde jo kanskje være ok... Hadde fertilt slim lørdag og halve søndag også, men det ble dårlig med lørdagskos siden mannen var dust... Føler liksom at det er litt tynt med sex en gang rundt tiden bare... Menmen, det bør jo ha vært rett tid uansett om EL var fredag, lørdag eller søndag.

 

Endelig sovnet lilletroll - føler meg helt utslitt. Kjenner at jeg ikke greier jobb, vanskelig legging og husarbeid. Tror jeg må ha 80% jobb etterhvert, man rekker jo ingenting bare i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det glemte jeg ønsker - klem til deg som har hatt en vanskelig dag. Ble den bedre? Forresten hørtes det lurt ut med formiddagsgodt på lørdagen ;) den skal jeg jammen adoptere! Tror de fleste opplever en viss dose "jeg vet best" fra foreldrene sine, og ofte mer jo eldre de blir... Men all medfølelse til deg som synes det er slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Bare innom før jeg skal på jobb. Har seinvakt og stenging i dag, så jeg begynner først kl 10.

 

sitter her og bare prøver å finne roen nå, har vært så travelt den siste uken, og helgen var skikkelig jobbehelg. Vi har begynt å pakke ned livet vårt for å flytte det avgårde. Har fått lov av selger å sette tingene våre i garasjen i nyhuset, slik at vi får klargjort vårt hus or salg. Om vi får dette ut på markedet fort og solgt fort så kan vi ta overtagelse før 1 aug. Kunne godt tenkt meg å bruke hele sommeren på å komme i orden. Så helgen gikk fort og jeg fikk ikke slappet noe av, i tillegg til småsyke småtroll så er jeg ganske kaputt. Takk og lov for kort uke. :)

 

Vi har ei på basen min som jeg sliter litt med å jobbe sammen med. Hun er min energityv uten at jeg klarer å peke på konkret hvordan hun tapper meg for energi. Jeg føler bare jeg må konsentrere meg og hele tiden passe på hva jeg gjør og hvordan jeg gjør ting, og det er helt tullete for jeg er faktisk lederen hennes. Sukk, jeg bare er så glad for at jeg har levert oppsigelse og snart er ferdig der. Mentalt er hodet mitt på vei bort derifra.

 

Ene knøttet mitt har forresten begynt å gå. Hun er så nydelig søt der hun stabber seg bortover. Nå sitter de forresten inne på størstesøster sitt rom og roter i garnøstene, sukk altså.. ;) Men jeg har bedt de store lukke dørene hvis knøttene ikke kan komme inn, så da er det vel litt egen skyld.. er jeg streng nå?? :huh: he he :D

 

Knøttene har forresten fått ganske langt hår som krøller seg i nakken. De er så skjønne nå i denne alderen, mye nytt som skjer hver dag. Bortsett fra natta, den er fortsatt like styrete. -_-:wacko: Krysser alt av fingre og tær på at det blir bedre når de får eget rom i ny huset :rolleyes::)

 

Deilig ute i dag, glad jeg jobber i barnehage :P

Forresten, har jeg sagt at jeg har fått fast jobb fra august?? Og barnehageplass til knøttene?? :P :P

 

Hmmm, egoinnlegg ja :) Sånn er det. Gleder meg til å kose meg i hagen i nye huset. Må vel forresten ut å luke i blomsterbedet mitt her hvis vi skal selge. Får ta det til helgen, mellom pakkingen :unsure: Å, som jeg gleder meg til å være ferdig og sitte til høsten og nyte flammene i peisen og slappe av med en kopp te.. Blir en stressete sommer, men gøy likevel. :)

 

TO stykk som krever sin mor i leken :P ha en fin dag dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med innlegg fra deg MaMi:) Kan se for meg knøttene dine med litt lengre krøllete hår i nakken i ekstase over å finne garnkurven til storesøster :D Nei, jeg synes ikke du er for streng jeg da. Jeg sier det selv til mine egne når det gjelder vesla. At de får passe på sakene sine. Jeg husker godt den dagen for noen år siden da guttungen hadde lagt sin DS litt FOR lagelig til for ei lita lilleøster. Hun hadde puttet den oppi en kjele med vann i oppvaskkummen. Han lærte der for å si det slik :o

 

Du får prøve å stå i det MaMi.. angående hun du jobber med som er en energitapper. Det er ikke alltid lett. Mannen og jeg har hatt noen slike venner. Tilslutt orket vi ikke mer og har lagt dem på hylla. En ting var at de var energityver, en annen ting var at de alltid kom på døra uanmeldt.. og til alle døgnets tider og forventet at vi alltid hadde tid til dem. Det ble ganske mange ganger veldig vanskelig å finne på unnskyldninger når de kom slik.. blir liksom litt slitsomt å si såpass ofte at vi hadde planer.. for da MÅTTE vi liksom finne på noe slik at det var "sant". I vårt eget hjem, bare fordi vi hadde lyst til å være alene som familie ;) De kunne være litt slik "hva skal dere på lørdag?".. uten å si hva de hadde tenkt.. men da måtte vi finne på noe vi skulle den lørdagen da. Skjønner? Huff, det var en slitsom periode. Lurer på om jeg kanskje har skrevet om det her hos dere også.

 

MEN... en annen ting.. jeg hadde tre skikkelige tak, uten tvil rier her isted!! DET likte jeg ikke. Nå er jeg 34+4 uker og jeg burde absolutt vente til to uker.. uke 37 før det blir noe som helst slik aktivitet i mageregionen igjen!! Opplevelsen var skummel. Vet liksom ikke hva jeg kan forvente hvis hun blir født på denne tiden.. må hun ligge i kuvøse? må hun få masse tilsyn, modningssprøyter osv?! Huff. Skummelt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det stort sett går ganske bra nå, men kommer an på hvor mye hun veier. Krysser fingrene for at du ikke finner det ut! Skummel opplevelse ja. Huff.

 

Måtte bare svare raskt, skal legge meg her. Ser for meg at jentene til MaMi er fantastisk søte :) lykke til med flytting forresten! Slitsomt, men så bra det blir :) natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvor mye hun veier ja.. og jeg tror faktisk ikke hun er grådig stor. Ikke noen plugg for å si det slik ;) Alle sier at magen min er så liten. Den er faktisk også mindre enn med de to andre jentene.. og de var jo ca 3,5 begge to da de ble født.

Jaja.. ikke mye å få gjort med det. Jeg har hatt en slitsom natt med lite søvn og mye smerter pga hemorrioder. Det er SÅÅÅ vondt! Har prøvd nesten alt nå synes jeg.. og prøver å holde igjen på å ta paracet.. liker ikke det. Men MÅ jeg få sove, så MÅ jeg få sove. Tenker bare hele tiden på snuppa inni magen og blir engstelig om hun blir påvirket :(

Tror kanskje det var fordi jeg hadde så sterke smerter pga hemorriodene igår, at jeg anspente meg.. travet rundt her, la meg ned og ingenting hjalp, smurte meg inn og tok en paracet men den virket jo bare noen få timer. Men jeg merket jeg spente hele kroppen i smerte.. så det kan jo være grunnen til de tre riene som kom :(

 

Men, en gledelig nyhet.. nå skal stillaset utenfor huset bort til uka og snekkerne begynner på det overbygde inngangspartiet!! :) Dessuten er rørlegger her denne uka og har koblet til ny og større varmtvannstank, nye rør all over så vi får nå vanlig trykk i springene og dusjene som andre folk har (vi har levd med svakt trykk osv i åresvis pga gamle rør), og idag kobles alt til det ene badet i 2. etasje samt det ene toalettet i 2. etasje. Det betyr kanskje at jeg kan ta meg et bad?!? Litt usikker på det, men. Da kan vi ikke bruke det gamle badet lenger, og da må vi flytte vaskemaskinen inn på det nye vaskerommet... juhuuu.. jeg får et helt EGET rom til vask!!! Å herrlega. Dette er helt rart dere. Fra knøttebo til storebo :D

Fortalte jeg at vesla har flyttet inn på nytt rom? Vi har ikke innredet det med noen nye møbler enda, bare tatt inn gamle møbler.. men hun stortrives der. FOR en danseplass hun har :)

Til uka skal vi på Ikea og få kjøpt sovesofa og et lite bord til kontoret så da "innredes" det. Møbler til gangen har vi ikke enda. Må vel kjøpe garderobeskap først der.. men baderomsinnredning til bad i 1. etasje samt vaskeromsinnredning må på plass før stoler, konsollbord osv kjøpes inn.

 

Må avslutte her for jeg må bake en kake til å ha med på skolen til lunsj. De vil si ha det til meg før jeg tar permisjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke helt oppdatert her nå, plutselig skjedde det så mye på hjemmefronten så ble litt fraværende... og så kom jo finværet :) så herlig :) jeg ble selvfølgelig kjempesolbrent i går, lærer aldri så glemte jo å ta på solkrem før vi skulle gå lang tur... det svir i dag for å si det sånn så får ta på en t-skjorte og skjule det verste på skuldrene ;)

 

ekkelt med rier ønsker! håper hun planlegger å holde seg der inne i noen uker til! med mindre hun er veldig knøttliten bør det vel gå veldig fint med fødsel nå hvis det mot formodning skulle skje! så hyggelig at kollegaene ville ha deg innom før permisjon, de gleder seg sikkert allerede til du kommer tilbake :)

så gøy med eget rom til vesla, tipper hun storkoser seg med all plassen! blir mye innkjøp på dere nå, krysser fingrene for noen skikkelige kupp :) vaskerom ja, det er drømmen her og! kjenner at det nesten er et krav når vi en gang skal kjøpe hus!

 

gratulerer med fast jobb OG barnehageplass til knøttene mami! det ordner seg virkelig for dere nå :) misunner deg ikke all pakkingen og styret med å flytte, men det blir nok superbra når dere er på plass i nyhuset! tenk nå har du ikke lenge igjen med energityven din! du klarer noen uker til :)

 

lurer på om det er noen tenner på gang her. lillesnupp var supersutrete i går, veeeeeldig mammadalt, kunne knapt gå på do uten at hun sutret og skulle sitte på fanget... og det var helt krise da hun skulle legge seg i går, skrik og hyl i lange tider før hun endelig kapitulerte og sovnet. bedre humør i dag heldigvis så håper disse små tannebissene dukker opp snart. tror kaaaanskje jeg ser en antydning til forhøyning i gummen men ikke helt sikker.

også har hun sagt MAMMA! herlig :) skal sies at det kom pa-pa først da... ;) så nå går det i mamamamamama mamma mam mam mammmm hele dagen her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter. Nå ha jeg prøvd å skrive her inne flere ganger, men har blitt avbrutt hver gang. Endelig tid og ro til å sette meg ned for å svare. Har vært mye telefoner i den ene og den andre retningen. Bil- og husgreier, nye timer på Haukeland, legetimer og hjelpe til med å planlegge utdrikningslag for min søster :) puh! I tillegg ringte svigermor for litt siden og da er det ikke så lett å komme fra. Ble helt svett i øret, jeg.. Hehe!

 

Ååå, det er så koselig når de små begynner å snakke. Her sa også lille pappa før hun sa mamma, Happy. Kjedelig med sutrete liten frøken da, men er det tenner så skjønner jeg det godt. Kan jo ikke være noe behagelige det hele tatt! Kult med baby på fanget mens man er på do. Sånn er det her også av og til, men mest at lille skal hjelpe til å tørke etter at jeg har tisset. Hihi.. Ikke like kult det :-/

 

Oj da, ønsker, rier allerede? Huff, håper det bare var de tre da og at babyen holder seg i ro en stund til. Jeg fikk forresten beskjed fra Haukeland i går at hvis fødselen min starter etter uke 33 vil de ikke gjøre noe for å stoppe den. Skjer det før uke 33 får de lungemodningssprøyter og vil prøve å stoppe det. Nå er begge mine estimert til oppunder 2 kg allerede da, så det kan jo ha noe med det å gjøre. Hurra for nytt vaskerom til deg da! Det er godt å ha eget rom til det og å slippe å ha maskinen på badet.

 

Camillok, det er ikke mer enn en gang som skal til for å lage baby ;) det kan jeg skrive under på.. Hehe.. Skjønner godt du vurderer 80% stilling senere. Det gjør jeg også... Om ikke enda mindre. Hvis det lar seg gjøre da. Er forresten helt med på det med lite motivasjon til husarbeid. Jeg fikk med meg mannen på et ordentlig rydderaid her på lørdag, og mandag vasket jeg gulvene. Nå burde jeg egentlig vaske litt klær. Får sette på en maskin når jeg er ferdig å svare dere her.

 

MaMi, så skjønne knøttene må være! Med krøller i nakken stabelen rundt. Er det en av de som har begynt å gå? Er hun andre langt unna eller? Har dere merket forskjell i utviklingen på de eller? Jeg er veldig spent på hvordan guttene blir. Nå er det jo ikke lenge igjen til de kommer heller! Hjelp! Så fint at dere får sette tingene deres i garasjen på nyehuset da! Det hjelper godt på å ha et sted å lagre ting mellom to boliger. Krysser fingrene for raskt salg av huset. Kjedelig med kollega som tapper en for energi da. Skjønner godt du er glad for å bytte jobb og at du mentalt er et annet sted allerede. Hadde en sånn kollega for mange mange år siden jeg også. Utrolig slitsomt å måtte gå "oppå" hverandre hele dagen. Jegbare jattet med lenge husker jeg, men til slutt klarte jeg ikke mer og tok det opp med henne. Selv om hun regelrett ble forbanna fordi jeg sa i fra fikk vi et bedre forhold etterpå. Visste liksom hvor vi hadde hverandre. Stor aldersforskjell var detogså. Jeg var vel 21/22 og hun var godt over 60 (og meget vulgær, nesten ekstrem i mine øyne).. Hold ut de siste ukene,MaMi! Snart er du på plass i ny jobb. :)

 

Happy, var det du som lurte på hvor gammel klassen min er? De går på 6.trinn så de er 11-12 år :) forhåpentligvis er jeg i form til å besøke de uken etter 17.mai også. Da skal de fremføre "det lurer jeg på". Et prosjekt de jobber med hjemme og på skolen hvor de skal finne et tema som de vil finne ut mer om, og så skal dette presenteres for resten av klassen. Mange spennende temaer i år, bl.a. pirater (sjørøvere), buekorps og den spanske byen Sevilla. :)

 

Nå har jeg glemt resten av det dere har skravlet om, men Babysyk, supert at samboeren din var fornøyd med å få en dag og natt helt alene og at du og mini kunne kose dere hos foreldrene dine :)

 

I går var jeg ktr igjen og fikk beskjed om at alt ligger til rette for vaginal fødsel av guttene! Hurra!! Ble så fornøyd da legen sa det. Nå ligger begge to med hodet ned :) hun ble litt paff da jeg fortalte at jeg var veldig skeptisk til ks og at jeg helst ønsket at fødselen ble så naturlig som mulig. Tydeligvis ikke helt vanlig... Må nok ha epidural for å være på den sikre siden, men det får heller bare være. Så lenge jeg slipper ks så er jeg åpen for det meste. Måtte være forberedt på at det kom til å være litt mye mennesker inne på fødestuen også, men det skal nok gå bra. :) fikk også beskjed om at hvis fødselen startet av seg selv etter uke 33 ville ikke sykehuset gjøre noe for å stoppe den. Begge to ble estimert til nærmere 2 kg allerede, så de har gode vilkår for å klare seg. Fikk også streng beskjed om at å gå til legen for sjekk av bt og urin hver 4.uke var altfor sjeldent. Må gå annenhver uke og gjerne hver uke nå etter uke30. Nå er jo jeg 30+4 allerede så jeg bør vel få en time til neste uke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så moro med snuppa di som har begynt å si noen ord Happy :) Nå kommer nok pappaen til å øve med henne "si paaaappaaaa" skal du se :D Morsomt når det skjer ting. Det er så spennende å vente på de første ordene, å høre dem snakke.. ordentlig.. bruke stemmen sin liksom. Det er moro synes jeg :)

 

Så bra det ser ut til å ordne seg som du vil angående fødsel da Lollo :) mange på fødestuen er vel kanskje ikke så moro, men det er kanskje slik det er med tvillingfødsler?!? ;)

Kanskje flere studenter også, eller?

 

Her er jeg hjemme igjen fra avslutning. Fikk nydelige roser til mor og frøkna i magen fikk en skjønn bamse :)

Jeg kommer ikke tilbake til dem etter permisjon.. jeg begynner på skole jeg da. Utdanner meg til faglærer i språk. Det at jeg har vært der nå siden jul er for å gjøre meg mer kjent med skole, undervisning osv. Luksus å få lov til å observere samt å undervise FØR man blir ferdig lærer! :rolleyes: Snille kolleger da.. de gledet seg til å jobbe sammen med meg og håpet det skjedde fort! Rektor holdt tale og jeg fikk masse skryt. Mmm... jeg suger til meg. Herlig å få skryt da :)

 

Vel hjemme igjen delte jeg og mannen det siste kakestykket av kaken jeg hadde med. Nå er det permisjooooon :D Juble, juble! :)

Sa jeg det?.. idag har vi fått vann til bad og toalett i 2. etasje?!? Ja, jeg gjorde sikkert det :P .. det betyr at jeg faktisk kan ta meg et BAD i badekaret!! Juhuu... gjett om duftlys skal tennes og settes i vinduskarmen, bobler skal i vannet (ja, badeskum må det bli da.. for vi har ikke boblebadekar)og kroppen til a mor skal skrubbes med både hampvott og duftende skrubb... og smøres godt inn med en deilig krem :) hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk Leon skikkelig :) sååååå søt da, med krøller i nakken og verdens bredeste glis :) smelt... I tillegg har han lært å kile foreldrene sine, klatre opp og ned fra sofaen og si der og peke. Forrige natten hadde han nesten 40 i feber og jeg måtte bli hjemme med han. Formen har vært ganske grei likevel i dag som dere kanskje skjønner av alle hans nye kunster, men dårlig matlyst og litt ekstra kosen. Sov lenge på formiddagen og jeg fikk endelig gjort litt husarbeid! Støvsugd hele huset, ryddet og tatt støv i 1. Etg. Det er jammen ikke barebare med stort hus! I morgen kommer barseljentene hit, så planen er å få vasket over før de dukker opp.

 

Ønsker - ikke vær så redd for paracet. Du kan ta inntil 4 g daglig! Det har vært mye brukt av gravide i mange år og er et trygt preparat. Vet en del jordmødre får helt hetta og omtrent fører liste over alle 500 mg tbl man har tatt gjennom hele graviditeten, og jeg synes dette er skikkelig tullete. Greit nok at felleskatalogen ikke skriver at det er totalt ufarlig, alle vil jo gardere seg litt så det står liten sjans for påvirkning av fosteret og graviditeten. Der er uansett mye viktigere at du får tatt det litt med ro - større sjans for at stress og smerter hos det skal sette i gang fødsel!

 

Så koselig med små innblikk i utviklingen hos de små dere :) ønsker: fikk du tatt deg et bad?

 

Nei, nå skal jeg legge meg, god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med at Leon går sine første skritt Camillok :) Det er helt utrolig stas når de gjør slike ting som det. Èn ting er å rulle rundt når de er ved 4-5 mnd. alder.. moro det også altså.. men å gå,snakke osv.. det er liksom noe heelt spesielt synes jeg :) Nå får dere mange artige dager å glede dere over Leon som stabber rundt. Husk å dokumentere det på kamera da. Man glemmer fort hvordan de f.eks. konsentrerer seg når de går, ansiktsuttrykk osv.

 

Jeg tenker jo at paracet i veldig små doser slik som jeg har vært noen dager, må være ok. Men jeg liker ikke medisiner "bare" fordi jeg har vondt liksom :( Føler jeg utsetter barnet mitt for det på en måte. Men godt å høre at du ogaå Camillok synes det er ok av og til ! Virker som jeg har blitt bedre. Ok, fortsatt velig vondt, men jeg har holdt på å smøre iherdig i flere dager nå :lol: Har prøvd honning også.. men æææsj så klissete og det blir jo bare griseri synes jeg! Så jeg la det litt bort. Nå virker det som Alcos-anal faktisk hjelper.. på smertene ivertfall. De ser ikke ut til å bli borte :angry: Det er veldig mange som skriver at den salven ikke hjelper noen verdens ting, men heller at honning f.eks hjelper mye bedre. Nå har ikke jeg prøvd honning lenge nok tror jeg altså, men jeg er veldig glad( og litt overrasket) over at Alcos-anal hjelper såpass. :huh: Bra det.. ! :) Jaja, nok om mine hemorroider for en stund.. huff. ekle greier altså ;)

 

Jeg fikk ikke tatt meg noe bad desverre. Vi har ikke varmt vann enda. Mannen måtte kjøpe en slange av et eller annet slag.. og den eneste butikken som hadde det var Clas Ohlsson i Sandvika. Så han tok turen ut dit igår kveld... og så Ikea på hjemveien for å kjøpe benkeplate til vaskerommet(vi skal prøve å få til å få tatt det i bruk i løpet av denne helgen.. det er både strøm og vann der) samt så fikk han kjøpt de riktige frontene (skuffefronter istedet for skapfronter) til baderomsinnredningen på badet i 2. etasje. Han var hjemme 23. 30 igår kveld. Han dro ut noget sent da, fordi han ikke ville ha rushen. Men så fortalte han at det var tett trafikk utover fra byen og til Sandvika helt til klokka var ÅTTE!! :wacko: Jøje meg. Det er lenge med rush det!! Glad jeg ikke bor den veien!!

Han fortalte forresten om skikkelig aggressive mennesker. Vi snakker litt om det innimellom faktisk.. at her på landet er alt så mye fredeligere, menneskene er roligere, blidere og mer hjelpsomme mot hverandre. Jeg har jo bodd i Oslo i veldig mange år og har i grunn ikke tenkt over det før jeg flyttet hit til landet. Når jeg nå er i Oslo så merker jeg at alle som er ute "baner seg vei" og tar ingen hensyn. Alt går veldig fort og stresser rundt. Ingen som liksom spaserer og koser seg, eller smiler eller lar gravide eller gamle eller andre som trenger det forsåvidt få f.eks plassen deres på offentlig kommunikasjon.

Mannen fortalte at på Ikea så hadde han og guttungen(for han var med pappa på runden med ærender)sett ei jente med armer så lange som på apekatter. Det striregnet ute og denne jente tok liksom tre skritt fra kassa og så satte hun de tunge posene sine ned før hun mannet seg opp og gikk tre skritt til. Guttungen hadde sagt tll mannen "stakkars, hun er sliten hun". Så mannen så sitt snitt til å lære guttungen litt fortalte han til meg da han kom hjem. Så de hadde tilbudt jenta å kjøre henne hjem eller til bussholdeplassen. Det viste seg at hun ikke bodde så langt unna så de kjørte henne til døra. Hun skulle gifte seg på lørdag og hadde diverse bryllupsgreier i posene sine. Mannen sa "våte servietter stakkars". Så reiste han og guttungen tilbake til Ikea. Mannen har alltid vært litt fan av " pay it forward".. hvis dere har hørt om det? Vel, det går ut på at man gjør noe for andre uten at man skal tjene på det selv, uten egen vinning liksom.. bare for å være hyggelig. Når ofte da personen som har fått tjenesten spør hva han/hun kan gjøre i gjengjeld, så svarer man " pay it forward".. altså "gjør en annen person glad ved å gjøre dem en tjeneste uten egen vinning så har du betalt meg tilbake". Jeg synes det jo er fantastisk at mannen gjør slikt. Han gjør det faktisk ikke så sjelden heller. To ganger igår faktisk. På Ikea var det en skikkelig aggressiv mann som på parkeringen skulle ha varene sine inn i bilen. Handlevogna hans rullet overalt og han hadde plassert den på den eneste ledige plassen som mannen hadde tenkt seg inn på. Denne ukjente mannen ble sintere og sintere fordi han irriterte seg over at noen ventet på plassen og han trodde sikkert at mannen min var irritert. Da rullet mannen ned vinduet og sa til ham" Bare ta den tiden du trenger, jeg venter jeg".. og smilte vennlig til ham. Mannen ble visst helt forfjamset og fikk da roet seg ned og gjort det han skulle. Nå skal det sies at mannen også spurte om han skulle hjelpe ham med varene, men det hadde visst gått bra. Haha... menn dere vet.. de vil klare selv :P

Men greia er.. jeg blir såå stolt over at mannen min er sånn!! I en stresset hverdag som han jo selv har, med en utrolig krevende jobb, 4 barn og èn til på vei, kjøre laaange avstander når han endelig har fri ,... og så gjør han slikt for andre mennesker! Helt ukjente folk! Jeg må ærlig innrømme at noen ganger har jeg ikke ORD for hvordan han er! :)

 

Nei, nå vil vesla ha frokost her. Jeg har tint et brød i microen for jeg glemte å ta opp igår. Nå får jeg vel reise meg fra sofaen her.. hehe.

MÅ fortelle è`n liten ting.. jeg fikk plutselig lyst på appelsin inatt!!.. og gikk ned for å hente og satt i senga midt på natta og skrellet og koste meg med appelsin! Snålt?!? Uten tvil :blink::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si hurra! for at det gikk så fint med overnatting babysyk! det var nok godt for dere alle tre :) det gjør seg med en god natts søvn :)

 

hehe, søte lille som vil hjelpe mamma og tørke lollo! håper ikke lillesnupp fatter interesse for det her, er noen ting jeg gjerne vil gjøre selv ;) fantastisk at det ligger til rette for vaginal fødsel! skjønner godt at du vil føde naturlig hvis mulig. vi har to tvillingpar i barselgruppa og det ene paret ble født vaginalt. det gikk veldig fint så det er jo absolutt mulig :) krysser fingrene for at det går like bra for deg.

 

herlige Leon som har begynt å gå! de er så skjønne når de stabber omkring, gleder meg til lillesnupp begynner, men hun kan godt vente en stund til :) herlig at han gjør triksene sine selv når han er syk, han er sikkert kjempestolt over alt han klarer :) kos deg med besøk fra barseljentene!

 

så god mann du har ønsker! du har skutt gullfuglen der altså :) men må si jeg er imponert over hun som handlet inn bryllupsgreier til lørdag, følte jeg hadde en ganske laidback innstilling til bryllupet men mener jeg var ferdig med innkjøp en uke før altså! vi har faktisk fire års bryllupsdag til sommeren, hjelp! tida går så fort! og vi var ganske unge da vi giftet oss så føler meg alltid kjempegammel når jeg sier hvor lenge vi har vært gift...hehe....de fleste venninnene mine driver å gifter seg nå, var i tre bryllup i fjor og det blir to i år!

hehe, må flire litt når jeg ser deg for meg med appelsinen din! så herlig!

 

lillesnupp har fått seg en skikkelig blåveis i panna, tror hun kræsjet i tvbenken... kan jo ikke løpe etter henne hvert sekund så da blir det litt knall og fall som nevnt før. hun var helt håpløs å legge i går, så når mannen kom hjem sent var jeg ganske sur og sliten... men han hadde med seg bringebærsorbet så da ble han fort tilgitt :) littegrann søtt så er jeg fornøyd vet dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker bryllupet mitt ja, hadde jeg begynt å skrive her inne da? Tror kanskje ikke det... Fy så utrolig kvalm og elendig jeg var! Mannen fridde da jeg var 5-6 uker på vei og vi giftet oss i uke 14. Ikke lange tiden å gjøre det på altså! Kjolen ble kjøpt inn på 1 time, og prøvetime hos frisøren var en lidelse. Jeg var så kvalm at jeg gråt av tanken på å måtte dit. Troppet opp med fett hår og et par brødskiver i veska... Frisøren begynte med å prøve å overtale meg til en typisk bryllupsfrisyre med krøller og litt oppsatt og litt ned - mykt og romantisk med andre ord. Men jeg ville ha stramt og elegant :) skulle jo tross alt passe til sarien min også! Da vi skulle ha prøvemiddag greide jeg ikke gå, måtte stole på mannen der... Gikk helt supert der altså! Alt i alt ble dagen virkelig super, og jeg tror ikke jeg hadde gjort det noe annerledes om jeg hadde planlagt i ett år :) kringlen hadde riktignok verdens tynneste, gjennomsiktige melis, mannen fikk denne oppgaven på morgenen bryllupsdagen, og det hadde han aldri gjort før... :) som dere skjønner, jeg kunne godt ha vært hun damen den fantastiske mannen til ønsker hjalp ;) bare at jeg hadde spydd litt i tillegg!

 

Å ja, Lollo, så flott med vaginal fødsel :) er ikke helt sikker på om du absolutt må ha epidural altså. Det er egentlig standard på setefødsler også, men jeg slapp. Selvsagt må man jo ta det som det kommer, ting kan jo bli helt annerledes enn man tror. At det er mye folk gjør ingen ting, jeg hadde gynekolog, assistentlege, JM, barnepleier og barnelege - og det kunne godt ha vært det dobbelte for min del! Tror tiden med nyfødte tvillinger er tøff nok som den er uten digert operasjonssår i tillegg :) men det er jo greit å være bare deg, mannen og JM frem til presseetiske da... ;)

 

Blåveis ja, er så glad Leon er en forsiktig type :) han har enda ikke fått blåveis han, driver ikke å faller, dunker seg etc... Han er visst som meg da jeg var liten (og forsåvidt fortsatt); gjør aldri noe som han ikke er sikker på at han får til :) sånn som sofaklatringen, han kom seg både opp og ned. Ikke redd for at han skal vippe over ogdunke hodet i bordet, sånn er han bare ikke! Eneste er at han elsker å reise seg opp og stå på toppplata på tripptrappen... Det er skummelt!

 

Skal bake grytebrød til jentene nå etterpå - gleder meg!

 

Ønsker, har du vært til lege med de hemoridene dine? Der jeg stusser litt på er at du sier de er så vonde... Hemorider er i utganspunktet ikke smertefulle... De kan blø ganske mye, men pleier ikke å være vonde før de tromboserer, dvs får små blodkoagler inni hemoridene. Viktig å holde avf myk med fiberrik mat og gjerne lactulose/duphalac. Jeg trodde også jeg hadde hemorider, men min kjære kunne opplyse meg om at det nok heller var analfisur siden det var så vondt. Jeg bemerket at jeg hadde jo en liten klump der nede, men han sa det var en sentinel tag, en hudflik som ofte kommer ved problemer i den regionen. Jeg er ikke flink til å holde avf myk og sliter fortsatt i perioder med smerter ved avf og litt blod. Men det er klart ønsker, høres jo ut som om du har mye smerter også når du ikke er på do, kanskje de burde snittes litt opp? Hvis det er tromboserte hemorider bør du gjøre noe med det. Har møtt flere nybakte mødre som har blitt skilt fra sine nye små for sykehusinnleggelse for disse tingene her... Bedre før enn etter sier jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...