Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Litt rart idag. Jeg hadde bare to timer på skolen, og idag hadde jeg min godeste, snilleste , herligste eldstemor også i timene! Wooow, DET var rart det. Lurer på hvordan min mamma hadde det, da hun hadde min søster på ungdomsskolen i noen fag! Det må ha vært helt snålt :D

 

Vel, hjemme igjen med vond rygg, rompe og hofter ja :( Fysio ja. Jeg lurer på om dersom jeg ikke gjør noe med det nå om 1. blir jeg likevel bra igjen etter fødsel mon tro (vet at dere ikke kan svare på det altså, men..hehe. Jeg er så redd disse vondtene skal bli sittende der liksom!) og 2. Hvis jeg ikke bruker fysio nå før fødsel og det er gratis fordi det er fødselsrelatert, må jeg da betale for det etter fødsel dersom jeg ikke har blitt bedre og må ty til det da?! Hmmm... får sjekke det ut litt.

Ja, helt sikkert lurt å gå til en som kan dette med fysio på gravide Happy.. men det er nok neppe noen i område her omkring ;)

Men huff... leste forresten innlegget dit/svaret ditt til meg om snuppa di og hodebeskyttelse. Nå skjønner jeg jo helt klart hvorfor du kanskje vurderer det. Å smelle hodet i flisgulvet sier du, da får jeg helt vondt i hjertet jeg. Jeg er også for at de skal tåle litt altså, men noen ting er faktisk ordentlig skummelt og farlig. Hun lever litt farlig hun snuppa di altså :D .. gir seg ikke for noe høres det ut som :D Høres ut som vesla mi det der :P noen skikkelig tøffinger!

 

Ååå... grønsakshage(uansett hvor stort eller lite det er) har jeg sååå lyst på! Jeg skal jo forsåvidt ha det da, men ser jo at det ikke skjer i år. Vi må først bestemme oss for hvor veien vår skal gå opp til huset, plante rosehekken mellom den nye veien og denne grønsak/bærhagen osv, osv. Så det er nok noe som kommer til å ta noen år ja. Men gjør jo egentlig ingenting det da. Fint å pusle med noe :)

Babysyk... du som sier du "bare" har en balkong. Du kan absolutt få til mye fint og nyttig der også altså! Oppetter veggene kan du f.eks lage slike kasser og krukker som henger med urter, f.eks tomater som du tar inn etter sommeren og har inne resten av året. Du kan tror jeg til og med ha jordbær i krukker oppetter veggene! Du MÅ ikke ha blomster i blomsterkassene ? Du kan jo ha salat istedet f.eks?

 

Guri malla så spennende med bud på hus da MaMi!!! Hvordan går det? du venter i spenning til klokka tolv sikkert? :)

 

Her snør og regner det idag :angry: men vet det er siste krampa før vår og sommer kommer for fullt da heldigvis. Bare glad snøfall kommer FØR 1. mai jeg!! SÅ kan det jaggu meg gi seg synes jeg! :angry: Nå VIL vi ha sommer og sooool B) Er jo faktisk meldt varmt, ikke så mye vind og soool her resten av uka. Helgen blir visst knallbra! Juhuuu :D Hvordan er det hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå er jeg superspent på mami! håper dere feirer med champagne i skrivende øyeblikk ;)

 

så rart å ha eldste på skolen, må være uvant å skulle behandle henne som alle andre, man forholder seg jo annerledes til sine egne barn, sånn er det bare. uff, ikke bra med vondter! jeg vet ikke hvordan det er med fysio, men hos kiropraktor må man ha henvisning fra lege med bekkenproblemer med gangvansker for å få det gratis i svangerskapet. jeg betalte kun en egenandel til hun jeg gikk til, men det ble ca 370 kroner gangen mener jeg. det var absolutt verdt det! betalte heller enn å bli sykemeldt og sitte hjemme og glo... får du store problemer i etterkant vil jeg nesten tro du har krav på gratis behandling, men det kan kanskje legene våre mer om!

haha, ja her lever vi farlig! hun er over alt om dagen :) det nyeste er at hun setter seg på kne og prøver av og til å reise seg opp etter vognbagen eller andre møbler. manuellterapeuten mente det var ekstremsport for en på den aldren. ser for meg at hun blir en av de ungene som alltid må undesøke alt og har skikkelig mark i rumpa ;) det må hun ha etter faren sin for jeg er ganske bedagelig anlagt :P og siden hun er overalt har jeg fått meg et nytt prosjekt i stua. de som bodde her før oss har nemlig satt inn kaminen med ovnssverte (?) så hvis en tar på den blir man skikkelig svart. er omtrent som skokrem...så nå prøver jeg å polere det bort, har ofret et par gulpekluter for å bli kvitt svineriet. snuppis synes selvfølgelig kaminen er kjempespennende og har vært bortpå den noen ganger. hvis noen vurderer ovnssverte er mitt råd: dropp det! det tar vinter og vår å få det av, og er en skikkelig drittjobb. er svart under alle neglene nå og har ikke neglebørste liggende, bra jeg ikke skal ut noe mer i dag ;)

 

her er det alle årstider på en gang i dag. på turen hjem fra svømminga hadde jeg sol, vind, regn, hagl, opphold. var skikkelig pøsregn en periode. men er meldt fint her fremover også B)

 

i dag har jeg bestilt meg time til hudpleie, fikk gavekort av mannen og snuppa til jul så nå var det på tide! så på fredag kommer svigermor og skal være barnevakt! og på kvelden skal vi på en fest/sammenkomst med jobben til mannen. gleder meg :) jentekveld gikk fint forresten. mannen jobbet så jeg hadde med meg snuppis. hun sovnet selvfølgelig i bilen og våknet da vi kom frem, bare 7 minutters biltur... så hun brukte litt tid på å roe seg. jeg trodde jo hun skulle våkne kl 22 som vanlig og tenkte å dra hjem når hun våknet. men hun sov kjempegodt, så dro ikke før halv tolv! så deilig å møte gamle venninner og bare skravle hele kvelden :) merker at vi har blitt eldre siden videregående for praten dreide seg stort sett om barn/babyer og bryllup :)

 

lurer på hvordan det går med krølle? har tidsklemma tatt deg med jobb, vakter og barn som skal følges opp? håper keiseren sover godt på natta og tilgir sin mor for at hun er borte på dagtid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere. Så mye spennende dere har skravlet om i det siste. Jeg har vært innom og lest, men ikke hatt tid til å svare dere. MaMi, hvordan gikk det med huset?? Må si jeg le helt ekstatisk da jeg leste innlegget ditt om bud nettopp! Krysser fingrene for at det gikk deres vei! :)

 

Huff, ønsker, den ryggen/hoften din høres ikke bra ut. Du må roe ned litt. Husvasken får resten av gjengen ta seg av, selv om de ikke gjør det så godt som du vil. Er litt i samme båten jeg også for tiden. Tar husvask og støvsuging jeg også selv om ryggen og bekkenet egentlig ikke tillater det. Eller Dvs, hvis jeg deler huset opp og tar et eller to rom pr dag går det bra. Mannen er en slurv med støvsugeren, så han tar seg av andre husleie sysler mens jeg fikser gulvene. Lille er en racer på å hjelpe til med å henge opp klær, så da slipper jeg å bøye meg så mye. Hihi.. Hun digger å hjelpe til med alt for tiden. Veldig kjekt! Jeg har forresten fått beskjed om at jeg ikke får gå lengre enn til uke 36. Regner med at det blir fødsel uken før st.hans da :) så får vi se om det blir ks eller vaginalt. Håper jeg får føde så naturlig som mulig, men må ta status på det når det nærmer seg. ;)

 

Babysyk, det hørtes litt ekkelt ut med brekninger hos mini. Hadde sikkert feiget ut jeg også. Husker ikke helt hvordan vi vendte lille til skiver. Tror hun fikk skorper først sånn at hun myket opp biter som var passende på egenhånd. Hn fikk hvertfall litt kavringer. Det var veldig poppis!

 

Drømmer meg litt bort i rosehagen din, Camillok. Her er det fint lite blomster i hagen... Jeg har noen altankasser hengende utenfor kjøkkenvinduet (i 2.etasje) og noen krukker på trappen og bak huset på terrassen. Hmm.. Ikke lenge igjen til 17.mai nå. Da må krukkene og kassene beplantes! Det må jo se litt pent ut til da. Jeg har veldig lyst på klatreroser på østveggen vår, men foreløpig er det bare et stort krater der etter at svigerfar gravde opp for å isolere vannrørene bedre og fikse litt på grunnmuren i høst.

 

Happy, så deilig det høres it med time hos hudpleier. Det er vinter og vår siden jeg var til det, men skulle gjerne hatt meg en tur snart. Jeg tar et frisørbesøk på torsdag isteden. Da blir det klipp og farge. Det skal bli deilig! Fikk gavekort av søsknene mine til bursdagen så da slipper jeg å betale noe selv ;) Hehe, snuppa di høres jo ut som en ordentlig oppdager. Kaminen er nok sikkert kjempespennende! Lille har vært litt bortpå peisen vår og, men det var helst for å slikke på skifersteinen den står på i fjor sommer. Da var den så kald og deilig at hun bare måtte. Hehe... Rare barn!

 

Jeg var på skolen og besøkte klassen min i dag. Utrolig koselig å se de igjen. Nå er det en stund siden jeg har vært innom der. De ble helt i hundre da jeg stakk hodet inn døren (som om de ikke bråker nok fra før av ;)) og alle var veldig nysgjerrig på om guttene har fått navn. De har sine teorier om navn, men de får ikke vite de før vi har bestemt oss helt. Han ene eleven min mener at den ene babyen skal hete det samme som han (selvfølgelig), men det han ikke vet er at den ene faktisk skal hete det han heter til mellomnavn. ;) han kommer vel til å bli kjempefornøyd da! Det var han samme sm spurte meg tidlig i vinter om ikke jeg var gravid også. ;)

 

Hurra! I dag kom alt garnet jeg bestilte fra strikkenett. Eller det kom egentlig på lørdag, men jeg hadde ikke mulighet til å hente det før i dag, nå må jeg bare bli ferdig med ølvotten til pappa sånn at jeg kan starte på osloanorakkene til hele ungeflokken (ja, det er jo det de blir...) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI HAR KJØPT HUS :D :D :D :D :D :D :o :o :o :o :o;):)

 

Vi la først inn bud på 100tusen under takst som selger ikke godtok, så da høynet vi til takst med en gang og det var ingen som bød mot oss, så da fikk vi det :) :) :) Vi bare går rundt og gliser og jeg er helt skjelven. Men vi er superoverlykkeligfornøyde :P:D

 

Jeg har allerede levert oppsigelse, slik at jeg kan gå rett etter ferien min, så nå skal jeg i gang med å søke jobb :wacko::blink: Gruer meg til den prosessen, men den er jo et nødvendig onde. ;)

Problemet er at jeg finner ikke mappa med alle papirene min, så nå må jeg i gang med seriøs leting :wacko::huh:

 

Men ikke ikveld, for nå er jeg bare GLAD :) :) :) HURRA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten så har vi ikke mindre en TRE meglere som står i kø og vil selge huset vårt her... Ikke verst det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å GRATULERER!!!!!!!!!! Så gøy! Kan nesten kjenne gleden din gjennom innlegget og tim meg:-) Herregud for en herlig følelse. Og ekstra deilig når dere kan flytte rett inn! Jobb får du deg helt sikkert. Når jeg var nyutdannet søkte jeg endel jobber, så bare spør om du trenger tips. Ellers står det mye på nettet.

 

Rekker ikke kommentere mer. Kom akkurat hjem fra butikken og har litt jeg må rydde før jeg legger meg.

 

Her blir det strålende sol i morgen så da skal vi ut og gå tur:-)

 

Nattaklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse med nytt hus Mami!!! Så spennende. Blir det lenge til dere får ta over? Tenk DEN sommern du kommer til å få da med å innrede nyehuset... *ernokikkebarejegsomermisunnelig*

 

Ellers så husker jeg ikke så mye mer enn masse hagedrømmer! Var ihvertfall de som gjorde mest inntrykk tydeligvis. :) her drømmer jeg mer om å ha en hage, og ikke så mye hva som skal være i den. Pr nå har vi en åtte kvm altan og thats it. Akkurat plass til spisebord og en grill.

 

Idag skal vi på 6mnd kontroll med Malin. Er spent på hva hs sier til at jeg har kuttet grøten..hehe.. Glemte den et par dager for hun var så trøtt så jeg la henne tidlig, og hun sov godt likevel. Så da tenkte jeg at så lenge hun legger pånseg, så trenger hun det jo egentlig ikke. Men nå må vi vel begynne likevel pga jern og andre ting som hun trenger etterhvert. Jeg kan ihvertfall skryte på meg at jeg fullammet i 6mnd. :) er litt stolt over det, for var usikker på om jeg kom til å miste melken, for det gjorde mamma med alle vi tre barna. Men så var de vel ikke så flinke til å "holde ut" den gang, og økedøgn visste de jo ikke om..hehe.. Ikke alt var bedre før nei.

 

Ellers har vi bestemt at malin skal inn på eget rom iløpet av uken. Tror vi trenger det for forholdets del. Er liksom ikkeså mye igjen av det føler jeg...er helt tom. Så det må vi gjøre noe med. :)

Men nå får jeg være litt sosial med frokosten før kontroll. Mannen begynner jobb kl elleve, så han skal være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere, vi forsøker å lande nå men svever nok litt enda. Og det verste er, eller beste, det ser bra ut for å få barnehageplasser til knøttene og i dag ringte det meg en styrer fra en barnehage i kommunen vi flytter til og lurte på om jeg ville ha jobb :) Så ting bare faller på plass og jeg har vel mistet mange kilo fra skuldrene :)

 

Vi tar over huset en gang mellom 1-31/7. Vi skal skrive kontrakt på torsdag. Så nå må vi bare få solgt huset her.

 

Men, må sende cv rundt omkring. Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, grattis MaMi :) så fantastisk :) og alt ser jo bare ut til å ordne seg - det er meningen :)

 

Skal legge gullet nå, har ikke tid til mer skriverier... Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu.. GRATULERER MaMi!! :D .. også at du i tillegg fikk tilbud om jobb da! Skal se det ordner seg fint for dere nå :)

 

Orker ikke skrive mer idag jeg dere. Sliiiiten ^_^ Legger meg. Burde spist litt kveldsmat, men.. orker bare ikke å lage. Imorgen blir det litt dugnad med tapetsering og hagearbeid! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker, var det ikke du som ville ha hageredskaper til vesla?

 

http://lekmer.no/leker/nesten-ekte/verkty-o-maskiner/oliver-kids-verktøykasse-med-hageverktøy#.UYDW8HwaySM

 

http://lekmer.no/leker/nesten-ekte/rydd-og-vask/mummi-hagesett-9-deler#.UYDX13waySM

 

Sjekk ut linkene..vet ikke hvor brukbare de er da, men så koselig ut.

Endret av FruLS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var nok ikke meg det FruLS. Her bruker vesla de hageredskapene vi har.. ja, også har hun sin egen rive da :)

Idag presser isjas-nerven bak som bare det.. og bekkenløsning er et faktum :( Vondt, vondt, vondt. Jeg kan ikke snu meg, når jeg reiser meg og setter foten ned går det støt gjennom ryggen og rompa og inatt var eneste måten å snu meg på å samle beina og bruke dem over først og så kjempe med overkroppen og den store magen. Enda magen er egentlig ikke så alvorlig stor. Den er absolutt ikke plagsomt i veien. Det er rygg og bekken som er verst nå :angry: Så istedet for å rake i hagen som egentlig var planen idag, så sitter jeg i sofaen og drikker saft og skravler her og hviler rygg og bekken! Grrr...!!

 

Hadde hodepine idag og kjenner det er et ork å løfte armene. Muligens jeg drikker litt for lite og blodtrykket kanskje er en smule for lavt. Så nå setter jeg alle kluter til og skal drikke masse, masse!

Jordmor ringte meg igår og sa hun ikke fikk lister og avtaler til å gå opp i opp, og lurte på om hun kunne skyve på meg enda en uke.. altså til min svangerskapsuke 36. Jeg synes jo det er helt greit jeg da, så jeg takket ja. Det er jo da bare to uker før fødsel.

 

Nå skal jeg bare jobbe ut neste uke, så går jeg i permisjon!! :o Åhh.. så deilig :D samtidig som jeg vet jeg kommer til å savne skolen og lærerne! Det betyr jo at jeg går ut i permisjon i uke 35+ noen dager strengt tatt.. men det er fordi da får jeg de tre ukene før uke 38 når keisersnittet. Derfor går jeg jo ut to uker før andre.

 

Jeg har gitt opp å prøve å få strikket prinseteppet. Er helt greit egentlig. Igår kjøpte jeg et annet teppe som jeg har siklet på en stund, men ikke tatt meg råd til. Men hun MÅ jo ha et teppe, og de to andre jentene fikk hvert sitt og de har brukt og vesla bruker sitt til sine dukker nå. Så jeg vet det kommer til nytte senere uansett så :)

Teppet jeg kjøpte er dette fra Stokke: http://www.stokke.com/no-no/home-textiles/stokke-kids-textiles/blankets-covers/knitted-baby-blanket.aspx i kremhvitt.

Kjøpte også kattenett, universalt som går til alel vogner, i og med at frøkna nok kommer til å sove endel ute ivertfall de første halve året sitt.. og vi har katt :(

... endelig fant jeg en sengekant også. Helt ok i kremhvit den også. Litt stiv, litt lavere enn vanlig. Jeg irriterer meg slik over disse sengekantene som faller ned fordi de er så høye og tynne :angry: De bare ser slafsete og ustelte ut synes jeg.

 

Må ut før helgen og kjøpe joggesko til vesla og i grunn en vår/høstjakke som er vindtett også. Så trenger jeg 17.mai sko til meg selv og til de to store jentene. Har bestilt like kjoler og cardigans til de store jentene og hvit skjorte og ny knallrød bukse til gutten. Vesla har bunad. Mannen har selvsagt dress til den dagen som alltid. Jeg håper virkelig jeg får råd til bunad i løpet av året.. at den er ferdig til 17.mai neste år ivertfall. Siden jeg fyller 40 om bare få mnd. så håper jeg familie hjelper til med sponsingen på det. Det blir dyrt nok når eldstemor skal ha sin egen bunad til sin konfirmasjon neste år. To bunader på ett år kan bli litt i overkant mye å spare penger til + en konfirmasjon!! :(

 

Jeg har bestemt meg for å begynne å strikke på genser og bukse til vesla nå, så hun har det klart til høsten når hun begynner på skolen. Må også gjøre ferdig høstjakka/kåpen(det ble visst ingen lang kåpe i og med at hun er så lang! :D )hennes som hun kan bruke i høstmånedene på skolen. Så må jeg gjøre ferdig min egen høstjakke i ull så jeg får brukt den på trilleturer osv til høsten. Ikke mye som står igjen hverken på hennes jakke eller min så det burde egentlig gå raskt bare jeg tar tak i det!

 

Nå tapetseres det oppe på rommet til vesla, så hun kan etter all sannsynlighet flytte inn dit i løpet av neste uke :) Vi må bare komme oss ut og få kjøpt seng og nattbord til henne. Ellers har hun nok annet å fylle rommet med :P Vi må i tillegg kjøpe sovesofa til gjesterommet for min pappa kommer på besøk snart og skal være her noen dager, så da må det være klart også. I tillegg står gardiner i de to rommene for tur. Der burde jeg ha bestilt liftgardiner på mål fra Stoff og Stil, men det får jeg først gjort i slutten av neste uke.. ;) det er en tusenlapp for hver gardin.. og gjesterommet har 5 vinduer i fire himmelretninger, så det blir en dyr affære :o Vesla får nok likevel endel rosa på rommet sitt.. siden tapetet hun valgte ikke inneholder NOE rødt, men heller litt rosa.. selv om selve tapetet er lyseblått. Så derfor har jeg bestemt at hun skal få en lift i hvit eller hvit og rosa-stripete.. og to gardinfag som henger også(fordi det er koselig) i omvendt av liften. (jeg har en hvit lift til overs faktisk.. så mulig jeg bruker den). Jeg har sett på Nyblom o Kollèn sine stoffer og sider, og tror jeg skal bestille litt stoffer derfra og sy litt sengeteppe, puter osv. Dessuten får hun en lampe i rosa og hvit rutete. Rutete og stripete stoff er så koselig synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig med tur innom klassen din lollo, de satte nok stor pris på å se deg igjen. og så gøy at han ene har "rett" angående navn! sikkert kjempestas når han får vite det :) hvilket klassetrinn har du? haha, søteste lille som måtte smake litt på skiferen!

 

auauau, ønsker! godt du tar det helt med ro i dag, du får prøve å nyte å se på de andre jobbe! å hjelpes, det var mange vinduer i ett rom! ser for meg at det blir skikkelig lyst og luftig der inne, herlig :) men dyrt med gardiner ja! du er så flink som syr så mye selv, litt misunnelig der. men tror jeg skal holde meg til strikkingen enn så lenge!

 

nå er jeg halvveis på mønsteret på det ene ermet! deilig at det går så fort :) oppdaget en feil, da tenkte jeg på deg babysyk, bet tennene sammen og tok opp med en gang! men lurer på om jeg har gjort en aldri så liten bommert... i oppskriften står det strikk glattstrikk, den siste masken strikkes hele tiden vrang (det har jeg da gjort på det blå), så skal man strikke mønster etter at ermet måler x antall cm. jeg glemte av den vrangmasken og tror kanskje jeg skulle fortsatt og strikke den siste masken på hver omgang vrang også på mønsteret? noen som skjønte hva jeg prøvde å forklare... jeg gidder ikke å ta opp igjen altså, men kan jo prøve å få det riktig på neste erme. tipper at mannen ikke ser det, og overgangen kommer jo under armen uansett så ikke sååå farlig. men litt irriterende hvis jeg skulle gjort det på en annen måte...

 

jeg har ryddet og ordnet litt i dag, og nå har jeg strikke og skravle pause men lillesnupp sover ute :) har tatt fram sportsdelen og prøver den for første gang! ser ut som hun ligger fint oppi der, og hun sovnet med en gang. så ingen voldsom 1.mai feiring her.

 

kos dere med fridag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den vrangmasken bare er til for å lage "søm" under ermet, og skjule evt økninger. Det er vel ingen økninger i mønsteret, så da gjør det sikkert ikke noe at du har glemt den. :)

 

Så kjedelig at bekkenet har slått seg helt vrangt ønsker. Du får ta den tlf til legen og få henvisning til fysio, og bestille time hos en som er bekkenspesialist. Kan kanskje hjelpe på å lindre litt, og ihvertfall holde det i sjakk til fødselen, så det ikke blir værre. Hvis du har låsning i tillegg, så kan det ihvertfall hjelpe å få løsnet denne. Synes du fortjener en dag i sofaen jeg, sånn som du står på.

 

Her pøser det ned og blåser skikkelig uvær ute, så jeg har ikke tenkt meg utenfor døren. Malin sover godt i gangen også hun.. :) (heldigvis for meg) så nå skal jeg strikke litt på teppet, håper jeg blir ferdig ila helgen. Vil strikke en lue før jeg drar t oslo neste helg. Store lillesnuppa til venninnen min der var ett år 21.april, så da skal hun få en lue i gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det er en evighet siden jeg har skrevet her nå. Begynte istad, men så ble jeg opptatt med noe og glemte hele greia.

 

Veldig glad på dine vegne MaMi:-) Godt å lese at det ordner seg med både bhgpmass og jobb for deg! Hvor langt flytter dere egentlig? Blir jo litt nysgjerrig:-) Skal du dra på besøk der du har fått jobbtilbud? Dere har en spennende sommer foran dere:-)

 

Lollo, inne lenge igjen til guttene skal ut! Syns tiden har gått så innmari fort jeg. Krysser fingrene for at du kan føde normalt.

Søte lille:-) Hehe. Tenk å komme på det:-) Så bra at hun er ivrig på å hjelpe deg. Hun øver seg sikkert på storesøster rollen:-)

 

FruLS, hvor stor hadde Malin blitt? Hva sa hs?

Deilig at hun sover inne også. Mini sover ute selv om det regner, men så bor jo vi i første etasje, så det er litt lettere.

 

Så gøy at jeg var til motivasjon:-) Jeg er enig med FruLS ang ermet. Du trenger ikke rekke opp. Det går evt an å rekke opp bare den ene masken som er feil og snu den, men jeg klarer ikke å forklare hvordan. Men tror egentlig ikke det er vits. Bare du som ser det. Jeg ville gjort samme 'feilen' på andre ermet også, tror det blir mindre synlig da.

Så gøy med sportsvogndelen:-) Vi burde også byttet, men samboer er vrang! Han vil være med på første trilletur og har ikke tid nå før eksamen.

Høres forresten godt ut med grønnsakshage. Tror jeg ville valgt det. Og noen få blomster for litt pynt. Jeg har vurdert å kjøpe en blomsterkasse som jeg skal ha på gulvet med urter i.

 

I morgen skal vi på kontroll. Huff, gruer meg litt. Tror jeg skal ta opp noe av det med samboer. Dessuten har jeg funnet ut at mini bare snur seg til høyre når han snur seg fra rygg til mage. Og når han snurrer rundt og rundt på gulvet sæ går han mest med klokka. Og hofta hans knaker noe ganger når han sparker:-(

Etter kontrollen drar jeg og mini til mamma og pappa og overnatter der. Samboer gikk endelig med på det.

 

Krølle, hvordan går det med deg? Er det puppene som har slått seg vrange?

 

Skriver fra mobilen og kjenner at jeg blir skikkelig trøtt av å skrive fra den, men jeg satt så godt under teppet i sofaen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops, glemte en ting. Ønsker, , søsterenmin fikk beknenløs ing med gangvansker etter fødsel, og hun fikk refundert selv om hun ikke hadde gått til behandling i svangerskapet. Men siden du er så plaget som du er nå ville jeg bestilt time hos legen og fått henvisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk snudd sambo sitt litt forvrengte syn på det å overnatte hos dine foreldre med mini Babysyk. Det kommer til å gjøre deg og mini godt!:).. og jeg er heelt sikker... samboeren din også:)

 

.. men jeg må ærlig innrømme at jeg blir littegranne matt altså. Han vil absolutt være med på første trilletur fordi det byttes til sportsvognsdel?!? Hva er DET for slags fiks idè egentlig?!? Ok.. nå kan det så absolutt hende at jeg har hatt unormale forhold og er i et, men hvis mannen hadde kommet med noe sånt som det hadde jeg helt ærlig sagt til ham "det finnes en diagnose for slikt kjære! Google det du". Altså, nå håper jeg du ser det med en smule humor det jeg sier der altså Babysyk, for jeg sier det her innimellom med en latter. OG jeg sier det om meg selv også. Dersom jeg gjør et eller annet helt forvridd så sier jeg høyt " ... kjære L, det finnes en diagnose for dette"og de andre i familien ler ganske godt og høyt av det. Som de gjør når jeg sier det til andre (sier det aldri til barna da, så ikke de skal misforstå). Men det ER et snev av sannhet i det... hver gang! For det ER jo unektelig litt spesielt å nekte dama si slike helt normale ting som jeg synes din sambo gjør Babysyk. Synes JEG da!

Men, nok om det!

 

Igår var en fryktelig slapp dag. Da HADDE jeg en diagnose på et eller annet.. vondt i vilja eller noe :D .. neida, men jeg hadde altså vondt og det verket i hele kroppen. Så jeg hvilte nesten i hele går bortsett fra å lage middag! Vesla så på film i armkroken min på sofaen og vi lekte rolige leker(gjett neste bokstav i ordet.. osv)på sofaen. Jeg under pleddet og grøsset og uffet meg. Men mannen, han klarte faktisk å tapetsere rommet.. eller den ene veggen da! (på 3,60 m) på vesla sitt rom. Så nå er det ferdig! Jippiiii :)

Idag står den ene snekkeren på taket(fortsatt) og gjør klart til taksteinen som faktisk ikke kommer før bare tre dager før 17. mai. Så jammen ikke sikkert han rekker å legge alt før selve Dagen :( , og flisleggeren er straks ferdig med flisene i gangen. Så skal han vel fuge og det skal tørke, så vi kan sikkert gå der til helgen tenker jeg. Kanskje fint.. hvis vi finner ut at vi kjøper sovesofa så må vi gjennom der for å få satt den inn på kontoret.

 

Ja,vi så på sovesofa igår og bestemt oss med en gang! Wow, det er sjeldent. Jeg kan bruke fler ååår på å bestemme meg for en bitteliten duppeditt(det er sikkert en diagnose for sånt :P )

Det blir denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10213954/

... jeg trodde ikke det var SÅ billig med sovesofa!! Jeg er nesten sjokkert. Den blir satt inn på kontoret/gjesterommet. Kjøper med et lite og enkelt bord også og skal montere en tv på det rommet. I tillegg på det rommet kommer sybord og oppbevaring til alle mine sy-remedier samt mannen sitt stæsj og kontorpult til ham. Men kjekt å ha en sofa med et lite bord der siden det helt sikkert kommer f.eks en kompis av mannen innom.. så kan de sitte der litt vekk fra alle og skravle, til og med slenge seg ned og se en film sammen. Det kan jo nesten bli en liten hule.

Jeg er så enig med deg Babysyk! Det er maaange vinduer på det rommet! Lyst ja.. og fint for meg som skal sy der.. men akk så dyrt med gardiner. Også mannen som vil ha lystette liftgardiner der da. Det blir kanskje enda dyrere :( Tror uansett vi får ta ting litt over langen. Slik som mitt sybord og evt. kommoder til det. Jeg vil ha en slik gjennomsiktig kontormatte under hele bordet og litt utenfor også.. for jeg ønsker meg en kontorstol/systol med hjul til å rulle rundt hele bordet.. og da vil jeg helst ikke ødelegge den fine, nye parketten ;)

 

Idag skal jeg en tur ut for å kjøpe joggesko til vesla og kanskje finner jeg noen fine 17. mai-sko til meg selv! Krysser fingrene, for nå orker jeg snart ikke flere handleturer ut! Puhh.. begynner å få gangsperre ja :mellow:

Men siden jeg skal ut likevel... og rett ved siden av garnbutikken så mååå jeg vel en "snartur" innom der sikkert også.

 

Jeg burde nok se å ta tak i dette med fysio som dere sier :( Synes det er så mye som skal gjøres og fikses hele tiden jeg, så føler jeg ikke rekker alt. Hjelper ikke at man må hvile halvparten av tiden man er våken heller da.. mister jo masse tid å gjøre ting på :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det blir godt for alle tre. Mini var våken x antall ganger i natt!!! Nesten hver halvtime! Vet ikke hva som gikk av han, men det virket ikke som han hadde vondt.

 

Må le av deg Ønsker:-) Har aldri hørt det uttrykket før. Hehe.

Jeg syns jo egentlig det er koselig at han vil være med, men da må det skje snart, og ikke vente lengst mulig. Jeg vet at jeg selv ville vært med hvis han var i permisjon. Samme med første matbit.

 

Jeg lacer middag, så jeg får slutte å skrive. Er hos mamma og pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei.. er nok ikke så mange om kjenner det uttrykket nei. Det er jeg som har funnet på det:D

 

Postet et par interiør-innlegg på bloggen om noen vil se.

 

Idag hamstret jeg blåbær og har kost meg med det med vaniljesaus på. Nam-nam:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en snill og god mamma jeg har!:-) Hun tok mini i natt så jeg skulle få sove. Hun kom inn kl 6, da fikk han pupp og så fikk jeg sove igjen:-) SUPERDEILIG med søvn! Nå skal jeg stå opp til en god og lang frokost:-)

 

 

Ønsker, kjempefin tapet vesla har valgt:-) Og de skapene var jo kjempemorsomme! Håper du får tid til noe sånt.

 

Ha en fin fredag jenter, det skal i hvertfall jeg:-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en grei mamma du har, Babysyk! Sikkert utrolig godt for deg å få sove hele natten og litt utover morningen. :)

 

Kos deg under teppet med god samvittighet, ønsker. :) blåbær hørtes forresten herlig ut!

 

Her har vi nesten snødd inne i dag. Ja, dere leste rett! Skikkelig vintervær med snøstorm og stengte veier. Vi har sommerdekk på begge bilene så mannen har hjemmekontor og lille fri fra bhg. Jeg skulle vært på ktr på Haukeland, men måtte ringe og få ny time pga været. Heldigvis fikk jeg ny time rett over helgen. Nå må jeg ta en ringerunde til diverse frisørsalonger i området og få priser på brudestyling før lille våkner fra luren sin. ;) Har lovet søsteren min å finne frisør il henne siden hun jobber fullt og jeg "bare" er hjemme og slapper av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde EL i dag jeg... Merkelig tidlig, men den syklusen er jo helt på styr... Men jeg tror vel egentlig at jeg mista sist, og da prøver vel kroppen på nytt så snart som mulig???! Kjente et lite knepp i høyre side og fikk litt klumpete slim (fertilt slim i 2-3 dager). Vi lot i hvertfall Leon være i bhg 25 min lenger i dag... ;) så får vi se om det blir noe! Men kommer vel til å legge inn aksjer annenhver dag så lenge jeg har fertilt slim ;)

 

I går hadde jeg fri og dro på obs og kjøpte et lass materialer - og i går kveld ble den første blomsterkassen ferdig :) jeg koste meg virkelig med kappsaga og drill :) mannen ble skikkelig imponert! Gjerdebygginga starter snart også... Gleder meg, men det blir mye jobb og da...

 

Ellers fikk jeg skryt på jobben i dag, fikk beskjed om at det var en drøm å jobbe med meg :) får leve lenge på den, nå bytter jeg over til ortopeden om under to uker... Første dagen blir nattevakt og jobbing hele 17... Mannen jobber også, så det skal tydeligvis ikke bli så greit etterhvert!

 

Må ta meg en liten dupp her tror jeg - sandpapir i øya!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...