Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt på dere i hele dag babysyk! håper virkelig det ordner seg for deg og sambo! du får bare stå på ditt, "det står god mat i kjøleskapet, jeg og mini drar til mine foreldre så du får ro til å konsentrere deg fullt om eksamen". så sender lover du å sende masse bilder av mini mens dere er borte! fremstill det som om du gjør ham en tjeneste. sove hele natta, konsentrere seg fullt om eksamen. jeg tenker at han kanskje er veldig usikker og redd for at mini skal være mer knyttet til deg enn til ham, og det er han jo for tiden, han er jo bare et halvt år og fullstendig avhengig av mamman sin. og samboern din gjør det ikke noe bedre...en natt borte ødelegger ingen rutiner, og da blir det lettere for sambo å ta ham med seg en natt når han blir større hvis han er vant til å sove andre steder enn i sin egen seng. at han kommer løpende for å stoppe dere når dere drar synes jeg var litt i overkant...

jeg tenkte på det du skrev om at du ikke vil at mini skal se deg gråte. jeg tror ikke han har vondt av det. selvfølgelig noe annet om du gråter hele dagen lang... men det er lov å være lei seg, det er faktisk en del av livet! og vi vil jo at barna våre skal vite at det er lov, og trygt, å vise følelser istedenfor å holde de inni seg. jeg er ikke noe flink til å gråte "åpent" selv så vet det kan være vanskelig... og hvis du har det så vanskelig så synes jeg faktisk du skal finne noen du kan snakke med! helsesøster har sikkert erfaring med vanskelige familieforhold, psykolog er jo et alternativ, eller noen du stoler fullt og helt på. det skal ikke være sånn at man går på nåler hjemme hele tiden, selvfølgelig kan man være uenige og krangle innimellom, men det skal ikke være hele tiden. kanskje du bare trenger hjelp til å sortere tankene dine og se noen nye løsninger?! bare noen tanker fra meg...

hihi, de er så søte når de skal spise mango! er jo superglatt, lillesnupp prøver og prøver å få det inn i munnen og glipper den nesten hver gang :) hun fikk smake kokt egg i dag, ble MYE klin, flaks at vi var på besøk ;) og hun hev nedpå tre skumpinner, keiseren til krølle hadde vel fått panikk hvis han ble tilbudt så mange...haha...har du prøvd de til mini?

 

oooh, gøy med nytt garn camillok! skjønner godt at du sitter på kafe og venter :) tittet på bloggen igjen, hvordan går det i hagen? har det begynt å spire? vi må plante litt i det lille bedet vårt snart, trenger litt inspirasjon ;)

 

vi har vært hos manuellterapeut i dag for å få sjekket opp om det er noe vi kan gjøre med favorittsiden til lillesnupp. hun var helt oppgitt over at helsestasjonen hele tiden har sagt at det går seg til, og mente hun hadde litt som kunne "knekkes" opp. blir så oppgitt, hadde de sagt med en gang at det hadde vært greit å snakke med en fysioterapeut eller noe er det ikke sikkert hun hadde vært så skjev i hodet. hun var visst veldig atypisk, blid og fornøyd og langt fremme motorisk. men de skal jo klare å se at hun er skjev og si at det hadde kanskje vært en ide å snakke med noen. har påpekt det skjeve hodet og spurt hver gang vi har vært på kontroll om vi burde snakket med en fysioterapeut! irriterende altså! men nå har vi hvertfall begynt, og skal tilbake neste uke. håper det hjelper og at hun ikke blir liggende med overstrekk i nakken lenger. hun ruller bare til den ene siden, så fikk beskjed om å øve på å rulle til den andre. æsjj, dumme hs! liker henne egentlig kjempegodt, men føler hun sier forskjellig til alle. ei på barselgruppa ble anbefalt å gå til manuellterapeut med babyen som også er skjev., og ei tredje fikk avtale med fysioterapeut med en gang... jaja, nok syting! lillesnupp er fornøyd og blid og det er jo det viktigste :)

uff, nå falt hun og slo hodet igjen... hun har begynt å sette seg opp på kne når hun har noe å holde i, og da har hun litt problemer med å komme seg ned på alle fire igjen. blir nok noen knall og fall fremover, og hyyyyyyl som gjør vondt langt inn i mammahjertet! håper bare hun venter en (lang) stund med å reise seg helt opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker: det kommer jo litt an på hvor mye sukker det var i urinen. Var det bare litt så hadde jeg bare glemt hele greia. Ellers så tror jeg frøkna i magen tar det hun trenger, vekstestimering tyder jo på det :) spis det du vil du og prøv å kos deg de siste ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, du sier noe Camillok. Har faktisk tenkt på det med høy puls. Særlig før når han var pitteliten. Når jeg ammer, da kjenner han det jo veldig godt. Tror han merket litt istad når samboer var sur og oppgitt. Han så ihvertfall rart på pappan sin. Kjenner jeg får litt vondt inni meg.

 

Alle har nok litt innkjøringsproblemer når de flytter sammen, så jeg har tro på at det kommer til å gå veldig bra med deg og mannen Camillok. Det høres jo ut som at det går bedre og bedre, at dere løser problemer og småting lettere og lettere. Det er godt å høre :)

 

Da kommer samboer å jager meg bort, får skrive mer senere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaaa... nå tror jeg kanskje jeg vet hvor skoen trykker litt på sambo din Babysyk! Du sier han sier at du tråkker på ham og kjører ditt eget løp?! Han høres ut som den stolte typen som sikkert har hørt masse om og lest om, evt. har kompiser, hvor kona tar helt styringa og mannen ikke får lov til å uttrykke seg når det kommer til barneoppdragelse. Han er redd for kvinnefrigjøring, feminisme og alt det der. At barnet baaaare skal henge på mor og ikke være interessert i far, at han blir utenforstående og ikke "får" ta del i barneoppdragelsen. Jeg tror at sambo kanskje ikke er helt trygg på ny situasjon enda jeg. Spiller ingen rolle forsåvidt, for han burde holde tøyta si og han vet det ikke selv, men han gjør alle dere en STOR bjørnetjeneste ved å være så rigid på alt og å prøve å være mannen i huset og bestemme. Hvordan har oppveksten hans vært forresten? Har moren hans eller faren hans bestemt alt, og èn av dem er liksom sjefen i huset? for her tror jeg NEPPE foreldrene hans har vært HELT likestilt!! Han er rett og slett farget av sins egen barndom tror jeg. .. og vanskelig for ham å se at noe annet kan være bra.

 

Nei, nå må jeg se etter en knekkebrødoppskrift her. Må lage til svigerfar. Han eeelsker mine hjemmelagde knekkebrød!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekker ikke skrive, for mini skal legges. Men må bare tipse deg om denne Happy, http://www.jollyroom.no/produkter/sikkerhet/ng-baby-pannband-biet.html Ei i barselgruppa tipset en av de andre om denne, for tull egentlig. Men hun kjøpte den. Hennes snuppe er også veldig ivrig og rask i utviklingen og er oppe på to ben som din lillesnuppis. Den har spart henne for noen hyl og skrik, særlig på badegulvet. Å bruke en sånn på mini er litt vel hysterisk, for han ligger jo bare der, men for de som er tidlig ute kan det være greit kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, den må jeg se litt på! Mener egentlig at hun har godt av å prøve seg frem og slå seg litt. Altså, ikke slå seg hardt i hodet, og sånn at hun skader seg, men etterhvert tenker jeg at barn har godt av å kjenne at man får vondt hvis man faller og at man ikke alltid blir tatt imot. Men hun er vel litt liten for å forstå konsekvenser ennå så skal absolutt vurdere den! Manuellterapeuten i dag mente hun kommer til å gå tidlig...jeg som hadde håpet på en lang krabbeperiode!

Endret av Happy hippo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, enig med deg, de har gått av å lære seg at man kan få vondt. Ikke bli polstra skikkelig. Men sånn som hun "herjer" blir noe annet syns jeg.

Utrolig teit hs dere har. Du har jo snakket om det før, at hun har lurt på om du skal gjøre noe eller om det bare er du som er "hysterisk". Men godt du nå fulgte intuisjonen din og dro til manuellterapeut. Håper det retter seg fort. Hehe, blir nok ingen lang krabbeperiode hos dere. Her derimot, trenger ikke sikre leiligheten enda. Han løftet litt på rumpa idag, utrolig søtt, men ikke noe mer enn det. Men jeg stresser ikke med det altså. Deilig å ikke måtte passe på hele tiden.

 

Tror ikke det funker å snu det at jeg drar bort med mini til samboers fordel. Han sier bare at han sover dårlig når vi er borte.

 

Ønsker, du er nok ikke helt på rette sporet. Jeg vet jo mer av hva som "feiler" han, men syns det blir litt for privat. Samtidig er det mye i tillegg, det med at jeg ikke får dra bort og sove borte. Bare hvis han er med. Det henger jo ikke på greip!

 

Hvis mini blir vant til at det er jeg som gjør alt, og han blir "sær" så blir det jo utrolig kjipt for samboer etterhvert, når jeg skal jobbe kveldsvakt f.eks. Da kan han jo sitte der og kose seg! Og hvis det skulle gå så langt at det blir slutt mellom oss, så er dette min leilighet, så da er det han som får strevet med å venne mini til nytt hjem. Jeg håper jo selvfølgelig at det ikke går så langt. Og jeg skal ta skikkelig tak i det når han er ferdig med eksamen, han er ferdig 13.mai. Vil vente til det, så jeg ikke får skylden hvis det går dårlig på eksamene.

 

Har tenkt tanken om å snakke med hs, men så syns jeg det er litt vanskelig også. At det føles rart når vi kommer dit på kontroll av mini senere.

 

Men i kveld har vi laget pizza sammen og kost oss med det, så han kan jo være hyggelig også :) Jeg håper noe retter seg når han får sommerferie. Og når jeg begynner å jobbe så slipper vi å gå oppå hverandre hele tiden. Men jess, det er litt å ta tak i!

 

Nå skal jeg strikke litt. Og spise sjokolade :)

 

Å, skumpinner, ja mini har fått det. Først var han veldig flink og spiste pent, men nå bare leker han med de. Prøvde banantipset til FruLS idag også. Men jeg fikk nesten hjertet i halsen. Når jeg var opptatt med å ta bilde av han hadde han plutselig tatt en stor bit! Måtte fiske den ut av munnen hans! Ble ikke flere bilder etter det gitt. Og mor fulgte nøye med.

Tror han får en tann oppe om ikke mange dager. Er en stor kul der.

 

Jeg får komme meg tilbake til sjokoladen mens det ennå er mer sjokolade igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart Babysyk, at du føler det hele blir litt for privat. Det skjønner jeg. Jeg skal la det ligge jeg. Ingen problem. Tenker bare på deg jeg vettu:)

 

Mmm... pizza hørtes nydelig ut. Jeg tror kanskje jeg har fått tilbake appetitten jeg dere!:D Men nå kan jeg våkne om natten av halsbrann herfra til helv...! ER så fælt det!

Dessuten har bekkenet begynt å krangle ganske mye. Men, men. Nå er det straks bare 5 uker igjen her så;)

 

Nå har jeg vært flink og bakt knekkebrød og halvgrove rundstykker til frokost imorgen. Vi hadde ikke noe brød, og da måtte jeg til pers. Vesla hjalp meg litt å trille samt å røre knekkebrød-deig. Koselig det:)

 

Oj, beskyttelse til hodet. Huff. Er det SÅ ille da Happy? Men hvor gammel er hun nå lillesnuppa di? kanskje greit hvis hun er veldig tidlig ute. Går hun nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camillok, når sover du? Sitter og strikker til langt på natt og oppe tidlig idag for å blogge...

Den var kjempefin! !!!! Ble om mulig enda mer forelsket. Mulig det har noe med den superskjønne modellen:-)

 

Så bra at du har fått tilbake matlysten Ønsker:-) jeg syns du skal kose deg de siste ukene og spise det du vil uten å tenke så mye på vektoppgang. Ser ikke helt vitsen med å dytte i seg godteri bare for å få jordmor fornøyd. Men kan jo spise det når du selv har lyst da:-) tenker du noe på at dette er siste gang du går gravid? Eller er det en liten mulighet for at det kommer en til om noen år? Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vel hatt en cod og lang frokost Ønsker. Knekkebrød har jeg hatt lyst til å lage lenge, det er jo sååå godt, men glemmer det hele tiden. Har jo alt som skal til i skapet. Kanskje etterpå. Nå vil jeg strikke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den "jeg sover så dårlig når dere ikke er her" prøvde mannen seg på når lillesnupp var nyfødt, jeg prøvde å si at han kunne legge seg på gjesterommet for å få litt søvn, gjett hvem som sover som en stein hver gang vi er borte... just saying..

 

ååå, rhino romperen var supersøt! har lyst på sånn :) og modellen er som vanlig supersøt :)

 

oi oi oi, bare 5 uker igjen! herlighet! kjedelig med bekkenet da, ikke noe gøy å plutselig føle seg som om man er 90 år... men hurra for matlyst! nei, det er ikke så ille altså, men liker ikke når hun smeller hodet i flisgulvet på badet. regner med det går over når hun får mer kontroll på kroppen. men hun får lov til å slå seg så mye hun vil ;) nei,heldigvis går hun ikke ennå, men tror ikke det er så lenge til hun reiser seg opp. er veldig ivrig på å klatre på alt som finnes og setter seg opp på kne. men håper som sagt hun får en lagt krabbeperiode, men hun er så fryktelig nysgjerrig så tviler litt.

 

i dag har jeg begynt på vårrengjøringen her. skulle egentlig bare støvsuge og vaske gulv, men så ble det skikkelig vask av kjøkken og bad. vasket til og med over kaffemaskina. klør etter å få vasket vinduene, men tror lillesnupp våkner snart og da er det sjanseløst å holde på med noe sånt. mannen har dratt på jobb så nå har jeg tatt pause før jeg får besøk av en tidligere kollega :) skal på jentekveld i dag, håper lillesnupp oppfører seg (les: sover) så vi får vært en stund, OG var ute og tok en øl tidligere i uka så føler det sosiale livet mitt begynner å ta seg opp igjen :) det må være våren :) er så herlig med sol og varmt! skulle satt meg på balkongen men de pusser opp fasaden på nabobygget og nå driver de med noe som bråker noe helt forferdelig, stakkars vesla som ligger der ute og sover ;) eneste ulempen er at jeg ikke har noen voldsom strikkelyst men får vel bare ta meg sammen og fortsette med genseren!

 

god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sosialt liv høres fantastisk ut :) her føles som om man knapt har hatt noe liv, kun eksistens lenge. Men det bedrer seg nå, Leon er endelig seg selv igjen selv om han må få Ibux 1-2 ganger i døgnet. Han sov i natt til 05.22!!!! I egen seng :) jeg sovnet sammen med han i går kveld, sov fra 19-22, stod opp og strikket ferdig, la meg 01 og stod opp som sagt 05.22. Derav strikking. Nå har vi sovet fra 10-13 så jeg tror dagen blir bra fra nå av! Skal i bursdag til ei venninne, må kjøre så det var litt kjipt, men uansett må jeg komme meg hjem hit hvis ikke Leon sover søtt. Mannen har jobbehelg, så kan ikke la han streve med grinete unge... Satser på at søvn avler søvn og at det ikke blir et knyst i kveld!

 

Er så enig happy - så deilig med vår!!!! I morgen blir det ut å grave litt i Hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bekymrer meg ikke for vektoppgang nå som endelig matlysten har kommet tilbake. Eller.. det vil si.. matlysten har jo vært der hele tiden, men det blir så fort fullt!! Men nå virker det som ting er litt bedre.. kanskje hun har sunket litt lenger ned i bekkenet? Må plutselig opp og på do om natten nå. Men har også begynt å våkne av halsbrann også da;) Skikkelig plagsomt!

 

Nei, vi hadde ingen lang frokost her idag Babysyk. Til tross for knekkebrød.. og jeg bakte faktisk tre brett halvgrove rundstykker også. To til oss og ett til svigermor som er syk og ikke får bakt selv.

Neida, her spiste alle hver og en for seg idag faktisk. Men vi pleier å ha laaange og gode frokoster sammen i helgene. Ivertfall èn av dagene:)

Men idag var det dugnad på timeplanen. Alle var ute og tok av taksteinen på det gamle huset, for snekkerne skal begynne å klargjøre taket for ny takstein på mandag. Selve taksteinen kommer visst ikke før om halvannen uke fortalte den ene snekkeren meg.

Planen var å bruke hele helgen på å ta ned takstein, men det gikk visst mye raskere. Tre voksne (ikke meg), og de tre store barna som kjørte trillebårer og stablet den gamle steinen på paller(vi skal bruke den om til uthuset). Jeg og vesla var inne. Jeg måtte holde henne litt unna alt som føk fra taket, så jeg puttet henne rett og slett i badekaret(balja) mens jeg vasket hus. Nå er jeg helt ødelagt i ryggen!:( Men det er visst resten av gjengen også. Mannen ligger som et slakt på sofaen ved siden av meg her:D... ungene tok ikke noe skade av den harde jobbingen. De tok seg bare en dusj nå isted og spiste av full iver taco.. og ble veldig glade da de fikk 250,- kroner hver seg som takk for jobben.

 

Dette blir nok det siste barnet her i gården på mannen og meg Babysyk:) .. og det passer meg fint. Tre barn selv er nok for meg.. tilsammen har vi fem barn. Det får da være nok:)Da har vi to boende hjemme i vel sikkert en 15 år til etter at de tre store har flyttet ut sånn ca. Tror det blir greit jeg. Dessuten vil mannen og jeg være 60 når minstemor fyller 20, .. gamle nok:D

 

Åhh... SÅ bra at Leon ser ut til å bli bedre og sove litt mer Camillok!! DET trenger dere nå vil jeg tro!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å få tatt vårrengjøring Happy:-) kommer du hit også? Vinduer burde jeg vaske også, men det er ikke det morsomste jeg vet! Hva slags kaffemaskin har dere? Vi har Nespresso sin Latissima. Angrer litt på at vi ikke kjøpte en med hele bønnner, for det blir dyrt i lengden.

Hvordan var det på jentekveld? Oppførte snuppis seg så du fikk vært borte litt? Håper det for mannen sin del.

Det var velfortjent, både for deg og Camillok. Håper det blir min tur snart også!

 

Gikk det greit hos dere i går kveld/natt Camillok? Bra at Leon endelig er på bedringens vei:-) Har det dukket opp noen nye tenner?

 

Så flinke barna var og hjalp til Ønsker:-) Kanskje de syntes det var litt stas også? Kjedelig med ryggen! Du er herved fratatt retten til å vaske frem til du ikke er gravid lenger!! Det er så mange andre i huset som kan hjelpe deg med det.

 

Her er mini skikkelig trøtt om dagen. Både i går og i dag. Tror det er pga tanna som er på vei. Han var sånn sist også. Men klager ikke på det:-) men jeg må nok være raskere til å legge han. Han blir trøtt etter en time.

Jeg har strikket til der jeg måtte rekke opp. Så nå kan jeg bare glemme at jeg måtte rekke opp. Jeg hadde satt masnemarkørene på feil plass, ,slurvefeil! Har egentlig flere ting som burde vært gjort, men det er deilig å slappe av litt også.

 

Ha en fin søndag jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på siden din nå Camillok, og den Rhino Romperen ble kjempefin!! Men hvordan er jogless-teknikken? Jeg synes striper er sååå fint, men det blir så stygge hakk ja. Skulle gjerne visst hvordan man gjør det.

 

Så kjedeligå måtte rekke opp Babysyk!:( Håper du får tingene på stell nå da.

 

Nei, ungene syntes nok ikke det å stable og trille takstein var noe morsomt i det hele tatt! De visste ikke at de fikk betalt heller. Men de er vant til dugnad her hjemme, og visste at de måtte hjelpe til. De er forsåvidt vant til det. Vesla er også med på dugnad stort sett alltid, men ikke hvis det innebærer slik ting som igår som er litt farligere. Hun flyr mer rundt osv, og vi må vite hvor vi har henne liksom. De store barna vet å passe seg mer. Men de var da glade da de fikk betalt for jobben da. De får jo sjelden det... siden de må lære at det er mye som må gjøres selv om man ikke alltid får ros eller betalt. Men av og til er det viktig å vise dem at de har gjort en skikkelig jobb, spesielt når det er en sånn tung og ordentlig jobb som igår!

 

Takk Babysyk, jeg skulle gjerne ha droppet vaskinga. Men der er faktisk hele resten av familien elendige. Altså, de to store jentene gjør det når de får beskjed, men de slurver og gulvene ser IKKE vasket ut. Så det gjør jeg faktisk helst selv. Jeg vil vaske klær, men de kan godt henge opp liksom. Det de gjør av husarbeidet er: støvsuging, støvtørking, re senger, sette inn og ta ut av oppvaskmaskin, dekke på og av bord, lage mat og bake. Det er jo i grunnen ganske mye når jeg tenker jeg om. Jeg mener... de to store jentene er jo bare 12 og 14 år slikt sett:)

 

Jeg står litt fast på kjøredressen til frøkna i magen jeg nå. Skal begynne å felle til hals, og noe de kaller forkant.. tror det er den stolpen midt på, men. Skjønte ikke helt oppskriften igår kveld. Var nok også litt sliten, så jeg får kanskje ta mer tak i det til uka. Litt lei av den dressen nå kjenner jeg. Men den MÅ være ferdig til vinteren, så egentlig like greit å ta tak i det, men;)

Ellers haster det kanskje mer å strikke genser og bukse til vesla når hun begynner på skolen til høsten! Med ny baby og alt annet som skal gjøres i hus og hage frem til høsten, så tviler jeg på at det blir altfor mye tid til strikking i sommer. Så burde begynt på det også nå!

 

Her har de tre store reist til tanten sin for å hjelpe henne i hagen. Helt frivillig faktisk. Fordi tante hjalp oss igår her med taksteinen. De skal lage bed og plante og rake og stelle i hagen.

 

Jeg håper å orke litt mer husarbeidet.. og faktisk hjelpe mannen med tapetsering. Vil gjerne ha vesla inn på eget soverom snart. Det er ikke så lett når hun og to store skal dele rom. De holder henne våken til langt på kveld, og hun vekker dem tidlig på morgenen. Så alle de tre er slitne de helgene de deler rom altså. Så på tide å få vesla inn på eget rom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leon sov til kl 01.30, mannen hadde forsøkt å gi flaske med melk og litt byssing før han ringte meg. Da var det uansett på tide å dra hjem, så det var helt perfekt :) Leon er helt klart i mye bedre form nå, deilig :)

 

I stad fikk jeg holdt på litt i hagen mens Leon sov, fikk rensket opp litt i blomsterbedene og fjernet litt gammelt ugress. Plenen vår er virkelig helt gul og jeg må si jeg er litt bekymret for den. Tror det er næringsmangel etter år uten gjødsel, men jeg bare håper at det ikke er for sent... Dere som har hatt hage; kan jeg gjødsle den nå ved neste regnvær? Tenker at de stakkars spirene trenger litt næring i hvertfall? Eller skal jeg vente litt til de har fått vokst litt mer? Hmm... Fornuften sier at jeg kanskje bør vente litt, at gjødselen kan bli litt sterk for nye spirer...

 

Ellers så ser det ut til at flere av rosene har overlevd vinteren/våren, det har kommet skudd på hekkrosene (åååå som jeg gleder meg til de kommer, de lukter så fantastisk godt - rose de Rescht, liten dyptrosa sak, ca 90-100 cm), klatrerosen min, den vakre Celsiana (som blomstrer på fjorårsskudd og dermed ikke hadde blomster i fjor, gleder meg!) og til og med snittrosen som står i sørveggen og har det for grunt (bare 30-40 cm ned til fjell). I hvertfall en eller kanskje to av austinrosene ser ut til å ha greid seg. Det ser foreløpig litt stygt ut for den ene burbon rosen og en av austinene - men selv de to rotskuddene fra mammas gamle hage har klart seg :) Den siste er en meget vakker rose, og vi har alltid hatt den i hagen hvor enn vi har bodd :) Klatrerosen som var her fra før av er virkelig et digert beist og trenger definitivt en stuss :)

 

Åååå, så deilig å være ute i hagen :) Leon var ikke helt enig da, prøvde å ha han med etter duppen, men det skulle han ikke ha noe av. Må få oss en sandkasse eller noe sånt. Og sånt sett med hageredskaper for barn! Har funnet frem hagemøblene her. Man skulle bare hatt maaassse penger så man kunne satt alt i stand på en gang!

 

Drømmer om stakittgjerde, nybeisede flotte terrasser, levegg ut mot naboen, en vakker grillplass (der er det lecamur nå som er halvferdig), en lav benk inn mot leveggen med masse saueskinn, tepper og puter, lyslykter, infrarød varmer, lekker voksduk og flotte stolputer...

For å ikke snakke om terrassen oppe hvor jeg kunne tenkt meg en kunstrottinggruppe i den ene enden og orientalsk stil i andre enden med lave sitteputer, lave bord, lykter, blomster.... Men dette blir neste år tror jeg...

 

For å ikke snakke om den mer langsiktige planen om et vakkert viktoriansk drivhus med tilhørende inngjerdet grønnsakshage...

 

Og svømmebasseng med flislagt sitteplass med utsikt til båthavna og solstoler...

 

Det ER lov til å drømme eller???!

 

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de tre eldste dro til tanta si i håp om å tjene litt penger der også. Tror jeg ville hatt det i bakhodet hvis det var meg som var ung:-)

Hva med gutten? Du nevner ikke han når du snakker om husarbeid. Han burde vel hjelpe til like mye som jentene? Du får lære de i vaske nøyere:-) Eller bare godta det litt mer lettvint nå mot slutten. Viktig å ta vare på ryggen!

 

Så bra at du fikk kost deg litt igår:-) Hun er ikke tilfeldigvis lege hun venninna di? Eller, det er vel flere leger i fr.stad som har bursdag:-)

Kanskje du kan kjøpe rotingmøbler på salg til høsten? De har mange fine grupper som ikke koster skjorta. Men det koster jo penger allikevel selvfølgelig. Alltid lov å drømme, hvis ikke blir livet veldig kjedelig! Det hender jeg er på finn og ser på hus langt over vår lommebok.

 

Er det mulig!?!?! Jeg har gjort feil igjen. Tror jeg må følge mer med når jeg strikker! Har lagt ut en maske et sted jeg ikke skal. Tror det syns hvis jeg bare lar det være sånn. Så nå må jeg rekke opp igjen:-( Ikke ved mike godt mot denne gangen! Herregud for et surrehode!! Fortsetter jeg sånn som dette blir den ikke ferdig til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en deilig beskrivelse av hagen Camillok:) Kan tenke meg rosene kommer til å se nyydelige ut. Og, synes det er supert å få en rundtur med drømmene dine om hagen jeg da. Drømmer MÅ man ha.. uansett hvor ferdig alt er. Hørtes vidunderlig ut med viktoriansk drivhus (jeg vil også ha!), grillplassen og alt:)

Men jeg trooor kanskje det er lurt å gjødsle nå altså. Det sies jo at det skal gjøres rett etter at snøen har forsvunnet.. eller er det kalking?!? Ring et hagesenter og spør om å få snakke med en gartner(viktig, viktig!). De kan så absolutt sakene sine. Si gjerne ifra her når du får svar.. for jeg burde vel gjøre noe her utenforjeg også. Plenen er gul her også. Men klart.. det tar jo litt tid før den blir grønn etter vinteren også da.

Her tror jeg ikke det blir så fryktelig mye hagegreiing i sommer i grunn. Tror mye av tid og penger går bort til hus. Maling koster mye;) Maling av huset og maling av grunnmur og maling av pynten rundt vinduene, klossene osv. Dessuten må vi kjøpe inn flere utelamper så det står i samme stil som resten av huset.

Det som er planlagt her ift. hage som jeg skal få gjort dersom form er bra, er å sette ned noe hekk, plante roser foran inngangspartiet og kanskje plante et morell-eller kirsebærtre og et plommetre. Jeg hadde tenkt å flytte Magnoliaen min (Lobell) fordi den ikke kom med blomster ifjor så trodde jeg den ikke likte seg. Men nå ser jeg at det jammen kommer mange søte små pusete spisser på det.. og tror jammen jeg kan vente meg blomster på det i år jeg! Hmmm... skal vi se. Jeg plantet det i 2010. 2011 Kom det med 12 blomster (hehe.. ja, jeg telte dem og tok bilde av busken. Skal vise det kontra hvordan busken/treet ser ut i år på bloggen min dersom jeg får blomster), 2012 kom ingen blomster og nå ser det ut som det kommer langt fler enn 12 blomster for å si det slik. Treet kan visst bli vel 3-4 meter, og jeg plantet det der fordi 1. der står det i sør(ergo mest sol), litt le for vind(kanskje bittelitt.. men fortsatt veldig lun plass) og jeg trodde jeg hadde laget et steinbed inkl. sti opp til utsiktsplassen vår, og siden Magnoliaer liker seg hvor de ikke står våte på beina, så tenkte jeg det måtte være den beste plassen. Men neeeida. Stakkars de steinbedplantene jeg har plantet der! Det renner overvann fra en skråning fra bonden over og ned. Det bedet og den stien jeg har laget der er faktisk det SISTE som tørker opp etter våren! Ergo= jeg MÅ lage bedre drenering i sommer! Men tydeligvis tror jeg likevel Magnoliaen min trives der. Fantastisk! Jeg så også for meg da jeg plantet den der at når treet var 3 meter høyt så ville det bare være helt vidunderlig å gå forbi nå vi skal opp den stien, samt sitte og nyte det de aller første vårdagene i mai når vi begynner å grille ute:) For magnolia blomstrer jo relativt kort da kan man trygt si. Ca 14 dager i mai ja. Men det er verdt det!! :) Jeg har en som tåler H4, selv om her er det H5/ H6.. så det er noen nervepirrende år etter at jeg plantet den:D

 

Hihi Babysyk... ja, det kan tenktes at de dro til tante for å tjene penger disse tre, store håpefulle:) De kom nå tilbake ganske så fornøyde da ivertfall:) Sa ingenting om penger men:D

Joda, gutten må også gjøre husarbeidet. Men han er ikke like ivrig. De to andre store tilbyr seg ofte og VIL liksom. Ellers er det ofte både rydding inne og ute som skal gjøre, og da hjelper han kanskje litt mer til ute sammen med pappa enn her inne. Men jo.. han er nok hakket latere enn søstrene sine ja:D

 

Her har vesla og jeg ryddet og holdt på idag mens de store var borte. Mannen koste seg med sitt(teknologisk nerd) og brukte hele spisebordet og skrudde, boret og holdt på:D

Men det var så morsomt. Vesla skulle rydde på rommet sitt og til de to store. De to store har en tendens til å bare kaste fra seg papir(selv om søppelbøtta står rett ved siden av). Jeg kom inn da vesla ryddet hvorpå hun fant et karamellpapir på gulvet ved siden av saccosekken til storesøsteren sin. Hun ga meg et oppgitt blikk, krøllet papiret og sa "huff. Jeg liker det ryddig jeg! Hun er ikke flink til å rydde!". Jeg måtte holde igjen for ikke å begynne å le:D Hun selv klarer fiiint å rote bra mye, men noen ganger er hun liksom så snusfornuftig:D Det blir fint når hun får eget rom og hver sin kurv for dukker, tegne- og malesaker, perling, osv, osv. Så kanskje hun skjønner hvor viktig organisering er:)

 

Vet dere... jeg BLIR bare ikke bedre i hofta/rompa jeg! Burde jeg tatt turen til fysio? Det kan ikke sette igang noen fødsel det vel? Jeg er så engstelig for vondt det er hos fysio også.. hva han/hun kommer til å gjøre. Jeg føler nesten at det hele er så betent område liksom. Vondt bare å stryke over jo:(

Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere hageentusiaster altså Her er det ikke store muligheter for å plante. Jeg har to blomsterkrukker som jeg skam plante i. Har hekk også. Eneste jeg vet om hekken er at den har blader:-) Vet ikke om det er lov å plante blomster under hekken, det har jeg litt lyst til. Koselig med blomster på terrassen.

 

Hehe, så morsomt sagt av vesla:-) De små kommer med noen gullkorn. Gleder meg til mini gjør det.

Vet ikke om du rekker fysio jeg. Det tar vel litt tid å komme i gang. Men ellers ville jeg gjort det. Kjedelig å ødelegge ryggen sin! Og så ville jeg roet ned på husarbeidet!! Du trenger ikke ha skinnende rent hus nå mot slutten. Kanskje du kan gå noen korte turer.

 

Mini fikk brødskive med leverpostei i går, i små terninger. Men han kom med brekninger når han svelget. Ekkelt! Så det ble ikke mange bitene før jeg feiget ut. Pysete mor:-) Er det vanlig at de brekker seg de første gangene de får brød? Idag fikk han bare skalk å sutte på, men det var kjedelig for det kom inne noe mat fra den:-) Til dessert fikk han blåbær, som han gulpet ut over leketeppet:-)

Jeg har laget kake i kveld. Ble så fristet siden jeg skulle se 'hele Norge baker. Laget blåbær og banankake. Den ble bare sånn passe. Ble litt ivrig med miksmasteren så jeg vispet ut all lufta i kaka.Jaja, den ble spisendes og gikk ned:-)

 

Har strikket endel i kveld. Men bare venter på å oppdage at jeg har gjort feil igjen. Så kjedelig!

 

I morgen er det svømming og mini skal ha på badebukse for første gang:-) Tipper han blir superkul!

 

Nå skam jeg snart legge meg. Mini spiste nesten ikke kveldsmat eller pupp så jeg regner med at han kommer til å våkne mange ganger i natt:-( Han var SUPERTRØTT istad stakkars. Måtte legge han i vår seng for at han skulle sovne. Skjønner ikke helt hvorfor det er greit å sove der, for han sovner jo alene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loeb Merill heter magnoliaen min. Hehe.. måtte bare rett på det B)

 

Jeg var ingen hageentusiast før jeg selv fikk hage Babysyk. Nå er det bare artig, artig artig :D

 

Ikke så lett det der å starte med mat alltid Babysyk :huh: Jeg tror kanskje hvis du ikke gir ham biter med brødskive med leverpostei, men bare tar litt på fingeren din og gir ham å sutte på.. og det mykeste brødet du finner og tar av skorpa selvsagt. Så venner han seg til brød og leverpostei.

Stakars liten minien din. Han var sikkert for trøtt til å orke å spise han isted tenker jeg.

... og du har helt rett Babysyk. Jeg skal passe på å ikke ta meg helt ut når det kommer til husarbeid. Noe MÅ jo gjøres, men jeg behøver ikke å ha det skinnende rent til babyen kommer. Det er heller ikke det altså. Jeg er ikke av typen som har støv på hjernen, absolutt ikke :P , men jeg skal nok lytte mer til kroppen. Vondt å ha så vondt også. Men inatt sov jeg hele natten uten å våkne ivertfall. DET var godt det! Ingen halsbrann! :) Kan jo bare håååpe det blir slik inatt igjen ;)

 

Lykke til på babysvømming imorgen Babysyk. Blir nok en kul liten mini tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men forresten... Lollo. Nå husker jeg ikke hva du svarte en gang på det..men har sykehuset ditt eller jordmor sagt noe om når guttene dine "bør" komme ut? Vet jo at du er nesten akkurat 1 mnd. etter meg i termin, og noen ganger blir man jo enten satt igang eller det blir keisersnitt 1 mnd. før termin når man bærer tvillinger!

Så jeg er litt spent på det jeg da :) Har du hørt noe? vet du noe om hvor store de er nå f.eks? Du er vel ca 28 uker du nå? :)

Så spent på å høre fra deg nå. Lenge siden innlegg fra deg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter...

 

Deilig med hageprat, er så sikkert vårtegn det.. :)

 

Men dere, vi har lagt inn bud på et hus i dag... Holder på å sprekke av spenning. Vi la inn 100tusen under takst, usikker på om selger godtar dette, men vi har så vi kan øke både til takst og litt over. Lite trolig at jeg får sove i natt, bare ligge å ønskeinnrede. Tenk dere, et stort og fint hus som man bare kan flytte rett inn i... :) Aaahhhh, en deilig tanke..

 

Budet står til i morgen kl 12, så i morgen ettermiddag vet jeg mere. Dere får vente i spenning til da :) Juhu :D:P

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende mami! krysser fingrene for dere :) og så herlig med flytt-rett-inn, ingen oppussing og styr!

 

jeg drømmer litt om hagen din jeg også camillok ;) den høres jo helt fantastisk ut! samtidig prøver jeg å planlegge blomsterbedet mitt, skal jeg gå for grønnsaks"hage" (vi snakker et bed på kanskje 2 kvm så litt begrenset hvor mye vi faktisk får oppi...) eller bare pynteblomster. også har jeg tenkt å ha tomatplanter i en krukke vi kjøpte i fjor, og kanskje kjøpe noen flere krukker, noen til balkongen og noen til å ha nedenfor. nå tar jo barnevogna opp en del plass på balkongen så det begrenser seg med plass der også.

 

jeg har også tenkt å prøve brødskive med leverpostei snart. hun fikk smake litt leverpostei av mannen en dag og ble visst helt vill :) det går an å bløtlegge brødet litt (etter at du har smurt på leverposteien hvis ikke blir det bare klin) i f.eks morsmelk, så blir det lettere å tygge med gommene.

sikkert dumt spørsmål men hva har han svømt med før? vi har brukt badetruse hele tiden. så flink du er til å strikke nå babysyk! jeg må ta meg sammen her og strikke ermer!

 

ikke gøy med vondter ønsker! jeg gikk til kiropraktor og det var helt supert! fikk virkelig knekt opp låsningene og ble nesten som før. men man bør gå til en som er spesialisert på gravide. tror jeg hadde siste timen 6 uker før termin, men fikk beskjed om at det var bare å komme hvis jeg trengte det. jeg anbefaler bekken og barn på skøyen på det varmeste, men det er kanskje litt i lengste laget for deg. hvertfall hvis dere bor omtrent der jeg ser for meg. så fantastisk med en hel natts søvn :) flinke jentene dere har! må prøve å oppdra snuppis til bli ei skikkelig vaskekjerring, får håpe hun slekter mer på bestemoren sin enn meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...