Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Nei, poenget...det kan du godt spørre om. I mitt hode handler det mest om matopplevelsen tenker jeg. At hun skal få utforske ulike smaker, teksturer og farger osv...i en mos blander man ofte ulike matvarer, og alt blir ofte seende veldig likt ut. Ikke er det meg imot om hun lærer å spise selv tidlig uten gris heller. Jeg håper på to rimelig tette, så jo mer hun klarer selv...hehe.. Neida..men absolutt en fordel å slippe å lage egen mat til henne, at hun kan spise det samme som oss fra starten av.

 

Håper du får god hjelp med heklingen imorgen da. :) hvis ikke får du spørre her, så kanskje vi kan hjelpe på vei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, er dere på prøver´n igjen dere også FruLS? Koselig å høre fra dere igjen ja :)

 

Leon var helt krakilsk i dag morges, skrek fra han åpnet øynene kl 6 til jeg fikk trillet tur kl 8. Deretter fikk jeg i han litt frokost (yoghurt og ibux) og han sovnet på brystet mitt i godstolen. Etter at han våknet kl halv tolv (da jeg skrev her tror jeg) så har han vært i rimelig god form :) Lekt seg rundt på gulvet med pappaen og vært et skikkelig sjarmtroll. Sjarmerte 6(!) damer i butikken "for en nydelig unge", "så blid" og "ser ut som en enkel unge". Så jeg regner med han er fit for barnehage i morgen ;)

 

Nå strikker jeg på de siste delene på romperen, har bare vrangbord på det ene beinet og armene igjen. De skal jo være kortkorte, så bør være ferdig snart... Så er det knappestolpe mellom beina. Har planer om å få strikket vrangbord på den bittelille bodyen til tvillingene og blodekanten på jentebodyen før jeg knipser bilder og blogger.

 

Må si at jeg er veldig glad vi ikke fikk tvillinger jeg altså. De siste ukene (og det er mer som kommer, ser det sprenger på inni der) har jeg ikke peiling på hvordan jeg skulle fått til med en til... Godt Leon vanligvis er en veldig fedelig fyr :)

 

Det nye garnet ja; har planer om en utedress til ny baby (beige og brunfarger, så snart det blir en spire i magen så skal det strikkes vinterdress!), tykt garn til votter og lue til Leon, tynt garn til en topp e.l. til Leon (grønntoner), ROSA garn til en eventuell jentebaby - eller til venninner - har jo nok av babysser som spretter frem både her og der! Og cubics utskiftbarepinner i str 4,5. Å ja, å så to lillatoner i babyullen, to nøster av hvert. Ingen konkrete planer der, men jeg synes lilla er unisex jeg da... Så vi får se.

 

Dropper jenteprøving ja, her blir det vanlig prøving så snart mensen er over. Mannen ble skikkelig skuffet over at det ikke var noe nå, han var så sikker på det ;) Han gleder seg i hvertfall til neste prøverunde :)

 

Ønsker: gå for hvite håndklær! Det er jo så fint, og det er jo rimelig enkel sortering. Med så mange håndklær som du får er det uansett en smal sak å få fylt en maskin med rent hvitt! og som sagt, jeg har greid å sende med et par smågråe truser i ny og ne og mine håndklær er hvite selv etter maaange år. Faktisk tror jeg at jeg kjøpte dem i 2002. Og jeg har bodd i kollektiv nesten hele denne tiden!

 

Babysyk; du er så flink til å huske på alle, jeg har ikke sjans... Men sender en klapp på skulderen til deg som har hatt en drittdag. Noen dager burde man rett og slett ikke stått opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

 

Var nå til helgen vi skulle på visning Babysyk, på søndag. Og er følelsen god så legger vi inn bud på mandag. Vi har vært i banken og ordnet finansieringsbevis, så nå skal vi ha alt på stell :)

 

Eldste fikk forresten en liten meltdown i dag da vi hadde megler her for å gi oss en prisantydning på huset. Er i forbindelse med finansieringen, vi har ikke bestemt oss om vi skal selge til utbygger eller ikke. uansett, etter at megler var gått satt hun å gråt og var så lei seg for at vi skal flytte. Skjønner jo det, er jo trist å reise fra vennene man har. Men hun har hatt det røfft på skolen, men noen som ikke har vært særlig greie med henne og hun har ei jente i klassen som er av og på slem. Dessuten så vil vi holde kontakten og treffe hun som eldste trives best sammen med, fordi vi er omgangsvenner med foreldrene. Og eldste er jo verdens skjønneste og snilleste jente og får nok mange nye venner. :) Det gikk fort over da og nå snakker hun om alt hun vil ha på nyrommet ;)

 

Sliter fortsatt med bomull i hodet så jeg har ikke sjans å huske så mye og svare noen.

Mat til de små. Jeg har lager samme mat til knøttene som vi spiser. Har jeg gjort lenge. De får av og til glass med ferdigmat, men der er eneste de er sære på og liker bare en type. Det er småfolk sin kjøttkaker i brun saus. Jeg har alltid latt mine spise tidlig alene, og ja det blir litt gris men min faglige og erfaringsmessige mening er at det er bra for barna å lære slik selvstendighet. Vi barnehagelærere er jo opptatt av barns medvirkning ;) Men helt ærlig, jeg var sånn før jeg begynte å jobbe i barnehage også, med eldste. Så snart de fikk tenner vel og merke trappet vi ned på mosingen. Nå spiser de selv og jobber med å lære å bruke skje. Er blitt veldig flinke spør du meg :) De spiser faktisk taco også :D med krydret kjøttdeig som vi andre :) Men er enig med FruLS, la bitene være så store i starten at de kan holde selv og gnage av biter. Bedre med staver enn terninger av frukt og grønnsaker. Ser forresten i barnehagen at de barna som har fått startet tidlig mestrer spising mye bedre, altså setter mindre mat fast og lærer seg å tygge av små biter av gangen. Så kjør på med øving, er bare bra for barna, fra en pedagogs perspektiv ;)

 

Soving ja, vi jobber fortsatt med dette. Har blitt mye bedre, nå som de er friske og raske. Ene knøttet kan sove gjennom hele natten og komme over i 5-6 tida og døse av i armkroken. Mens andre knøttet ofte våkner fra 23-03 en gang og vil over i storsenga. Siden de sover på samme rom som oss blir det ofte at vi tar henne kjapt over slik at alle skal få sove mest mulig. Blir forhåpentligvis bedre når de får et eget rom, håper jeg.

 

og babysyk, ja jeg blir å fortsette i barnehage, men finne en dit vi flytter. :) Men jeg stresser ikke, kan godt ta et års vikariat for å lodde stemningen og finne ut hvor jeg vil være :)

 

Hmmm, litt vel ego fra meg, men sånn får det være.

Nå knekker snart fyrstikkene i øynene, så nå går jeg å legger meg ;)

 

God natt -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoppsann, her hadde det skjedd mye siden sist ja :)

 

så koselig å høre fra deg igjen fruls! spennende at dere går for babyled weaning! har lest litt om det selv og synes det virker fornuftig. vi går vel for en slags BLW-light variant vi da, litt fordi prinsesse vil-ikke her er lite interessert i å bli matet med skje, og jeg er ikke helt komfortabel med å lure og lirke inn maten hele tiden, jeg gjør det litt men da får jeg gjerne litt dårlig samvittighet... her griser vi MYE! hehe, hun elsker å klemme, kline og gni maten utover ;) har gitt henne veldig tykk grøt som jeg bare legger på bordet foran henne, og det er skikkelig stas! ikke så mye som går inn, men litt får hun i seg. det med bananen var lurt! har du lest mye om BLW? noen gode tips til nettsider/bøker? Malin hadde veldig fine mål synes jeg, lang og slank :) like lang som lillesnupp og *kremt* 1,4 kg lettere, så er ikke veldig redd for ernæringsstatusen her i huset ennå :P lykke til i "ny" jobb forresten, det kommer nok til å gå kjempefint :)

 

auau, stakkars lille Leon som har hatt så vondt! håper han virkelig er på bedringens vei og får seg en tur i barnehagen i dag. imponerende at han sjarmerer alle og enhver når han egentlig er litt i ulage :) han er jo bare helskjønn! måtte google rhino romper jeg også, og det er så søtt! har lyst på sånn til lillesnupp, men må gjøre meg ferdig med det andre først... fantastisk med salg! har med vilje ikke gått inn for å se...har ikke råd til noen voldsomme garnutskeielser nå, må ha litt nye vårklær og sko så det får holde med shopping for meg. hvis jeg noen gang kommer meg ned til byen.

 

æsj, kjipt med håpløse håndverkere babysyk! jeg får fnatt hvis folk er ti minutt forsinka så hadde nok vært ganske sur hvis det var her de kom så forsinka! man får jo ikke gjort noenting når man bare sitter å venter hele dagen... håper han fikk gjort det han skulle! så idiotisk å avtale å komme før han fikk hentet alt utstyret...

 

spennende med visning til helgen mami! må si jeg skjønner eldste godt, det er jo vanskelig å skulle flytte fra vennene sine, men det er som du sier, hun får nok mange nye. og det kan være godt med en ny start hvis det ikke alltid er så enkelt på skolen. måtte le av knøttene som koser seg med taco og andre godsaker :)

 

lykke til med heklingen i dag ønsker, kjekt med gamle kolleger som er håndarbeidseksperter! godt at du fikk god behandling på ahus, skikkelig skummelt med lite liv! somregel er jo alt fint men man vet jo aldri...vekstkokntrollen kan du sikkert ta med ro, har de ikke +/- 10% som "regel" når de oppgir et tall? har hørt mange som har fått ut baby med en helt annen størrelse enn det som var estimert, og det bør vel gjøres av samme person dersom det skal være noe stort poeng å sammenligene. uansett blir det nok fin størrelse på vesla, ikke for stor og ikke for liten :)

 

her har det kommet to nye babyer i nærmeste kretsen denne uka! mandag kveld fikk lillesnupp ei lita kusine, og tirsdag kveld kom endelig gutten til ei venninne av meg. nå gleder jeg meg max til litt babykos :) nesten så jeg løper ned på sykehuset for å holde gutten men får holde meg i skinnet til vi blir invitert på hjemmebesøk ;)

 

i går la vi ut på langtur. gikk for å besøke mannen på jobb til lunsj, og hjem igjen. det er ca en time hver vei så føler jeg fikk meg litt trim! deilig :)

her var vi oppe før hanen gol (?) i dag. mannen måtte begynne på jobb kl seks... og fulgte mine strenge befalinger om å liste seg ut av soverommet så ikke lillesnupp skulle våkne. men ti sekunder etter at han var ute av døra begynte det å røre seg i sprikelsenga, prøvde å lure henne med smokk og litt pupp men til ingen nytte...så vi har vært oppe siden ti på halv seks... eller, våkne hvertfall! nå sover lillesnuppis søtt i kurven og jeg burde vel egentlig slengt meg nedpå selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i det Happy, angående vekstestimering. Det må kanskje samme person til som måler for å få ting riktig. Men tenker som du sier, at frøkna kommer til å være akkurat passe når hun kommer:)

 

Hmm.. morsomt å høre om nye metoder angående mating. Mine jenter har i grunn alltid fikset mye selv, så mestring er jeg ikke så bekymret for;) her har jeg gitt tidlig den samme maten som resten av familien, men ikke så mye krydret og ivertfall ikke saltet!! Men jeg har most maten da.. og blandet både kjøttkaker, poteter, saus og brokkoli. Så har de spist selv fra de var ganske små, med skje. Skje har de brukt ganske lenge. Kniv og gaffel har jeg begynt med ganske sent tror jeg. Vet ikke helt hva andre gjør der jeg da. Men fortsatt dekker jeg f.eks på skje ekstra til vesla når vi f.eks spiser ris eller makaroni da det bare detter av gaffelen hennes, og hun er jo 5 år.

Jentene har fått ting å gnage på, som skorper, marie-kjeks osv.. ting som de liksom kan skrubbe tennene litt på om dere skjønner? de har også siden de var små fått brødskiver uten skorpe med f.eks leverpostei i småbiter som de spiste selv og jeg satt ved siden av og passet på at det ikke hopet seg opp i munnvikene eller at de satte i halsen. Tror kanskje det er viktig at hvis de skal spise f.eks frukt og grønt selv, så er det lettere om de får slikt som banan som sklir ned den lille halsen, istedet for hard agurk som setter seg lettere fast?!?

hehehe... ellers når det kommer til mestring så har de fått utfordringer nok:D De har f.eks vært med å dekke på bord så fort omtrent de klarer å gå ordentlig og kan bære en tallerken selv. De har likt det veldig godt, fått litt ansvar:) Ellers har vi holdt på med f.eks oppussing stort sette helt fra før vesla ble født, og vi begynte på kjøkkenet da hun var halvannet år. For at vi skulle få gjort noe, så fikk hun lov til å få sin egen lille hammer og lånte den lille drillen til mannen.. så hun kunne holde på selv rundt oss. Hun sier selv at hun husker det, og jeg har bilder av at hun satt i strømpebuksa som to-åring og skrudde på gulvplatene her:D Det sier de i barnehagen hvor vesla går.. at hun har tydeligvis fått være med både meg og pappaen sin på det aller meste, for hun mestrer både trilling av boller og snekring av fuglekasser:) Det er bra! Det skal nok frøkna i magen få prøve seg på også.

 

Nei, nå får jeg gjøre meg og vesla istand. Vi har kost oss her hjemme til jeg nå skal på kontroll igjen, men nå må hun også en tur i barnehagen.. selv om hun ikke vil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker, vet ikke hvorfor samboer er sånn. Han er en dust av og til rett og slett. Men tror han er skikkelig skolelei, selv om han ikke ser det selv! Han skal bli siviløkonom, er på 4. året nå, så det er heldigvis bare ett år igjen! Puh. Han har jobbet som tømrer tidligere, men gikk lei av å bygge hus. Når man er lei av jobben sin før man er 30 er det nok lurt å bytte arbeidsområde. Første eksamen er om en uke, så han begynner å bli stresset. Istad ble han litt irritert fordi mini skulle sove. Han mente at mini sikkert ikke ville sove. Herregud, mannfolk!!! Det er jo svært få barn som VIL sove! Men jeg fulgte mine instinkter, la mini og han sovnet på et blunk! Ellers hadde jeg nok fått høre det. (Ops, ble en liten utblåsning det her)

 

Ønsker, har du tatt av lappen på bh`en? Jeg har en fra H&M og jeg er ikke fornøyd med min. Håper du har kjøpt en annen model. Denne har jeg http://www.hm.com/no/product/00954?article=00954-B (i svart :) ) Jeg syns kanten rundt livet er litt hard, eller stiv. Og så er det spiler i sidene, enten stoffrad eller spiler i plast. De klemmer også litt, eller bøyer seg ut så man blir bredere under armene. Mulig min er i feil str altså.

Håper du har løst hekleproblemene på gamlejobben :) Og at alt gikk greit på kontrollen :)

 

FruLS, takk for banantipset. Mini elsker banan så det skal prøves ut. Sikkert veldig lurt å lære de til å spise selv tidlig. Det blir jo gris før eller siden uansett.

 

Ånei, der var mini våken, får ta han opp før sambo hører at han er våken og ser stygt på meg for at jeg sitter her og skriver istedenfor å ta mini. Skriver mer senere, hvis jeg rekker. Skal på barseltreff. Har 2 grupper, så dette er den andre gruppa, som faktisk møter opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare kommentere den bh'n før vi skal ut på tur og barseltreff! Jeg har den samme og likte ikke spilene i sidene, de gnagde og var bare i veien, så jeg tok de ut og nå funker den helt fint :) skjønner ikke hvorfor jeg trodde hm skulle være gode på ammebh når jeg ikke liker de vanlige derfra... Hvis noen har kommet over en god ammebh tar jeg gjerne imot tips :)

 

Og grattis med barnehageplass til keiseren krølle :) visste det var noe jeg hadd glemt ;)

Endret av Happy hippo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt Happy, så langt har ikke jeg tenkt :) Jeg har kjøpt fra kappahl, i bomull. De er gode å ha på, men vet ikke om de gir den aller beste støtten. Puppene er ikke så "spenstige" i de akkurat. Har tenkt at jeg heller vil invistere i noen gode bh`er når jeg er ferdig med ammingen.

 

Ånei, så har vi byttet side, nå blir det umulig å huske hva jeg skulle skrive.

 

Kjenner at jeg får litt dårlig samvittighet når jeg bare mater mini. Han har fått skumpinner, men de er mest stas å leke med. Og skalker, de gnages det på :) Akkurat nå føler jeg at jeg ikke har overskudd. Det er jeg som gjør alt her, stelling og mating av mini, lager middag til oss, vasker tøy, henger opp og bretter, rydder etter middag og tar ut av oppvaskmaskinen og vasker leiligheten. Føler samboer bare roter. Når han i tillegg er så sur hele tiden og småkjefter så mister jeg alt overskuddet. Håper det kommer tilbake etterhvert :) Noen ganger kjenner jeg at jeg hater å være hjemme. Samtidig lar ikke sambo meg dra til mamma og pappa så jeg kan sove ut, eller, jeg kan dra, men mini må være hjemme. Det funker jo ikke når han ikke vil gi mme og mini nesten ikke drikker vann. Sambo tar heller ikke mini om morgenen, enten sover han lenge eller så står han opp like etter at han har kommandert meg opp. Og sier at han ikke kan ta mini fordi han skal lese. Men så sitter han i sofaen en time og ser tv før han går på kontoret og surfer på nettet en stund!!! Og atpåtil klager han på at HAN får lite søvn! Som sover hele natta og ofte lenger enn meg på morgenen!!!!

 

Hjelpes, her bare renner det av meg med syting! Huff. Egentlig skulle jeg kommentere det dere hadde skrevet, men så sporet jeg bare av. Sorry. Mye klaging for tiden herfra, men som dere sikkert har skjønt så går det veldig dårlig her! Jeg har gitt meg selv forbud mot å tenke/fantasere om når neste baby kommer, for det er helt uaktuelt med flere barn når det er som dette.

 

Får slutte nå, skal på barseltreff etterpå og må få tankene på noe annet før jeg kommer dit så jeg ikke er helt bortevekk mens jeg er der.

 

Sorry for atter egoinnlegg og ikkeno kommentering :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere... kan vi ikke slutte å si "sorry ego-innlegg, og at jeg ikke kommenterer"? Jeg mener.. i gjør det jo alle, og vi burde jo ikke ha dårlig samvittighet for noe slikt?! Også kommenterer vi hvis vi vil, husker og i det hele tatt. Vi burde ikke unnskylde oss. Hva synes dere? Man skal ikke gå rundt å ha dårlig samvittighet. Ei heller du FruLS som nevnte at du har blitt med en facebook-side og kanskje skravler mer der enn her. Det viktigste er at alle har det BRA! Synes jeg! :)

 

Men huff, Babysyk. Jeg liker ikke at du er så lei deg for hvordan dere har det hjemme. Men jeg kan ikke noe for at jeg føler det er noe der med samboeren din som jeg ikke får tak i liksom. Synes det er fryktelig urettferdig at du skal gjøre alt! At han går på skole er jo det samme som en jobb, og han burde ta tak hjemme eller med mini han også! Ok, han har lekser som jo tar tid.. men det høres jo ut som det bare er DU som er engasjert i mini. Tror du han forventet at ting skulle bli mer annerledes når dere fikk baby? Dessuten det at du ikke FÅR LOV til å dra med mini til moren og faren din er jo regelrett egoisitisk og tull av samboeren din synes jeg! Hvis han klager over lite søvn, og du faktisk får for lite søvn.. så gjør jo du dere bare en tjeneste. Er han redd for hva foreldrene dine vil si?

Skjønner dessuten du synes det er vanskelig å snakke med andre om det, ivertfall slike som søsteren din. Husker at hun var noget spesiell også?! Nei, vet ikke helt hva jeg skal råde deg til å gjøre.. bortsett fra å stå på krava og sette foten ned! Ooog... jeg synes kanskje dere burde kanskje melde dere på et slikt helgekurs i parterapi. Vet at samboeren din ikke vil, men du kan jo si til ham at når du ikke forstår hva han ønsker og han ikke klarer å uttrykke annet enn grettenhet så vil du gjerne at andre kan hjelpe dere med å sette ord på tingenes tilstand før det går skikkelig skeis mellom dere. Mange fedre synes jo også at babyer er temmelig kjedelige frem til de kan leke med dem og ta dem med på forskjellige ting, når barnet kan snakke og kommunisere liksom. Så kan hende samboeren din synes det er litt kjedelig og litt mye baby-dulling nå. Ikke at han har noe han skulle sagt, slik ER det det første halvannet året! Kan dere ta dere en tur et sted hele familien da? Få litt energi, kost dere sammen, kanskje snakke litt i fred uten lekser og altfor mye rutiner og BIM? så får dere fokus på dere som familie?

 

Jeg har vært på kontroll og jeg har vært flink:) (klapper meg på skulderen). HB var gått ned fra 13,3 til 12,1, så jeg har vært flinkere til å drikke. Så har jeg gått opp 1 kg på èn uke! Så da må småspisingen ha hjulpet. Eneste er at jeg jo ikke har nektet meg noe siden jordmor ville ha vekten min opp, så jeg har spist godteri osv uten å tenke på det. Så det har resultert i sukker i urinen så nå vil jordmor at jeg tar nytt langtidsblodsukker. Hun er virkelig ikke sann hun altså!! Jeg blir jo helt sliten av henne. Hun blir aaaaldri fornøyd hun! Men ok, jeg skal ta en slik prøve jeg:D

Heldigvis er det ikke kontroll hos jordmor før om 2 uker!! Traff en annen bekjent som hadde hatt samme jordmor da hun gikk gravid for et par år siden, hvor hun også syntes det var kjempeslitsomt å gå til henne. Hun sendte henne hit og dit på kontroller, ingenting var bra nok osv, osv. Jeg har skjønt at de aller fleste føler det sånn.

 

.. var innom gamle kollegaer også, og fikk god hjelp til heklingen:) Så nå skal jeg sette meg ned og hekle ferdig. Kjøpte 4 litt store perleknapper til jakken også. Tror det blir fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babysyk, du skal ikke ha dårlig samvittighet for å mate mini! han gaper jo og spiser. lillesnupp her gaper nesten ikke, og jeg må lure inn en skje. og hvis hun gaper så er det fordi hun har en egen skje som hun putter i munnen, og da skal man jo egentlig ikke snike inn mat... skalk er poppis her og, alt som kan gnages på egentlig! i går fikk hun spise på en asparges, nam nam ;)

 

du, jeg blir så sint på denne samboeren din! jeg er sikker på at han har noen gode sider også, men fader heller! han kan ikke nekte deg å dra til foreldrene dine for å slappe av, skal han ta seg av mini da liksom? når han ikke vil gi mme? nei kyss meg et visst sted... jeg er så sta og egen at jeg tror jeg bare hadde dratt. men det er jo lett for meg å si når mannen min lar meg gjøre som jeg vil med lillesnupp...det må bare være bra at dere får litt pause fra hverandre. det kan ikke være bra å gå oppå hverandre sånn hver dag. eller så får han dra å lese et annet sted, finnes vel et bibliotek i nærheten der han kan sitte. skjønner at det er tøft for deg! han hadde trengt å innse at det faktisk er en heldagsjobb å passe baby, og at han hvertfall kan bidra litt med husarbeidet, såååå hardt er det ikke å studere. og han kan evt bruke pausene sine til å hjelpe deg i huset og ikke se på tv, får jo tankene over på noe annet da, også hadde det kanskje blitt litt bedre stemning! jeg synes det var en god ide å gå på et sånt parkurs! vi var på et forebyggende kurs da mannen jobbet i forsvaret, i forbindelse med at han var mye borte og sånt, og det var veldig bra. vi snakket faktisk om at det hadde vært supert hvis vi hadde hatt noen problemer, vi ble på en måte tvunget til å snakke om ting som var vanskelig, også fikk vi noen "verktøy" til senere. PREP-kurs het det. men vet det var tilbud om lignende gjennom helsestasjonen her før. men så tok de det bort for de mistet pengene som var øremerket... så du kan evt sjekke på helsestasjonen din. man er to om å få barn og da må man inngå noen kompromisser, det gjelder selvfølgelig begge veier men ser ikke for meg at du er av det vanskelige slaget! hoi, det var dagens utbrudd, men blir så lei meg på dine vegne. sender en klem :) og bare spy ut det du vil av eder og galle her, hvis du ikke får det ut noe sted kommer du til å sprekke! mye bedre å få det ut enn å bli enda mer sint og lei seg fordi du ikke får delt det med noen! enig med ønsker der og, alle har egoinnlegg av og til, sånn er det. nå er det du som har en vanskelig periode, plutselig er det en av oss andre.

 

herlighet, jeg blir helt svett av hun jordmoren din ønsker! synes du har vært superflink jeg, endelig opp i vekt :) og ned i hb! klapp på skulderen herfra også :) og bra med heklehjelp, deilig å bli ferdig :) må strikke litt snart selv her!

 

nå har lillesnupp fått sin første blåveis, hadde et skikkelig tryn på badet i morges, rett i flisene. stakkar, hun hyyyyyylte. litt dårlig samvittighet hos mor da ja... men det gikk fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg babysyk, ta med deg mini til foreldrene dine hele helgen og la de skjemme dere bort! Hvorfor i all verden skal du ikke ta med mini dit? Det er sikkert sunt for han å kjenne på hvor ensomt det er uten dere!

 

Leon har vondt igjen, så må vie all energi til han. Ikke at jeg vet hvor den energien er... Tre uker (!) kan et sånt utbrudd vare, og etterpå kommer nok resten av tennene. Fy, jeg kollapser omtrent av tanken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig med deg Ønsker, la barna smake på det meste og få gnage på ting. Da lærer de lettere å tygge litt og litt mat og svelge det uten at det blir for store biter. Og når de første tennene er kommet og det klør og flere er på vei så kan faktisk en kald gulrotstav være god. Da får de klødd seg i munnen, kjølt ned og så klarer de ikke tygge av store biter. Jeg har brukt det da. :)

 

Vesla di høres helt herlig ut Ønsker :)

 

Jeg har ENDELIG motivert meg litt til å gjøre ferdig monsterbuksen jeg strikket i høst :/ Det vil si jeg har gått i gang med å feste ferdig tråder. Har igjen å sy øyne og tenner, men det får jeg ta etter hvert. Heldigvis er det ikke før til høsten den skal brukes, er for stor nå, og godt er det for dette tar tid. :rolleyes::o

 

Skal ha et møte på jobb i morgen som jeg må forberede meg på, så dett var dett for i kveld. Men tross alt to dager på rad, er jo rene rekorden ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du skal gjøre ferdig monsterbuksen MaMi. Viser du den her eller?

 

Jeg er forresten ferdig med jakka i bomull. Er på bloggen.

 

Godt å høre at flere blir svett av jordmora mi Happy! :D herlighet for ei dame altså. Snakk om å være usikker på seg selv da mann! Men dere.. jeg lurer på.. hun ville at jeg skulle be om ny langtidsblodsukkertest på legekontoret. Men hva hvis jeg "glemmer det"?. Skal på kontroll igjen i uke 35, og da er det 3 uker til fødsel.. nå altså straks bare 5 uker. Hva i allverden kan de gjøre på 3 uker hvis det skulle vist seg å være svangerskapsdiabetes?!? Jeg mener, jordmor får jo ikke vite at jeg har det før på kontroll i uke 35!! Åhh... ergelig altså. Jeg hadde virkelig ikke droppet å ta en slik blodprøve hverken dersom jeg ikke er rett rundt hjørnet for fødsel, og heller ikke dersom hun ikke alltid hadde vært så slitsom og masete og tror alt er galt hele tiden! Men hun gir meg jo ikke noe ro! Jeg tenkte at jeg skal roe ned på sukker nå.. for å gi henne en fin urinprøve om to uker.. men da har jeg sikkert gått ned igjen.. så da maser hun vel om det igjen da!

Åååå... what to do?!?

 

Babysyk.. jeg tror forresten kanskje det var akkurat den bh´en du la ut link til fra HM som jeg har kjøpt. Ligner veldig, samme pris osv. Jeg også i svart forresten. Men joooda, jeg har tatt av lappen såklart. Jeg får bare bruke den de første par ukene tror jeg. Skal uansett ha en fra Hot Milk(tror jeg det var som var kåret til best i Gravid eller Mamma for en tid tilbake). Men må vite str. min først, så jeg får bestilt riktig. Tror de bare har nettbutikk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse god bedring til Leon. Syns virkelig synd på han. Kan ikke være lett å være liten og ha vondt. De får jo ikke sagt noe og ikke får man forklart hvorfor det gjør vondt. Håper det gir seg før det har gåt tre uker!!! Det hørtes veldig lenge ut. Går det ikke an å få noe for det? Og tenner atpåtil!

 

Tusen takk for back up jenter, dere er så gode. Hjelper å få tømt seg litt. Vanskelig å snakke med venner om dette også, for når/hvis dette ordner seg vil jeg ikke at de skal ha et så negativt syn på samboer. Jeg håper jo han bare har en dårlig periode. Tror han er vanvittig skolelei og syns det er vanskelig å konsentrere seg om det nå etter at mini har kommet. Men det unnskylder ikke oppførselen hans. Nytter ikke å snakke med han heller for da blir han bare sur og sier at jeg gjør han enda mer stresset før eksamen. Har vært fristet til å dra til mamma og pappa mange ganger. Men jeg tror det vil gjøre det enda værre. Da blir han sikkert enda mer sur. Og han har sagt at jeg ikke har rett til å ta med meg mini hvor jeg vil uten hans tillatelse. Da kommer han til å gjøre det samme når mini blir større og ikke avhengig av puppen. Og det kan jeg jo forsåvidt ikke nekte han hvis jeg gjør sånn. Og hvis jeg bare hadde dratt så hadde jeg grudd meg hele helgen til å komme hjem så jeg hadde ikke fått slappe av. Men ja, jeg burde bli sterkere og stå på mitt. Det sier mamma også.

Søsteren min går det ikke an å snakke med, hun sier bare at alle småbarnsforeldre har litt problemer og at herregud, vi burde jo holde sammen og ikke gi opp sååå fort. Har ikke fortalt henne alt da, og gidder ikke heller, for jeg tror ikke hun er til særlig støtte.

Eneste samboer syns er morsomt med mini er å leke med han. Når det kommer til mating, stell eller legging så må han alltid lese. Men jeg syns jo det er koselig, selv om jeg også blir sliten. Tror han kommer til å angre om noen år, for denne tiden får man jo aldri tilbake.

 

Istad når jeg stod ved stellebordet og stelte mini for kvelden måtte jeg kjempe mot tårene, det skjer så ofte. Og så sier jeg til meg selv at jeg bare må holde ut litt til så ikke mini ser meg gråte. Og så er det akkurat som at jeg føler at han ser at jeg gråter og jeg sier unnskyld til han.

 

Nå kjemper jeg mot tårene, så jeg må slutte. Vil ikke at samboer skal se meg gråte, da spør han bare hva det er og så blir han sur når jeg sier det. Heldigvis skal han på skolen noen timer i morgen, så jeg kan kose meg alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du ikke vil diskutere det med venner og familie. Men jeg tenkte ikke at du skulle dra uten tillatelse, si at det snart er mai og at du tenkte det kunne være bra for dere alle tre om han fikk en alene-lese-helg og du og mini fikk en avslappingshelg hos besteforeldre. Det er vel sikkert ok for deg senere og det, at gutta tar seg en tur en helg innimellom. Jeg og Leon har hatt flere nettet borte hos mamma, tror det er lurt å venne han til å være der sammen med meg først. Har jo lyst til at han skal ha lyst til å sove der alene etterhvert :) hvorfor er samboeren din negativ til at dere drar til foreldrene dine? Virker nesten som om han er negativ til alt som kan gi deg litt pusterom... Man kunne jo ha tolket det som engasjement, men blir litt skeptisk når han ikke bidrar en dritt selv. Da er det ikke lov å komme med pålegg her og der altså!!! Arrrrg, kjenner jeg synes synd på dere. Husker følelsen av å holde gråten tilbake, mannen kunne være erketeit til tider altså, men det er lenge siden sist nå...

 

Må inn å sjekke jakka ønsker, må si jeg er imponert over produktiviteten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersøt jakke :) elsker sånne blondekanter - men ikke så passende til gutt ;) fargene er lekre :)

 

Romperen ble ikke ferdig i går, mangler armene. Bare 4 omg på hver arm og 6 omg vrangbord, så det er ikke store jobben. Men med sånn syk baby så blir det dårlig. For å si det sånn, Leon har endelig sovnet og middagen (!) er strax klar. Mannen kokkelerer <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hører sikkert hvor feil det lyder Babysyk når du sier at "heldigvis skal han på skolen i noen timer i morgen, så jeg kan kose meg alene". Sånn skal det IKKE være!! Ei heller at han bare synes det er gøy å leke med mini og ikke noe annet. Daaa, det ER ikke alltid like gøy å skifte bleier, stå opp om natten, mate eller rydde opp når de griser. Morsomt den helt første tiden det! Han må da skjønne at dere må dele på ALLE oppgavene!!! NEI.. *sukk*, også sier han at du ikke har rett til å ta med deg mini hvor du vil. ALTSÅ... er det røveri det da eller?!? Dere kommer jo tilbake. Han skulle jo bare kunne si at "ja, ta dere en tur. Det vil kanskje gjøre dere godt.".. i en vennlig stemme. Å skylde på at du stresser ham opp og ødelegger eksamen hans fordi du tar opp samlivsrelaterte ting når det faktisk er HAN som har startet hele bøtteballetten ved ikke å tåle noen ting, være sur, holde seg for seg selv osv, osv.

Grrr... send ham hit Babysyk! Skal lære ham et og annet jeg! Men jeg skjønner jo såpass at du ikke kan prøøøve å foreslå parterapi. Han er nok ikke typen til å ville gjøre noe sånt virker det som. Det er som Happy sier.. det lureste er å gå i parterapi for å få tips FØR ting går skeis. Men fryktelig lett med etterpåklokskap da. Det er vel de færresten som gjør slikt når de treffer hverandre liksom. Fint at Happy og mannen fikk det helt naturlig gjennom jobben hans.

 

For å si det slik, jeg håper samboeren din har eksamen snart, så kan du ta en skikkelig oppvask med ham når han er ferdig med den. Så slipper du å få høre at "det er din skyld hvis ikke eksamen går så bra, for du stresser meg for mye".. eller noe sånt:(

 

... og hvis han ikke endrer holdning etter eksamen Babysyk.. ja da er det faktisk noe helt annet som er feil!!

 

Nå skal jeg legge meg jeg dere. Har to undervisningstimer imorgen tidlig. Runder forresten uke 33 imorgen:)

Natta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ bare si først.. Camillok, føler med deg med syk Leon:( Det høres både slitsomt og leit ut:(

Håper virkelig det bedrer seg raskere enn raskest!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Babysyk, får så vondt av deg. Kjempeklem fra meg :) Er ikke lett når mannen er dust, er ikke dans på roser her i gården heller. Er enig med Camillok, si han skal få rom til å lese og så kan du og mini kose litt med besteforeldre. Er viktig å venne ungene til andre nære omsorgspersoner. Du kan jo friste med kjærestetur for dere når mini er stor nok til å overnatte alene hos besteforeldre.

Er nok ganske mange menn som ikke er klar over hvor mye mer enn bare bleier et bleieskift omhandler. Hvor mye kos og nærhet man får, og hvor tett man knytter seg i slike nære en til en situasjoner. Bare vent til mini blir større, da vil du ha mye igjen for det.

 

Ønsker, er ikke så teknisk vidunder at jeg får lagt ut nå bilder her. Må forske litt på det, og ikke minst få ferdig buksen. Men skal jobbe med saken :D:rolleyes: Tror forresten det var en oppskrift du la ut link til jeg har brukt, men det er jo så lenge siden nå at jeg ikke husker helt.. Bomullen vet du :huh::blink:

 

Oi Ønsker, kloke kvinne, stiller meg bak deg ;) pass deg samboer til babysyk :angry: :angry: :angry: :angry: ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kommer med så mange gode råd og støttende ord :) Tusen takk!

 

Jeg får lov å dra bort, men må komme hjem på kvelden. Aller helst før mini skal få grøt. Spurte igår om jeg kunne være borte når han har hjemme eksamen, den går over 36 timer! Da fikk jeg til svar at jeg kunne være borte på dagen, men måtte komme hjem på kvelden!!! Han mener mini skal sove i sin egen seng. Jeg hadde vært enig hvis jeg hele tiden var ute og fartet så mini aldri fikk noen ordentlig rutiner, men sånn er det jo ikke. Og jeg syns han har godt av å venne seg til å sove borte, tror barn har gått av å være litt fleksible. At de ikke MÅ ha det på den eller den måten når de skal sove. Men hvis det er snakk om at samboer skal være med, sånn som i påsken, når vi var på hytta, da er det ikke snakk om at mini har det best hjemme. Så de reglene tøyes litt etter som det passer han.

 

Jaja, jeg får holde ut til eksamen er over.

Nå er mini våken fra duppen sin.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var begge gutta våkne, men de sitter sammen i sofaen så jeg kan skrive her.

 

MaMi. du sier noe, at et bleieskift ikke bare er å gi ny bleie. Jeg syns ikke det er så ille som alle skal ha det til. Bare borte, når man ikke har alt der man pleier. Men jeg ser jo (det er kanskje litt teit å skrive det men) at mini lyser opp og smiler i hele ansiktet når pappaen kommer og hilser på han. Sånn er han ikke med meg hvis jeg har vært borte en stund. Tror det er fordi samboer bare leker med mini når han er opplagt og har lyst, mens jeg må ta han selv om jeg er sliten og ikke alltid superopplagt.

 

Ønsker, hun jordmoren din altså. Jeg tenkte på det før du skulle på kontroll "hva nytt kommer hun med nå?" Men skrev det ikke for jeg tenkte samtidig at nå må det jo være nok, hun kan ikke komme med mer nå. Men så feil tok jeg! Føler nesten hun er litt hypokonder på de gravides vegne :) Vet ikke hva du skal gjøre med den blodprøven. Hvis hun ikke hadde vært som hun var ville jeg nok tatt den, men hun er jo så overnervøs! Kanskje du kunne ringt legen og hørt om det virkelig var nødvendig? Kanskje noen av legene "våre" vet :)

 

Nå skinner sola og jeg er i litt bedre humør. Håper dagen idag blir fin!! :)

Og så er det snart helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe..må le, ja, så du ogsås tenkte det ja Babysyk.. "hva mer kommer jordmora med nå?". Jeg er veldig enig med deg. Hun virker helt hypokonder på de gravides vegne!

Jaaa... hva sier dere legene her inne om jeg bare skal droppe/ "glemme" blodprøven til neste kontroll og se hva urinen viser da.. og hvis det fortsatt er sukker i den så kan jeg jo bestille time for prøve. Selv om det da bare er 3 uker til fødsel.. ;)

 

Babysyk... du må bare IKKE spørre sambo synes jeg. Bare informere ham! "Jeg stikker til mamma og pappa med mini i helgen jeg kjære, så får du lest litt!".. med et smil og kysser ham på kinnet:)

Si det når du står ferdig pakket og klar og på vei ut døra.. så slipper du diskusjonen.

 

Men hvis det blir trøbbel av det, så må du bare få sagt til ham at han tøyer grensene dine noe alvorlig, og at han ikke kan bestemme over deg og at mini har det heeeelt supert:)

Jeg synes kanskje han bestemmer litt for mye jeg Babysyk;)

 

... som jeg pleier å si til mannen når jeg f.eks har brukt litt for mye penger på shopping eller noe(selv om han kunne PRØVE seg å bestemme at jeg ikke fikk kjøpe ditt eller datt. Jeg har sunn fornuft heeelt på egen hånd, stort sett)så sier jeg "bedre med tilgivelse enn tillatelse" og kysser ham på kinnet. Dessuten.. hvis mannfolka føler at vi gjør noe for dem så er de lettere å ha med å gjøre. Kjøp med noe til mannen mens man er på shopping f.eks så han føler seg sett også. At du sier at nå skal han få tid til lekser, få sove godt uten å bli vekket av mini, og at du gjør aaalt for at han skal få det optimalt mot eksamen.. ja, da skal du kanskje se Babysyk.. at sambo blir både litt overrasket og til og med kanskje trekker på smilebåndet.

Kvinnelist Babysyk... kvinnelist:) De aner ikke hva som slo dem:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver så morsomt Ønsker :) Samtidig som du (selvfølgelig) har helt rett ;) Egentlig så spurte jeg ikke, jeg sa at jeg tenkte at jeg og mini kunne dra til mamma og pappa når han har eksamen, så vi ikke forstyrret. Men så kunne jeg lage middag til han før jeg dro som han bare kunne varme. Da svarte han at ja, det kunne vi (jeg ble veldig overrasket) meeeeen vi måtte komme hjem på kvelden! Ahh. Så nå tenker vel han at vi skal bort på dagen og komme hjem om kvelden SAMTIDIG som han skal få middag servert! DET blir uaktuelt.

Hvis jeg begynner å pakke så skjønner han at det er noe og spør. Og så blir det en krangel, hvorpå jeg ikke får dra og han er sur.

Jeg dro jo en gang når han var i dusjen, da var pulsen høy, for jeg så for meg at han kom løpende etter og møtte oss ved garasjeporten! En annen gang sa jeg at jeg skulle på shopping. Begge gangene dro jeg til mamma og pappa. Ikke særlig pent gjort, men da var det SKIKKELIG ILLE her, jeg var nesten helt sjelven.

 

Du har absolutt helt rett Ønsker, han bestemmer alt for mye. Og jeg er superdum som gir etter. Bl.annet mener han at mini ikke skal få kjøpte middagsglass, men så er det jo JEG som lager den!!! Jeg mener at vi kan gi kjøpeglass når vi er borte eller skal gjøre det veldig lettvindt. Burde bare stå på mitt, men det er så mye, så da er det ofte lettere å gi etter enn at det hele tiden skal bli dårlig stemning. De gangene jeg har stått på mitt mener han at jeg bare tråkker på han og kjører mitt eget løp, at han ikke har noen ting å si. Og at hvis jeg fortsetter sånn så kommer det til å bli et helvete etter eksamen også. Måtte telle til ti før jeg svarte at hvis det er sånn han vil ha det så vil jeg ikke bo sammen med han mer eller være sammen med han, så enkelt er det.

 

Må bare få sagt at det ikke er noe hyling og skriking eller kasting av ting her altså! Så jeg tror ikke mini tar skade av kranglingen. Det er stort sett en "vennlig" tone (med en sur bismak).

 

For å få tankene på noe annet laget jeg mango og bananpurè (ja, vi er fortsatt der) Mini fikk en mangobit å sutte på. Må innrømme at pulsen var litt høyere mens han satt med den. Den ble så glatt (som en sleip fisk) og jeg så for meg at hele biten skle inn i munnen og ned i halsen når han sugde på den. Så han fikk ikke ha den veldig lenge :) Men purèen gikk ned på høykant. Nå har jeg ikke flere bokser eller glass så nå må han spise litt før jeg kan lage noe nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg tror nå disse små merker det selv om man ikke krangler høylydt. Høy puls pga redsel for samboers reaksjon er heller ikke bra. Jeg hadde det før når mannen min ble sint. Nå merker jeg at jeg blir irritert og oppgitt bare. Jeg er fortsatt litt for dårlig til å si ifra on hvordan JEG vil ha det, men har følelsen av at han er superkjapt ute med en gang han synes jeg gjør noe feil. Det blir litt sånn at man ikke vet hvilken ende man skal begynner i, så da bare holder man kjeft. Veldig mange av tingene vet jeg at kommer til å ordne seg med et lass med kvinnelist ;) Merker at jeg kjenner han bedre og er flinkere til å få sagt ting på en pen og listig måte i hverdagen og å unngå konfrontasjon. Tror nok egentlig vi hadde hatt godt av ett år som gift før vi ble gravide, men sånn er det jo ikke :)

 

Tror forresten det er usunt å aldri sove borte. Virkelig. Hva om du ikke orker å være sammen med faren lenger fordi du aldri får slapper av - sa må jo mini venne seg til to hjem...

 

Nå sitter jeg på kafé og venter på pakken dra DSA - gleder meg skikkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...