Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Gikk ikke så bra med innlegget mitt om å svare alle... Fikk omgangssyken (eller så har jeg sist noe jeg ikke tålte) på fredag kveld og har lagt langflat siden. Oppkast, diaré og pustevansker. Ikke å anbefale! Heldigvis kom mannen hjem fra Nordsjøen på fredag så han kunne ta seg av lille i helgen. Litt bedre i dag, så nå er jeg klar for kommentarer til dere :):)

 

Ønsker: så kjedelig med vekten din da. Men det er jo bra at prinsessen i magen vokser g trives. Det virker nå ikke som om hun lider noe nød med sine +13%. Tror jeg hadde blitt ganske stresset hvis det hadde vært meg som ble sendt til sykehuset i ett sett. Ba du tok den telefonen og fikk snakket med en som ser den andre siden av saken også. Du er jo en ordentlig racerstrikker du! Bolen ferdig alt? Begynte ikke du på den for bare noen dager siden? Spent på å se resultatet. :)

 

Kjedelig med huset som ikke ble noe av, MaMi. Blir spennende å høre hva som skjer med det nye dere har funnet da. Er det helt avgjort at det blir flytting på dere eller? Kanskje du har skrevet det, men jeg har ikke fått det med meg. Åh, konserten som storejenten din var på må jo ha vært fantastisk! Jeg er nesten litt misunnelig! Kunne godt tenke meg å være der med alle fjortisene ;) for en grei pappa hun har som lot henne sitte på skuldrene hele konserten! Og at han bare var 5 meter unna? Wow! Hun må ha vært i himmelen :)

 

Babysyk, hvordan går det med ryggen din? Nå må du ikke ødelegge deg helt! Hvordan har det vært med svigers på besøk i helgen? Kjedelig at de ikke spør om det passer med besøk først da, men greit at de bor på hotell hvertfall. Så slipper dere å måtte varte de opp. Her er svigers heldigvis veldig grei og spør alltid om det passer med besøk før de kommer. De bor ikke så langt unna (15 minutter med bil), men vi ser de ikke så veldig ofte likevel. Kom du i gang med rhino romperen forresten? Jeg venter fortsatt på garnet mitt fra 123knit. Håper det kommer snart så jeg blir ferdig med teppene før guttene kommer. Er bare ca. 8 uker igjen... Hjelp!

 

Hihi, synes jeg lillesnuppa race rundt på gulvet og terrorisere de andre babyene, Happy! Hun høres jo bare helt herlig ut! Morsomt å se hvor forskjellig babyene utvikler seg selv om de er like gamle. Husker lille var mye tidligere ute med å stå og å gå enn de to andre vi var på barselgruppe med. Vi møttes bare på Hs da, men det ble nå et par treff der. Nå har vi ikke sett de siden august/september i fjor. Hvordan går det med genseren til mannen forresten? Jeg husker ikke helt hvor langt du var kommet på den sist noen spurte.. Eller er den ferdig?

 

Stå på, Camillok! I mine ører høres det ut som om du gjør helt det du skal! Godt du er hardhudet og ikke tar noe innover deg. Skulle bare mangle at de andre og mer erfarne legene stiller opp når de blir bedt om det. U go, girl! Leste det i avisen om hun jenten som ikke ble sjekket ordentlig av legene og døde, jeg også. Forferdelig sak!

 

Krølle, høres koselig ut med ettårsdag! Det er så kjekt med venner som har barn på samme alder med sine egne. :) ikke lenge igjen til det er deres tur å feire 1-årsdag! Det blir spennende! Tenk at det siste året at gått så fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har det skjedd litt ja :) har ikke energi til å kommentere, men følger ivrig med på husplaner, konserter, svigersbesøk, strikking, jentehjemmekveld og alt annet som skjer :)

 

Vi har hatt en fantastisk helg i Trondheim med masse babyer, gode venner og god mat :)

 

Her er jeg helt i stuss over hva som skjer inni magen min, trodde jo egentlig at jeg skulle ha el den 10, men det virket jo som om det kom først morgenen den 12. Nå i stad fikk jeg litt vondt i magen og litt blod på papiret. Skjønner ikke dette, det er jo altfor tidlig med mens nå? Sist mens 27 mars altså... I såfall 25 dagers syklus. Kunne jo kanskje stemt, men såååå kort syklus har jeg aldri hatt før. Dessuten hadde jeg jo skikkelig fertilt slim frem tom fredag 12. Kan jo ikke være mens nå da??? Synes det kommer mindre enn vanlig også, og jeg må tisse hele tiden. Velvel, tiden vil vise. Håper bare ikke syklus plutselig skal bli helt på styr! Den har jo stort sett vært regelmessig unntatt mnd der jeg åpenbart ikke har hatt El - da ofte 26 dager mot vanlige 28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj Camillok:) dette er veeeeldig spennende. Kanskje det rett og slett har klaffet denne måneden?!?

 

Nå har jeg vært på shopping jeg dere. Åååå som jeg koste meg!:)

Kjøpt amme-bh. En billig en på H&M for å ha noe å starte med til jeg vet den riktige størrelsen på boob`sene:D

Har kjøpt et par bodyer i str. 62, da jeg bare hadde to fra før av, den ene på Noa Noa. Guri malla.. så en utrolig søt shorts litt posete med blonder på rompa, i hvit med korallfargede blomster rundt kanten nede.. og en tilhørende A-formet kjole med korte ermer med korallfargede bomster.. begge i hvitt. Sååå søtt! Litt dyrt, så jeg kjøpte det ikke, men angret meg så fort jeg kom i bilen. Har jo ingenting slikt, så tror det må investeres i det settet rett og slett:)

 

Så handlet jeg inn litt smått til badene. Skrubbekost til rygg i sort tre, olivengrønn såpestykke og hampfarget såpe med tau til voksenbadet (fargene er jo sort, hvitt og olivengrønt.. og muligens noe mørkebrunt), og så har jeg kjøpt sånne morsomme cupcakes boblebadsåper til hver av barna. Tenkte å gjøre istand skapene deres(de får jo hvert sitt) med nye håndklær, litt shampoo-flasker, kremer og en sånn cupcake(som man bruker i badekar) oppå hvert håndkle. Tenkte å kjøpe inn mange slike oljekuler og ha dem i en fin krukke på voksenbadet, slik at vi kan alle ta en slik hver når vi bader.

Nå skal jeg bestille badematter fra Lene Bjerre på nettet. Vil ha med frynser i kortendene, og har bare funnet LB som har det.

Ellers tror jeg barna får Lexington-håndklær, hvite alle sammen også syr jeg på hver deres hemper. Skulle gjerne hatt navn på alle hempene, vet dere hvor jeg kan få bestilt lapper med egne navn på?

 

Kjøpt heklepinne 2 1/2, så imorgen begynner jeg på heklekanten rundt bomullsjakka:)

 

Nei, nå har jeg hevet i meg to knekkebrød.. og nå skal jeg ha undervisning, så må komme meg avgårde her så eleven ikke blir stående alene og vente!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bare mens dere :( Men synes det hele er veldig merkelig. Mens kommer jo 14 dager etter EL... Velvel, det blør jo så da blir det nok ingen baby rundt nyttår... Vi får se neste runde :) eneste er at hvis syklus er så på styr blir det veldig vanskelig å prøve å lage jente ;) den andre tingen er jo at vi har relativt få forsøk ift å fortsatt være ansatt på jobben... Bør gå neste gang for å være helt sikker, men neste gang bør gå fint det også.

 

Er sykt sliten etter 6-7 dager med hylende Leon på kvelds og nattestid, blir gal om jeg ikke får sove snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skal jeg være helt ærlig Camillok, så høres det mer ut som en festeblødning. Hvis du hadde el-slim den 12. og du blødde igår, så er det faktisk 8-9 dager etter el.. og da kan det på noen komme en festeblødning. Det er som du sier altfor tidlig med mens.. faktisk midt i perioden! Så bare vent til slutten av denne uka du.. og ta en test:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så mye blod da? Tisser fortsatt ofte. Kanskje jeg tar en test til helgen bare for sikkerhetsskyld. Men tenker nesten det må være en abort jeg... Siden det blør ganske mye (som vanlig mens nå i dag, men egentlig ikke noe vondt). Egentlig har jeg lurt litt på om det kan ha vært to EL siden jeg hadde slim så lenge... Og at jeg har abortert en eller to... Er det helt sykt å tenke sånn? Fatter liksom ikke mens 8-9 dpo jeg heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så kjedelig med huset mami, men dere gjør nok rett i å ikke forhaste dere inn i noe så stort som et huskjøp! og når det allerede ligger et nytt, interessant objekt ute rett i nærheten lover jo det godt fremover :)

 

ææææh, kjedelig med overraskende svigersbesøk babysyk! håper det gikk fint. litt spesielt å komme helt fra stavanger uten å sjekke at det passer, men fantastisk at de bodde på hotell!

 

usj, omgangssyken må være det siste du trengte lollo. håper du er frisk og fin igjen :)

 

oi, så spennende camillok! er litt enig med ønsker altså, var jo fryktelig tidlig mens!? skjønner godt at du ikke vil håpe for tidlig, men ta en test i slutten av uka. er jo ikke umulig med abort dessverre. jeg mistet en gang før lillesnupp meldte sin ankomst. da spottet jeg litt i noen dager også tok det seg opp. litt mer enn en vanlig mens, også var det mye vondere. men skal sies at jeg knapt har menssmerter til vanlig, og har særdeles lav smerteterskel for livmorrelaterte smerter (herlighet for et merkelig ord jeg kom med der...) men krysser fingrene for enten langvarig festeblødning eller tidlig og rar mens! hvis det ikke er baby på gang nå så slipper du å risikere å føde midt i jula da!

håper Leon tar til fornuft og sover litt snart så mammaen hans ikke går på veggene!

 

for en herlig handletur ønsker! hørtes ut som et nydelig sommersett, kjør på og kjøp det! er jo siste mulighet for sååå små sommerklær til egne barn :) hvis man skal bruke det argumentet ofte kan det bli dyrt etterhvert :P

oooh, lexingtonluksus på barnebadet er ikke feil! men hvordan blir det å få helt "rent" hvite håndklær? har noen her altså, men det er for det meste håndklær som mannen på mystisk vis fikk med seg fra han var i forsvaret og de er det ikke så farlig med ;) ser for meg hårfarge og sminke når jentene blir større, og generelt møkk som følger med disse barna... men du er vel fort en racer på flekkfjerning når jeg tenker meg om :) hmm...nå har ikke jeg bestilt noen navnelapper ennå, men husker at vi hadde tøylapper med navn i klærne når vi var små, før det fantes disse fancy som strykes på! kan jo hende noen sånne firmaer lager tøylapper fortsatt!

 

i dag har jeg alenehjemmedag her. mannen kom hjem fra jobb iltt før fem, dro igjen kvart over fem for å spille fotball, hjem kvart over sju og ut igjen kvart på åtte for å dra på jobbmøte med middag. kjente jeg var litt muggen da jeg spiste laks og pasta med bare olivenolje til saus for meg selv. kunne lagt sjela litt mer i maten men gadd bare ikke...

 

kom på at du spurte om genseren lollo! driver fortsatt med disse ermene, mistet litt gnisten igjen. nå skal han absolutt ha lengre ermer enn det som står i oppskriften og det har jeg ikke nok garn til. er snart et år siden jeg kjøpte garnet så umulig å få tak i samme parti... men det er han klar over og vil heller ha lange nok ermer enn samme farge. skjønner forsåvidt det da! og håper det blir passe langt, vanskelig å vite akkurat hvor langt ned bolen kommer også... men det går fremover! skal begynne med mønsteret på det ene ermet straks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å stå i stampe på et strikkeprosjekt. Jeg kjenner godt til det Happy. Skjønner godt at mannen din vil ha lengre ermer på genseren, det er ofte så irriterende når ermer glir opp og det er kaldt ute:(

Jeg har kjøpt inn garn til en genser til mannen jeg også.. en helt rød. Ikke signalrød, men den heller bittelitt mot burgunder kanskje. Ellers så har mannen signalisert at han gjerne vil ha raggsokkene sine ferdig til vinteren når han selv skal ha permisjon. Vel, han har ikke sagt akkurat det da.. altså NÅR han vil ha dem ferdig, men tipper han vil trenge dem da. Så det blir neste prosjekt etter at babytøyet blir helt ferdig.

 

Hvite håndklær og flekker ja. Veeel, jeg ser hva du mener. Jeg tror jeg er flink i å fjerne flekker. Jeg er veldig glad i hvitt og kjøper mye lyse og hvite klær både til meg selv om barna om sommeren spesielt. Da vesla gikk i barnehagen hadde hun på seg mye hvitt.. og var jo nærmest svart da vi hentet henne. De ansatte spurte meg i barnehagen en gang hvordan i allverden vesla kunne komme i barnehagen med de samme klærne igjen kritthvite bare noen dager etter. Jeg tror det handler litt om å ikke la ting ligge i skittentøyskurven.. men å vaske hvitt med en gang før ting setter seg. Snakker vi tomatsaus, makrell i tomat(hun elsker nemlig det), banan eller lignende så bør flekken f.eks. få en god porsjon zalo på seg og ligge og "godgjøre" seg ivertfall en halv dag. Så må det rett i vask!

MEN... noe jeg IKKE er flink til og ikke helt vet hvordan jeg skal lære meg å få det til annerledes.. det er at hvitt etterhvert blir litt grått. Spesielt undertøy og håndklær! Så der henger jo ikke dette å kjøpe hvite håndklær helt på greip da;)

Noen som har tips på det.. at hvitt ikke blir grått over tid?

 

Ellers tenker jeg hvite håndklær.. eller ivertfall lyse.. fordi jeg gjerne vil SE når de er møkkete. Liker ikke at møkka gjemmer seg bort liksom:D

Men mannen og jeg skal ha olivengrønne håndklær( i tillegg til hvite), men vi "møkker" ikke så fælt heller da. Vasker oss skikkelig med såpe før vi tørker oss liksom. Tørker ikke "av" møkka slik som mange ganger barna er slurvete gjør synes jeg!!:(

 

Hehehe.. for et husmorinnlegg fra meg idag da! :D

 

Men hvordan går det med FruLS forresten?!? Har ikke hørt noe fra deg på aaaltfor leeenge! Håper alt er bra med dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fortsatt masse blod. Kaller det mensen jeg ;) men rart var det. Her har jeg faktisk undervist om slike ting og jeg var hellig overbevist om at mens kom 14 d etter EL...

 

Har en liten syk gutt her. Fått masse blemmer på leppene, lurer på om han har fått herpes stakkars liten. Alle tennene og herpes! Vil ikke spise heller i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille gutten Camillok! Første gangs herpes kan være vondt for små munner og lepper. Lille keiser er også syk - igjen... Snørret renner og han våkner (om mulig) enda flere ganger på natten enn tidligere. Kliner snørret sitt over alt, og skjønner ikke at nesa ikke akkurat åpner seg mer opp ved at han skal ligge på magen og gni dyna opp i ansiktet. Så fortvilet der han prøver å snufse inn litt luft gjennom nesa, før han setter opp og puster tungt med munnen og sutrer. Ble så dritlei av ikke å få sove på natten at jeg gikk til innkjøp av babynesespray. Sånn skikkelig nesespray, ikke saltvann. Det hjalp godt, og vi fikk sove alle sammen seks timer i strekk. juhuuu... :)

 

Spennende med mystiske sykluser Camillok! Selv om jeg ser det kan bli vanskelig med den der jenteprøvingen med slik syklus. Min syklus har gått helt bananas etter lille keiser. Sånn 32-38 dager. Bare akkurat lenge nok utsettelse til at jeg kjenner angsten komme krypende... Er nok ikke helt klar for ny runde ennå nei ;) I morgen skal det dessuten avgjøres om jeg får lov til å bli på sykehuset jeg jobber nå frem til februar, eller om jeg må videre til neste avdeling for å fullføre utdanningsforløpet. Slitsomt å bytte arbeidsplass hele tiden, så jeg krysser fingrene.

 

Det høres superfint ut med hvite håndklær Ønsker! Har ikke så gode tips for å få hvite håndklær hvite igjen utover kanskje å forsøke klorbleking. Det funker i allefall på bunadsskjortene her i gården... Selv har vi gått for lys, lys gule håndklær. De ser ikke grå ut ennå i hvertfall, og de begynner å dra på årene ;) Tipper de flytter med oss inn i nyhuset når det en gang blir ferdig. Så får vi ønske oss nye til jul eller i innflyttingsgave ;)

 

Happy - blæsj med travle mannfolk som ikke skjønner at man trenger voksenkontakt og avlastning etter en hel dag sammen med småttiser. Jeg holdt på å klikke noen alenedager. Heldigvis har jeg fått litt mer forståelse for det nå som mannen er hjemme, og kjenner litt på hvordan det er å stelle hjemme :)

 

Lollo - skrekk og gru! spysyke er noe av det værste som finst! Det burde vært utryddet og forbudt spør du meg... Jeg har fått mystisk-syken. Feber, fryser og er slapp, men ikke noe mer. Ingen snørr. Ikke vond hals eller vonde ører. Ingen hoste. Ingen urinveisinfeksjon. Bare krysser fingrene for at det ikke er noen av puppene som har slått seg vrang igjen. I så fall skal jeg legge ned meieriet umiddelbart, for jeg orker ikke flere nåler og kniver inn i puppen. Men enn så lenge håper jeg det er et lite mystisk-virus som snart reiser videre til noen andre... Bruker tiden på vakt så lenge. Det kan umulig være noe smittsomt når det ikke er symptomer fra luftveiene. Har hatt det tre dager nå, så hvis det hadde fulgt med snørr, burde det ha kommet nå.

 

Har jeg forresten fortalt at vi har fått barnehageplass til lille keiser?? I barnehagen som ligger 50 meter unna oss. Nesten så jeg datt av stolen da det tikket inn melding fra kommunen. Det hadde jeg ikke trodd! Lille keiser må være født under en heldig stjerne. Fikk ikke plass før i august da, men noe annet hadde vi heller ikke regnet med. Eneste skår i gleden er at lille må bytte barnehage når vi flytter, men det får han heller tåle...

 

Vi er snaaaaaart ferdig med å prekevere all veden som oppsto etter trefellingen på tomten. Har sagd opp og kløyvd alle kubber som er mindre enn 50 cm i diameter. Men stakkars vedkløyveren orket ikke kløyve de største kubbene. Så nå har vi gått til innkjøp av kiler og slegge... Blir over seks paller med ved til slutt. Burde holde til første vinteren i alle fall ;)

 

Nei, nå må jeg jobbe litt. Forberede meg til morgendagens operasjoner mens jeg knasker en paracet og venter på Grottenveien1 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry heller ego innlegg fortiden altså, men begynner å ta på med grinete Leon på andre-tredje uka...

 

I ettermiddag ga blødningen seg - så betydelig kortere enn en mens altså... Og som et punktum kom det et par slimklumper (sorry ekle detaljer). Abort? Jeg tror nesten det. Men skjønner fortsatt ikke helt, kan da ikke ha blødd sånn hvis det ikke hadde festet seg? Velvel, man får nok aldri vite ;)

 

Blir nok hjemme med godklumpen min i morgen, han har hatt feber, er skikkelig utilpass og det renner spytt ut av munnen non stop.

 

Hvitt holdes hvitt hvis man aldri faller for fristelsen å putter noe som er litt grått engang med i vasken. Og slenger oppi en dæsj vanish ;) jeg overholder ikke helt fullstendig, men nesten, og det er fortsatt hvitt etter flere år :) blir skikkelig kult ønsker, skal lagre det på harddisken og herme om noen år :)

 

Nei, litt mat nå før skrikingen setter inn for fult igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd dentinox på Leon Camillok? Virkestoffet slutter jo på ...cain og det er jo lokalbedøvende. Kanskje litt ubehagelig å få sprit på såre lepper og sår munn, men den lokalbedøvende effekten slår jo inn relativt raskt. All min medfølelse vedrørende terroriserte netter. Du får inngå avtale med mannen din om å sove på skift døgnet rundt. Nei, jeg vet ikke. Har ikke noe spesielt gode råd. God bedring til lillegutten og god natt til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått bestilt litt på Strikkenett før alpakkasalget er over :) Litt blir selvsagt raskt over 1000lappen, men greide meg med kun 2 kr over, så da sparte jeg jo porto ;)

 

Lille sover faktisk nå, to skrikeøkter under "middagen", men det er klart, nå er han blitt godt vant i forhold til å få sove på armen til mamma... Vil ikke sove alene da, særlig ikke når han er så syyyk. De er nå skikkelig gode også da selv om de er litt krevende til tider.

 

Der kom det svar fra Krølle ja, joda vi har smurt på Dentinox med god effekt. Det nye rådet fra myndighetene er visstnok at man ikke bør bruke det fordi det kan føre til en eller annen mystisk globulin-mangel, men det har jo vært brukt i så mange år av så mange at det umulig kan gjøre store skaden i ny og ne. Min mann er ikke helt inneforstått med å måtte dele på nattevåk, men i natt var han faktisk litt deltakende. Hentet melk og prøve å trøste. Så han kommer seg på dette området også :) Vi har avtalt at jeg blir hjemme i morgen siden han har poliklinikk og jeg ikke har noe spesifikt. Men da har jeg tatt ut 3 sykt barn dager og han ingen, så neste runde er det hans tur! Han er enig altså (foreløpig... hehe).

 

Kjøpte faktisk stikksag og høytrykkspyler i dag. Endte opp med toppmodellen til Kercher, tror at det i det lange løp lønner seg med så enorm gårdsplass vi har i tillegg til stort hus og stor garasje samt to store terasser. Hadde lyst til å kjøpe materialer til gjerde i dag også, men desverre hadde vi glemt adapteret til hengerfestet så da ble det dårlig. Kanskje en tur i morgen? Klør i fingerene etter å få satt i gang! Akkurat nå føles det jo som om det ikke fins noe fritid overhodet, men han kan da ikke ha smerter i munnen til evig tid???! Det er nok å gjøre, skal bygge kasser til blomster, lage gjerde, beise terrassene (både oppe og nede), bygge levegg og helst få gjort noe med muren på terassen. Den er i bar leca nå og ikke akkurat en fryd for øyet... Kan ikke ha syk guttunge når alt dette skal på plass! Kjenner det er superkjipt å bare skulle ha en uke ferie i sommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes virkelig mystisk ut med sykdommen din, Krølle. Der er ikke noe influensagreier da? Her har sykdommen min også blitt litt mystisk. Oppkast og diaré fredag og lørdag, søndag ok og mandag helt fin, men i går begynte det igjen med kvalme, magevondt og diaré. Måtte opp flere ganger i natt og er egentlig stuptrøtt så skal sove litt etterpå. Våknet da mannen skulle avgårde på jobb, så sto opp med lille og fikk henne i bhg med en gang. Turde ikke spise noe før jeg var kommet hjem i frykt for at magen skulle slå seg vrang på veien. Tar jo faktisk en time fra vi kjører hjemmefra til jeg er tilbake igjen. Må si jeg ser frem til at hun skal begynne i bhg som ligger noen minutters kjøring unna! Blir i august da, så frem til da blir det lang vei.

 

Gratulerer med bhgplass til keiseren, Krølle. :) var det førstevalget dere fikk eller?

 

Høytrykkspyler er helt gull, altså! Mannen var på bolig- og fritidsmesse på søndag og da endte han også opp med å kjøpe det. Med terrassevasker :) stor terrasse her også, og den burde egentlig vært vasket og oljen i fjor.... Så i år MÅ vi gjøre det. Burde malt huset også. Får se hva vi får til i sommer. Har jo egentlig sikkert mer enn nok å gjøre. Hehe..

 

Hmm, merkelige greier med den blødningen, Camillok. Kan nesten høres ut som en tidlig abort, som du sier. Kjedelig med nattevåk. Stakkars liten, han har det nok ikke så greit. Bra at mannen din endelig har hjulpet til da. Mn er ikke verdens flinkeste til å ta sin del av nattevåk han heller, så du er ikke alene. Nå har vi heldigvis sluppet unna mye da, men det tok litt på å være oppe halve natten med en hylende liten frøken som nektet å sove for så å være på jobb og ha gymundervisning kl. 08 flere dager i uken tidlig i sv.skapet. Han har fått streng beskjed om at han pent må hjelpe til når guttene kommer til verden, så får v heller sove begge to år de sover. Lille skal i bhg de første ukene etter fødselen før hun tar sommerferie. Mulig hun får noen dager hos besteforeldrene også, men det tar vi som det kommer.

 

Nei, nå tar jeg meg en time på puten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå i dag hat jeg vanlig mensvondt og blør skikkelig. Jeg og lillegull har faktisk sovet i godstolen fra ni til nå! Akkurat når det er så lite søvn kjenner jeg at det kanskje er greit å ikke være gravid nå ;) rart med det, bare et par dager med normal søvn igjen så er all ugang raskt glemt.

 

Lille keiser høres ut som om lager mer nattevåk enn det som er greit for mor og far, men det gir seg vel om ikke så lenge! Krysser fingre og tær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt ivrig da du fortalte om strikkenettshoppingen din, Camillok... Plutselig var jeg 600kr fattigere. Men, da blir det osloanorakker på både lille og guttene til høsten/vinteren og leggiser til mor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, nytt utseende her. Har bare vært inne fra mobilen de siste dagene, så har ikke sett det. Stas.

 

Merker at jo lenger det går før jeg får kommentert, jo værre er det å huske alt man skal kommentere. Blir umulig å huske alt :(

 

Ohhh, Lollo, hørtes ikke særlig gøy ut med omgangssyke og diare med stor mage! Det er jo kjipt nok for oss ugravide. Håper det gir seg. Ellers bør du kanskje få det sjekket u? Kanskje det er noe svangerskapsrelatert? Gratulerer med bhgplass!!! Supert! Tenk, i den nye bhg er du hjemme igjen før du hadde vært fremme i den lille går i nå. Det blir bra for deg som har to små. Vet du noe om når guttene skal ut? Har de sagt noe om at de blir tatt før tiden?

 

Camillok, rare greier kroppen din driver med. Har du hatt stabile sykluser etter at mensen kom tilbake? Men uansett skulle det jo gått 14 dager fra el til mens. Jeg hadde el-slim 2 ganger den mnd jeg ble gravid, så det er tydelig at kroppen slet med å slippe egget. Tror jeg bare ville droppen jenteprøving når det er sånn som dette. Vanskelig nok å bli gravid hvis syklusene skal være så rare. Om det er en abort så er det vel sånn at man er ekstra fruktbar rett etter å ha mistet, så dere får kjøre på når blødningen gir seg.

Stakkars Leon. Høres ikke godt ut. Skjønner at han sliter med å få sove når han har så mye vondt. Håper det snart gir seg og at det dukker opp flere tenner.

Har du noen planer for garnet eller bare fyller du opp lageret?

En uke ferie hørtes lite ut. Misunner deg ikke, men har du muligheten til å ta litt mer fri utpå høsten kanskje?

 

Krølle, krysser fingrene for friske pupper. Og at kroppen fikser opp. Gratulerer med bhgplass!!! Deilig å ha det i boks. Lille keiser overlever nok å bytte bhg :) Så mye ved dere har fått. Det kommer godt med når huset er betalt :) Du fikk deg vel litt trening når du holdt på med veden? Brukte sikkert muskler som ikke er i bruk ellers.

 

Happy, hvordan går det med spisingen til lillesnupp?

Kjedelig at mannen farter, men jeg syns det høres deilig ut med en kveld alene jeg da. Når lillesnupp har lagt seg. Mulig det er fordi samboer er ALT for mye hjemme, så jeg skulle mer enn gjerne hatt mer tid for meg selv!!!! Han er hjemme uten at vi snakker så mye sammen, siden han leser, men han er der jo, og "forstyrrer" min alenetid :) Snart er det mannen som må være hjemme mens du skal farte, så da skjønner han nok hvordan du har hatt det. Leit å høre at du mistet, men bra det endte godt da :)

 

Ønsker, eneste tipset jeg har er å legge det i klorvann. Det gjorde jeg en gang, med noe som hadde havnet i vask med mørkt tøy. Det er vel ikke helt bra for klærne, men men. Syns du er tøff som går for hvite kåndklær, det kommer ikke til å skje her! Er så lat at jeg ikke gidder sortere farge på håndklær og undertøy, derfor kjøper jeg aldri hvit undertøy mer. Jeg ville nok heller gått for lys beige/brun. Tenker på sminken til jentene, som sikkert kommer på hånklærne. Hvordan har det gått på kontroll? Blir det kontroll på sykehuset eller slipper du?

 

Jeg lurer også på hvor FruLS er. Håper bare det er fordi du er så travel at du ikke har tid til å være her :)

 

MaMi, blir spennende fremover med huset. Har dere vært på visning enda, eller er det til helgen? Hvordan var det? Ble dere forelsket? Hvis det blir at dere flytter, kommer du til å fortsette i barnehage? Blir spennende fremover. Hvordan går det med knøttene? De sover hele natten nå?

 

Jeg har begynt på rhino romper´n :) Egentlig ikke så fornøyd med fargevalget, men håper jeg liker den bedre når den blir ferdig. Går ikke så fort fremover da men. Mini sluker fortsatt alt han får servert :) Tror han kommer til å legge ganske godt på seg nå, siden han ikke er så veldig aktiv enda. Ikke tegn til krabbing eller åling, han flytter seg bare rundt i ring og ser fornøyd ut med det. Men han blir rimlig sur når han ikke når lekene :) Hehe. Han bæsjer fortsatt om natta og må ha pupp for å sovne igjen, men tror det snart blir bedre. Krysser bare fingrene for at jeg slipper disse våkenettene som Krølle og Camillok har!! Skrekk og gru!

 

Husker ikke om jeg har sagt det, men jeg har vært innom nyjobben og hilst på. Måtte ha signatur på navpapirene. Var ikke lenge jeg snakket med de, men de virket veldig hyggelige de som jobber "på gulvet". Spurte også om ammeperm (hadde gruet meg veldig) og hun hørtes ihvertfall ikke negativ ut :) Hun spurte om jeg ville komme senere eller gå før, men det har jeg ikke tenkt på. Egentlig trodde jeg at jeg fikk en time kortere i hver ende. Hun spurte også om mini tok flaske, måtte bare svare njaaaa. Vi har jo bare prøvd det en gang fordi jeg ikke har pumpe og samboer ikke vil gi mme.

 

Nå er mini våken. Vi skal gå tur med en fra barselgruppa, så jeg må fikse meg. Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Camillok. Det høres slitsom ut med en syk liten gutt i huset:( .. og sikkert vondt for dere å se ham slik også.

Ikke noe rart han gråter og er ute av seg når han spiser.. han har vel så vondt i munnen at.

Men VET du egentlig hva det er som feiler ham? disse blemmene og sårene i munnen.. hva er det egentlig?

Huff. Jeg og mannen fikk slik munn- og klovsyke en gang. Prikkete på tunga og utroooolig vondt da det stod på:(

Men vi hadde ikke blemmer da. Men det er desverre det eneste jeg kan komme på av diagnoser i farten. Håper virkelig Leon blir bedre snart! Både for hans og deres del!

Takk for tipset angående hvordan å holde hvitt hvitt over år Camillok! Jeg vet jammen ikke om jeg kan klare det, .. det hender jo at en grå sokk forsvinner i den hvite klesvasken. Jeg kan såklart løse det med å kjøpe helt andre farger.. bare lyse, ikke hvite.. men *sukk*, får se hva jeg finner på. Er lekkert med helt hvitt også da. Så rent liksom. Men blir jo bare skikkelig stygt dersom de blir grå.. enda verre enn en helt annen farge det!

 

Gratulerer med barnehageplass til lille keiser forresten krølle:) Spennende med jobben din da. Får håpe det blir som du vil ivertfall.

Forresten... hus? Har dere fått noen pekepinn på når graving og slikt begynner?

 

Her holder snekkeren på ute. Flisleggeren er syk og har ikke vært her på en uke siden han har vært på en annen jobb. Så flisene inne i gangen lar vente på seg:(

Ellers har vi kjøpt baderomsinnredningen fra Ikea på foreldrebadet. Kanskje jeg sa det forresten?!? (teflonhjernen tar overhånd her), det ble underskap fra kjøkkenavdelingen. Spent på hvordan det blir.. men typisk.. vi fikk med dørfronter istedet for skuffefronter! Så vi må bytte såklart:( men vi må dit igjen likevel for å kjøpe innredning til barnebadet uansett, så;)

 

Idag har jeg vært ute en tur og handlet bryllupsgave til et vennepar vi skal i bryllup til i mai. De ønsker seg servise, så da får de det. 1000 kroner rett ut der, så det blir ikke noe shopping for meg på noen alpakkafest nei:D... men jeg har nok av strikkeprosjekter jeg må bli ferdig med uansett i grunnen så det er vel kanskje like greit;)

Klarte derimot ikke å stå imot en sitrongul løs genser fra Line of Oslo. Jeg har fått dilla på gult!! Åååå, det er så SOMMER over den fargen altså. Skal kjøpe meg gule ballerina, hvit singlet og hvite capri-bukser til. Tror det skal gå ganske bra når fødselen er over.. etter noen uker med løstsittende bukser over ks-såret ivertfall. Isted fant jeg ut at de litt vide vanlige buksene jeg har brukt til nå var til vask, og visste ikke mine arme råd.. testet en tights som satt ganske så tett på før svangerskapet.. og svusj.. den satt perfekt nå også. Så jeg har nok gått ned litt i meg selv ja.

 

Fortalte jeg dere at jeg var på A-hus igår kveld/natt? jeg satt på sofaen her og kjente overhodet ikke noe liv. Jeg dyttet osv. på magen, men ingen respons. Rigget meg til med sjokolade og cola men ingen respons på 1 time! Ringte A-hus fordi det er nærmere, og de sa jeg skulle komme inn til dem for en CTG og eventuell UL. Mannen og jeg ordnet barnevakt(klokka var 22.00 tror jeg) og duret innover. Tar ca 1 time å kjøre for oss og jeg kjente overhodet INGNTING i bilen heller fra frøkna i magen. Jeg begynte å bli ganske så nervøs skal jeg innrømme. Kom inn, tok CTG og så fort jeg fikk på meg stroppene så begynte såklart frøkna å hikke! Puhh... gjett om jeg var lettet. CTG viste perfekt måling, men de valgte å ta en ultralyd for å se at alt var bra, i tillegg til fosteret så ble både morkaken og navelsnoren grundig sjekket for hvor godt barnet fikk næring.. og de tok en vekstkontroll. Herlighet for en herlig gjeng mennesker det var der! Jeg vil fortsatt gjerne føde på Kongsvinger.. fordi det er så rolig og hjemmekoselig og ikke noe stress der.. men jeg skulle helst ha sett å kunne fått oppfølgingen på A-hus. Jeg får følelsen av at de faktisk er litt mer kyndige der må jeg innrømme.

Ultralyden var fin. Alt hun sjekket var helt supert. Helt optimalt og ser ut som en veldig fin og frisk unge fikk jeg vite. Men vekstkontrollen syntes de at Kongsvinger kanskje hadde tatt i litt da de hadde sagt +13%. Nå fikk jeg vite - 3,62%, men at det gjorde absolutt ingenting. Men de sa at jeg nok kom til å få en baby på omtrent samme vektskala som de to andre jentene (3520 og 3640).. om muuulig kanskje litt høyere, men ikke veldig mye. Nå som jeg er 32+5 veier hun 1850 gram. Legen som tok ul lo da hun sa at hun kunne se en "fin, liten fettring rundt magen på babyen", og sa at det var et sunnhetstegn. Men hun bør vel kanskje legge på seg mer enn 200 gram i uka frem til fødsel om 6 uker.. ellers veier hun etter mine kalkuleringer ikke mer enn såvidt over 3 kg!

Blodtrykket mitt var på 109/45 da.. noe de først ikke trodde på.. men skjønte raskt at jeg alltid pleier å ha et slikt lavt blodtrykk. Og når jeg hverken er svimmel eller lignende, så gjør det jo ingenting heldigivis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ekkelt med lite liv Ønsker. Godt du fikk det sjekket. Man kan jo ikke gjøre så mye annet når sånt skjer. Husker jeg ikke likte det da det skjedde med mini i magen. Når du forteller mimrer jeg tilbake på de gangene vi var der. Ble alltid veldig godt tatt imot. Alltid grundig sjekk. Jeg syns ikke det var noe stress på A-hus. Fikk alltid kjempegod hjelp. De var flinke under fødselen (det blir jo ikke aktuelt for deg) og på barsel. Kom alltid med en gang jeg ringte på hjelp og ved vaktbytte kom de og hilste på. Så jeg ville anbefalt A-hus, men det blir kanskje mye styr å bytte nå.

Tror det er ganske vanskelig å få helt eksakt vekt på vekstkontroll. Kommer an på den som måler. Men det var jo ganske stor forskjell på dine to målinger da. Kanskje den ene har målt vekta til litt for mye og hun andre til litt for lite.

 

Jeg er litt sur nå!!! Det skulle komme en tømrer hit kl 10 og fikse noe de ødela for lenge siden. Han kom først kl 11.30!!!!!! Grrrr. Og så er han her i 2 minutter før han sier at han må dra å kjøpe noe. Ahhhh!!! Etter 30 min kommer han tilbake. Når jeg sier at han er litt sent ute svarer han at han ikke fikk hentet "sine greier" (han er svensk) før kl 10!! Men da burde han jo ikke avtalt å være her kl 10!!!!!

Så skulle jeg gå tur med hun ene fra barselgruppa kl 14. Men hun dukket ikke opp!!!! Da trasket jeg bare hjem igjen. Egentlig skulle jeg handlet mat, men samboer sier at han ikke kan passe mini nå, og jeg orker ikke ha han med når jeg skal handle storhandel, jeg får så innmari vondt i ryggen!

Jeg er så sinna at jeg kunne begynt å gråte nå!!!!! Hjalp litt å lese innlegg fra Ønsker, da fikk jeg roet meg litt ned før jeg skrev her. Ellers hadde dette blitt mye værre syteinnlegg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. du har virkelig fått det idag da skjønner jeg Babysyk:( Føler med deg i det du forteller. Var det verandadøren eller noe(synes å huske langt tilbake) som skulle fikses? Men du... typisk håndverkere! Vi har nok alle opplevd lignende tror jeg. Desverre!

Vel, uansett.. men hvorfor i allverden dukket ikke hun fra barselgruppa opp?!? Det var da forferdelig uhøflig!! Har hun telefonnummeret ditt så hun kunne gitt deg beskjed? .. ellers er det litt vanskelig hvis noe annet har dukket opp mener jeg.

Da dropper du bare stohandlingen Babysyk. Ikke la det gå innpå deg. Du kan sikkert gjøre det enten ikveld når mini har lagt seg, ta deg en tur helt alene.. eller kanskje avtale med sambo når han kan så han kan ta mini?

 

Her blir det ikke mye spennende til middag.. gryte med kjøttdeig og ris.. posegryte altså! Meeen, mannens ønsker, og heelt ok for meg. Lite jobb og ikke er jeg noe sulten heller, så det går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, endelig har jeg fått lest gjennom alle innleggene. Var bare 70innlegg siden sist.. Phuh.

 

Jeg lever altså, og alt er bra med oss, men jeg må innrømme en ting. Jeg har vært "utro". Mot dere altså, ikke mannen..hehe.. Har meldt meg inn i en mammagruppe på facebook, og der er alt så mye mer lettvint, oversiktlig og synlig, så har kommentert og vært med dem iatedet for dere. Har litt dårlig samvittighet :(

Men nå er jeg her, og skal prøve å henge med i svingene..

 

Ok, oppdatering herfra: Malin er 6mnd imorgen, er ca 65cm og 6500gr. Hun kan rulle fra rygg til mage og blir illsint når hun står fast og blir sliten. Nakken går det veldig bra med, nå er vi til fysio bare en gang i mnd. Vi har også begynt så smått med mat, hun får grøt på lvelden, og ellers frukt og grønt når vi spiser. Vi bruker noe som kalles babystyrt mattilvenning (babyled weaning), som går ut på at barna skal spise selv, og bare få "hel mat", og ikke mos/pureer. Vi er ikke helt nazi på det, så litt mos får hun, men mest hele biter (brocxoli, gulrot, asparges, agurk, paprika, mango, eple, pære, banan m.m.). Det er mest sutting og gnaging, for hun har ikke fått tenner ennå, og ikke har hun fått til svelging av biter heller, men det kommer tidsnok. Hun legger på seg uten mat, så stresser ikke.

Ellers skal jeg i jobb om bare fem uker (3.juni). Gruer meg litt til det. Skal være sommervikar på laboratoriet hvor jeg hører til (har jo vært kontorrotte et år), og det betyr blodprøvetaking to ganger ila dagen. Spennende om jeg får tid til pumping da..

 

Holder på med nest siste (eller 3.) nøste på minstegutten til venninnen min som jeg nevnte sist. Nå er vi på vei til middag hos mamma, så får komme tilbake med mer senere.. (litt bilsjuk igså nå, skriver i bilen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå koselig å høre fra deg FruLS. Hjertet fikk et lite hopp når jeg leste "utro". Godt det "bare" var oss og ikke mannen :) Veldig lettet over at alt er bra med dere! Har tenkt mye på deg. Tenkte kanskje det var kommet opp noe pga ulykken dere var i.

Så spennende med spisingen til Malin. Sprekt av deg å gå for selvspising. Det er vel kanskje det beste for de små, men virker så styrete syns jeg. Jeg prøvde å gi mini en bit banan, men han puttet hele i munn, den var litt for stor, så jeg måtte lirke den ut igjen. Er nok litt for pysete:)

 

Vi begynner på jobb likt, og jeg gruer meg også!!! Men tror det går bedre enn jeg ser for meg. Skal du ha ammeperm? Eller pumper du ila dagen og mannen henter? Du får kjøpe deg gode sko nå som du skal gå så mye. Det blir jo litt mer gåing på lab`en enn på kontoret.

 

Ønsker, du husker for godt :) Verandadøra er fikset for lenge siden. De skulle bytte terskelen inn til badet som de ødela sist de var her. Og fikse noe på skyvedøra inn til boden. Har egentlig vært positivt overrasket over håndtverkere, alle de andre har kommet når de skal, noen litt før tiden (noe som er litt stress når de skal være her kl. 8) Men disse er håpløse, lar ikke høre fra seg, tar ikke tlf og nå kom de altså ikke til avtalt tid. Og så klarer de alltid ødelegge noe. Denne gangen gikk det heldigvis bra og de er ferdige her.

Det var en misforståelse med hun i barselgruppa. Jeg skulle sende mail til resten av gruppa og si at de også kunne være med. Det gjorde jeg altså ikke, for jeg er så lei av å sende mail når ingen kan. Det var hun som foreslo at vi skulle gå tur, og vi lagde en avtale, så jeg skjønner ikke helt hvorfor hun ikke kom. Men hun unnskyldte seg når jeg spurte hvor hun ble av. Så hun er tilgitt :)

 

Dagen fortsetter ikke så mye bedre. Har strikket feil på romper´n! Måtte rekke opp helt ned til ribben. Fortet meg å gjøre det før jeg rakk irritere meg alt for mye og er igang igjen. Men uansett KJEDELIG! Og så var samboer sur på meg. Skikkelig gretten er han for tiden. Hormontroll. Sur, blid, sur og så blid igjen!!!

 

Nei, jeg får sette meg og strikke litt igjen før mini skal ha grøten sin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset med bananen Babysyk, er å kutte av litt av bananen og bare skrelle ene siden. Dermed klarer de ikke mose den i hånden, og kan gnage på "hjørnet" som er skrelt. Også må biten totalt være så stor (det gjelder alt) at de kan holde den i hånden og likevel stikker det ut. Dette fordi de ikke har lært å åpne hånden ennå. Det blir jo litt gris når man holder på, men har man "faste nok" matvarer så blir det minimalt. Bare pass på at harde saker som eple, gulrot og noen pærer må kokes bløte.

 

Alt er bare bra etter ulykken, men bilen har vi ennå ikke fått igjen. Den ventes denne uken da. Har hatt en liten polo leiebil..må ha vognen i baksetet for er ike plass i bagasjerommet. Og atpåtil er den blitt bulket idag!!!!! Noen som har kjørt på den ved forhjulet når mannen har stått parkert, uten å legge lapp selvfølgelig!

 

Så kjedelig med feilstrikk babysyk, men cudos for at du ordner med en gang før irritasjonen kommer. Må google rhino romperen igjen, husker ikke hvilkn det er i farten. Hvilket garn endte du opp med?

 

Nå skal vi straks hjem igjen å legge Malin. Akkurat nå sitter hun på gjesterommet med mormoren og leser bok. Håper det er en dyrebok, for kommer mye rare lyder der innefra.. :)

Endret av FruLS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg FruLS:) .. og at alt er bra! Hehe.. utro mot oss ja. Vel, man finner vel de forumene hvor man har mye til felles også. Ikke noe feil i det. Slik er livet:) Men hyggelig å høre fra deg ivertfall!:)

 

Men må spørre... hva er egentlig hele poenget med at babyen skal spise hel mat? så man skal slippe å mose og de må klare seg på egenhånd?.. haha:D neida. Men, lurer litt. Noe jeg ikke har fått med meg ivertfall.

 

Her har jeg gått litt i stå selv med strikkingen. Eller heklingen er det vel kanskje mest. Prøver og prøver men får det ikke til:D Haha.. er det ikke det ene så er det det andre:D

Men imorgen skal jeg besøke gamle-jobben etter kontroll, og ta med meg bomullsjakka og se om noen av de kyndige damene der kan hjelpe meg. Blir hyggelig å treffe dem igjen.. skravle litt og drikke te:)

 

Kjedelig med sur sambo Babysyk:( vet du hvorfor han er sånn? nærmer det seg eksamenstid kanskje? Hvilken utdannelse tar han forresten, og han har mange år igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...