Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Nå har jeg massert og melket til den store gullmedalje i dusjen. Ble sikkert til skummet melk i sluket. Ble ikke helt kvitt det harde, men det går fremover.

Naboen holder på med noe pusse og boregreier og syns visst ikke at det er på tide å gi seg helt enda. Ganske høy lyd er det også! Og jeg som ville sove.

 

Camillok, var det du som ville kjøpe noe fra DSA? Jeg strikket lue av baby silk alpakkan. En venninne strikket sparkebukse av det,"bukse med seler" fra myk start.

 

Skriver fra mobilen i senga, så dette får holde:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det litt teflonhjerne altså;) Huff. Jeg leser innleggene deres og husker bare en brøkdel!!

Men gratulerer med bil Lollo! :) Det er såå kjekt med større bil. Både MaMi og jeg måtte ha det.. og det er gull verdt.

 

MaMi.. kos dere på konserten. Husk drikke og litt mat:)

 

Babysyk.. joda, jeg "liker" brokkoli jeg også. Sammen med annen mat.Jeg er ikke av typen som kan knaske på grønsaker for å kose meg. Jo, gulrøtter så.. men kan ikke komme på veldig mye annet!! Hahaha. Så jeg liker ikke most brokkoli og bare det, alene liksom! Det var litt sånn jeg tenkte da vet du. Men.. nå vet jo ikke minien din bedre så:D

 

Happy Hippo.. grattis med krabbing. Det er så moro når de begynner å bevege seg rundt omkring:) Blir mer å passe på.. men det er jo den veien det skal gå, så:)

Så artig med nytt barnerom. Også grønt da. Det hørtes spennende ut synes jeg! Vesla her har sagt at hun liker grønt og rosa sammen, så kanskje jeg skal hive meg utpå noen wallstickers av trær og sette dem på veggen hvor hun skal ha kosekroken sin, og så sy noen svære puter i grøn og rosa.. hmm.. en tanke der.

 

Igår prøvde jeg å finne noen gode kartotek over stauder. Synes ikke det er så mange på nett jeg. Har dere noen tips til noen gode nettsider hvor man kan foreta litt søk? har bare brukt NRK sine sider, litt Planteguiden tror jeg.

Blir dyrt hvis jeg skal kjøpe alle bøkene som omhandler alt av blomster synes jeg.

 

Har forresten begynt å tenke innredning a la tekstiler på hvert rom. Liftgardiner eller ikke osv. Ja, og annet dill og dall. Vinduskarmer, hvilke lamper som skal hvor. Har forresten funnet en skit-kul lampeskjerm i fjær og en i pels som jeg har lyst på til den nye gangen.. på konsollbordet der. Men tror bare skjermen er rååådyr. Men det bilr bare èn da. Men så er det lysekronen til soverommet som koster ca 6000,- ,lysekrone til badet osv, osv. Så det blir fort dyrt ja! ;)... også tepper og badematter og nye håndklær over hele linja da! Ja, jeg slår på stortromma og skal kaste alle gamle håndklær og kjøpe nye. Det er veldig råflott, og det er ikke sikkert at alt kommer opp på èn gang altså.. møbler kommer i første rekke, men... det er deilig når alt er nytt inni når huset er nytt også da..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ny bil-gratulasjoner :) Happy: vi har kjøpt Chevrolet Tahoe. Sitter høyt og har god oversikt i den! Merker jeg er litt hardere på gassen og mer vant med bredden allerede ;) elsker store biler egentlig, så dette kan jeg fint bli vant med :) mange som lurer på om jeg klarer å rygge den da.. Hehe.. Må faktisk ærlig innrømme at den bittelite Toyota Aygoen vi hadde for noen år siden var mye verre å rygge enn det store beistet vi har nå. ;)

 

Takk for tipset om teppet, Babysyk. Må inn og se på det. :) lurte litt på lun bris fra Pickles en stund, men fant ut at jeg droppet det.

Åh, brokkoli! Nam! Jeg elsker brokkoli og rosenkål! Er jo litt sterk smak på det så er egentlig ikke så rart de små ikke liker det. Lille er ikke glad i det heller. Gulrot derimot, elsker hun! :)

 

Kos dere masse på konsert, MaMi! Blir sikkert kjempestas! :):)

 

Camillok, du må ikke bekymre deg for vektøkning i sv.skapet. Man skal jo legge på seg. Jeg tenkte ikke så mye på vektøkningen sist, men må ærlig innrømme at jeg har vært litt redd for hvor stor jeg skulle bli denne gangen... Skjønner lite av hva som har skjedd da, siden jeg knapt har lagt på meg. Tror guttene tar enormt mye energi fra meg uten at jeg merker det. Ikke er jeg flink til å spise sunt heller. Sukker er min last (igjen...). Tror ikke det går en dag uten at jeg spiser godis, kake eller noe annet kliss. Burde jo vært flinkere, men jeg orker lite mat i slengen og blir fort sulten igjen (og da kommer sukkerkicket). Skal hvertfall være flink etter fødselen! Jeg var jo oppe i et tresifret tall da jeg var gravid med lille, men det forsvant fort.

 

Det blir spennende å se om prøvingen har gitt resultater da, Camillok ;) skjønner godt du vil ha fødsel mens du fortsatt er ansatt. Er litt enklere med lønn og spesielt feriepenger da. Kontrakten min på skolen går ut i slutten av juli så etter det får jeg penger fra Nav. S til neste år blir det feriepenger fra NAV på meg....

 

Jeg er i det sentimentale hjørnet i dag altså... Sikkert ikke lurt av meg å se på Fødeavdelingen og Uups, jeg er gravid. På fødeavd. var det trillinger som måtte forløses med hasteks før pappaen var kommet. De hadde ikke tid til å vente pga den ene babyen hadde det veldig kritisk! Det fikk alt av hormoner til å boble over hos meg, altså! Tok meg rett tilbake til fødselen med lille hvor mannen ikke rakk frem og redselen for at det skal skje igjen. I tillegg prematurfødsel. Tenker lite på det, men når noen nevner det eller jeg ser det på tv blir jeg veldig bekymret. Huff, tror jeg skal ta det opp med legen i morgen. Skal på KK på fredag så bør vel nevne det der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Ønsker, knasker ikke grønnsaker for å kose meg jeg heller. Men en sjelden gang lager jeg dipp og grønnsaker, det er godt :) Det var poteter, pastinakk og kokt kyllingfilet sammen med brokkolien, så det var ikke bare brokkoli, men den dominerte nok litt mer enn jeg hadde tenkt.

Når det gjelder stauder, eller planter/blomster generelt har jeg ingen tips. Men du kan jo søke på google og velge blogger, så kanskje du finner noen som blogger om det. Finnes nok noen av de også :)

Sikkert gøy med alt nytt, men du kan jo evt spre det litt utover så ikke alle kostnadene kommer på en gang, da får du kanskje råd til å kjøpe akkurat det du vil istedenfor å velge noe billigere. Men man vil jo gjerne ha alt i orden med en gang. Håndklær trenger ikke koste skjorta (men skjønner at du ikke vil kjøpe håndklær på nille når du først ska bytte de ut) de har ofte salg 3 for 2 forskjellige steder, så du kan jo passe på å kjøpe da. Jeg er også fristet til å bytte ut noen av våre, men så har jeg ikke hatt samvittighet. De er jo ikke sååå gamle.

 

Så leit at du er sentimental Lollo. Er ikke rart at tankene surrer i hodet ditt. Det gjør det jo selv når man har et ukomplisert svangerskap. Hvor langt er du på vei nå? Ca 24? Du får prøve å fokusere på at de blir sterkere og sterkere for hver dag som går (selv om du sikkert allerede gjør det). Håper det hjelper å snakke med legen. Det blir vel ks på deg? Eller vil du fortsatt helst føde vaginalt? Hvis det blir ks må det jo gå at mannen din får vært med, men skjønner godt bekymringen siden han ikke rakk det sist. Huff, jeg gir deg en stor klem jeg :)

 

Det var visst ikke naboen som jobbet, det er noe galt med et eller annet i blokka. Mulig det er gulvvarmen. Så det bråket med jevne mellomrom i natt også. Heldigvis sovnet jeg og mini, men samboer hadde ikke fått sove så godt. Håper de snart fikser det, for det er litt irriterende å høre på, selv om det ikke er sånn superhøy lyd.

 

Mini sov til litt over 9 idag, superdeilig. Jeg våknet litt før av samboer! Hvis det fortsetter som dette blir jeg bortskjemt. Var oppe to ganger i natt pga bæsjebleie da, så kanskje det er derfor han sover så lenge.

Dårlig stemning i heimen idag. Det tar litt energi å la alt prelle av og gå tvers igjennom. Egentlig skulle det vært barseltreff idag, men det var ingen som kunne :( Superkjedelig at det skal være så dårlig stemning, jeg føler nesten at permisjonen min blir ødelagt, for jeg klarer ikke helt å kose meg når samboer hele tiden hakker. Nei, jeg får prøve å styrke meg opp nå som mini sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe ok å være i det lune Lollo. Skjønner deg veldig godt at du tenker på om mannen rekker frem i tide denne gangen også. Men er det ikke noen mulighet for at han kan være på land den siste tiden ivertfall? at jobben hans( han jobber offshore ikke sant?) kan tilrettelegge den siste mnd. eller noe.. siden du bærer tvillinger også?

Du er vel ca en måned etter meg du.. i uke 28 tror jeg kanskje? jeg er i uke 32 denne uka ivertfall.

 

Jeg skrøt for tidlig da jeg sa jeg var i god form. Jeg tror nesten jeg går fra vettet etter hvert eneste måltid jeg dere! Dette skjer hver eneste dag: etter hvert måltid (normalt sett to brødskiver m frokost, to brødskiver til lunsj og en liten middagsporsjon) uffer og akker jeg meg... sliter veldig med at magen presser høyt opp, får halsbrann og har det virkelig IKKE noe godt;)

Isted gikk jeg og la meg kl. 10.00 og sov til 13.00. Spiste 1 1/2 sjokolade og det var igjen som et måltid (burde jo ikke spise usunt, men jeg som deg Lollo(?) klarer ikke helt å skjerpe meg nå) og jeg har slitt helt til nå!... og NÅ? ja, nå er det middagstid nå. Herlighet! Dette er et lite ork dette med mat altså. Så mye som frister, men frister da likevel ikke fordi jeg blir engstelig for hva som kommer etter.

Gikk på vekta igår morges og det så ut som jeg hadde gått NED igjen!!:( Huff. Jordmor kommer ikke til å bli fornøyd. Vel.. nå viser min og hennes vekt forskjellig da. Sist trodde jeg jeg hadde gått opp 1 kg, mens vekta til jordmor viste 200 gram.. så det kan jo hende hennes vekt viser heller andre veien denne gangen. Kan jo alltids håpe;) Det står jo i bøkene nå at : nå kan du gjerne spise litt mer. Ja jøss... jeg klarer ikke å spise som før jeg ble gravid engang. Ok, jeg spiste nok litt i overkant mye før så dette er kanskje mer normalt:D får håpe det.

 

Babysyk.. det er jo fornuftig å bytte ut f.eks håndklær etterhvert. Våre er heldigvis gamle og slitt, så her har jeg ikke dårlig samvittighet for å skifte dem ut. Heldigvis. Ellers hadde jeg nok faktisk fått dårlig samvittighet ja. Så prøver jeg å finne håndklær med god kvalitet. Ikke nille nei. Ikke slik at alle behøver 5 små-håndklær hver seg heller synes jeg. Tror jeg skal kjøpe samme farge til alle barna og heller sy hemper i hver sin farge. Synes det blir mer stilrent når de henger på rekke og rad. Nå høres jeg skikkelig interiør-nerd ut altså.. jeg vet:D

 

Det ser ut som det går greit med bommulsjakka. Ser det blir slike hull pga kastene/økningene. Men ser ut som de går rett oppover da.. og ikke som i en trekant krølle... skal det se ut som en trekant? Jeg øker(lager kast) på hver sin side av hver av disse midtmaskene som dere sa, og har også hengt på slike "safety stitch markers" i plastikk (som er som sikkerhetsnåler som er til for å henge på masker) som du anbefalte krølle. Det var lurt:)

 

Nå får jeg gå å sette på middagen. Jo, faktisk fisk idag. Men ikke slik sunn og fersk fisk.. dette er bare slike fylte med hollandaise-saus. Poteter, råkost og smeltet smør til.

 

Fortalte jeg forresten at de to store jentene lagde middag helt selv på søndag? joda.. de lagde kjøttkaker fra bunnen av, med karbonadedeig, krydder, osv osv. Vi fikk poteter, ertestuing, brun saus og brokkoli ved siden av. Kjempegode! :) Flinke jenter det:) Neste gang skal de få lage spaghetti bolognese.. med saus fra bunnen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, håper mannen rekker fødselen denne gangen lollo! det må jo gå an at han blir hjemme når det nærmer seg, skjønner han jobber offshore... eller taper man masse penger på det kanskje? vanskelig det der! bra du vender deg til nybilen :) vi hadde en suv før, satt superfint og følte jeg hadde god oversikt, synes den var mye bedre enn stasjonsvogna vi har nå. ikke så stor forskjell i lengde egentlig, men likte den gamle bedre. kan ha noe med automatgiret å gjøre også ;)

 

så flink du er til å lage mat til mini babysyk! jeg hadde jo også planer om det, men kjenner at når hun ikke vil ha noenting så er det så kjedelig å ha masse greier i fryseren som aldri blir spist... har ikke sååå mye fryserplass. men hun likte apriskospureen jeg lagde, sviskemosen derimot var ikke populær. de siste dagene har hun spist kanskje en halv teskje grøt på dagen, blir helt matt... også disse skumpinnene som keiseren til krølle ikke kan fordra :P må prøve med litt grønnsaker igjen, tenker potet og gulrotmos kan være bra! går ned litt mer grøt på kvelden også velling, og de to siste nettene har hun bare våknet en gang! hurra for det :)

 

herlig med nye håndklær ønsker! litt luksus i hverdagen det :) og nytt alt annet dere må ha også ;) men det går jammen mye penger på sånt småtteri også. vi har sett oss ut masse greier vi vil ha på barnerommet, men må nok gå gjennom og se hva hun faktisk trenger. også er rommet pittelite så må tenke litt på hva vi har plass til, vil ikke ha et overfylt rom heller. men NED i vekt du? ta det litt med ro, kooooos deg i finværet som kom i dag (endelig!!!!!) du får gjøre som jeg planlegger til lillesnupp, berike alt du spiser! litt rapsolje i youghurt, høres dødsekkelt ut jeg vet, men du skal ikke merke så mye til det. smør, fløte, avokado! høres forresten ut som mitt kosthold dette (bortsett fra den ekstra oljen da), kanskje jeg burde kutte ut litt av fettet... spise små og hyppige måltider, du har sikkert hørt det tusen ganger før... men uansett var vel veslemor estimert til å få finfin fødselsvekt mener jeg å huske, så det går nok bra :)

 

så deilig med syvsover-mini babysyk, kanskje ikke så deilig med to nattlige bæsjebleier ;) og kjpt med sure-samboer...kan han ikke gå på lesesalen hvis han bare er muggen når han er hjemme? kanskje han kan ta igjen litt søvn der :P jeg hadde en medstudent som alltid tok en powernap eller to i løpet av dagen...

 

var det i går dere var på konsert mami? da er du vel utslitt tenker jeg :) håper kvelden var fantastisk for eldstemor! er nok et minne for livet, selv om jeg må innrømme at jeg gruer meg til lillesnupp kommer i den alderen og vil på konsert...

 

nå lukter det mystisk her, spørs om jeg må til pers med en brun, liten presang fra lillesnupp.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du og den vekta altså Ønsker! Jaja, så lenge frøkna er stor nok så er det vel ikke krise. Det er uansett vanskelig å få gjort noe med det. Kan jo hende noe av det du har gått ned nå er muskelmasse. Regner med at du er litt mer rolig nå enn før du ble gravid. Men du har jo uten tvil gått ned i vekt i deg selv. Jeg husker på slutten at jeg var så sulten så sulten. Følte jeg kunne spist en okse og ikke ble mett. 5 brødskiver til frokost fikk holde, men jeg kunne nok ha spist flere. Jaja, jeg spiser som en hest fortsatt jeg da....

Enig med at like håndklær blir finere enn forskjellige farger, det blir jo så innmari mange farger. De kan f.eks ha hver sin knagg, tror det blir lettere enn hemper, for da slipper de å lete etter "sitt" håndkle. Og krangel om at noen har tatt feil i farten.

Vi hadde også fisk igår, laks med pesto stekt i ovnen med ris til. Er skikkelig lei det, men det er jo så lettvindt!!

 

Happy, tenkte faktisk på deg når mini bare spyttet ut det jeg hadde laget. Tror jeg hadde mistet motet. Men så kan man ikke det heller, for da blir det ihvertfall ikke mer spising. Skjønner at du ikke gidder lage store porsjoner til "storspiseren". Du kan jo evt lage litt og fryse i isbitformer. Da blir det akkurat passe smaksporsjon. Hvis du lager potet, gulerot og søtpotet så kan du mikse litt når du tiner de. Vet ikke hvor lenge jeg kommer til å holde på med bare hjemmelaget. Tar ganske mye tid. Og vi har ikke micro, samboer er skeptisk til å varme babymaten i den også, så det må litt planlegging til. Men det blir nok lettere når mini spiser det vi spiser.

Tror jeg må kjøpe sånne skumpinner, de må jo være greie å gi til mini mens vi spiser middag. For tiden har det sklidd litt ut og vi spiser i sofaen, men jeg syns vi skal spise ved bordet og la mini delta.

 

Fint vær, men her blåser det skikkelig. Kommer noen skikkelige vindkast!

 

Lot mini ligge litt rett på gulvet istad, og han kom seg bakover, men tror nok det var ganske tilfeldig. Han ble litt grinete av å ligge der så nå ligger han på matta igjen.

 

Deilig at lillesnupp bare våknet en gang. Det er så stor forskjell og våkne opp etter en natt med god og mye søvn!!!

 

Nå er det en som er litt sinna og lei her. Syns han blir så fort trøtt for tiden, tar bare 1,5 time før han er skikkelig trøtt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg faktisk ferdig med all økningen på bomullsjakka dere! Flinke dere er til å forklare. Dette gikk jo helt fint. Nå kan jeg det! :) Takk:)

Men så er jeg kommet til neste praktiske dilemma og spør dere igjen. I mønsteret står det at jeg skal dele alle disse delene opp i to forstykker ,ermer og bakstykket slik (og la meg si aller først at jeg strikker på rundpinne!!): strikk 28 m(forstykket), sett 42 neste maskene(ett av ermene) på en tråd, legg opp 6 m under ermet, strikk 56 m (bakstykket), sett de neste 42(andre ermet) på en tråd og legg på 6 m under ermet, strikk de neste 28 m til det andre forstykket= 124 m i alt til forstykkene og bakstykket. Fortsett med rettstrikk til arbeidet måler oppgitt lengde midt bak. Fell av.

 

... så lurer jeg på da.. disse 6 maskene som jeg skal legge opp til hvert ermet.. skal ikke de over på tråden nå med en gang også da?.. ellers blir de vel med når jeg strikker forstykket og bakstykket og "blir en del av det" ?!?.. eller er det bare fordi det skal bli en liten "forlengelse" under ermene mellom forstykket og bakstykket så ikke det blir så "trangt"?Har aldri strikket på denne måten før. Det ser jo ut som at jeg skal på en måte "stenge" for ermet under og strikker ermet utifra bolen etterpå. Artig. Morsomt å lære noe nytt.. så lenge man ikke klør seg i hodet altfor lenge.. haha. Da blir jeg fort utålmodig:)

Har jo strikket raglan èn gang tidligere( til jakka til barnehagesettet til vesla som hun bruker hver dag nå), og det sitter utrolig mye bedre på kroppen synes jeg. Dessuten synes jeg nesten det er penere når man "strikker det inn" istedet for å montere på ermene f.eks. Jeg er ikke flink til å montere heller, så det har jeg stort sett overlatt til andre;)

 

synes jo hele jakka ser pytteliten ut.. men det er sikkert bare jeg som har glemt at det faktisk skal være så liten! :D 0-3 mnd. er jo ikke stort uansett;)

Men den blir såå fin i denne fargen altså dere. Skal vi se.. kanskje jeg kan vise dere.. http://www.dalegarn.com/shop_yarn_detail.php?hId=1306

Farge nr. 4401 er det.

Har lyst til å strikke noen sokker også til jakka, med hvit blondekant de også. Kunne vært søtt å ha som "hjemreise-sett" det egentlig. Eneste er jo at sokker ofte faller av hele tiden på de små, så de må være trange nok.. og der synes jeg ull sitter bedre enn bomull som sklir lettere av egentlig;) Får se hva jeg finner på.

 

Nå skravler jeg fælt her igjen:D

Huset forresten... nå er alle innedører på plass i huset og nesten alle lister. Til helgen skal taksteinen på det gamle huset av og ny takstein kommer i mai og skal legges da. Nå skal visst den ene snekkeren begynne ute på inngangspartiet(såle til søylene ble støpt i høst) og flisleggeren kommer neste uke og begynner på gulvet i gangen (det samme som på badet oppe).

Idag er badekaret satt inn på badet i 2. etasje og.. puhh... det tok ikke altfor mye plass!

 

MaMi... har dere fått vite noe fra entreprenør ift. pris for å bygge på tomta? hva tror du dere går for?

 

Lollo.. ja, store biler er fantastisk! Jeg elsker også suv. Jeg har en selv,og kunne ikke vært mer fornøyd! Liker at jeg ikke sitter med knærne oppunder haka når jeg skal ut av den f.eks. Liker å ha oversikt i høyden og dessuten good plass:)

MEN.. jeg har sagt til mannen at jeg vil ha en slik MG eller noe slikt når ungene har flyttet ut.. på sommerstid. Har dere sett den reklamen hvor han som drømmer i kasse på butikken sammen med kona si om hvor rik han blir av Coop- utbytte? Der han og kona kjører i en slik liten svart( tror jeg) engelsk bilsak? SÅNN bil vil jeg ha! Da skal jeg kjøre Jackie-O stil big time med tørklet på hodet og store solbriller, capri-bukse og ballerinasko og jeg kjører hver dag til min bittelille lifestyle-butikk med produkter fra Norge og mens jeg selger mine fantastiske bakverk og hjemmesydde barneklær og tar interiør-oppdrag mens mannen kjører Harley til skolen hvor han vil undervise(hans drøm).. hihihi:) Helst bor vi da enten i et lite hus øverst i fjellene med fantastisk utsikt over Italia, eller i en ultra-kul og moderne funkis-leilighet på stranda med panoramavinduer i Palm Beach eller i et dødssøtt lite, koselig hus med eget basseng og en romantisk hage i New Hampton.

 

Drømmer? jeg?... hehe. Drømmer må man ha:) I mellomtiden kooooser vi oss her:)

Vi er knallfornøyde her altså!:).. ved sjøen og skogen.

Her om dagen var det en som sa til meg " ååå...*sukk* , er det dere som bor DER??". Hyggelig å høre det da. Jeg snakker faktisk ingenting om huset, byggingen, utsikten eller noe til noen andre.. misunnelsen er sterk på bygda. Det er dere her som får det.. som får høre hvor glad jeg er som får lov til å bo her på dette koselige stedet. Har ingenting å gjøre med huset, helt ærlig. Men bare det å føle at en bor midt i Carl Larsson-land(spesielt om sommeren) hvor jeg f.eks i helgene når jeg står opp og ser at ungene sitter i pysjen i hagen under den store kastanjen med sin frokost og smiler og ler gjør at lykkefølelsen kan sprenge i brystet av og til. Huff, dette er ikke ment som skryt altså dere. Håper dere tåler å høre slikt sukkersøtt pjatt fra meg også. Fra en som har opplevd mye driiit rett og slett opp gjennom årene:(

Dagen idag har vært fæl ellers. Vondt i ryggen, tungpustet og begynner å bli møkklei. Nå skal jeg bare jobbe 3 skoletimer i ukea frem til permisjonen.(1 på mandager og 2 på fredager.. de viktigste timene mine) Men det orker jeg ikke snakke om nå. Nå vil jeg fokusere på alt som er bra her i livet!

 

Håper alt er bra med dere idag damer!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og der raknet idyllen ja:( Jeg er her alene fordi mannen er på møtet.. IGJEN!! Noe han skal idag, imorgen, fredag og borte hele lørdag. Vesla var vrang da hun skulle legge seg, ingen rydder bort rotet sitt her før jeg eksploderer, de tror alle jeg er en slave for dem. Her rydder jeg og vasker.. og de roter og søler! Hvis ikke jeg lager middag, så blir det ingen middag, så enkelt er det;) Joda, eldste lager sikkert hun altså. Men hun furtet idag bare fordi vi skulle ha fiskekaker!!! Går det an?!?

 

Nå ble jeg skikkelig sint på begge jentene. Vesla begynte å gråte og hulket "hvorfor er du så sint mamma?" og jeg får såå dårlig samvittighet. Nå har jeg bare lyst tl å ta henne i armene mine og gråte sammen med henne og si og kysse unnskyld i timesvis:(

 

Så nå er det bare vondt. Vondt fordi jeg er lei meg fordi jeg eksploderte på de gode jentene mine. Og så får jeg igjen dårlig samvittighet for at jeg er sint på mannen min som drar på møter i ett sett. Han stiller masse opp, kjører og leverer på treninger til ungene, i barnehagen og på skole. Men slitsomt for meg å ta legging av vesla når hun er så vrang hver kveld nå for tiden også! Når jeg er ekstra sliten nå:(

 

Jaja... fra lykke til fortvilelse:( veien er kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare raskt innom. Tenkte jeg skulle hjelpe deg så du kom videre Ønsker. De 6 (x2) maskene skal høre til for og bakstykkene. Hvis du legger sammen 28+56+28 = 112 så da er de 6+6 maskene også nødt til å være med for at det tilsammen skal blir 124 masker :)

 

Nå skal jeg slappe av på sofaen :) Har ikke lest hele innlegget, bare strikkespm, men er så trøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Babysyk.. da var det som jeg tenkte.

Ikke les hele innlegget du... eller begge. Bare meg som er frem og tilbake. Ikke noe mer.

Litt lei meg nå. Håpet jeg var en bedre mor enn dette selv om jeg er høygravid:( Skuffet over meg selv nå.

Vi snakkes mer imorgen etter kontroll hos jordmor. Natta dere søte gode:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Ønsker! Det var lei lesing.Rakk ikke lese det siste innlegget ditt før jeg svarte. Tipper du ikke trenger strikkerådet på noen timer nå. Hvis det er noen trøst så er det sånn her også. Men her er det samboer som roter. Du skulle hatt boksepute og trøstebamse du nå. Gir deg en stor klem jeg!! Ikke vær lei deg for at vesla gråter. Kanskje hun vet hva hun skal si for å trykke på de rette knappene. Kanskje eldste kan bestemme middag hvis hun lager den? Må selvfølgelig være innenfor rimelighetens grenser. Håper ungene roer seg og at kvelden din blir bedre.

 

Her ligger jeg rett ut på sofaen. Er skikkelig trøtt. Kanskje jeg rett og slett skulle lagt meg nå ganske snart. Må snart få meg et strikkeprosjekt. Tror det blir rhino romper, er jo helt forelsket! !! Må bare kjøpe garn, aller først finne ut hva slags garn jeg skal bruke.

 

Det er bare morsomt å lese om drømmene dine Ønsker. Må le litt. Du og han i den reklamen har like god fantasi:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Babysyk! Trengte den nå. God du!

 

Flirer faktisk litt her nå.. ja, jeg og han i reklamen har nok like god fantasi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei Ønsker, nå må jeg komme ved hodeputen din og banke litt fornuft i hodet ditt!! Du er iikke en dårlig mor. Ikke at jeg er noen mammaekspert, men du må jo ha lov til å bli sur når de oppfører seg sånn. Vesla også, for hun er jo tross alt ikke så liten. Håper ikke du ligger i senga og er lei deg nå, foe det har du ikke fortjent! Stor god klem til deg:-) Håper dagen i morgen blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ønsker, jeg synes jeg ser deg i mg'en med skjerf på hodet g store solbriller! Herlig! Drømmer om fjong bil jeg også. Hr lagt min elsk på den nye e220 fra Mercedes. Synes den er såååå fin, så en sånn vil jeg ha senere. Små sportsbiler er ikke noe for meg. Mannen har en gammel boble (som er bygget om til cabriolet) han cruiser rundt i når det er finvær (noe vi ser lite av i Bergen når temperaturen er grei), men den er helt grusom å kjøre. Svigers sin bil derimot, er mye bedre. 1970 Cadillac :) detet grombil det!

 

Takk for gode ord, dere. Jeg tenker vanligvis ikke så mye på det med fødselen eller for tidlig fødsel, men i går kom bare alt av følelser over meg... Mannen jobber heldigvis ikke så mye offshore. Han er stort sett på kontor, men må noen korte turer ut innimellom (vanligvis bare et par dager) for å teste, installere eller kontrollere diverse ting. I dag dro han ut, men kommer heldigvis hjem igjen på fredag! :) og nei, det blir ingen turer når jeg vet at fødselen nærmer seg. Han får ikke lov å gå glipp av det igjen, selv om det kanskje muligens var min feil at han ikke fikk med seg lille sin.. Nå vet jeg hva som skjer med kroppen og når jeg skal ringe (om vi er på forskjellige steder)!!

 

Vi fikk forresten bhg-plass til lille her i bor fra august. Har vært veldig skeptisk til den bhg, men har funnet ut at vi takker ja til tilbudet. Datteren til et vennepar går der og de er veldig fornøyde. Hun le født veldig prematur og har fått litt ettervirkninger av det, men bhg (med hjelp fra fysioterapeut og hs) jobber kjempebra med henne og gjør alt de kan for at hun skal ha det godt. :) veldig betryggende å høre at de er fornøyde. Blir litt enklere mtp spesielt henting for min del da. Tar bare tre minutter å kjøre, mot nærmere 30 de r hun går nå. Har søkt henne inn i to bhg som ligger 15 minutter unna også (i Bergen kommune), men da blir det mer kav for meg å hente henne.

 

Hvordan gikk det på ktr i dag, ønsker? Det er forresten lov å bli sur når barna ikke oppfører seg og bare roter uten å rydde. Håper du får en super dag i morgen! :)

 

Var på ktr hos legen i dag,og jeg kan nok ikke "skryte" av 4 kg opp lengre.... På fem uker har jeg lagt på meg 5 kg! Sinnsykt! Tror det er på tide å roe ned sukkerinntaket, gitt... Tok meg en handlerunde på hm etterpå og kjøpte en jeanstunika, en finn topp med litt blonder og en kjole keg kan bruke på 17.mai. Deilig med noe nytt når alt annet begynner å bli for lite. Magen er rett og slett blitt giga og alt sklir opp...

 

Nei og nei for et egoinnlegg dette ble. Jeg skal komme sterkere tilbake med kommentering i morgen. Nå skal jeg legge meg sånn at jeg får levert lille i bhg til litt skapelig tid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det kontroll igjen idag da. Den gikk som forventet ift. vekt. Jeg har gått ned 0,5 kg :( Noe jordmor IKKE er fornøyd med. HB på 13,3.. så jeg må drikke mer for den ligger i grensesonen høyt. SF-mål har gjort en liten dipp ned på kurven.. noe jordmor heller ikke likte. Blodtrykket mitt er noe lavere. Spor at proteiner i urinen, men det var det sist også og hun syntes det var ok fordi det var så lite.

 

Derimot er det fin fosterlyd, 145-160, og jeg kjenner mye liv og det er bra. Jeg kjenner jo hele tiden hvordan hun ligger i magen, og jordmor sa at det virker som mye baby selv om magen min og jeg selv ikke vokser så mye. Baby ligger med hodet ned fortsatt med ikke festet. Hun roterer med kroppen sin fra høyre til venstre og tilbake osv. Men jeg må inn igjen om en uke for å ta nytt SF-mål og veie meg igjen. Hvis ikke det har blitt bra igjen til da så vil hun ha ny vekstkontroll på sykehuset med ultralyd osv, osv.

 

 

Jeg snakket med mannen om det, og dersom det blir ingen endring neste uke, så bestiller vi en time for ul hos Martin Lundring, min egen gynekolog. Jordmor anbefalte ham også faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, leser så mye fælt... Barn som dør av alvorlig sykdom uten at legene ville undersøke dem skikkelig engang! Hva skjer med legene? Jeg skal aldrialdri bli sånn! Små barn med smerter skal tas alvorlig. I natt hadde jeg en liten pasient med vondt, radiologen ble sur fordi jeg vekket han midt på natten, barnelegen ble litt sur fordi han ble vekket litt før halv syv om morgenen, og kirurgen som ble vekket initielt fordi jeg synes man som turnus ikke skal være alene om å vurdere et barn kirurgisk kom med en gang uten en eneste sur mine :) heldigvis skjerpet alle seg, og både radiologen og barnelegen var fantastiske mot barnet og foreldrene. Ikke er sekund har jeg dårlig samvittighet! Ærlig talt, skjerpings! Heldigvis er jeg relativt tykkhudet sånn sett, er noe utenfor mitt kompetanseområde så skal man be om hjelp, så får de kjefte det de vil! Nå skal det sies at her på sykehuset er det alltid erfaren lege tilstede, så det er svært lite alenejobbing som turnuslege. Man får ta egne avgjørelser om man føler seg kompetent og har opparbeidet tillit, men man står aldri alene!

 

MÅ LØPE, SKRIVER MER ETTERPÅ - ops stor skrift?!? Jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj Ønsker! Ned i vekt... Håper du gir til den lille da i hvert fall! Blir vel bare fint med en ekstra vekstkontroll ;) Du får ta det igjen og stappe i deg av hjertens lyst så snart lykketrollet er ute...

 

Nå skal jeg straks kjøre full fres hjemover for å plukke opp resten av familien. Vi skal suse videre i en ettårsdag. Familien har to gutter på akkurat samme alder som prinsen og lille keiser, så det blir nok artig. Håper bare jeg rekker å stappe i meg litt mat før vi går, så jeg slipper å stille med hungersnød i kakebesøket!

 

Heier på deg jeg Camillok! Jeg spør også alltid etter hjelp hvis det er noe jeg lurer på. Ellers lærer jeg jo aldri, og kommer til å lure neste gang også.

 

Nå må jeg dra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er BRA Camillok!! Stå på. Bare å ringe legene. De har jo søren meg vakt jo for fanden!! Bra du er tykkhudet, for det er nok ikke bare moro å få sure kollegaer på nakken. You go girl! :) Det er sånne leger som deg vi vil ha vet du:)

 

Jeg vet krølle.. ikke så bra å gå ned i vekt nei. Men mannen sier jeg blir mett av en kjeks, så han synes ikke det er så rart da. Men jeg tar tran, spiser brød og grovt knekkebrød, smør, variert pålegg (holder meg bare unna egg som pålegg for det blir jeg så fryktelig fort mett av), drikker melk og masse vann, spiser frukt og grønt og forholdsvis greit med middag(selv om det kanskje er det dårligste måltidet mitt).. OG snop! Joda, jeg spiser mindre, men... hva mer kan jeg gjøre da?! Jeg har lovet jordmor å drikke mer da ivertfall.. og det skal jeg virkelig gå inn for. Det eneste da er at jeg blir mer mett,.. men nå skal jeg gjøre som hun sier så jeg har god samvittighet når jeg kommer dit om en uke.

 

Her går det sakte men sikkert fremover med bomullsjakka:) den er jo liten i størrelse, så det går sikkert ganske raskt å blir ferdig. Jeg skal ivertfall ha den klar til jeg skal til føden! Nå tror jeg også jeg skal i den neste uken få vasket babytøy og få pakket en bag. Litt utfordringer har jeg der også.. den joggebuksa(mammabuksa) som jeg hadde tenkt å ha med har jeg måttet kaste for den faller av meg og er direkte skummel å ha på. (hadde en nesten-ulykke i trappa her om dagen da jeg tråkket i den), og nå er en av de vanlige buksene jeg brukte før svangerskapet, og som jeg har brukt hele svangerskapet gjennom begynt å skli ned også;).. jeg tror rett og slett jeg må bare satse på å kjøpe en joggebukse i en mindre størrelse eller noe slikt.. en som går over magen/ks-såret;)

 

I ettermiddag har mannen og jeg handlet inn to baderomsmøbler til hver av toalettene, vask og møbel og benkeplate til badet i 2. etasje. Vi har gått for Ikea kjøkkenmoduler i hvitt på badet med sort benkeplate derfra også.. ekstra tykk. Skal lage en typ hylle over i samme benkeplate som henger fast i møbelet. Litt vanskelig å forklare.. spesielt når jeg har det i hodet og det er en smule vanskelig med telepati:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Må bare kjapt innom før jeg tar kvelden :) Sliter litt med linjeskift så dette blir en sammenhengende tekst :o Først Ønsker, bukse... Jeg brukte (og bruker) Cubus sine haremsbukser/joggebukser. De har myk bred "strikk" i livet og er veldig gode over ks-sår. Jeg kjøpte ekstra store (DVs str over det jeg normalt bruker) i svangerskapet. Anbefales på det sterkeste :) JB-konserten: jenta var euforisk da hun kom hjem. Det var pappan som dro med henne. Og det var fordi de hadde ståplasser og vi beregnet at hun måtte sitte på rygg/nakke for å se. Men de hadde billetter på golden circle ganske nært scenen, så når han danset utover scenetungen så var han bare 5 METER unna henne... ;) Ikke rart hun svevde når hun kom hjem, tenk å ha virkelig sett sitt store idol i levende livet så nært. Åh, jeg får helt gåsehud av å tenke på hvilken opplevelse det må ha vært. Og fantastiske mannen min som sto med henne på ryggen i over to timer for at hun skulle få med seg alt. Er så stolt av han <3 Hus: vi har fått et indikasjoner og venter på tilbud som er veldig bra. I morgen så skal vi faktisk legge inn budet på huset vi så på nærmere familien :o Kjempeskummelt spør du meg.. Men de har fått et annet bud så vi føler vi må gjøre noe. Budet er under prisantydning, og under summen vi er forespeilet fra entrepenøren. Så foreløpig er vi med :) Bil: Jeg bare elsker å kjøre vår fantastiske multivan. Jeg sitter høyt, har god oversikt og plass til alle mine barn, hunden og MASSE bagasje ;) Men nå er det natta, har en hel dag med bare foreldresamtaler i morgen, så det er nok en ide og være uthvilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hadde gått ned altså, jaja, men supert med fin fosterlyd, masse bevegelse og lavt blodtrykk (med mindre det er fryktelig lavt da...) kryssser fingrene for vekst til neste uke, evt en ekstra ul som bekrefter at alt er bra med vesla i magen :) jeg kjøpte også harmesbukse fra cubus for å ha i fødebagen! og det funket superbra! myk og god, og ingenting som strammet. de blir fort nuppete, eller kanskje det bare er jeg som ikke er så nøye med å følge vaskeanvisninger :P, men veldig digg på barsel! hvor skal du føde forresten? ahus?

 

det er supert camillok! det er jo sånne leger vi vil ha! og synes du bare skal fortsette å gi beng i sure bakvakter, det er faktisk jobben deres og vil de ikke risikere å bli vekket får de finne seg noe annet å gjøre ;) synes du virker som en reflektert og flink lege :)

 

ooh, kakebesøk krølle! fikk du i deg mat? synes jeg ser deg komme med ulvehunger og kaste deg over kakefatet til ettåringen :P her spiser jeg kake eller snop nesten hver bidige dag for tida! lunsj med ei venninne på onsdag = muffins, OG strikkeklubb på kvelden med varm brownie og is....barseltreff i går = sjokolade, svipptur innom jobb i dag = kake (har alltid kake på fredager!) så mye for bikiniformen...

 

åå, så god mann du har mami! tenker eldste hadde en opplevelse for livet ja :) og stakkars mannen som måtte få med seg hele konserten, hehe... gosh så spennende med husgreiene deres! du må oppdatere oss :)

 

i går lagde jeg potet-og gulrotmos til lillesnupp så blir spennende å se om hun vil ha etterpå. nå har hun faktisk sovet en time! deilig :) bør våkne snart om hun skal være klar til lur igjen når vi skal ut å gå! hehe, vi var jo på barseltreff i går, og lillesnupp krabbet rundt og terroriserte de andre babyene ;) herlighet for en frekkas, stjal leker, krabbet over de andre og slo dem litt i hodet! men de andre bare ligger der og titter så hun får jo aldri noe kamp tilbake, bortsett fra da hun prøvde å stjele leken fra den største gutten, han ga seg ikke uten kamp :P tror jeg må ta en alvorsprat med henne ;) nå rører det seg borte i kurven, må skynte meg å drikke opp teen min før hun våkner skikkelig.

god helg dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... alt det gode du nevner Happy! Jeg får helt vann i munnen jeg. Først og fremst brownies med is, muffins osv.. men til og med den potet-og gulrotpureen du gir lille høres deilig ut:D

 

Ojoj.. spennende med husplanene MaMi! Håper virkelig det blir dere som får huset nære familien! Det må vel være en god sjanse for det kanskje, siden det andre budet var under takst?! Jaja... slikt vet man aldri. Nervepirrende prosess sånne prosesser som det der! ;)

 

Så snill mannen din er da, .. jeg sier som Happy "som holdt ut konserten":D Kan tenke meg datteren din svevde når JB var bare 5 meter unna henne ja:D Hihihi...

 

Jeg skal føde på Kongsvinger jeg Happy.

Hvis jeg må inn på ny vekstkontroll så blir de vel mektig lei av meg tenker jeg. Huff. Men det er jo ikke min skyld heller da;)

Blodtrykket mitt er på 108/66. Til vanlig så ligger jeg vel på ca 115/90 kanskje.

Men jeg er ikke svimmel eller ør, og jeg har sluttet med jerntabletter fordi hb gikk sånn opp.. etter anbefaling fra jordmor. Det gjør at jeg ikke sliter med å ha vondt eller å ha treg mage når jeg går på do. Jippi.. det er jeg glad for!

Jeg drikker masse vann også da.. så det bidrar jo til en grei fordøyelse. Enda jordmor vil jeg skal drikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Ønsker, du må nok ha bly i trusa neste gang du skal på kontroll hos jordmor :) Tror ikke de blir lei av deg på sykehuset, om de blir lei av noen så er det jordmoren som sender deg dit hele tiden. Men det er jo bedre med en sjekk for lite enn en for mye da. Selv om jeg tror frøkna har en helt fin vekt. Bra at du drikker mer vann, men denne vektoppgangen kan du nok bare gi opp. Du spiser jo sunt og greit så det er ikke mer du kan gjøre. Heller kose deg og ikke tenke så mye på det tror jeg.

 

Camillok, syns du høres ut som en fornuftig lege/person. Det gjelder å kjenne sine begrensninger, sånn som du gjorde med barnet. Det er ikke rart turnusleger ikke tørr ringe bakvakt når de blir så sure, så frekt! Godt du er tykkhudet, men tenk på alle dem som ikke er det. Som heller tenker at dette må jeg jo klare selv. Grrrr. Har hørt at radiografer også er litt sånn også. Mååååå det virkelig tas røntgen nå!?! Tror ofte de har sovende vakt.

 

MaMi, så snill mann du har. Heldige eldstejenta di :) Det må jo virkelig ha vært en opplevelse! :) Jeg satt på bussen sammen med noen småjenter som skulle på konsert og når vi kjørte forbi Telenor Arena kom det er lite stønn fra dem. Åååå, DER er det! Litt gøy. Så mange spente jenter som gikk bortover.

Krysser fingrene for at dere vinner budrunden, det blir spennende!

 

Mini våknet så jeg måtte hente han, og mens jeg var oppe tok jeg ut av oppvaskmaskinen. Har fått så vanvittig vondt i ryggen, klarer kun å gå krokrygget som en gammel dame, så måtte få gjort det mens jeg var oppe. Hvis noen har skrevet innlegg i mellomtiden har jeg altså ikke sett det....

 

Happy, hva syns lillesnupp om mosen? Jeg hadde i litt kokt ris i min, det sper jo på litt. Håper hun liker det :)

Kake her og kake der. Kjenner litt til det. Men det er sånn det skal være :)

Så morsom lillesnupp er. Tenker de andre babyene lurer veldig på hva hun driver med.

 

Jeg har kjøpt garn i dag, til rhino romper. Nå klør jeg i fingrene etter å få startet. Mulig det er litt fordi jeg burde gjort litt husarbeid.

Vi får svigers på besøk i morgen, fra Stavanger. Kjenner jeg blir litt irritert på de! De sa igår at de kommer til helgen. De spør ikke om det passer for oss først. Det har de gjort før også. Vi er jo ikke superopptatte, men det kunne jo vært at vi hadde planer. Når de først reiser så langt er det jo greit å kunne møte de. Heldigvis sover de på hotell da, så det blir ikke veldig styrete.

 

Tiden går så fort, må ordne middag til mini stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI vant nok ikke noen budrunde denne gangen. Da selger avslo siste budet og vi hadde tenkt å legge inn et bud, så høynet plutselig andre kjøperen til over minsteprisen som selger sa han kunne godta. Og da ble det bare satt frist på en time. Det hjalp ikke oss siden vi ikke har finansieringsplan på plass og ikke kom igjennom til banken. Så huset ble dessverre solgt uten vår innblanding :( Men vi er ved godt mot. Nå skal vi neste uke få ordnet med banken slik at vi har finansieringen på plass, så skal vi få et ordentlig tilbud på bordet fra entreprenøren i forhold til huset vi bor i nå. Ble liksom litt stress hele situasjonen, og vi var vel ikke helt komfortable med at ting gikk så fort. Er jo kjipt at huset gikk, men overhode ikke verdens undergang :) Vi har for øvrig funnet et annet hus på samme plassen bare et par hundre meter unna. Huset er like stort, har fem soverom, litt mindre tomt, men ellers veldig pent. Ikke så lekkert kjøkken, men absolutt brukende :) Det er visning neste helg, så da drar vi vel å tar en titt. og så har vi litt bedre tid :) Ha en god kveld da dere. Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt helt pusten her jeg nå MaMi!! Jeg syntes det var utrolig kjipt for deres del da, men.. når dere er ved godt mot og allerede har funnet et annet hus dere liker like godt så er det jo knallbra! :)

Skjønner det ble litt stress, alt sammen skjer samtidig liksom.

Nå krysser jeg fingrene for dere i neste budrunde!

 

Jeg er så glaaad ikveld! Jeg har hatt begge jentene mine alene, og jeg innrømmer at jeg gruet meg for at vesla skulle være trassig eller eldste en sur tenåring. Mannen var på møtet.. nei ER på møtet.. han ventes hjem nå snart.

Men uansett.. det ble en skikkelig koselig ettermiddag/kveld her med jentene. Jeg puster ut.. :) Vi har spist wiener-pølser (jeg gjorde det enkelt for heller å satse på at jeg orket å holde hele middagen ut med en glad og opplagt mine), og vi satt her og så Idol frem til pausen sammen. Eldste leste eventyr for vesla og begge gikk smilende til sengs nå. Nå trenger jeg litt alenetid før jeg selv køyer;)

 

Men dere.. nå er faktisk bolen på bomullsjakka ferdig:) så nå skal jeg begynne på ermene, så feste tråder og så hekle en fiiin hvit kant rundt ermer, nederst og halsutrigningen.. ja og stolpen da.. som skal få knappehull i heklekanten. Skal ha perleknapper. Men herligheeet så liten den er da! Ikke rart det går raskt å strikke! :D Tenkte at "kan dette stemme da"?.. når jeg var kommet til 20 cm på hel lengde hvor jeg skulle felle.. men joda.. 20 cm var riktig det:D

 

Bly i trusa var et godt tips Babysyk:D haha. Kanskje jeg skulle prøve det:)

Neida, men seriøst.. jeg begynner å bli mektig lei dette styret rundt meg, vektoppgang og nedgang, om fosteret vokser osv, osv. Jeg ringte A-hus og snakket med en jordmor om hva hun mente om saken. Hun syntes at siden jeg hadde hatt en vekstkontroll på babyen for to uker siden som viser +13% vekstavvik så hadde hun ikke foretatt seg noe. som hun sa "du kan bli så tynn du bare vil du, og fortsatt få en baby på 5 kg".. og " +13% er jo kjempebra! Det viser at babyen får det den skal ha og trives godt.". Så nå gjelder det i grunn å overtale jordmoren min om at ting er på stell. Men jaggu en usikker jordmor ja. Jeg er også forsåvidt veldig enig i det du sier Babysyk, om at det er veldig greit med en ekstra kontroll for å vite at alt er bra. Men nå tror jeg nesten det grenser til hysteri!! Det hjelper jo ikke at hun sår tvil hos meg heller da.. at jeg selv blir engstelig. Nok om det!

 

Nei.. tilbake til å strikke ermene dere. Har fått blod på tann nå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...