Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Hei alle... Du har så rett så rett Babysyk, nå nærmer den O STORE JB-DAGEN seg :) Og ei frøken her som gleder seg helt syyykt mye :) Vi har ordnet genser, tannbørste som spiller sanger. Mangler bare capsen så er hun så og si klar :) Hun har fått filmen og spiller cd'en hver dag. Åh, det er bare så fantastisk å se, tenk å skulle få dra og se det store idolet live :) Hun er så heldig og jeg bare gleder meg på hennes vegne <3 Ønsker: jeg trener absolutt ingenting jeg heller. Tiden strekker ikke til må jeg bare innrømme. Gruer meg til årets bikinisesong, er ganske slapp i huden og tviler på at all verdens trening kan fikse det. Men har meget markerte muskler i armene, etter å ha båret rundt på 9 kg i hver arm ;) Tro meg, jeg gleder meg så utrolig til de begynner å gå :) he he... Gleder meg også til grillsesongen, vi griller også masse.. Ups, en som våknet. Må visst løpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, har ikke skjønt dette med bieber jeg... Jaja, godt de koser seg med idolisering og konsert :) tenker nok dere er veldig fornøyde med avgjørelsen om å kjøpe ny bilett til henne :)

 

Her har jeg hatt skikkelig vondt i magen i dag... Våknet i dag av stikninger i høyre side - sen EL? Da var i såfall aksjer mandag kveld litt i seneste laget? Hva tror dere? Slitsom vakt nå, og er skikkelig sliten. Mannen er sulten og i kranglehumør :( kjenner at med vondt i magen hele dagen og generelt helt kjørt så blir det litt i meste laget... Æsj. Må vel nesten gå og hjelpe han på kjøkkenet selv om han er utrivelig, vet jo at det går over når magen er full :)

 

Her skal vi ha barnebursdag i morgen! Pølser, boller og brus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått med dere at strikkenett har lanseringstilbud på alt garn fra du store alpakka? 20% avslag... Har hatt veldig lyst til å prøve det garnet lenge, spesielt babysilken som er en del tykkere enn drops sitt... Men jeg har jo ingen konkrete planer... Hvor mye kjøper dere i sånne tilfeller? Med baby et det så greit, da holdt to nøster babyull til det meste ;) kanskje 4 eller 5 nøster?

 

Nå skal jeg og Leon ut på litt shopping før bollebakinga... Og det må ryddes her! Velvel, jeg rekker det jeg rekker. Men tror mamma kommer og hjelper litt :) lillegull var ekstremt slitsom i natt, skreik fra halv ett til halv fire :( fy flate, jeg er helt kjørt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen til dere! Nå holdt jeg på å få abstinenser... Har ikke vært her inne på flere dager. Mye som skjer for tiden! Har hatt to vakter på jobb, og da går jo 2x24 timer bort. Vi har felt to bøketrær på tomten, hvorav det ene var over 20 meter høyt og hadde tusen lange greiner, så det føltes mer som å felle en halv skog. Måtte sage tidenes svære kile, for motorsagen gikk ikke gjennom halve stammen, så det hjalp ikke å dage fra hver side... Har kjøpt meg vernebukse, vernestøvler og skogbrukerhjelm, så jeg fører motorsag med stil :) det er så utrolig gøy, og faktisk ganske god styrketrening for armene også har jeg funnet ut. ( Evt så er jeg bare svak i armene) ;) mamma hat passet småguttene, så mannen og jeg har brukt mye tid til å prekevere veden i passe biter. Må nok ta en økt i dag også, og ennå er det jobb i mange dager, for vi har ikke startet påske feteste stammene ennå.

 

Takk for tips om garn Camillok! Har akkurat startet på et halvt prinseteppe som skal bli et sjal, men det må være ferdig til juni, så etter det er jeg jo klar for nye prosjekter. Kanskje jeg må hamstre inn litt garn. Lurer på å lage en mariusgenser eller vest til begge guttene, men i litt andre farger enn originalen. Er forresten ferdig med settet til lille keiser - endelig! Skal se om jeg får fixet bilde.

 

Har begynt å fore lille keiser med 100 ml mme i tillegg til pupp før han legger seg. Og vips så sover han hele natten, i hvertfall frem til halv seks. Og det er stoooor forbedring. Må nok bare innse at meieriet produserer mindre og mindre nå som lille kun får pupp tre ganger daglig på hverdagene. Lille keiser er absolutt ikke klar for å slutte. Han slutter og sutter, ligger med lukkede øyne og bare nyter de små dråpene. Har pumpet meg på vakt, og får ikke mer enn 120 ml til sammen, så han blir nok ikke mett av det. Men litt kos kan han få :)

 

Vi skal skrive kontrakt på huset i neste uke! Ennå en del som gjenstår, men mye kan tas etter hvert. Viktigste er at vi kommer i gang snart. I går var vi på tomten for å bestemme plassering av huset. Blir helt utrolig spennende når det eeeeendelig kommer i gang! Men må sikkert noen runder med kommune først tenker jeg... Jammen godt vi slipper det. Noen fordeler skal man ha med totalentrepenør... :)

 

Fikk forresten tidenes overraskelse i forgårs da min far ringte for å si at han sponser all skifer til gulvene! Det er over 70 kvm til mellom 1200 og 1500 kr per kvm!! :) det betyr at trappen min er fredet!! Juhuuu... Ble så glad at jeg hoppet rundt i stuen en halv time etterpå!

 

Som om vi ikke har nok med huset om dagen, så begynte de å grave for garasje denne uken også. Måtte haste ut for å redde det vi har under verandaen, for at det ikke skulle forsvinne i klørne på gravemaskinen. Vi har vært bekymret for om vannrøret til hele rekken bortover gikk midt ute på plenen, men nå er gravingen snart ferdig, og vi har ennå ikke funnet noe rør, så kanskje vi er heldige! Det sparer oss for noen tusenlapper, og det er jo alltid bra!

 

Ellers reiste vi på IKEA på torsdag for å se på den nye kjøkkenkolleksjonen. Bare for å finne ut at den ikke er klar før på mandag. Jaja, fikk kjøpt ny lampe til gangen. Ble en lang tur for en lampe til 79 kr... :)

 

Det ble tidenes egoinnlegg fra meg her! Må rydde huset litt før gamlenaboen vår kommer på besøk med hele ungeflokken. (Hvorfor gidder jeg egentlig å rydde da?) Og dessuten må jeg vekke mannen fra morgendvalen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er buksa til frøkna ferdig! Jeg har laget et innlegg på bloggen hvis dere vil se:)

Skal strikke en hvit lue som passe til også.. men akkurat nå frister det å strikke bomullsjakka til henne først.. da den må være ferdig om to måneder når hun skal hjem fra sykehuset:)

 

Kommer innom og leser mer av hva dere har skrevet litt senere. Nå klør det i fingrene etter å legge opp masker her.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så flott at pappaen din sponset skifergulvet krølle! :) Gratulerer må jeg nesten si. Det er jo mye penger. Noen ganger må man da ha lov til å ha flaks:) Jiippiiii på dine vegne:)

 

Får håpe det ordner seg med garasje og ikke noe rør også, for det er så sure penger å betale for slikt;)

 

Kos dere med barnebursdag Camillok. Godt at du får hjelp siden Leon har holdt det gående inatt. Kanskje han blir fort trett idag da?!

Takk for tips angående garn forresten:)

 

Sånn apropos garn.. hvilket garn brukte dere til prinseteppet når dere har strikket det? Jeg lurer på å strikke et endel enklere og raskere siden jeg har så mye annet å drive med, men liker så godt det flortynne utseende, men samtidig at det "litt hold" og ikke at fingrene setter seg fast i hver maske rundt om i teppet:)

Ser for meg enkelt rillestrikk med en lignende kant/blondekant rundt. Litt stor og bred sånn kant da, så den synes litt godt.

Har noen forresten str. på det teppet også?

 

Nå får jeg putte potetene i ovnen her. De skal jo stå i halvannen time! Etterpå blir det da bakt potet med kryddersmør, mais, rømme, skinke og revet smeltet ost på toppen osv, osv... mmm... deilig:)

 

En annen ting.. jeg må virkelig få ut fingeren og sy dynetrekk til frøkna i magen jeg!Både til sprinkelsenga og vogna. Det må jo være klart til hun kommer og tiden flyr jo egentlig bare fra meg. Jeg sitter for det meste i sofaen og strikker om dagen hvis jeg ikke er på jobb;)

Jeg måtte kaste alle dynetrekk etter vesla da de var både slitt og fillete. De var jo alle etter eldstemor, så klart.. de hadde gjort nytten sin:D

Moro å lage noe nytt nå.. men må som sagt kjappe meg litt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.. damer.. nå må jeg spørre dere igjen jeg. Nytt strikkeprosjekt vet dere, og da må jeg spørre igjen;)

 

Ok.. here it goes: i oppskriften står det :

Strikk 10 masker r=ene forstykket 1 kast(=1m økt),1m r(=midtm),1 kast,8 m r=ene erme,1 kast,1 r, 1 kast, 20 m r=bakstykket,1 kast, 1r, 1 kast,8 m r = andre erme,1 kast, 1 r, 1 kast, 10 m r = andre forstykket = 8 m økt på p. På vrangen strikkes r over alle m, kastene strikkes vridd rett. Øk videre på samme måte på p fra retten (= annen hver p) til i alt 15 økninger, øk så hver 4.p 2 ganger til = i alt 17 økinger og 196 m. Strikk 1 p fra vrangen etter siste økning. Del arbeidet inn i for-, baktstykke og ermer.

 

Det jeg har nå kommet til er 2. økning. Altså, jeg har strikket den første rapporten med økning og strikket alle masker rett og kastene vridd rett på vrangen. Men så skal jeg da begynne på neste pinne med økning og da det som jeg gjorde første gang jeg øket, strikket kast osv. Men det går jo ikke opp i opp over kast osv.. og det er vel fordi kanskje det har vært en økning der da.. men når jeg holder meg til "diagrammet" over.. så sitter jeg igjen med 8 m. Hva gjør jeg med dem?.. og skal jeg strikke hele veien som i diagrammet/økningen til raglan? Altså.. alltid/hver annen p. starte med 10 m r som er det ene forstykket, 1 kast, osv, osv?!? Hva gjør jeg med maskene som blir til overs da om dere skjønner?

 

Denne måten å strikke på er helt ny for meg, jeg pleier å dele foran liksom.. der åpningen/knappene skal være jeg. Men må jeg klippe opp her tilslutt virker det som?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihå! Slik jeg forstår oppskriften så skal du øke en maske på hver side av de fire "midtmaskene" i hver økerunde. (Den masken som strikkes rett mellom to kast). Typisk sånn at disse maskene bør merkes med en sikkerhetsnål eller en tråd så man holder styr på hvor de er. Så blir det flere og flere masker mellom etter hvert som rundene går... Da blir det øket 8 m per runde og økingene danner sånt fint v-mønster ut fra hver "midtmaske". Gudd løkk uansett hvordan du tolker oppskriften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner du på toppen av denne jakken eller? Den strikkes vel frem og tilbake, sånn at det allerede er åpning foran? Når du er ferdig med alle disse økingene tipper jeg du har kommet så langt at det er på tide å bruke noen av maskene til bakstykke, noen til ermer og resten til to forstykker. Tipper du ikke trenger å klippe noen verdens ting, men heller sy sammen til slutt, hvis ikke maskene til for- og bakstykket skal samles før du strikker videre... Blir morsomt å høre hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaaa... skjønner krølle!:) Da skal jeg se nærmere på oppskriften her med disse midtmaskene. Så du mener at det kanskje skal økes.. hvor mange? på hver sin side av midtmaskene da kanskje?

Men når jeg ser nå så er det jo bare 1 midtmaske på 1. pinne! (som det står skrevet i oppskriftn ivertfall.. ;) ) Hva tror du krølle?

 

... og som du sier.. ja jeg begynner på toppen og strikker frem og tilbake, så så klart er den åpningen jeg har helt sikkert åpningen foran (dumme meg!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kast er jo en maske økt. Det er fire "midtmasker" på første pinne. Kast, en rett m og kast igjen. Står på fire steder. Mellom forstykke og erme, mellom erme og bakstykket, mellom bakstykket og neste erme og til slutt mellom erme og forstykke. Så da blir det et kast før og et kast etter hver av de fire "midtmaskene" på hver pinne du skal øke. Jeg er sikkert verdens værste forklarer, men jeg prøver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du ut av det ønsker? Krølle forklarte kanskje greit, men kan jo forsøke jeg også: frontene består av 10 m hver og bakstykket 20 m, ermene 8 m hver mellom hver felling. I fellingen vil det være en midtmaske som strikkes i glattstrikk hele veien hvor du øker på hver side av denne hver 2 pinne. I andre økningspinne blir forstykkene 11 m, ermene 10 m og bakstykket 22 m. Tredje økningspinne forstykkene 12 m, bakstykket 24 m og ermene 12 m. Du skal ha 15 økningspinner totalt.

Endret av Camillok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker, jeg har brukt 2tråds ullgarn fra Nøstebarn til prinseteppet. Har en venninne som bestilte new zealandull fra 123knit.com og ble veldig fornøyd med resultatet. :) Brukte pinne 6 forresten. Helt enig med deg at det flortynne er finest. :) Kjempefin bukse prinsessen i magen får da! Måtte innom bloggen din og kikke før jeg kommenterte her. Håper du har fått hjelp fra Krølle og Camillok til oppskriftstolking. Hodet mitt henger ikke med i dag, så jeg ble helt svimmel bare av å lese innlegget... hehe ;) sorry!

 

Garnsalg er ikke noe for min lommebok for tiden, selv om jeg nettopp har bestilt et par nøster for å strikke tepper til guttene. Bestilte fra 123knit jeg også siden venninnen min var så fornøyd med det garnet. http://123knit.com/catalog/index.php?cPath=21_60_82 her kan dere se alle fargene. Har bestilt to nøster med Sart grønn og to nøster Støvet blå. Så får vi se hvem som får hvilken farge. ;) Om det blir havskummønster eller bare et helt enkelt Mor Signe med hullkant vet jeg ikke enda. Klarer ikke helt å bestemme meg. Mulig jeg bruker prinseteppemønsteret (det som er på sidene før man strikker taggene).

 

Håper dere har hatt en flott barnebursdag i dag, Camillok! Godt mulig det er en sen el du har hatt ja. Høres egentlig litt sånn ut. Krysser fingrene for at det har klaffet ;)

 

Krølle, så utrolig snilt at faren din å sponse alle flisene deres da! Kan godt skjønne du tok deg en seiersdans etterpå (eller var det det du gjorde?). Må si du imponerer med motorsagingen altså! Det har jeg aldri gjort. Er jo alltid med på alt som skal gjøres i hagen, men motorsagen er jeg litt redd for altså... Kan gjerne bruke øks, kvistkvern og diverse andre ting. Brukte jo båndsagen på jobb hver uke mens jeg hadde sløyd med kidsa, men motorsagen? Nei takk! Du er tøff! :)

 

Mannen var forresten og hentet nye bilen min på torsdag. Et sværa beist, men jeg digger den! :) Må bare bli litt vant med hvor bred den faktisk er når jeg kjører på de smale, kronglete veiene vi har her på bondelandet. ;) Har heldigvis ikke truffet bussen på noen ugunstige plasser enda, men den dagen kommer sikkert snart... Nå er det på tide å stupe til køys, gitt. Mannen er på byn og feirer en kollega sin 30-årsdag så fruen må nok tidlig opp med lillemor i morgen. Da blir det loppemarked og/eller brukt- og antikkmesse med søstrene mine :) Gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bursdagen var veldig vellykket :) alle koste seg masse :)

 

Skal bli godt å legge seg nå... Har strikket videre på rhino romperen i kveld, koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med ny bil Lollo :) du venner deg nok til Str etterhvert :)

 

Må gratulere Krølle med gulvflisene jeg også, det er så godt å slippe å gå for nest beste løsning ;)

 

Så flink du har vært til å strikke ønsker, det gikk virkelig unna med den buksa :) har du strøket den ennå på bildet? Helt skjønn sammen med jakka! Fikk du til raglanen på der nye prosjektet?

 

Jeg sitter og stusser litt over dette med strikkefasthet og pinnestr. Sandnes duo som jeg strikker nå står pinne 3,5-4 med 20-22 m. Jeg strikket den lille nyfødtbodyen med p 4, men fikk fasthet på 24 m. Med romperen nå så klinket jeg til med pinne 5 siden jeg ikke har 4,5 i rett lengde. Da fikk jeg 21 m. Synes imidlertid det blir penere resultat med litt fastere. Har aldri hørt om å gå opp to Str på p, men det er sikkert ok så lenge man er innenfor garnets strikkefasthet?

 

Og forresten, vanvittig kule fliser på badet ønsker - de likte jeg suuuupergodt!

 

Ps: Leon lagde leven i natt også, men han var nok såpass kjørt etter bursdagen at det ikke satt i gang før kl 4. Tror det er tennene, alle kommer på en gang. Har faktisk gitt paracet som ren smertelindring to netter på rad nå, etter en times skriking har han da gitt seg og sovnet... Føler meg helt mør i hele kroppen etter p ha hatt to små føtter sparkende på meg halve natta...

 

Nyt søndagen dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forsøk på forklaring av jakka dere. Jeg skal ha innleggene deres foran meg her når jeg prøver igjen..haha:D

Det er nok ikke du som ikke kan forklare krølle. Det er nok heller meg som ikke er så praktisk anlagt når det kommer til strikking:D

 

Så morsomt at du likte flisene på badet vårt Camillok:) Jeg gleder meg til å få lagt dem i den nye gangen her også. Men det blir visst noe av det helt siste de gjør inne.. for de må fly inn og ut med materialer og sko osv, og vil at det skal være perfekt når de er ferdig.

Men vet dere, nå er all parketten lagt!, og det som står igjen nå er: listing, dører(alle innedørene har kommet),en vegg skal flislegges, bytte et vindu og utgangsdør og flislegging i gangen.

Det VI må gjøre selv fortsatt er tapetsering av toalettet nede, den ene veggen på soverommet til vesla og maling av soverommet til meg og mannen. Det haster mest med maling av soverommet. Vi skulle egentlig vært ferdig i påsken med det, men jammen har det vært endel annet å ta tak i også;) Tiden strekker nok ikke alltid til desverre;)

 

Forresten... husker dere jeg fortalte at mannen egentlig gjerne vil bygge på en stue til på den andre siden av huset? vel.. jeg har tenkt mye, og orker rett og slett ikke mer bygging, og dessuten vil jeg heller ha hagen og plenen vår og BLI ferdig med bygging. Helt greit med en hagebod, en garasje og slikt altså.. men ikke mer husmasse!! Og jippi, mannen gikk med på det, så nå har vi bestemt en heller bedre omfordeling av kjøkken, stue og spisestue her istedet. Ikke nå, men om 5-7 år. Nå orker jeg ikke mer. Vi må nyte det vi har, og vi har jo fortsatt tre rom å pusse opp her hjemme. To soverom og en loftstue med trappeoppgang.. så i bunn og grunn fire rom;)

Vi begynner med soverommene nå i sommer:)

 

Til spørsmålet ditt om buksa til frøkna var strøket på bildet Camillok.. eh.. nei, den var ikke det. Jeg pleier ikke stryke strikkede klær jeg. Er det vanlig? er det lurt? er det så lett da.. ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje mer damping enn stryking, men da blir resultatet seende mye jevnere ut :) jeg kjører mitt på full guffe med damp og setter bare såvidt jernet nedpå. Vær obs om det er polyester i garnet, da tåler det ikke så mye varme!

 

Har en grinete sønn her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er søndagen snart over og jeg har vasket klær til den store gullmedaljen! Det hadde virkelig hopet seg opp... Jeg og Leon skal til Trondheim til helgen så alt måtte liksom gjøres i dag!

 

Ikke så mye igjen på rhino romperen nå, kanskje jeg blir ferdig om ikke lenge??? Merker det er stor forskjell på strikketøyet når man jobber og er i permisjon ;)

 

Leon fikk så masse fine gaver i går - masse klær og noen fine leker. 100 treklosser var en supersuksess, her har det gått i klosser hele dagen :) Han er veldig søt da, fordi han gjerne vil bygge og ikke bare rive. Skikkelig konsentrert og tar av en og en kloss, før han diskret dytter borti med tåa :)

 

Nå skal jeg prøve å holde meg våken så lenge som mulig, satse på litt dårlig med søvn i natt, opp tidlig med Leon, levere i bhg og rett hjem i seng for å sove så mye som mulig før nattevakt. To nattevakter denne uka, så er det litt fri :) Gleder meg skikkelig til Trondheimstur, da skal vi treffe alle kjente, hilse på en ny verdensborger og titte på en tvillingmage :) Blir godt med en helg bort hvor jeg ikke må gjøre annet enn å kose meg med gullet :)

 

Hvis det ikke blir noen baby i magen denne runden tror jeg at vi dropper jente-prøving og kjører på med annenhver dag i aktuelle periode... For å være forsatt ansatt på sykehuset når jeg går ut i permisjon må det klaffe nå eller neste gang.... Kanskje mnd etter der også, men da er det i såfall på hengende håret... Vil gjerne ha resttjeneste, da slipper vi alt styr med NAV og jeg får vanlige feriepenger. Hvis det ikke klaffer nå så tror jeg bare vi venter til etter turnus, mye artig vi kan gjøre om det ikke blir noe også - bla. reise til india, ekstra kosetid med Leon, hagearbeid, oppussing +++

 

Gruer meg til å være gravid igjen, men neste gang skal jeg ikke være så streng med meg selv - sist brukte jeg ingen form for kvalmestillende medikamenter. Jeg er også redd for å legge på meg nye 20 kg og ende opp på 90 kg ved fødsel. Da kommer jeg nok aldri til å bli slank igjen. Nå er det liksom et håp - det er jo bare 5-7 kg igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes så lenge siden jeg har skrevet! Leser hver dag, men mest fra mobilen og derfra liker jeg ikke å skrive. Nå når jeg først skal skrive er det jo masse å kommentere og litt for mye hjernetrim!!!

 

Kjempefin bukse Ønsker! Tror jeg må strikke den til nestemann eller i barselgave. Nå er det ikke lenge igjen til permisjon! Syns det har gått så fort! Men det går sikkert fortere for oss som følger meg fra utsiden er for dere som er midt oppi det. Husker det med meg selv også, hvor sakte tiden gikk på slutten. Ser dere fortsatt har masse å gjøre på huset, håper dere rekker ihvertfall det viktigste før frøkna kommer. Når har du født før i forhold til termin? Er det noen sannsynlighet for at hun vil ut før KS datoen?

 

Camillok, det blir spennende å se om ca to uker! Du ble jo fort gravid med Leon, og har vel ikke noe "pillerester" igjen i kroppen lenger. Skal ihvertfall krysse fingrene :) Kjedelig at jobben må avgjøre når dere skal få barn, men skjønner at du tenker sånn. Det kommer jeg også til å gjøre.

Så gøy med barnebursdag :) Leon var vel i fyr og flamme under gaveåpning?

 

Krølle, gratiss med flisesponsor! Skjønner godt at du jubler!! Deilig å slippe og finne andrevalg. Mye som skjer hos dere nå! Eneste som mangler er at du får en evigvarende ommgangssyke! Huff, nei, det må ikke skje. Så søtt med lille keiser som lukker øynene og nyter dråpene. De er virkelig gode og søte! Har du ammepermisjon? Eller lar det seg ikke gjøre overhode? Jeg er skikkelig i tvil hva jeg skal gjøre!! Har veldig lyst på det, for å få en litt mykere overgang, men vil jo gi et best mulig inntrykk på nyjobben, siden det bare er vikariat ut året. Er jo så vidt jeg rekker å få "vist meg fram" før det går ut eller forhåpentligvis fornyes. Skal jeg tenke på meg og mini eller jobb - ikke lett. Tenkte å lufte det for de, så kanskje jeg får et hint om det er vanlig der eller ikke. Ops, litt avsporing her gitt.

Hvor mye jobber en lege egentlig? Vi "andre" på sykehuset som jobber turnus jobber jo 35,5 timer, men hva med dere? Dere har jo så laaaaange vakter!!! Kan ikke jobbe hele tiden vel. Skjønner ikke hvordan dere får det til å gå opp med to i turnus, men mannen jobber kanskje bare dagvakter eller?

 

Happy, spreking!!! Gikk du til venninnen din den dagen? Var vel ikke det beste været :( Og sola er fortsatt borte. Sov lillesnupp bedre etter å ha fått godnattgrøt? Ei på barselgruppa sa det, og mini har fått den fra småfolk - nå våkner han bare en gang om natta, da er det pupp og bleieskift.

Blir gøy å høre hvordan jenterommet blir når det er ferdig. grønt var nok et smart fargevalg, så ikke alt blir rosa. Ser for meg at det blir fint med noen wall stickers.

 

MaMi, så gøy med eldste :) Tannbørste? Så mye rart de lager! Jaja. Så på god morgen norge idag at en jentegjeng stod utenfor hotellet der danserene bor, det var stas det også sa de, for danserene kommer jo borti JB :) Jaja. Toalettene og gjerdene kom opp i helgen, så alt er klart kan du si til hun.

Har dere bestemt dere ang huset? Blir spennende å høre.

 

Lollo, var inne og tittet på fargene, de var veldig fine, og passer fint sammen :) Pickles har et teppe som er litt enklere enn havskum, det er bare rett istedenfor en pinne vrang, da går det jo bittelitt fortere. Det blir også et luftig og lett teppe. Håper mannen er flink å ta vare på deg selv om han får lov å "farte" litt. Gratiss igjen med ny bil, tror som Camillok at du blir vant til størrelsen. Vi gikk fra en liten gammel polo til nyere stasjonsvogn, og det var litt uvant i begynnelsen :)

 

FruLS, hvordan går det med deg? Lenge siden vi har hørt noe fra deg. Håper alt er bra med dere!

 

Jeg har laget barnemat de siste dagene. To forskjellige middager og idag har jeg laget eplemos. Den ene middagen er med brokkoli, som han ikke hadde smakt før - og det falt selvfølgelig ikke i smak!! Jaja. Bare 9 porsjoner igjen.... Blandet inn litt banan igår og da fikk jeg lurt i han litt. Hvis ikke får jeg putte i litt eple - hvis han liker det, for det skal visst gjøre susen. I dag sov vi til kl 9, det var utrolig deilig. Ammet han når vi la oss og en gang i natt, så jeg har fått masse søvn i natt :) Nå har han sovet 2 timer, skikkelig trøtting!

Jeg har fått tette melkeganger i ene halve puppen. Det virker potte tett. Ammer og ammer for det skal visst hjelpe, men det tar ikke lange tiden før mini har tømt den friske delen og da blir han skikkelig irritert når det er tomt .Skulle ønske jeg kunne "stake" det opp, men det tror jeg at jeg lar være.

 

Nei, jeg må få sendt avgårde permisjonssøknaden til gamlejobben, har utsatt og utsatt det og nå er det egentlig for sent. Og navpapirene. Såååå sløv om dagen altså!

Og strikke, det har jeg ikke gjort siden før påske. Ikke i påskeferien engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk- utrolig kjedelig med tette melkeganger! Kan du kanskje la mini få amme på den siden og få åpnet dem igjen? Er det så lett mon tro? jeg husker ikke helt jeg;) Men tenker bare at kanskje det er best å la barnet få av det brystet først for da er det ekstra sultent og vil jobbe iherdig med å få melken ut.. eller?!?

Hehe... kan i og for seg forstå at mini ikke vil ha brokkoli-middag:D skjønner ham godt jeg:) Putte i eple hørtes lurt ut. Kanskje det er lurt! :)

 

Synes forresten dere er kjempeflinke som lager babymat selv altså. Jeg gjorde litt både- og jeg synes jeg å huske. Både ferdig -glass og noe hjemmelaget. Men det gikk jo fort til de spiste most middagsmat også, så. Ja, for ikke å glemme brødskiver uten skorpe med enten leverpostei eller makrell i tomat:)

 

Takk for komplimentet angående buksa Babysyk:) Jeg er fornøyd selv også jeg i grunn.. det ble ikke noe produkt til innlegg i noen strikkekatalog .. hehe, men pen nok:) Har strikket en hvit lue nå også.. mens jeg har lest deres innlegg for å hjelpe meg med jakka i bomull. Nå MÅ jeg ta tak i det og se om jeg forstår forklaringene deres. Gleder meg jo til å se den bittelille jakka ta form:)

 

... og jaaa.... ikke lenge til permisjonen nå nei Babysyk:) Jeg skal jobbe i ca 3 uker til nå. Men idag måtte jeg kaste inn håndkleet. Så vondt i ryggen at jeg knapt klarte å bevege meg her hjemme. Et hav av forskjell nå.. når jeg har fått hvile den litt. Skal være hjemme imorgen, og så halv dag på onsdag igjen. Lurer på å bake boller imorgen. Sugen på noe deilig hjemmebakst!

.. og ja, jeg skal innrømme at jeg har tenkt og bekymret meg en smule for om hun kan komme før KS. Eldste holdt på å komme 2 mnd. tidligere... fordi jeg ikke klarte å roe ned tempoet. Fikk rier. Men da ble jeg 100% sykemeldt og beskjed av sykehuset om å sitte stille i en stol. Så da gikk jeg faktisk 5 dager over tiden!! Med vesla hadde jeg KS 9 dager før ul-termin. Vannet gikk da jeg lå og ventet på operasjon.. klargjort og alt.

Dette er jo tredje"mann" og jeg tror heller ikke at denne vil drøye faktisk helt til 4. juni skal jeg være ærlig. Ivertfall ikke så aktiv og sprek jeg er nå.. til tross for ryggvondter og dager som dette så er jeg det. Men håper bare hun holder seg inne til starten av uke 37 jeg.. så skal jeg heller forberede meg til evt. hastekeisersnitt.

 

Huset ja:) Nå setter husbyggeren inn en snekker til her for å få fortgang i tingene. Grunnen er at de vil gjerne begynne på ny jobb. Vi har visst fått den aller flinkeste snekkeren, og det merker vi jo. Han er pirkete og veldig flink til å finne på lure og smarte løsninger og gjør ting veldig pent:)

Nå holder de på med alle innerdører, utforinger og listing. Denne uka skal vi få malt soverommet vårt så er det klart til å listes også. Rørlegger var her idag og sjekket hvor langt ting var kommet. Han/de kommer tilbake resten av uka og begynner med å bytte den gamle varmtvannstanken vår nede i kjelleren til en ny og større, samt koble på nye rør. Dessuten skal han imorgen sette opp en slik "naturlig regndusj" som vi ville ha (sånn litt gammeldags skoledusj dere vet?) på foreldrebadet samt sette på badekarbatteri osv der. Så i slutten av denne uka kan vi sette inn badekaret. Vi får ikke brukt det enda såklart, men snart... snart:)

Ja, så det flasker seg nå:)

 

Nå har jeg enda mer alenetid. Mannen tok med seg tre av barna til eldste sin dansetrening så jeg fikk slappe av. Han skal på møte etterpå ikveld og da har jeg vesla alene og legger henne. Så han ville ikke at jeg skulle være utslitt før han dro på møte. Snille mannen min:)

 

Kontroll hos jordmor på torsdag. Da er jeg 32 uker. Lurer litt på om hun da kan kjenne om frøkna har samme stilling som på ul.. altså med hodet ned.. og om hodet har festet seg.

Det kjennes ut for meg som at hun ligger slik enda forsåvidt, men tror hun har snudd kroppen sin med ryggen til høyre. Kjenner ikke spark mot venstre, men mer på midten og der hvor kroppen ligger. Lurer på om hun begynner å få litt dårlig plass nå egentlig.

 

Nå skal jeg surfe litt og drømme meg bort i hage og planter jeg vil plante i sørveggen her. Peoner blant annet. Nyyydelige, stoore og duftende peoner:) Skal titte på japansk kirsebærtre. Ikke sikker på om det går her hos meg.. men du Camillok hadde nok kunnet hatt myyye fint i H3 eller H4:) Skjønne magnoliaer og japansk kirsebærtrær osv. *sukk* så vakkert det er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, du er litt av et arbeidsjern krølle, ser deg for meg med motorsaga ;) melder meg inn i gratulasjonsgjengen, så FANTASTISK med spona skiferfliser! slenger på et hurra for trappa og jeg, ble jo helt forelska i den :)

 

grattis med ny bil lollo! trenger litt ekstra plass med tre barneseter kan jeg tenke meg! hvilken var det dere endte opp med igjen? ser for meg at du sitter høyt og har god oversikt, det er herlig!

 

jeg gikk på besøk ja babysyk, var guffent vær men herlig å gå langtur! brukte ca 1,5 time, hadde et lite stopp på barnas hus på veien ;) tok banen hjem igjen, det hadde blitt litt for mye oppoverbakker for meg :P tja, vi sover vel ikke noe bedre egentlig. på gode netter våkner hun omtrent når vi legger oss og kl to og så seks, men har hatt flere netter i det siste hvor hun absolutt skal våkne annenhver time. tror egentlig ikke hun har behov for så mye mat på natta men har ikke orket å ta kampen ennå, funker jo så fint med puppen ;) også spiser hun fortsatt lite fast føde så mulig hun spiser seg litt opp på natta! det er et par teskjeer her og et par der.

 

oi oi, bare tre uker til permisjon ønsker!! tida flyr jo! buksa var kjempesøt :) du strikker jo til den store gullmedaljen! spennende med alt som skjer i huset, og enda mer oppussingsplaner! du er gal ;) så et skikkelig fint hus på finn i dag, men altfor dyrt også ligger det i gokk...men det hadde akkurat det kjøkkenet jeg drømmer om så tror jeg må lagre annonsen og bruke som inspirasjon en gang! og da måtte jeg tenke på deg som driver å bygger drømmehuset ditt :)

 

jeg er så spent på denne prøvingen din camillok, krysser fingrene for deg :) klart du må ta kvalmestillende hvis det blir for ille! nå skal du jo ta deg av lille Leon og jobbe i tillegg så må gjøre hva du kan for å holde deg i form! jeg er sikker på at du klarer å gå ned etter et nytt svangerskap! er jo ikke sikkert du legger på deg like mye med neste mann heller, hvis du ikke er kvalm kan det hende du orker å være mer aktiv!? så koselig med fri og litt mammatid :) det må du nyte med god samvittighet!

 

lykke til på konsert mami! du skulle være med skulle du ikke? jeg misunner ikke deg som bor i nærheten babysyk! de begynner vel snart å flokke seg...kjenner jeg har blitt helt folkesky på mine eldre dager så er glad jeg slipper å være i nærheten :P og kan kose meg med galskapen på tv. jeg så også det intervjuet på god morgen norge, helt vilt hvor mye penger folk legger i det! og at de synes det er greit å skulke tentamen for å henge utenfor grand hotell? jaja, dem om det (og foreldrene deres...)

 

vi (les: mannen) er ferdig å male barnerommet nå, jeg er SÅ fornøyd med grønnfargen, den er skikkelig vårlig og helt sånn vi ville ha :) mer vår der inne enn utenfor nå, bor midt i tåkehavet, ser knapt naboblokka om dagen ;) så nå venter vi bare på svigerfar som skal kommme å hjelpe oss å legge gulv så er vi snaaart ferdig! gleder meg til å innrede, og å prøve å legge lillesnupp på eget rom! skrekkblandet fryd det der!

 

har jeg forresten skrytt av at hun har begynt å krabbe? det går sakte sakte, men fremover :) hun er superstolt, og mor er selvfølgelig superstolt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg hadde jo helt glemt å skryte av motorsagferdighetene dine krølle!!! Det skal nok mye til før jeg tar fatt i en motorsag. Er skikkelig pinglete sånn! Og med en tømrermann så tar han seg av alt handy-arbeidet. Får sikkert ikke sette en spiker i veggen engang, for han er så utrooooolig nøye på at alt skal være perfekt!

 

Ønsker, jeg ammer på den vonde puppen først ja. Det skal visst hjelpe, hvis man er heldig så løsner "proppen". Var bare meg som forklarte dårlig. Mente bare halvparten av det vonde brystet. Kjenner at halve siden blir slapp, mens den andre halve er hard. Men det er heldigvis ikke så himla ømt mer, så jeg satser på at kroppen ordner opp.

Jeg syns brokkoli er godt jeg da :) Hjemmelaget brokkolisuppe, mmmm! Tror jeg kommer til å kjøpe litt ferdigmat også. Ganske tungvindt å lage alt selv tror jeg. Bør jo helst variere litt i hva han får og det virker så vanskelig.

 

Happy, det er lov å ta banen hjem! Det får da være måte på hvor sprek man skal være! Har du forresten begynt med sportsvogn? Jeg har tenkt på det lenge, men ikke kommet så langt enda.

Prøver å se for meg hvor du bor, men skjønner det ikke helt. Barnas hus, det ligger på Ullevål, hvis ikke du var på en annen. Og så kan du gå til Hovseter. Hmmm.... Men du må ikke si det hvis du ikke vil altså.

Rakk ikke se på Puls. Syns sånt er spennende, men så er jeg samtidig litt pysete når det gjelder blod. En ting jeg syns er grusomt å se på er fettsuging, når de kjører den "pinnen" inn og ut, uuuugh!

Tror ikke det blir mye bilkjøring de neste dagene nei, ser for meg et voldsomt kaos! Håper bare ikke det er mange som blir skadet, det er litt ekkelt, når folk besvimer i folkemengden.

Krabbe ja, har helt glemt å gratulere deg! Så morsomt :) Har hørt at jenter er tidligere ute enn gutter. Mini han ligger ganske stille. Han flytter seg rundt og rundt, men det er omtrent det. Hender han løfter litt på rumpa, men ellers tror jeg han har det ganske bra akkurat der jeg legger han.... Lar du lillesnupp ligge rett på gulvet? Ser for meg at det er litt bedre gli der. Vi har treningsmatte med teppe oppå, kanskje det er det som gjør det. Du har vel mer enn nok med å passe på at hun fikler borti ting du nå :) Det er det positive med å ha en "treiging" :)

 

Idag på babysvømminga fikk de små prøve sklie. Først tenkte jeg hjelpes og ville ikke være førstemann. Men de ble holdt av instruktøren og skle rett inn i armene våre. Syns det har blitt mer morsomt nå, det er akkurat som om instruktøren har litt mer struktur over timene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så jeg har nevnt krabbingen ja! Jeg legger henne som regel på teppet eller en sånn gymmatte, også flytter hun seg ut på parketten selv ;) ei i barselgruppa ble anbefalt av hs å legge babyen rett på gulvet for da er det lettere å komme seg rundt... Litt usikker på om jeg hadde gjort det, er jo ganske kaldt og hardt hvis man bare ligger der... men går jo an å legge ham på gulvet i noen minutter og se hva som skjer! Vi bor på røa! Nå har jo du "røpet" at du bor på Fornebu så da får jeg følge på ;) skriver ikke så mye hemmelig her så hvis noen klarer å identifisere meg er det ikke verdens undergang :)

 

Usj, håper de tette melkegangene løser seg opp snart! Varm dusj, varme omslag og masse amming er vel tipsene...

 

Får gå å lage litt kveldsmat her jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller du skrev at hun var bortpå skoene dine, og så tenkte jeg at jeg måtte gratulere men så glemte jeg det.

Og jeg som skulle tippe Røa, ahh. Da hadde jeg i hvertfall rett inni meg da:-)

Vi har varme i gulvet, så jeg kan egentlig bare skru på den. Men får se om han bare blir liggende på matta. Når han ruller fra mage til rygg dunker han hodet, så det blir kanskje for hardt på gulvet.

 

Har allerede spist kveldsmat, men er fortsatt sulten:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...