Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Hehehe... må le godt nå og rister på hodet her må jeg innrømme krølle:D tenk å savne regnet!.. og synes at for mange(går det an?!?) soldager kan være slitsomt! Det er bare bergensere som kan synes noe slikt tror jeg! :D men guri, imponerende synes jeg også. Vi østlendinger surmuler jo hvis det blir for mye regn og klarer nok ikke på samme måte som dere vestafor å glede oss over vær uansett vær.. for å si det slik. Jeg var i Bergen over en periode en gang i tiden og selv om det regnet der, gikk bergenserne bare i helt vanlig tempo, med stilige gummi-antrekk og paraplyer.. smilende uansett! men her på østlandet.. dersom det regner, så løper vi rundt i halvdårlige regnantrekk. Haster fra A til B og surmuler over frisyrene som blir ødelagt under regnhetta;) Jeg er likedan, og vet heller ikke hvordan å finne triksene for å faktisk like regn;)

 

Camillok- jeg stiller meg bak.. hvem sa det? krølle?.. du er altså såå imponerende med både sy- og strikkekunnskapene dine synes jeg!!! Det ser alltid perfekt ut og HELT profft! Jeg bøyer meg i støvet! Hihi... lille Leon ser litt "dandy" ut med glattslikket sveis bakover der. Nesten litt " italiener-sveis" der jo lille skjønningen din:)

 

Hvordan går det med dere andre da? FruLS, Happy synes jeg det er en stund siden har skrevet nå også!

 

Nei, du kan ikke skryte så mye av dine 4 kg opp du heller synes jeg Lollo;) Spesielt ikke med tanke på at du har TO nurk i magen som begge veier litt.

Gratulerer med ny bil. Tenk som ting forandrer seg over natten når man får tre eller flere barn! Èn ting er når det tredje barnet er planlagt, men her fikk dere jammen en liten overraskelse dere med tvillinger på vei. Da MÅ man jo bare kjøpe ny bil, ny barnevogn, en seng til, en tripp-trapp- stol til osv, osv. Skjønner det hvis man kan bli litt oppgitt over utgifter i fleng da gitt;)

 

Det var vel en veldig fin vekt på mini det Babysyk? :) tenker han er en liten go´ing jeg:)

 

Selv var jeg og mannen på føden på sykehuset igjen. Frøkna i magen sov mesteparten av tiden men på slutten ga hun fra seg noen spark og beveget seg litt. Vi fikk bekreftet at det er ei jente atter en gang:)Herliget som jeg gleder meg til hun kommer og jeg kan se meg umett på henne:) Alt var bra. Det er tydeligvis jeg som ikke legger på meg, for hun ligger nå på ca 1620 gram, noe som faktisk er +13% ift. uke 30. Helt normalt med andre ord og hun kan faktisk fint bli opptil 3,9/4,0 kg med denne veksten!

Ellers alt bra. Hun ligger med hodet godt ned nå, med ryggen mot venstre og sparker mot høyre. Fortsatt god plass i og med at vi så hun strakk hele beinet sitt ut og presset det mot livmorveggen. Så utrolig koselig å se ansiktet hennes (selv om vi ikke fikk 3D). Så den lille nesetippen, munnen og haka:)

 

Så nå kan vi så absolutt slappe av! Vi er ganske slitne etter to dager frem og tilbake til sykehuset og stresset med å bekymre seg for om alt faktisk er bra. Mannen hadde med seg kamera og tok noen bilder da jeg lå på benken der først og fikk gele over magen. Veldig gøy å sette det inn i albumet til frøkna!

 

Forresten.. har lagt ut et innlegg jeg også på bloggen nå. Der ser dere gulvlisene på badet og det som etterhvert kommer i gangen.

krølle- 175.000,- høres veldig lite ut til bare ett kjøkken synes jeg må jeg innrømme!Vi har slike "miele-greier" hehe.. og bare hvitevarene til kjøkkenet kostet over 50.000,-.. og vi har kjøkken fra Ikea!! OG vi droppet den innebygde kaffemaskinen fra Miele til 20.000,- som vi skal heller prøve å få satt inn nå snart. Ok.. benkeplaten er spesiell.. ekstra tykk i heltre mørkbeiset eik til .. tja, tror det ble nesten 30.000,-! Tror vårt kjøkken kom på ca 250.000,- altså, selv om da kjøpte peis til å ha der også da altså. Men det er IKKE billig moro å bygge nei.

Selv gleder jeg meg til ikke å irritere meg over liten plass, men heller være fornøyd nå og kose oss med det vi har.. endelig!! .. så kan vi heller bygge når vi har lyst.. på uthus, garasjer, boder og gjestehus alt ettersom lysta tar overhånd.. ikke fordi vi MÅ pga plass. Puhh... har liksom hatt det trangt i litt for mange år nå synes jeg. Men det er fort glemt når huset står på plass! :)

 

Forresten... noen som orker å ta på seg prinseteppet(det som prinsesse Mary brukte) på bestilling?!? Jeg tror ikke jeg orker eller får tid til det jeg dere.. og får aldri tid til å vise søsteren min mønster osv.. og ikke sikkert hun orker det uansett så;)

Hvis noen av dere vil strikke det for meg så gir jeg gjerne betaling for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei jenter

ah, må ikke la det gå så lang tid mellom hver gang jeg skriver, har jo ikke sjans å kommentere alt... men det har jo vært så fantastisk vær så er ute hele tiden :) kjenner meg litt igjen jeg da krølle, får så innmari dårlig samvittighet hvis jeg er inne i finværet, og tenker at nå kunne det godt ha regnet litt så den siste snøen forsvinner! nede i byen er det vel helt bart men her oppe på bjerget ligger det fortsatt en del, måtte faktisk ha på brodder på en liten del av trilleturen i går! men klager ikke på sola altså, er heeeelt fantastisk! har tilbragt to ettermiddager på terrassen til ei venninne, og etter første dagen oppdaget jeg at jeg var rød på brystet og lurte på hva i all verden det kunne være...litt solbrent ja, hadde glemt at det var mulig ;)

 

jeg har sneket på bloggen din camillok, og de muffinsene til Leons ettårsdag så nyyyydelige ut, fikk nesten vann i munnen :) og som vanlig blir jeg imponert over sykunnskapene dine! flink flink flink! gleder meg til å se litt hagebilder snart jeg :) tenkte på deg når jeg så nyhetene her om dagen, nå som det er så mye snakk om turnusleger i akuttmottak. håper du har gode kolleger og flinke bakvakter som faktisk gidder å komme når du trenger dem!

 

det var jammen ikke mye vektoppgang på noen av dere gravide! men finfin størrelse på alle babyene, du må jo være en superruger lollo, og så like i vekt begge guttene :) bra du er blitt sykemeldt nå! godt å se at alt var bra på undersøkelser ønsker! ble litt skremt da jeg leste at du hadde vært på føden jeg og! og så god størrelse på vesla, du må jo ha gått ned en del i deg selv hvis du knapt har lagt på deg en kilo!

 

søteste, lille keiser! savner mamma'n sin så fælt :) du får kose litt ekstra på ham krølle!

 

fin vekt babysyk, akkurat det samme som lille bolla her! men hun var fire cm kortere da ;) håper han slutter med den nattullingen snart! de trenger jo ikke mat annenhver time på natta nå lenger. er sånn her også enkelte netter, men orker ikke ta kampen der og da...må vel bare bestemme seg og kjøre knallhardt regime en stund... jeg kjøpte holle sin risgrøt, litt klønete for når jeg kom hjem så jeg at den skal blandes med mme... jaja, ikke sååå mye vanskeligere da. så lagde velling av den, og det slo an. men grøten synes hun fortsatt ikke er noe særlig. men prøvde nestle sin god natt grøt fra 6 mndr, og den virker det som er litt mer interessant! også fikk jeg en pakke (svensk) velling fra ei på barselgruppa så nå tenkte jeg å prøve å lage en halv porsjon og gi vekselsvis med grøt på kvelden. hun spiser kanskje fire t-skjeer grøt så blir nok ikke kjempemett av det. og velling av den god natt grøten er ikke så spennende...ikke lett å forstå seg på den frøkna her! tror hun er den eneste babyen jeg vet om som ikke synes fruktmos er noe særlig... :P hun har faktisk sovet ganske bra etter at vi kjøpte den nye grøten, klarer ikke helt å skjønne at noen få t-skjeer skal gjøre susen, så kan hende det er tilfeldig! men spiser når hun legger seg, når vi legger oss også i to-tre tiden. og da sover vi til kl seks. og det kan jeg leve med!:)

 

ellers har lillesnupp begynt å krabbe! det går saaaakte, men fremover! hun konsentrerer seg veldig og er så søt! ikke alltid hun gidder, men hvis jeg lokker litt med en bamsehund hun er begeistret for kommer hun :) moro moro, men må vel snart begynne å barnesikre leiligheten!

 

ellers har vi hvertfall klart å rydde ut og rive det som skal rives på barnerommet! skal på ikea i dag og kjøpe litt stash, også kommer svigerfar og skal planlegge litt med mannen. tror han kjenner noen så vi kanskje kan få litt billige materialer. må bl a ha ny dør, og med utforinger og alt koster det jo litt. kan ikke akkurat sammenlignes med disse husene deres, men lommeboka er litt skrapa for tida ;) gleder meg til å få full lønn igjen! leste en reportasje der sjefen min var med i vg her om dagen, og da kjente jeg at jeg gleder meg til å begynne å jobbe igjen! det var egentlig veldig godt, for kjenner på at det er "bare" drøyt tre måneder igjen av permisjonen. tida har gått så fort, og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å gå fra lillesnupp og være borte hele dagen! men alle andre klarer det jo, så skal nok gå bra her og :) heldigvis er faren hennes veldig flink med henne så er veldig trygg på at det skal gå bra så lenge han er hjemme!

 

ser ut som noen puttet på meg en femmer i dag gitt dette ble langt! god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig veeeldig rolig vakt her - tenker nok at jeg jinxer hele greia her nå og vi får en syyykt hektisk natt ;)

 

Så koselig med tilbakemeldinger om bloggen :) Skal se om jeg får tid til å sy en bukse til lille Keiser Krølle! Tid er igrunn det største problemet om dagen... Har så mye jobb at det ikke blir tid til noen verdens ting!

 

Babysyk; den rhino romperen er supersøt, takker for tipset :) Går ikke så fort nå om dagen da... Jeg strikker i Sandnesgarn duo på pinne 5, så det burde da gå ganske radig ;) Stripete turkis og limegrønn. Søkte litt på nett og har nå fått inn teknikken jogless stripes - slik at det ikke blir tydelig hakk når man bytter farge på stripene :)

 

Ønsker; jeg har ikke tid til å strikke prinseteppe til deg desverre, men kom til å tenke på om det kanskje fins noe eldresenter for oppegående pensjonister i nærheten der du bor som du kan henge opp en lapp eller noe? De elsker jo ofte å strikke til småe nye verdensborgere!

 

Åja, det glemte jeg nesten å skrive, Leon gikk sine første skritt i dag :) Tre skritt før han deiset ned på baken igjen. Såååååå stolt han da, og vi også :)

 

Nei, nå var det litt som skjedde her, må gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy, så koselig å høre at snuppa har begynt å bevege seg rundt på gulvet da! Det er så kjekt å se hvor stolte de små er når de kravler rundt. Huff, permisjonstiden går fort, gitt. Det er veldig rart å være borte i begynnelsen, men du fikser det nok helt sikkert. :) blir nok godt med full lønn igjen også. Har du 80% utbetaling nå eller? Forresten så mente legen på Haukeland også at jeg var en superruger. Jeg er visst skapt for å være gravid ;)

 

Hvordan gikk det på Ikea i dag da? Fikk dere tak i det dere skulle? Vi var også en tur på Ikea i dag. Skulle bare ha en lenestol til lille, men endte opp med både den, telt, taklampe, vegglampe og et lite bord med to stoler til henne. Hun sov seg gjennom hele turen og våknet først da vi pauset i kafeen før vi betalte ;) både lenestol og teltet ble montert da i kom hjem og det var stor suksess!

 

Ønsker, jeg holder fortsatt på med prinseteppet til nevøen min og blir nok ikke ferdig med det første, så jeg må nok stå over å ta på meg noe oppdrag. Du kan jo høre på strikkesiden på fb om du er der. Evt på en kjøp og salg av strikkeplagg. Eller som Camillok sier, henge opp lapp i nærområdet eller på eldresenter. ;)

 

Hurra for Leon som har begynt å gå!! S gøy da, Camillok! Krysser fingrene for videre rolig vakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner endelig å komme meg nå, og godt er det. Hoster fortsatt som om jeg har dobbeltsidig lungebetennelse, men er absolutt bedre.

 

Flinke Leon som har begynt å gå. Mine søte små knøtt bare gidder ikke. Dvs, jeg tror de er litt ekstra forsiktige av seg. Vil gjerne være helt trygge før de tørr å slippe. Ene kan reise seg og stå rolig, men blir vanskelig med å gå.

 

hmmm.. Bomullen ligger tungt enda, husker ikke mere...

 

Misunner ikke noen nattevakter, jobbet av og til på natt når jeg jobbet i ungdomspsykiatrien, men det funket ikke helt for meg. Jeg er alt for avhengig av å sove på natten :)

 

Bra du er sykemeldt nå Lollo, viktig å ta vare på deg selv og samle krefter. Tro meg, du trenger det, du har jo lille også å ta vare på.

 

Til uken kommer entrepenøren som skal gi oss tilbud på kjøp av huset/tomta, for å inspisere og blant annet se på utsikt fra huset vårt nå. Håper det kan bidra til at de kjøper, for vi har absolutt fantastisk utsikt her. Kjenner jeg vipper veldig mot å flytte til nytt nøkkelferdig hus.

 

Nei, nå er det natta .

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Føler det er lenge siden jeg har vært her inne nå. Er ikke helt med om dagene. Samboer og jeg har det ikke helt bra, og jeg må innrømme at det sliter meg helt ut. Tror han er sjalu. Igår la jeg meg tidlig og han kom etter noen timer. Da sørget han for å vekke meg og ville skravle. Når jeg sa at jeg ville sove, bare fortsatt han og mase og prikke meg i siden. Når det ikke funket sørget han for å vekke mini ved å bruke skarpt lys på mobilen. Da kunne jeg ihvertfall ikke sove. Men ikke S..... om jeg gadd svare han da. Som om ikke det var nok hadde han satt på vekkerklokken til tidlig idag sånn at mini våknet og ikke fikk sove mer, altså våknet jeg også, mens han selv fikk sove noen timer ekstra. Drittsekk!!!!!!!

 

Nå har han latt mini bli overtrøtt, og har tenkt å gi han tilbake til meg. Kjenner at jeg blir så sliten!

 

Nei, må ikke skrive mer for da begynner jeg å gråte. Gidder ikke det forran han nå.

 

Heldigvis stoppet mini å sutre når han kom til meg, men jeg får legge han stakkars.

 

Sorry superego, men måtte bare blåse ut. Får se om jeg får overskudd til litt mer skriving etterpå. Er jo så mye spennende som skjer!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff babysyk! Fikk helt vondt i magen når jeg leste innlegget ditt. Så kjipt :( synes det var skikkelig dårlig gjort å vekke deg, synes du hadde all rett til å bli sur, det hadde jeg blitt... Hva er han sjalu for? At du får være hjemme med mini og kose deg? Du trenger ikke svare hvis du ikke vil altså! Du får sette deg ned å ta en skikkelig prat med ham! Sender en klem og håper det går seg til snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg vondt i magen og hjertet også Babysyk:(

Jeg også lurer litt på hvorfor han er sjalu. Tenkte også umiddelbart på det at du og mini er så mye sammen og at han føler seg kanskje litt "satt tilside"?. Men uavhengig av det var det skikkelig, skikkelig dårlig gjort å vekke både deg og mini inatt!! Det er ikke lov å oppføre seg så dustete og barnslig!!:( Grrr... !

 

Jeg håper det retter seg Babysyk, og at dere kanskje kan snakke om det?!? Vi har alle knuter på tråden med våre kjære.. sånn er det bare. Ingen er hverken feilfrie eller har perfekte forhold, men det løser seg ofte med en prat ivertfall. Kanskje du skulle invitere til en prat?;)

 

Stor klem sendes din vei !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for omtanke! Godt å ha dere :) Syns det er dumt å snakke med venninner om det, for jeg vil jo ikke "sverte" han heller, om dere skjønner.

Virker som han er sjalu på at mini er avhengig av meg. At hvis jeg vil bort så blir mini med. Men det er jo litt hans egen feil siden han ikke vil gi MME. Da kunne jeg gjerne dratt bort litt så de fikk alenetid. Og han ser ganske mye til mini i forhold til andre fedre, for han er jo bare på skolen to dager i uka, de andre dagene er han hjemme. Selv om han leser så kan han jo hilse på.

Han har vært barnslig i dag også, herregud så mye teit han kommer med! Vet ikke om han mener det eller bare sier det for å provosere. Egentlig prøver jeg å bare la det gå inn det ene øret og ut det andre.

Har prøvd å prate med han, men han vil ikke høre hva jeg sier. Da blir han bare skikkelig sur. Det jeg har fortalt her er bare en brøkdel av det vi sliter med, men føler det blir for privat. Jeg har foreslått parterapi eller noe, men det vil han ihvertfall ikke. Det er jo mange par som sliter når de har små barn, men jeg føler at han er totalt forandret fra den personen jeg ble sammen med og falt for. Alle har dårlige sider selvfølgelig, men det får da være måte på!!! (huff da) Og jeg er ikke perfekt jeg heller altså. Nå har han heldigvis dratt til stavanger for et døgn, og det skal jeg nyte!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig leit å høre Babysyk! :( Det er absolutt ikke uvanlig at barnefar føler seg tilsidesatt og blir sjalu når en baby kommer har jeg lest flere steder og mange ganger. Så du er nok ikke alene om dette altså, om det kanskje er noen trøst.

Han burde såklart være med på parterapi.. men ofte tror jeg menn ser på det som litt å gå "overboard" eller "dette fikser vi fint selv". De vil liksom ikke at andre skal "ta i det" om du skjønner?

Litt vanskelig å gi råd på dette kjenner jeg.

Grunnen til det er nok at jeg selv er litt fastlåst i hvordan jeg en gang hadde det med barnefar nr. 1 hvor han heller ikke ville til parterapi, og han var skikkelig barnslig og oppførte seg teit og jeg følte han forandret seg over natten han også. Han var på den andre siden ikke sjalu. Det jeg har sett i ettertid er at det kanskje var JEG som faktisk forandret meg.. til å bli totalt moderlig og kanskje litt mer opphengt i babyjenta vår enn i ham og jeg nøt hver eneste gang jeg kunne være alene sammen med babyen min.. uten ham. Det skjønte jeg ganske snart ikke var riktig og at forholdet ikke kunne vare.

Jeg håper fortsatt at dere finner ut av det Babysyk. Det hørtes og var dramatisk ut denne historien om meg selv og første barnefar. Jeg overfører ikke noe av dette på deg og din sambo altså. Ikke misforstå! Men det er vanskelig å gi råd når jeg opplevde det du forteller... hver eneste dag i en laaang periode. Det var nødt til å gå galt for meg og ham liksom. Det er ikke det for dere. Elsker du ham høyt nok og er du stolt over ham og respekterer ham, og han det med deg, så klarer dere dette og da må du bare jobbe videre for å få ham til å innse at man klarer ikke se alt selv i en slik situasjon.. men at noen ganger trenger man andres og litt mer profesjonelle sider av saken, og at det dermed er lurt å gå til parterapi. Det er bare en styrke å gå til terapi. Kan tenke meg man lærer mye om seg selv!

Tror egentlig det er lurt å gå til parterapi når man har det godt i et forhold jeg.. FØR det går galt.

For èn ting er jeg overbevist om... dersom man ikke snakker om små ting blir de fort store og eskalerer og formerer seg slik at det blir bare flere og flere ting man gjerne egentlig skulle ha tatt opp og snakket ut om.Det blir aldri bedre av ikke å snakke mener nå jeg.

*sukk* .. jeg håper inderlig det roer seg hos dere, at dere får snakket skikkelig sammen og at dere løser dette sammen!

Stor klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt Babysyk!

 

Jeg føler at min kjære kan være litt på samme måte som din, og jeg er ganske sikker på at han var litt sjalu på all oppmerksomheten Leon fikk også. Selvsagt ikke teit akkurat på de samme områdene, men når det kommer til å ikke ville prate om ting så er min minst like ille!

 

Det jeg har oppdaget at hjelper er å skrive brev. Da slipper han samtale hvor han føler seg angrepet. Jeg får sagt hva jeg vil, men jeg føler selv at det er litt lurt innimellom at jeg ser det svart på hvitt - da blir det ofte mer saklig fremlagt. Og selvsagt med litt godord i forhold til de tingene han gjør og mener som er positive. Har opplevd at han da i etterkant har kunnet "prate" om det; ikke som at vi setter oss ned for å prate, men at det kommer naturlig opp i det daglige. Jeg har også funnet ut at det lønner seg å fremlegge ting når han er opplagt og mett og helst på en sånn måte at det appellerer til hans sunne fornuft :)

 

En ting er sikkert, det var ganske tungt når Leon var på samme alder som lille din Babysyk, men at ting er 100 000 ganger bedre nå. Nå er faktisk jeg nesten litt småsjalu fordi de to gutta har blitt så knyttet de siste ukene ;) Tar meg i det da... hehe :)

 

Men et lite pusterom av og til er bare sunt, kos deg med litt alenetid du :) Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Babysyk, nå fikk jeg helt vondt av deg. Sånn som du beskriver det så høres det litt likt ut som jeg og mannen gikk gjennom i fjor vår. Lille var veldig avhengig av meg og det var ikke ofte vi var noen steder uten henne. I tillegg nektet jo hun å være med pappaen sin (og noen andre for den saks skyld) i mer enn to minutter før hun skulle tilbake til meg. Han jobbet mye og var ikke særlig interessert i henne ganske lenge, så det er jo for så vidt ikke rart at hun var skeptisk til ham. Ville ikke hjelpe til med noe stell eller mating. Men plutselig fant lille ut at pappaen var spennende og grei likevel. Det hjalp veldig på for oss. I tillegg hjalp det også å komme seg bort litt. Selv om lille var med og sov i rommet ved siden av..

 

Håper dere finner ut av det når han kommer tilbake da. Er ikke noe kjekt å ha det sånn. Vanskelig hvis han ikke vil være med på parterapi, men han kan jo ikke grave hodet ned i sanden og late som om det ikke er noe galt. Sender deg en god klem, Babysyk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så søte og gode alle sammen! Det hjelper litt å høre at ikke "alle andre" har perfekte forhold til enhver tid. Ønsker, takk for at du deler din historie, skjønner at du ikke mener å si at vi må ende sånn. Har tenkt flere ganger at "Ønsker har jo kommet seg gjennom det og er lykkelig nå så da må det jo gå for meg også" selv om jeg helst vil at det skal funke med samboer da.

 

Idag har jeg satt sammen tripp trapp stolen. Syns det var greit å gjøre det uten at samboer hang over skuldrene mine som en hauk :) Men får vel vente med å plassere mini der til samboer kommer hjem.

 

Blir jo helt bomull oppi dette. Men får prøve meg på litt kommentering. (Bare lage kaffe først :) ) Sånn....

 

Lollo, så bra at alt er bra med guttene. Enig med legen, at du er en superuger:) Håper at kreftene kommer tilbake og at du kan kose deg fram mot termin. Ok, så får man kanskje ikke mer krefter, men at du er såpass at du føler deg vel og kan kose deg.

 

Ønsker, sier som de andre at du kan henge opp lapp. Er en side som selger babytepper, men tviler på at de har prinseteppet, for mener de er maskinstrikket. Jeg har fortsatt bølgemønsteret opp i halsen (å strikke, ikke se på det) etter at jeg strikket et bølgeteppe til mini, så jeg må nok avstå.

 

Krølle, hvordan gikk det på byggemøtet? Håper det gikk deres vei og at trappa ble prutet ned i gulvet eller ihvertfall til en overkommelig pris.

Må si jeg ikke misunner hverken deg, lille keiser eller mannen din. Har lille keiser alltid vært mammadalt, eller ble det bare veldig tydelig nå? Jeg har aldri lagt merke til at mini er spesilet mammadalt, men det finner vi vel ut av når jeg begynner å jobbe.

 

Happy, det var litt av en grøthistorie. Lenge siden jeg leste det nå, så jeg husker bare mange grøter, knipemunn på lillesnupp og en veldig tålmodig mor! Det høres ikke lett ut. Håper det plutselig løsner. Hvis det er noen trøst var det flere i barselgruppa som hadde lignende historier med et resultat at babyen nå spiser "normal" mengde. Kanskje hun rett og slett ikke er noe grøtmenneske. Hva med å prøve brød? Legen sa til oss at vi kunne gi mini en skalk som han kunne gnage på. Har ikke kommet så langt enda, men det kommer nå som tripp trappen er satt opp.

 

MaMi, nå er vel eldstejenta i humør? Er jo i disse dager konserten er. Du må fortelle hvordan hun hadde det. Kan se for meg at hun er helt i hundre etter konserten :)

Må innrømme at jeg ikke er like happy, for vi bor rett ved og trafikken blir dirigert like forbi her. Regnet litt på det og det tilsvarte ca 2000 busser. Ser ikke for meg at jeg bruker bilen de neste kveldene. Jaja, er ikke så ofte det er så store konserter da heldigvis.

 

Her har jeg inntrykk av at alt jeg putter i munnen til mini går ned. Ga han potet her om dagen. Så ikke ut som har likte det, men det kom ikke ut. Har får et uttykk som ser ut som han ikke tørr spytte det ut, hehe. Men vi prøvde grøt med gluten og etter det har han fått skikkelig løs mage. Nesten sånn som den var før når han bare fikk pupp. Har gått over til en glutenfri for å se om det er det, eller melk. Krysser fingrene for at det ikke er cøliaki. Han våkner fortsatt på natta, men det er bare en slurk pupp han skal ha og så er han fornøyd, så vi må snart venne av med det. Drømmer om en god natts søvn ;)

 

Camillok, så fra Fredrikstad sykehus på nyhetene. Tenkte på deg :) Men ser for meg at du er såpass flink at du ringer bakvakt om det er noe. Har forsåvidt inntrykk av at enkelte sykepleiere heller ringer en gang for lite enn en gang for mye på natt for ikke å vekke legen. Har forresten en skolevenninne som er LIS på Fr.stad sykehus. Men det er vel såpass stort at du ikke automatisk vet hvem hun er....

 

Ok, da husker jeg ikke mer. Nå har mini våknet og jeg må ordne noe mat til han. Burde spise selv også, glemmer det helt av og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk akkuat avverget å få orange flekk på hvit vegg istad, puhh!

 

Kom plutselig på noe, Happy, jeg har bare laget hirsegrøten med vann, og ei på barselgruppa hadde kjøpt inn alle Hollegrøtene og laget de med vann, så det burde gå greit det. Blir styrete å lage MME i tillegg sikkert. Ihvertfall i lengden.

 

Camillok, det var noe jeg skulle si til deg også, men nå har jeg glemt det igjen. Gratulerer med gående gutt forresten :) Ja, å skrive brev, det prøvde jeg til min forrige kjæreste. Ble bare mange mange sider og ikke særlig velformulert så jeg tror ikke det passer for meg. Eneste må være hvis jeg er litt sint, å skrive det ned istedenfor å rase på samboer - litt som å telle til ti. Men det er nok en veldig god metode (for de som kan formulere seg brukbart) , da kan mannen din lese brevet når det passer han - opplagt og mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, opplagt og mett - han høres jo litt enkel ut mannen min ;) men jammen er det lett å glemme når han er sulten og kranglete ;)

 

Tror jammen vi er prøvere jeg nå, tror det blir El i kveld eller i morgen... Det er i hvertfall fruktbart slim og lyst i stort monn :P har egentlig lyst til å legge inn ett forsøk til, men litt fristende å se om "gammel sæd" metoden faktisk funker og øke oddsene for jente... Ikke det at det spiller noen rolle for meg, men jeg tror mannen ønsker seg ei lita tulle :) hva tror dere? La inn aksjer i går kveld... Pleier å ha heller litt kort enn litt lang syklus så hvis vi skal forsøke jentemetoden bør vi vel ligge unna nå... Synspunkt ønskes snarest ;)

 

Det var skikkelig koselig på jobb i dag, fikk med meg to store operasjoner og mannen var også med på den ene! Etterpå hadde vi "konkurranse" på øvingsboksen for kikkhullskirurgi - gøy så lenge han er bedre enn meg selvsagt ;)

 

Det er så utrolig deilig med vår nå! Kjenner at jeg blir helt yr og glad! Er litt bekymret for hva sommeren skal by på om jeg får baby på vei, men har på forhånd bestemt meg for at det ikke er noen skam å ta kvalmestillende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så spennende Camilok!!!

Hmm, jeg ville "stengt sjappa" og sett om det ble jente av det. Men mulig det er litt for nære El at dere hadde sex igår. Trodde det måtte/burde være flere dager mellom. Om du ikke er totalt desperat etter spire så ville jeg ventet, men det er jo veldig mye lettere for meg å sitte her å gi råd om det da. Man vil jo som regel få spira på plass fortest mulig!

 

Så hyggelig med operasjon sammen med mannen da :) Hvordan blir det å jobbe sammen med han? Eller blir dere ikke hengende så mye oppi hverandre?

 

Jeg er skikkelig tåkete, her sitter jeg og ser etter trafikken til konserten og lurer på hvorfor det er så få biler..... Konserten er ikke før neste uke.....Jada.... Tiden går visst ikke så fort som jeg trodde allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, spennende med prøving Camillok!! Gleder meg til å høre hvordan det går :) gøy å se om det funker med "jentebestilling", aner ikke hva vi gjorde for å få jente, var bare sånn halvveis planlagt ;) så har ingen gode råd dessverre... Jeg tenker litt at om vi får ei jente til når den tiden kommer er det stas med lillesøster til snuppis, og åpner kanskje for å prøve på nr 3, og får vi gutt er det stas med en av hver og da er vi sannsynligvis ferdig! Tenker laaaaaangt frem her ja ;) men uansett, moro moro med prøving! Krysser fingrene for dere :)

 

Håper ting er litt bedre hjemme babysyk! Jeg tenkte at det var kanskje godt at dere fikk en dags "pause" fra hverandre, litt lettere å sortere tankene når man er alene synes jeg hvertfall. Tror det er vanligere enn man tenker at det knirker litt, å få barn snur jo virkelig tilværelsen på hode! På godt og vondt :)

 

Lillesnupp liker hvertfall denne Godnatt grøten fra nestle, og svenske-vellingen går ned på høykant :) tenker å prøve med litt grønnsaker igjen snart! Litt misunne på de som har barn som spiser hva som helst kjenner jeg!

 

Hehehe, tipper du merker det godt når Bieber'n dukker opp i nabolaget! Må memorere datoene og huske på å ikke nærme meg sentrum de dagene han er her! Ikke at jeg er så mye i byen, men sånn i tilfelle :P min store skrekk å bli løpt ned av hundre gale fjortiser... *grøss*

 

Hmm...skriver fra mobilen og fikk en telefon fra mamma så husker ikke hva mer jeg skulle kommentere, får bli neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med prøving og spennende å se hva det da blir it. hvordan dere "legger det opp" da Camillok! :)

Jeg har vel lest at dersom man har sex i dagene før EL så øker det sjansene for jente, mens dersom man venter til selve EL-dagen så er sjansene større for gutt:)

 

Forsknin viser også faktisk at dersom man har fått to av samme kjønn først, så er det flere par som prøver å få nr. 3 .. og håper da kanskje på et annet kjønn? ikke vet jeg, men.

Og igjen da så viser forskning at dersom par får to barn som har hvert sitt kjønn, stopper der.

 

Jeg var en laaang periode så innstilt på og hadde lyst på gutt da vi startet prøvingen husker jeg. Men da vi satt og ventet på ultralyden og i de dagene rett før så husker jeg jeg tenkte at "dersom det er gutt så må jeg få overtalt mannen til å prøve en gang til senere.. på å få ei jente til". Jeg aaaner ikke om jeg hadde virkelig prøvd å overtale mannen til enda ett barn til dersom barnet i magen faktisk var en gutt, men jeg er nå ivertfall veldig glad nå da for at det er ei jente i magen. Kanskje jeg hadde likt det bedre om vi hadde to av hver?!? .. eller at alle er av samme kjønn? Så har de søsken av samme kjønn til å leke og å være tettere med, skjønner? Nei, aner ikke jeg altså;)

MEN.. at jeg er litt lei av rosa og lilla.. DET er jeg. Så jeg prøver å finne opp kruttet litt her når jeg kjøper nye ting til frøkna. Det går mye i hvitt og sandfarger kan jeg fortelle! :D Nå har jeg funnet ut at Zara har nettbutikk og har litt nøytrale klær også.. så jeg kjøper nok noe derfra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går heller bekymringene mot at alt er bra med den lille i magen!! Det er det aller, aller viktigste.

Hørte om ei som hadde mast og kjast om at hun håpet at ikke barnet hennes fikk rødt hår.. det var verdens undergang det liksom;)... ut kom barnet.. og var multihandicappet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaah, dumme pc! hadde som vanlig skrevet en roman også lagret den bare slutten av innlegget...prøver på nytt da!

 

skjønner du er lei av rosa og lilla ønsker, er litt lei selv av og til, og min lillensupp er jo bare et halvt år, på fredag faktisk :) tida har gått så innmari fort (tidens klisje, jeg veit!)

 

blir spennende å følge med på innspurten av graviditetene :) og kanskje en ny camillok! uff, fæl historie om hun som fikk multihandicappet barn ønsker, som om rødt hår er det verste i verden... søstern har verdens nydeligste røde hår med store krøller. er litt misunnelig her jeg sitter med mitt kommunegråe hår som er så stritt at ingen hårspray i verden biter på det. har to mulige frisyrer, rett ned eller hestehale ;) en digresjon det der... både tror og håper alt er bra med vesla i magen, hun blir nok verdens fineste uansett :)

 

nå har vi endelig fått begynt med oppussingen av barnerommet. har revet og sparklet, og nå har vi besøk av en elektrikerkompis som skal fikse litt småting for oss. når jeg skriver vi mener jeg selvfølgelig mannen ;) også har vi kjøpt en veldig fin grønnfarge til den ene veggen, gleder meg til å se den på! alltid spennende... :)

 

har forresten trent i dag! herlig når jeg sa til mannen "du gjetter aldri hva jeg har gjort i dag!" "har du trent?" svarte han... så en tråd der noen nevnte "30 days shred" så fant ut at jeg måtte prøve! vi har ny (og smart!) tv så var bare å logge seg på youtube og trimme ivei :) klarte fint å følge med på alt og synes ikke det var så altfor tungt, men kjenner faktisk i kroppen at jeg har trent nå, spent på om jeg blir støl i morgen... kommer nok ikke til å trene hver dag i 30 dager, men tenker at to-tre ganger i uka skal jeg klare! og det gikk fint å gjøre det mens lillesnupp var våken og fartet rundt på gulvet. hun var selvfølgelig kjempeopptatt av joggeskoene mine så måtte ta pause og flytte litt på henne innimellom ;) hvordan er det med treningsiveren til resten av dere? krølle er jo helt rå til vanlig, men kanskje litt vanskelig å få så mye tid nå som du har begynt å jobbe igjen? i morgen har jeg planlagt langtur til ei venninne, gidder ikke kjøre for så å måtte stampe i rushen på vei hjem igjen så går bort. google maps sier 1,5 time så det må være grei trening, så får vi se om jeg går hjem igjen også eller om jeg feiger ut og tar bussen ;) kjente pluselig at bikinisesongen nærmer seg så greit å stramme opp litt. også ser "alle" på babysvømmingen så innmari bra ut så fikk et spark bak der når jeg satt og så på at mannen badet med lillesnupp på mandag!

Endret av Happy hippo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj.. for en som pleier å legge seg ved ni-tiden om kvelden så er det laaangt på natt. Gjeeesp..

Jeg begynte å strikke på den hvite ullbuksa til frøkna i magen og fikk absolutt helt dilla. Kom til delingen ved armhulene og skulle strikke bakstykket og forstykket hver for seg. Så var det dette mønsteret jeg ikke skjønte noe av sist da.. fordi jeg strikket rundt og rundt på 5 pinner og mønsteret var frem og tilbake, og jeg klarte ikke overføre mønsteret til det.. så dermed ble det en helt vanlig og kjedelig vrangbord nederst på beina istedet.

Men nå på bærestykket så fikk jeg lyst til å prøve mønsteret da, i og med at jeg skulle strikke frem og tilbake. Det ble sååå fint !! Jeg er litt stolt av meg selv jeg nå da.. hehe. Har ikke strikket denne mønsterstrikken før og den er virkelig fin altså:)

Så nå har jeg kommet øverst på bakstykket, har felt til nakken og skal strikke skulderne hver for seg. Imorgen er jeg hjemme hele dagen, og da skal jeg nok ivertfall bli ferdig med skulderne... og håper jeg får like dilla da og strikker ferdig forstykket også:)

Så.. iveren tok meg ikveld altså. Nå svir det bak øyelokkene og har vondt i rompa av å sitte stille så lenge!! ;)

 

Nå ser jeg at Happy har akkurat lagt inn et innlegg.. må lese det før jeg legger meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinkis Happy!! :) Du er en spreking du også! Nå er alle i bortsett fra meg medlem av trim-klubben her skjønner jeg:D

Ikke at jeg har noen dårlig samvittighet for det nå altså! :)

 

... bikinisesong kan jeg nok bare hoppe og dri.. i :D.. med keisersnittsår og alt...men skal forsøke å prøve å være flink til å gå mye og spise riktig. Lage riktig så mye deilig salat til grillmaten til sommeren. Guri.. vi griller hver eneste dag så lenge det er opphold vi!

Gjør dere det mye om sommeren forresten? griller altså?

Men vi er flinke da.. griller sjelden pølser. Kan jo ikke det når man skal spise slik mat nesten hele sommeren. Blir jo rene giften i kroppen det jo! Nei, av og til blir det pølser på grillen også men stort sett rent kjøtt, eller fisk. Ikke så mye kylling. Men masse grønsaks-spyd og marinerte små-poteter. Tilbehør er som oftest tzatziki da man må jo ha NOE å dyppe maten i. Jeg liker ikke at det er tørt. ...jo, og masse grønn salat med fetaost, cherry-tomater eller helst perletomater(det siste er det beste og søteste) og rødløk. Mmm... nei, nå gleder jeg meg plutselig veldig, veldig til sommeren altså dere! Det var du som satte meg på tanken Happy:)... men noen bikini kommer jeg garantert ikke til å sprade rundt i altså. Blir heller den nye Boob amme-T-skjorta og en litt løs capri/kne-bukse tenker jeg.. som ikke strammer over keisersnittsår;)

 

Nei.. nå er det natta! Skal ta med meg Bolig-Pluss i senga.. men tror ikke jeg rekker å åpne det før øynene glir igjen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow så effektiv strikking ønsker! du må legge ut bilde av buksa på bloggen, høres fiiiin ut :) kos deg med hjemmedag, blir nok deilig! synd at finværet har forsvunnet, regner med det er samme vær hos dere, her er det hvertfall grått grått grått. håper bare regnet venter til i morgen, jeg som skal legge ut på "langtur" ;)

 

å, nå fikk jeg lyst til å grille!! elsker grillmat :) griller ikke så ofte som jeg skulle ønske, litt klønete når vi ikke kan grille på balkongen, mannen nekter å grille på noe annet enn kullgrill ;) men egentlig ikke noe problem å sette seg på plenen heller! men har litt sære naboer her (les: gamle kjerringer) så må være forsiktige så vi ikke tråkker over på deres gress...

 

har sutrebaby her i dag så får underholde litt. skal baaaare sitte på fanget, og helst hoppe! og jeg er faktisk skikkelig støl i hele kroppen etter trimmen i går. det var tydeligvis effektivt! får ta en dans med vesla, da ler hun seg skakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg enig med mannen din Happy. Kullgrill gir best mat:) Både smaker og lukter best:)

Kjedelig med naboer og balkonger og slikt. Har bodd slik en gang jeg også.. og alt begrenser seg så veldig synes jeg;)

 

Bloggen ja.. huff, litt forsømt den. Har liksom ikke lyst til å blogge heller;) Men jeg kan godt legge ut bilde av buksa når den er ferdig jeg. Det skal jeg da klare:) Har begynt på forstykket idag, og satser på å få det ferdig idag også. Så er det føtter til buksa som jeg tenkte å hente opp masker og strikke. Lue i samme garn skal hun også få. Må ha en fin ull-lue til høsten/vinteren:)

 

Tenkte å gå gjennom klær til babyen litt fremover også. Har til nå sett hva vi har av str. 56 og 62, og tenker str. 68 og 74 nå også. Greit å ha det klart i grunn.

4 uker og 3 dager igjen til permisjonen min begynner idag. Den 14. mai:) Nedtelling, nedtelling:)

... men her snør det idag. Isj og æsj:( Vet at det kommer et par snøfall hvert år, gjerne i april som nå, før våren virkelig kommer. Men likevel er det kjedelig. Jeg venter på grønt gress og bart overalt da jeg vet at da er fødselene veeeldig nære! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...