Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Åhh, det høres fantastisk ut Krølle :) Kanskje ikke panikken over mulig bortkommen sønn, men resten ;)

 

Vi drar i morgen så fort mannen har fått sove litt etter vakt. Er litt spent på hvordan det skal gå med 5 timers kjøretur... Hadde egentlig tenkt til å ha en lengere stopp hos ei god venninne, men hun var bortreist... Eller faktisk, begge de to gode venninnene mine som bor på strekningen :( Men hun ene er i hvertfall hjemme på tilbakeveien :)

 

Nå driver jeg med masse blogging her, guttebukse, cupcakes, hage mm.

 

Begynte å skrive dette for leeeenge siden, så jeg har ikke fått kommentert de nyeste innlegg... Kommer sterkere tilbake ;)

 

GOD PÅSKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bare raskt innom før å ønske dere god påske :)

 

har lest mens vi var på fjellet men husker ikke halvparten og er snart på farten ut igjen så får kommentere en annen gang!

 

lillesnuppa har fått oppleve skikkelig påskekos på fjellet med FANTASTISK vær, bålkos og tur. vi satte henne i bæreselen på mannens rygg og gikk på truger, det funket supert! også ble det en bitteliten skitur med henne på ryggen i går:) men kjenner jeg gleder meg til neste år når hun kan ligge i pulk, så slipper jeg å være redd for at mannen tryner med henne bakpå.

 

håper dere koser dere med ferie, og at ønsker og lollo slapper av og nyter magene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av Ønsker - jeg tror ikke du slanker deg! Deilig å slippe all verdens tilleggsvekt i svangerskapet, men skjønner godt at du vil ha litt å amme på. Deilig å kunne spise det man orker uten å tenke på at det legger seg :) heldig er du!

 

God tur Camillok! Dere får bare ta pauser når lillegullet er våken, og suse sv sted når han sover... Vi hadde en helt skrekkelig tur hit. Lille keiser hater bilkjøring, og etter en times kontinuerlig uling måtte vi skru av airbagene foran og plassere lille keiser sitt sete der. Da kunne han ha sin mor under oppsyn mens hun kjørte. Sukk. Tror vi skal ta toget tilbake. Orker ikke nye timer med skriking.

 

I dag ruslet vi noen km innover en annen dal her. Like fint vær og bare kos ute. Lagde lapper på primus og sendte godlukt ut i løypa ;) Det kom en røde kors patrulje forbi på snøscooter. De stoppet og delte ut twist. Vi spurte om de visste om det var skredfare noen steder i nærheten her. De svarte at vi måtte holde oss unna fjellsidene til høyre pga vindretningen i det siste. Måtte nesten le litt... Det er det dårligste svaret jeg har fått på lenge. Til høyre hvor da??? Trodde man forholdt seg til sør og nord og sånn ute på tur. Men, men... Vi har ikke gått under noen fjellsider, så det er ikke fare.

 

Nå er det straks tid for hjemmelagde wienersnitzler. Nammis! Fortsatt god påske! Flinkiser dere som strikker... Jeg har ikke en gang funnet frem evighetsnissen, men får prøve på det i kveld... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om det er bare meg som skriver her inne, eller om det er nettet som nekter å laste inn det dere har skrevet. Uansett en kort oppdatering fra fjellfolket...

 

Fortsatt helt fantastisk vær og drømmeforhold i løypene. Vi gikk en kort tur i dag, i løypen hvor påskeharen var ventet. Etter en times tur kom den traskende med et kjempestort påskeegg på slep. Prinsen fikk plukke ut en godtepose og var strålende fornøyd med dagen. Lille keiser sov seg gjennom hele turen. Vel tilbake på hytten, danderte vi oss utover terrassen, fyrte opp bål og grillet pølser. Nå har vi åpnet påskeegget, smakt på marsipan og spilt ticket to ride sammen med prinsen. Lille keiser gikk på en relativt tidlig kollaps, så han er ventet tidlig opp i morgen.

 

Ellers var det en litt spesiell dag her. Første bursdagen til svigerfar hvor han ikke er til stede. Vi har tent lys og tatt oss litt tid til mimring.

 

Nå er det tid for voksenkveld og spørrespill. :)

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har vært innom nå. Koselig med påskehare som kommer med påskeegg da! Må jo være helt topp for barna!

 

V har hatt hjemmepåske i år også siden bekkenet mitt og kynnerene satt en stopper for å kjøre til hytten. Togbilletter kunne vi se langt etter å få tak i. Føret utenfor hytten var visst ikke ideelt for meg som ikke kan gå på ski heller. Kjedelig siden vi var veldig innstilt på hyttepåske i år. Men men, vi har nå klart oss fint hjemme også.

 

I dag satt jeg og mannen ute i solveggen på terrassen mens lille sov i vognen sin. Etterpå fyrte vi opp grillen og grillet pølser til middag. Lille var kjempefornøyd med middagen, men livredd for at katten skulle stikke av med den. Hihi... Ropte NEI NEI til katten bare den så på henne. I går var vi på Bontveit (for dere som er kjent i Bergen) og akte med henne. Dvs hun akte mens manne dro henne opp bakkene og jeg tok i mot nede. Kjempefornøyd liten frøken. På vei tilbake stoppet vi på en gård og hilste på noen sauer. Gjett om det var breking i bilen på vei hjem da? I morgen blir det akvariet og besøk hos mormor og morfar :)

 

Sikkert veldig rart å gå gjennom første bursdagen uten at svigerfaren din er tilstede, Krølle. Håper dere fikk en fin dag likevel. Det er godt å ta en liten time-out og mimre litt. :)

 

Må si jeg misunner dere som er på fjellet i påsken. Håper dere koser dere, Camillok og Happy Hippo. FruLS og Babysyk er kanskje også på fjellet? Har det vært hjemmepåske på dere, Ønsker? Og MaMi, hva har dere gjort på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hørtes ut som en koselig stund i solveggen og med grill Lollo:)

Men du.. nå har jeg lest et sted at de som bærer på tvillinger nesten konsekvent blir satt igang tidligere. Mulig jeg har spurt om dette tidligere, men.. har du fått en slik beskjed av sykehuset/jordmor?.. eller ser man bare an hvordan det går liksom?!?

 

Vi har hatt hjemmepåske vi også. Har måttet det fordi vi har hatt så mye å gjøre på huset før snekkerne kommer på tirsdag igjen;)

Imorgen er tredje dagen det skal males på panelet utvendig, så sier vi oss ferdig med det.

Mannen har også pusset ferdig sparklingen i gangen, og imorgen er tanken å begynne å male den. Satser selvsagt på å få malt den ferdig 1. strøk.. men det kommer an på hvordan skjøtene på platene som vi har sparklet viser seg under malingen!

Soverommet vårt har vi ikke gjort noe med annet enn sparklet;) Det skulle vi også pusse og male.. men det har vært tett program for mannen som er den eneste som kan gjøre dette i og med at jeg holder meg langt unna løsemidlene og pussestøvet. Ingen vits i å ta noen sjanser nå nårjeg går gravid synes vi. Da er det bedre om det tar noe lenger tid å bli ferdig.

 

Vi har hatt veldig hyggelig besøk i ettermiddag/kveld. Venner med tre barn fra 8 år og nedover. Sistemann er bare 2 mnd, og det blir veldig koselig å ha permisjon sammen.

Mellomste er ei jente som er bestevenninna til vesla vår, så de har viiiirkelig kost seg! :)

 

Nå bevilger jeg meg litt sofakos med smash, sitronbrus, strikketøy og Lewis-krim på NRK:) Eeeelsker engelsk krim jeg altså!! Er overhodet ikke trøtt ikveld! Merkelig! Hyggelig besøk gjorde kanskje susen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei jenter

 

Ja da er påskeferien straks over, i morgen er hverdagen her igjen :( Vi har vært på hytten i påsken, men fikk verst mulig oppstart på ferien. Jeg ble liggende med oppkast og diare, og dermed gikk pakkeplanen rett i vasken :( Resultatet var at jeg glemte masse, alt fra leker til knøttene og diverse klær til de andre to .. Veldig slitsomt, i tillegg var formen min så redusert at jeg knapt var utafor døra til tross for nydelig vær.. Ja ja, burde nok ikke dratt, men etterpåklokskap er jo som kjent den største kunnskap ;) Kjenner jeg misunner dere som har hatt hjemmepåske, tror nok det hadde vært det beste for meg i år :)

 

Formen er fortsatt ikke på topp, men det blir nå jobb i morgen...

 

he he, vel Lollo, bare venne seg til bomullen med en gang, den forsvinner ikke med det første ;) Og ammetåka må du bare beregne blir ekstra tykk :D

 

Spennende med alt som skjer med huset Ønsker, selv sitter jeg her og lurer på hva jeg skal drømme om.. Å innrede et nøkkelferdig hus eller utbygging og få satt mitt eget preg på alt ;) Alle her i huset veksler mellom å ville flytte og ville bli værende. Er både postive og mindre positive ting med begge alternativene. Er sannelig ikke lett. Nå venter vi på tilbakemelding fra en entrepenør i forhold til riving og bygging av to hus her. Det avgjør nok hvorvidt vi går for flytting eller ikke.

 

Så utrolig moro med påskehare i løypene, tenker det var stor stas for alle barna som møtte han :)

 

Vet hvordan du har det med all den gode maten Ønsker. Jeg var på mitt største i jula og klarte knapt noe mat. Magesekken var som en ert og jeg ble sulten en halv time etter måltidet. Jeg la heller ikke på meg mye med tanke på at det var to stykker inni hulen. De kiloene forsvant ganske fort, og med dobbeltamming gikk de siste kiloene i løpet av ett par uker. Nå er jeg overrasket hvis nåla rører seg etter oppkast og en uke uten matlyst. :( Skal være sagt at jeg er liten og spinkel liten sak, så jeg har aldri hatt behov for å slanke meg. Heller tvert imot.

 

Nei, nå tror jeg jaggu jeg må legge meg. Er helt utslitt av å gjøre ingenting idag. :)

 

Påskeklem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeesp... Veldig tidlig morgen, og jeg er straks på vei til første arbeidsdag etter permisjon. Lurer på hvordan det skal gå med så lang tid mellom ammingene. Har med pumpe i tilfelle nød ;) skriver mer senere, for nå må jeg dra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det var deilig å komme tilbake på jobb Krølle :) her sitter jeg og venter på operasjon...

 

Har vært på skikkelig primitiv hytte uten hverken strøm eller vann ;) superkos men mye styr med å passe på gullklump - men med bestefar, tante og onkel gikk det strålende :) hva gjør man forresten med skigåing og småtasser når man ikke har pulk? Er det greit med bæremeis? Vi turte i hvertfall ikke, så vi fikk oss bare en skitur hver... Fantastisk føre og vær - første skitur på to år eller noe, så det var deilig :)

 

Leon får tenner fortiden, oppdaget i går at han fikk en jeksel som tann nr to eller tre!!! Ikke rart han har vært litt urolig...

 

Vi fikk dratt på overraskelsesbesøk hos oldemor og oldefar på tilbakeveien, det var veldig stas :)

 

Må gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke Happy Hippo som hadde brukt bæremeis i løypene nå i påsken? .. men synes å huske at du gledet deg til neste år hvor du kunne bruke pulk?. Skjønner det veldig godt. Jeg hadde IKKE turt å bruke bæremeis med langrennski på beina jeg da;)

Men kanskje bedre for de som er tryggere enn meg slikt sett.

 

Her er det planleggingsdag i barnehagen idag, og vesla sitter og koser seg med barne-tv og rester av potetgull. Ja, jeg er slapp. Jeg burde jo sette foten ned og gå og skjære opp en bolle med frukt til oss istedet.. men orker bare ikke.

 

6 uker igjen til permisjonen begynner og jeg har vondt i ryggen, finner ingen sittestilling som er god nok, sover dårlig om natta og nå i tillegg til alt.. pga jerntablettene jeg må ta.. har fått hemorroider!!! Grrr... det er SÅ vondt! Sorry ekle detaljer dere:(

 

Har fått flisene fra Danmark. De ser kjempefine ut! Mens jeg tok en telefon til den andre flisebutikken for å spørre om flisene til badetgulvet i 1. etasje var kommet.. de skulle ringe meg tilbake, men har enda ikke gjort det! Jeg skulle gjerne ha hentet dem idag.

Ellers er snekkerne her og holder på med hvert sine rom. Elektrikeren kom imorges også og holder på å måler varmekabler og sjekker at alt er greit før alle stikkontakter og spoter monteres.

Skjønner at dere veier frem og tilbake angående flytting, riving, bygging osv MaMi. Det er jo super-viktig å få tilbudene på plass og se hva en kan få råd til, men det er jo litt å flytte på en hel familie som kanskje har slått rot med venner, skole, fritid osv også. Likevel kan det være at barna får det bedre på ny plass.. man skal ikke undervurdere det å komme nærmere besteforeldre og øvrig familie heller som dere evt. vil gjøre.

 

Her har mannen og jeg(han har hjemmekontor) om vi skal sette opp et par ekstra små-hus/boder på tomta. Til lagring av hagemøbler og samtidig gjøre det litt koselig. Lage det til en L-form liksom.. og lage en fiin plass med skifer på gresset foran den lune plassen som er solrik og med flott utsikt over sjøen.. og sette et sett hagemøbler der samt solsengene.

Så har vi snakket om å fortsette å ha spiseplassen under den store kastanjen og heller ha sofa-løsning med hjørnesofa i kurv på den nye terrassen hvor det kan være kos å legge seg nedpå sofaen med kaffe og is og henge flere lykter osv der.. istedet fo å bruke det som spiseplass.

 

Å herrremin... her kommer kynnerne på rekke og rad! ;)

Jeg får strikke meg gjennom dem. Holder på med den hvite ullbuksa i str. 3-6 mnd. Det andre beinet.

Kjøpte garn i Dale Lille Lerke(bomull) i litt ferskenfarget og et nøste i hvitt til å lage en blondekant rundt jakka. Skal strikke jakke til frøkna i magen så hun har en sommerjakke. Pøvde å laste ned katalogen for å vise dere, men det ble litt for mye for pc´n tror jeg;)

Endret av Ønsker3gull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende med første dag på jobb igjen krølle :) håper de var greie med deg så du ikke ble helt utslitt ;) ser ut som du har hatt en herlig påske!

 

det var jeg som hadde lillesnupp i bæreselen på skitur ja camillok! om det er helt "etter boka" er jeg veeeeldig usikker på, og vi gikk bare en liten tur på et veldig lett kupert jorde...men kom oss ut! og det var mannen som hadde henne på ryggen, han er litt mer stø på beina enn meg, og han var superforsiktig og ploga i alle småbakkene....men neste år blir det pulk! følte det var litt mer sikkert når vi gikk på truger, skal litt mer til for å tryne ukontrollert da føler jeg (ikke for meg da, som snublet i mine egne ben flere ganger... ;) )sikler på en sånn kombinert sykkel/løpe/pulkvogn, men de er så himla dyre. må ta en titt på finn igjen. lykke til med tenner, gruer meg litt til den dagen kommer her!

 

herlighet, bare 6 uker til permisjon ønsker! tida går så fort fort fort! håper ryggvondtene gir seg, bekkenet mitt ble faktisk bedre mot slutten, rare kroppen! har du prøvd linfrø for hard mage? jeg tok også jerntabletter, og hev nedpå med linfrø på frokostblandingen! det var redningen for meg. ellers fikk jeg "lov" av legen å ta litt lactulose hvis jeg trengte det, forstoppelse er superkjipt, og hemoroider er kjipere :( oooh, fliser! må ta en titt på bloggen igjen snart, var så flink å følge med før påske men nå har jeg tatt fri fra alt føler jeg :P

 

vi styrer fortsatt med fast føde vi da. det er særdeles lite interessant å bli matet med skje. får kanskje inn en teskje, toppen halvannen...men disse skumpinnene er en hit da! i går stjal hun også rundstykket til kusina si, frekk liten frøken det her, og storkoste seg med å gnage på det. og i kveld prøvde jeg å lage velling istedenfor grøt, var bare et innfall. og det var superpoppis! hun hev nedpå 60 ml i en fart! lager grøt på ca 30 ml, ikke noe vits med mer når det går ned så lite, så bare doblet vannmengden og hadde det på en flaske! så veldig spent på hvor lenge hun sover før hun skal ha mat igjen. hun var så trøtt så la seg kvart over seks stakkar!

 

nå driver mannen å river inne på rommet hennes. vi skulle jo pusse opp i påsken, det skjedde ikke...fikk ryddet ut i går, også satser vi på en tur på ikea i morgen! får forhåpentligvis plass til et høyt garderobeskap og en smal bokhylle der det innebygde skapet har vært. blir spennende å se hvordan det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu... Da var første dag på jobben unnagjort. Ble mest å finne ut av passord og hvor ting er. Og så et lynkurs i talegjenkjenning til diktering. På slutten av dagen fant jeg skrivestuen med plan for i morgen. Og hva ser jeg?? Jeg har VAKT! Og der jeg er nå er det vakt fra halv åtte på morgenen til 09 dagen etter... Sukk... Snakk om flying start. Og jeg skal dessuten sette inn en hodteprotese på formiddagen. Med en tilgang jeg aldri har utført før. Måtte rett hjem og lese som f... Men, men, det er kanskje like greit å hoppe i det først som sist.

 

Lille keiser har kost seg hjemme med pappaen sin. Men han ble helt vill da jeg kom hjem. Fikk ikke gå på do en gang. Han hylte hysterisk og dundret på døren. Før leggingen brukte han eeeevigheter på å tømme puppen. Bare koste seg, og gløttet på øynene innimellom for å sjekke at jeg fortsatt var der. Skjønningen! Spent på hvordan det går i morgen når jeg ikke kommer hjem i morgen kveld. Første kveld siden han var seks uker at jeg ikke er der. Får litt klump i mammahjertet, men jeg vet jo innerst inne at det går fint :)

 

Happy - så bra at lille liker velling da! Ingen barn er like. Hun vil vel bare ha litt gradvis overgang... Ler fortsatt av de skumpinnene. Lille keiser grøsser fortsatt med hele seg når han ser den oransje posen :) spennende med oppussing da! Blir sånn baby, bolig og hobbytråd her ;)

 

Ønsker - skal si du står på med planer. Flinke mannen din som pusser og herjer. Bra du holder deg unna sånt. Bare 6 uker til permisjon! Shit som tiden flakser... Spennende med fliser! Vi fikk tilbud på skiferfliser til bad, hall og tvstue i dag, skjønt tilbud og tilbud... 83.000 for til sammen 73 kvm med gulv er jeg redd blir litt i dyreste laget for oss. Spesielt når leggingen kommer i tillegg. Noen som vet hva det koster pr kvm å legge fliser? Pappa er satt på saken og skulle prøve å ordne litt mer rabatter til oss. Grunnen til den høye prisen er at vi vil ha børstede fliser for å slippe at småstein løsner fra overflaten, og kalibrerte fliser så alle har samme tykkelse. Blir lettere å legge pent da, siden hall og tv-stue er mer eller mindre samme rom og er på over 45 kvm. Jaja... Håper pappa er god i forhandlinger!

 

Nå skal jeg godnatte. Har blitt skikkelig snyltet siste døgnet, så jeg gleder meg ikke akkurat til døgnvakt. Wish me luck! Skal oppdater hvordan jeg ligger an hvis det er en rolig vakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten tur innom før Grey's. :) Tenkte bare å fortelle dere som snakker om pulk at vi leide en tvillingpulk i påsken. Helt genialt altså. Ikke at vi fikk gått tur med den, men knøttene sov der på dagen. :) Like stor som en vanlig, men med to seter :) Utrolig kul. Noe for dere Lollo?? ;)

 

Fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, vel... man må ha noen planer vet du krølle:)Nei, men altså alt dette tar vi jo over tid. Ingenting er bygget på en dag!.. eller et år:) Litt pø- om-pø så blir det bra:) Jeg er forresten medlem av Hageselskapet og får rabatt på å ha en sånn hagearkitekt/planlegger hjem. Lurer på å benytte meg av det nå denne våren/sommeren. Jeg trenger litt input til hva jeg kan gjøre med disse skråningene mine, kanskje ta en jordprøve og finne ut hva som passer her. Vil ha lettstelte skråninger som blomstrer helt fra vår til høst jeg. Men vet at det kan være vanskelig. Så må få litt proffe råd fra en hagegartner da tenker jeg;) Tror medlemsprisen er ca 2500,- jeg, og det er jo sånn sett rimeligere enn å prøve og feile på planter/blomster som ikke fungerer her hos oss, rive dem opp og kaste og kjøpe nye?!

 

krølle.. det hørtes stilig ut med skifer der du nevner:) tror som du sier at det er viktig med disse små-finessene som du nevner.. børstet og kalibrerte. Dere vil være mer fornøyde med det over tid, selv om det koster mer nå. Man må jo rett og slett velge seg ut hva man synes er viktig å betale for og hva man f.eks kan vente med. Møblering er noe vi kommer til å ta litt over tid, eller gå for noen rimelige løsninger. Senger på tre barnerom fra Ikea f.eks. Tenkte å kjøpe et sminkebord til mellomste jenta fra Ikea.. hun er så glad i å dolle seg litt, og da er det fint for henne å ha et skikkelig sted. Hun gjør ikke lekser her, så hun kan heller da ha sminkebord fremfor skrive bord f.eks. Dessuten skal vi jo ha et felles arbeidsbord med plass til 4-6 i loftstua hvor de fint kan sitte og gjøre lekser, om de vil.

 

Pulk ja. Vi har ikke hatt det, og vi har sjelden dratt ut på skitur hele familien her vi da. Mest sånn noen av gangen. Men nå spurte søsteren min meg om vi var interessert i å arve pulken/sykkelvogna etter dem, og det vil vi jo gjerne. Den kommer nok til å bli brukt litt.. ivertfall sykkelvogna tenker jeg.

 

Nå har jeg gitt beskjed på skolen at jeg kommer til å jobbe halve dager. Det blir da tre halve dager frem til permisjonen begynner. Når jeg sover så dårlig og lite om natten og ryggen verker så trenger jeg en liten pause alene før de andre kommer hjem her hjemme.

Idag har jeg bestilt massasje på skuldre og nakke. Skuldrene har vært litt "betente" og "opphengte" en stund nå. Tenkte å bestille time til fotpleie snart også. I mai ivertfall.. når man begynner å gå litt med mer åpne og lette sko:) Så blir det frisøtime i midten av mai.. kjekt å ha gjort litt slike ting før fødsel. Føle seg litt fresh:)

 

Nå tror jeg jeg skal strikke litt på den hvtite buksa igjen her gitt. Ellers blir ikke den ferdig før fødsel ivertfall!.. og jeg som skal montere ermene på kjøredressen samt lage stolpe på den.. OG strikke sommerjakken jeg har kjøpt garn til!

Så får det bli å strikke på vesla sitt ullsett til høsten nå i sommer nesten. Det er de tingene som haster mest.

 

Mannen ble forresten litt irritert her igår på meg. Han syntes jeg hadde FOR mange gamle møbler som bare stod og ventet og at jeg ikke har gjort nok med dem. Han mener de fyller opp plass. Jeg kan jo saktens være enig i det;) Planen er at alt skal inn i det nye huset, og jeg orker ikke sitte å pusse på dem nå i et kaldt uthus med vond rygg selv, og hadde faktisk ikke nå tenkt å ta tak i dem før babyen er kommet.. for tror rett og slett ikke jeg orker det når jeg går ut i permisjon.. stor og tung og vond;) Men jeg får vel ta det til etteretning og ikke kjøpe så mye mer møbler som jeg skal pusse opp da. Kjedelig.. jeg som hadde tenkt meg på et stooort loppis og en annen antikvitetsbutikk snart for å se om de hadde noen fine skap, konsollbord og en sofa til gangen;) Jaja. Jeg får pusse, male og trekke om de andre tingene ferdig først da. Nå er det.. skal vi se.. : to stoler, en kommode, et rundt bord, et kjøkkenbord, en pianokrakk og et gedigent framskap. Blir nok å henge fingrene i for meg til sommeren skjønner jeg:) Huff... jeg er mester i å ikke ferdigstille altså!:( (litt sur på meg selv der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ønsker, for et herlig lager med møbler du har sm står på vent. Kan forsåvidt forstå mannen din som irriterer seg over ting som står uten å bli gjort noe med, men tenk så flotte de kommer til å bli i det nye huset! Kjenner jeg gleder meg til å se de allerede! :) Jeg har litt møbler som står på vent selv, så vet godt hvordan du har det. Mine møbler er i bruk foreløpig, men planen er at de skal pusses ned og males. Det er en 90-tallsskjenk jeg fikk etter min avdøde tante og et lite skap (type telefonbord) med dører og en liten skuff. Skjenken skal males hvis og få nye fjonge knotter. Planen var at den skulle stå i stuen eller på kjøkkenet, men er litt usikker. Foreløig står den på gjesterommet (som er stappfullt av bøker vi har arvet til biblioteket vi planlegger i mellometasjen). Det lille skapet står i stuen og huser brudebuketten min nå, men planen er at det skal ned i gangen som "avlastningsbord" for nøkler og diverse.

 

Takk for tipset om dobbelpulk, MaMi! Tror vi brude investert i en sånn til neste påske. Da blir det jo fire små på hytten om min søster også skal opp med sin gutt. Lille er litt over 2 år da, så hun kan jo sitte på akebrett, men det er greit å ha henne i pulk om vi skal på lengre turer. Guttene er fortsatt ganske små da, så de får vel holde seg i hytten med mormoren hvis det blir lengre turer. ;)

 

For en pangstart du har hatt på jobb, Krølle! Hofteprotese på dag to er ikke noe å spøke med! Håper det gikk bra da. Både med deg og med pasienten ;)

 

Happy, så kjekt å høre at velling var suksess! Var ikke mye vi fikk inn med skje i starten heller. Lille nektet jo å ta flaske, så vi måtte nesten bare fortsette med skje. Gikk seg til etter hvert :) Rundstykker er jo digg da! Selv for små jenter. Du får stå på videre med mating.

 

Sikkert godt å jobbe halve dager på skolen nå, ønsker! Hvertfall om både rygg og skuldre verker. Jeg gikk på en psykisk kjempesmell her i går og knakk sammen i gråt på vei ut døren. Måtte ta meg en pause i gangen før jeg klarte å komme meg ut i bilen og kjøre lille til bhg. Fikk levert henne fra meg i bhg og var på vei til jobb, men klarte ikke gå ut av bilen da jeg hadde parkert. Måtte bare ringe og si at ejg ikke kom. Var hos legen og fikk 100% sykemelding ut mnd. Er så sliten i kroppen og i hodet. Blir stresset av alt for tiden og da kommer kynnerene som perler på en snor. Sliter med nattesøvnen også. vondt å snu seg, kynnere som kommer når jeg beveger meg og bekkenvondt om jeg ikke snur meg. Blæ! Er bekymret for at kynnerene skal påvirke cervix også (selv om den var fin og lang sist den ble målt for 1 mnd siden) og at ruskene skal bli født altfor tidlig... Har overlatt de siste samtalene mine til vikaren selv om avd.leder helst ville jeg skulle ta de. Nå skal jeg bare være hjemme og slappe av, ta livet med ro og strikke. Dvs nå skal jeg snart avgårde til bhg for å hente lille. Mannen er reist offshore, men kommer heldigvis hjem på fredag, så det blir bare to alenedager på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare raskt innom fra mobilen. HATER å skrive på den, men ville bare si at jeg lever:-) Vi hadde en fin påske med avslapping og skigåing. Og Masse godis ble spist.

 

Jeg har bursdag i dag så vi får snart besøk :-)

I morgen er det kontroll hos legen, spent på vekta.

Kommer sterkere tilbake neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Babysyk:)

Lykke til på kontroll imorgen. Hva tipper du? spiser lillegutt i bøtter og spann og er en liten go´klump?:)

 

krølle-hørtes ut som en litt tøff start på jobb synes jeg. Skjønner at det ikke er bare, bare å være kanskje en nøkkelperson på sykehuset som de har ventet på at skal komme tilbake. Både positivt og negativt det i grunn. Men siden du liker jobben din, så tipper jeg du synes det er litt artig også?:)

 

Huff Lollo, for en tøff dag!.. eller dager! du har:( Synes det var lurt av deg å få sykemelding. Slik som du har det med kynnere som perler på en snor, vondt å sove osv så trenger du bare å ta vare på deg selv og guttene i magen nå. Dessuten, hvis mannen din har reist offshore så må jo du ta vare på lilljenta også.. og da har du virkelig nok opp. Så dette var lurt av deg! Man holder ikke lenge med å prøve å være super-woman når kreftene egentlig er litt slutt;) Kos deg i hopetall med strikking og rolige stunder på sofaen med te eller lignende:)Det har du fortjent. Du har virkelig opplevd litt siden de to små-guttene dine entret mageregionen din!

 

Puhh, ja, krølle.. jeg har virkelig nok av møbler å ta tak i. Jeg skjønner mannen min godt jeg også;) Høres ut som du har noen møbler å ta tak i og. Vi får gjøre et slag til sommeren på hver vår kant med pussepapir og malekost vi da:) Klart det kommer på bloggen! Når det er ferdig så! Det var bare det.. haha:D

Nå legges flisene til badegulvet i 2. etasje utover også så vi da vi kom hjem idag. Det er såå gøy å ta de faste rundene rundt i tilbygget etter at snekkere har reist, da ser vi nye ting hele tiden:) Det blir like fint som jeg tenkte det på badegulvet. Mannen bare stod og smilte og syntes det ble lekkert.

Skal ta noen bilder etter imorgen jeg, og lage et lite innlegg på bloggen.

 

Jeg skal på kontroll selv imorgen. Jeg er spent på min egen vekt jeg da:D Tror den har gått opp i påska. Hihi:) Nå blir kanskje jordmor fornøyd også!!

 

Fredag skal mannen og jeg ta en liten runde for å handle inne resten til frøkna i magen. Litt småtteri bare. Stellematte, gulpekluter, noen Avent-flasker, sengekant og madrass osv. Det kommer sikkert likevel til å koste litt. Men, alt for frøkna:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var babysyk :) håper du koste deg masse :) og lykke til på kontroll! Spent på tallene!

 

Straks barseltreff her, skravles senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var :) håper den ble fin :)

 

Nå skal jeg snart avgårde på en ekstravakt som ingen ville ta på seg... Jeg i hvertfall ordnet det sånn at jeg fikk starte kl 9 på kvelden i stedetfor kl 15 - det hjelper på det! Krysser fingre for en rolig natt, men tenker nok jeg skal få kjørt meg skikkelig for de ekstra 4 tusen eller hva det nå blir... Blir litt tøft fremover nå, men så lærer jeg jo masse også!!!

 

Det er så fint å tenke på at dere snart sitter med nye babyer igjen ønsker og Lollo :) var på operasjonsstua vegg i vegg med gynstua og må si jeg ble litt fristet da jeg rakk å høre tre babyer komme til verden under den ene operasjonen jeg var med på... Men jeg gruer sånn til svangerskapet... Siden jeg ikke bruker piller nå skjer det ikke ting og tang i tide og utide for å si det sånn... Men nå som våren er her kan det jo være at man får litt mer lyst og overskudd så vi får se hva som skjer...

 

Husker overhodet ikke hva som er skrevet her, annet enn at jeg veldig gjerne vil se bilder fra huset ønsker! Og at du må ta det med ro Lollo! Var det forresten noen som var inne og tittet på bloggen min etter de siste innleggene? Fornøyd med lekebukse i guttefarger og at endelig ullsokkene til Leon er ferdige! Jeg har forresten begynt på en rhino romper til Leon, er ca halvveis :) den blir skikkelig søt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puhh.. har nettopp kommet hjem fra føden på sykehuset. Jeg var på kontroll idag og fortalte jordmor at jeg kjente liv, men ikke like mye som før. Men at det sikkert hadde med at babyen begynte å bli større. Dessuten er hun fortsatt ikke fornøyd med vektøkningen min og skulle gjerne hatt en vekstkontroll av babyen på ultralyd.(jeg hadde visst ikke lagt på meg så mye som jeg trodde. Bare 200 gram. Så til nå opp 700 gram)

Så hun sendte meg på sykehuset. Mannen ble med og vi fikk barnevakt til vesla hos bestemor og bestefar. Eldste var borte og kommer hjem nå straks.

På føden tok de sånn CTG (er det det det heter?!?) slik sparketest, og den var helt fin. Viste en aktiv krabat der ivertfall. Så, fordi det var for sent til å ta ul nå ikveld, så fikk vi beskjed om å komme igjen imorgen for å gjøre det. Så det betyr at jeg jobber til halv tolv og så drar jeg og mannen rett til sykehuset igjen.

 

Puhh.. litt slitsomt dette her. Lang vei osv. Men, det ER greit å sjekke hvis jordmor er i tvil da synes jeg.

 

Håper babyen er som den skal være på ultralyd imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med overstått bursdag, Babysyk!! Ble dagen og besøket vellykket? Hvordan gikk det med kontrollen til mini? Spent på å høre om du tippet riktig vekt ;)

 

Åh, så koselig med tre nye verdensborgere i løpet av en operasjon da. :) Skjønner godt man blir litt fristet da. Spennende tider du går i møte da, uten piller og vårlysten som kanskje kommer snikende ;) Jeg skal ta det helt med ro. Var innom på jobb i dag for å levere sykemelding og dirigere koret slik at de fikk gjennomført opptredenen sin, og det var mer enn nok for meg. Dødsliten og full i kynnere, så det var nok lurt emd den sykemeldingen, ja. I morgen formiddag er det ny ktr på Haukeland. Spent på hvordan det går med guttene. Det er hvertfall mye bevegelse på de!

 

Ojda, ønsker, er 700 gram alt du har lagt på deg i graviditeten? Det var ikke mye... eller jeg skal jo ikke snakke så høyt selv da, med mine 4 kg til nå. Greit at ctg'en gikk bra da, selv om ikek jm var fornøyd. Helt enig med deg om at det er greit å sjekke en gang for mye enn for lite. Krysser fingrene for at alt ser bra ut i morgen :) Dere får ta handlerunden etter ul.

 

Vi mangler mye utstyr enda. Tenkte å bestille vogn nå snart og bilstoler kjøper vi når Barnas Hus har babykveld 10.april. Forresten, ønsker, kanskje dere skal ta en tur der også, hvis dere har en sånn butikk i nærheten. Mye gode tilbud, men også mye folk så det gjelder å være tidlig ute. :)

 

Vi har forresten kjøpt ny bil i dag. Eller kjøpt og kjøpt... vi har hvertfall sagt vi skal ha den. :) Blir en Chevrolet Tahoe på oss. Da får vi plass til alle tre setene på en rad og har likevel et stoooort bagasjerom med plass til den gigavognen vi har bestemt oss for ;) Hehe... Regner med at mannen reiser og henter den i løpet av helgen eller i begynnelsen av neste uke.

 

Nei, nå må jeg inn på bloggen til Camillok og snike. Burde vel kanskje oppdatere min blogg etter hvert også.... Er mye som ikke har kommet med der, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for bursdagshilsner. Var hyggelig med besøk, selv om mini selvfølgelig gråt mye. Guttene til søsteren min er ikke så gode med innestemme og når mini begynner å bli trøtt så blir alt ekstra ille. Sitter liksom litt anspent da.

 

Du får tenke på pengene du tjener Camillok. Det er kjipt å jobbe ekstra når man ikke vil. Har heldigvis bare blitt pålagt en gang jeg. Var innom bloggen din istad, såååå mye fint. Har du mønster til buksene, eller er de helt selvkomponert, har så lyst til å prøve meg på en sånn selv. Og superskjønn gutt :) Han kommer til å bli populær blandt jentene! Gjett om jeg er misunnelig på strikkeprosjektet ditt!!!!! Har siklet på rhino romper siden før jeg ble gravid. Tror det blir mitt neste prosjekt. Er det den som ligger på ravelry? Hva slags garn strikker du i?

 

Nå husker jeg omtrent ingenting av hva som er skrevet. Endelig sitter jeg på macen igjen (og spisebordet er ukoselig igjen).

 

Her strømmer det på med innlegg :)

 

Lollo, leit å høre at du har det så tøft. Syns det er veldig riktig av deg å få full sykemelding nå. Du har stått på, virkelig!!!

Var ikke mange kiloene du kunne skryte på deg du heller nei. Hvordan var det med lille, husker ikke helt, men du la vel på deg litt mer?

Gratulerer med ny bil. Får du beholde din, eller må den selges?

 

Ønsker, så bra at veksten endelig blir sjekket ut. Litt dumt når det blir så mye til og fra med jordmor som aldri får bestemt seg! Litt rart at de ikke kunne ta ul nå, er det ikke ahus du er på? Jeg har vært der på kvelden to ganger, og da hadde de tid til både utvendig og innvendig ul. Var også pga lite liv. Jeg begynte etterhvert å ta sparketesten hjemme, siden mini varierte så mye i sparkingen på slutten. STERK saft som var iskald! Fikk høre at mer enn 3 spark på 30 min etter at jeg fikk "liv" i mini var bra.

Fikk nesten hjertet i halsen når jeg begynte å lese hva du hadde skrevet, så bare ordet "føden" og tenkte "HVA!?!" Rier? Men så fort at det ikke det stemte.

Bra at du også roer ned tempoet når formen og søvnen er som den er. Misunner deg ikke.

 

Jeg manner meg opp til å begynne med jogging. Det var et innslag her om dagen på God morgen Norge om at jogging var veldig bra for vektredusjon, og det var litt motivasjon. Men kjenner jeg gruer meg, er så dårlig trent at jeg kommer sikkert ikke til å klare mer enn noen meter!!! Må gå litt bort fra blokka ihvertfall, sånn at ingen naboer blir vitne til hvor dårlig kondis jeg har....

Mini hadde ikke gått opp like mye som jeg hadde trodd. Burde jo egentlig tenkt meg til det, for han har ikke blit voldsomt rundere. Nå er han 69cm og 7,9kg - 300gram opp. Men han følger kurven sin :) Vi skal begynne med flere måltider nå, og så snart det er i boks skal han nattavvennes!!!! Varierer veldig hvor ofte han våkner, men i natt var det annenhver time. Når jeg i tillegg sliter med rastløse legger blir det lite søvn gitt.

Mini er en matmons :) Tipper at han snart blir en rund og god gutt :)

 

Happy, så bra at velling slo an. Er det av hirse? Ene helsesøster så til meg at hirse er veldig lite søt, så det kunne ta tid å venne seg til. Du kan jo evt prøve en annen grøt? Men det er jo litt mat i velling også.

 

Nå maser samboer om å få betale regninger, så jeg får vel gi meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått bursdag Babysyk! Jeg er visst litt treig om dagen. Mye nytt på alle kanter. Var ganske hardt på nattevakt. Ikke sånn arbeidsmessig hard akkurat. Fikk sove gjennom hele natta utenom en telefon i firetiden. Men da jeg ringte hjem i nåtiden for å høre hvordan det hadde gått med leggingen av de to små, så hørte jeg en fortvilet liten keiser i bakgrunnen. Han vræææælte, og innimellom stoppet han opp og ropte mamma, mamma, mamma... Sukk... Det skal ikke være lett. I hele går fotfulgte han meg, og gråt hvis jeg gikk på do uten han. Ville løftes opp hvert andre minutt for å gi meg suss, kose litt, se på meg og si mamma. I hele natt har han våknet superofte og satt seg opp i sengen. I det han ser meg komme inn til han, smiler han og legger seg ned igjen. Mammadalten min... Noe sier meg at det skal bli en kamp å få tilvent han i barnehage til høsten, hvis vi får plass da...

 

Spennende med kontroller på dere begge to ønsker og Lollo! Ikke mye vekt dere putter på dere, men dere har jo enda litt tid igjen forhåpentligvis... Krysser fingrene for at alt er ok med alle små :)

 

Helt perfekt størrelse på lillegutten din Babysyk :) trenger ikke vokse så mye selv om de spiser godt. Fra nå av tar de jo helt av i aktivitetsnivå. Lille keiser la ikke på seg et gram på to mnd i perioden han begynte med åling og krabbing. Han var riktignok ikke så ivrig på annet enn puppen på den tiden, men vektøkingen går jo mye saktere fremover. Tipper lille keiser blir rundt ti kg ved ett år. Kanskje litt under. Vi skal til kontroll 7. Mai, en uke før han fyller ett år. Grunnen til det er at mannen tar med seg lille keiser til Oslo på ettårsdagen og to dager frem, i forbindelse med et møte. Sukk... Det blir nok hardt for mor :)

 

Camillok - jeg har inspisert bloggen din. Så misunnelig på sykunnskapene dine! Jeg bestiller gjerne en guttebukse til lille keiser! Jeg betaler godt ;) så morsomt ut å strikke to sokker samtidig på samme pinne. Jeg har strikket to sokker samtidig noen ganger når jeg bruker restetråd, sånn at det skal bli like store striper av hver farge. Begynner i hver ende av garnnøstet, og en millon pinner ;)

 

I dag skal vi på byggemøte sammen med entreprenør, rørlegger, murer og elektriker for å diskutere hvilkenoppvarmingsløsninger bi skal velge. Teller litt på knappene. Vi vil helst ikke komme over syv mill i opprinnelig budsjett, for vi regner jo med at det kommer litt uforutsette utgifter på toppen. Som to eller tre ildsteder, gardiner, persienner og sånn. Og 175000 til både vårt og hybelkjøkkenet lurer jeg på om blir for lite. Så vi må ha litt å gå på. Mannen ønsker seg miele-greier på kjøkkenet og de er jo ikke akkurat gratis... :) jeg kjemper fortsatt for trappen min. Entreprenøren skulle forhandle pris på den, så kanskje den blir billigere enn fryktet :)

 

Nei, nå skal jeg kose meg i solen ute mens lille keiser sover. Skjønner ikke hva som skjer i Bergen for tiden. Tror solen har hengt seg opp eller noe... Nesten så jeg begynner å savne regnet litt. Blir nesten slitsomt å skulle passe på å nyte soldatene når det kommer så mange etter hverandre!

 

I kveld skal jeg på middag med mine nye kolleger. Gleder meg til det, ikke så ofte jeg er ute på vift. Mannen er litt skeptisk til at jeg forsvinner midt i leggingen, men denne gangen er det jo kun for noen timer, så da har jeg ikke dårlig samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk, du har helt rett ang. vektøkningen min med lille. I uke 24 hadde jeg lagt på meg 9 kg med henne og endte på 20kg+. Jeg må faktisk si jeg ble ganske overrasket da jeg gikk på vekten hos legen. Det er jo noen uker siden nå da, men veide meg hjemme i morges og da sa vekten samme tallet som sist (veide meg hjemme før jeg veide meg hos legen). Det blir spennende å se hva vekten ender på. Gjør meg egentlig ikke noe at det ikke blir så mye. Hr nok å ta av ;) var jo pga vekten at jeg måtte ta glukosetesten....

 

Var forresten på ktr på Haukeland i dag. Alt står bra til med begge guttene og cervix er ikke påvirket av kynnerene i det hele tatt. Heldigvis! Begge guttene ble målt til oppunder 97,5 percentilen, så de er ikke noen små babyer, nei. Estimert til mellom 1100 og 1200 gram begge to. :) tv2 har lagt seg på tvers nå så magen min er helt skjev. Ser kjemperart ut!

 

Helt super vekt på mini da, Babysyk! Han høres helt perfekt ut! :) lille flatet litt ut i vekt da hun begynte å bevege seg rundt om. Nå spiser hun som en hest, men ligger midt på kurven sin og følger den perfekt. :) til og med barnehagen har kommentert at hun er et matvrak. Hihi..

 

Kan skjønne at keiseren savner mammaen sin når hun er på jobb, Krølle. Stakkars liten skjønner vel fint lite av hva som skjer. Blir spennende med 1-årskontroll da! Selv om mannen tar ham med seg på tur på 1-årsdagen. Skal de besøke familie på østlandet eller? Hvordan gikk byggemøtet da? Blir det trapp på deg? ;) kos deg ute med kollegaer!

 

Hordan gikk det med ul i dag, ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...