Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Gratulerer med dagen til Leon:) men ojojoj... så fort tiden går! Synes IKKE det er lenge siden jeg leste innlegget ditt om at lillegutten din var kommet jeg Camillok.

Nesten skremmende så fort et helt år kan gå!!;)

 

Det hørtes ut som spennende planer angående hus MaMi. Skjønner veeeldig godt at det kan friste å bli gjeldsfrie ja! Jeg hadde nok gått for det dersom det høres overkommelig ut ift. pris på å bygge. Tenk så deilig for dere?!! :)

 

Her forbereder jeg meg til en maraton-formiddag imorgen. Påskefrokost, legetime for å høre om det blir glukosebelastningstest eller langtidsblodsukkeret og etter det jordmorkontroll.

 

Innen fredag må vi bestille parketten vi skal ha i huset. I påsken må vi ha sparklet, malt og tapetsert ferdig!!! For etter påske så skal det listes i tak og rundt vinduer.

Jøje meg.. nå går det fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hipp hurra for lille store Leon! Tiden går fort altså! Ikke lenge siden du lå å fødte og lagde spenning for oss andre!!!!

Håper han har sluppet unna sykdom på første bursdagen og at du har vært i greit form - helst helt fin.

Takk for prisinfo får se hva vi gjør - det koster jo litt å dra til Sverige med alle bommene som er på veien.

 

Krølle, skal prøve å knipse et bilde av buksa når (hvis!!!!! ) den blir ferdig. Den fortjener jo å bli knipset, så lang tid som jeg har brukt.

Tror nok mini blir en matmons! Han sluker banan og idag prøvde vi sviskemos, det gikk også ned. Håper han sluker grønnsaker like lett. Så gøy at lille keiser endelig liker grøt da :) Da har mannen din fast oppgave fremover skjønner jeg.

 

MaMi, det var lenge siden, så koselig å høre fra deg. Spennende med husplaner. Må innrømme at nøkkelferdighus hørtes fristende ut! Må dere flytte langt? Bytte jobber og skole/barnehage? Hvis det ikke blir alt for mye jobb på dere ville jeg revet og bygget to nye hus. Tenk så deilig å ikke ha lån, evt kjøpe seg en hytte :) Evt kjøpe en leilighet til utleie som betaler seg selv.

Kjedelig med enda mer sykdom. Håper du fikk gjort det du skulle ifm jobben allikevel.

 

Happy, så bra det ikke var ørebetennelse. Lurt å bestemme seg for det før du dro til legen :) Det hender mini fikler med ørene også, det er nok litt spennende.

Du får kjøpe dykkebriller :) Har vurdert det selv :P Mini plasker også, men nå er det heldigvis en annen baby som også har begynt, så mini ikke er den eneste.

Har dere prøvd noe mer mat? Jeg laget sviskemos idag, og mini likte det. Ga ikke mer enn en liten teskje, det setter jo fart på systemet :) Tok også litt i grøten. Spent på når sviskene bestemmer seg for å virke, håper det ikke blir i natt.

 

Jeg er skikkelig trøtt. Grøten har ikke resultert i bedre nattesøvn. Håper hver natt, men neida. Tror jeg ammet 5 ganger fra han la seg til vi stod opp idag.....

 

Såååå godtesyk som jeg er. Sikkert fordi det er så mye tilbud på godteri nå før påske. I går kuttet jeg opp et eple og hadde kakaopulver over. De første bitene var gode, men etterhvert ble det skikkelig kvalmende! Men da var jeg ihvertfall ikke godtesyk mer da :)

 

Dere har litt å gjøre fremover Ønsker. Håper dere rekker alt. Kanskje du får kalle inn til dugnad. Du skulle ikke ha glukosebelastning i morgen? For da må du være fastende, det er jo litt kjedelig om du skal servere påskefrokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette året har gått i en fei :) har aldri vært lykkeligere :)

 

Så mye spennende som skjer med alle her inne :) jobber, hus, flytting - og ikke minst babyer :)

 

Jeg har vært litt sjaber i dag også... Skjønner ikke helt hva som er galt, er jo lenge siden oppkast og diaré nå... Jaja, får prøve jobb i morgen og se. Mannen og Leon er jo friske, så det går vel fint for pasientenes del! Tror forresten Leon får en haug tenner og er litt urolig nå... Må gå å trøste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på kontroll hos jordmor og hos lege.

Tok langtidsblodsukkeret og den var på 5, så det var helt fint:)

Jeg har lagt på meg 0,5 kg den siste mnd. og jordmor var ørlite bekymret for om babyen i magen vokste som hun skulle. SF-mål var ikke så høyt som det hadde vært heller (noe jeg tror er fordi hun har lært seg å måle riktig!!, og at magen aldri har vært unormalt stor). Men siden alle prøver og alt var fint så trodde hun ivertfall ikke at det er en stor baby og da ville hun ikke sende oss til ul på vekstkontroll pga det. Men nå ville hun ha meg inn igjen om to uker for å kontrollere SF-mål og vekten min igjen så ikke babyen vokste for lite nå da!

Huff.. man kan jo bli en smule rar, eller?!;) Men, men. Hyggelig dame og hyggelig med kontroll da. Så jeg gleder meg til kontroll i uke 30 hos henne jeg. Så får vi ta det derfra:)

Forresten... hun skulle høre hjertelyden, og da var frøkna våken og drev og turnet veldig. Hjertelyden forsvant hele tiden. Hun fikk en litt stresset baby, men da jeg la meg på siden roet babyen seg og hjertefrekvensen gikk ned. Men siden det er så mye liv hver dag så tok jordmor det som et veldig godt tegn på en frisk og aktiv baby. Godt det da! :)

 

Det var 7 mnd.-rapporten:) Jeg feirer på sofaen med et glass o´boy og frø-rundtsykke med ost og skinke. Mmmm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen idag Camillok? Du er ikke gravid da? Hmm, eller er ikke det mulig kanskje, du har vel akkurat hatt tanta. Håper ihvertfall du er piggere idag.

Spennende med en haug tenner :) Fikk han sove i natt da stakkars?

 

Så bra at du ikke har diabetes Ønsker :) Og at du slapp glukosebelastning! Jeg har hørt at det er jordmødre som kan måle SF-mål siden de gjør det så ofte, men at legene ofte bommer litt. Men kanskje din jordmor surrer litt. Syns hun virker litt surrete jeg, at hun ikke helt får bestemt seg ang vekstkontroll eller ikke. Man begynner vel med kontroller annenhver uke rundt der du er nå (hvis jeg ikke husker helt feil) - uavhengig av om det er noe spesielt eller ikke.

 

Jeg har vært på shopping en liten tur alene :) Egentlig litt stressende, for jeg vet aldri når jeg plutselig må dra hjem. Samboer sitter på skype med gruppeoppgave, så jeg måtte forte meg før mini ble grinete. Typisk at han sover kort når jeg er borte! Kjøpte toalettmappe til mini, hihi, byggmester Bob :) Og truser til meg selv!! Rart hvor fort trusene forsvinner i vask eller tørketrommel. Og de er ikke sååååå små at det gjør noe :) Kjøpte en rosa i bare blonder, spent på hva samboer sier om den. Ellers velger jeg komfort fremfor sexy må jeg innrømme.

Ok, nok om trusene mine.....

 

Nå skal jeg lage søtpotetmos som mini skal få smake når han våkner opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu... Da er jeg tilbake etter tur på 16 km!! ;) har vært ute siden før ti i morges. Gått hjemmefra og opp på Fløyen. Der var det imidlertid så sykt mye is at jeg måtte rømme ned igjen. Gikk noen hundre meter med hjertet i halsen og skled av gårde før jeg kom meg på trygg grunn igjen. Fra Fløyen gikk turen videre ned til Minde hvor jeg hentet bilen som har fått fixet bagasjeluken. Den er til vanlig elektrisk både opp og ned, men i det siste har den vært høyst manuell... Vel, uansett, nå er jeg hjemme igjen og sååååå sulten! Caféen på Fløyen var selvsagt stengt, så jeg har ikke smakt hverken vått eller tørt siden frokost. Skal straks hive meg rundt og lage grøt. Prinsen som har valgt middag i dag, siden mannen er i Italia (heldiggrisen).

 

Lille terror var helt umulig i natt. Hylte fra halv tolv til ett og så igjen fra tre til halv fem. Og så våknet han av prinsen sin vekkerklokke ti på syv... Juhu... Var litt svimete i morges kan man si, men det gikk seg fort til. Øver meg på nattevakter jeg nå vettu ;) Fikk vite at jeg skal ha vakt dagen etter jeg begynner. Synes det var litt slemt gjort, men det ordner seg vel...

 

Grattis med nytt bilsete til Leon Camillok! Lille keiser skal også få Besafe sete i neste størrelse ganske snart. Rett før han kommer over kanten med hodet... Tror han får det av oss i ettårsgave. Han skjønner jo ikke noe av bursdager ennå, og det blir vel nok av papir å leke med uansett.

 

Så bra at du slapp glukosebelastning Ønsker! Og bra at lille spreller. Blir jo spennende å se hvor stor prinsessen blir til slutt. En uke for stor, og en uke for liten. Ikke lett å være leieboer hos deg ;) ikke mye vekt du har gitt deg selv til å være kommet så langt, men du har vel ennå noen uker å samle ammereserver på. Hvis du har planer om å amme da, og det mistenker jeg jo ut fra ammetoppjakten ;)

 

Nå holder jeg på med å hente inn priser på skiferfliser til inngangspartiet og tv/kjellerstuen. Blir mørke med rust i, ikke helt glatte. Og så noen til badet. Det blir sikkert helt svimlende dyrt, men jeg må bare sjekke det ut, siden det er det jeg egentlig vil ha. Nå kjenner vi noen som jobber med skifer, så vi kan jo håpe de vil gi oss litt rabatter *håpe*!

 

MaMi - så spennende med husplaner for dere også! Blir både byggeboom og babyboom her inne nå (eller bygdebok og Babylon som autokorrekt liker å kalle det). Etter påske starter alvoret for vår del, da må vi se til å bestemme oss, så vi kommer i gang med sprengning før sommeren. Med et lite forbehold i kommunens behandlingstid da... Ganske mye kjedeligere å bygge garasje. Det er liksom betong og betong med garasjedør foran. Ikke så mye for meg å ta tak i...

 

Nei, nå er det hungersnød hos fruen her, må gå i gang med grøten før jeg raider godteskapet for fredagskosen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

et litt forsinket hurra hurra for Leon :) håper dagen var fin for både store og små!

 

oioi mami! gjeldsfri høres jo veldig fristende ut! hvis dere har råd til riving og bygging av to eneboliger sier jeg go for it! nøkkelferdig må jo være veldig godt! og sikkert godt å være i nærheten av familie, litt lettere å få litt hjelp da, også synes sikkert ungene det er kjekt med bestemor og tante i nærheten! blir spennende å høre mer!

 

så flink mini er som spiser grøt babysyk! her er det ikke like stor suksess. har prøvd risgrøt fra nestle, hirsegrøt, søtpotetmos, gulrotmos, smoothie, mango...ingenting vi fikk inn mer enn en halv t-skje av. men i går fikk hun smake på sånne skumpinner(?) av mais og hirse, sånne som ser ut som store ostepop vet dere...og det var helt knall! spiste to sånne! det er vel omtrent null næring i det men da venner hun seg hvertfall til å ha noe i munnen og å svelge det unna. tenker at det kanskje gjorde susen at hun fikk spise selv, så lurer på om jeg må lese litt mer om baby-led weaning...påskeprosjekt kanskje?

deilig med shoppingtur alene da! er så godt med bare noen få øyeblikk helt alene mens noen andre tar seg av den lille skatten :)

 

godt du slapp glukosebelastning ønsker! virker ikke noe gøy....spennende å se veksten på lillefrøkna i magen etterhvert, godt at de følger nøye med deg :)

 

wow, du er sprek du krølle! opp fløysvingene med vogn er en skikkelig treningsøkt ser jeg for meg! uff, is ja. du får investere i brodder! jeg er sjeleglad for mine, føler meg som en pensjonist men er veldig godt å kunne gå på all isen som fortsatt ligger rundt her!

spennende med byggestart :) kommunen er jo så treeeeeg så dere får sende søknaden så fort dere kan!

 

vi har vært på helsestasjonen i dag. lillesnupp ligger på 50 percentilen på lengde, og 75 på vekt. 7900 i dag...så fortsatt god og rund :) hun gliste og viste seg frem for helsesøster som var så imponert over hvor mobil hun har blitt. står på alle fire og gynger, og skal opp på tærne...ser for meg at hun skal stupe fremover og smelle nesa i gulvet hver gang... det ble vondt lår etter vaksinen i dag og. men virker som det har gått over nå, så nå ligger hun i senga og snakker med seg selv :)

 

på lørdag reiser vi på påskefjellet så nå er mannen ute å kjøper utstyr til bilen. kom på at vi ikke har takstativ eller lettkjettinger. og må jo få med skiene! og kanskje litt ekstra ting i takboksen (det har vi nemlig...) og tenker det er greit med lettkjetting så vi faktisk kommer oss opp de bratte bakkene! blir godt å komme seg bort litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy - så skjønn lillingen din høres ut! Jeg elsker ekte babyer som er litt å ta i :) Når de blir 1-2 år så løper de så mye at de blir streker uansett... Morsomt at hun er kommet seg opp i krabbestilling også. Lille keiser var også tidlig ute med det, men han er så pysete at han gynget i to mnd før han våget seg forover. Gikk noen ganger på nesa ja, så overrasket og så sint - helt ubetalelig å se på, som Bambi på isen :) Liker hun de skumpinnene??? Jaja, smaken er som baken ;) lille keiser holder de i hånden, grøsser med hele kroppen og hiver dem av gårde. Har prøvd noen ganger nå, men det er samme reaksjon hver gang. Så nå har vi kastet resten.

 

Er skikkelig støl i lårene i dag. 900 høydemeter kjennes godt på en utrent kropp... Enda godt påsketurene ikke starter før søndag. Typisk når det er fint vær, så kan vi ikke reise før lørdag... Må nesten vente på mannen som kommer fra Italia, ellers kommer han seg ikke opp før søndag.

 

Jaja, da har vi kode brun her igjen. Der både, ses (mørkerosa ansikt), høres og luktes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sprek du er Krølle!!! Aner ikke egnetlig hvordan ruta di var da, siden jeg aldri har vært i Bergen, men den hørtes skikkelig slitsom ut. Selv uten vogn hadde det vært god trening sånn jeg forstod. Det må jo ha gjort susen :)

Håper denne natten har vært bedre, kanskje hjalp det med masse frisk luft for lille keiser.

Gleder meg til å høre mer om husprosjektet etter påske! Når sånn ca ser dere for dere at dere kan flytte inn? Skal dere fortsatt bygge ut/på rekkehuset? Mye prosjekter på deres kant fremover! Puhh! Ok, egentlig er jeg bare veldig misunnelig... :)

Det er litt deilig å være støl også, for da vet man at man virkelig har brukt musklene. Nesten så man føler at musklene har vokst når man er støl - syns jeg da.

 

Det skal ikke mangle på mattilbud på lillesnupp ihvertfall, Happy. Jeg har nok hatt litt flaks med storspiseren. Og godt er det, for jeg skal jo jobbe om ca 2 mnd. Hadde vært skikkelig kjipt om han ikke ville ha annet enn pupp da. Har du prøvd å ha morsmelk i maten? Det gjør jeg når jeg gir noe nytt. Bare noen spruter liksom. Kanskje banan? Den blir veldig søt når den blir most - jeg bruker hvitløkspresse. Det var jo bra at hun likte de pinnene da, men det blir jo litt kjedelig i lengden :) Har aldri hørt om de jeg.

Har såvidt lest om baby led weaning, men syns det virker litt stress. Så det skal jeg ikke nevne til samboer, for da får han vel den ideen i hodet! Men skjønner deg, når det ikke går med skje. Kan jo hende det endrer seg om en liten stund da.

Ojojoj, så flink lillesnupp er da! Gøy! Syns babyer skal ha litt gode lår jeg, og de leker det av seg fort nok. Hva sa helsesøster om rutinene? Diktet du opp rutiner, eller var hun så imponert over lillesnupp at hun glemte å forhøre seg?

Vi har autosock til vår bil. Skal visst være veldig praktiske når man ikke kommer av flekken - men da gjelder det å huske at man har de. Det glemte nemlig jeg når jeg stod på glatta forrige mandag!! Skulle rive hode av samboer når jeg kom hjem pga dårlig bil, helt til han spurte "brukte du sokkene da?". Glemmer nok ikke de flere ganger.

God tur på fjellet! Og lykke til til samboer som skal sove ute. Håper på godt påskevær :)

 

Jeg sitter å funderer litt på hva slags måltidsrutiner jeg skal begynne med. Når og hva. Nå får han grøt til kvelds og banan en gang mellom 12 og 15. Men syns ikke han kan få banan hver dag - det skal visst være forstoppende. Vet ikke om jeg skal innføre "middagsmåltid" eller bare frukt. De skal visst opp i 6 måltider rundt 6 månedersalder. Ikke at det er om å gjøre og komme dit fortest men. Det er jo litt med tanke på jobbingen min også.

 

Har sett igjennom kontrakten til den nye jobben og funnet ut at jeg går ned 40.000 i året, det er kjipt! Trodde det var lik lønn på sykehusene for helt lik stilling så jeg sjekket det ikke ut tidligere. Får håpe på saftige vakt tillegg, men har mine tvil. Må vel bare prøve å ikke tenke over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg ikke alt jeg har lest. Men noe husker jeg da.

Krølle.. du er jo superspreking jo!! Tror ikke du skal ha noen vanskeligheter med å komme deg tilbake i hverken jobb eller form eller hva det måtte være:)

 

Babysyk.. det var kjedelig med 40.000 ned i lønn. Men er dette sykehuset nærmere deg? det er faktisk ganske mye man kan gå ned i lønn fordi reisevei som sliter på bilen samt bensin vil veie mot. Tror det finnes en slik kalkulator på nettet som kan regne ut slikt for deg. Mannen gjorde det for meg en gang da jeg fikk en dårligere betalt jobb men myye nærmere. helt utrolig.. men jeg tjente faktisk på det! Samtidig som jeg slapp unna en reisevei fra ca 45 minutter i kø mot 5-10 min her i bygda.

 

Idag har det vært litt påskestemning på jobben. Rektor fylte opp et digert påskeegg som stod på personalrommet og elevene har nesten ikke klart å gjøre noenting overhodet.

Forresten.. tenkte på det litt her isted. Her inne på denne tråden holder vi oss til noen få yrker ser det ut til... krølle, Babysyk, Cammillok og MaMi i helsevesenet. Lollo og meg i skolen. Happy.. hva jobber du med?.. og FruLS.. jobbet ikke du på forskningslab på sykehus også? Litt artig:)

 

Nå er ryggen min helt ødelagt! :( Har vasket rundt i huset etter at jeg kom hjem fra jobb, og det straffet seg litt ja;) Men det er jo sååå deilig å få vasket til helgen! Dessuten hadde jeg ikke så mye valg egentlig. Har ikke gjort noe her på en uke, og det syntes! Og vi har fått beskjed om to vennepar med helnholdsvis to og tre barn kommer innom ved lunsjtider for å titte på huset. Så imorgen skal jeg bake oste/skinke-horm da. Lettvint lunsj.Alt i ett liksom. Men siden vi totalt blir 15 her til lunsj, og av erfaring går disse ostehornene unna.. så lurer jeg på å bake opp en alvorlig stor dose horn. 70 horn kan passe tenker jeg:)

 

Men nå skal jeg hvile på sofaen! Parkettvalg er tatt.. puhh. Nye fliser til badegulvet i 1. etasje er bestilt og det kommer rett etter påske, fliser fra Danmark kommer nå på tirsdag og vesla har valgt ut tapet til rommet sitt:) Endeliiig i mål med slike ting!

Idag er jeg 7 mnd. akkurat 28 uker:) imorgen går jeg over til 3. trimester:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag og påskeferie.. Så deilig, for nå er jeg så innmari sliten.. Gleder meg til mange dager uten vekkerklokka på, selv om jeg har to "klokker" som er ganske på minuttet hver morgen ;)

 

Ønsker, jeg er ikke i helsevesenet lengre, jobber i barnehage jeg :) Men har jobbet i ungdomspsykiatrien i mange år, selv om det begynner å bli en gooood stund siden nå ;)

 

Om vi kjøper huset vi har sett på må ungene bytte skole, de minste må bytte barnehage og jeg må bytte jobb. Så det er ikke noe vi hopper på impulsivt. Mannen blir å fortsette der han er og pendle litt. Jeg både håper på det og håper ikke. Er jo skummelt å rive opp hele familien og skulle starte på nytt en annen plass. Men klart, det hjelper jo at vi har en del familie der :)

Om vi får banken med på en mellomfinansiering eller får en god avtale med en prosjektleder/selskap så er det nok store muligheter for at vi går for riving og bygge to nye eneboliger. Men for øyeblikket har vi kun en ting klart, og det er at vi trenger større plass, åkke som :)

 

Vi har besafe bilstol. Hadde det i minste str og byttet til neste str nå etter jul. Er veldig fornøyd med setene. Vi har leid gjennom bilstolavtale med IF, så vi får neste sete om 3 år og det beholder vi. Det ble det rimeligste for oss, med tanke på at vi faktisk må ha to seter. Vi har isofix base på setene da, og det er jo ganske lettvindt da :) SÅ jeg anbefaler dette merket, men det trenger jo ikke å passe til andre. Tror det er viktig å se på helheten, biltype, barnets størrelse, pris.

 

Så spreke dere er, jeg blir rent misunnelig jeg.. Skulle gjerne tatt meg noen løpeturer, men så var det dette døgnet med for få timer da ;)

 

Nei damer, nå er alle barna i seng, dog ikke alle som sover, men jeg tror jaggu jeg legger beina på bordet og tar en velfortjent avslapping før jeg legger hodet på puta.

I morgen drar jeg for å se på hus.. Juhu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er pappaperm over og jeg er alene hjemme med gullklump...

 

Jeg er rett og slett litt satt ut i dag, en av mine beste venninner fikk vite at de skal ha tvillinger i dag :) utrolig artig da, en av hvert kjønn :) akkurat nå er jeg glad teppet jeg hekler ble så bredt, bør passe fint å legge over tvillingvogn ;)

 

Babysyk, kjipt med lønna... Mannen gikk ned 75-100 000 da vi flyttet :( men det er verdt det uansett! Du kan ikke forhandle litt med dem da?

 

Gøy med fremgang på huset ønsker :)

 

Godt å høre flere er fornøyde med besafe :) blir spennende å høre hvordan huset var nå MaMi, og hva banken sier. Lykke til i morgen :)

 

Nå er jeg stuptrøtt - natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohoi! I dag er det en bra dag... Mannen kommer hjem fra Italia. Solen skinner fortsatt B) og påskeferien starter!! Jeg fikk dessuten sove helt frem til halv fem, så jeg er nesten uthvilt, men bare nesten merker jeg. Prinsen har på eget initiativ båret ut bosset og ryddet av frokostbordet, og båret opp ti (!) runder med klær fra kjelleren. Flinke store prinsen min! Han har fått belønning i form av to klistremerker. Når han har samlet tretti stk får han ny Lego. Tror kanskje det er det som driver han for tiden, men samme for meg bare han hjelper til :)

 

Ønsker - du er seriøst sprek altså! Vaske hele huset har ikke jeg orket. Har tatt det værste på kjøkkenet, badet og stuen, og skiftet sengetøy til hele flokken. Resten sparer jeg til etter påske, for da er det jo mannen som skal stelle hjemme ;) Pass på deg selv litt da, med mye kynnere og alt, du må ikke starte noen fødsel helt ennå. Grattis med tredje og siste etappe da! Jeg skjønte meg aldri på den månedsregningen i svangerskapet. I mitt hode er et svangerskap ni mnd pluss en uke eller noe. Jeg regnet også fire uker pr mnd, men da ble det plutselig ti mnd... Jajaja, vet jo at de fleste mnd er fler enn 28 dager i, men når skal man skifte måned da? Jammen godt det er en stund til jeg skal bryne meg på den regningen igjen. :)

 

Hvilken parkett endte du med forresten?? Vi sikler på dalafloda sitt heltregulv furu hardpine farge dolomitt tror jeg, hvis det er den som ser hvitaktig ut. Eller moelven børstet furu i fargen arctic, også det heltregulv. Vi får vel slåss om det i ferien ;)

 

Lykke til med husbestemmelse MaMi! Blir spennende å høre hva dere ender opp med!

 

Nei, nå må jeg hive meg rundt i pakkingen, så jeg blir ferdig før vi skal til flyplassen... Gooood påske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten... Glemte jo å si at jeg har klart 300g til ned i vekt :) skulle bare ønske det fulgte med oppstramming i samme slengen... Får sånn slapp deighud på magen og lårene når kiloene forsvinner uten at musklene overtar plassen. Men nå er det jo straks vår og nye treningsmuligheter. Satser på å klare å gå til to DNT hytter i sommer med lille keiser på ryggen og full sekk. Bare å hove seg rundt i treningen for det blir nok tungt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere skravler, jenter! Har vært innom og lest litt, men husker jo ikke halvparten av alt dere har preiket om. ;) tusen takk for gratulasjoner, forresten! Og gratulerer så mye med overstått dag til Leon, Camillok!

 

Høres spennende ut med husplanenen deres, ønsker og MaMi. Er nok ikke barebare å flytte sånn at barna må skifte skole og du jobb, MaMi. Dere får ta noen runder i tenkeboksen. Regner med dere finner en god løsning. Plass må man ha!

 

Ønsker, du er jo helt vill! Jeg orker knapt gjøre noe lengre... Har fått så mye kynnere den siste uken. De kommer bare jeg reiser meg fra sofaen, så blir nok full sykemelding på meg etter påske. Legen på KK ville jeg skulle se hvordan det var nå i påsken siden jeg har fri og får mer mulighet til å slappe av. Merker mindre til de når jeg tar det rolig. Nå har lille sovet ute i vognen sin i godt over to timer og jeg har ikke gjort en ting! Kun lagt på sofaen, spist litt lunsj og sett på søppeltv på TLC. Det er så mye rare programmer der! Må utnytte å se på sånt når mannen er ute og skyter hagle med broren og nevøen ;)

 

Spreking, Krølle! Jeg har faktisk aldri gått opp på Fløyen med barnevogn. Kun uten, og det er jo tungt nok i seg selv... Og så å gå til minde etterpå. Bare vent, musklene kommer de. Og hvertfall om du skal på langtur med bæremeis i sommer.

 

Babysyk, var det du som lurte på hentesett? Det blir to jakker med utgangspunkt i den sm du strikket til mini. :) helt like blir de ikke, for mamma laget de litt annerledes nede på kanten. Skal få lagt ut bilde av de nådde er ferdige. Hn er godt i gang med jakke nr. 2 alt, så det går unna.

 

Når lille våkner etterpå skal vi en tur på garnbutikken for å handle inn til at jeg kan strikke ølvott til pappa. Manne fikk en til jul og pappa ble rett og slett dødsmisunnelig. Så siden han hadde bursdag mens vi var i Hamburg og ikke har fått gave enda, skal han få en sånn som han kan ha på hytten.

 

Håper bare vi kommer oss avgårde til hytten nå i påsken. På ktr i går mente legen at jeg ikke burde dra til fjells hvis ikke kynnerene mine roer seg ned. Derfor blir det full avslapping frem mot onsdag (siden vi planleggerå reise da). Ellers var alt bra. Guttene har lagt seg på hodet begge to og sprellet som gale mens legen prøvde å få tatt alle mål han skulle. Det tok litt tid, men han klarte det til slutt. Hehe, ble et egoinnlegg dette her. Jeg er helt bomull i hodet i dag så tror jeg skal konsentrere meg om å være våken. Får komme sterkere tilbake senere i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lollo.. du får bare ta det med ro dersom kynnerne kommer så ofte og lett! Ikke noe ok det:(

Hørtes koselig ut med like hentesett til tvilling-guttene dine. Gleder meg til bilde.Så bra det høres ut som de har det i magen din også!:) Det er knallbra!

 

Så moro med venninnen din som venter tvillinger da Camillok!

Hvordan er det med Leon forresten? det han brygget på utviklet seg forhåpentligvis ikke til noe mer.

Bilstol ja. Vi hadde jo planer om å kjøpe et til frøkna. Et med isofix og base osv. Men nå får vi faktisk et av noen vi vet både ikke har hatt noen ulykker med det og som tar godt vare på tingene sine, et med isofix og base.. som vi jo ville. Så det er jo faktisk helt supert!:)

 

krølle- angående parkett har vi valgt standard eik 3 stav på kontoret nede. Det er bare ett rom vi skal ha parkett på der av det nye. De andre rommene får/har fått fliser. Oppe har vi valgt Kärs mer hvitfarget, noe dyrere. Grunnen til hvit oppe er fordi trappa etterhvert blir hvit og da er det litt fint synes vi når overgangen fra hvit trapp oppe går over i hvitt gulv, og ikke "brun" standard eik. Så dette blir lagt da på to soverom samt gang og wc nå. Når vi selv pusser opp enda et soverom, gang og loftstue så viderefører vi den parketten der.

 

Men jeg vasket ikke NED huset altså dere! Skrubbet ikke vegger og slikt dersom dere trodde det! Så det var egentlig ikke så ille. Bare vanlig helgevask. Men det tok bare litt på.. pga tilstanden min liksom:D

Venner kom på besøk klokka 11.00 her idag. Puhh.. litt ukristelig tid synes jeg da;) Men jeg rakk å sette to hvetedeiger og å bake ut halvparten til ost- og skinkehorn før de kom.

De var kjempekoselig å se alle sammen igjen, og vi hadde mye å skravle om:)

Så dro de klokka to og vi dro rett i bursdag som begynte klokka fire. Jeg kan love dere at DA var jeg sliten;) Det var godt da å sitte rolig og slappe av og spise av andres bakverk og være gjest selv!!

 

Ungene er lagt nå. Litt hopping i sengene og tøys og tull.. men etter noen strenge formaninger så tror jeg faktisk at ivertfall halvparten sover! Puhh.. :)

Straks på tide for mor å køye også kjenner jeg. Imorgen er det full fres igjen. Tror faktisk ungene skal ut med besteforeldre og pilke imorgen, så da tror jeg kanskje jeg skal bevilge meg en time på sofaen med strikketøyet.. bare kanskje.

Så skal jeg sparkle. Selvsagt. Dere hører jo snart ikke om noe annet fra min kant om dagen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapt innom fra mobilen for å si at sparkebuksa er ferdig!! JIPPI Var litt ekstra motivasjon fra deg krølle, siden du spurte om å få se den-da måtte den bli ferdig. Nå gjenstår bare å prøve den på mini, men det får jeg gjøre i morgen.

Forresten foret jeg mini med ekstra grøt til kvelds og masse pupp, men det hjalp lite. Han holdt ikke til midnatt engang.

Men nå går øynene mine på kryss og tvers her, så nå er det natta. Får kommentere i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så artig med sparkebukse ferdig Babysyk! :)

hmm... så rart det ikke holdt med grøt OG pupp forresten. Disse gutta er noen stor-etere:D

 

Er det ikke utrolig?!?.. jeg har gitt beskjed til jentene som vil bake at dersom de vil det er det baaare å sette igang.. men nå må de bake/lage noe grovt og sunt. Tror dere ikke de begynte å surmule da?!? Da fikk jeg litt sånn "bortskjemte drittunger" følelse her. Det ga jeg i grunn ganske klar beskjed om også. Vi møttes tilslutt på halvveien og jeg sa det var greit at de lager loff.

Hva gir dere meg?? Er ikke DET drittunger kanskje? Åh.. nå ble jeg SÅ provosert av mine egne barn! Nesten så det kom en tirade med "barna i Afrika".

Men nå kom eldste og yngste her og sa de ville mer enn gjerne bake loff og eldste vil lære seg å lage litt forskjellig siden en gang skal hun gjøre dette helt alene, og da er det jammen fint å kunne dette. Åååå... nå smelter hjertet mitt. Guttungen på 13 kom ned og sa han gjerne vil bli med å bake. Mellomste gikk bare opp for å furte siden hun ikke får bare noe med sukker, noe søtt. Da skjønner jeg jo at det ikke har med bakingen å gjøre.. men heller smakingen. Kjenner det koker i meg når de er slik altså!!

Heldigvis er yngste alltid helt i hundre når hun får være med å lage mat.. uavhengig om hun må skrelle grønsaker eller blande melblanding i 5 minutter(den aller kjedeligste jobben).

 

Sorry... det MÅTTE bare ut! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det påskelabyrinten! Det er påskens høydepunkt på hytten. Vi har ikke noe nett som går an å søke i, men vi klarer noen oppgaver likevel.

 

Grattis Babysyk med ferdig bukse! Jeg gleder meg fortsatt til å se. Men må vente til over påske, for det tar vinter og vår å laste inn noe her. Kjedelig med minstemann som ikke vil sove. Det vil ikke lille keiser heller. Vurderer snart å gi han til en tilfeldig forbipasserende, for det begynner å tære på humør og krefter når han bøller sånn. I natt hylte han fra tolv til ett og fra fire til fem, før han sto opp kvart over seks. Og med hyling mener jeg skikkelig vræling. Han er virkelig fly forbannet på natten og det hjelper ikke med noe annet enn pupp, og det får han altså ikke... Sovner til slutt av utmattelse. Fatter ikke at det går an å være så treiglært. Han har jo prøvd ut det her i ganske mange uker nå...

 

I går gikk jeg en laaaaaang skitur sammen med min far. 19 km hvorav 6 km bratt oppover til en topp og 13 km deilig slak nedoverbakke hjem igjen. Strålende sol og vindstille! Eneste skår i gleden var at de første km ned fra toppen hadde møkkaføre. Sånt tynt skarelag på toppen som man ramlet gjennom hele tiden. Umulig å styre, og det går svinfort helt til man bråstopper :) men, men, etter hvert ble det et deilig nedrenn. Var helt gele i lår og ankler da vi ankom hytten igjen. Heldigvis kjenner jeg ingenting i dag. Tenkte oss 7 km av gårde i dag. Tar det litt rolig, da vi har lånt en annen 6-åring og helst ikke vil tyne han så mye at han ikke vil være med oss flere ganger...

 

Fortsatt goooood påske!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal vi ha barneselskap i morgen :) fikk rota meg til å bake cupcakes i stad, de ble supre :) lagde mørke sjokolade med hvit italiensk marengstopp og turkis og svart pynt. Lekkert :) første gang jeg lager sånn marengs, var egentlig ganske greit. Glemte sitronen da, skikkelig irriterende... Den ble litt kjedelig i smaken uten :( men det ser vanvittig bra ut, og det smakte himmelsk :)

 

Er på vei til å stupe i seng her, opp tidlig i morgen også! Første dag i dag at jeg måtte levere Leon før jobb, det endte med en stuptrøtt Leon som sov på stellebordet ;) gleder meg til påskeferie nå, må ta skikkelig vare på den, det blir lite ferie i år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en dag! Våknet med vond hals etter å ha sovet tre timer tilsammen fordi lillegull skulle trolle halve natta... Glemte maten og bankkortet, måtte skifte fordi knappen i buksa spratt ut, fikk mensen og blødde utover bukse nr to, ble for sen til barnehagen og fikk parkeringsbot. Skulle ha latt være å stå opp i dag tror jeg!

 

Kommet meg etter en lur på ettermiddagen og har lager empanadas med salsa i kveld - deilig! Nå nytes et glass vin :)

 

God påske alle sammen, måtte dere alle få strikket mye :)

 

Påskeklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet for en dag da Camillok! :(

Godt du fikk tatt deg et glass vin igår kveld da:)

.. men empanadas.. hva er det? hørtes godt ut.. hehe.

 

Her har ryggvondt tatt seg opp:( au, au. Ser at magen har blitt endel større nå, med liksom overgangen til 3. trimester.

Har jeg forresten fortalt at jeg har fått brevet med keisersnittdatoen? 4. juni blir det:) En tirsdag, som sist:)

Imorgen går jeg over til uke 29. Så det betyr at neste uke så er det eksakt 2 mnd. til fødsel:)

 

Vesla kom inn til oss og blødde neseblod imorges. For første gang. Hun syntes det hele var veldig spennende og fortalte med iver over at det skjedde da hun dro ut en kjempeSTOR buse:D haha. Nå kanskje hun tenker seg om en ekstra gang neste gang hun vil stikke fingeren oppi nesa!

Kaaaanskje... ;)

 

Jeg hadde planlagt en bedre middag med biff, fløtegratinerte poteter og peppersaus til mannen og meg igår kveld, men jeg hadde så vondt i ryggen at jeg ikke orket annet enn å ta på meg pysj og legge meg med pc`n i senga. Klokka SYV !! Slå den da dere. Ja, jeg var stuptrøtt også altså. Har fått tak i jerntabletter nå, så håper jeg holder ut litt lenger på kveldene enn åtte, ni fremover. Har begynt å glede meg til det blir bart ute, til jeg kan rake litt i hagen, ta meg en tur på hagesenteret og kjøpe roser til å ha foran det nye inngangspartiet osv. Ja, nå må det bli ferdig (eller først påbegynt) først da såklart. Men det skal jo være ferdig til ca 17. mai da. Da passer det at jeg planter litt i permisjonen min:) Håper bare formen er bra da!!

 

Åh, sukk.. jeg har kjøpt inn så mye god mat og godterier.. men er ganske sikkert på at jeg ikke orker mye av det;) Oksestek, indrefilet, ostesuffle skal jeg lage og pannekaker etter ønske fra vesla. Marsipan som jeg ellers aldri spiser og påskeskum. Åhh... det er jo sååå godt! Men det er begrenset hva jeg klarer å få i meg. Igår spiste jeg lunsj, tre knekkebrød, klokka halv to.. og så orket jeg ikke mer etter det. Var stappmett. Jo, drakk to glass cola da, det gjorde jeg faktisk. Men var jo ikke akkurat rikelig med to måltider den dagen;)

Nå har jeg spist to grove skiver og er stappmett!.. og kommer til å være det i sikkert to, tre timer til. sånn vondt stappmett dere vet? sånn vondt å bøye seg osv;)

Så meg i speilet igår morges da jeg skulle kle på meg etter dusjen. Ribbeina under puppene kunne telles og stikker ut! Så kommer magen som en pen ballong og på hoftene og lårene har i grunnen litt fett ser jeg ja:) Men ikke altfor mye over rompa/hoftene heller. Men at ribbeina er som de er er jo helt snålt. Det er noen år siden jeg så ribbeina mine synes jeg å huske. Har hatt litt ekstra siden vesla kom.Nå er magen så høyt oppe at den går nesten under puppene, så føler den er høy nå. Har vokst endel de siste to ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ forrestn bare si at.. jøje meg og jøssenam og jeg er imponert over hvor sprek du er atlså krølle!!:) DE lange skiturene.. og så var du ikke støl siste gangen dagen etter heller?!?

Da er du godt igang med treningen når du ikke blir støl. SÅ BRA! Heia krølle! :)

Er du fortsatt på fjellet? går du skiturer hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihå! Liten rapport fra påskefjellet. Vi er på tur hver dag, siden vær og føre er helt eventyrlig. I går gikk mannfolkene på langtur, mens jeg tok med guttene på skirenn. Prinsen vant både medalje, matboks og buff. Han skulle gå i forveien hjemover, og selvsagt ble lille keiser sint som en okse da jeg puttet han i pulken før han var ferdig å leke i snøen. Dermed ble vi seine med å legge etter prinsen, som hadde hastet av gårde etter noen han trodde han kjente. Vips så var han vekk :( Litt hett i toppen hos mor noen minutter der... Men heldigvis hadde han tatt kontakt med noen voksne og bedt dem ringe til meg for å spørre hvor jeg var. Ingen panikk der altså. Fant han igjen bare noen hundre meter senere. Phu...

 

I dag vandret vi 4 km oppover et dalføre, før vi suste nedover igjen. Prinsen har øvet inn både fiskebein og ploging denne sesongen, så det er en fryd å ha han med på tur. Lille keiser har spesialisert seg på å rygge bakover nedover bakker, og stortrives ute :)

 

Huff for en dag Camillok! Noen dager går virkelig alt galt... Håper det går bedre nå! Imponert over at du lager mat på en sånn dag.., jeg hadde nok gått til sengs og surmulet!

 

Ønsker - passe på deg selv og lille prinsesseboer! Ryggvondt høres ikke bra ut... Og slanking må du ta etter fødselen. Skjønner at det går an å bli raskt mett med stor mage. Har dessverre ingen erfaring der, for jeg har aldri spist noe særlig i tredje trimester... ;)

 

Nå er det tid for bading av småtrollene. Gjør meg klar for splæsj!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du tar feil krølle! Jeg slanker meg IKKE! Blir frustrert over all den gode maten jeg ikke orker! :(

Har egentlig ingen planer om å slanke meg etter fødsel, siden jeg skal amme.. og da trenger jeg jo mat og fett og alt det der.

Huff, redd dere misforstår nå. Jeg slanker meg altså ikke!!! Men det er veldig rart og uvant å ikke legge på seg i et svangerskap. Nesten så jeg tror at vekta hos jordmor er feil;)

 

Så moro at prinsen din har blitt så flink til å gå på ski da krølle:)

Artig når det løsner for dem, om det er ski, sykkel eller lesing for å si det slik. Mestringsfølelsen er god og lykken er stor når slikt skjer:)

 

Nå tror jeg jeg skal legge meg jeg. Har orket å strikke litt ikveld, og har begynt på vrangborden på beina på ull-sparkebuksa for tredje gang. Ble ikke fornøyd med to av gangene så nå gidder jeg ikke mer og strikket bare vanlig 2 rette, 2 vrange jeg. Så blir jeg ferdig liksom;) Nå er det bare rett oppover og i og med at buksa blir i str. 3-6 mnd. så går det sikkert greit og raskt.

 

Natti, natt alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...