Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Er det ikke bare å strikke som på retten hele veien rundt, ønsker? Tror jeg hadde gjort det. Om det er glattstrikk så blir jo det rett. Hvilken bukse er det du skal strikke forresten? Var det den fra Dalekataøogen du linket til for en stund siden? Den med omslagsjakken? Eller en annen? Kjipt med bekkenvondt da. Believe me, jeg vet hvordan du har det.

 

Tror jeg har både bekkenløsning og -låsning faktisk... Har mest vondt i skambeinet og det begynne å slite på nattesøvnen. Våkner hver gang jeg skal snu meg og har sinnsykt vondt når jeg står opp. Må ligge med pute mellom beina ellers klarer jeg ikke gå. Puter hjelper litt, men har likevel veldig vondt. I tillegg stivner jeg veldig bak (spesielt på høyre side) i løpet av dagen, hvertfall om jeg sitter en stund. På ettermiddagen sliter jeg med å bevege meg rundt og husarbeidet blir ikke tatt. Nå i helgen har jeg klart meg bra og har fått unna litt. Tror det er på tide å be legen om en sjekk og muligens henvisning til fysio eller manuellterapeut. Begynner å kjenne at det snart er på tide med full sykemelding også. Går inn i en uke med lange dager og mange utviklingssamtaler (med foreldre og elever) så jeg kommer vel til å være skutt til påske....

 

Stakkars mannen ble syk i går så han har lagt strak ut med feber og diaré i dag. Han ble heldigvis med ut for å feire bursdagen min i går med middag og kino, men var absolutt ikke i form, så han har fått igjen for det i dag. Jeg og lille har kost oss på Leos lekeland sammen med noen venner mens mannen har vært hjemme og slappet av. Lille var helt i hundre og hoppet fra kanten og ned i ballbingen. Ble skikkelig illsint da hun fant ut at vi måtte gå. Hehe... Tror hun kunne vært der resten av dagen. :)

 

Dæven, for et kupp du gjorde, FruLS! Tror jeg må få manne med på å stoppe innom på utsalget til Dalegarn når vi skal på hytten i påsken (hvis ikke vi ender opp med å ta toget da). Kanskje jeg kunne fått tak i noe garn til å lage jakke til lille. Lurte litt på om hun skulle få matchende jakke som guttene får som hentesett. ;) bare litt mer feminin utgave da. Høres forresten ut som om du har hatt det fint på hytten selv om det har vært litt ruskete vær.

 

Var mini fornøyd med hirsegrøten? Jeg tenkte å prøve den ut til lille, men kom aldri så langt.. Ble liksom bare Nestle her. Prøvde hipp sin, men den likte hun ikke. Ble for finmalt for henne. Banan falt ikke i smak her til og begynne med. Tok ganske lang tid før hun begynte å like det. Tror faktisk det var i sommer hun fikk sansen for det. Da var hun 7-8 mnd. Nå elsker hun det og kan fint sluke en hel om hun får lov. ;)

 

Så drit med innlegg som forsvinner, Happy. Har vært med på det et par ganger selv. God bedring til lillesnupp. Ørebetennelse er noe drit! Håper det ikke er det hun har fått.

Joda, jeg kan nok strikke som på retta hele tiden... og det er jo ikke noe problem når jeg er ferdig med "vrangborden" som skal strikkes med mønster. Da er det jo bare rett opp. Men det var dette mønsteret jeg ikke var sikker tpå om jeg skjønte riktig da;) Det med tråden bak når jeg tar masken løs av. Enten så er det "inn-med-teskje"- forklaring som forvirrer meg.. tråden ligger jo ALLTID bak når man strikker liksom;).. eller så har jeg absolutt ikke skjønt det. Men det er litt forskjell fra Drops sine hefter, Dale og Sandnes.. de som jeg er litt "vant" til. Drops overanalyserer ikke liksom.. og ganske lette å forstå. Sandnes derimot synes jeg å huske overanalyserer litt.. litt smør på flesk liksom, og de forvirrer meg.. som med "ha tråden bak".. når den jo alltid gjør det likevel.

Jaja. Jeg får kanskje bare prøve på en prøvelapp eller noe da.. se om de blir noe mønster ut av det:D

 

Buksa er denne:

http://www.dalegarn.com/images/misc/201002150551563.pdf

Side 10, nr. 22603. Den blå buksa der skal jeg strikke i hvit.

Det er forsåvidt den samme buksa som også er helt på forsiden av heftet også:)

 

Huff Lollo... hørtes vondt ut din bekkenløsning og låsning også. Hørtes i grunn ganske lik ut som min også desverre;)

Vi får "krøkke" oss rundt omkring vi. Jeg er veldig spent på hvordan den blir på jobben imorgen!! Mye gåing og ståing og trapper. Lite sitting og rolige dager der gitt.

 

Nei, nå tror jeg jeg køyer`n jeg dere. Sliten. Nå har vi virkelig tre tenåringer i hus som kverulerer og skal krangle på ALT! Sure og tverre, slår i dørene alle tre og går seg en tur og furter osv. Åååå... hjelpes! Gi meg styrke... !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helgens vakter unnagjort :) det var veldig slitsomt, det må jeg bare innrømme med en gang. Mannen hadde lagd fantastisk mat til jeg kom hjem - risotto med lettgrillet salmalaks og kaperspersilledressing. Leon har selvsagt slått seg helt vrang, hyler etter papapa... Jeje, jeg har barrikadert meg på badet ;) håper han sovner igjen snart...

 

Gleder meg til fri imorgen :) skal i bursdag til ei i barselgruppa og jeg gleder meg til å gi bort buksa!

 

Pysjen er forresten fantastisk dere! Ganske varm da, perfekt for sene daffemorgener. Passer bra for amming også, har en tendens til å bli veldig kald på overkroppen for å unngå å legge dyna over hodet til gullet... Knepping i fronten som gjør ammingen enkel :)

 

Misunnelig på dale fabrikkutsalg altså!!!! Jeg vil også... Men er sjelden på de trakter...

 

Bekkenløsninger og låsninger høres helt fælt ut, hold ut! Heier på dere ;)

 

Matkabalen er noe for seg selv, her må jeg innrømme det går mest i kjøpt mat...

 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått omgangssyke... Skikkelig elendig, og mannen påstår at han har så vondt i ryggen at han ikke greier å stå opp. Hvordan skal dette gå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker - jeg tipper det er forsøk på å gi deg oppskriften med teskje. Fra rettsiden blir det da som å late som om du strikker den første masken rett, men i stedet tar den rett over på den andre pinnen. Da er tråden på baksiden. Og hvis man fra vrangsiden latestrikker den første masken vrang, blir jo tråden foran... Synes oppskrifter ofte er vanskelige å forstå. Det blir nok bra, uansett hvor du gjør av tråden ;)

 

FruLS - ojojoj... Hvor lenge skal de ha utsalg på Dale? Vi kjører jo rett forbi vi også. Kanskje jeg kan overtale mannen til å gjøre en liten pitstop ;) Evt forslå sånn litt tilfeldig at jeg godt kan kjøre første biten av veien til hytten denne gangen? Så kan han få kjøre den morsomme krøtterstien fra Voss til hytten. Verdt et forsøk i alle fall! Hadde klikket for meg hvis jeg ikke hadde hatt hverken vogn eller bæresele... All ære til deg som klarer å underholde lille. Synes perioden 5-6 mnd er den kjedeligste sånn sett. Da er de små blitt nysgjerrige og vil fremover, men ingenting skjer og de er bare frustrerte...

 

Pause - lille keiser roper mamamamamama og holder på å dra av meg buksa her, så jeg bør vel ta hintet om at han er trøtt snart ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har vært her og kjørt Leon i bhg. Håper bare på at formen er blitt bedre innen den stenger! Lite som tyder på det foreløpig, diaré fire ganger siste timen :( må sykmeldes nå da, har jo bare vært ansatt i litt over en mnd... Æsj, hadde ikke tid til dette nå!

 

Drømmedrømme om dale fabrikkutsalg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på bildet av buksen, ønsker. Hva om du strikker vrangborden frem og tilbake og så slår det sammen og strikker rundt? Da kan du gjøre det til du kommer til mønsteret oppe igjen. Da må vel arbeidet deles uansett og du må strikke frem og tilbake. ;)

 

Aiaiai, god bedring, Camillok! Omgangssyken er noe drit! Snilt gjort av mammaen din å kjøre Leon i bhg sånn at dere slapp å tenke på det. Fortsatt diaré her i gården også. Mannen har vondt i hele kroppen og klarer knapt å røre på seg. Kanskje min og din mann har fått samme greien?

 

I dag våknet lille kl. 5. Hn som aldri er oppe før tidligst 7 hvis ikke hun blir vekket. Trøtt mamma i dag, gitt... Prøvde å få,henne til å sove litt mer, men det var helt umulig, frokost kl. 6 på oss i dag. Dro til bhg litt over 8 og da sovnet hun i bilen. Spent på hvordan resten av dagen går. Nei, nå er det på tide å jobbe litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring Camillok!! Det går mye dritt for tiden (bokstavelig talt...). Bare å holde seg unna jobb, du har vel 48 t karantene etter symptomslutt, så da rekker du å samle litt krefter når slaget er over. Tipper de ikke vil ha deg på jobb heller ;)

 

Jeg skulker babysang i dag. Litt dumt, da er siste gang jeg har mulighet til å gå dit mens jeg er i permisjon. Men de vi har pleid å gå sammen med har begynt å jobbe igjen, og da er det ikke like morsomt. Stikker heller en tur til byen og kjøper litt knapper til keiserjakken og mer tråd. Tenkte å strikke et halvt prinseteppe som sjal til en som snart fyller 60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsalget på Dale var bare nå i helgen tror jeg. Men fabrikkutsalget er jo alltid. Og der har de svære kurver med nedpriset garn. Så man finner alltid NOE hvis man stikker innom. Men det superlagersalget var bare fredag-lørdag. *heldigemeg* :)

 

Igår hadde lille totalt lakenskrekk, eller bare totalt skrekk. Ikke ville hun legge seg, ikke ville hun ha pupp, ikke ville hun se på tv (noe som alltid!!!!! roer henne), ikke leke, ingenting var godt nok. Huffameg.. så til slutt tok mannen henne i vognen og en liten runde i nabolaget så hun sovnet. Takk gud!! Hun var sånn på lørdagen også, men da var hun blid så lenge hun fikk være oppe ihvertfall.. Håper hun legger seg greit idag!

Imorgen skal jeg på teater og se "Kalenderpikene" med mamma, så da skal mannen legge Malin. Håper det går greit, at hylingen er over..("hvis ikke får jeg bare ta henne i vognen igjen" sa mannen så greit). Blir deilig å finne på litt annet. Mannen skal holde kurs, så mamma skal være med på babysvømming først også.

 

Så kjedelig med sykdommer da. God bedring til alle mann. Og ihvertfall når mennene også er syke.

 

Her driver jeg å jobber med å skrive jobbsøknad. Skal søke på en nestlederstilling på KK. Under egenskaper i annonsen står det "god skriftlig og muntlig fremstillingsevne". Så da må jo søknaden liksom lyse dette...og det gjør det jo enda vanskeligere!!

 

Nei, nå kom mannen akkurat hjem, så da får vi spise litt, strikke litt og skrive litt. :) Ååååh, det er så kjekt å se at lille lyser opp og smiler og ler når pappaen kommer hjem! *smelt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff.. diarè og omgangssyke hørtes helt grusomt ut:( Masse god bedring til alle dere som har det!!

Får håpe mannen din er bedre i ryggen veldig snart da Camillok. Ikke så lett å få barnevakt med henting og levering flere dager heller;)

 

krølle.. jeg også satser på at Dale prøver seg på "inn med teskje-oppskrift". Det var jo en idè å bare strikke frem og tilbake bare på vrangborden og så tett igjen opp til jeg må dele igjen på bærestykket. Smart krølle:)

.. forresten.. hvordan går det med hus, gulv-valg og diverse andre ting angående husbygging? har dere sendt inn byggesøknad? hvor lang tid tar det å behandle det i Bergen egentlig før dere kan begynne å bygge?

 

Kan tenke meg det er deilig å se lille smiler når dere kommer hjem FruLS:) Man får liksom en så trygg følelse inni seg.. og varmer et mamma- og pappahjerte det! :) Men.. du tror ikke Malin kan få tenner da? .. kanskje så tidlig at man ikke ville tenke på det liksom.. men det er jo noen som til og med er født med tenner!.. og nå er vel Malin 5 mnd. så det hadde jo strengt tatt ikke vært så tidlig heller!.. eller hva med økedager? de kan jo ha en tendens til å bli litt survete hvis de er ekstra sultne? .. kanskje hun er klar for fast føde og trenger mer i magen? jaja.. ikke så lett å vite alltid når de gråter sånn. Man får bare gjette seg frem litt av og til.. til en helt obvious grunn dukker opp og man tenker "åh.. hvorfor tenkte jeg ikke på DET da?!?" ;)

 

Lollo da.. er du fortsatt i jobb??! Nå må du huske på å slappe av da! Er alt bra med magen og guttene inni der forresten? har du vært på flere kontroller og ultralyder for å se at gutten som ikke vokste like mye har det fortsatt like godt som sist kontroll du fortalte om?

 

For min del har det vært vondt i bekken, rompa og korsrygg i hele dag. Stivnet litt, men ikke så aller, aller verst egentlig. Men plutselig har jeg langet litt for mye ut når jeg har gått og det hugger til! Men, men.. jeg lærer meg nok snart å gå raskt med små museskritt også. Jeg liker at jeg kommer raskt frem jeg skjønner dere:D .. og da blir jeg litt utålmodig når jeg opplever slikt som dette.

Det blir spennende inatt igjen. Jeg sov dårlig natten som var:(.. og er veldig trøtt idag. Men har fri imorgen og da har jeg faktisk en plan med å sitte mest mulig i sofaen, strikke og spise godteri og drikke brus!! Oj... FOR en plan tenker dere sikkert. Sikkert ikke så lurt, men. Planen er å skrive opp hva jeg skal plante til sommeren utenfor det nye inngangspartiet... og skal jeg være helt ærlig så synes jeg jeg fortjener litt kos nå. Ikke har jeg lagt på meg noe særlig, og jeg har vondt både her og der;) Dessuten spiste jeg bare èn liten sjokolade i helgen. Hehe... må liksom finne på en god grunn til å føle at det er greit at jeg tyller i meg søtt:D

 

Nå vil vesla ha kveldsmat her mens hun ser på Lesekorpset på barne-tv. Snakkes senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it Ønsker! Selv har jeg sendt mannen ut på handletur for å kjøpe brus og annet godt til meg som skal være alene med guttene fra onsdag morgen til lørdag ettermiddag. Mannen skal på kurs i ITALIA! Sove godt om nettene... Spise god mat... Hehehe, neida, jeg er ikke det minste misunnelig :)

 

Huset ja... Vi har fått prisoverslag på 7,4 mill. Dåååååne, det har vi aldri i verden råd til. Så nå plukker vi bort det vi ikke MÅ ha. Vannbåren varme til 500000 for eksempel. Sukk, man kan ikke få alt heller. Ser ut som om fine trappen lever litt farlig også, siden den viste seg å koste 80.000 kr. Men jeg skal sloss litt mer for den en stund til. ;)

 

Lille keiser har endelig fattet konseptet med å drikke selv. Han er såååå søt når han vipper koppen forsiktig bakover for ikke å få alt over seg (det har han erfart ikke er så smart)...

 

FruLS- slitsomt med skrikerunge! Vi hadde en som hylte fra halv tolv til to i natt, og var lys våken kl halv seks i morges. Der vet vi riktignok at vi kan skylde på en jæv.... fortann, som buler og lager tull, mens poden gnager på alt, inkludert senga si...

 

Fortsatt god bedring til deg og mannen Camillok! Nå skal jeg forberede 71 grader nord :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere skravler!!!

 

Først må jeg si gratulerer med dagen som var Lollo! Hadde helt glemt det, sorry. Håper du hadde en fin dag til tross for syk mann. Hvordan har det gått med lille idag? Hun må jo ha vært helt utslitt. Bekken som svikter høres ikke godt ut. Ta godt vare på deg selv nå da. Høres ut som mer sykemelding er på sin plass. Bedre nå enn når du er helt bundet til sofaen sier nå jeg. Syns du har vært veldig sporty til nå jeg da!!!!

Mini liker hirsegrøten, men så har han jo ikke smakt noen annen grøt da. Har smakt selv også, og syns ikke den er så aller værst, men litt smakløs er den.

Blir det samme jakkene som mini har til hentesett? De er store i størrelsen, for mini sin passer enda (husker ikke om jeg har sagt det før). Men kanskje vanskelig å lage de mindre.

 

Ønsker, ser du har fått svar av de andre ang strikkespm. Men er det så praktisk med sparkebukse som ytterplagg da? Jeg tror jeg ville valgt bukse jeg da. Selene vil jo aldri synes pga jakke over. Da ville jeg heller strikket den sparkebuksa til innebukse - men så er jeg litt forelsket i den buksa og da :)

Kjedelig at ditt bekken også svikter! Håper ikke det blir værre enn det er blitt til nå da, så du ikke blir lenket til sofaen - kun frivillig som imorgen :)

 

FruLS, håper Malin har litt mindre lakenskrekk i kveld. Hørtes ikke noe lett ut det humøret hun var i.

Så hyggelig med utekveld med mamman din. Så snill mannen din er :) Det er vel lettere å dra bort når han tar så "lett" på soveproblemet. Så du kan kose deg ute med god samvittighet.

Jobbsøknader er aldri lett. Og det er sikkert enda vanskeligere når de har et sånt krav. Skal krysse fingrene for deg og jobben, det høres jo spennende ut å komme seg litt oppover :) Måtte inn å titte på stillingen og har igrunn ikke noen råd å komme med nå, annet enn at den virker spennende. Du har vel jobbet på den avdelingen før?

 

Oj, nå gråter mini, får gå å se hva det er, litt tidlig med mat nå egentlig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde tisset seg ut og ville ha tørr pysjamas og sengetøy.

 

Saftig pris Krølle!!! Er det bare for huset uten tomt? Visste ikke at det var slott dere skulle ha.... Det var litt av en pris for vannbåren varme!!! Det er jo billigere i "drift", men det tar noen år før dere har spart inn de pengene!!! Vi har vannbåren varme, men den er sjelden i bruk annet enn på badet. Men så bor jo vi i blokk, det blir kanskje anderledes i hus. Kjedelig å måtte knipe inn, ikke lett å velge hva man skal ta bort. Lykke til!!!

 

Camillok, så kjipt med sykdom. Høres ut som noro :( Eneste positive er jo kiloene som raser av. Men det er vel liten trøst i det når det står på. God bedring ihvertfall, håper du kommer deg fort!

 

Happy, hvordan går det med lillesnupp? Har ørene blitt bedre? Håper dere slipper unna ørebetennelse.

 

Nå har jeg glemt alt jeg skulle skrive, får ta det i morgen.

 

God bedring til alle mannfolka også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte jo helt å si hvor misunnelig jeg er på pysjen din Camillok. Tenkte på den i natt når jeg ammet. En sånn skulle jeg hatt. Blir også kald på skuldrene når jeg ammer. Har bare en med lange armer og den må jo vaskes av og til....

Håper du er bedre idag.

 

Mini sover og jeg har fått ryddet litt her. Nå er det surfetid med tekoppen i hånda :) Snart skal vi møte søsteren min på jobben og spise lunsj med henne. Mmmm, sushi :)

 

Jeg er forresten ferdig med strikkingen på sparkebuksa. Nå er det bare sying igjen, mellom beina og oppover ryggen. Pluss feste tråder og sy i knapper. Har jeg sagt det før kanskje? Det er nesten 2 år siden jeg begynte på den, så det er på tide å få den ferdig.

 

Føler meg nesten skallet jeg dere. Er en stund igjen til jeg er det da, men jeg mister så vanvittig mye hår. Det er hår OVERALT!!! Jeg ser det speselt godt forran ved panna. Håper det snart gir seg og at det nye vokser ut i superfart!

 

FruLS, fikk du skrevet søknaden? Eneste jeg kommer på som kan være greit å ha med er at du ønsker nye utfordringer.

 

Nei, nå skravler jeg mye her. Har jo skrevet tre innlegg etter hverandre (nesten) så nå får det være nok fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myyye bedre i dag :) De ringte fra bhg for å si at Leon hadde hatt løs og slimete avf i dag, så da hentet jeg han likesågodt. Kan jo være bare tenner også, men siden jeg har vært syk så...

 

Driver som sagt å styrer på med gjerde her, ringte kommunen som sa at det kostet 9000 (!!!!!!) i gebyr for å søke om gjerde siden området er regulert til frisiktområde ift veien... Hun tipset imidlertid om å ringe veivesenet, noe jeg gjorde sporenstreks og de skulle ikke ha penger for jobben virket det som. Han i veivesenet mente det var rene svindelen ;) Ser ut som om gjerdet må bli en god del lavere enn jeg synes er pent, men sånn er livet... 60-70 cm sa han at burde gå bra, så da får vi satse på bue med 60 cm på det laveste og 75 på det høyeste eller?!?

 

Pysjen er fantastisk babysyk, kan forsvare at den kostet 850 faktisk. Perfekt til amming, og den passer også som gravid (kanskje ikke buksa helt på slutten). 1200 som var fullpris derimot var kanskje litt i drøyeste laget...

 

Har ikke strikket på dagesvis, nå har jeg funnet frem sokkene igjen. De må bare bli ferdige snart, det er jo fortsatt dritkaldt (hvor er våren?) og de vi har er altfor små... Det er noe herk med tyyyynt garn altså ;) Er jo like mange m pr omg på sokkene som på bodyen jeg strikket... Må få somlet meg til å gjøre den helt ferdig snart!

 

Koselig med kommentarer ang buksa, desverre fikk jeg ikke gitt den bort i går siden jeg ble så syk... Jeg har klippet til en i guttefarger, kanskje jeg får sydd litt i løpet av dagen?

 

Nå må jeg benytte sjansen mens Leon sover og dra for å hente sykmeldinga mi. Er så usikker på om jeg kan dra imorgen på jobb, har jo sluttet å løpe til og fra toalettet i går i tre-tiden, men det er fortsatt løst og jeg føler meg uggen selv om jeg ikke spyr aktivt... Hva tror dere? Fikk sykmelding tom i morgen tror jeg... Men har jo lyst til å jobbe også, bare ikke smitte pasientene mine ;)

 

Snakket med fader´n og bestefar, de skal visstnok spleise på barnesete til Leon i ett-års gave :) Vi skal på hytta i påsken, så hadde vært kjekt å få handlet det inn før langtur - begynner å bli rimelig trangt i maxicosien ja! Tror vi går for Cybexen, tror den kan bli raskt liten, men visstnok plages ikke disse barna av litt bøyde ben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ikke lett å si Camillok, om du kan gå på jobb. Det er vel 48 timer etter symptomfrihet. Ikke lett å si når det er når du er nesten bra. Men jeg tror jeg ville blitt hjemme, kjedelig om du smitter pasienter og kollegaer. Når begynner vakten din i morgen? Hvis det er dagvakt blir det jo egentlig for tidlig hvis du regner fra 15 igår.

Tror jeg får finne meg en litt billigere pysj, selv om den sikkert er superdyr så er den for dyr for meg nå. Men jeg trenger pysj, så jeg kan jo finne meg en som er litt billigere men allikevel god. Har snart bursdag også, så da går det jo an å ønske seg det :)

 

Så greit med bilsete i bursdagsgave :) Vi skal snart se etter vi også, sånn at vi kan passe på når det er tilbud på setet vi vil ha. Har de Cybex i Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du sjekke hva Be Safe koster også? Så vet jeg om det lønner seg å kjøpe der eller på tilbud her :) Bare husk å ikke dra i påsken når det er sånn harry råning der da! :) Eller er det kanskje da dere tenker å dra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsan da krølle. Over 7 mill i tilbud på huset er sinnsykt mye. Huff. Hvordan skal dere klare å kutte ned så mye da? Vi synes ikke det er så lett å kutte i kostnadene på huset.. selv om det er snakk om kanskje 20´der og 10´der;) Synes ofte det er detaljene som blir dyre..tilsammen. Så utrolig kjedelig å måtte evt. ta bort trappa som du likte så godt! Men det finnes ingen andre som leverer en lignende trapp til litt rimeligere penge da?

 

.. forresten.. det hørtes deilig ut med en tur til Italia nå. Deilig mat og vår der nå. Hmm.. kanskje det er dit jeg burde reise til høsten. Men skulle vel hatt noen flere dager da. Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg da ikke kommer til å klare å være borte fra baby-føkna mer enn toppen tre dager. Ikke så bra å være borte fra dem så tidlig heller;)

Men uansett... mannen din er heldig med den turen krølle! :)

 

Men kjære vene Camillok.. DET var dyrt for en enkel søknad om gjerde da du?!? Jøss. Jeg sier som han i vegvesenet.. svindel!

Dere har visst fått en skikkelig runde med sykdom alle sammen i familien dere nå:( Huff. God bedring. Håper det ikke utviklet seg til noe mer for Leon sin del da;)

 

Prøver meg på å strikke buksa til frøkna her nå. Gjør slik jeg tror det er, og strikker rundt hele veien jeg. Må strikke litt til for å si noe om dette ser riktig ut eller ikke først bare :D Jeg synes det ikke gjør noe med bærestykke på ytterbukse jeg da Babysyk. Synes ikke det er noe klønete å kle på nei. Selv om den kommer under jakka, så gjør det ingenting. Det er jo det som gjør den ekstra fin synes jeg.. bærestykke altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å hjelpes krølle, det var dyrt! og den fine fine trappa....

 

har ikke fått med meg at du har hatt bursdag lollo, hurra hurra for deg :)

 

tror kanskje jeg hadde holdt meg hjemme i morgen hvis du kan camillok. kjedelig å kanskje smitte noen som du sier. og du trenger kanskje en dag til for å komme deg på? bare slappe av, jeg vet hvor gåen jeg er selv etter omgangssyken hvertfall. det er noe dritt, bokstavelig talt ;)

 

jeg bestemte meg for at det ikke var ørebetennelse likevel (som om man kan bestemme det selv...) men hun tar seg bare til øret når hun er sint eller trøtt, så kan være noe nytt hun har begynt med. og ikke blitt nevneverdig mer grinete i det siste heller, og ingen feber, hurra for det :) sååå, vi dro på babysvømming vi! og hun har ikke blitt verre så da er det vel greit. og hun har tydeligvis lært seg å plaske siden sist. herlighet, var klissvåt i ansiktet og håret, og alle i et par meters omkrets fikk seg en real dusj også :P

 

genialt med bilsete i ettårsgave da camillok! har sett litt på cybexen selv, spennende å høre hva du synes hvis dere går for det!

 

kjipt kjipt med dårlige bekken her og der ønsker og lollo, masse god bedring til begge!!

 

nå er mannen klar med kveldsmat her så får legge bort pc'n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk - får vi se sparkebuksa når den er ferdig?? Pliiiiis... ;) så gøy at mini liker grøt så raskt! Heldige du... Lille keiser har endelig begynt å få øynene opp for grøt, men da fortrinnsvis havregrøt som vi (les: mannen) lager selv. Oppdaget det ved en tilfeldighet da han fikk smake litt av prinsen sin kveldsmat, og nesten krabber over bordet for å få mer...

 

Camillok - håper du er hjemme i dag også. Utrolig kjipt å gå på jobb for tidlig etter en sånn runde. Det er jo relativt mye forskjellige lukter på sykehuset som lett kan bringe tilbake minner om kvalme... Og utrolig kjedelig hvis man smitter pasienter så elendigheten inntar sykehusavdelinger. God bedring uansett. Håper lilleløven slapp unna med lett løs avføring :) dere får kose dere i de deilige pyjamasene. Heldige dere! Jeg kan jo bare drømme om denslags fremover... Kan vel annulere klesbudsjettet mitt fremover nå som vi skal bygge på alle kanter...

 

Happy - godt det ikke var ørebetennelse! Det er så kjedelig. Skrikende barn som er helt utrøstelige. Kampen for å få inn litt nesespray og paracet... Joda, vi har prøvd det der. Prinsen var et øre-nese-hals barn som liten, og vi levde i konstant snørr og tårer til han var to år og ble operert. Morsomt med plasking da! Lille keiser elsker også å bade. Han krabber bort til badedøren når han er trøtt, og dundrer på til vi tar han med for å bade :)

 

Kode brun her nå... Pause i skrivingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble hjemme i dag også. Er kvalm og sjaber - og det på ettårsdagen til lillegull.

 

Tenk det; Leon er ett år i dag :)

 

Vi tar en tur over grensa og handler sete i dag, skal ikke ta på noen og komme meg fort hjem. De har forresten besafe også babysyk, sist var prisen 4300 med isofix. Skal oppdatere etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til Leon! Tenk at det er et helt år siden... Svusj - årene går fortere og fortere. Bare 6-7 uker til lille keiser sin bursdag også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

 

Gratulere med dagen til Leon, utrolig at det faktisk er ett år siden han kom nå.. Og veldig morsomt å ha fulgt han her inne hele hans liv ;)

 

Og gratulere med vel overstått Lollo :)

 

Er travelt nå om dagen her i heimen, så jeg har knapt nok tid til å være innom å lese. Nå er jeg hjemme på andre dagen med mellomste snupp, som har hatt feber. Leverte knøttene i barnehagen idag, slik at jeg kunne jobbe litt hjemme. Har en del foreldresamtaler å forberede. Og jeg mener fortsatt at døgnet har for få timer for en firebarnsmor :)

 

Så kjedelig at huset ble så dyrt, er aldri gøy å kutte ned på ting man har innstilt seg på. Her i huset får kanskje byggeplanene en helt annen vinkling. Vi har nemlig funnet et hus som er perfekt der hvor mannen kommer fra. Der har vi svigermor og svigersøster med familie, pluss at vi får et nøkkelferdig hus som er stort nok for alle oss. :) Så da er jo spørsmålet hva vi gjør med det vi har. Planen var jo å bygge ut her, men om vi kjøper så blir jo ikke det aktuelt. Så spørsmålet blir jo om vi selger det som det er ( og da får vi nok ikke så høy pris), eller om vi river og bygger opp to eneboliger (vi har ganske stor tomt) og selger begge. Da blir vi gjeldsfrie, noe som frister veldig mye ;) Vi har en entrepenør inne i bildet som skal regne litt på dette. Og til helgen skal jeg og barna dra og se på huset. Spennende :)

 

Nei, back to work ;) Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...