Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Supert Babysyk. Takk for tipset:)

 

Rhino romper har jeg aldri hørt om. Må Google det:)

 

Har en noen Boob-topper! Elsker de som ikke er i bomull og lycra. De andre som også kan brukes i svangerskapet. Disse synes jeg skjuler en kvapset mage aller best :-) De i bomull er også gode, men kan etterhvert miste litt mer fasongen i bruk. Men de tar seg inn ved vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen Linda :) jeg strikker sokker til gullet fortiden og hekler på et babyteppe. Du da?

 

Herregud som jeg angrer på at jeg ikke kom meg i seng :( blir tøft i morgen... Fire dager jobb nå, inkl 12 timers vakter i helga - får ikke sett Leon annet enn tidlig på morgenen :( jaja, den tid den sorg...

 

Camillaprabhu.blogspot.no forresten :)

 

Nei, sove nå - zzzz-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips angående Boob-topper. Skal en tur innom butikken der etterpå.. det vil si.. hvis jeg får start på bilen! Svakt batteri og iiiskaldt ute. Men vet ikke HVOR kaldt;)

 

Velkommen Linda:) Hva strikker du på? fortell gjerne litt om deg selv:) Jeg er 39 og går gravid med min 3. jente. Er straks i 7 mnd, har termin 17. juni, men planlagt keisersnitt førsteuka i juni. Så derfor går jeg ut i permisjon i midten av mai.

Jeg har flere uferdige strikkeprosjekter, men akkurat nå strikker jeg på en kjøredress/heldress til frøkna i magen som hun kan bruke neste vinter igjen.

 

Apropos, jeg har gått tom for garn til dressen jeg da. Så om jeg kommer meg ut idag så skal jeg innom garnbutikken og kjøpe ett nøste til av det (håper de har samme innfargingen bare!!). I tillegg skal jeg kjøpe garn til den hvite buksa jeg vil strikke til frøkna i str. 3-6 mnd. som hun kan ha til høsten igjen. + garn til hvit lue og sokker (votter fant jeg faktisk da jeg gikk gjennom klærne etter vesla. Det er slik med tråd mellom fra Nøstebarn. Gode og varme:) så det gidder jeg ikke strikke da.)

 

Da er det bare å sove som gjelder da Camillok. Var ikke mannen hjemme så han kunne ta Leon så du kunne legge deg? Huff.. det hørtes litt slitsomt ut den jobben og vaktene dine nå. Huff. Jeg må innrømme at jeg ikke liker å høre om eller se at leger er trøtte på jobb. Synes det er så skummelt for pasientene. Jeg har jo bodd på sykehuset med eldste i perioder, og jeg var ekstra på vakt på natta med å følge med om leger eller sykepleiere var FOR trøtte eller slitne, selv om de selvsagt prøvde å gi inntrykk at alt var bra. Men selv vet jeg at en slik jobb kunne jeg ikke hatt! Jeg MÅ ha min 8 timers sammenhengnde søvn! Jeg klarer det i de periodene som jeg har en baby i hus som skal ammes om natta faktisk, men da kan jeg også sove på dagtid.. og så har jeg ingen SÅ viktige oppgaver som operasjoner eller viktige avgjørelser å ta på vegne av pasienter heller. Jeg husker det var spesielt nettene på sykehuset.. + ved vaktskifte på morgenen at det ble gjort feil angående eldste. Jeg sier IKKE at det var mye feil altså! Men det hendte at det kom feil medisiner. Men bra at hun hadde meg der som kunne dobbeltsjekke da, og sendte medisiner tilbake (selvsagt etter å ha konferert med sykepleiere eller lege). Men husker at jeg f.eks selv måtte sitte og pumpe opp selv trykket på en type klokke som skulle være på et visst nivå da eldste hadde arteriekran og lå på overvåkning f.eks. Tror den skulle være på 300, og det varte og det rakk før det kom helsepersonell.. så da gjorde jeg det selv. Men nå lo de godt disse legene og sykepleierne da.. og syntes jeg gjorde jobben med eldste like godt som de. Det var jo et godt skussmål:) Men så er det jo barnet mitt da! .. og når man ser at helsepersonell løper rundt i gangene og er stressa, kan man fint gjøre litt selv hvis man kjenner rutinene og har sett og lært av sykepleierne hvordan man skal gjøre det. En annen ting er at jeg ikke var proff til det.. og dersom noe hadde gått galt hadde ikke ting vært så bra tror jeg nok ja! Men jeg vet å si ifra hvis jeg synes noe er galt jeg da. Bryr meg fint lite om det er en vaskehjelp eller en overlege. Ikke viktig. De får like mye være skryt eller pepper av meg hvis det er noe. Men heldigvis er jeg saklig og rolig. Hauser meg liksom ikke opp som mange foreldre gjør. Skjønner forsåvidt at de gjør det.. det er jo barna deres! Men jeg skjønte raskt at dersom jeg opptrådde mer profesjonelt så fikk jeg vite mer og innlemmet mer i situasjonen enn mange andre foreldre. Jeg skjønte jo såpass at de så på eldste som et lite forskningsprosjekt.

 

Ojoj.. dette ble langt gitt. Kunne vel skrive en hel bok om eldstes sykdom, tiden vår sammen da og leger og sykehus. Flere har spurt meg om jeg ikke vil skrive bok om det også.. men det blir litt tett på tror jeg. Tror ikke jeg orker å gå gjennom tre år i hodet en gang til;)

 

Nei, nå er femmer´n brukt opp. Haha. Knekkebrødene fortært og jeg får kare meg ut for å varme opp bilen!

 

Forresten... glukosebelastningstesten er neste uke. Annonserte den sikkert litt tidlig for dere så dere trodde jeg var på kontroll denne uka. Men det er altså neste uke. Gruer meg til det, men nå gleder jeg meg også til vanlig kontroll. Lurer litt på SF-målet mitt samt vekta på meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Linda :) jeg jobber med et evighetsprosjekt av en Mariusgenser, har begynt på det ene ermet nå så begynner å se lyset i enden av tunnelen.... og ellers litt småprosjekter innimellom! du da?

 

så gøy med grøt babysyk! mini var jo kjempeflink :) prøvde meg på litt gulrot her om dagen men det må jo koke så innmari lenge så tror ikke jeg gidder når jeg lager miniporsjoner til henne. så i dag blir det søtpotet igjen! og jeg koker bare en liten bit altså, tror ikke jeg hadde klart å spise en hel søtpotet en gang ;) også har vi litt lite fryseplass så gidder ikke lage opp masse for å fryse før jeg er sikker på at hun liker det! har kjøpt en sånn baby safe feeder så tenkte hun skulle få litt mango etterpå! må bare bli ferdig med luren sin først!

 

hurra for vektnedgang krølle! flink som går tur :) fantastisk vær her for tiden og så i går gikk jeg også langtur, først noen runder i frognerparken med ei venninne og kafekos etterpå, også bestemte jeg meg for å gå hjem. følte meg riktig sprek når google maps sa 1 time og ti minutt, og jeg brukte en time og tre...haha! og det er nesten bare oppover! så med barnevogna på slep føler jeg det ble en grei treningsøkt :)

 

all medfølelese for søvnløshet Camillok! og lykke til med all jobbingen, men er ikke mange dager til mandag og da er du ferdig med vakt for denne gang :)

 

så kjedelig at du gikk tom for garn ønsker! krysser fingrene for at du finner fra samme parti!

 

uff, jeg skulle klippe en tånegl på lillesnupp i dag, også klipte jeg i tåa...gjett om jeg har svart samvittighet nå! hun hyyyyyylte i sikkert fem minutt, og det blødde og blødde...stakkars! og da begynte jeg å tenke, hva gjør man i sånne situasjoner hvis man besvimer ved synet av blod? hmm...alt man skal fundere på ;) nå sover hun heldigvis, og kommer nok til å få alt hun vil i dag siden mamma'n synes så synd på henne (og seg selv!)

 

forresten, så flink eldste er som passer småsøsknene sine så mor får noen timer egetid mami! det tenker jeg var godt for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linda, så hyggelig at du har funnet oss - velkommen! Måtte faktisk tenke meg om før jeg kunne svare på hva jeg strikker. Er på siste innspurt på en sparkebukse til mini og så har jeg begynt på en lue til samboer.

 

Lollo, så godt du kom deg gjennom glukosebel uten oppkast :) Og at den ga gode resultater. Sikkert veldig deilig å slippe diabetes oppi det hele. Hadde aldri trodd at du hadde for høy BMI, men så kommer jo barna dine ganske tett, så du rakk vel ikke komme ordentlig i form. Med 3 barn raser sikkert kiloene av :)

 

Camillok da, håper du kommer deg brukbart gjennom dagen. Straffer seg dagen derpå når man ikke kommer seg i seng. Bare bite tennene sammen så er snart vaktene ferdig - for en liten stund ihvertfall. Hvordan blir det i påsken? Blir det jobbing eller fri? Er jo gode penger, men deilig med fri også!

 

Ønsker, hvordan gikk det med Boobtoppene? Fikk du start på bilen? Kjedelig med for lite garn, men da er det jo veldig godt at du ikke har brukt restegarn, fortsatt håp om samme innfarging :)

Må le litt når du snakker om trøtt helsepersonell. Eller, ok, det blir feil å le, men jeg ser bare på meg selv, hvor trøtt jeg er på nattevakt. Men jeg tror det er noe med det at kroppen og hjernen skjerper seg når man virkelig må. Vet at hvis jeg sitter og venter på at noe skal bli ferdig, så kan jeg bli skikkelig sigen, men om det skjer noe så jeg må være konsentrert, blir jeg plutselig lys våken. Adrenalinkikk nesten.

Men når jeg hadde født og jordmor skulle sy, sydde hun litt skjevt så hun måtte ta opp igjen og da sa hun "Det er vel slutten av nattevakten som har innvirkning tenker jeg". Jeg hadde for litt siden spurt om ikke hun var trøtt stakkars, som hadde jobbet hele natten. Da måtte hun le og sa "det sier du som har ligget å født hele natta".

Tenker helsepersonellet på avdelingen dere var, var veldig glad for en ikke hysterisk forelder som også kunne hjelpe litt til. Noen ganger føles det kanskje godt også, og kunne være til nytte? Har egentlig aldri opplevd å være pårørende på den måten.

 

Happy, huff stakkars lillesnupp (og mamman hennes). Det blør jo urimelig mye når man klipper feil på tåneglen da! Håper det går greit med tåa nå, og at det så værre ut enn det det er. Huff ja, tenk om du var nær besvimelse oppi det hele. Tror jeg ville lagt babyen på gulvet og satt meg ned med hodet litt nedover med en gang jeg så blodet hvis jeg hadde besvimt ved synet av blod. Tror man hadde rukket det før man gikk i bakken.

Når står dere opp? Var jo veldig tidlig med første lur 9.15!!

Du får gi rapport om baby safe feederen, for jeg har vurdert å kjøpe sånn, men tenkt at det kanskje ikke er vits.

 

 

Tenkte jeg skulle lage en dose med pizzasaus snart. Jukser litt da, og bruker hermetisk hakkede tomater. Har kjøpt inn frisk oregano, så jeg burde lage idag, urter holder seg nemlig ikke så lenge hos meg....

Og da våknet mini, idag vil han visst ikke sove like lenge som jeg vil at han skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står pizzasausen til avkjøling på kjøkkenbenken :) Ble kanskje litt mye, 13 glass og et stort glass som blir pastasaus (hadde ikke flere små glass). Og da har jeg ikke vært sparsom når jeg fylte glassene til pizzasausen....

 

Er skikkelig trøtt jeg nå!!! Drikker en kaffe og håper på underverker. Har lyst til å strikke, men vet ikke om jeg orker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som dere maser altså! :)

 

Her står alt bra til, og sjokket har gitt seg. Har gått litt trått denne uken, for har ikke hatt mulighet til å komme meg ut av huset (både vognen og bæreselen lå igjen i bilen som er på voss), og babygymmen lå også der, så lille har vært kjempe selskapssyk og må underholdes hele tiden. Slitsomt! Ikke har jeg fått henne til å sove skikkelig heller. Idag var første gangen hun sov mer enn 20min.

Heldigvis har mannen vært å hentet tingene idag, så nå skal det bli hverdag igjen håper jeg. Vel og merke over helgen da. For imorgen drar jeg og kollegaen min og datteren hennes på hytten vår. Skikkelig jentetur! :D Gleder meg masse!

 

Har også fikset meg strikkeprosjekt. Venninnen min fikk en liten gutt på fredag, og mangler blått babyteppe (har bare hvitt eller rosa etter storesøster). Så nå skal jeg strikke i en fei! :D Tenker helt enkelt rillestrikk på p 4,5 eller 5. Skal strikke innom Dalegarn sitt utsalg imorgen og kjøpe litt babyull tenkte jeg.

 

Lurer litt på å legge Malin over på eget rom etter påske. Driver å venner henne av med å ammes i søvn. Har nå klart det hele uken. Vel og merke legges hun nå en god time senere enn tidligere (for jeg satt jo ofte en time, halvannen å ammet). Så nå er hun i seng rundt åtte.

 

Var forresten på fysioterapi med Malin igjen idag. Har vært annenhver/hver uke hele tiden. Nå er den passive bevegelsen (det hun klarer selv) nesten helt total...så det er bra.. Men når hun blir sliten (etter vi har trent litt), så bikker hodet tilbake på skakke, så vi har litt igjen likevel.

 

Men nå skal jeg ha litt egentid. Skal koke en kopp te, og se akkurat det jeg vil på tv (før mannen kommer hjem igjen..).

 

Ha en strålende helg jenter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg igjen FruLS:).. og så godt å høre at det er tilbake til normalen med dere! Skjønner godt det ikke er noe særlig uten vogn eller sele. Det stopper litt opp da liksom;)

 

Kos deg på tur imorgen. Tenker det blir bra jeg:)

 

Flinke deg Babysyk, 13 glass med pizzasaus!!! WOW! :D sendte du forresten den oppskriften din på pm, eller skrev du den som innlegg her inne? jeg skulle gjeeeerne ha hatt den igjen! :)

 

Forresten.. jeg fikk IKKE start på bilen. Altså, batteriet skulle vært byttet for lenge siden. Vi har visst det, men har glemt hele greia.. til bilen fusker ved start når det er så kaldt som idag.. minus 14. Så jeg ble hjemme da. Forferdelig lang dag det ble og da gitt. Men typiske meg ringte mannen og kjeftet på ham fordi han ikke hadde skiftet batteri tidligere. Han ble jo såklart oppgitt da. Jeg kunne jo sikkert tatt tak i det selv.. men jeg har da aldri skiftet et bilbatteri!! .. og ikke for at jeg er slik ellers, men ved slike ting blir jeg fullstendig irrelevant og sier ting som "det er en mannfolkgreie. Fiks det!" Så han kom hjem en time før han "skulle" og skiftet batteri som han sikkert hadde brukt enda mer tid på å kjøpe. Så nå er vel bilen fin igjen.. ja, får håpe det var det da!

 

I ettermiddag tok vi runden sammen og han kjørte meg først innom garnbutikken (hvor jeg fikk kjøpt siste nøste til krøredressen + hvitt garn til den andre buksa som hun skal få til høsten i str. 3-6 mnd.), en tur innom babyklærbutikken som selger dyre og sjeldne klær.. hvorpå jeg lykkelig fant ut at det var salg og jeg kunne kjøpe en sparkedress i str. 1 mnd. samt to bodyer til høsten på 70% salg!

Jo, og siden vi ikke hadde middag hjemme.. fordi jeg ikke hadde fått handlet inn noe mat overhodet.. så handlet vi og mens jeg gjorde det dro han og bestilte baguetter med deilig pålegg til hele familien. Så joda.. han har gjort opp for seg nå:).. om det i det hele tatt var hans feil;)

 

Jo.. Babysyk.. du spurte om jeg hadde sett de Boob-toppene. Det gjorde jeg ( i den dyre butikken), men der var bare singleter. Kan godt hende jeg kjøper en slik.. men var i utgangspunktet ute etter en T-skjorte. Den er litt mer anvendelig og kan pyntes opp og ned alt ettersom hva jeg skal tenker jeg. For det er jo ikke til å komme fra at de både er dyre og jeg jo ikke har tenkt å bruke dem lenger enn når jeg ammer.. så det får bli en litt "multi-task-t-skjorte" :)

 

Happy hippo.. det var nok sikkert forferdelig å klippe i tåa til lillesnupp:( min mor gjorde det samme med meg, og jeg husker det som det var igår. Det var jo ingen trøst for deg å høre det da;).. men nå var jeg rundt 4 år da tror jeg!!

Uten sammenligning forøvrig så klippet jeg valpen i øret da jeg skulle klippe bort sånne hårtufser som hadde laget knuter på ørene hennes en gang. Huff.. har aldri turt å klippe henne igjen! :(

 

Babysyk.. jeg håper det er som du sier.. at helsepersonell liksom "våkner" når det er virkelig noe som skjer på nattevakt. Er nok sikkert slik!:)

Men ja.. jeg tror nok at disse på sykehuset var glad for at jeg ikke var hysterisk ivertfall. Fikk absolutt et inntrykk av det.

 

Nei, nå får jeg legge meg. Kjekspakken er tom her og 1 liter melk er drukket opp:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, tåklipp er noe dritt! Jeg klippet Leon i fingeren så det blødde om det er noen trøst... Han ble skikkelig forfjamset og lei seg stakkar, hadde aldri hatt vondt før tror jeg (bortsett fra fødselen da...) husker det som det var i går - og det er vel 8 mnd siden eller no ;)

 

Joda, man våkner når det er noe :) men det er litt artig å se forskjell på begynnelsen og slutten på vaktene - vi går på vakt omtrent samtidig med kveldsskifet til sykepleierne, men vi går jo over to vaktbytter til. Spesielt merker man at energinivået øker drastisk når morgenvakten kommer ;)

 

I dag ble jeg veldig glad - ei av kollegaene mine tipset meg om å få ammebesøk på sykehuset i helga :) har gruet meg sånn til å ikke få se gullet i helga så det var lurt :) har jo krav på inntil 2 t ammefri... Tror ikke to timer er realistisk, men en halvtime time gjør underverker!

 

Ønsker; så kos med shopping :) og så grei mann du har :)

 

FruLS; godt alt ordner seg nå da, og nyt helgen på hytten :) det har dere fortjent! Men hva sa du??? Utsalg på dalegarn???? Bare i Bergen eller overalt?

 

Vi driver med planlegging av gjerde og uteplass. Blir dyrt og ekstremt mye jobb, men jammen så fint også :) ser ut til at det blir tradisjonell stakitt med kvadratiske stolper med spiss. Med bue :)

 

Kjøpte forresten en lillebapysj til Leon her om dagen, den er helt fantastisk!!! Måtte kjøpe en til meg selv også... Fant en på salg på nett, så venter spent på pakke nå! Var dyr nok selv på salg, men det ser ut til å være verdt det :) som jeg gleder meg! Vi venter på frø i posten også, blir fint å få satt igang med såingen, begynner nesten å bli sent...

 

Natta dere, sov godt alle mammaer og babyer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du er med pizzasaus babysyk! 13 glass bør holde enn stund :) vi pleier også å lage en god batch når vi først er igang, og bruker også hermetiske tomater. vi bruker de som er hele/skrellede. også kjører vi sausen med stavmixer etterpå! mmm...gleder meg til søndag, vi pleier alltid å ha hjemmelaget pizza da, og mannen er skikkelig god til å lage pizza :)

 

så kjedelig med bilbatteriet ønsker! men flinke mannen da :) hadde ikke klart å skifte det jeg heller, så enig i at det er mannfolkarbeid ;) gøy med fine, litt eksklusive babyklær på salg :) tipper det blir ei fjong frøken som dukker opp i juni! apropos ammetopper du, jeg bruker somregel bare vanlige singleter jeg, også drar jeg de ned så jeg slipper å vise magen, er mer komfortabel med å vise litt mer hud på puppen, og det er jo strengt tatt ikke mye som synes uansett! også kan man jo ha en genser over og dra den opp og singleten ned, da viser man hvertfall ingenting! bruker bare vanlige fra cubus eller hm, de er elastiske, også er de ikke så dyre at det gjør noe om de blir litt slaskete etterhvert! jeg har et par ammet-skjorter fra hm men de synes jeg ikke var noe særlig.

 

hehe, det er vel ikke akkurat en trøst, men det hjelper jo litt å høre at andre klipper i sine søte små camillok ;) følte meg skikkelig råtten i går! men det viste seg at tre andre på barseltreffet hadde gjort det samme...så vi er ikke alene :P så lurt med ammebesøk på jobb! opprettholder produksjonen og du får sett lillegullet :) tipper Leon gjerne vil se mamman sin også! hvor kjøpte du lillebapysj på salg forresten? har siklet på de,men de er jo så himla dyre! klarer ikke helt å forsvare å bruke hundrevis av kroner på noe hun vokser ut av raskt... er du fornøyd med Leon sin? vi har nemlig arvet en, og knappene var helt håpløse! lillesnupp sparket seg ut av pysjen på to minutt, og da er jo litt av poenget borte...kunne jo bare lagt henne i en body...og så luksus med en til seg selv! den kommer du jo aldri til å vokse ut av så det kan vi jo se på som en god investering :)

 

så kjedelig å ikke komme seg ut fruls! går på veggen hvis jeg må være inne flere dager på rad. og etter den opplevelsen hadde det sikkert vært godt å gå litt for å klarne hodet! gikk alt bra med vogna forresten? du er heldig som kjører forbi dale på vei til hytta! *misunnelig*

 

her har lillesnupp blitt skikkelig forkjøla. var snørrete i går,men i natt tok det helt av. masse snørr, og skikkelig stygg hoste så her blir det nok innedag på oss i dag...var våken fra halv ett til tre med hoste og skriking, og fikk sove til halv seks...så litt trøtt. men ikke så ille som jeg skulle tro!

 

tja, vi står opp når lillesnupp ikke gidder å ligge i senga lenger og begynner å hyle...som regel våkner hun mellom halv seks og seks, kan av og til lure henne til å sove litt lenger. så da blir første luren ganske tidlig ja... når våkner din mini babysyk? vi har ingen spesielle rutiner på når hun skal sove, men etter et par timer våken blir hun trøtt. også sover hun jo bare en halvtime hvis vi er inne så blir noen lurer i løpet av dagen. får sikkert kjeft av helsesøster på torsdag når vi skal på kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg FruLS. Det hørtes slitsomt ut uten noen "hjelpemidler"!

Syns du er god som setter igang med maratonstrikking nå :) Heldigrisen som kan dra på Dale fabrikkutsalg.

Du får kose deg masse på hytta med kollega og babyer :)

Så spennende med Malin på eget rom. Her er det uaktuelt før mini har sluttet å våkne om natten.

 

Så snill mannen er som fikset bilen Ønsker :) Har heller ikke skiftet batteri før, og måtte nok fått hjelp av pappa hvis jeg var singel. Koselig med shopping sammen da :) Greit å bytte litt på, for av og til er det greit å gå alene også. Kan du ikke bestille boob tskjorte på nett da? Jeg bruker også vanlige singletter som jeg drar ned. Og så har jeg jakke over som bare er å kneppe opp eller drar opp genseren :) Drar aldri opp så magen vises.

Husker ikke hvor jeg skrev oppskriften, tror det var i et innlegg. Du får lese deg gjennom :P Jeg bare tar det på slump jeg da. Igår brukte jeg en stoooor gul løk, 3 fedd hvitløk, nesten en halv potte frisk oregano, litt sukker og 5 bokser med hakkede tomater. Og så smaker jeg til med salt og pepper. Kunne kanskje hatt oppi en god olje etter koking men det glemte jeg. Husker ikke hvor lenge det kokte, 1/2 time ca. Og bruker stavmikseren tilslutt :)

 

Greit å vite at om/når jeg klipper i fingeren/tåa så er jeg ikke alene :)

Huff, ja, jeg syns synd på dere legene når alle andre drar hjem fra nattevakt så har dere fortsatt noen timer til. Litt deilig å tenke på også da :)

Ammebesøk under lange vakter hørtes lurt ut! Håper du får tid til å kose litt med Leon :)

Jeg har bare hørt om Lilleba pysjene, at de er supergode, så jeg ble litt misunnelig. Men som Happy sier, det er dyrt for den korte stunden de små får brukt dem.

 

Hele/skrellede tomater har jeg ikke tenkt på. Det skal jeg prøve neste gang. De er nok bedre, og når jeg uansett skal bruke stavmikser er det jo like greit.

God bedring til lillesnupp som er forkjøla. Vi brukte mye nesesug fra otribaby når mini var forkjøla og snørrete. Først morsmelk for å løse opp og så den nesegreia. Funket bra :) Den natta misunner jeg deg ikke!!

Ohh, halv 6, 6 var tidlig. Da skal jeg ikke klage over at mini våkner 8...... Eller, han våkner gjerne før og spreller en stund, men begynner ikke masingen før rundt 8. Prøver å bestikke med pupp, men vi ender alltid med å måtte stå opp.

Vi snakket ikke noe om soverutine på kontroll. Snakket mest om fast føde og leking/aktivitet. Men det varierer vel litt fra helsesøster til helsesøster og hva foreldrene ønsker å ta opp. Vi har ikke noe fast tidsskjema vi heller, men leggerutinene er like hver kveld, selv om tidspunktet varierer litt fra dag til dag.

 

Fikk strikket litt på lua til samboer igår, Det går fort på pinne 9, men det er litt slitsomt.

Mini elsker fortsatt grøt, det er så morsomt å se på. Igår lente han seg fremover med åpen munn for å få mer.

Har jeg sagt at han har fått tenner? En som synes, og en som nesten har kommet gjennom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå.. det er sååå søtt når de får tenner! Kan tenkte meg mini er helskjønn med riskornene i gommen Babysyk:)

.. dog ikke så godt når de begynner å tygge på puppen under amming da, men da er det ofte på tide å slutte med amming også husker jeg!! :)

 

God bedring til lillesnuppa di Happy! Håper det går fort over at ikke at det blir altfor mye tårer og sutring for dere foreldres del da;) Lilleba pysjer og bodyer er bare knalle! Jeg visste ikke at det var til voksne! Jeg elsker pysj selv, og da skal jeg garantert kjøpe en til meg. Har kjøpt en body på salg til frøkna i str. 62/68. Har lyst på mer, men jeg som dere synes det er dyre plagg.

Er på utkikk etter bambus/bomull-stoff i metervare jeg da.. til å sy dynetrekk til frøkna til både sprinkelsenga og vogna. Men har googlet det og har ikke funnet det enda:( Har dere tips, så hyl ut! :D

 

Boob sine ammetopp via nett tror jeg jeg går for. Lurt. Vet dere om noen gode nettbutikker som selger ammeklær?

Det høres i og for seg greit ut med singlet under og genser over.. men orker ikke mye styr. Hvis det blir varmt til sommeren så har jeg lyst til å bare gå i T-skjorte og tighst.. og skal kjøpe meg noen skikkelig gode joggesko. har funnet noen ordentlige gode turløyper her omkring, og nå gleder jeg meg helt VILT til frøkna kommer og vi skal gå power-walk med vogn i skogen.. med niste og drikke:)Maaange kilometer hver eneste dag:) får bare håpe at det blir mye sol og fint vær. Men bare det ikke blir regn i hele sommer så skal jeg være fornøyd altså:)

 

Nå er det fiskeboller i hvit saus her. Vi har det fast to fredager i måneden, da det er livretten til enkelte. Så er vi sikker på at alle får det de liker noen ganger i mnd. Dessuten blir det taco imorgen og hjemmelagde kjøttkaker på søndag.. og synes det er fint at ikke både fredag, lørdag og søndag blir en fest liksom;)

 

Senere ikveld skal jeg fortsette på kjøredressen til frøkna. Har så lyst til å begynne på den hvite buksa snart.. så må forte meg å få dressen ferdig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt Leons lillebapysj på salg, den kostet 450... Men kjøpte Str 92 så tipper den holder ett års tid :) unisex farge så den skal bli brukt til alle barna vi får! Min pysj kjøpte jeg på småkryp.no. Fikk akkurat melding om at den var kommet i posten - kanskje jeg må ut og kjøre i kveld???!

 

Nå har jeg glemt alt dere har skrevet her, skal nyyyyte noen timer med Leon før jobbehelg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har faktisk sydd dere :) Leeenge siden sist... Fant ut at jeg skulle sy en bukse til ei av jentene på barselgruppa - disse småtteriene våre blir jo ett år i disse dager :) Jeg må si at jeg ble veldig fornøyd!

 

Skal ta kvelden om ikke lenge - det er jo jobbehelg på meg...

 

Skal prøve å få lagt ut bilde av buksa på bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for god bedring ønsker :) håper det går fort over! har god almenntilstand, ingen feber, men kanskje litt mer sutring enn vanlig. også renner det snørr i store mengder, og hun høres ut som en kolspasient... i natt var jeg innom både kikhoste og falsk krupp, men slo det raskt fra meg! utrolig hva man tenker på på nattestid ;) også har jeg hevet hodeenden av senga så mye det går uten at hun forsvinner ned i fotenden så krysser fingrene for en roligere natt!

 

vår helsesøster er veldig opptatt av rutiner, spurte allerede på 6-ukerskontrollen om jeg hadde kommet inn i å amme hver tredje time på dagen...eeeh, nei...så sier bare ja og smiler pent til ting jeg er uenig i ;) også gjør jeg det på min måte hjemme! joda, her våkner vi plutselig veldig tidlig. prøver å drøye så lenge som mulig med litt forskjellige bamser, en sånn dyrelyd-app på telefonen, slå på lyset etc...men etter en halvtimes tid er hun lei og begynner å hyle, så da er det bare å stå opp...viljesterk dame det her!

 

vi har forresten lånt en voksebody fra lilleba også, og den er helt fantastisk! og veldig gode knapper :P den er faktisk i soya og bomull, ikke bambus...og kjennes veldig myk og deilig ut! høres herlig ut med turløype i skogen ønsker! jeg har funnet meg en gangvei som er godt brøytet så går samme turen hver dag omtrent, gleder meg til snøen og isen forsvinner så jeg kan gå litt i skogen her og!

 

hentet du pysjen camillok? må få rapport etter første natten i luksuspysjen! måtte ta en snartitt innom bloggen og se, og buksa var helskjønn! og fine detaljer :) den MÅ de bli glade for, heldig liten venninne som har bursdag :)

 

mannen var "innom" et par timer før han skulle ut på noe greier med jobbfolket i kveld. kjenner jeg ble litt snurt....ganske lei etter en hel dag inne med sutrete lillesnupp...men hadde sagt ja så da måtte han få gå...det verste var vel egentlig at jeg ikke har fått vært ute i dag, og følgelig ikke innom butikken og jeg er så syyyykt fysen i kveld! så ble en kopp te til idol...men han lagde middag til meg før han gikk, så han er ikke så verst altså :) også fikk han beskjed om at han må ta ansvar for vesla i morgen så regner med han kommer hjem i høvelig tid!

 

ooops, knirking fra soverommet, får gå og tilby mine tjenester! god kveld, og god helg til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, mitt første innlegg fra mobilen. Er ikke helt venn med tastaturet. Krølle, jeg skjønner ikke hvordan du har klart å skrive så lange innlegg over så lang tid. Jeg gir opp nå og flytter meg over på macen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesøt bukse Camillok! Heldige lille jenta som får den. Likte godt den røde bølgekanten.

God jobbhelg. Kan ikke si jeg misunner deg. Jobbehelg er noe dritt. Ekstra ille å stå opp tidlig når alle andre kan sove lenge.

 

Kjedelig med en sånn helsesøster. Tror også jeg bare hadde nikket. Jeg er veldig fornøyd med vår helsesøster. Hun er forholdsvis ung og har to små barn selv.

Så flink du er som går tur hver dag Happy. Jeg har blitt skikkelig sløv etter at mini begynte å sove på terrassen! Jeg hadde ikke hatt vondt av å gå tur og strammet opp litt her og der!

Kjedelig å bli sittende alene på en fredagskveld. Men snart blir det lettere for oss å være sosial på kvelden også.

Hvordan gikk det med mangosmakingen? Tenkte vi skulle prøve banan i morgen.

 

Jeg ble ferdig med lua i kveld. OG feste tråder! Deilig å ha det gjort. Så i morgen går jeg løs på sparkebuksa igjen. Håper jeg blir ferdig med den, ellers må det bli en gave, for den er akkurat passe til mini nå. Det er såååå lenge siden jeg begynte på den, kanskje 1,5 år, så jeg vil egentlig beholde den selv.

 

Nå er det natta her. Hadde egentlig lyst til å legge meg etter idol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk vi lillebapysj i gave. Har brukt den lenge, og har ennå ikke "pakket ut" føttene. Så den går nok en stund til. Den vi har er ikke knapper på i beina da, stopper ved skrittet. Det er litt kjipt ved nattbleieskift men det går på et vis..

 

Dalegarn har fabrikkutsalg på dale som vi kjører forbi ja. Og gjett hva?!!! Idag hadde de lagersalg med kilosalg. Ble med meg 1kg blå babyull til teppet ++, to kg Ara i lilla og brun, en kg hvit cortina(?) ull/alpakka, en kg plommerød Hegre og to kg bommulsgarn i diverse farger. Alt til den "nette" sum av 1000kr... Så nå har jeg begynt på teppet til lille supermann (ja, for han kom med en arm først).

 

Men nå er det leggetid. Ute står snøføyken rundt hytten, så det blir nok en innehelg. Ikke lett å gå med vogn på nysnø..

 

Natta damer!!

Endret av FruLS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker, jeg glemte jo helt å kommentere deg igår.

Fiskeboller i hvit saus er godt med masse grønnsaker oppi. Her går det i perioder. Nå har vi grøt en gang i uka siden det er lettvint etter svømmingen (lager inni ovnen). Da blir det mye melkemiddager med fiskeboller samme uke syns jeg. Skjønner at det kan være en vanskelig kabal å servere middager sånn at alle får det de liker av og til.

 

Har ingen forslag til nettbutikk, annet enn ebay. Søkte der inne og boobtoppene var ganske billige der. Eller så får du ta en titt på H&M. Der har de singlett med smal og bred stropp, tskjorte og tynn genser med 3/4 lang arm. Topakk singlett (en hvit og en svart) koster 200 kr, så det gjør ikke noe om kvaliteten ikke er super Jeg er fornøyd med mine.

 

Så mye garn du har kjøpt FruLS!! Herlig å fylle opp lageret sitt litt(!!!) tenker jeg :) Kjempemisunnelig! Og så billig. Tok en titt på dalegarn sine sider, det er jo sånn at hver av kiloene koster nesten 1000kr!!! Heldige deg! Og gode garn var det også, ikke noe akryl og tull.... Blir spennende å høre om dine strikkeprosjekter fremover :)

Dere får kose dere masse inne og se ut på snøføyken, det er jo litt koselig det også. Lage kakao og tenne i peisen. Åhh, nå gleder jeg meg til påske :)

 

Jeg har fått skikkelig ømme pupper :( Tok en varm dusj og masserte de istad og prøvde å melke ut litt. Mini er ikke særlig sulten heller, så han tømmer de ikke. Håper det snart blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med masse nytt og herlig garn da FruLS:)

 

Du er altså SÅ flink du Camillok! Syr en bukse på rappen! Var innom bloggen din.. den ble jo veldig søt da:) Du er virkelig et råskinn med både strikkepinner og symaskin! Dessuten ser alt helt feilfritt ut:) Ivertfall på mine strikkeprosjekter kan man virkelig SE litt ujevnheter osv;)

 

Ebay har jeg aldri handlet på jeg Babysyk! Tror kanskje jeg er den eneste snart! :D vet ikke hvordan jeg gjør det faktisk.. og vet liksom ikke helt om jeg skal ta sjansen på all toll, frakt, moms osv.. aaaner jo ikke hva den totale kostnaden blir, hehe;)

 

Jeg har tydeligvis fått bekkenløsning jeg nå da. For sikkerhets skyld liksom. Det var da ca1 måned uten plager, gikk fra kvalme til bekkenløsning.. sånn føler jeg det;)

Jeg er totalt stiv i "bakparten" på høyre skinke. Vondt på høyre side mellom beina(føles som jeg har fått juling der) og om natten så stråler smertene nedover hofta på utsiden liksom. Alt er bare på høyre side.. foreløpig ivertfall! Håper det ikke tiltar hverken i styrke eller sprer seg til venstre side!:(

.. for dette er VONDT altså!

Avventer kanskje litt med fysioterapi.. ivertfall til jeg har vært på 7 mnd. kontrollen hos jordmor på torsdag. Får se hva hun sier da. Jeg håper ikke dette betyr begynnelsen på slutten på jobb nå frem til permisjonen begynner. Jeg har så stor glede av å være på jobb og tiden går så mye fortere da.Hver dag kommer til å gå saaaakte dersom jeg må holde meg hjemme. Nei, jeg vet faktisk ikke hva som er anbefalt jeg da. Har ikke hatt bekkenløsning før. Får høre hva jordmor sier som sagt.

Inatt sov jeg med pute mellom beina og varmepute på hofte/rompe på høyre side. Det hjalp veldig, men var jo vondt likevel. Jaja... straks to måneder igjen nå.

 

Dessuten har jeg visst fått melk i brystene! :) Det kjennes litt rart. Jeg er jo liksom ikke "klar" enda. Eller.. det er kanskje litt feil.. JEG er klar, men frøkna i magen er jo ikke klar riktig enda:) Hun får bli litt sterkere først. Legge på seg litt og slikt:)

 

Vesla er i bursdag alene for første gang idag. Det er rart for ho mor altså. Jeg sendte henne avgårde (pappaen kjørte henne) med beskjeder som "husk å takke for maten", "gå forsiktig i den glatte trappa ", " det er bursdagsbarnet som bestemmer.. og mammaen og pappaen hennes" osv, osv. Jeg er såå spent på å høre hvordan dette har gått når vi henter henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en tlf tillegen med en gang jeg øbsker og fått henvisning til dysio. Hn er eneste som kan rekvirere kostnadsfritt. Det høres ifrunn mer ut som låsning du har. Det var det jeg hadde. Fysio hjalp veldig. Best å ta det så tidlig som mulig da isåfall før musklene rundt kompenserer for mye..var det jeg gikk til behandling for hele graviditeten..musklene altså. Typisk bekkenløsning gir visst mer smerter foran i symfysen/skambenet.

Håper ihvertffall du finner ut av det på et vis. :) og at du får jobbe de siste ukene.

 

Det ble en liten tur ut på oss idag, men fysj så surt og kaldt til tross for at solen skinte. Nå har vi hatt grøt til lunsj, og skal ha lasagne til kveldskosen når de små har lagt seg.

 

Har snart strikket opp ett nøste..så dette "går unna". Strikker på p 5mm fra hjørnet i riller med hullmønster. Gleder meg til å bli ferdig og overrekke til søte venninnen min og supergutten hennes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaah, hadde skrevet et langt innlegg, også trykket jeg på et eller annet så det forsvant...jaja, prøver på nytt!

 

herlig med så mye garn fruls! heldiggrisen :) tipper det kommer masse flotte prosjekter fra deg fremover! vi fikk et lignende teppe som det du strikker på nå da lillesnupp ble født, og det er helt herlig! heldig liten prins som får gave! kos dere på hyttetur i dårlig vær. deilig å bare være inne og skravle også!

 

enig med fruls, ønsker! få noen "som kan det" til å se på bekkenet ditt. jeg hadde også bekkenlåsning i svangerskapet og gikk til en dyktig kiropraktor som knakk meg opp. tror det gjorde at jeg holdt ut på jobb helt frem til permisjonsstart. jeg tror jeg begynte å gå dit i uke 16, og på slutten var jeg nesten helt bra igjen faktisk!

 

uff, håper ikke du har brystbetennelse på vei babysyk! mango var mer interessant enn søtpotet og gulrot her hvertfall! hun fikk slikke litt på en pære i går, hadde egentlig tenkt å lage pæremos til henne men så fikk jeg så lyst på pære selv :P , så ser ut som frukt er mest populært. det er jo søtt og godt så skjønner jo det! har kjøpt inn hirsemel så nå prøver vi kanskje grøt i morgen! litt redd for at jeg innfører for mange smaker for raskt, men det får gå!

 

her har vi hatt innedag nr 2, lillesnupp er bedre enn i går men mistenker at hun begynner å få ørebetennelse, driver å tar seg til det ene øret....men fortsatt blid og fornøyd så da avventer vi legebesøk. jeg fikk meg en liten tur ut for å gå på butikken så har fått luftet meg litt. her har det snødd masse igjen! ser veldig frem til all snø og is er borte! har jeg klaget over dette før? føler det...jaja, nok syting fra min side! nå skal vi lage middag, blir kyllingsatay i dag, nam nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Ønsker, det er ikke så skummelt som du skulle tro ;) Frakten er oppgitt og det er ikke toll på varer under 200kr. Jeg bestilte knapper der for en stund siden, for 50kr, men tenkte at om de ikke skulle komme frem var det ikke mer enn jeg hadde råd til å miste.

Kjedelig med vondter i bekkenet. Henger meg på de andre jeg, kom deg til lege og hør med han/hun. Dumt å vente til det blir værre.

Hvordan hadde det gått i bursdagen vesla var i?

 

FruLS, høres ut som det er mest koselig inni hytta nå ja. Bra du har med strikketøy når været er så dårlig.

Hadde helt glemt plagene du hadde, er du kvitt dem nå eller? Har du tenkt noe på når du skal begynne med fast føde til Malin? Eller klarer hun seg fint med bare pupp?

 

Utrolig irriterende med innlegg som blir borte!

Puppene har det bedre idag. Tror de bare var veldig ømme og fulle. Glad jeg slapp unna!

Hehe, du får kjøpe flere pærer neste gang da :) Har lest litt forskjellig om hvor fort man skal introdusere nye matvarer. Har lest fire dager, i tilfelle allergier, men så er det noen som skriver at allergier/magevondt kommer såpass raskt så det er bare å kjøre på. Men bare en om dagen i tilfelle reaksjon. Det er jo ikke snakk om store porsjoner, så jeg tror det går greit jeg. Jeg kikket også på hirsemel, men syns det virket litt tungvint nå i begynnelsen. Den grøten skal jo koke, og det blir så lite nå i begynnelsen. Og så leste jeg et sted at den må bløtlegges, har du tenkt til det? Det var i forhold til jernet, så det er ikke like viktig helt enda da men. Jeg endte opp med hirsegrøt fra Holle, den er uten sukker og palmeolje.

Oj, det ble mye om mat. Jaja.....

 

Banan falt i smak her. Tror vi går for det idag også, i mangel av noe annet.

Jeg fikk strikket litt på sparkebuksa igår, selv om det ikke var mange runder. Nå må jeg bare bite tennene sammen før jeg begynner med noe nytt. Mini trenger egentlig nye sokker...

 

Ha en fin fin søndag jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... kanskje jeg skal titte på ebay jeg også da;)

Er jo ikke noe spes. jeg skal ha da men..

 

Idag er bekkenet bedre. Natten var helt smertefri:) Juhuuu :)

Kjenner det foran i lysken også, og jo jeg har stivnet og hatt vondt i korsrygg osv idag også.. men mye bedre enn de andre dagene. Så jeg får bare se an hvordan det blir ift. aktivitet da.. og om det gjør det verre. Jeg skal til kontroll hos jordmor på torsdag til uka, så jeg tar det med henne da jeg.

Jeg som deg Babysyk hadde helt glemt at du hadde de plagene under svangerskapet også FruLS.

 

Hørte en gang at det spilte liten rolle hva man begynte med av fast føde forresten.. om det var middag eller grøt! Bare det var flytende nok liksom. Nå har vi heldigvis ingen allergier noen av oss i familien og håper frøkna slipper unna det også.

 

Bursdagen vesla var på gikk veldig fint. Hun hadde oppført seg bra skjønte jeg. Jeg ble fortalt at da de satt og spiste kake så sa hun tilde andre litt snusfornuftig " Det ER så mye som skjer til sommeren altså. Huset blir ferdig og babyen kommer. Det ER så mye å gjøre!" En annen jente i bursdagen hadde da sagt " HÆ? Hvilken baby?" hvorpå vesla repliserte med et sukk "Skjønner du ingenting eller? Mamma har baby i magen ikke sant?!! Lilleøsteren min!"

Hahaha.. vi lo godt av det alle voksne. Snakk om kry veslefrøken da!!

 

Jeg har lagt opp masker til den hvite buksa jeg nå. Men på mønsteret står det: Retten:1 maske løs av med tråden bak! Hmm... Hva betyr det? at jeg tar høyre pinne og stikker den nedi masken baki og hekter av bare over på den andre pinnen? Ligger ikke den tråden man strikker med alltid bak da??!! Skjønte ikke helt det;)

så står det på en annen maske på mønsteret: Vrangen: 1 maske løs av med tråden foran masken. Den tror jeg jeg skjønner som at jeg bare legger den tråden jeg strikker med foran masken som er på venstre pinne som jeg skal ta løst av og over på høyre pinne?

 

Det er også egentlig meningen at jeg skal strikke frem og tilbake fordi det skal være knapper mellom beina.. men jeg hadde ikke tenkt det. Tenkte å strikke rundt og rundt jeg da. Synes det er helt greit fordi jeg har hatt slike strikkebukser til små før og jeg trenger ikke knepping mellom beina på ytterbukser. Jeg selv synes det er litt unødvendig.. og det tar også mye lenger tid å strikke frem og tilbake.

Har det mye å si på mønsteret egentlig? Det står mønster på retten og mønster på vrangen på vrangborden som sagt.. men da kan jeg vel egentlig bare strikke vrangen som jeg skulle gjort på retten?

*sukk*.. det er sikkert enkelt.. men jeg kompliserer alt alltid jeg. Tror det er vanskeligere enn det det er osv;)

 

Noen som kan hjelpe?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å strikke som på retten hele veien rundt, ønsker? Tror jeg hadde gjort det. Om det er glattstrikk så blir jo det rett. Hvilken bukse er det du skal strikke forresten? Var det den fra Dalekataøogen du linket til for en stund siden? Den med omslagsjakken? Eller en annen? Kjipt med bekkenvondt da. Believe me, jeg vet hvordan du har det.

 

Tror jeg har både bekkenløsning og -låsning faktisk... Har mest vondt i skambeinet og det begynne å slite på nattesøvnen. Våkner hver gang jeg skal snu meg og har sinnsykt vondt når jeg står opp. Må ligge med pute mellom beina ellers klarer jeg ikke gå. Puter hjelper litt, men har likevel veldig vondt. I tillegg stivner jeg veldig bak (spesielt på høyre side) i løpet av dagen, hvertfall om jeg sitter en stund. På ettermiddagen sliter jeg med å bevege meg rundt og husarbeidet blir ikke tatt. Nå i helgen har jeg klart meg bra og har fått unna litt. Tror det er på tide å be legen om en sjekk og muligens henvisning til fysio eller manuellterapeut. Begynner å kjenne at det snart er på tide med full sykemelding også. Går inn i en uke med lange dager og mange utviklingssamtaler (med foreldre og elever) så jeg kommer vel til å være skutt til påske....

 

Stakkars mannen ble syk i går så han har lagt strak ut med feber og diaré i dag. Han ble heldigvis med ut for å feire bursdagen min i går med middag og kino, men var absolutt ikke i form, så han har fått igjen for det i dag. Jeg og lille har kost oss på Leos lekeland sammen med noen venner mens mannen har vært hjemme og slappet av. Lille var helt i hundre og hoppet fra kanten og ned i ballbingen. Ble skikkelig illsint da hun fant ut at vi måtte gå. Hehe... Tror hun kunne vært der resten av dagen. :)

 

Dæven, for et kupp du gjorde, FruLS! Tror jeg må få manne med på å stoppe innom på utsalget til Dalegarn når vi skal på hytten i påsken (hvis ikke vi ender opp med å ta toget da). Kanskje jeg kunne fått tak i noe garn til å lage jakke til lille. Lurte litt på om hun skulle få matchende jakke som guttene får som hentesett. ;) bare litt mer feminin utgave da. Høres forresten ut som om du har hatt det fint på hytten selv om det har vært litt ruskete vær.

 

Var mini fornøyd med hirsegrøten? Jeg tenkte å prøve den ut til lille, men kom aldri så langt.. Ble liksom bare Nestle her. Prøvde hipp sin, men den likte hun ikke. Ble for finmalt for henne. Banan falt ikke i smak her til og begynne med. Tok ganske lang tid før hun begynte å like det. Tror faktisk det var i sommer hun fikk sansen for det. Da var hun 7-8 mnd. Nå elsker hun det og kan fint sluke en hel om hun får lov. ;)

 

Så drit med innlegg som forsvinner, Happy. Har vært med på det et par ganger selv. God bedring til lillesnupp. Ørebetennelse er noe drit! Håper det ikke er det hun har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...