Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

denne restaurantturen vår ble jo et kapittel for seg selv i går... barnevakten kom rett etter at lillesnupp hadde lagt seg, hun sov som en stein da vi gikk ut døra og vi var veldig fornøyd da vi kom ned til byen uten å ha hørt noe! da vi var 100 meter fra restauranten ringte en litt sliten tante og fortalte at mini hadde våknet to minutt etter at vi gikk og hylt som besatt nesten hele tiden. hun nektet å ta flaske og skulle absolutt ikke ha smokken. jeg hørte at hun hylte gjennom telefonen mens tanta snakket med mannen...uff, det var vondt i mammahjertet :( så enden på visa var at vi gikk inn på restauranten og sa at vi ikke kom, hev oss i en taxi og dro hjem. hun hadde roet seg like før vi kom hjem, og så ut som hun hadde gitt helt opp stakkar. heldigvis lyste hun opp da vi kom inn døra. så fikk i henne litt mat og hun sovnet igjen. men da var det uaktuelt å gå noe sted. stakkars liten! så vi byttet ut god middag og vin med to brødskiver med brunost og litt potetgull :P jaja, det blir vel en stund før vi prøver igjen.

 

ja angrer litt på at jeg ikke strikket ermene først...jeg feiget ut og strikker på strømpepinner... fant ut at det kanskje er greit å prøve magic loop på noe mindre viktig første gangen, så kanskje jeg må prøve meg på sokker snart! er litt redd for den hælfellinga, men det bør jo være overkommelig altså!

 

det går jo an å prøve da fruls? hvis hun bare er en time unna går det jo an å møtes hvis det blir helt krise. og det virker jo som hun har hatt en del barnevakt og det har gått fint!? etter kvelden i går hadde ikke jeg turt, men Malin virker ikke like mannevond som min lille, bestemte frøken ;) det går jo an å prøve, og det høres jo heeeelt herlig ut med ski/spa weekend :)

 

æsj, så kjedelig camillok! kanskje det ble litt kort varsel for folk? jeg vet hvor vanskelig det kan være å skaffe seg et nytt nettverk når man jobber og ikke studerer, alle har liksom sine egne greier på fritiden plutselig og ikke så mye tid til nye bekjentskaper. forsåvidt forståelig, man får jo gjerne mann og barn, hus, en eller annen hobby... men bra det var koselig med dere tre som møttes :) og det kommer helt sikkert nye muligheter! kanskje det blir bedre til våren, da kan du ha hagefest :) håper du koste deg med alenekveld, og at du fikk en god natts søvn! trenger det etter disse nattevaktene, og en Leon som ikke nødvendigvis sover hele natten :)

 

å herlighet lollo, håper bekkenet får hvilt seg i dag! gøy at dere har begynt innkjøp til miniene :) vi har to tvillingpar i barselgruppen og hun ene har sånne newborn-seter til tripptrapp til sine, hun har vært superfornøyd med de! de er jo litt dyre da så går jo evt an å ønske seg...

 

så tøff farmor du har krølle! det var jo litt av en langtur hun la ut på! synes det er så fantastisk med spreke eldre :) hvorfor kan dere ikke ha heltre over utleieleiligheten? hørtes da merkelig ut...lyst gulv er veldig veldig fint! grattis med ferdig jakke forresten :)

 

vi bruker forresten rema 1000 sine bleier og er superfornøyd. kan ikke huske sist vi hadde tisselekkasje, og det er flere uker siden vi hadde bæsj på avveie også. også har de jo veldig fin pris da!

 

noe jeg har glemt tro? helt sikkert...men nå skal det hekles litt faktisk, har jo begynt på sitteunderlag til mannen og det blir garantert ferdig til påske :) moro med prosjekter som bare flyr unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes IKKE du skal tenke det er pinlig at to kommer Camillok!! Var det hyggelig så var det verdt det! Tenker dere tre har mer å snakke om nå på jobben enn det du hadde klart med 42! Viktigere med skikkelige samtaler enn med overflate-samtaler. Uansett.. du kan jo ha et hageselskap til sommeren og invitere alle igjen? De fleste mennesker er mer med på sommer-party´s enn nå om vinteren når mange går i dvale kanskje?;)

 

Så innlegget ditt nå om lille som hylte og dere som måtte snu og dra hjem igjen Happy:( Sååå kjedelig! Jeg synes ærlig talt at tante skulle forsøkt litt til jeg da.. ikke ringe med en gang. Synes barnevakter har en litt plikt der liksom. Da får man heller ta dem med i barnevogna og trille en tur ut hvis det er det som roer!!

 

Babysyk.. hun søsteren din høres litt spesiell ut synes jeg, etter hva du har fortalt tidligere og det du forteller nå. Tøffe opp en baby???!!? Snåle greier! Jeg er heeeelt enig med deg der. Jeg hadde IKKE latt henne passe barnet mitt. Hverken når du vet hvordan hun er, meningene hennes om å "tøffe opp" en baby eller når du nå har sett mini sin reaksjon på å være der i det bråket. Klart det blir bråk med en 6 og en 3-åring.. men da er det litt for tidlig å ha en baby der.. synes jeg! Hmm... jeg må ærlig innrømme at jeg lurer litt på hun søsteren din altså!;)

 

Bleier så har jeg alltid brukt Libero sine jeg da. Pampers synes jeg(tidligere ivertfall), knitret og bråkt så fælt. Liker ikke sån plastikk-bleier:(

I barnehagene som jentene har gått i, så har vi måttet ha med bleier selv, og da hadde jeg med Libero der også.

 

Fru LS- jeg hadde nok overlatt babyen min en helg til de jeg visste kjente henne og hva hun trengte. Jeg har planer om enten å ta med eldste på 14 og mellomste på 12 i høstferien i tre dager i en storby på shopping. Da skal jo frøkna i magen samt vesla og guttungen være hjemme hos pappaen sin de dagene. Ellers tar jeg med meg alle jentene og reiser bort hele høstferien til syden. Har ikke bestemt meg helt. Mannen og guttungen kan selvsagt være med.. men tenkte på en jentetur denne gangen da. Får se hva det blir til. Da er uansett frøkna ca 4 mnd. Jeg vil ikke være borte fra henne mer enn tre dager.. maks.. ellers kan jeg ta henne med ja:)

 

Krølle- såå flink! Du er ferdig med keiserens jakke?! Hvilken farge strikket du i forresten? kan du legge ut bilde?

 

Jeg har kommet frem til at det jeg mangler til frøkna når denne dressen er ferdig, er en høstbukse, sokker, votter og lue. Vesla fikk en mini Fana-kofte i rød og hvit i str. 3 mndsom moren til ei venninne hadde strikket til henne. Den kommer til å passe fint til frøkna på høsten tenker jeg. Så da supplerer jeg bare med votter, lue og sokker og en hvit ullbukse.

Så får hun en kjøredress(den jeg strikker nå) i støvlilla og hvit midtvinters og den dressen i sjokkrosa samme vinter(bukse og genser) som jeg egentlig strikket til fadderbarnet mitt.. men som ikke passet;) Da tror jeg det er nok ull til henne det første året.

 

Ellers så skal jeg strikke den kina-jakkaa med perleknapper i en lys farge, fra "Myk Start"-boka til henne som hun skal bruke når hun er 1 år og eldste konfirmeres. Det blir i 100% silkegarn. Har lyst til at vesla skal ha en nogenlunde samme jakke.. men så langt opp går jo ikke str. Vet dere noe som helst om hvordan man forstørrer størrelser ganske mye?

 

.. ser for meg at hvis både vesla og frøkna har samme jakke, begge hvite kjoler med litt tyll(litt sånn brudepike-aktig) og kanskje hårbånd med STORE sløyfer så kunne det blitt kjempefint:) Både eldste og jeg skal ha bunader(som vi ikke har enda.. huff. det blir dyrt, men.. fint at jeg sparer til konfirmasjonen hennes allerede nå! Viktigste er jo at eldste får, om det skulle knipe. Det blir hennes konfirmasjonsgave fra oss)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Mye skravling i helga ;) Jeg har vært alene hjemme med alle fire her. Har gått veldig greit, og i natt har vi også hatt en ekstra overnattingsgjest. Mellomste hadde en god venninne fra klassen her. Var så koselig med alle her. de skulle absolutt male igår ettermiddag, som jo er veldig kreativt og flott synes jeg, desverre var de to urokråker så jeg endte med å stå å skrubbe gulvet og noen vegger etterpå :) "men mamma, vi skulle bare lage stjerner med å riste penselen", sa jenta mi. Sukk sa jeg da :D he he

 

Fikk meg en liten tur bort til noen venninner på fredag, vi er en mammagjeng fra eldstes klasse som møtes jevnlig. Eldste passet de minste som sov, så jeg fikk meg to timer ut av huset. Var godt å skravle litt med andre voksne :) Og eldste var så flink at jeg ble kjempestolt :)

 

Men uansett hvor kos vi har hatt det gleder jeg meg veldig til mannen kommer hjem. Savner han skikkelig nå kjenner jeg :)

 

Ang bleier, vi bruker kun pampers baby-dry nå. Synes de er de beste. Har aldri likt coop sine eller rema eller landlord eller hva de nå heter. Synes de er så stive og harde. Tester jo en del på jobben min. Pampers aktive fit er ikke noe særlig den heller, holder ikke godt nok. Brukte mye libero til de eldste, men synes de har blitt så stive nå, så har gitt opp helt med dem. Synes ikke pampers er så dyrt heller, når man kjøper jumbo pack på rema. Og med to bleiebarn på en gang er det det eneste som funker ;)

 

Lollo: jeg sier bare halleluja og takk og lov for vippestolene ;) Stolene, den elektriske dobbeltpumpen og flaskesterilisatoren var noe av det jeg brukte mest :)

 

babysyk, han har litt bestemte og snodige meninger samboeren din. Men bare øs det ut her, skulle bare mangle at du ikke skulle kunne komme med utblåsningene her. Og sier som Ønsker at hun søsteren din virker litt snodig hun også. Greit at man ikke skal liste seg på tå rundt babyer så de ikke klarer å roe seg ned med lyd, men en 3 og 6 åring har jo til tider et støynivå av en annen verden :)

 

Der våknet knøttene, har sovet i 2,5 timer nå. Spent på om det holder til i kveld :)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLS, jeg leste et tips om bleielekkasje. Det var å sette tapen litt på skrå oppover, det skulle visst hjelpe mot lekkasje rundt lårene. Ellers blir det å prøve et annet merke. Hender vi har lekkasje der også, men det er som regel når bleia begynner å bli litt full og det kommer en virkelig braker!!!

 

Lollo, du er jo bare supersprek som går på sånne lengre ferder :) Men du får være forsiktig med bekkenet da, ikke bli for ivrig! Tross alt bedre å kunne gå litt enn å ikke kunne gå noen ting. Deilig at lille sovnet uten grining. Kanskje hun har funnet tilbake til gamle vaner igjen. Får håpe det. Hvor lenge er mannen borte av gangen? Og når slutter han med det? Blir vel mer og mer slitsomt for deg å være "alenemor" med stor mage.

Har bare gitt flaske til mini en gang, og han tok den da. Men det er veldig lenge siden, så jeg vet ikke nå. Men bør vel prøve igjen snart. Prøvde å ta det opp med han igår etter at vi hadde lagt oss, men han var ikke til å rikke. Så jeg gir opp. Kjenner jeg bare blir SÅ sinna inni meg, for han har så mye rart for seg!!! Som går veldig ut over meg. Jeg tenkte jo ikke på å spørre om alt mulig sånn før vi begynte prøvingen, men det burde jeg vel ha gjort....... ja, så ille er det.

Vil tro det er lurt med to vippestoler ja, ellers blir det vel "krangling" :)

 

Krølle, jeg hørte med samboer ang tregult og utleieleilighet. Det var visst rikitg. Tregulvet skal visst ligge rett på bjelkelaget, og når man skal ha utleiedel må man ha lydplater. Han mente det gikk an å

 

Camillok, kjedelig med festen når du først hadde barnefri og var klar for en fest. Men du har jo flere muligheter. Rart at så mange ikke kunne, men kanskje de bare er en usosial gjeng.

Skjønte ikke helt dette med babyplaner - er det sånn at dere prøver å bli gravide med en gang og hvis ikke det går så venter dere? Vil jo gjerne vite om det er grunn for å vente i spenning her :)

Vi tittet litt på neste bilstol når vi skulle kjøpe den første, og jeg fikk inntrykk av at det var besafe som var den mest solgte (vi forhørte oss forsåvidt bare i en butikk da). Mener de hadde cybex i den butikken også, og de var ganske populære de også. Når vi kjøpte første sete fikk jeg inntrykk av at alle bilstoler som selges i Norge er såpass gode og sikre at man egentlig bare trenger å tenke på "form og farge" og den man har plass til i bilen. Har du vært i Sverige og hørt der?

Tror forresten de har babydry på coop også. Hvis det er den som selges i stor eske? Men det er nok billigere på rema.

 

Nå har mini våknet og skal få pupp og grøt, får skrive resten etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var grøten inntatt. Ikke noe vill begeistring fra mini sin side. Ser nesten ut som han ikke tørr annet enn å spise det. Stakkars lillegutt. Men det var i tide, for nettene blir bare mer og mer slitsomme.

 

Ser jeg har begynt å skrive noe til Krølle, og ikke fortsatt... Han var litt usikker på om det var kommet nye regler for det der. Men en mulighet kunne være å lekte ut oppå lydplatene. Eller så måtte man ha noen spesielle lydplater som var utforet eller noe. Men begge deler førte til at gulvet der blir høyere enn i resten av etasjen da.

Lykke til ihvertfall Krølle! Håper det ordner seg så du får begge deler.

 

Så kjedelig med vanskelig lillesnupp da Happy. Syns litt synd på tanten også, kan ikke være lett når babyen ikke vil noen ting. Dere får ha det til gode. Hvilken restaurant skulle dere på? Jeg er veldig glad i Yayas :) Men det er jo ikke en typisk "fin" restaurant da, mer for venner enn romantisk aften kanskje. Men gooood mat :)

Har ikke fått med meg sitteunderlaget jeg. Skal det toves? Deilig, han trenger vel det når han skal sove ute :P Får du god tid kan du jo lage "madrass" underlag, hehe.

 

Ønsker, søsteren min og jeg er nok veldig forskjellige. Hun er en god mor, det er jeg ikke i tvil om. Men det kan virke som hun har glemt hvordan det var med nr 1. Eldste hennes var også var på lyder. Det er jo ofte sånn at nr 2 (osv) blir "tøffere" babyer fordi det alltid er litt barnebråk rundt dem. Virker som hun ikke skjønner at folk er forskjellige. At selv om hun hadde barnevakt etter 10 dager, (pga studier) er det ikke sånn at alle andre vil det. Til det svarte jeg forresten at jeg ikke trengte barnevakt i studiene, for jeg hadde lært meg å bruke prevensjon. Kanskje litt på kanten, men jeg syns det var til pass for henne.

Tenkte å foreslå monsterbukse til høstbukse, men så leste jeg at den skulle passe til en fanakofte. Blir nok fint med en helt enkel hvit bukse. Kanskje i ribb, så holder den lenger. Jeg strikket disse vottene til mini, http://smuleblogg.blogspot.no/2009/06/superenkle-og-superste-babyvotter.html og er veldig fornøyd med dem.

 

Du er god MaMi, som har vært alene med alle 4 og i tillegg har overnattingsgjest. Men sånt er vel ikke noe for supermamma :) Deilig å komme seg bort en tur da :) Og så fint at eldste passet knøttene. Det var nok superstas for hun å være alene med dem. Hun høres veldig fornuftig ut syns jeg :)

Sikkert godt å savne mannen litt også :) Da blir det ekstra hyggelig å se han igjen.

 

Hmm, lurer på om jeg har glemt noe nå. Eller, hva jeg har glemt rettere sagt :)

Happy, begynte dere med fast føde? Ble kanskje utsatt pga sykdom og barnevakt.

 

Er nesten ferdig med evighets sparkebuksa! Bare forstykket igjen. Og montering, må sy mellom beina. Hadde jeg hatt mer garn så hadde jeg plukket om masker og strikkt knappestolper. Syns det er tungvint å ta av hele sparkebuksa for bleieskift.

 

Jo, Ønsker, den kinajakke, supersøt forresten. Kanskje du kunne funnet en lignende jakke og endret på den så den blir mer lik kinajakken. Er ikke sikkert noen ser det om de blir litt forskjellige, hvis du bruker samme farge på garnet og like knapper. Mulig monstermønster (http://meretesmonstermonster.blogspot.no/ ) har skrevet noe om hvordan man utvider mønsteret.

 

Snart igang med middagen. Ikke motivert i det hele tatt. Liksom ikke noe som frister å lage. Har kjøttdeig, så mulig det blir en slags gryterett. Eller tacosuppe.....

 

Idag begynner "Hele Norge baker" - det skal jeg se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, det var jo en fantastisk avslutning på en ellers koselig helg.. :(

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Kollisjon-pa-E16-2859267.html

 

Heldigvis gikk alt bra, og Malin våknet ikke før bilen sto i ro, og fikk ikke med seg noe av dramatikken. Jeg er litt stiv i nakken, men ellers har vi det bare bra alle sammen. Utenom bilen da..den står nå igjen på voss.

 

Orker ikke å kommentere noe særlig, vil legge meg nå. Er aleine hjemme, mannen kjørte til Oslo (transport-oppdrag) etter ulykken, og kommer igjen imorgen.

 

Det blir forresten ingen ski/spa-weekend, for foreldrene mine var vekkreist den helgen som var aktuell. Så da får vi prøve igjen neste år..

Har også funnet neste prosjekt (ihvertfall hva, om ikke hvilke). Skal strikke/hekle eggevarmere til påsken på hytten. Så nå må jeg finne ut om jeg har garn som funker.. ;) Men det får bli imorgen, etter babysang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRULS!!! Herregud så skrekkelig!!!! Fikk helt frokosten i halsen her!! Leste om det der i går, og at det var barn i bilen, men tenkte aldri på at det kunne være DEG! Huff og huff... Håper virkelig at det går bra med deg og den lille familien din! Stor klem sendes din vei. Tenker du er glad for bakovervedt bilsete til miniprinsessen ;) Men forresten... Må dere ha nytt barnesete nå som det har vært i kræsj???

Kjedelig med spa-weekend som ble borte... Får helt vondt av deg jeg nå. Skulle ønske jeg kunne kommet og passet lille gullet så dere fikk litt kjærestetid! Det fortjener dere nå!

 

Bleier... Vi bruker libero up&go på dagtid og libero vanlige T-bleier på natta (de suger opp uendelig med tiss :) ). Synes det lukter rart av pampers, og med eksembarn så ønsker jeg ikke å utsette stumpene for lotion jeg ikke vet hva inneholder. Andre bleier har jeg ikke prøvd. Vi hadde litt bæsjelekkasjer oppover ryggen mens bæsjer var flytende og kun basert på morsmelk. Det ga seg umiddelbart da vi startet med fast føde i mer enn t-skje mengde.

 

Har ikke prøvd så mye med utvidelse av mønster, men det går vel an å ta utganspunkt i maskeantall og mål for en annen jakke i samme garnkvalitet og i riktig størrelse. Høres uansett stilig ut med like jakker til minstesøstrene.

 

Babysyk - heier på deg og sparkebuksa! Takk for innspill ang gulvet. Høyde er for så vidt ikke så stort problem, for det blir støpt gulv i hele den etasjen. Soverommene blir over halve huset, så det er relativt enkelt å støpe litt ekstra høyt på den andre halvdelen, så vi kommer ut likt....

 

MaMi - du overrasker stadig... Overnattingsgjester når du har fire fra før. Besvimer bare ved tanken! Godt du fikk noen timer for deg selv da. Tipper storesøster var fornøyd med innsatsen hun også :) hahaha, ser for meg stjernehimmelen etter maleinnsatsen... Godt det var vannmaling da.

 

Camillok - så hyggelig gjort av deg å invitere såååå mange! Kjedelig at det ikke kom så mange, men jeg ville ikke tenkt mer på det. Hvis det er meldt finvær i en helg, er det supermange som ikke vil noenting i tilfelle de skal på tur. Men jeg synes jo det er utrolig dårlig hvis de ikke gir beskjed på forhånd at de ikke kommer! :( Det kreves jo tross alt litt forberedelser til en såpass stor sammenkomst!

 

I dag er det skikkelig kaldt hos oss... Minus åtte. Hadde ikke lyst til å krype ut av senga, men etter hundre "mamamamamama" som etter hvert fikk en litt streng tone, måtte jeg bare hoppe i det. Tok en skikkelig sunn frokost med sjokoladekake og gulrotkake, hehehehe... Skjønner ikke hvorfor jeg ikke går ned i vekt ;) Snart babysang her. Ha en fin mandag dere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud FruLS, dette var litt av et sjokk!!! Stakkars dere!!! Godt Malin sov seg gjennom det værste, men hjelpes, jeg kan tenke meg at hjertet ditt hoppet over noen slag! Får helt vondt i magen av å tenke på det. Håper det går bra med dere. Sender deg også masse klemmer.

 

Har litt dårlig tid, skal på barseltreff snart og så babysvømming. Grøtspisingen har ikke resultert i bedre nattesøvn enda - litt vel optimistisk kanskje. I natt våknet mini annenhver time gjennom hele natta.

 

Ha en fin mandag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff og huff fruLS! Godt det gikk bra med dere :)

 

Skal sette igang med storrengjøring her nå som vi begge er hjemme og lillegull i bhg... Skriver mer senere!

 

Har oppdatert bloggen, et innlegg med bilder av det ferdige gjesterommet og et med genseren som jo har vært ferdig en stund nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlighet fruls!!l håper alt er bra med dere, og at dere bare sitter igjen med skrekken! uff, det der er virkelig marerittet altså! godt Malin sov seg gjennom dramatikken. og så innmari kjedelig med spahelgen som må utsettes igjen! dere kan ikke ta en spa/fjelltur weekend i sommer eller høst da? eller er halve poenget at dere skal stå på ski kanskje...

 

superfin genser camillok! modellen er jo til å spise opp, Leon er virkelig utrolig søt :) og for et lekkert gjesterom! hadde nok aldri kommet på noe lignende, men det var utrolig flott! fikk lyst å komme på besøk og sove over jeg ;)

 

usj, så det er kaldt hos dere også krølle! her er det plutselig ti minus når vi står opp, brrr...men sola tittet frem i dag så jeg ble faktisk veldig varm når vi gikk til babysvømmingen! må bare skryte litt, for første gang skulle babyene dykke fra instruktøren gjennom vannet og til mødrene som stod og tok i mot. må innrømme at jeg var litt skjelven, men det gikk så fint! lillesnupp greide det veldig bra :)

 

hehe, synes litt synd på tanten jeg også babysyk! det skal sies at lillesnupp hylte i nesten tre kvarter før hun ringte...det høres jo ut som hun blir torturert når hun er sint! det er vanvittig mye lyd i den ungen! men men... vi skulle på smalhans, ganske nyåpnet, ligger på st.hanshaugen! mannen kjenner de som driver der så vi får helt sikkert bord igjen når vi tør å prøve ;) jeg har ikke vært på yayas, men har ei venninne som liker seg kjempegodt der, tror det må prøves snart! eventuelt kan jo jeg ta jentetur ut å spise, så kan mannen være hjemme :)

jepp, sitteunderlaget skal toves! og nå synes jeg det blir så fint at jeg vurderer å hekle et lignende teppe til en liten gutt som kommer i april. det er bare halvstaver altså, men det ble så mykt og deilig! må se an om jeg kanskje har litt vel mange prosjekter på gang nå...

 

vi prøvde fast føde i går! lagde søtpotetmos til henne. reaksjonen var delvis "interessant" og "æææææsj, ta det bort!!" så kan si at det var sånn nesten suksess, skal prøve igjen i dag, hun må bare våkne først, hun blir så trøtt etter all dykkingen på babysvømmingen så sover lenge :) tror hun har sovet i to timer nå, inkludert tur da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære vene da FruLS!! Enda godt det gikk så bra! Slikt er skrekken altså! :(

 

Tror jeg skal prøve litt forskjellig hva bleier angår denne gangen etter hva dere sier. Jeg har aldri hatt bleielekkasje med jentene, men kan jo være det skjer med denne frøkna;) Huff.. ikke noe moro det. Ikke akkurat noe særlig å skifte på da ser det ut som!

 

Enig med krølle Camillok. Det er jo greit at det ikke kommer så mange på festen man har invitert til, men det å gi beskjed.. DET burde være normal høflighet.. med tanke på all jobb og dyre innkjøp av mat osv!!

 

Vel, jeg kunne kanskje ha funnet et annet mønster i samme garn. Men nå googlet jeg i grunn bare hvor jeg fikk tak i Debbie Bliss-silkegarn.. og det var Pinnsvin Design. Men ikke så lett å oppdrive en oppskrift med en større jakke av samme garnet. Kanskje jeg kan ringe og spørre dem i butikken;)

Jeg også synes det hadde vært såå koselig å hatt samme type jakke til begge frøknene på en slik dag:)

 

Her var det minus 14 imorges! Kaldt ja!! Jeg går i boblejakke til jobb, og skulle gjerne hatt en lettere jakke når jeg er på vei hjem. Men slik er det jo alltid om våren;) .. det som er kjipt nå er at det er såpeglatt overalt bortsett fra på veiene vi kjører på. Gårdsplass, hele barnehage-uteområdet, parkingsplasser osv, osv.. kjempeglatt. Og jeg finner selvsagt IKKE broddene!! Grr.. :( Tror jeg må investere i et nytt par som jeg kan bruke til den verste isen har smeltet her ute ivertfall;)

 

Her kommer kynnere på rekke og rad om dagen. Begynte egentlig i helgen, og nå er det rimelig ofte. Mens jeg er på vei til og fra timer, i klasserommet.. ja, overalt. Men kan jo ikke la det stoppe meg, så jeg fortsetter som vanlig. Er jo ikke noe vondt stort sett. Bare det at magen strammer seg så voldsomt. Men har hatt noen vonde også. Nesten som rier. Men nå har jordmor sagt det er vanlig for 3. gangs-fødende da så, jeg får ikke bry meg med det. Hvis formen fortsetter og er like bra som dette, så jobber jeg til permisjonen begynner i midten av mai. Har jo uansett fri tirsdager og torsdager som før så er ikke ille det. Får hentet meg bra inn på de dagene.

 

Lykke til dere som prøver mating med fast føde:) Det er alltid spenennde og morsom tid det:) Har erfart( og lest) at barn ofte ikke liker maten før de har smakt den mange ganger. Så her gjelder det å være tålmodig. Her gjør jeg det fortsatt med vesla. Liker hun ikke grønsakssuppe, så har vi gjerne det en eller to dager i uka en periode, helt til hun blir vant til det og sier hun liker det. Sånn er det med alt.

 

Her står eldste og banner og sverter over grytene! Hun spurte om hun skulle lage middag..værsågod sa jeg. Bare det at gryte med kjøttdeig og ris har hun ikke laget før, så nå koker det i toppen hennes. Jeg får vel gå ut på kjøkkenet og redde henne vel;) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da FruLS, så skrekkelig da :( Godt dere er like hele, om enn noe skjelven. Og at lille Malin sov seg gjennom alt. God klem til deg :)

 

Ønsker, er helt enig med deg, barn må ofte smake flere ganger før de blir vant til både smak og konsistens. Noen ting liker de med en gang og andre ting må prøves flere ganger. Jeg har troa på at de fleste barn kan lære å like det meste. :) Må le litt av eldste jenta di, så flink hun er som vil hjelpe med å lage middag.

 

I kveld har knøttene vært superflinke og sovet helt siden de ble lagt. Har vært nede og puttet inn en smokk en gang:) Gjett om mor er fornøyd :)

 

Føler ikke det er så mye arbeid med overnattingsgjester, bare koser meg når barna har venner på besøk. Husker selv hvor gøy det var å overnatte borte, så jeg unner jentene mine det også ;)

Supermamma dere liksom (rødmer) hi hi ;)

 

Nei får smøre litt matpakker tenker jeg :) Blir lang dag i morgen, skal rett på personalmøte etter jobb. Og så er det Barnehagedagen i morgen, med fokus på bemanning og kvalitet. Etter en heller nedslående sak i vg, håper vi på positivt fokus for foreldrene i morgen :) Heldigvis har ikke "min" barnehage noe graverende ved seg :)

 

Klem :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å hjelpes, FruLS! For et mareritt det må ha vært! Forstår godt at d ikke orker å kommentere så mye. Hvordan går det med dere nå? Jeg får kommentere mer i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere FruLS???

Åh.. har tenkt mye på dere siden igår. Forferdelige greier. Jeg er såå glad det gikk så bra! Et under!!!

 

Det gikk fint med middagen som eldste lagde igår:) Ingenting ble svidd og det smakte godt:) Jeg var sliten etter jobb og hadde veldig vondt i korsryggen igår faktisk. Så mannen tok med seg vesla og kjørte eldste på dansetrening. Det er et lite stykke unna, og varer en time, så vi pleier å bare sitte og vente på henne. Mannen hadde tatt med seg planker, drill, lim, pussepapir osv osv.. og vet dere hva han gjorde?! Jo, han og vesla satt baki Caravellen og lagde en skuff i tre sammen! Han er verdens beste pappa altså! Ikke rart de synes vesla er tidlig ute i barnehagen. Hun er jo med på alt!:) Her om dagen da han skulle kjøre henne til barnehagen, så tok han seg tid til først å kjøre med henne opp på åsen for å se på soloppgangen! Jeg blir helt rørt til tårer når hun kommer hjem og forteller slikt jeg altså. Jeg er glad jeg fant ham! Slike menn vokser ikke på trær tenker jeg mange ganger når jeg sitter og smugkikker på ham av og til:)

 

Må inn og sjekke på bloggen din Camillok!:) Er såå nysjerrig nå:)

 

Jeg har også laget et innlegg på bloggen. Bare hus det da. Men der ser dere fremgangen i 2. etasje nå.. samt hvor haug-gammalt det ser ut fortsatt i noen rom hos oss!! :D Ja, virkelig haug-gammalt:) Men nå skal det til pers snart da.

 

Det går fremover med dressen til frøkna i magen, men det går ikke fort! Men den skal nok bli ferdig i påsken som først tenkt tror jeg. Tror det skal gå bra. Så har jeg lyst til å stikke innom strikkebutikken igjen og få hvitt garn til den buksa i heftet 226 som jeg skulle strikke samt votter, sokker og lue. Takk for tips og link forresten Babysyk! :) Den hvite buksa med tilbehør skal jo brukes til høsten allerede sammen med den hvite og røde Fana-kofta vi allerede har etter vesla, så greit å bli ferdig med buksa og de andre småtingene så det ikke blir liggende til hun er for stor bare fordi jeg kanskje ikke har tid til å strikke.

 

Ellers holder jeg på å ser i mine blomsterbøker om dagen. Jeg er medlem av Hageselskapet og har kjøpt en bok om stauder, en om roser og en om sommerblomster. Vi får jo et 8 meter langt inngangsparti med overbygg og foran det på bakkenivå har jeg lyst til å plante litt. Lurer litt på roser bakerst inntil rekkverket og lavendel-stauder foran og kanskje noen andre fine småblomster foran det igjen (rosene blir jo litt høye, lavendelen kan bli opptil en halv meter høy og det kan være fint med noen småblomster foran på bakkenivå kanskje da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLS, jeg har tenkt masse på deg! Håper det går bra med deg. Men skjønner veldig godt at du ikke prioriterer å "henge" her inne. Men sender masse gode tanker til dere :)

 

Oj oj Happy, jeg syns tanten holdt ut lenge jeg. Det er jo veldig vanskelig å vite når man skal ringe. Man vil jo ikke at det skal gå for lang tid, da er det galt også, og heller ikke ringe med en gang.

Så morsomt med fast føde. Jeg tenkte også på søtpotet, men syns det virket tungvint når de spiser så lite. Lager du en hel hver dag eller skjærer du bare en liten bit av den for hver dag? Eller har du kanskje frøset ned? (NM i spørsmål her nå :) ) Om det ser ut som hun virkelig ikke liker det, går det jo an å prøve noe annet, og heller prøve søtpotet igjen om litt - ble tipset om det på en blogg. Har det forresten gått bedre?

Så flink snuppa er som "svømmer" under vann! Stas :) Her fikk vi vite igår at det skal vi ikke gjøre på dette kurset. Tror rett og slett instruktøren er litt pysete. Men hun dukket ansikteten under igår da, og mini var kjempeflink! Tror han syns det var litt rart :)

 

Vonde kynnere høres ikke noe særlig ut Ønsker. Jeg fikk beskjed av min lege at jeg helst ikke skulle fremprovosere det. Men mulig det er anderledes for 3.gangs.

Morsomt å se fremgangen på tilbygget :)

Den jakken du skal strikke, du kan jo finne en oppskrift hvor de har brukt garn i samme strikkefasthet. Bak i myk start boka står det forslag til garn med samme strikkefasthet. Tipper du kommer i mål til slutt :)

Så koselig at mannen tok med snekreutstyr :) Tror ikke jeg hadde kommet på at det var mulig engang, og snekre bak i bilen! Hehe.

 

MaMi, så flinke knøttene har vært. Håper de fortsatte å sove natten gjennom også.

Jentene dine er sikkert veldig glade for at de får ha overnattingsgjester selv om de er mange barn i hjemmet. Syns du gjør en god jobb :) Er jo litt synd hvis de skulle gått glipp av sånt som mange får oppleve fordi dere er mange.

 

Ga mini grøt igjen igår, og det ser ut som han begynner å skjønne hva han skal med det :) Om ikke lenge tror jeg han kommer til å hive nedpå med stor appetitt. Litt usikker på hvor mye jeg skal øke porsjonen til etterhvert, men jeg får vel bare se det an.

 

Mini har sovet i snart 2 timer nå, deilig. Han har småvåknet litt, så jeg har liksom hatt øret på stilk hele tiden. Har ikke babycall, men han er jo rett utenfor der jeg sitter da. Nå sitter jeg egentlig bare og venter på at han skal våkne sånn at vi kan dra i butikken. Jeg har bestilit meg ny mobil, Samsung S III mini, og den har visst kommet - spent som en unge!!! :)

Mamma kommer innom her etterpå og skal få middag, så jeg får vel rydde litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.. nå har visst alle flisene kommet nå!! Da kommer det nok til å skje endel neste uke når flisleggeren har kommet tilbake fra ferie igjen. Artig det da, og ikke minst... hadde vært fint å få frigjort litt plass inntil veggen i gangen nede. Den skulle jo helst sparkles i påsken, men det står tett i tett med fliser der.. ;)

 

Nå har jeg strikket en masse.. men synes fortsatt ikke det nesten går fremover. Grrr! ;) Men det gjør vel sikkert det, selv om jeg ikke ser det akkurat nå. MÅ jo det på en måte.. haha:)

 

Var nede i kjelleren isted og fant frem det minste babytøyet også. Str. 50,56 og 62. Gikk gjennom det som var ubrukbart med flekker osv. Det var faktisk ganske lite jeg kan bruke til frøkna, så tror jeg nesten må gå gjennom hvor mange bodyer vi har, bukser, gensere, osv, osv. Dessuten har jeg lyst på noen av disse Holly-bodyene med kløver på.. vet dere?.. ja, og en kortbuksedress hvor hun kan ligge med bare føtter og sparke i vogna under kastanjetreet i sommer:)

 

Nå sparker hun forresten snart gjennom mageskinnet her:)Fredag runder jeg uke 27, og neste uke skal jeg til legen for å ta enten glukosebelastningstest eller langtidsblodsukkeret for å sjekke om jeg har svangerskapsdiabetes. Jeg har alltid hatt lavt BT, og har hatt det hele svnagerskapet også.. og blodsukkeret mitt ligger jevnt på rundt 4,6.. så jeg tror nok alt er bra. Men hvis jordmor absolutt vil kontrollere, så skal hun få lov til det.

Blir spennende å se om jeg har lagt noe på meg også da. Har jo ikke det til nå ivertfall.

Så blir det antagelig vekstkontroll med ultralyd på sykehuset mest sannsynlig i uke 30.

Tror i grunn denne i magen er like gjennomsnittlig som de to andre jentene jeg da, men. Man vet jo aldri! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi hjemme fra 10-mnd kontroll. 9,1 kg og 73 cm. Akkurat på 50-persentilen for vekt i forhold til lengde. Vi er godt fornøyd med det :) Bilen skulle jo selvsagt på service i dag, så vi gikk frem og tilbake, med en lite rusletur innlagt også. Så ble syv km registrert i boken. Fornøyd med det også :) og med deilig sol er det bare koselig med litt trim. Har forresten klart å karre meg ned 1,5 kg nå... Det går laaaangsomt, men det går nå i hvert fall rett vei!

 

Ønsker - gudd løkk med glukosebelastning. Fysj og fy, det er noe dritt. Om man ikke har spydd før... Jaja, det er vel fint å få det sjekket ;) kjempefint dere får det i tilbygget! Utrolig stilig med de småvinduene under skråtaket. Og flotte fliser på badet. Gleder meg til fortsettelsen! Gamlehaugen deres så ut omtrent som vår gjør i dag. Sånn at man må ut for å skifte mening, og stille seg i kø for å kle på seg jakken...

 

Camillok - bøyer meg i støvet for det gjesterommet deres altså. Hva du får til! Jeg synes jo det var fullt ut levelig det som var der fra før (er ikke så kravstor), men du verden så mye stiligere det er nå! Mye kreative sjeler her inne altså, skal slutte å kjøpe interiørblader...

 

Urk, der var visst minstemann våken. På tide med litt underholdning... Får skrive mer senere!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som krølle Ønsker, lykke til med glukosebelastning! Mange gravide som blir dårlige av det! Men det gjelder nok ikke deg :) Trodde egentlig at de hadde gått mer over til å måle langtidsblodsukkeret ved mistanke om diabetes, så vi får håpe du slipper unna med bare den! Ellers får vi håpe du er litt mer glad i stikk og sprøyter enn krølle. Men kanskje de bare tar i fingeren.

Er vekstkontrollen fordi du ikke har lagt på deg? Eller er det fordi hun var litt liten sist? Er jo bedre at de sjekker en gang for mye nn en gang for lite da. Så får du tittet inn en ekstra gang :)

 

Krølle, heia minuskiloer, hadde faktisk tenkt til å spørre! Da er du vel snart klar for bikinisesongen - sånn bortsett fra temperaturen ute da!

Ser ut som du fortsatt har fløte i puppen sånn som lille keiser vokser :) Det er bra det :)

 

Camillok, er enig med krølle, utrolig fint gjesterom. Myyyye finere enn vårt soverom, men så har vi ikke rukket og gjort noe med det da! Fikk veldig lyst til å stasje litt på det når jeg så ditt. Ihvertfall burde vi byttet ut det svarte fleeceteppet med rullegardin - så langt har vi kommet......

 

I går jafset mini i seg grøt :) Utrolig morsomt å se på. Han gapet etter mer og gjorde så godt han kunne for å svelge det. Etter 3-4 teskjeer var det stopp, da lukket han munnen. Kan ikke skryte av mer søvn, men håper det kommer snart. Eller, idag ville han sove lenger, men tror dere ikke at det var en idiot av en maler som ringte på døren vår kl 8!!! Bare for å høre når det passet for oss at han kom!!! Han kunne da bare ringt. Han endte jo med å gjøre det da, for jeg åpner ikke opp døra i bare pysj! Etter det fikk ikke jeg sove mer, men mini sov til 8.45!! Typisk altså, når jeg endelig har muligheten til å sove lenger.

 

Jeg har vært på barseltreff. Etter kafèbesøk gikk vi tur. Ganske sur vind, så jeg kjenner det i kinnene fortsatt. Når man sitter inne ser det så varmt ut, men når man kommer ut er det ganske surt.

 

Nå skal jeg kjøre og hente mobilen min :)

Følger dere med på Grottenveien 1 forresten? Syns det er litt morsomt jeg. Men glad det ikke er meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rommet ble kjempefint Camillok:) Vakker tapet.

 

Gøy med grøt da Babysyk:)

Ja, det kan være ganske så surt ute.. enig. Minus 12 her imorges, og isted minus 4.. selv om solen skinner;) Gleder meg til snøen smelter.. eller.. ivertfall isen! Liker ikke å vandre ute når det er slik is jeg kan skli på. Huff:(

 

Jeg har vel sett på en episode av Grottenveien 1 tror jeg. Den hvor de skulle velge seg sine leilgheter. Likte ikke hun.. Tine?!? tror kanskje det er det hun heter. Kjepphøy, sær og høylydt. SKULLE ha gjennom meningene sine og syntes hun furtet. Litt sånn "boss" med mannen sin også. Jaja.. det var førsteinntrykket da, så.. kan hende hvis jeg følger litt med så er hun sikkert ok. Eller hva Babysyk?

 

Glukosebelastningstest ja.. hmm. Gruer meg til den søte gøgga jeg skal evt. ha i meg. Kommer garantert til å brekke meg.. om ikke jeg kaster opp da! Men tror kanskje faktisk jeg slipper med blodprøve. Jordmor mente det holdt og at de nå går mer over til det.

Jeg skal ta det fordi jeg er over 38 år. Alle over 38 år må ta det. Dessuten hadde jeg en BMI som var litt høyere enn "normalt", så da ville hun gjerne det. Hun har faktisk sagt at jeg kan velge det selv altså.. om jeg vil ta den. Men jeg vil jo det dersom hun mener jeg er i faresonen for svangerskapsdiabetes. Vil jo det beste for barnet i magen og meg selv! har jeg det, så må jeg jo følges opp de siste månedene mye tettere!

Men lite tyder på at jeg skal ha det, så satser på at det går fint. Neste torsdag skal jeg til pers da altså! Dere får krysse fingrene for meg da:)

 

Idag har jeg handlet inn en knøtteliten hvit og rosa stripete buksedress med korte ben og korte ermer som frøkna skal bruke i sommer når hun blir født. Ser for meg henne i den i vogna med bare ben. *sukk*, gleder meg så veldig nå. Nesten så jeg gleder meg litt for mye.. er jo faktisk 12 uker igjen!;)

Så lurer jeg på om jeg skal ut og kjøpe meg en ammetopp, kortermet til sommeren.. fra Boob. Har noen av dere prøvd slike ammegensere hvor dere ikke behøver å dra opp hele genseren for å amme? Har aldri prøvd dem selv, men synes det ser så mye penere og mer diskret ut. Slipper å velte hele den kvapsete magen( som den jo ofte er etter fødsel) hver gang liksom;)

Lurer på å ta meg en liten tur imorgen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du endrer mening om hun Tine. Hun var sånn i episode 2 også. Men det er jo mulig at de har klippet det til sånn at hun skal fremstå sånn også da. Syns det homseparet er morsomt også, de kuttet gips med sirkelsag. Stakkars :) Hehe. Ikke helt handy de der to.

 

Så søtt med den buksedressen. Gleder meg til mini kan gå litt mer lettkledd. Syns armer og ben er så søte på sånne små :) Om jeg får sommerbaby så vil jeg strikke en Rhino romper. Mulig jeg strikker en til mini også, er helt forelsket i den. Sikkert litt lik den du har kjøpt.

 

Jeg har ammetopper fra H&M. De er nok litt enklere enn Boob sine, men samme prinsippet. Jeg har en tynn genser og to singletter som jeg kan ha under gensere. I den ene barselgruppa mi er de veldig glad i Boob sine topper. Hun ene tipset om å kjøpe på nett, mye billigere!! Du kan jo prøve i butikken så du vet hvilken str du skal ha og bestille på nett. Ebay mener jeg det var. Men du må søke på nursing top. Søker du på Boob får du opp mye annet rart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld er jeg drittrøtt og har bare lyst til å legge meg. Men da nekter selvsagt gullet å sove :( dritt altså!!!

 

Takk for hyggelige kommentarer om gjesterommet - er jo ekstra gøy siden vi ble så fornøyde :)

 

Fy for en sutrete unge, må vel bare gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å finne en slik tråd inne på dette forumet. Er helt ny her, og føler jeg kjenner forumet veldig dårlig. Ikke sikker på hvor man finner hva etc.. men men .. fant da dette :) *gliser*

 

Strikker og strikker jeg også.. Hva strikker dere på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter!

 

Forumet er en ordentlig jungel, men med litt tid her inne finner du nok det meste, Linda1986. :) Jeg strikker lite for tiden... holder på med et prinseteppe til nevøen min og et annet babyteppe jeg begynte med for to år siden (som fortsatt bare 2/3 dels ferdig), men det går tregt gitt.... må snart begynne på noe nytt til guttene i magen som går litt fortere sånn at jeg ikke mister motet helt. hehe ;)

 

Hvordan gikk det med glukosebel.testen, ønsker? Jeg tok den på mandag som var. Helt grusomt! Ble så kvalm av det. Heldigvis hadde hun på laben åpent et rom til meg sånn at jeg kunne legge meg litt ned om jeg trengte det. Godt å slippe å sitte på venterommet i to timer... Gikk litt kjapt på morningen da vi var på vei ut døren så jeg glemte både strikketøy og bok jeg skulle ha med for å muligens glemme tiden.. Fikk lånt meg et Se&Hør fra venterommet og det ble lest fra perm til perm. :) Ingen sv.skapsdiabetes på meg. Resultatene sier meg lite, men dere legedamer kan vel si hva de betyr... 4,3 før og 6.0 etter. Jeg måtte forresten ta den kun pga litt for høy bmi.

 

Camillok: kan ikke du sende meg en pm med bloggadressen din igjen? Jeg glemmer den hele tiden.... vil inn og se på gjesterommet som de andre skryter sånn av ;)

 

Holder forresten på å legge bilen min ut for salg nå. Liker det ikke, men det er rett og slett bare nødvendig. :( Håper vi får napp og at noen vil ha den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...