Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Neida, vi er litt trege denne gangen angående søknad om permisjon:D Vi får så se hvordan det går:)

 

Camillok- nei, mannen er ikke selvstendig. Det høres helt teit ut egentlig å skrive at mannen tjener så godt, men i forhold til meg så gjør han jo det;) Men forrige gang hadde vi 80% lønn, og selv om firmaet han jobber for betaler det overstigende over 6G så var det et stort hugg hver måned. Gapet blir jo større jo mer lønn man i utgangspunktet har;) .. og han vil gjerne ha kanskje 1 mnd. lenger permisjon denne gangen, og da blir det maaange mnd. uten hele lønna hans.

Synes nesten det skulle vært slik at mor og far kunne velge uavhengig av hverandre jeg da. Slik at dersom mannen måtte ha 100% lønn, så kunne han ha litt mindre permisjon enn hvis han valgte 80%.. men ikke at han var avhengig av hva JEG valgte liksom. At jeg selv kunne ha 80%, og dermed strukket permisjonen lenger.. men det jgør ingenting, for min inntekt er ikke så stor at det hadde gjort noe hver mnd. uansett. Det er HANS lønn vi har behov for kommer. See ?! ;)

 

Jaja, det ordner seg nok. Vi er fastbestemt på 100% lønn ivertfall, og tror mannen har litt ferie tilgode fra ifjor allerede som han har tenkt å overføre til permisjonstiden.

 

Nei, ikke så mye igjen på dressen egentlig som du sier Babysyk. Men det går litt sakte synes jeg.. ettersom det blir frem og tilbake, rett en pinne, vrang hele tilbake osv. Tar litt tid med vrangen.. ivertfall lenger enn retta:D

Men det blir ferdig snart. Sikkert rundt påsketider tenker jeg.

Påsken ja. Da blir det sparkling på høyt plan og forhåpentligvis både maling og tapetsering. Vi har fått klarsignal av snekkerne til å begynne på tre av rommene:) Juhuuu :)

MEN.. med fire barn i hus, så får vi nok bytte på litt tenker jeg. Vi må jo også male huset utvendig.. for snekkerne tror jeg har planer om å ta ned stillaset utvendig etter påske da de trenger det på et annet hus. SÅ.. som dere skjønner.. nok å henge fingrene i fra nå av. Jeg sparklet litt i gagen isted.. og det ble faktisk veldig bra, så dette skal nok gå fint tenker jeg. Men huff.. skrekken er jo å se skjøtene i gipsplatene under malingen!

 

Isted viste jeg rommet til vesla som hun og lillesøster skal dele, men som hun skal få alene i ca 1 års tid. Hun tasset forsiktig inn på tærne, lett framoverbøyd med overkroppen og tittet seg forsiktig og storøyd rundt og sa "wow" og smilte stort:) Gjett om mammahjertet hoppet glad inni meg da!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kommer også til å ta 100% lønn. Mannen får utbetalt sine foreldrepenger fra Nav så om vi tar 80% taper vi altfor mye penger. Urolig drit det der. Vi trodde at siden 80% av mannens lønn er mer enn 6g, ville han få full utbetaling fra NAV uansett om vi valgte 80 eller 100%, men neida.... 100% er 6g, 80% er av 6g og ikke av full lønn. Så dermed er valget enkelt.

 

Babysyk, det går bare bra med meg og magen ;) er bekkenet og vannet som plager mest nå. Og ha,sbrannen som plutselig har kommet for fullt! alt jeg slapp unna i forrige sv.skap har kommet denne runden... Har fått 50% sykemelding fra KK og er veldig glad for det. Hun nye har overtatt klassen mens jeg har støttetimer på trinnet. Er inne i fem matematikktimer som ekstrahjelp, to egne timer der jeg tar ut elever og to timer tekstil med et annet trinn. Passer supert. Har max to sammenhengende timer uten pause og det er mer enn nok. Kjenner at å jobbe mer enn det jeg gjør nå, blir uaktuelt jo lengre på vei jeg er. Nærmer meg 22 uker med stormskritt. :) utenom at tiden går fort, går det ellers ganske så tregt med meg. Bruker en evighet på å karre meg opp til kontoret fra parkeringsplassen, og jeg kan ikke skryte av at jeg går som en racer ellers. ;) Hehe. Men jeg satser på å jobbe så lenge jeg klarer (og får lov).

 

What?!? Ikke smakt sosekjøtt? Trodde det var sånt som alle spiste jeg... Fjordland har hvertfall det i sitt sortiment. Den er sånn passe, men funker fint. Det beste er å lage det selv (sier jeg som aldri har gjort det..). Jeg bare går i besøk og blir servert så fin middag. :) kanskje jeg skal ønske det til middag på bursdagen min.

 

Kjipt med mensen som kommer tilbake da. Min kom i sommer, særs uregelmessig og i varierende mengde før den plutselig ble borte igjen. Hadde håpet den skulle vente på seg jeg også, men den gang ei.

 

Ønsker, skal si dere er vill med oppussing. Og du som er sjefssparkler. Respekt! Det blir sikkert utrolig bra. Lenge siden jeg har vært innom bloggen din og kikket, så tror jeg må gjøre det nå etterpå.

 

God bedring til storejenten din, MaMi! Gøy at knøttene begynner å bli klare til å gå på egenhånd! :) Lille løper rundt i stuen så ofte. Hn kan nå. Tar fart ved kjøkkendøren og løper gjennom stuen. Hn synes det er kjempegøy! :) hun er forresten også blitt et åder å legge om kveldene... Etter at vi kom hjem fra Tyskland har hun vært grinete og bare hulket og sutret i flere timer hver kveld. Vi må sitte inne med henne og lese bok for å roe henne ned. I kveld la hun seg 19.30 og sovnet ikke før nærmere 21. Slitsomt! Og hvertfall siden jeg har vært alene med henne de siste kveldene... Nei, nå er det straks leggetid.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halleluja! jeg er FERDIG med bolen på genseren! nå er det "bare" ermene og montering igjen! har prøvd å foreslå vest istedenfor genser med det falt ikke i smak ;)

 

OG lillesnupp ga meg fire og en halv times sammenhengende søvn i natt, så nå føler jeg meg nesten uthvilt!

 

tror ikke jeg har sjans å kommentere alt dere har skravlet om i det siste, vært litt fraværende noen dager her og det straffer seg ser jeg :P men først av alt: gratulerer på etterskudd krølle! håper dagen var bra, og at feiringen i helgen blir topp! kos deg masse med sosekjøttet ditt :) høres veldig godt ut!

 

litt av noen nattevakter camillok! flink er du! det høres veeeeldig lenge ut... når folk snakker om nattevakter blir jeg alltid ekstra glad for flexitiden min :) så stor Leon har blitt! perfekt størrelse :)

 

usj, ikke noe moro med oppkast mami :( håper det går fort over, og at resten av familien slipper unna!

 

godt å lese at alt er bra med de to i magen, og at det "bare" er vanlige gravidplager du har nå lollo. selv om det kan være ille nok!

 

spennende å legge permisjonskabalen ønsker! vi landet på 80% lønn vi da. vi tjener ikke så godt at vi taper veldig mye penger på det, men gleder meg til jeg får full lønn igjen. her er det nemlig jeg som tjener mest, selv om mannen heldigvis fikk et lite lønnsløft nå over nyttår. du er jammen sprek som sparkler og styrer med magen på slep! den er sikkert ikke sååå stor ennå, men likevel. du må gjerne komme hit å sparkle litt altså, mannen har bestemt seg for å helsparkle rommet til lillesnupp når vi får somlet oss til å rydde ut og rive det som skal rives der inne. og det er ingen av oss som har mye sparkelerfaring så gleder meg ikke...men så lenge jeg slipper er det greit. mistenker at vi kommer til å bruke hvertfall deler av påsken på å pusse opp.

 

i fjor flyttet vi i påsken så må nok en liten tur på fjellet. selv om jeg ikke ser frem til fullstappet hytte uten strøm og vann. svigers har to digre hunder i tillegg. og når jeg sa til mannen at jeg lurer på hvordan i all verden vi tre skal få plass på det bittelille soverommet vi alltid ender opp med, så tenkte han at da kan jo han like godt ta med seg soveposen og sove UTE i gapahuk...jaja, han om det....ser for meg at det blir litt av et styr å passe på lillesnupp som ikke lenger ligger i ro der vi legger henne fra oss...hun er virkelig over alt for tiden! gleder meg til hun kommer seg fremover, da blir det sikkert litt mindre frustrasjon håper jeg!

 

var det du som hadde fått mensen tilbake babysyk? ikke spesielt stas det nei...min kom da lillesnupp var åtte uker....visste ikke om jeg skulle le eller grine, jeg var da vitterlig ikke klar for et nytt barn da uansett hva kroppen min måtte mene :-/ men har faktisk ikke hatt den etterpå, må være disse p-pillene som gjør susen!

 

nå skal jeg ta frem strikkepinnene og legge opp til det første ermet tror jeg. så får vi se hvor lenge lillesnupp sover!

 

gratulerer med kvinnedagen forresten! blir ikke noe toggåing her, men husmor arbeid med strikking, klesvask og kanskje litt støvsuging hvis ånden kommer over meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overlevde natta - det var faktisk en helt fin vakt. Fikk tom en times søvn :) sydde haken på en 4-åring, det var det mest utfordrende... Ble fint og alle var fornøyde i etterkant ;)

 

Lollo, så godt å høre at det går fint med dere :) gravi er noe dritt uansett, og spesielt med to har jeg hørt... Neida, det er jo veldig fint å være gravid altså, men akk så vanvittig mye bedre med barna ute av magen!

 

Må legge meg nå, får skrive mer etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Juhu!! Endelig fredag :)

 

Lollo, jeg syns du er utrolig sprek! Det må jeg bare si! Tror det er veldig mange som hadde sykemeldt seg uansett form bare for å få fri (da tenker jeg ikke på deg MaMi, bare så det er sagt!! :) ) Men jeg vil tro tiden går litt fortere når du fortsatt jobber. Det er jo ganske lenge å gå hjemme.

Godt du ikke har noen mer alvorlige plager, selv om de du har er slitsomme nok!

Har du tenkt noe på hvor mange barn du vil ha? Er dette siste gang du går gravid?

 

MaMi, håper eldste er blitt frisk igjen nå. Kjedelig med sykt barn dager som bare raser bort. Vi får bare krysse fingrene for at ingen andre har blitt syke. Og isåfall at de blir friske til mandagen igjen.

Forsåvidt enig i deg i permisjonsfordelingen. Men på en annen side er det greit at far har tildelt litt permisjon. Tror det er mange mødre som hadde krevd å få hele permisjonen hvis det ikke hadde vært sånn. Og så har jeg hørt fedre si at sjefen er skeptisk til permisjon, fordi de har en viktig stillig. Da kan det være greit å ha loven å støtte seg til. Men vi damer burde hatt likt antall uker som var våre, utenom de 3 før fødsel, bare pga likestilling.

 

Vi har jo vært veldig heldige når det gjelder permisjon. Vi valgte 100% pga økonomi. Og jeg har fått fedrekvoten overført til meg siden samboer er student. I skoleferien hans har han "pappaperm" uten at vi bruker av permisjonsukene fordi jeg jobber de ukene. Men pga ny jobb og mest sannsynlig ikke barnehageplass må jeg gradere resten av permisjonen og skal ha permisjon bare en dag i uka. Skulle mye heller vært hjemme litt lenger med mini og gradert kun noen uker. Men samtidig er det jo deilig å jobbe 80% med full lønn da :)

 

Heia Happy og strikkingen! Ermene går sikkert fort, for det er jo bare rundt og rundt. Hva ble det? Strømpepinner eller magic loop? Tipper genseren blir ferdig til denne påsken.

Sprekt gjort av mannen å ville sove ute i påsken. Det hadde ikke vært meg! Misunner deg ikke som skal være på hytte uten strøm og vann. Mange sier at det kun er det som er hytte, men jeg føler meg veldig på hytta selv om den har strøm og vann innlagt.

Så flink lillesnuppa har blitt som er i farta! Morsomt! Mini har ikke begynt å åle seg. Og han ruller ikke mange ganger rundt etterhverandre heller. Får bare nyte tiden.

Håper rommet blir ferdig i påsken da. Helsparkling er ikke min sterkeste side. Men han maleren som var her var ikke superflink han heller, for det er litt bølgete sparkling som synes veldig godt gjennom malingen, og han skal jo liksom være fagmann!!

Nå har jeg helt glemt hva jeg skulle skrive. Og med en liten villmann på fanget er det ikke så lett.

 

Ha en fin fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soooool i dag igjen! Begynner å bli en vane dette... B) Får bare håpe vi ikke bruker opp alle soldagene i 2013 før sommeren. Det hadde vært litt typisk...

 

Sitter i bilen som en liten spion. Venter på at farmor skal pelle seg hjemover. Det er første farfarbursdag uten farfar i dag, så tenkte å stikke innom med en hilsen. Har kjøpt fin blomst, og greier. Skulle levere den for snart to timer siden, men der var ingen farmor hjemme. Typisk! Har gått laaaang tur i solskinnet langs den nye bybanetraseen. Fortsatt ingen farmor, og nå drar jeg hjem igjen grunnet hungersnød... Jaujau... Kanskje lære seg å ringe først???

 

Så flinke dere er på strikkefronten Happy og Ønsker. Skal heie litt på dere ;) selv har jeg stoppet litt opp pga en rad som må rekkes opp igjen. Grrrrr det er så kjedelig, så nå sitter jeg bare å skuler på strikketøyet på kvelden.

 

Spreking du Lollo som jobber og jobber, selv med alt du har vært gjennom de siste ukene. Bøyer meg i støvet for ståpåviljen! Kan dog skrive under på at det er mindre artig å trakke hjemme i evigheter... Jeg klør i fingrene etter å komme tilbake på jobb. Det blir litt overdose baby for tiden, med mammadalt på slep overalt. Skulle gjerne vært på jobb en uke, hjemme en uke osv.. Men det funker dårlig i min jobb, så da får jeg bare være melkeku til meieriet er klar for nedleggelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herlighet, nå har lillesnupp sovet i vogna i tre timer! hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd noen hadde gitt henne litt sovemedisin i morsmelka! tror nesten jeg må vekke henne snart, nesten fire og en halv time siden hun spiste... hun våknet egentlig etter en halvtime, men da gikk jeg hardt inn for å få henne til å sove, og den byssinga var tydeligvis effektiv! så nå har jeg sittet litt på balkongen i finværet og strikket :) måtte inn igjen etter tjue minutt for ble så kald på hendene, men det var heeerlig :)

 

takk for tilliten babysyk, men tror det skal holde hardt for å bli ferdig til påske, det er jo bare to uker til! men hvis hun fortsetter med denne dagsovingen skal jeg klare strikkingen. problemet er jo at den må monteres og det må svigermor ta seg av... ikke søren om jeg klipper i den genseren!! ikke har jeg symaskin heller. haha, han er ikke helt rett skrudd sammen den mannen min! han spurte pent om han ikke kunne få gå over finnmarksvidda på ski neste vinter. greit det, så lenge jeg slipper å bli med! så han er nok over middels interessert i friluftsliv...

 

æsj, kjedelig å rekke opp krølle! du har all min medfølelse! haha, ser for meg at du spionerer på huset til farmor :) du er nå god som drar innom med blomster, tipper hun setter pris på omtanken :)

 

nei, får ta inn avkommet så vi kanskje får litt nattesøvn i natt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy- så flinke dere er som helsparkler! DET synes ikke jeg er lett altså. Vi er ingen drevne sparklere jeg og mannen heller.. og det ble ikke et fantastisk bra resultat da vi engang tok muren til peisen mellom kjøkken og spisestue da den skulle helsparkles da vi pusset opp kjøkkenet:( Jeg irriterer meg forresten over sort sot oppover den fine hvite muren, og har bestemt meg for å male hele muren svart til sommeren. Tror det blir greit jeg. Rommet er ellers hvitt alt sammen, med noen svarte detaljer (skal blogge om det senere altså, men det er litt kaos overalt om dagen. Ting står litt oppetter vegger overalt i gamle-huset og er IKKE bloggbart enda!)

Ellers må jeg si at da jeg var nesten 7 mnd. på vei med vesla forrige gang så slet jeg mye mer med tyngre mage samt det å reise meg opp fra knestående da jeg malte i dukkestua hennes f.eks. Nå bøyer jeg meg egentlig lett som "bare det". Heldigvis enda! Bra det blir gjort nå før jeg blir aaaltfor tung!;)

 

Jeg sjekket opp dette med permisjon, og dere har helt rett. Så det betyr at jeg går ut i permisjon om 2 mnd. Midt i mai sånn ca. Snakket med mannen og dette med permisjon også, og vi har funnet ut at vi er ferdige begge to med permisjon i midten av april, og så tar jeg ulønnet permisjon , men med kontantstøtte, de siste mnd. før barnehagestart i august. Altså 3 , 5 mnd. ulønnet. Det betyr at jeg må sette av litt penger hver mnd. nå når jeg går ut i permisjon så gapet ikke blir aaltfor stort fra kontantstøtte på "bare" 5000,- til min lønn (selv om lønna mi er liten og ikke noe å skryte av!)

 

Når jeg hører du skriver Camillok at du var på jobb og sydde haka til en 4-åring så er jeg SÅÅÅ glad det finnes leger som kan ordne opp i slike ting! Så glad for at dere finnes!

 

Så flink du er med strikkingen Happy! Bare ermene igjen nå. Tenk det!:) Flinkis:).. og så bra at lillesnuppa di sover så godt! Det er nok våren, fuglesangen og solstrålene som gjør henne godt tenker jeg:)

 

Å du Lollo... du er flink som strekker deg.. men husk at du skal være flink for gutta inni magen din også nå da! At det faktisk er viktigere!:) Pass på deg selv.

 

Hehe.. nei, har ikke smakt sosekjøtt. Det er ikke vanlig her på østlandet det skjønner du:D

 

Sikker på at du vil ha en til så snart da krølle?:).. hvis du verker etter å jobbe igjen nå mener jeg... !:)

 

Har akkurat vært på et lite besøk hos ei som fikk en gutt i januar. Ååå, såå søt han er! Mormoren hans har strikket en Marius-genser til ham som han hadde på seg. Herlighet for en skjønning da! :)

 

Nå har jeg spist en halv pose med Bamsemums og drukket et glass cola.. og er stappmett så jeg ikke klarer å sitte stille i sofaen her! Puhh, sukk og stønn. Det er når jeg er så mett som dette at jeg synes magen er i største laget og jeg føler meg voldsomt svær. Ellers går det helt fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med sovebaby Happy! Må være vårlydene som er søvndyssende for mini har også begynt å sove mer. Eller så er det at de får for lite søvn om natta.

Deilig å sitte ute i sola :) Gleder meg til jeg kan gjøre det også. Men det hørtes kaldt ut med strikketøy!

 

krølle, så snill du er som har kjøpt blomster. Travel farmor :) Håper du får gitt de snart da. Det kom jo en tur ut av bombesøket da. Kjedelig å måtte rekke opp. Skulle ønske sånn ble gjort automatisk mens vi sov! Håper du snart får ånden over deg til å gå løs på rekkejobben. Akkurat vært der selv!

 

Ønsker, husk at dere bare får kontantstøtte fra frøkna er ett år da. 2 mnd til permisjon er ikke lenge. Syns ikke det er lenge siden du fikk positiv test jeg!

Side du hadde unnet deg bamsemums og brus, gikk jeg løs på isen her. Var litt igjen i en boks som "måtte" bli spist opp.

 

Idag har jeg gått rundt her hjemme og nesten gjort ingenting. Har tenkt på masse jeg har hatt lyst til, men ikke kommet igang med noe. Unntatt noe kjedelig rydding da....

Mini sover så jeg burde vel benytte tiden til å strikke ferdig sparkebuksa, men først er det noen klær som må henges opp.

 

FruLS, hvor blir det av deg? Lenge siden vi har hørt noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krølle.. tenkte på deg da jeg så dette. Ikea lanserer nye kjøkken og kjøkkensystemer 15. april. Her er linken:

http://www.ikeametod.se/no/#!/

 

Vet ikke om dere tenker på å ha Ikea overhodet.. men da jeg så den svarte løsningen med den store øya, tenkte jeg at dette var noe for deg:).. utrolig mye kult her forresten.

 

Jeg skal helt klart se om det kan være noe her for badene og vaskerommet vårt her!

 

Kommer tilbake litt senere når jeg har fått lagt vesla:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet det angående kontantstøtte Babysyk. Men tenkte å ta ferie i mellomtiden der:)

Men vi får se hva det blir til. Mulig jeg begynner på skole etter jul når mannen tar permisjon. Det blir ca to,tre dager i uken og er hjemme resten med selvstudier. Da blir det eksamen i juni, og når permisjonen vår er ferdig i midten av april så spørs det hva vi får til i mellomtiden der;)

Puhh.. for en kabal!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hva dere har skravlet om engang jeg - men grattis med ferdig bol happy :) det er en bragd :)

 

Skal få somlet meg til oppdatering av bloggen i dag eller i morgen. Genseren er jo ferdig og bilder tatt :) I går heklet jeg videre på teppet til min venninnes ufødte, har kommet litt over halvveis! Er litt bekymret for om det blir bredere enn lengden - men det kan sikkert strekkes litt i lengderetning... Men det ser ut til å bli kvadratisk, hvilket sikkert er greit, babyen kommer i august/september så det blir behov for krabbeteppe utover. Forhåpentlig kan det brettes i to og brukes som vognteppe også. Hekles i Nepal, nål 5, så det burde gå raskt, men det gjør det altså ikke... Har ikke heklet så mye, så jeg er nok rimelig treig ;) også er det bredt og da... Men ferdig med 35 av 63 rader! Sokkeprosjektet er over halvferdig det også, strikker two at a time med magic loop og er på slutten av helfellinga.

 

Det er så artig med hus og innredning - gleder meg til vi skal ta loftstuen her :) men først blir det uterommet - nå bestilles frø på ebay, så det blir planting så fort som mulig. Deretter gjerde og blomsterkasser :) gleder oss :)

 

I dag skal jeg ha fest her, dessverre en god del som ikke kommer, men noen blir det nok. Så da blir det første overnattings hos mormor :) ønsk oss lykke til, er litt spent må jeg innrømme!

 

God helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det turnusgjengen som kommer på fest camillok? kjedelig at ikke alle kan, men da får du bedre tid til å snakke med de som kommer og bli bedre kjent da:) det blir sikkert veldig gøy :) og spennende med mormor-overnatting for Leon!

 

vi skal ut å spise i kveld, og har fått ordnet oss barnevakt og greier etter litt styr. så gjett hvem som våknet opp sylte forkjøla i morges...jada...så nå har mannen fyrt i peisen, jeg sitter under rørosteppet mitt med tekoppen i den ene hånda og strikketøyet i den andre og prøver febrilsk å bli bedre. heldigvis ikke vondt i kroppen ennå, men snørra renner og har litt vondt i halsen. så typisk! får ta en paracet i kveld, for ut det skal jeg! kommer sikkert til å angre hvis jeg blir skikkelig syk, men har så innmari lyst! mannen og lilesnuppa er ute og går tur nå så jeg får slappe av litt inne. også driver vi å bytter ut litt klær, måtte ta frem 68 nå, herlighet hun begynner å bli stor :)

 

en annen ting, lillesnuppa er ganske skjev i bakhodet, litt flat på ene siden og har en "klump" ut på den andre. på helsestasjonen sier de bare at dette seg til...men nå begynner jeg å bli usikker altså. noen av dere som har hatt "skjeve" barn? har det ordent seg? vil jo ikke at hun skal gå rundt med helt rar hodeform heller... det skal sies at hun er blitt mye bedre, og vi har vært veldig bevisste på at hun ikke skal ligge på den siden hun er flat, men nå har hun jo blitt så mobil så er helt umulig å tvinge henne til å ligge i en stilling hun ikke ønsker selv. og når hun ruller fra rygg til mage er det kun mot favorittsiden... alt man skal bekymre seg for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IKEA har mye fint kjøkken de :) gleder meg til å utforske litt nærmere. Vi har fått kranglet oss til at det bare settes av en sum til kjøkken i prisforslaget på huset, så kan vi justere opp og ned selv når vi finner det vi vil ha. Vanskelig å ha alt av innmat i huset klart når vi ikke vet hva selve huset vil koste. Må liksom tilpasse litt etter lommeboken...

 

Ble besøk hos farmor på oss i går kveld. Hun hadde gått fra lagunen til nesttun og tilbake! Vet ikke akkurat hvor langt det er, men det blir to-tre stopp på bybanen og det tok meg tre kvarter en vei å gå den ene gangen jeg prøvde det... Gale, gamle dame... Hun blir 87 til sommeren! Fint at hun holder seg sprek da, men det får være måte på!

 

Har akkurat kommet tilbake fra graderingssamling for taekwondoentusiastene... Over tohundre små pyjamaskledde smårollinger som sparker og slår. Det var morsomt å se! Bare litt over en uke til gradering nå, så det er på tide med finpussing av mønsterne. Fikk info om sommerleir som går over fem dager. Synes i grunnen at prinsen er litt liten til å sendes bort så lenge. Hva synes dere? Kanman sende en seksåring på treningsleir? Jeg har foreløpig sagt nei, og håper det snart er fullt, så jeg kan bruke det som unskyldning til prinsen som sutrer og bærer seg over verdens strengeste foreldre... ;)

 

Jeg har kommet til halsen på lille keisers jakke, og er fornøyd med at det nærmer seg slutten på del en av dobbeltrådprosjektet. Må vel sette strikkingen litt på pause etter det, for å lage ferdig lille keisers julekalender. Det er vel en million korststing eller noe. ;) Blir sikkert bra når det er ferdig :)

 

Prinsen har stukket av med mormor, så det blir en litt mer behagelig shoppingrunde i ettermiddag. Venter bare på at mannen skal komme hjem fra jobb, så vi kan dra. Han har allerede tatt på seg ekstravakter for å tjene penger til huset. Hehehe, tror nok han mener det blir dyrt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert lurt å sette opp en fast sum til kjøkkenet krølle. Vi kjøpte jo Ikea-kjøkken og er veldig fornøyd med det. Men vi valgte dyre løsninger på hvitevarer. Jeg vil anbefale Miele stekeovn til å ha i høyskap... MED pyrolyse-funksjon! Det er da selvrensende ovn. Noe av det verste jeg kan tenke meg er skrubbing og vasking av ovner, det blir jo aldri bra nok heller?! Vel, uansett..kan ikke anbefales nok:)

 

Hmm.. jeg hadde nok ikke sendt min 6-åring alene i 5 dager på tur nei. Må vel innrømme det;) Men skjønner det jo hvis han blir sur. Men det er litt sånn "det får de bare bli".

 

Oj så sprek farmor du har da krølle! Det er jammen flott:)

.. og snart ferdig med jakken?! Flinkis!

 

Happy.. masse god bedring! Håper du får en koselig kveld med mannen!

Min eldste var/er skjev i hodeskallen. Hun ble da hun var så liten som din er nå. Jeg var på skikkelig kontroll på Ullevål, og fikk vite at det var ikke noe farlig. Jeg syntes hun så litt rar ut med luer av og til husker jeg. Men nå har hun jo masse tykt mørkt hår, så nå synes det ikke. Jeg vet faktisk ikke om det har rettet seg.. fasongen altså, men gjør ingenting for det synes ivertfall ikke.

Husker jeg tenkte på det da vi fikk vesla.. men det ble aldri et problem der. Jeg snudde henne faktisk ganske mye i senga også.. kan hende det hjalp;)

 

Kos deg med besøk og fest Camillok. Det blir sikkert bra! Jeg tenker som Happy hippo, da får du heller mer tid til de som kommer. Det er jo sjelden at alle kan komme på fester og sammenkomster synes jeg, så det skal du ikke tenke på.

 

Nå har jeg sparklet barnerommet. Har bestemt meg for å gå for et annet tapet enn det jeg først tenkte. Grunnen til det er at vesla på 5 skal ha dette rommet alene i 1 år før frøkna i magen flytter inn. Så da tenkte jeg vesla kunne hatt lyst til å se på noe annet enn kaniner i grunn.. tror det fort kan bli litt for barnslig. Så da blir det noe mer tilpasset henne. Ikke heelt sikkert på hva enda, men. Har vært inne på noe med feer, alver e.l. Jeg leter:)

Tenker at når frøkna er 1 år og flytter inn til storesøster så gjør det sikkert ikke henne noe å ha alver eller feer eller lignende heller;)

 

Ikveld blir det hjemmelaget pizza... igjen! :) Men vi blir jo ikke lei av det, så. Eneste kjedelige er at det er såpeglatt ute, og vi MÅ ut i butikken nå før det stenger. Ikke moro å kjøre bil på såpeglatt gårsdplass og bratt ned til grinda! :( men vi mååå jo ha godteri også! :D

Ellers ikveld blir det film, strikking og titting på nettet etter gulv. Jeg vil helst ha nesten hvite gulv oppe og på kontoret nede jeg da. Passer fint oppe siden trappeoppgangen blir hvit samt hele trappa skal bli helhvit med sort høyglans gelender. Da passer det fint at gulvet er i samme skala. Må se hva som finnes på nettet. Må bestilles snart. Må sjekke kontrakten med husbygger og se hva de har satt av for kvm-pris på det også.. så ikke vi overskrider.. der også! ;)

 

Imorgen blir det nok litt pussing av det som er sparklet idag, og kanskje litt mer sparkling. Ellers skal vi i bursdagsfeiring til en 1-åring. Bare vi som kommer da. Middag og kaker.. mmm. Herlig:)

 

Kos dere ikveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Det var dette å få tid til å skrive da. Kabalen har overtatt som nattammingsaktivitet, ig når jeg har lest gjennom alt dere skravler om så har jeg ikke mer tid igjen. OK har kanskje prioritert litt vekk også da..

 

Gratulerer med overstått krølle! Jeg må innrømme at sosekjøtt ikke helt et favoritten her. Det henger nok igjen fra en gang jeg var liten og fikk seigt kjøtt. spennende med gradering da. Lykke til til prinsen. Og jeg må innrlmme at å sende fem-seksåringer avgårde en helg (eller var det uke) uten foreldre eller andre nære voksenpersoner virker litt skummelt. Men det kommer jo samtidig veldig an på barnet da. Noen er jo "tøffere" enn andre. Vi nyter alle soldager vi får ja. Så får bare sommeren bli som den blir. Da skal mannen være hjemme uansett..mwohahaha..

For en sprek farmor da!! T/r lagunen nesttun er et stykke det ja.

 

Lollo så bra at du bare har vanlige gravideplager. Men er imponert over all jobbingen din altså! Håper du får roet godt ned mellom slagene.

 

Camillok den jobbingen din også står respekt av. Fy søren for lange vakter!! Bra at du fikk litt hvile på siste da.

 

Happy hippo du er rå på strikkingen altså!! Flink du er som er ferdig med bolen! Skjønner at du spurte om vest var aktuelt..hehe.. Derfor strikket jeg armene først på broderjakken. Skal du strikke ermene to på en gang? Var det du som strikket sokker også, eller var det noen andre? Camillok?

 

Ønsker så godt med fremgang på huset da. Og deilig at du er sprek nok til å gjøre litt. Tror kanskje du hadde blitt litt kokko av å sitte og se på alt du kunne ha gjort. Du og alle planene dine!! Stå på med dressen til lille, selv om det er frem og tilbake så går det fremover. Husker ikke helt, men var det raglan eller rundfelling på den?

 

Mami så kjekt at tvillingene har begynt å stabbe rundt. Regner med dere har hendene fulle med å følge med.

 

Her er vi på hyttetur med mamma, stefar og mormor i helgen. Kjekt med litt stueskifte. Her på hytten er heldigvis alle fasiliteter..er ganske ny hytte. Malin er ikke glad i å være ute da. I vognen går fint, men ikke ellers.

Lillesnuppa er fremdeles liten da. På firemndktr var hun 62,5cm og 5665gr. Har blitt forbigått av de andre vennene for lenge siden! Menmen..

Har ikke blitt mye strikking her i det siste. Vet liksom ikke hely hva jeg skal begynne på. Men nå legger malin seg i syv åtte tiden da så jeg har tid til å strikke på kveldene.

 

Men dere. Har et spm. Er det for tidlig å reise fra malin en helg i april? Da er hun 5,5mnd. Kommer til å være hos mine foreldre bare en drøy time unna, men.. Dere skjønner, jeg fikk en ski/spahelg på geilo i morgengave av mannen. Skulle egentlig i påsken ifjor, men da ble jeg jo gravid. Og nå har han reservert i midten av april....?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj FruLS, jeg skimtet bare ordet "gravid" og skatt litt til. Er du gravid tenkte jeg. Fant ikke hvor jeg hadde lest ordet før helt på slutten, så jeg måtte vente i spenning! Men det var altså i fjor du var gravid :)

Malin har vel vært endel med foreldrene dine så hun kjenner de litt? Tror det er noe man bare må kjenne på selv. For min egen del så tror jeg ikke at jeg hadde klart det, men så er jeg nok en skikkelig pingle på det området!!!!! Vi har jo ikke hatt barnevakt en kveld engang, og ikke samboer alene med mini lenge heller. Det har vel du prøvd? Og hvis det kjentes "greit" så tror jeg det skal gå fint. Det hetes vel at det er moren det er værst for, ikke babyen.

Luksusproblem å ikke ha strikkeprosjekt. Må være deilig å ikke ha noen ufoer hengende over seg :) Kanskje du kan finne noe påskerelatert, noe lite. Eggevarmere f.eks :) Jeg strikket det en gang (bilde på blogg).

 

Kjedelig med sidebytte når jeg ikke husker noen ting.

 

Hmm, tenke tenke.

Godt jobbet Ønsker, med sparklingen :) Det er jo faktisk ikke alle ugravide damer som hadde gjort det engang. Selv om jeg ser på det som litt damejobb under oppussing, så kan mannen da det som er tyngre :)

Hadde ikke FruLS tapet med alver? De var jo veldig fine, ikke så skarpe mener jeg å huske.

 

Krølle, så snill mannen er som begynner med ekstravakter allerede nå. Sikkert greit å begynne tidlig så det ikke blir megamange mot slutten. Hvordan gikk shoppingen? Det er jo et mareritt på en lørdag!!!

 

Happy, håper formen ble såpass at du koser deg ute! Typisk når dere for en gangs skyld har barnevakt.

Syns du var flink som hadde strikketøyet fremme når du var syk jeg da :)

 

Sorry, da husker jeg ikke mer, leste istad og rakk ikke svare for nå....

 

Idag har vi gitt mini grøt for første gang. Så ikke ut som han skjønte helt hva det gikk ut på, men det kom ikke ut igjen ihvertfall.

Søsteren min maser om å få være barnevakt. Vi fikk gavekort på bølgen og moi til jul (med den baktanken at hun vil være barnevakt). Vi var hos dem på torsdag i bursdag, og mini gråt nesten hele tiden. Hun har to sønner på 3 og 6 år som ikke alltid bruker innestemme, så det ble litt voldsomt for mini stakkars. Syns så synd på han som ble skremt hele tiden. Av den grunn har jeg ikke lyst at hun skal passe han (hun syns det er teit at hun skal være her). Det var ille nok for mini selv med oss til å trøste han, da blir det ikke bedre når de, som han ikke kjenner skal trøste. Vitsen med barnevakt er jo at vi skal kose oss og det hadde jeg overhodet ikke gjort hvis han skulle vært hos de. Hun mener mini bør "tøffes" opp litt, men da syns jeg ihvertfall vi skal være tilstede. Arghhh, måtte bare få det ut!!!

 

Prøver å bearbeide samboer litt. Han er skeptisk til MME, litt derfor vi ikke har hatt barnevakt også. Har vurdert å kjøpe meg pumpe, men det er jo begrenset hvor mye jeg klarer å pumpe samtidig som mini skal ha mat.... Da må det virkelig planlegges. Har lyst å stå på slalom i påsken, men det går ikke uten MME eller at jeg har tryllet fram noen dråper. Har prøvd å hinte om at vi ikke kan stå pga det, så får vi se om han gir etter. Syns det blir dumt å gå bak ryggen hans også, at jeg melker ut en skvett og at mamma gir mini MME uten at samboer får vite det. Ikke har han smakt det før heller, så jeg vet jo ikke om han liker det. Noen ganger blir jeg rett og slett gal av samboer og alle disse rare greiene hans!!!! Hadde det vært meg som ikke ville gitt MME så hadde det vært noe annet, for da var det meg selv det hadde gått ut over. Enda en utblåsning, må gi meg for idag jeg :) Sorry klaging altså! Dette er jo ikke akkurat verdensproblemer, men irriterende allikevel.

 

Ha en fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg skummet igjennom og sett alt jeg hadde glemt å kommentere....

 

Supersprek farmor Krølle, tipper du slekter på henne.

Vanskelig å si om den leiren, noen er jo tøffe nok i den alderen, mens andre ikke tørr sove hos besteforeldre engang. Lykke til!!

Flinkis med jakken. Da er du halvveis :) Buksa går sikkert fort, er vel bare rundt og rundt :)

 

Camillok, lykke til med festen, det blir sikkert kjempegøy! Gleder meg til å høre hvordan det gikk i morgen. Hehe, tipper du er sliten da (ok, ikke noe å le av - er bare litt misunnelig!).

Flinke deg som strikker to sokker på en gang! Jeg begynte jo på noen, men de er i rillestrikk og strikkes fram og tilbake, så det er litt juks!

 

Herregud, nå har jeg glemt resten!!

 

Hva slags bleier bruker dere forresten? Vi bruker coop sine og er veldig fornøyd med de, men har ikke prøvd andre billigmerker egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, både mine foreldre og mannens foreldre har vært barnevakt og har lagt Malin. Og det har igrunn gått fint, selv om jeg pleier å amme i søvn. Må prøve å venne av med det kjenner jeg. Bruker så lang tid på leggingen da. I tillegg skal vi være på hytten med mine foreldre hele påsken, så da skal hun nok bli tryggere på dem håper jeg.

 

Vi bruker også coop sine og er iogforseg fornøyd. Sjelden tisselekkasjer, men hun bæsjer gjennom flere ganger i uken (bare om morgenen). Kommer ut på siden ved lårene.. Vet ikke om det ville vært bedre med en annen type..?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, Krølle, for en spreking av en farmor! Lagunen-Nesttun er jo langt det! Tror jeg hadde vært litt skeptisk til 5 dager på leir for en 6-åring... Hadde det vært en natt eller to hadde det vært noe annet.

 

Hva er det med samboeren din og annen mat enn morsmelk, Babysyk? Skjønner godt frustrasjonen din og at du gjerne vil gi ham noe for at du og kan komme deg ut litt. Det er da ingen babyer som har tatt skade av en flaske med mme eller to. Det er o ikke snakk om å slutte med amming. Kjenner gravidhormonene bobler i meg når han er så bastant! Hehe... Tar mini flaske forresten? Hvis han gjør det, ville jeg stått på mitt og bestemt at mormoren kunne gitt ham en flaske sånn at jeg kunne vært ute på ski en dag. Litt melkespreng får du heller leve med ;)

 

FruLS, jeg tenker du må kjenne litt på det å reise bort selv. Jeg er også veldig pysete på det området. Lille hadde jo sin første overnatting da vi var i Tyskland. Selv om det gikk veldig bra, var jeg helt knust og gråt da vi måtte dra til flyplassen... Var sikkert litt preget av alt det andre som skulle skje også da (pluss en god porsjon hormoner), men jeg synes det var lite stas. Gikk greit når vi først var kommet frem.

 

I dag har jeg og lille vært i byn sammen med min søster og hennes lille gutt på 4mnd. Skulle en tur innom et galleri for å se mormoren min sin kunstutstilling og hadde planer på parkere i nærheten pga bekkenet mitt. Men gjett hva? Joda, alle parkeringsplasser var tatt og parkeringshuset var fullt... Vi måtte da parkere ved Bygarasjen og gå inn til galleriet som ligger i nærheten av Fløibanen. Måtte gå tilbake igjen også (etter en god pause på en kafé), men bekkenet er helt knust nå. Da vi endelig hadde kommet oss hjem, var det rett ut igjen for å kjøre mannen på fest med jobben. Måtte innom butikken for å kjøpe inn brus til bursdagsbesøk i morgen også. Gjett om det gikk sent i butikken da? Heldigvis var det bare å kjøre brusen ned til mine foreldre som bor rett i nærheten av der mannen var på fest og der jeg handlet så da tok pappa seg av bæringen :) har fått låne stuen til mine foreldre for feire dagen min med de, mine søsken og svigers i morgen. Så slapp jeg å rydde huset for besøk. :):) nå har lille lagt seg (uten grining for første kveld siden vi kom hjem fra Tyskland, hurra!) og jeg ligger i vannrett posisjon i lenestolen og spiser chips og dip. Munkholmen er for lengst tom så går jeg over på litt sterkere saker, nemlig cola ;)

 

Kos deg med fest i kveld, Camillok! Mormorovernatting går sikkert veldig bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten fått kjøpt meg en brukt vippestol i dag, med bøyle med leke på :) veldig fornøyd med kjøpet. Må bare finne en til som er lignende. Et tips jeg har lest at flere tvillingforeldre gir er å ha vippestoler til begge to. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleier, ja... Bruker Coop vi også, men Libero up&go på natten. Synes egentlig de virker mer behagelige, men gidder ikke styret med å kle av alt på underkroppen for å få på bleiene på dagtid. Dessuten er jo Coop sine mye billigere. Vi har testet Rema 1000 sine også, men jeg synes de lukter så ekkelt. Samme med Pampers. De lukter de også. Takler det ikke. I bhg til lille har de bleieavtale vi kan være med på, men det er to grunner til at vi ikke har den avtalen. Det er billigere for oss å ta med coopbleier og våtservietter enn å ha avtalen, og i tillegg bruker bhg pampersbleier. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker oss også lyst gulv :) Da helst heltregulv fra dalafloda eller moelven. Børstet furugulv med hvitlig overføatebehandling. Er sånt gulv så vidt i bakgrunnen på teppebildet jeg har på profilen min. Ikke så værst dyrt heller...

 

Vi leker med tanken på termobehandlet ask på badegulvet i stedet for fliser. Må nok ha noen flere samtaler med byggemannen. Han har sagt noe om at det ikke gikk med heltregulv over utleieleiligheten... Dust. Jeg vil ha det... Tar heller bort hele utleieleiligheten enn å ofre gulvet mitt... ;)

 

Nå er jeg ferdig med keiserjakken :) må riktignok feste litt tråder og kjøpe knapper, men det blir nok ikke i morgen på en søndag... Mannen holder på å installere ny boks fra canal digital (vi bruker parabol). Så kommer det midt i installasjonen at vi skal vente inntil to timer!!!! Hvorfor kan det ikke stå i bruksanvisningen så vi kan starte det før vi legger oss eller i god tid unna program vi vil se... Grrrrrrr... :( Nå skal jeg legge meg i protest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj... Ser at det har kommet ny side med maaaaaaange innlegg! Det får jeg ta meg av i morgen. Gudd nait!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk skikkelig pinlig, bare to stk kom... Av 42 tror jeg... Vi lagde pizza og skravlet og hadde det forsåvidt veldig hyggelig :) de dro litt over ti, og jeg er alene hjemme og savner både mann og barn... Det går visst veldig bra med Leon hos mamma - men som jeg gleder meg til å hente han i morgen :)

 

Krølle, angående prinsen og leir; er ikke han en ganske selvstendig type som gjerne overnatter hos andre uten krøll? Tenker på mannen min og søsknene hans som ble sendt på kostskole på andre siden av kloden som femåringer... Ikke at jeg tror de hadde godt av det altså, men fem dager som man ønsker seg og hvor man har blitt forklart at mamma og pappa ikke skal være med...? Tror kanskje jeg kunne ha gjort det jeg altså, kom helt an på ungen og opplegget.

 

Hva gjør man en kveld helt alene da dere?

 

Forresten har vi bestemt oss for å legge babyplanene litt på is... Har lyst på en tur til India neste januar uten å ha baby i magen! Så kan vi igrunn bli gravide ganske snart - eller vente litt til slik at jeg ikke blir jobbsøker med kulemage... Men tror ikke jeg orker p-piller, satser på sikre perioder og om det blir så blir det ;) hadde ganske tydelig EL nå sist, så satser på regelmessig syklus godt egnet til familieplanlegging - på den ene og den andre måten!

 

Er veldig i tankeboksen ift bilstol vi nå... Besafe eller cybex sitrona? Liker veldig godt at cybexen kan snus 90 grader... Og at den har god liggestilling og tar lite plass relativt sett. Besafe har vært best i test, og barna ser ut til å få god oversikt i den....

 

Vi bruker papmpers babydry, rema og libero up&go. Babydry er suveren på sugeevne, tørrhet og er ganske billig på rema. Lukter nok litt, men ikke på langt nær så mye som active fit og easyup. Lukten er verdt det :) bruker rema sine i bhg foreløpig. Har dårlig erfaring med Coop, der lakk som bare det, særlig bæsj. Æsj. Up&go er suveren den også, men dritdyr. Bruker den når Leon er urolig på stellebordet ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...