Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Deilig med en god natts søvn! Hodepinen er borte, jeg har intatt joggedressen og sofastilling og spiser rundstykker fra igår(fortsatt myke og fluffy), ungene er oppe på rommene sine. Eldste på sitt rom og ser på youtube og chatter med venninnene sine om hva hun fikk av gaver igår tenker jeg:), de to andre store og vesla har tatt med seg en bolle med potetgull etter frokost og ligger i pysjen og ser på Shrek på sitt rom. Så her er det deilig og stille. Mannen ligger på den andre sofaen og driver med sin egen data..med bilder fra gårsdagen ser det ut som.

 

Stue, kjøkken og spisestue er fullt av lilla og rosa blomster og støvrosa lys. Deilig med farger her etter en litt livløs vinter her inne kanskje, med bare noen få helt grønne planter. Ballonger og "gratulerer"-skilt henger oppe fortsatt, og skal gjøre det til eldste har hatt selve dagen sin imorgen. Hun ønsket seg scrabble til bursdagen sin og fikk det, og alle spilte scrabble (nei, ikke alle.. vi var 17 her og det var vel 4 eller 5 som spilte) og koste seg.

Imorgen tidlig vekker vi eldste på senga med sang, gaver og et kakestykke eller bolle med ett lys. På bursdager står vi alltid opp en halvtime før vi egentlig pleier, slik at vi ikke stresser rundt. For det er jo som vanlig jobb, skole og barnehage:) Men så får alltid bursdagsbarnet bestemme middagen igjen når vi kommer hjem.. og jeg tipper at imorgen blir det grillet kylling med pommes frites, salat og loff. Det er eldstes favorittmat:)

 

MEN.. over til noe litt annet.. vet dere hva jeg skal prøve meg på?jeg har sett et babydynetrekket fra By Nord tror jeg det var. Hvitt med Bambi i sort/hvitt på. Det koster jo 400,- og jeg synes det er litt i overkant dyrt, så jeg tenkte å sy dynetrekk selv og ta bilder og så bruke slik transerpapir og stryke på selve dynetrekket. Altså, gjøre det helt selv. Klart.. By Nord har stort trykk, og jeg får kanskje bare A4 hvis jeg ikke får tak i større transferpapir.. jeg har A3+(litt større enn A3). Men likevel.. det kan bli et morsomt prosjekt. Blir det bra, så tenker jeg å trykke puter og diverse andre ting som jeg vil gi bort i gaver. Tenk å ta masse sort/hvitt bilder av dyr i skogen og lage f.eks et sengeteppe.. eller hva med et ullpledd i lapper med noen lapper i sort/hvitt og noen lapper i rent hvitt eller sort eller grått?

Hadde ikke det vært morsomt dere?! Hehe.. ja, jeg synes det da ivertfall:D

.. men nå, frem med symaskinen og sy videre på blusen til vesla! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

høres ut som en superfin bursdag hos dere ønsker! tipper eldste var fornøyd :) og så mye deilig mat! mmm...disse skolebollene forfølger meg føler jeg, er jo all den skravlinga her, også tittet jeg innom instagram her tidligere i dag, og der lyste det et stort brett skoleboller mot meg! får ta hintet og lage en dag jeg også ;)

 

vi fortsetter med babysvømming hvertfall et kurs til. begynner over påske her. føler det var litt snikete av instruktøren, hun spurte når alle var i bassenget; skal dere fortsette? skal dere fortsette? så da sa man jo ja da...kunne selvfølgelig latt vær å melde på, men lillesnupp koser seg sånn også er det jo stas for mor også! også synes jeg det er godt å ha litt planer. men det er jo dyrt da...

 

jeg har bestemt meg for at vi skal begynne med smaksprøver straks! kjenner jeg begynner å bli leeeei av at hun våkner og spiser mange ganger hver natt. jeg vet at man absolutt ikke er garantert bedre nattesøvn etter oppstart med fast føde, men er jo verdt et forsøk! i forhold til mange andre jeg vet om sover hun jo egentlig helt greit, men jeg er så trøtt! og som en utålomdig sjel med stort søvnbehov trenger jeg litt mer enn maks tre timer i strekk...gjesp! er verdens mest morgengretne person for tida, stakkars mannen! så nå gjenstår det å finne en dag mannen har fri. han vil så gjerne være med første gangen, og han har jobbet veldig mye i det siste. får prøve neste helg!

 

hmmm...husker ikke helt hva dere har skravlet om... alt var plutselig på forrige side... høres ut som et kult prosjekt med trykk på sengesett ønsker! 400 for et babydynetrekk var litt i overkant ja... jeg skal frem med strikkepinnene nå, får besøk av svigermor på tirsdag så da er planen å være ferdig med bolen! må jo ha noe å skryte av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har mini begynt å stå opp tidlig. Kjedelig når man ligger i senga og vil sove lenger, men deilig når man har kommet seg opp. Nå er jeg ferdig dusjet, mini stelt og frokosten inntatt. Nå er det varm kaffe i koppen.

 

Hørtes ut som dere hadde hatt en veldig koselig bursdagsfeiring Ønsker. Så bra at du endelig fikk laget skoleboller :) Håper det blir noen igjen som du kan fryse og kose dere med senere. De er jo supergode når de er litt lunket. Skoleboller er virkelig "smittsomt". Jeg laget det og sa det til søsteren min. Så laget hun det og i helga ble mamma så fristet at hun laget det :) Husker det var sånn når jeg var barn og naboen laget det.

 

Dynetrekk til 400 var dyrt ja. De kommer vel ikke på tilbud med det første heller. Men det hørtes veldig morsomt ut å lage selv. Da blir de jo helt spesielle også! Ser for meg at det er lettere å stryke (?) på litt mindre trykk, men det er kanskje ingen sak for deg som er syekspert!

 

Happy, vår instruktør fisket også for en stund siden. Følte nesten det var litt sånn "er dere fornøyd med meg".

Har du prøvd å amme oftere på dagen? Hender at disse små er så nysgjerrige at de ikke har tid til å spise seg ordentlig mette på dagen når det er mye som skjer. Jeg syns det hjalp litt her. Slapp å amme annenhver time.

Spennende med fast føde da. Hva har du tenkt å begynne med? Ble det forresten til at dere kjøpt newborn set? Litt usikker på når vi kan begynne med den sittedelen, men det er vel når de er 6 mnd?

 

Nei, nå har jeg glemt alt jeg skulle skrive, så da får det bli senere.

Krølle, FruLS, Lollo og Camillok, hvordan går det med dere? Lenge siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, bursdagsfesten ble vellykket, og jeg tror jeg tok meg ut altfor mye desverre. Dagen igår var slapp og jeg var trøtt men ikke noe annet enn det igrunn. Inatt derimot var helt forferdelig. Det begynte med smerter i ryggen som bredte seg utover magen, halsbrannen var peanøtter i forhold! Kvalmen kom og jeg følte jeg nesten ikke fikk puste. Jeg var kjempetrøtt og sliten og sovnet i utmattelse av mannen som strøk og strøk og strøk på meg.

 

Våknet idag, smertene borte men kvalmen var fortsatt der. Følte meg tygget på og spyttet ut igjen, helt utslitt rett og slett. Jeg ble beordret opp med beina og fikk fotmassasje av mannen mens ungene gjorde seg ferdige med morgenstellet. Det var godt.

Da de var reist, ringte jeg jobben og sa at jeg umulig kunne klare jobb idag da natten hadde vært forferdelig. Det tok de veldig fint og ønsket meg god bedring. Så dusjet jeg og la meg og sov til klokka halv ett! Nå var jeg kvalm igjen, så da lagde jeg meg noen knekkebrød og presset et appelsin-juiceglass. Det gjør underverker kjenner jeg her jeg sitter.

 

Ok, sorry klageinnlegg, men jeg hadde håpet slik at jeg nå var over kvalme og vondter. At det at jeg holdt en fest for 17 stykker var noe jeg helt fint kunne fikse uten å bli dårlig;) Jeg er jo vant til slike fester?!?!!!! Åh, errrrgelig!!!

Men nå er det ikke slike flere før fødsel da. Heldigvis må jeg vel i grunn si:( Jeg som elsker å holde fester, bake, lage spesiell mat, pynte og ikke minst... lage stemning så alle får en følelse av noe helt spesielt når de er her på fest. At alle føler seg velkomne og koser seg. At jeg varter opp, henter og bringer. Passer på at alle har drikke at kaffen er klar eksakt 1 time etter mat, å tenne stearinlysene og lyktene eller faklene ute akkurat når det begynner å skumre. Ja, alt slikt.

Det kommer en tid etter fødsel også da.. heldigvis:)

Huff.. jeg høres nesten fjollete ut som er opptatt av slike ting. Men venner av oss sier faktisk at jeg er skikkelig god på slike ting som å lage stemning og at de alltid koser seg sånn her. Og jeg elsker å dulle og ta vare på folk jeg da. Det er sånn jeg er;)

 

Dynetrekk ja. Det blir morsomt det. Ja, det skal jo strykes på. Er ikke helt ferdig tenkt på motiver enda, må prøve å tenke litt kreativt der. Tenkte først sommerfugler, men det finnes jo massevis av der ute. Blir det bra så blir det ett sett til vogna og ett til sprinkelsengen. Mannen er en dyktig fotograf da, har masse flott utstyr og gått kurser og slikt, så tenker kanskje han kan bidra med bildene så kan jeg gjøre resten. Hadde jo vært gøy med et "sammen-prosjekt" til babyen også:) Tenkte på oppslagstavler med samme motiv også. Til de store ungenes rom.

 

Men jeg er definitivt ingen sy-ekspert altså Babysyk.. det er Camillok som er det!! Husk bleiebuksene hennes! Forresten Camillok... bruker du dem på Leon fortsatt? funker de fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bra det ikke er flere selskaper Ønsker, hvor du er vertinne. Så kan du heller glede deg til neste gang hvor du bare er deg selv igjen :) Med baby utenfor magen!

 

Den formen din misunner jeg ikke altså! Du får bare bite tennene sammen den siste tiden. Og være litt flinkere til å ta det med ro kanskje! (pekefinger mot deg :) ) Hehe.

Jeg har ikke fått prøvd meg noe sånn veldig som vertinne enda. Vi har ikke hatt så god plass, så da har det ikke blitt de store selskapene. Syns det er veldig hyggelig, men tror jeg har lett for å bli stresset, så det blir mer stress enn kos under forberedelsene...... Men får vel litt mer trening etterhvert :)

Forresten veldig lov å klage! Det er jo til tider tungt å gå gravid.

 

Jeg har kjøpt inn gulerøtter, så i morgen skal mini smake på det, da er han akkurat 5 mnd! Egentlig hadde jeg tenkt på søtpotet, men de er jo så store, så da blir det mye svinn. Gidder ikke bruke søtpotet i middagen vår hver dag.....

 

Jeg er skikkelig sliten etter babysvømmingen! Føles som jeg har trent i mange timer på kroppen! Mini koser seg skikkelig i bassenget! Han er den som plasker mest :) Vurderer å kjøpe dykkebriller, så jeg slipper å få alt i øynene :P Idag "hoppet" de fra kanten. Ikke at de skjønte så mye av det da.... Hun startet timen med å si at idag så kunne de som var klare for det dykke ansiktet under, men tror hun glemte det underveis. Når hun sa at vi skulle hoppe fra kanten, så jeg for meg alle mødrene som hoppet fra kanten :) Nei, men instruktøren blir egentlig flinkere og flinkere! Selv om hun alltid sier "hun" til mini. Selv 10 sekunder etter at jeg har sagt navnet hans.

 

Blir tidlig kveld på meg i dag kjenner jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er bra det ikke er flere selskaper jeg skal holde;) Eller, vel.. jo.. det er ett middagsselskap vi skal ha da. I påsken. Men det er bare ett vennepar med to små barn, så det tar vi litt pent. Nære og gode venner som vi er hos et par ganger i mnd. og omvendt så der tar jeg det ganske så rolig:)

Nå skal jeg bare selv i selskaper, vet om fire bare denne måneden. Og det er jo bare kos:)

 

Nå er alle innevegger ferdig i tilbygget, og det fuges på fliser på vaskerommet idag. Snekkerne skal nå åpne inn til huset vårt. Tipper at de vil vi skal sparkle og male snart, og det er planen vår i påsken. Dessuten har vi tatt ett rom, og fortsetter på lørdag og halve søndag (resten skal vi i barnebursdag). Så blir det vel gulv og listing for snekkerne tenker jeg, samt utforinger(ja, kanskje først det) på alle vinduer og de to nye verandadørene. Så skal resten av fliser på de to badene og gang-gulvet legges. Må bare få de siste flisene fra Danmark og de fra Höganes først.

 

Hjemme idag. En helt annen dag idag enn igår gitt. Og jammen er det godt! Idag skal jeg strikke litt på dressen til frøkna, og jeg tror jammen jeg skal ta opp noen skoleboller fra fryseren også, og kose meg litt med det og varm kakao med krem:)

 

Forresten, frøkna i magen pleier å begynne å sparke om morgenen når jeg begynner å snakke. Hun hører jo min stemme:).. men idag sa jeg med tegnspråk at mannen skulle snakke først så jeg kunne være stille.. hehe.. hadde en fiks idè om at hvis frøkna hører andre utenfor snakke så får vi sjekket at hørselen hennes virker;) (for når jeg snakker så brummer det jo sikkert inni meg og hun reagerer på det).. og jammen begynte ikke frøkna å røre på seg gitt. Det tok litt tid, han måtte snakke litt, men hun våknet hun:)

Nå er jeg litt usikker på om dette kunne være et reell forsøk, og at vi nå kan være sikre på at hørselen hennes virker. Håper det men.. vi vet vel i grunn ingenting før hun er utenfor magen. Åh.. merker jeg gruer meg også. Er hun frisk? At hun er velskapt har vi jo sett, ja til og med at hun ikke har hareskår sjekket jordmor på OUL, men vi aaaaner jo ingenting egentlig om hjernen fungerer som den skal, hørsel, smak og alt dette her som jo er så viktig. Da vi skulle ha vesla så sa jeg til mannen at jeg hadde en følelse av at barnet var så klokt.. noe som jo har vist seg å være veldig riktig.Selv om man kan jo le av det og si at det er tilfeldig. Men artig var det å ta riktig likevel. Denne gangen har jeg en sterk følelse av at barnet i magen er rolig og funderende/reflekterende og et svært filosofisk menneske. Litt sånn "går sine egne veier og er nysjerrig på egne ting". Blir spennende å se om det stemmer da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, tror det har blitt noen dager nå... Her har vi hatt Svigers på besøk fra torsdag til mandag, jeg hadde nattevakt fredagen og igjen nå i dag. Var på hs i går og fikk vaksine. Tror lillegull hadde litt feber i natt faktisk, men han fikk dra i bhg siden feber sikkert kom av vaksine. Han har jo nesten ikke vært der på to uker, så jeg skal hente han nå straks slik at jeg får sett han litt før laaaang jobbøkt. 18,5 t er altfor lenge. Første vakten gikk forresten veldig fint, så nå gleder jeg meg faktisk litt til nattens utfordringer :)

 

Jeg har begynt å strikke sokker til Leon, han har hatt vekstspurt i føttene og alle var for små nå! Han fikk sine første sko nå av besteforeldrene - Str 22!!! Trodde de første skoene skulle være små og søte jeg ;) hehe, Leon var veldig søt med sko på da, gikk som en helt og var veldig fornøyd med seg selv :)

 

Får ikke kommentert noe, må dra i bhg nå. Ha en super dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihå dere! Blitt lite lyd fra meg siste uken, for vi har vært på hytten hele vinterferien. Dårlig nett der når vi ikke er alene. Har brukt dagen på å lese hva dere har skrevet, men det spørst om jeg husker noe fra hverandre når det er så mye... Skravlekjerringer! :) Har hatt en super uke på fjellet med mye sol, perfekt skiføre, lange skiturer og mye morsomme spill. Prinsen fikk medalje i skirenn og var stolt som en hane etterpå.

 

Bursdagsfeiringer er morsomt! I dag er det min bursdag, og jeg har feirer med å observere prinsens taekwondotrening... Blåskjell og spaghetti til middag etterpå for å feire litt. Så blir det familiemiddag på torsdag, med sosekjøtt (nammi). Og kakebesøk på fredag. Jada, det skal gå fint å feite seg opp litt... ;)

 

Er litt trøtt om dagen, for nå har jeg stengt nattserveringen til lille keiser. Han krevde plutselig 5-6 måltider per natt, og så ville han ikke spise på dagen. Tenkte sikkert at han fikk mest leketid på den måten. Han var så sint at han var helt rosa den første natten. Skrek i fire timer i strekk. Men nå går det litt bedre, og i natt sov han fra syv til halv fem :) ikke langt igjen da før det er ok!

 

Nå skal jeg kose meg litt før det blir natta. Får satse på å kommer sterkere tilbake i morgen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, kjære Krølle!! Håper du har hatt en flott dag. Høres ut som om du har kost deg med taekwondotrening da ;) ikke lenge til min bursdag heller så regner med kakebesøk her i helgen også. Haha, som om jeg trenger å feites opp da.... Her kommer kiloene snikende på og vannet har begynt å innta beina. Blæ! Jaja, jeg tar meg et glass cola og ser greys nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye spennende som skjer med tilbygget Ønsker. Nå kan dere virkelig se hvordan det blir :)

Så søtt med frøkna i magen som våkner til stemmene deres. Husker mini alltid våknet av vekkerklokkene våre :)

Vi får bare krysse fingrene for at alt er bra med hun når hun kommer ut. I de aller fleste tilfellene er jo babyen frisk, det er viktig å huske. Og det er jo ingenting du får gjort til eller fra, det er kanskje bra, så slipper man å tenke at man ikke gjorde nok eller gjorde noe feil.

 

Hadde glemt at du hadde besøk av svigers jeg Camillok. Håper du har fått hvilt deg litt mens de har vært der. Leon har sikkert fått masse oppmerksomhet fra dem :)

18,5 timer - kan ikke si jeg misunner deg!!! Skjønner ikke at dere leger holder ut det der jeg. Og kunne tenke klart på slutten av vakten. Er det sånn at du kan sove på natta hvis det ikke er noe å gjøre? Pleier vel å være sånn.

Hehe, så morsomt med sko. Ser han for meg, så stolt og søt :)

Håper du har kommet deg greit gjennom vakten.

 

Krølle, gratulerer med gårsdagen! Middagen hørtes veldig god ut. Har aldri smakt blåskjell annet enn i blåskjellsuppe tror jeg. Hørtes ut som en super vinterferie! Og så er det ikke lenge igjen til påsken heller! Flinke prinsen, både på ski og taekwondo!!

Liten luring han lille keiser! Han er nok en aktiv liten gutt siden han ikke hadde tid til å spise på dagen.

Deler ikke han rom med store prinsen? Hvordan går det med all hylingen? Eller ligger han hos dere når det er sånn? Sikkert veldig deilig å få sove så mange timer i strekk! Gleder meg til det er min tur!

 

Lollo, så godt å høre fra deg igjen! Virker som det går ganske greit med deg, siden du ikke skriver noe om det. Bortsett fra vannet da, men det er jo ingenting i forhold til hva du har vært igjennom i Hamburg. Håper guttene har det fint også, og deler likt inni magen!

 

Vi rakk ikke å prøve gulerot igår. Samboer var så opptatt med skole. Han har masse å ta igjen, så det kommer forran. Får heller bli ved første ledige anledning.

Ikke barseltreff idag. Jeg var den eneste som møtte opp :( Hadde ikke fått med meg at hun ene skulle på helsestasjonen, så jeg møtte egentlig bare opp så hun ikke skulle bli stående alene. Resten kunne ikke. Jaja, bortsett fra å føle meg litt viggo der jeg stod rett ved to andre barselgrupper, var det deilig å komme seg ut :) Gikk en liten tur før jeg trasket hjemover igjen.

Mini sover som en stein!!! Han har sovet i litt over 2 timer nå. Hadde jeg bare visst det på forhånd.... :)

Skjer lite her om dagen. Er så trøtt når mini har lagt seg at jeg ikke orker å strikke. Har mest lyst til å bare legge meg sammen med han, men så er det jo så deilig med litt alenetid også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille idag gitt!

Kanskje alle har vært ute i det fine været. Tror vi snart må pakke ut hagemøblene!

 

Her tror jeg tanta er på vei. Hun er ikke savnet eller ønsket for å si det mildt!!! Au,au, au!!!! Noe dritt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mensen her også babysyk... Greide Seff å blø litt igjennom på vakta og den nye buksa jeg fikk rasket til meg etter operasjon viste seg å mangle en knapp - så da ble det skitten bukse :( hadde ikke så mye som ett minutt "fri" i natt, rakk akkurat å bli ferdig i tide. Ikke helt med på slutten der, tok bla såpe på hendene i stedet for sprit!!! Jeje, jeg kom meg hel hjem og rakk akkurat mannen og Leon på vei til bhg. Skikkelig hard natt, kan ikke si jeg gleder meg til ny runde i morgen :( eneste fordel er at tiden går sinnsykt raskt! Etter vakt på fredag har jeg fri tom onsdag :)

 

Nå sover gullet, mannen er på karate og jeg sløver på sofaen. Gidder/orker ikke flytte på meg engang! Skal se om tv kan by på noe...

 

Orker rett og slett ikke skrive mer jeg... Kaffe kanskje???! Jepp, tror det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er riktig observert Babysyk, at prinsen og lille keiser deler rom. Heldigvis er det sånn at hvis prinsen først har sovnet, så nytter det ikke med hylende barn, røykvarslere, lille keisers pustestansalarm eller noen verdens ting for å vekke han igjen. Så det går foreløpig bra. Lite tilbakeslag i natt da lille bestemte seg for å være våken fra halv tre til halv fire, og så kreve mat kl halv seks. Men, men, det ble da noen timers sammenhengende søvn i hvertfall! :)

 

Nattevakter er kjipt Camillok. Jeg liker de ikke i det hele tatt. Fikk telefon fra jobben i da, hvor de lurte på når jeg kom tilbake, for de holdt på med operasjonsplanlegging. Det lover godt for min del :) Der jeg skal er det hvilende nattevakt, og man får nesten alltid sove gjennom natta. Til gjengjeld er det 24-t vakt. Gjeeeeesp, spent på om eg tåler det nå som jeg er blitt så gammel ;)

 

Lille keiser utvikler seg stort fra dag til dag nå. I dag reiste han seg på egenhånd og gikk over stuegulvet med gåvognen sin :) Måtte hive meg rundt og fikk filmet siste del av ferden. Han har også begynt å spise selv. Går fint med skiver, men ble en del frustrasjon i dag som det var makaroni på middagsmenyen. De er glatte og små for lubne barnefingre med så vidt utviklet pinsettgrep :) hjalp litt med blåbær til dessert...

 

Nå står mannen og steker sosekjøttet som vi skal ha til middag i morgen. Gleder meg masse! Men først er det hepatitt B vaksine i morgen formiddag. Kjenner jeg blir helt svett ved tanken. Jeg haaaater stikkerier, og jeg blir mindre og mindre modig med årene... Teller ned dager til neste blodprøvekontroll også. Blæsj... Får vel være lykkelig for at jeg ikke har diabetes :)

 

Jeg har forresten endelig klart å ta bilde av teppet som jeg lagde for noen år siden. Skal se om jeg får det inn i albumet mitt under profilen min i løpet av kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde liksom håpet at mensen skulle la vente på seg et år eller noe. Aller helst til vi skal prøve på neste baby, men det er vel å være litt vel optimistisk.

 

Bukse med knapp er luksus! :P Vi har bare strikk.... Noen ganger er strikken så stram at man får vondt i magen, andre ganger er den så vid at man nesten mister buksa!

Slitsom vakt du hadde da Camillok. Hadde ikke trodd at det var så travelt på "ditt" sykehus. Men det er det vel over alt. Håper neste vakt blir litt roligere og at du får tid til en dupp. Var det unormalt travelt, eller var det en vanlig natt? Huff....

 

24 timer ja! Hjelpes! Men godt du kan sove på natta da. Hvis du får sove på jobb da. Dere har vel et eget rom?

Flaks at prinsen har godt sovehjerte da! Håper lille keiser også får det etterhvert. En time våken om natta er jo en evighet når man bare vil sove!!!! Vi har bank i bordet aldri opplevd sånt!!

 

Tror aldri jeg har smakt sosekjøtt jeg. Det er vel typisk vestlandsk?

Føler med deg ang sprøyter. Jeg hadde også sprøyteskrekk før. Men ble litt kurert av å ha fått full dose hep B vaksine. Husker han som satte den ene sa "Jeg ser du har et blått hjerte". Jeg tenkte at hjelp, hvordan ser han det? Går det an? Ble jo nesten enda mer redd. Men på kvelden forran speilet så jeg det, jeg hadde blått hjertesmykke på meg! Går det an å bli mer dum!!! Hehe. En annen ting som hjalp meg var å ta blodprøve av meg selv.... Ble en smule svimmel der jeg satt, men etter det gikk det bedre og bedre :)

 

Kan ikke huske det teppet, er det det som er på hytta?

 

Har tatt fram en sparkebukse som har vært UFO alt for lenge!!! Manglet garn til en sele, nå har jeg rekket opp litt og skal gjøre den ferdig. Det var snakk om 4 meter garn!!!! Går det an å ha mer uflaks! Prøvde den på mini stad og da satt den ganske fint, så nå MÅ den blir ferdig fort!! Men jeg er skikkelig trøtt, så jeg finner nok senga før kl 22....

I morgen er det vaksine på mini! Veldig spent på hvor stor han har blitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teppet nå, det var kjempefint!! Men for en jobb!!! Ble nesten svett av å se på det jeg! Likte veldig godt fargene. Er lappene rillestrikket eller? Og heklet i mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen krølle! :) Jeg har heller aldri smakt sosekjøtt, men har skjønt såpass at jeg har virkelig gått glipp av noe:)

Men krølle, et spørsmål.. her driver jeg og mannen med permisjons.-kabalen ser du;).. har du tatt 100% eller 80% permisjon? Spør fordi du fikk jo lille keiser omtrent på samme tid som jeg får frøkna. Dvs.. du fikk vel ca. 1 mnd. før jeg får.. men fortsatt er du i permisjon? hvor mange uker er dette her igjen dere? mannen skal jo ha 3 mnd. også. Trodde jeg liksom hadde omtrent til og med desember jeg når jeg får helt i begynnelsen av juni.. så hadde mannen jan/feb/mars.. og så er det i grunn ganske over.. ? Ja, vi må prøve å få strukket permisjonen til barnehagestart i august, siden det nok blir ganske så umulig å få barnehageplass før det. Så det blir nok ulønnet permisjon noen mnd. ja.. men hadde jo vært fint å få minst mulig mnd. av akkurat det da;) likevel vil vi jo gjerne ha ferie sammen, og slippe å måtte strekke permisjonen på den måten og da ikke få vært noe sammen liksom:( Nei, dette er jammen ikke lett:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, litt hektisk var nok natta, men det er generelt veldig travelt her. Tror det er landets tredje eller fjerde største akuttmottak... Rundt 300 000 i nedslagsfeltet. Hadde ingen anelse om det jeg heller før jeg startet. Heldigvis er vi sammen med assistentlege størsteparten av natta :)

 

Mannen lagde sykt god mat nå i kveld, pasta med kremet soppsaus og ruccola salat :) lykke :)

 

Nå tror jeg at jeg ikke holder ut stort lengere, må legge meg... Orker ikke sjekke ut krølles teppe engang ;) hehe, tar visst på med ny jobb likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro Camillok... da lagde mannen din og jeg nesten det samme til middag:) Jeg lagde tagliatelle med creme fraiche/fløtesaus, stekte champinjong, paprika, sjalottløk og kyllingbiter og kokte masse deilig og sunn spinat inn i den kremete sausen. Alt sammen i en diger pastabolle jeg har. Nam, nam. Vi hadde hvitløksbaguetter til, men ville helst hatt grovt surdeigsbrød hadde butikken her hatt det ferskt;)

 

Idag skal jeg gjøre litt husarbeidet samt sparkle litt. Men akkurat nå skal jeg strikke litt til på dressen til frøkna i magen tenkte jeg:) Har til nå strikket begge beina, rompa og har begynt på livet som må strikkes frem og tilbake på grunn av knappestolpen i midten som det er felt masker til helt foran. Så det går jo litt tregere enn om jeg skulle strikket bare rundt og rundt da, men. Tror den blir ganske fin jeg:) .. jo, og begge ermene er strikket også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Bare en halvtimes pause i nattesøvnen mellom fire og halv fem, så i dag er jeg litt mer opplagt håper jeg... ;)

 

Teppet er på hytten ja, var 50-årsgave til min far for noen år siden. Lappene er strikket i rillestrikk ja. Og så er det heklet hvit kant mellom og rundt alle lappene. Og blå fleece på baksiden, men det har jeg ikke tatt bilde av da. Kan skrive under at et tok litt tid ja... 150 lapper. Men det var sånt hjernedødt arbeid som var med i bilen, foran tv, i besøk osv. Tok liten plass og var bare frem og tilbake. Meeeen, jeg har ikke tenkt å lage en kopi med det første...

 

Permisjon ja... Vi har 80%. Vet man får mer penger ved 100%, men jeg liker at det kommer litt penger på konto hver mnd, heller enn flere mnd ulønnet. Og så er jeg litt usikker på hvordan det er med rettigheter og sånn hvis man blir syk i ulønnet permisjon. Jeg opplevde jo at mannen måtte ta over permisjonen min noen uker, og vet ikke hvordan det hadde blitt om jeg hadde vært i ulønnet permisjon. Tror det er 57 uker totalt eller noe sånt. Jeg hadde i hvertfall permisjon fra 14. mai (mistet de tre ukene som skulle vært før fødsel, så det blir vel omtrent likt som deg ønsker). Tok fire uker ferie (21 virkedager er det vel man får) en gang utpå høsten for å strekke permisjonen litt. Jeg hadde jo ikke akkurat brukt noe ferie før lille keiser kom til verden. Da endte jeg opp med å ha fri til og med 1. april. Så skal mannen være hjemme til slutten av juni. Deretter satser vi på noen uker med ferie, og oppstart i barnehage tiiiiiidlig i august. Mulig det må bli et par uker ulønnet permisjon for å få det til å gå opp, men det får vi ta når vi vet om vi får barnehageplass... Skrekk og gru...

 

Sosekjøtt burde dere prøve! Det er fantastisk godt. Bør lages dagen fr man skal ha det, sånn at sausen virkelig får godgjort seg. Veldig enkelt å lage, og veeeeeldig godt :)

 

Jeg har en halv pakke blåbær,noen hundre smuler skive med leverpostei og et fat å rydde bort fra gulvet mens lille keiser sover "jeg angrer at jeg stod opp så tidlig"-luren sin... Jaja, det blir i hvertfall rent og pent her under "jeg spiser selv" innkjøringen :) I går tror jeg at jeg vasket gulvet fem ganger i stuen... Sukk. Kanskje han må begynne å spise ute... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar angående permisjon krølle:) Vi hadde nok tatt 80% vi også, hadde det ikke vært for at mannen tjener FOR bra til at vi har råd til det når han er i permisjon;)

Bedre for oss sånn sett da at jeg heller har ulønnet permisjon etter at vi er "ferdige " med hele permisjonsrunden liksom.

Men vi må nok ta ut littebitt ferie hver for oss vi også. Selv om jeg absolutt IKKE vil ha ferie uten mannen!:(

 

Vi får nå se. Jeg setter opp termin på søknaden den 17.juni, og da får jeg perm-penger fra 27.mai, selv om keisersnittet er to uker før. Da håper jeg at jeg får de to ukene på slutten istedet.

Får se hvordan NAV ser på det først da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, glemte å gratulere med dagen Krølle! Det var dårlig av meg... Håper maten ble så god som du ønsket :)

 

Er mannen selvstendig ønsker? Da blir hoppet ned til 80% stort. På sykehus får man i hvertfall 80% av faktisk inntekt :) vi får se hvordan vi gjør det neste gang. Jeg var jo hjemme i nesten ett år og synes igrunn det var i meste laget... Skulle hatt mulighet for redusert stilling ;) drømmer litt om å jobbe 80% til slutt. Vi får se hva livet bringer - vi skal i hvertfall ikke kjøpe oss hus, godt å vite at utgifter til huset er spikra for de neste 25 årene ;)

 

Lillegull hadde transformering til lille terror i natt og herjet rundt fra ca fire. Tror han roet seg litt en stund der, husker ikke helt. Mannen måtte i hvertfall opp tidlig og nå har han sluknet på sofaen etter å ha levert gullet i bhg. Uff, får ikke sett min lille klump i dag :( straks avgårde på jobb... Snart gjort unna tre av syv nattevaktene som er på kirurgen. Tiden går vanvittig fort! Lønn får jeg snart også, det blir digg :) bilstol til Leon står på menyen, han blir fortsatt skviset inn i maxi cosien ;) hs viste en gutt på 10,5 kg og 79 cm :)

 

Ha en super dag dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker - 3 uker av permisjonen er forbeholdt FØR fødselen. Det vil si at dersom du ikke bruker dem, blir de borte. De kan ikke overføres til tid sammen med barnet :( Hvis du vet keisersnittdatoen, kan du legge ved brev fra sykehuset, så bruker NAV å godta den som termindato, sånn at du får startet permisjon tre uker før den datoen. Ellers får du bare en uke hjemme før fødsel, og to permisjonsuker forsvinner i løse luften...

 

Nå har jeg fått min lille vaksine... Auaa, jeg er nok en skikkelig pyse. Synes det gjør vondt i armen ennå :( Og skrekk og gru... Hvis jeg ikke danner nok antistoffer ved neste kontroll, må jeg ha to til! Grrrrr... Hvordan speeder man opp antistoffproduksjon??

 

Nei, nå må jeg hive meg rund og bake gulrotkake og sjokoladekake så de rekker å bli kalde før gjestene kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter :)

 

Har hjemmedag idag med sykt barn. Nå er det eldste som er slått ut og har en runde md oppkast :( Men hun er heldigvis bedre idag. Blir litt bekymret nå, siden vi har hatt så mye sykdom her i huset, har jo snart brukt opp alle sykt barn-dager :( Hjelper ikke at det er kuttet ned på antall dager heller.

 

Gratulere med vel overstått dag Krølle. :)

 

Ønsker, er enig med Krølle, de ukene blir borte. Jeg ble trukket 11 dager av min permisjon fordi tvillingene kom før termindato. Jeg fikk jo dessuten datoen for ks så seint at jeg ikke hadde sjans i havet til å gjøre noe med det. Så har du muligheten er det bare å søke. Er et ganske innviklet system, og jeg er litt glad jeg slipper å tenke på det mere. Men, det skal være sagt, jeg synes vi er heldige som har såpass mye permisjon, skulle bare kunne styrt den litt mere selv. Slik det er idag og med likestilling så har vi damer 9 uker forbeholdt oss og inni der er de tre ukene før termin som du faktisk mister om du føder før termindato, mens menn har 12 (eller er det blitt 14??). Jada jada, vi damer er mest hjemme uansett, i de fleste tilfeller. Men nå er det nå slik at ikke alle kan være hjemme, og sånn er det bare uansett hvilken grunn man har, og da mener jeg det er feil at man ikke kan styre dette selv. Men men, som sagt, jeg er ferdig med slikt nå ;)

 

Ellers så tror jeg muligens knøttene snart har tenkt å slippe seg og gå. De prøver hele tiden, løper avgårde med støtte og klatrer der de kan klatre :) Smårampete har de også blitt ;) Men gud så skjønne da :)

 

Ønsker, jeg drømmer om skolebollene dine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke trodd det var så stort Camillok, men jeg vet jo ikke så mye om det sykehuset heller egentlig. Har det kommet inn mange traumer mens du har vært der da? Eller har du ikke vært med på de enda kanskje. Jeg syns sånt er litt skummelt, får bittelitt høy puls. I tillegg er det jo trist da, ofte.

Tror Leon har snakket med mini, for han var også trollete idag tidlig. Ville ha pupp og ikke pupp om hverandre. Han var trøtt men ville ikke sove. Blir bare tidligere og tidligere morgener her. Ikke noe for et B-menneske som meg!

 

Ønsker, lykke til med permisjonskabalen! Håper du ikke sendte avgårde papirene før du leste det Krølle skrev om KS og sånt.

Du har ikke veldig mye igjen på dressen nå som du har strikket ermene. Så deilig da! Da er det vel rett på raglan og så ferdig dress :) Den blir nok god å ha utover høsten.

 

Krølle, så deilig med skjønnhetssøvn :) Håper det fortsetter i den retningen.

 

Ånei, da var mini våken. Sovet en time i vogna etter vaksine. Han var kjempeflink og gråt nesten ikke. Tøffen :) Hadde ikke blitt så stor, 7,6kg og 68 cm. Må få satt i gang med litt mer mat i helga :) Tror han sluker det i seg.

 

Får gå og underholde han jeg da. Rakk ikke å kommentere alt jeg ville, men kanskje etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...