Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

for et herlig kostyme krølle! ser for meg en svært fornøyd liten prins :) synes det var så søtt at han ville ha det på på toget, litt upraktisk å sitte i kanskje? :) og for en fantastisk dag det ser ut som dere har hatt! du er jammen tøff som har med deg begge guttene ut alene på så lang skitur! flinkeste prinsen!

 

så bra at dåpen gikk fint fruls! flinke Malin som sov og sov :) og så koselig med "familieprest" som døpte.

 

stilig "do-tapet" ønsker! synes det er på sin plass med litt pynt på do jeg hvis man har plass ;) det huset deres altså, godt du har bloggen så vi kan få en smugkikk, jeg er jo så nysgjerrig så jeg er nesten på vei hjem til deg for å inspisere... :P hvis vesla har lyst å dele rom med lillesøster er det jo bare å prøve! og skulle det vise seg at det ikke går får dere ordne på romfordelingen senere. jentene kunne ikke fått "hobbyrommet" da så har de mulighet til å dele det i to etterhvert? også kunne dere tatt jenterommet til hobby/kontorrom? bare en tanke som slo meg. og dere har kanskje tenkt den selv også og kommet til at det ikke funker for alt jeg vet :)

 

herlighet, nå må dere snart slutte å skravle om skoleboller, jeg blir jo så fyyyyyysen!! ;)

 

her går det fremover med genseren forresten, har strikket det første røde på mønsteret, og har en hemmelig drøm om å klare å bli ferdig til påske... men har jo begge ermene igjen, også må jo svigermor til pers for å montere så vi får se. var hvertfall innmari deilig åå bli ferdig med det vanskeligste mønsteret, nå må jeg ikke tenke så mye lenger :) også har jeg innvilget meg et 2.prosjekt! likte den lekedressen til Leon så godt Camillok så jeg har begynt på samme. men uten striper, hadde noen nøster andes liggende etter alpakkafesten i høst så nå er begge bena ferdig, og har kommet et stykke opp på ryggen. hadde selvfølgelig glemt at jeg ikke er så glad i glattstrikk frem og tilbake men det får gå. og jeg strikker i str 12-18 mnd så det går ganske fort. blir ikke toving her i gården, men ser for meg at den blir fin som mellomlag under parkdress til høsten, og kanskje som kosedress inne på hytta. på onsdag har jeg tenkt meg en tur ned til byen for å kjøpe garn til hekleprosjektene jeg har tenkt å starte. har ikke somlet meg ned til salget babysyk tipset meg om for flere uker siden og det er snart over så da er det bare å ta bena fatt og trille ned i finværet :)

 

tenker på deg lollo og håper alt er bra med deg og mageboerene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det har gått fint med guttene Lollo, og at lillefrøkna koser seg hos besteforeldrene :)

 

Her fikk Leon feber i går kveld, 40 i feber hadde han plutselig. Han har vært skikkelig syk i dag og vil bare ligge på brystet hele tiden. Det var en veldig lang dag på jobb borte fra mitt lille gull... :( nå sover han, men det er ikke noe sørlig når paracet liksom ikke fungerer skikkelig...

 

Pizzatime!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. husker ikke engang hvem som startet skolebollepraten jeg, men ferdige blir vi vel ikke.. for det er jo sååå gooodt!! :)

 

Happy -vi har tenkt på det du sier. Ikke så dumt nei.. bare det at kontoret har verandadør ut til terrassen (som ikke er bygget enda, men som snekkerne tar uti mai/juni sammen med inngangspartiet), og vi vil ikke at noen av barna har den døra å bruke. Dessuten var planen i utgangspunktet den av når min gamle far kommer på besøk, så sover han der.. og kan bare rusle ut med kaffekoppen sin på den terrassen og føle seg litt mer fri fra alle ungene. Så tror vi bare satser hardt og prøver på at de to småjentene deler rom først . Ja, vesla får jo rommet alene det første året da,..og må dele etter det. Håper hun fortsatt vil etter det da. Ellers får vi rett og slett finne på noe annet;)

 

Huff Camillok. Det er fælt når de små er syke. De føles liksom så forsvarsløse liksom:( Masse god bedring til Leon!

 

Så gøy å høre at du synes husprosjektet vårt er morsomt og interessant da Happy! Dere gir jo alle så fine tilbakemeldinger at jeg blir jo helt rørt jeg!!

Nå skjer det mye innvendig her. Flisleggeren holder på med badet nede, og snekkeren legger hvitmalte laaange flotte bord i taket på 3 meters høyde oppe i 2. etasje. Det blir utrolig lekkert synes jeg. Skikkelig gøy å gå inn i tilbygget etter at de har reist for dagen nå siden det synes så godt alt de har jobbet med i løpet av dagen:)

Jeg skulle egentlig hente fliser til gulvet til badet nede idag, men er skikkelig svimmel her. Godt det er "hjemme-dag"!

 

Torsdag skal mannen og jeg på teater og spise middag ute, så tenker at vi kanskje tar turen innom og henter flisene da istedet. Da må jeg få kjøpt bursdagsgave til eldstemor også, som blir 14 år til uka. Hun skal feires denne helgen med vennebursdag på fredag og familiebursdag her hjemme på lørdag.

Lørdag tenkte jeg å ha et lett koldtbord med hjemmelagde halv-grove rundstykker og kaker etterpå. Lurte litt på om jeg også skulle lage den bringebærmousse-kaka til... var det Babysyk?

Det er så enkelt slik hos oss, da kjøkkenet er i samme rom som spisestua.. og på kjøkkenet står en kjøkkenøy som det er enkelt å plassere mat på så alle kan gå i kø rundt. Ja, det blir kø skjønner dere. Dersom vi er alle, så er vi nesten 30 stykker, men på lørdag så tror jeg kanskje at vi blir bare 15.. da det er mange som er på vinterferie.

 

Tenkte å kanskje lage et kjøkkeninnlegg idag på bloggen forresten. Har ikke vist kjøkkenøya siden den var ny.

 

.. også apropos blogg og tilbygg.. lurer litt nå på å bruke kjøkkenmoduler med skuffer fra Ikea eller annet sted til voksenbadet oppe. Istedet for å få møbelsnekkeren til å lage det. Tror det tar for lang tid, og det blir nok noe dyrere hos snekkeren. Tenkte jeg skulle surfe litt rundt omkring på kjøkkenleverandører for å se hva vi kan tillate oss å velge. Det avhenger av lommeboka mer og mer vi nærmer oss ferdigstillelse. For med alle endringene vi har gjort på huset til nå så har det jo blitt dyrere, uten tvil. Selv om jeg tror vi faktisk sprekker mindre enn de fleste som setter opp budsjett gitt:D

 

Lollo- tenker på deg! Håper og krysser fingre og tær for at alt har gått bra!

STOR klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leon hadde ikke feber i dag morges, og rapporten fra pappaen rapporterer om en litt kvikkere unge :) jeg har en roooolig dag på jobb, så nå innkasserer jeg mine to ammetimer og drar hjem nå strax :)

 

Skal titte på bloggen ønsker! Må blogge snart jeg også, bare finpuss igjen på både genseren og bodyen :)

 

Ellers så synes jeg det er så deilig å jobbe :) merker at man blir veldig avskjermet fra omverdenen hjemme med baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Rapport fra sykesengen ;) Operasjon vel overstått. Den ble tatt i går, og ul i dag morges viste at minsten endelig har begynt å fylle opp urinblæren sin. Siden forrige tirsdag har vi vært på ul 5 ganger og det er først i dag at vi har sett antydning til blære hos ham. Hurra! Et skritt i riktig retning. Både jeg og mannen har det fint. Jeg merker ingenting til minisåret mitt og eneste gangen det har vært litt ømt var da legen presset ul-apparatet over det i morges. Ellers bra i kropp og til sinns. Magen som har vært så sprengt de siste 1,5-2 ukene har endelig blitt normal igjen (etter at et par liter overflødig fostervann ble tappet ut etter operasjonen). Nå har mannen forlatt meg til fordel for en liten tur ut i Hamburgs gater. Kan ikke si at det er så himla mye å finne på her..... heldigvis har vi med litt underholdning i form av både pc og filmer. :) Litt strikking har det også blitt på meg i dag (etter at jeg ble koblet fra intravenøs magnesium for å forhindre rier). Har funnet frem igjen teppet jeg begynte på før jeg ble gravid med lille. Det er jo godt over halvferdig, så nå koser jeg meg med det innimellom. Tenker at en av gutta skal få det, men den andre får et LilleLam-teppe jeg vant for en stund siden. Begge to skal få enten Mor Signe-teppe (Nøstebarn) eller bølgeteppe i flerfarget Kanui-garn, men har ikke helt bestemt meg enda. Er ikke lett dette her. Må ha noe som er litt hjernedødt så jeg slipper å konsentrere meg så mye og bli lei... hehe... Nei, nå er det på tide med litt cola (som mannen har vært i kiosken og handlet til meg) før jeg hopper i dusjen. Fikk forresten veldig lyst på skoleboller jeg også nå. Tror jeg må be mamma om å lage det med lille til vi kommer hjem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gode nyheter Lollo! :) Nå ble jeg glad! Sitter og venter på toget og lille keiser farter rundt og spiser på alt han kommer over, og på en togstasjon er det mye!!! Må løpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så BRA Lollo!! Puhh.. utrolig godt å høre fra deg igjen og at alt er bra! :)

Du høres som du er ved godt mot og det er veldig bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lettende lesing Lollo :) høres ut som om du har det fint - og mammaen din kan umulig nekte deg hjemmebakte skoleboller nå! ;) er det prinseteppet du strikker på?

 

Her er Leon myemye bedre, vært feberfri i dag :) litt styr med å få lagt han nå da, litt protester ble det. Men han sover i det minste i egen seng, så da skal jeg ikke klage over at jeg måtte sitte til han sovnet ;)

 

Ble en plutselig sverigetur på oss i dag, kjekt når det er nesten like kort vei dit som til nærbutikken! Jeg innvilget meg to timer ammefri i dag siden jeg uansett var ferdig med alle oppgaver - deilig :)

 

Nå er det sen middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg har ikke fått vært her inne på noen dager, og det var litt å lese gjennom ja :)

 

Veldig godt å lese at det går bra med Lollo og guttene! Må innrømme at det er vel nesten det eneste jeg husker etter å ha lest. Og litt strikking og skoleboller.

 

Hodet henger ikke med om dagen. Huff, det har skjedd så mye her hjemme. En liten "familiekrise" og jeg føler det er litt for privat til å skrive her, man vet jo aldri hvem andre som leser. Syns egentlig det var slitsomt nok med nesten nybakt baby og lite søvn jeg.... Jaja, det går litt bedre nå, så jeg håper at jeg snart har hodet med meg!

 

Orker ikke å skrive så mye nå. Men en gladnyhet har jeg jo :) :) Jeg fikk jobben jeg søkte på!!! Eller, de hadde en ekstra stilling, bare vikariat da, men men, veldig fornøyd med det. Jeg var jo litt usikker på om jeg skulle søke i utgangspunktet, så på meg selv som lite populær pga permisjon.

Begynner i juni, da er mini 8 mnd. Har veldig lyst til å spørre om ammepermisjon, men er usikker på om jeg tørr siden jeg er ny i jobben. Hva ville dere gjort? Ganske sikker på at jeg ammer endel da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med familiekrise babysyk! Håper alt ordner seg, og skjønner godt du ikke vil utbrodere her...klem til deg :)

Og grattis med jobb!:) det er jo superbra! Du må ha vært en veldig god kandidat :) jeg ville bedt om ammetid, du har rett på det! Og jeg tenker det er fint å ha litt kortere dager både for deg og lillegutt for å venne seg til å være såpass mye borte fra hverandre! De vet jo at du har en liten baby, og helsevesenet kjenner vel fordelene med amming så det bør gå bra! Men ikke noe gøy å spørre...lykke til, det kommer til å gå bra :) husker flere av kollegene mine hadde ammetid da jeg jobbet på Haukeland, og det gikk veldig bra for resten av oss!

 

Jeg har endelig fått kjøpt meg heklegarn så nå skal jeg snart prøve meg :) trillet ned med ei barselvenninne og var ute i over tre timer, inkludert en liten kafetur da ;) det var sååå herlig i finværet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble det med fast føde forresten babysyk? Tenker å begynne når lillesnuppa er fem måneder, hun ser ut som hun har lyst å spise alt jeg putter i munnen så tror hun begynner å bli klar... Hva med deg fruls? Har Malin begynt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Happy, synes absolutt du skal be om ammefri Babysyk. Men vent til du begynner i jobben, for det er jo da du vet om du trenger det:)

 

Kjedelig med familiekrise:( Håper det retter seg Babysyk!

 

Fast føde ja. Det tenkte jeg på her om dagen å spørre om.. men det glapp gitt;) Ammetåka satt inn allerede hos meg?!?Hehe.

 

Har hatt en utrooolig slitsom og lang dag på jobb idag. Etter at skolen var ferdig og elevene reist hjem, så hadde vi møte. Rollespill og greier. Går jammen mye energi bort i å konsentrere seg så fælt og sette seg inn i enkelt-elevers hverdag. Men utrolig nyttig!!

 

Nå er det meg og jentene som er hjemme, og vi spiser grandiosa-pizza på hver vår sofa.. så sliten er mor idag;) Smakte fortreffelig:D Tenk det !

Mannen kommer hjem sent ikveld.. møter, møter og møter.Jeg er så stolt av ham altså. Vi var på foreldremøte igår, og han stiller så uttrolig smarte og gjennomtenkte spørsmål! Åh, jeg beundrer ham! Det er jammen godt å kjenne glede og forventninger igjen.. synes det har vært litt tøft hormonelt i det siste skal jeg innrømme. Jeg vet at jeg har vært en "pain in the ass" ovenfor ham i det siste:(

 

Nå er faktisk badet nede ferdig-fliset, og de har begynt på badet oppe. O la la.. SÅ moro! Jeg tror desverre ikke det kommer til å bli så mye penger igjen til møbler bortsett fra gardiner og lamper da, så jeg får handle litt på loppis og pusse opp og male når det er bart på gårdsplassen. Håper bare formen er greit da også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis babysyk :) det jeg gjør med ammefri er at jeg ser det litt an fra dag til dag. Tror hun som sitter med arbeidslistene gjerne vil ha et fast opplegg, men det er veldig varierende hvor mye jeg har behov for. Nå som gullet har vært syk har jeg tatt fri, men ellers er det helt ok med amming bare morgen og kveld. Men jeg har bare tatt ammefri når jeg har vært ferdig med arbeidsoppgavene da, så jeg er nok ikke så tøff på å stå på kravene mine... Men har jo lyst til å få maksimalt ut av turnus og da...

 

Fri i morgen - deilig! Svigers kommer også, blir godt med litt hjelp her nå som vi har hatt sykdom lenge. I natt skrek lillegull hele natten... Viste seg at han hadde fått et par småbyller i bakhodet som sikkert sprengte på. Stakkars :( ble sykt mye bedre humør etter at vi fikk tømt den største :)

 

Genseren et ferdig nå, men ikke tatt bilde ennå siden modellen er dårlig... Men det kommer snart nytt blogginnlegg! Fine baderomsfliser forresten ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouff, så akkurat på en ufattelig trist dokumentar om adopsjon... Tårene renner i strie strømmer og jeg har mest lyst til å rive Leon opp av senga for å holde han tett inntil meg. :( :( :(

 

Tenk hvor fint alle barna våre har det dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemme og oppmuntring :)

Får se det litt an med ammeperm, for alt jeg vet vil ikke mini ha mer pupp på den tiden. Da utgår ammeperm. Ellers får jeg gi beskjed litt i forkant, så de får lagt opp opplæringen deretter. Må søke permisjon på den jobben jeg har nå... Lurer på hva de sier da :)

 

Føler hodet er litt mer med nå. Men har ikke sjans til å kommentere det dere har skrevet, så bare hopper over det jeg. Eneste positive som har kommet ut av dette er at jeg har gått ned noen kilo. Men er ikke sånn jeg helst vil gå ned.

 

Så trist Camillok. Ja, man blir ekstra glad i barna når man ser sånt. Og at man i det hele tatt kan få barn.

Gøy at du trives i jobben :) Var det i morgen første nattevakt var? Der jeg jobber nå kan vi hvile øynene hvis det blir rolig, veldig deilig, spent på hvordan det er på det nye stedet. Noen ganger er det den lille duppen som gjør at man kommer gjennom natten.

 

Nei, nå skriker mini, så jeg får heller skrive mer senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle..

 

Bare innom for å si hei. Her er vi på andre sykdomsfrie uke og er kjempefornøyd, dog noe trett for tiden. Selv om vi er friske føles det ut som alle mine kollegaer er syke rundt meg. Er kjempesliten, vet jeg burde lagt meg for lenge siden. Men nå har jeg nå litt ekstra arbeidsoppgaver som nesten må gjøres på kveldstid. Sukk altså..

 

Noen som vil lage skoleboller til meg?? ;)

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære deg Babysyk! Visste ikke at det var så ille at du går ned i vekt:( Nei, nå har jeg virkelig vondt av deg. Sender varme klemmer og håper du får en gla`helg nå!!:)

 

Så koselig å høre fra deg MaMi:) Deilig med sykdomsfrie dager:) Jeg lager mer enn gjerne skoleboller til deg jeg:) tror faktisk kaaaanskje jeg skal bake det imorgen da vi skal ha familiebursdag for fjortisen i huset her:)

 

Huset her ser virkelig HELT BOMBA ut nå!!! Jeg har hverken hatt ork eller tid til å gjøre noe med det hele uka, og det synes nå!! Ikveld skal jeg kjøre fjortisene på bursdag ute, så da har jeg heller ikke tid;) Gjester ankommer huset imorgen klokka tre, og da skal vi servere halv-grove rundstykker med alskens godt pålegg (laks/eggerøre, hjemmelaget potetsalat og karbonader med stekt løk, spekemat og diverse annet pålegg) og så kaker og gjærbakst. Så jeg har virkelig nok å gjøre. MEN... heldigvis skal hele familien trå til og hjelpe til med huset og fjortisen skal lage eggerøren selv(hun lager såå sinnsykt god eggerøre) og sjokoladekaka.. nei, brownies var det.. selv. Så jeg skal egentlig bare vaske gulvene, bake rundstykker og skoleboller, lage potetsalat og bløtkake (bløtkake blir det hver eneste gang fordi det er så enkelt). Sarah Bernard har jeg laget fra før og har i fryseren så det skal bare tines opp. Jo.. og jeg må handle mat og pynt. Kanskje greit å kjøpe litt blomster på Plantasjen og noen fine lys og servietter også. Mannen får alltid i oppgave å ta med seg vesla og guttungen på å rydde rundt og gjøre det pent rundt huset, sette opp flagg og fakler til gjestene kommer, og blåse opp ballonger og feste dem ute. Det er liksom hans oppgaver. Og hvis jeg mangler noe i siste liten, så må han alltid ta turen ut for å kjøpe inn det.. være seg nok kaffe eller kremfløte til kaka:D

 

Så imorgen rett etter frokost begynner maratonet dere. Rutinerte meg pleier alltid å regne meg tilbake fra klokka tre(eller alt ettersom når gjestene skal komme)og telle hvor mange minutter jeg trenger på å dusje, bake, heving, steking, anretting, vasking av hus osv, osv. Da vet jeg at alt går opp i tid liksom. Dessuten er vi maaange som skal dusje, så da bader alltid vesla dagen før, samt en eller to dusjer. Mannen og jeg løper alltid rundt helt svette på selve bursdagen og dusjer etter tur. Det er jammen litt logistikk og struktur og energi som må til for en bursdag når man er seks i familien og det ofte kommer 20 personer som skal ha oppvarting, kaffe, kaker, prat osv, osv. Men så er det utroooolig koselig da. Og jeg håper jo alltid at alle kommer, selv om det blir trangt. Det er så hyggelig å se alle igjen!

 

Forresten... vi har akkurat fått vite at noen bekjente venter en liten en til. Dette blir deres fjerde da.. på under 5 år!

De er litt snåle må jeg tillate meg å si. Hver gang vi kjøper noe eller gjør noe, så skal de gjøre det samme... nei, helst bedre. Nå har de klart å få to barn til etter at vi fikk vesla da altså. Men det er merkelige greier det der altså! Kjøper vi oss ny tv, så løper de og kjøper seg større tv. Da jeg fikk Mac av mannen min, fikk frua der Mac av mannen sin. Da mannen kjøpte seg et dyrt og flott kamera med tilbehør, så kjøpte mannen der seg et flott kamera. Og dette skjer i løpet av en uke etter at vi kjøper ting. Litt morsomt var det da vi var en gjeng foreldre sammen etter at vi var mange som hadde fått barn. Jeg hadde på meg øredobber med zirkonia som jeg er så glade i. Da sa frua der da vi stod sammen i en gjeng fruer med babyene våre på armen "å, så fine diamantøredobber du har fått i fødselsgave av mannen din! De er jo nesten like mine, de jeg fikk". Da lo jeg godt og sa at "nei, ikke er de diamanter og ikke har vi for vane å gi fødselsgave etter en fødsel. Så dine er nok mer ekte enn mine". (men det visste hun jo.. hun sa det bare for å presisere at hennes var diamanter og mine ikke. Men hun glemmer bare at jeg bryr meg ingenting om slikt.. haha. Og det ergrer henne litt for hun vil helst ha litt konkurranse). Det er så morsomt med slike mennesker synes jeg. Det må være slitsomt å være i konkurranse om status hele tiden. Hun irriterer seg forferdlig over at mannen min tjener mer penger enn hennes, at huset vårt er større, at jeg kjøpte bilen jeg ville ha uten å ta lån. Sånt bryr ikke jeg meg noe om. Og bilen min har jeg til den kreperer.. og bytter ikke ut etter tre år. Huset vårt har vært lite helt til nå, og nå tok vi lån fordi vi var ferdige med to andre smålån og det vil bli samme utgiftene fremover hver mnd. Da har vi råd liksom.

Så nå kommer vi vel sikkert i samme barselgruppe da sikkert.. hvis jeg er riktig så uheldig;) (hun er sånn som ikke skjønner og kommenterer gjerne høylydt at noen har blå vogn når de har fått jente osv). Jaja.. jeg er bare høflig og hyggelig jeg. Får håpe hun ikke lar seg provosere av det også da! ;)

 

 

Sorry klaging altså dere. Måtte bare få ut litt edder og galle her;)

 

Nå skal jeg lese et nyinnkjøpt magasin.. M.. Made by Me:) Har dere lest det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaMi, så sent i seng du er! Du må jo være stuptrøtt!!! Men som 4-barnsmor blir du vel vant til lite søvn.

Heia sykdomsfrie uker! Håper det blir flere:)

 

Ønsker, det går opp og ned her. Håper det snart bare går oppover.

Det var litt av noen planer du har før bursdagen. Koltbord fikk jeg lyst på nå også. Håper du rekker alt du skal og at formen holder seg helt til gjestene går. Ikke slit deg ut nå da.

 

Happy, skal du fortsette på babysvømming? Fortsatt veldig usikker på hva jeg skal velge.

Vi har forresten ikke begynt med fast føde. Orket ikke å diskutere med samboer om det, så jeg lot det ligge. Men nå slo det meg plutselig at det bare er 3mnd til jeg skal begynne å jobbe, så da MÅ han jo ha blitt vant til annet enn pupp. Hvis han er som lille keiser og nekter annet enn pupp til han er 8 mnd sliter vi. Tror vi skal begynne med små smaksprøver ganske snart. Hva med dere?

 

Nei, nå er mini skikkelig trøtt og grinete, har blitt litt lite søvn idag, så da får jeg avlaste samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, to ganger innom på to dager... ;)

Deilig med fredag nå, er helt kaputt kjenner jeg. Eldste skulle ha hjelp med å velge en tegning, men øya mine er så smale at jeg ba om utsettelse til i morgen...

 

Har egentlig ikke så mye å berette fra denne kanten, men ville bare gi en kommentar til dette med fast føde eller ikke. Vi har praktisert at vi har startet fra ca 4-5 mnd på alle våre fire barn.Man starter selvsagt helt i det små, med tilpasset barnegrøt. Første ukene tror jeg vi laget på bare en spiseskje grøtpulver. Siden vi startet opp har vi alltid latt barna smake på absolutt alt vi spiser, og JEG (og mannen min da ;) ) mener dette er en medvirkende årsak til at våre barn spiser det meste av mat. Og masse andre ting som kanskje ikke er så veldig barnevennlig, som oliven, røykalaks, muggost osv. Greia er at barn trenger å smake på ting mange ganger for å bli vant med samken. Og i starten trenger de å prøve ut konsistensen i tillegg. Samboeren din Babysyk (med fare for å trampe han på tærne....) virker litt på bærtur, etter min faglige og erfaringsmessige mening. Men som du sier selv, om lillegutt ikke tar annet enn pupp når du begynner å jobber, ja da er det ikke bare enkelt å være en pappa alene uten puppene ;) Mannen min har heldigvis aldri hatt for sterke meninger rundt dette, heller tvert i mot. Vi er bare superfornøyde med at våre barn ikke er kresne :)

 

Beklager hvis jeg er litt "krass", men jeg synes det er litt tullete holdning på enkelte (menn?) noen ganger...

Håper ting bedrer seg hos deg Babysyk :)

 

Lollo: håper alt går bra med dere alle, både de utenfor og de inni magen. Klem til deg :)

 

God natt jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill til fast føde. Greit å høre fra en som har vært gjennom det noen ganger. Har også tro på at hvis de smaker på mye forskjellig og "voksenmat" så blir de mindre kresne. Men jeg tror egentlig ikke tidspunktet spiller noen rolle her. Om de er 4 eller 6 mnd. Søstere min fullammet til nevøene mine var 6 mnd, og de er ikke kresne. De har vært skikkelig puppegutter og hun ammet til de var 2 år (ihvertfall!!).

Tror mye av grunnen til at samboer vil at jeg skal fullamme til 6 mnd er at det er det som er anbefalt - han har hengt seg litt opp i det. Og at mtp cøliaki - som er arvelig, så leste vi et sted at da burde man fullamme til 6 mnd for mest mulig å forebygge det. Akkurat med det står det mye forskjellig, og det er mye forskjellig forskning, så der tror jeg det er viktig å gjøre det en føler er mest riktig selv, så man føler at man har gjort det man kan.

Samboer har rett og slett en mening om mye som andre menn sikkert ikke hadde tenkt på en gang. Det er jo bare sånn han er, så jeg får vel bare bli vant til det. Men jeg kunne nok vært flinkere til å satt foten ned og bare kjørt på!

 

Ja, Lollo, jeg tenker også masse på deg. Du har vel kommet hjem til lille nå. Det var nok en stor gjensynsglede :)

 

Snart skal vi se tremila :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj for et maratonløp idag. Stod opp og begynte klokka halv ti. Arbeidsliste med jevn fordeling på alle sammen hang på kjøleskapet, så det var bare å brette opp ermene og sette igang! :D

.. jeg måtte nesten ha en arbeidsfordeling idag.. ellers hadde jeg aldri rukket å bli ferdig til gjestene kom. Joda, fikk til alt, og sukkerbrødbunnen stod i ovnen da gjestene kom.

Først spiste vi koldtbord og så kaker/gjærbakst. Jeg ble faktisk ikke sliten før nå ca syv/åtte. De siste gjestene gikk halv ni.

Jeg fikk faktisk kommentarer på at de aldri hadde sett meg så sprek noensinne! .. og jeg kjenner jo selv at formen er fin, og jeg gikk i en bukse idag som jeg brukte før svangerskapet og den passet utmerket over den digre magen... så jeg MÅ ha gått ned i kilo i meg selv. Ellers hadde jeg aldri kommet inn i den. Litt artig det da:)

 

Men NÅ er jeg sliten.. og hodepinen har begynt å komme snikende på;).. men nå er det bare å slappe av, ligge rett ut på sofaen.. og heller i meg iskaldt deilig vann og spiser Pops sjokolade.. mmm :)

 

Knøttet i magen hopper og spretter her kjenner jeg. Det er godt å kjenne:)

Men IDAG lagde jeg ivertfall skoleboller da dere:D .. og de ble sååå gode:) Myke, store og luftige:)

 

Ikveld blir det avslapning helt frem til leggetid. Imorgen får jeg se an formen, men håper det blir litt sying eller strikking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...