Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Å nei! Sender deg en skikkelig god klem. Uff, det blir noen tunge og nervepirrende uker fremover nå... Hvor langt på vei igjen? Krysser fingre for dere alle tre! Håper du blir tatt godt vare på i morgen og at du føler deg i varetatt og hørt. Lykke til! Skal tenke på deg i hele morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten, en liten klem til deg også babysyk som har en litt tett type til tider... Vet godt hvordan du har det, og vet også godt at det ikke bare er til å sparke han ut av senga... Tror noen bare bruker litt lengere tid på å bli familiefar enn andre. Merker at det går fremover i hvertfall, om enn ikke i lynets hastighet ;) etterhvert blir det lillegull son vil vekke pappa, og da får pipa brått annen lyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære deg Lollo, nå fikk jeg vondt av deg og den lille gutten som ikke har det helt optimalt inni magen din:(

Krysser alt jeg har for at det retter seg, eller at operasjon i Hamburg kan reparere!

Men lurer.. nå er jeg kanskje helt på vidda da altså, men spør likevel.. er det slik at man kan ta keisersnitt og hente ut den ene babyen tidligere dersom den ikke har det bra, og så la den andre være inni der til den skal ut på en måte? jeg mener, siden de har hver sin fostersekk?

Ja, hva vet vel jeg! Men vet at mye kan gjøres siden legevitenskapen skyter fart hele tiden. Det er vanvittig bra!

 

Takk krølle, det var hyggelig sagt angående interiør-smaken min:)

 

Nå måjeg løpe til kontroll. Snakkes etterpå, skal avlegge rapport da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll ferdig. Alt vel. Knøttet sparket til doppleren til jordmora flere ganger. Vi smilte godt av det:) Har gått opp ca 1 kg på en måned, og dermed er jeg nå på startvekt. det betyr vel i bunn og grunn at det er fra nå av jeg begynner å legge på meg.

Magen er stor ift. kurven, litt over det skraverte grønne feltet, men siden jeg har hatt flere ekstrakontroller på sykehuset hvor de har målt magen helt fin, så trodde hun kanskje at hun ikke klarte å måle helt riktig. Så vi ser an på neste kontroll om akkurat en måned da jeg er i uke 28. Blir nok en ultralyd for vekstestimering fordi jeg har stort magemål da. Det blir da jammen spennende å se hvor stor denne babyen blir!

 

Kom på nå at en her( tror det var Camillok) spurte meg om bildene jeg la ut på bloggen var fra mitt eget bryllup.. og det var det:) Her er forresten kjolen jeg hadde på meg:)

http://www.dealdivabridalguide.com/2010/04/best-wedding-bargain-buys-of-season.html, første bildet der

og her:

http://www.preownedweddingdresses.com/dresses/25264/Pronovias-Henderson-Size-6.html

Jeg hadde en vintage-brosje i kløften og ellers ingen smykker enn øredobber og noen "diamanter" i det svarte håret.

Planen er å få klippet kjolen kortere til rett under knærne og farge den og skoene( med en diamantspenne) like røde som rosene i brudebuketten var, så kan jeg bruke kjolen i spesielle anledninger senere. Vi giftet oss jo på Valentines Day tross alt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så godt å høre at alt var bra på kontroll ønsker! nå er jeg spent på hvordan det går for lollo! det var virkelig en nydelig kjole ønsker! kult hvis du får ordnet den så den kan brukes om igjen, det er jo egentlig galskap å bruke så mye penger på en kjole som bare skal brukes en gang. har sett ei annen som har farget om og "forkortet" brudekjolen sin og det ble veldig bra!

 

den trappa var rett og slett utrolig stilig krølle! tror glassrekkverk hadde vært superlekkert, men tenk så mye vasking...møkkete barnehender som tar her og der...og som du sa, støv mellom rekkverk og vegg... ser for meg at det må vaskes hver dag...*grøss* jeg tror eiketrapp mot skifergulvet i gangen kan bli veldig fint!

 

browniesene ble faktisk enda bedre etter en natt i kjøleskapet, lagde med valnøtter og hakket sjokolade oppi :) og besøk var selvfølgelig veldig koselig.

 

vi ser for oss tre hvite vegger og en i lysegrønt på rommet til lillesnupp! har kjøpt noen søte wallstickers med dyrene i skogen så tenker at grønt kan bli bra. også får vi fylle på med rosa gardiner eller noe :P det er et innebygget skap der fra 50-tallet som skal rives, og ser for meg å lage en lesekrok og noe oppbevaringsmuligheter for leker der. men da må vi ha nytt skap da... rommet er ganske smalt så kan ikke ha så innmari mye møbler, men håper vi får plass til et lite bord og et par stoler, og kanskje lekekjøkken.

 

den samboeren din kunne trengt et spark i rævva babysyk! hvis jeg har hatt en hard natt nekter jeg bare å stå opp og til slutt blir mannen lei av bråket til lillemor og står opp med henne... ;) ellers prøver vi å ha en morgen hver i helgen som vi kan sove lenge med mindre det er noe spesielt. men i ukedagene tar jeg stort sett alt med lillesnupp på natt/morgen, mannen må fungere på jobb, og jeg forventer at han tar sånt når jeg begynner å jobbe igjen! nå står han som regel opp før oss på hverdagene uansett da men... brunkollen ligger forresten ved Fossum, rett ved Oslogrensa... var som sagt litt vanskelig å finne ut hvor vi skulle gå så anbefaler å sjekke et kart før avgang hvis du får lyst å gå der en dag!

 

vi skulle egentlig på barseltreff i dag, og jeg hadde gledet meg veldig til å se barseljentene igjen. har jo vært vinterferie på både babysvømming og babysang denne uka... men så våknet jeg til sutrete og febervarm lillesnupp så vi har holdt oss inne i dag... godt det er ski-vm på tv! lurer litt på om det kan være tenner på gang, men kjenner ikke noe inne i munnen hennes. det kan godt vente litt til kjenner jeg! målte tempen på nytt for en stund siden og da hadde den gått ned fra 38,3 til 37,7 så hun har vel strengt tatt ikke feber lenger... håper det går fort over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå håper jeg det har gått bra med Lollo og knøttene i magen! Heldigvis veldig mye de kan gjøre idag.

 

Takk for spark bak av samboer. Skulle ønske han kjente det gjennom skjermen. Jeg kunne nok vært litt strengere selv også og sagt at NÅ ER DET NOK! Men jeg er nok litt dumsnill. Han bruker argumentet med at han må ha hodet med seg på skolen og at jeg som går hjemme ikke trenger å bruke hodet så mye. Litt rett har han, men man bruker jo hodet litt selv om man går hjemme. Han er snill på andre områder da. Han glimter til innimellom. Og jeg har sikkert områder hvor jeg kunne blitt bedre (rydde i strikkesakene som ligger utover sofaen). Jeg har f.eks aldri vasket gulvet i leiligheten, og nesten ikke støvsuget, det gjør han.

 

Krølle, hvis du vil ha lyse gulv, så finnes det "hvit" lakert eikegulv. Jeg syns det er veldig fint jeg da. Det ser ut som man har malt med hvitmaling blandet med store mengder vann. Men kanskje dere vil ha enda lysere gulv.

Når får dere prisoverslag? Du har vel sagt det, men husker ikke. Blir spennende å høre!

Jeg er heller ikke noe interiørekspert. Jeg prøver, men det går ikke alltid. Men men, så lenge det er litt koselig så får det heller bare være :)

 

Ønsker, så bra at vekta peker i riktig retning. Og i passe stor fart :) Blir greit å få sjekket veksten til lillesnuppa om en stund da, selv om den ikke alltid er helt nøyaktig. Da ser dere ihvertfall sånn ca hvor hun ligger. Pass på at sparkelen kan brukes av gravide da. Aner ikke om det finnes farlig sparkel jeg. Og pass på så du ikke jobber så mye at du sliter deg ut eller blir kvalm igjen nå da.

 

Happy, mmmm, den browniesen hørtes kjempegod ut! Jeg lager nesten alltid med kakao og ikke mørk sjokolade, for det har jeg aldri liggende, og gidder ikke dra og kjøpe det hvis jeg skal bake på impuls. Men nå fikk jeg lyst på sånn du hadde laget :)

Rommet hørtes veldig koselig ut! Tror det blir veldig fint med grønn vegg til dyrene. Og heller rosa pynt, så blir det ikke helt rosa. Håper snuppa er på bedringens vei. Og krysser fingrene for at tennene venter litt til :)

 

Takk for klem Camillok. Håper det endrer seg etter at samboer skal være hjemme i sommer. Hvordan går det hos dere? Mannen din har vel egentlig fri nå han da, siden Leon er i barnehagen. Han hadde vel kanskje hatt gått av å ha Leon hjemme noen dager. Tror det går opp et lite lys for mange fedre etter pappapermen.

 

Jeg prøvde en god suppe i går. Enkel var den også! En kremet og mild suppe. http://www.tv2.no/gmn/wenche/oppskrifter/groenn-ertesuppe-2333972.html Og det går overraskende bra idag til tross for at det var nesten bare erter i den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, der har du jo helt rett Babysyk! Vi har alle ting som kan rettes opp i. Min mann gjør ikke husarbeidet for eksempel, og jeg synes det faktisk er helt ok. Gjør meg overhodet ingenting faktisk. Er kanskje litt rart, men. Det ble helt naturlig for meg siden jeg gikk hjemme over flere år pga flere årsaker egentlig. Han har faktisk også sagt at heller vil ha vaskehjelp dersom jeg føler jeg ikke rår over ting eller orker mer. For som han sier.. han har en så krevende jobb at han er utslitt etter jobb og tid med ungene. Det forstår jo jeg da, så. Jeg ser også det samboeren din sier der Babysyk.. er faktisk noe enig i det han sier der at han må ha hodet med seg litt mer på skolen. Klart du må ha hodet med deg når du er hjemme med lillegutten, men ikke i nærheten av samme måte. Så.. jeg skal IKKE kaste stein i glasshus altså, selv om mannen her står opp med ungene, legger dem, skifter bleier og gjør alt det der.. så gjør han da heller ikke noe husarbeidet. Jeg tenker at det må vel være nogenlunde slik at dersom begge partene er fornøyde, så må da alt være greit?! Ellers synes jeg man bør si ifra da.

 

Lollo... hvordan er det med deg?!?

 

Happy- det jenterommet hørtes kjempefint ut!! Grønt er kjempefint, og det var en god idè å bruke grønt på synes jeg.

 

Babysyk- det har jeg faktisk ikke tenkt på.. at jeg må se om jeg kan bruke sparkelmasse) huff. Mye man må passe på gitt;)

Vel, vel, bedre føre var osv. Kanskje jeg får kjøpe med en bunke med slike malemasker så kan jeg bare holde på uten å bekymre meg noe særlig.

Jeg skal passe meg for ikke å slite meg ut igjen jeg :)

 

Her har jeg begynt å strikke på et ermet på dressen og imorgen skal vesla være hjemme fra barnehagen så da tenkte jeg at hun skulle få bestemme dagen litt. Hun har sikkert lyst til enten å drive med hobby eller bake tenker jeg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med guttene dine Lollo? Og hvordan er det med deg? Skjønner godt om du ikke orker å skrive, men husk at her er det lov til å komme med alle slags følelser! Vi tenker masse på deg uansett, tror alle her har hatt deg i tankene i hele dag. I morgen og for den saks skyld, helt til alt er endelig avklart - og vi får bare krysse alt som kan krysses for at det er leeeenge til! Altså til begge er født forhåpentligvis friske og fine :)

 

Så bra alt stod bra til med lillefrøkna ønsker :) kjempefint klesstativ forresten! Liker smaken din, tror ikke jeg har sagt det, men ytterdøren og trappen er foreløpig to favoritter :)

 

Barnerom ja - her holder vi stadig på... Nå driver mannen å maler jungeldyr på den ene kortveggen. Det blir skikkelig fint, men han mener vi ikke kan legge ut bilder på bloggen siden vi har "kopiert" en wallsticker... :(

 

Å ja, han er hjemme nå med lillegull som for det meste er i bhg. Tanken er at han skal få lang innkjøring og korte dager nå frem til han fyller ett år. Akkurat nå er han hjemme fordi han har kastet opp i går og i dag morges. Karantene i morgen også... Blir ikke lett når vi begge jobber om vi må være borte så mye... Hvordan får man dette til å gå opp???! Godt mamma er hjemme på dagtid... Forresten så er det mannen som lager mat her i huset - stort sett. Han har alltid vært flink til å rydde og holde kjøkkenet rent. Resten faller på men stort sett, men det blir nok vaskehjelp når økonomien ordner seg... Han har også snømåking og plenklipp.

 

Natta nå :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett det første året barna er i barnehage Camillok;) desverre. De skal venne seg til en ny bakteriflora og lever ikke en like beskyttet tilværelse som de gjør når de har vært bare hjemme.

Det er ikke lett å få alle sykt-barn-dager til å gå opp nei. Det tror jeg alle som en kan skrive under på gitt!

Men man må bare bytte på med mannen da.. og når dagene er brukt opp, så får man bruke besteforeldre rett og slett.. hvis barnet er så mye sykt da.

Men de aller fleste arbeidsgivere er veldig klar over at det første året i barnehage er tøft foralle foreldre, og de vet at det blir bedre. Det er jo ingenting man kan noe for! Men bra det er karantene for det ene og det andre faktisk.. ellers blir det bare en ond sirkel, og den som leverte barnet sitt litt for tidlig tilbake igjen i barnehage ødelegger alt sammen. Da blir man aldri kvitt sykdommen i barnehagen, og den kan gå som en farsott i lange tider. Her i bygda ble faktisk en barnehage stengt (husker ikke hvor lenge men.. og det var ikke den vesla gikk i)fordi foreldre leverte barna for tidlig tilbake igjen slik at barnehagen aldri ble kvitt omgangssyken.. og alle de ansatte fikk det, og tilslutt hadde de ikke barnehageansatte til å ta seg av barnehagen lenger!

 

Jeg er en STOR tilhenger av å følge de reglene som finnes i barnehagene når det gjelder sykdom. Jeg synes det er barnemishandling dersom man putter i ungene sine paracet på morgenen og sender dem i barnehagen. Ungene er jo ikke friske da! De har best av å slappe av hjemme. Grrr.... slikt gjør meg SÅ sint altså.

 

Men, som sagt, det er IKKE lett med sykedager. Er det ikke 10 dager mor får, og far får det samme? Huff, ja.. de kan fort være brukt opp desverre:(

 

Håper Leon blir raskt bedre da. Håper han får i seg nok væske da ivertfall, siden han kaster opp. Det er jo det viktigste, selv om han kaster opp det igjen;) NOE av væsken går alltids i kroppen ivertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter! Takk for gode tanker og ord fra dere. Det må dere bare fortsette med, for det blir nok tysklandstur på oss. Ikke i dag eller i morgen da, men på søndag. Forskjellen i mengde fostervann var enda mer markant i dag.... Den minste har lite blod og veldig lite vann, mens broren har mye blod og altfor mye vann. Magen min er kjempestor og føles helt sprengt ut konstant!

 

Gruer meg egentlig ikke så veldig mye til selve operasjonen faktisk. Tror det verste blir å være borte fra lille i mange dager. Hun har jo aldri overnattet noen sted enda og nå må det plutselig bli flere dager. Hun skal være hos mine foreldre og går i bhg som normalt i ukedagene for å ha noen faste rutiner. Blir jo rart for henne at hverken mamma eller pappa er hjemme. Har heldigvis mange tanter og onkler som også villig stiller opp som barnevakter, i tillegg til alle besteforeldrene. Jeg fikk bestemme hvor hun skal være siden jeg var helt knust tidligere i dag etter beskjed om at vi måtte dra allerede i kveld. Fikk tlf fra legen etter noen timer og han kunne fortelle at legene i Hamburg ville ha oss ned der på søndag for operasjon mandag. S da får jeg helgen til å psyke meg opp til å være lenge borte...

 

Skulle jo ha svart dere litt mer på alt det koselige dere har skravlet om, men hodet mitt er litt fraværende nå. I morgen blir mest sannsynlig siste dag på jobb for min del. Stor sjanse for full sykemelding og null jobbing på meg resten av sv.skapet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neiogneiognei... Men tror du har et sunt fokus Lollo, det er jo tross alt lille frøkna som er her og som trenger dere mest. De to inni magen må bare overlates til ekspertene. Tror nok mange som opplever tragiske hendelser i livet dveler for mye ved det som kunne ha vært og glemmer litt det som er. Men lillesnupp kommer til å klare seg finfint hos besteforeldre mens dere er borte, og om hun skulle synes det er fryktelig ille så glemmer hun det med en gang dere er tilbake.

 

Håper bare så inderlig at alt går bra med dere! Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære deg Lollo! :( Dette var ikke noe særlig:(

Jeg skjønner at du tenker på lille snuppa di nå, men som Camillok sier.. hun kommer til å ha det finfint og blir tatt veldig god hånd om vet du mens dere er borte.

 

Tenker på deg og sender varme og gode tanker og klemmer og krysser alt jeg har. Dette kommer til å gå så fint at! :)

STOR klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lollo kjære - så kjedelig utvikling! Men godt å vite at du blir ivaretatt og passet på. Lilleprinsessen klarer seg nok helt utmerket skal du se! Og besteforeldrene får sjansen til å bli ekstra godt kjent med henne. Det er nok ingen ulempe når du senere plutselig har to små i tillegg til henne ;) Synes du takler det hele bemerkelsesverdig godt. Jeg hadde nok freaket helt ut. Takknemlig for at du orker å dele med oss her inne! Får liksom satt ting litt i perspektiv for min del. Tenker at hvis du kommer deg gjennom dette, så skal jeg smile og være lykkelig gjennom spyingen neste svangerskap... Lykke til med det som kommer!! Skal tenke på dere alle og krysse fingre og tær for at det går knirkefritt! Klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter meg bare til de de andre har skrevet. Huff, stakkars dere Lollo. Måtte kjempe mot tårene og leppa dirret når jeg leste.

 

Skal fortsette å krysse alt jeg har for dere! Masse gode klemmer herfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære lollo, så utrolig lei situasjon! Skjønner godt du er bekymret for lille, men tenk så heldig hun er som har besteforeldre, tanter og onkler som er glade i henne og gjerne stiller opp! Håper du og mannen klarer å ta vare på hverandre så tar legene seg av de to skattene i magen! Sender en god klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå greide jeg ikke holde meg lengere - jeg måtte bare bake skoleboller ;) så nå står deigen til heving...

 

Jobbeuka har gått veldig bra, var igrunn greit med en rolig første uke :) har blitt kjent med alle på avdelingen, det er bra! Har vært sånn passe mye til bry tror jeg, vist engasjement og fått alle overlegene på seksjonen til å lære meg opp ;)

 

Neste uke er det andre boller, da blir det mottak av listepasienter mandag og tirsdag, post bare på onsdag og nattevakt fredag. Svigers kommer på torsdag, så da blir det litt som skjer her for Leon. Gruer meg til nattevakten, men først og fremst for å være borte bra gullet. Må vel ha med meg brystpumpe i fall jeg får spreng - og det gjør jeg vel. Bør vel pumpe om vi ikke skal slutte med ammingen, har følelsen av at melken blir raskt borte... En annen ting er jo at det ofte er meget travelt på nattevaktene, og jeg tror ikke fredagskvelden er den roligste... Men men, det er bare til å brette opp ermene og sette i gang!

 

Tror jeg må gå og gi Leon kvelds, han er litt grinete her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det går bra i Hamburg Lollo...

 

Det er alt jeg orker å kommentere nå. Imorgen er store dåpsdagen (ikke forrige helg som noen trodde), så nå skal jeg lade litt på puten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i Hamburg Lollo! Tenker på deg og babyene dine i hele dag skal du vite. Sender varme tanker.

 

Lykke til med dåp FruLS! Det blir sikkert kjempekoselig. Pass bare på at du selv skal kose deg også! Du er vel godt uti å ta på lillesnuppa di dåpskjolen nå tenker jeg:).. det er vel oppmøte i kirken 10.45 synes jeg å huske:)

Kos dere:)

 

 

Vi har hatt et ørlite problem.. eller utfordring når det kommer til romfordeling i huset hele veien vi da. Vi bygger jo for at alle skal få eget soverom. I tillegg har vi tegnet inn et stort rom på 18/ 19 kvm som skal bli kontor/syrom med gjesteseng. Dette rommet har to dører inn, slik at det skal være lett å lage en skillevegg mellom de to. Det ene var planlagt som ovennevnte, den andre halvdelen ett av soverommene til ett av barna(en av de store, men de fikk bestemme selv hvem som skulle sove der). Men når vi så at det knapt var plass til en gjesteseng og en kontorpult så kunne egentlig både mannen og jeg glemme å kunne boltre oss der. Jeg skulle i utgangspunktet få et sy. og klippebord jeg kunne gå rundt, kommoder eller skap til alle mine sy-remedier samt at mannen skulle få boltre seg med sine datating, flere skjermer osv. Men det blir det jo ikke plass til på 9 kvm! Så jeg kom på den geniale idè å spørre vesla om hun hadde lyst til å dele rom med lillesøsteren sin. Det ville hun veldig gjerne.. mer enn gjerne faktisk.

Det beste er egentlig at de to små deler, siden de kommer til å leke med de samme type lekene fortsatt i noen år fremover, dog kanskje ikke mer enn typ 2-3 år, men. Så får de få hvert sitt rom da da;)

Dessuten får vi bare se om de trives sammen også. At vesla får sove selv om lillesøster kanskje er litt mer urolig for eksempel. Det vet vi jo ikke enda hvordan blir. Må bare prøves.

Kjenner jeg har littebitt kvaler og har litt sårlig samvittighet for at noen må dele rom for at mor og far skal få boltreplassen sin. Men samtidig.. hvis mor og far har det veeeldig bra og får fornyet energi av å kunne gjemme seg litt bort av og til og drive med sitt, og at to småjenter vil gjerne dele rom.. så bør det jo gå greit, eller?

Huff.. mors samvittighet gnager.

Om seks-syv år er den minste av de store barna 18 år også, og to av dem bor jo her allerede bare annenhver helg, så tipper ikke at de blir her MER da liksom;) selv om de skal gjerne få bo her alle sammen om de vil det.. og da finner vi heller en anenn løsning på det hele når den tiden kommer.

Vesla gleder seg jo faktisk til å dele rom med lillesøster da.

Hun har fått vite at lillesøster kommer til å bo på vårt rom i nesten ett år først, og at rommet blir rødt og hvitt.. IKKE rosa og hvitt som hun selv ønsker. Det var heeelt greit sa hun. For å si det slik.. hun gleder seg veeeeldig til å bli storesøster! :) Artig, for hun er liksom stor nok til å forstå hva som skjer. Hadde hun fått et søsken til som egentlig planlagt da hun var 3 år, så hadde hun nok hverken forstått eller gledet seg sånn over det som hun gjør nå. Men likevel.. da hadde de kanskje ha lekt med de samme lekene enda flere år da. Men, men. Det er fordeler og ulemper med å få dem tett og det samme med å få barna et stykke fra hverandre.

 

Så er doen i 1. etasje sparklet. Mannen gjorde det igår. Når det er helt ferdig, skal vi/jeg male den lyseblå. manen hadde fått dette tipset før en gang da han skulle tapetsere.. mal bakgrunnen i fargen som tapetet er i, så synes det ikke dersom skjøtene skulle skli noe fra hverandre. Så skal dette tapetet opp:

http://www.tapetorama.se/display.php?item=55103&category=Wallpaper

Doen er stor, så tror det blir plass til et lite hjørnebord der faktisk.. med duft-stearinlys og et stilleben til og med. Hoho.. hvem pynter doen sin liksom?!?:D

 

Nå skal jeg ut i gangen i tilbygget med to småbokser med maling og teste hva vi liker best. Så skal vi igang å sparkle den også snart. Det engelske panelet vi skal ha der, skal vi lage selv.

Så har jeg lyst til å dra frem saks og stoff på spisebordet og klippe til en bluse til vesla i lille martine-stoff. http://www.stoffogstil.no/Katalog/Mode.aspx?group_id=4804

 

Synes å huske at jeg har rødt og hvitt slikt stoff, hmm... eller var det en annen farge tro?! Jaja.. skal vise den når den er ferdig ivertfall.. men her tar alle ting tid kan jeg fortelle. Energien i hodet er ikke det samme som i kroppen kan jeg fortelle!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... mens skoleboller høres fortsatt like deilig ut, så har jeg ikke satt noen deig selv omd et egentlig var panlagt på torsdag. Neeeeida, vet dere hva jeg gjorde istedet? jeg KJØPTE tre stykker istedet. Ikke halvparten så gode, så de fristet ikke mer da jeg kom hjem. Så de ligger(nei, èn ligger) der fortsatt. Eldstemor forbarmet seg over to av dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Lollo. :) Masse tanker til deg, jeg vet så veldig godt hva du går igjennom og hva du har i vente. Ta bare kontakt om det er noe du lurer på eller bare ønsker å prate om. Klem til deg :)

 

Håper dåpen har gått bra FruLS :)

 

Så flinke dere er som baker boller, jeg elsker skoleboller som er hjemmelaget :) Har selv bakt eplekake til mannen og de eldste, som kommer hjem i kveld. Det er mannens favoritt og jeg har savnet han slik i helga at jeg bare måtte bake til han da :)

 

Spennende å følge huset ditt Ønsker, suger til meg alle tips og råd for vårt fremtidige byggeprosjekt.

 

Her driver knøttene og krabber om kapp rundt i stuen, og så stopper de med jevne mellomrom og ler til hverandre. Er så herlig å se på dem. :)

 

Men nå er det leggetid for to små knøtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Lollo! Dere har vel kanskje kommet til Tyskland allerede? Skal tenke masse på dere i morgen og krysse alt for at operasjonen blir vellykket og de to små får bli der inne i mange uker til :)

 

Ønsker, det må da være helt ok det? Her planlegger vi for felles rom helt fra starten av ;) men vi får nå se, tenker nok det blir hvert sitt rom uansett tilslutt... Det er ikke så lett når man ønsker både gjesterom med dobbelseng, kontor og hobbyrom... Hehe, foreløpig har vi et rim til hver av disse, så får vi se hvor raskt hobbyrommet må vike ;) blir vel sikkert et sybord på kjøkkenet eller no til slutt ;)

 

Leon sluknet tidlig i kveld, håper han sover hele natten. 9 timer jobb i morgen så jeg bør være litt opplagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med morgendagens operasjon Lollo! Og med dagene fremover. Håper virkelig alt går bra med både store og små :) Kommer til å tenke på dere de neste dagene...

 

Grattis med dåpsdagen til prinsessen FruLS! Strålende vær dere har bestilt :) håper dere har hatt en flott og minnerik dag!

 

Ønsker - deling av rom er helt supert. Prinsen deler rom med lille keiser nå, for vi har bare tre soverom og må bruke det ene som kombinert lekerom/gjesterom. I nyhuset blir det plass til at tre (hehehe fremtidsplaner) barn kan ha sitt eget soverom, for der får gjestene soveplass i kjellerstuen. Men prinsen har allerede meddelt at han ikke akter å sove alene, når han har etasjeseng med plass til lillebror under :) så får vi se hvor lenge det varer før han vil ha sitt eget. Jeg aner ingenting om hvordan tette søsken takler hverandre, men vi har bare gode opplevelser med litt avstand mellom.

 

Nyter ellers late dager på fjellet i strålende sol og perfekt skiføre! Mannen har dratt tilbake til byen for å jobbe, mens jeg og guttene blir igjen her hele uken. Har fått to flotte skiturer, og i morgen satser vi på en litt lengre tur sammen med noen venner som også har barn i samme alder som prinsen og litt yngre. Blir litt stress med pulk på toget, men det går nok fint :)

 

Det var karneval på skolen til prinsen på fredag. Jeg er jo helt håpløs med symaskin, og prinsen likte ikke kjøpekostymene på butikken. Endte med at vi brukte en pappeske fra trappegrinden til lille keiser, pakket den inn i gråpapir og lagde hele prinsen om til en pakke. Lagde et gigafrimerke og limte på, sammen med hyssing til å "bære" pakken i. Adresse, avsender og "forsiktig" stempel og "kan knuses" ble tusjet pent på. Han ble kjempesøt! Og det beste av alt var at han vant premie for beste kostyme. Stolt som en hane, ville han egentlig reise med kostymet på toget, men der måtte mor sette ned foten :)

 

Nei, nå skal jeg godnatte snart. Må være forberedt på våkenatt med lille terror ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dåpsdagen over og hverdagen begynt igjen (nesten). Idagkommer babysangjentene på restelunsj. Ja, krølle solen ble bestilt da malin kom til verden med en snøstorm! :P

Men fyyyy søren for en lang gudstjeneste. Seks dåpsbarn, høymesse og nattverd. Varte i halvannen time! Heldigvis sovnet malin etter amming, så det var deilig. Og for en herlig æresgjest. Idet vi skulle sette oss til bords sovnet hun og sov under hele lunsj/middagen, oppvasken og halve kaffen. Da var det tid for bilder, og så måtte onklene rekke fly.

Presten som døpte Malin har også viet mine foreldre, døpt meg og ene fadderen, og viet fadder 3. Så det var velsig koselig. Egentlig var det en annen prest der som skulle ha alle dåpshandlingene, for han hadde tilknytning til ene barnet, men vi fikk ordnet det i siste liten så "vår" prest fikk døpe malin.

 

Har desverre ikke fått satt meg inn i alt dere har skrevet, dere skravler jo så fælt. :) men nå må jeg støvsuge før det kommer tre babyer til og invaderer lekematten til malin. :)

Ha en strålende mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhh det er så deilig med vinter!!! Har vært alene med guttene i dag. Og fått tidenes skitur. Var ute i 6,5 time i strålende sol og deilig temperatur. Perfekt pudderføre. Prinsen gikk som en proff og smilte som en sol. Har gått ca 12 km i dag, og det synes jeg er bra med tanke på at halvparten er oppoverbakke. Ble noen hundre høydemeter på oss. Lille keiser sov eller sang i pulken, blid som en lerke. Nå er vi alle sengeferdig og ligger som slakt foran tv :)

 

Så flott at dåpen gikk bra FruLS! Alltid hyggelig når smågullet viser seg fra sin veloppdragne og dresserte side ;) kanskje det er noe i det med fødevær og dåpsvær. Når du sier det, så holdt hele kk på å blåse bort natten før lille keiser ble født, mens på dåpsdagen var det deilig sommervær. Hmmm... Det skal jeg jammen bite meg merke i til nestemann ;)

 

Lollo - nå er du vel ferdig operert kanskje... Fortsetter å krysse fingrene for deg og dine småprinser... Dere er i tankene mine hver gang jeg ser på lille keiser, og det er ganske ofte!

 

Nå er detkveldsmat og god natt her i gården!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...