Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Ønsker, jeg var innom bloggen din! Så masse fint!!! Morsomt å se hva du har laget tidligere :)

Godt at ikke kynnerene er vonde da. Det er vel veldig variert hvor mye kynnere man har. Kanskje man har mer når man har født før? Egentlig litt rart det også, siden livmoren da er mer "erfaren". Håper du koser deg i bursdag og ikke blir for sliten.

 

Her er endelig skolebrødene i ovnen! Bare håper at de blir like luftige som bollene forrige uke. Sist tok jeg oppi litt natron, det glemte jeg helt nå.... De seeer ihvertfall gode ut inni ovnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så stille det har vært her idag da! Snakker jo nesten med meg selv jo. Lurer på hva dere andre gjør!

 

Skolebrødene ble heldigvis gode og luftige :) Må spare på den oppskriften!

 

Jeg har begynt å strikke noen sokker/booties til mini. Strikker begge to samtidig på en lang rundpinne - aldri gjort det før. Håper jeg ikke går i surr og glemmer meg så jeg plutselig bare strikker på den ene.

 

Ha en fortsatt fin søndagskveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Babysyk. Kan hende jeg overfører flere innlegg fra gamle-bloggen etterhvert. Morsomt å ha med alt det kreative jeg har gjort da. Når jeg leser det får jeg en masse inspirasjon til å starte på´n igjen og får haugevis av ideer:)

 

Ja, det er visst slik at man får mer og mer kynnere for hvert svangerskap. Spesielt mye i det 3. visstnok, og da sikkert bare mer og mer dersom man får flere barn. Det kommer jeg da ikke til å kunne fortelle noe om, siden dette er den siste gullungen som vi skal ha ivertfall:)

 

Bursdagen gikk fint, men mye sitting. Fikk tapas å spise.. mmm.. deilig!

Likevel fikk jeg helt vann i munnen av å lese om dine skolebrød Babysyk! Tror jammen jeg skal lage det i løpet av uka som kommer.

 

Men nå er jeg sliiiten. Langt å kjøre idag. Jentene sovnet i bilen på vei hjem.

Natta damer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattinatt ja, her gruegleder jeg meg for ny uke :)

 

Leon sov i over tre timer på dagen i dag, så jeg fikk både sovet og strikket :) Halve siste ermet igjen nå... Bodyen mangler bare kant med fastmasker nede, knapper og blonde.

 

Fikk syyyyykt lyst på skoleboller jeg også, men jeg har lagt på meg minst 1 kg siste uka så jeg får holde meg i skinnet (eller sørge for å ha nok folk til å spise dem opp). Har bakt diger ladning rundstykker da!

 

Hører Leon romesterer litt nå, håper han finner tilbake til søvnen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig for deg at Leon sov såå lenge da Camillok. Klart det er godt innimellom, ha tid til seg selv:)

 

Jaja Camillok... har nok lagt på meg jeg også. Hehe, ikke så rart kanskje, men. Jeg tror nok at dersom man ikke spiser for to i svangerskapet, så klarer man å holde på vekta sånn nogenlunde. Det skal jo ikke være noe stress for normalvektige, men for meg som i utgangspunktet var for stor så kan det være greit å ha det bakhodet ivertfall. Så jeg må si at det gjør meg overhodet ingenting at jeg ikke går opp så mye!(det er litt morsomt å si det, for det er noe ingen andre synes at jeg er overvektig.. selv om en BMI ikke lyver!:D.. vel, jeg bærer vel kiloene pent da om ikke annet:) )

Så får jeg bare se hva jeg ender på i vektoppgang tilslutt da;) Så lenge babyen i magen har det bra, så er jeg fornøyd! Jeg leste et sted at dersom man går opp 6 kg eller minder så har man gått ned i seg selv. Dersom man går opp mer enn 12 kg så har man gått opp i seg selv i form av fett.

 

Nå er det nøyktig 15 uker til fødsel, litt over 100 dager:) 6 uker igjen til ny ultralyd og vekstestimering av fosteret og halleluja.. jeg har tenkt også på.. 12 uker igjen til 17.mai og da er jeg i uke 36!!

Nedtelling? jeg? neeei.. synes dere det da?!? :D

 

 

Idag holder vi oss inne, eldstemor og jeg. Det laver ned ute med snø, så jeg gidder ikke å kjøre noe sted! Minstemor dro lykkelig avgårde med pappaen sin til barnehagen. Snakk om kontraster. Hun hadde med seg ski.. og Tingeling-kostyme.. englevinger og det hele. Hun var sååå søt igår. Dere har sikkert sett på noen av bildene fra bloggen min under "kreativt" at hun på bildene har lyst langt hår, litt bølger eller krøller.. alt ettersom vær. Nå har hun da enda lenger hår og jeg krøllet håret hennes så hun hadde laaange korketrekkere. Så når hun løp rundt og krøllene danset rundt hodet hennes og hun kvitret og lo så hun ut som en engel. Det var noen andre mammaer som sukket når de så henne også, og en utbrøt "å herlighet.. denne skapningen er jo bare nydelig", da ble jeg ganske så stolt må jeg innrømme:) Begge jentene er SÅ forskjellige, både i lynne og utseende, den ene like mørk og mystisk som den andre lys og kvitrende. Begge to nydelige selvfølgelig.. helt objektivt liksom.. haha. Vel, vel.. nok skryting fra meg:D

Frøkna i magen kommer jo selvsagt til å være verdens skjønneste hun også.. om hun så kommer ut med skjev nese og munnen på feil plass. (men får da håpe for hennes del at alt er i orden da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ønsker, du skal jo legge på deg når du ruger på en ny prinsesse! jeg synes da 6 kg opp hørtes fryktelig lite ut, trodde at svangerskapet i seg selv veide 10-12 kg jeg med baby, økt blodvolum, livmorvekst, morkake og hele pakka, men mye mulig jeg er feilinformert altså! slanking får du evt ta etterpå når den lille frøknen er ute og sommeren er her! når jeg så nedtellingen din tenkte jeg, yess! bare 12 uker til 17.mai :) gleder meg så veldig til våren kommer og snøen forsvinner! vesla høres helt utrolig nydelig ut :) og det er jeg sikker på at eldstemor og minstemor i magen er også! for et herlig kostyme, skulle gjerne sett tingeling på ski!

 

herlighet som dere baker da! blir jo helt sulten her jeg sitter! de skolebollene hørtes veeeeeldig fristende ut! mannen gikk på ski til brunkollen i går mens jeg og lillesnupp var på playdate med noen små venninner, og der hadde han visst spist verdens beste skolebolle, anbefales tydeligvis! leste på dnt sine sider at de har brøytet vei og at det er fint å trille inn, har du prøvd babysyk? vi tenkte oss dit for et par søndager siden men fant ikke veien...

 

så deilig med sovebaby camillok! tipper han er utslitt etter barnehageuka :) og du, den kiloen forsvinner fort når du skal gå vakter og løpe rundt i akuttmottaket! bare bra med litt ekstra å gå på! lillesnupp sov over to timer på dagen i dag, riktignok på tur men likevel. og jeg fikk mine fire timers sammenhengende søvn i natt, håper dette er en trend som varer!

 

teppe til sportsvogna høres ikke dumt ut babysyk! jeg tenker at sengeteppe ser veldig fint ut, men at jeg aldri kommer til å gidde å legge det på...vi har et til senga vår og det kommer bare på dersom det er fare for at noen andre titter inn på soverommet...og det er jo ikke ofte! spennende med sokkestrikk på rundpinne! driver å snuser litt på magic loop selv faktisk, har googlet litt og vurderer å strikke ermene til genseren slik, men litt usikker på om jeg kanskje burde prøve på noe annet først, og usikker på om det blir mye rot med mønster...hmm...*tenke tenke* strikket en halv pinne i går, og snart halvannen i dag så det går fremover! er halvveis på mønsteret nå og lurer på om jeg skal begynne med det ene ermet sånn at jeg kan strikke på det mens lillesnupp er våken, trenger ikke tenke så fælt når det bare er blått ;)

 

vi kjøpte freia sine påskeegg i dag, synes de er så vanvittig gode! men er jo egentlig ikke lov før påske da, og hvertfall ikke i februar! men måtte bare :) og kan informere om at de er like gode i år! nei får ta fatt på resten av pinnen min, mannen ønsker ferdig genser til påske! usikker på om det skjer, men påsken neste år skal den hvertfall i bruk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var det jo ingenting å gjøre på jobb så jeg er faktisk overhodet ikke sliten og har følgelig med letthet stått over søtsaker i dag... Det er sånn med meg, når jeg tar meg litt vann over hodet kommer behovet for sukker - dvs uten hadde jeg nok kapitulert. Men det blir jeg tykk av så jeg får virkelig prøve så langt det går å unngå dette. Jeg er også litt sånn som bærer kg godt, jeg har mye høyere BMI enn det jeg ser ut. Litt ekstra ja, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke ser ut som om jeg skulle ha overvektig BMI. Men den gang ei! Har forresten hatt så vidt undervektig BMI også (rett under 20) og da var hs på skolen engstelig for om jeg hadde anorexi... Jaja, sånn er det. Håper jeg kommer meg inn i en god steam med jobb, trening og mat :) Uansett kommer Leon først!

 

Nå har vi gått gjennom mnd regninger og det gikk forholdsvis greit. Ikke fett denne mnd heller, men den er heldigvis kort og neste mnd blir det atskillig bedre :) Før hadde mannen en tendens til å bli sint hver gang vi gjorde dette, men merkelig nok har han sluttet med det etter at vi faktisk fikk dårlig råd... Tydeligvis hørte han på meg når jeg sa at jeg utsatte dette utover forfallsdatoer fordi jeg gruet meg så veldig. Etter den samtalen har det ordnet seg fullstendig :) Han er forresten veldig søt nå også, etter helgens oppvask. Men i morgen skal han visst slutte med snus, så jeg belager meg på noen tøffe dager fremover...

 

Leon ønsket meg velkommen hjem fra jobb i dag med å ha skikkelig bæsjelekkasje, og ikke før jeg hadde fått gutten ut av dusjen, inn i nye klær og fått satt på ullvask så spydde han utover det hele. Av med de klærne, og jammen spydde han ikke ut neste sett også. Spist lite i dag sa de i bhg, så lurer på om han ikke er helt i form... Sover søtt nå da. Håper på nok en sove-natt :) Merkelig hvordan ting liksom ordner seg når han startet i bhg, plutselig kan jeg legge han, si god natt og gå ut av rommet og han sover hele natten - OG bedre på dagen. Himmel :) Han har plukket opp visse kunster der også - i dag kom han hjem med smokk :P Det har han aldri brukt før, og han så helt teit ut på et vis ;) Litt søt og da... :)

 

ønsker: full forståelse for nedtelling :) Veldig mye fint på bloggen, har ikke rukket å se igjenom alt da... Har også sydd en del av Tildas, mye superfint der! Og det er jo lov til å skryte uhemmet av barna sine, trodde ikke på det før jeg opplevde det selv; men man synes jo at ens egne barn er finest i verden :D

 

Nei, litt strikk så er det loppekassa på meg også! Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir glad på dine vegne når jeg hører at Leon sover godt og sovner lett Camillok. Det trenger dere nå! Krysser bare fingrene for at han ikke har blitt syk nå da, huff.. det igjen trenger dere IKKE :(

 

Snille dere! Takk for at jeg fikk lov til å skryte uhemmet av barna mine:DHihi.. Noen skikkelig go´klumper dere har, de jeg har sett bilder av også.Regner med at resten er like gode og herlige! Er som du sier Camillok.. men synes sine egne barn er de fineste i verden. Det er jammen bra man synes.. så får de den beste oppveksten og vilkårne. Masse kjærlighet og omsorg.

 

Jeg og eldste var på kjøretur idag. Var innom to flisbutikker, kjøpte fliser i den ene (så nå er det klart for vaskerommet) og bestilte til gulvet på badet i 1. etasje på den andre butikken. Men etterpå dro vi på senteret og kjøpte litt nødvendigheter. Eldste er så stor nå at hun vandrer litt alene så vi gikk litt i hver våre butikker og møttes en time senere. Hun på H&M-ungdom og jeg på Babyshop og en interiørbutikk.Kjøpte en merkelig og utrolig kul knaggrekke med fem knagger dere. Fra SIA. Svartlakkert og hver knagg er som en kran! Aner ikke hvor jeg skal ha den, burde hatt den på barnebadet ettersom det straks er 5 barn, men der skal det derimot ikke noe svart inn. Så må finne en lur løsning på det. Mulig jeg monterer den i barnehøyde i gangen så de to minste med deres venner kan henge fra seg ting der. Får se på det.

MEN.. MÅ bare si en ting! Var på Babyshop.. og jeg kunne ikke vært mer happy for at det kommer NOE annet enn babyrosa til baby/barn nå. For i år kommer fargen korall! Ikke at det er min yndlingsfarge, men guri malla så befriende å se noe annet enn baaare råååsa!

Kjøpte bursdagspresang til fadderbarnet mitt på straks 1 år. Korallfarget strikket tights og korall genser. Kommer til å passe henne godt. Hun har mørke farger i både hår og hud, så det blir nok bra.

 

Så kjøpte jeg et oppmuntringsgavekort på en kafè med avdelinger flere steder til ei venninne. Hun er syk nå, og resten av familien har vært syke hele høst og vinter. Så selv om jeg egentlig ikke hadde råd, så fortjener hun det bare så innmari. Håper hun og mannen kan ta seg en kafè-tur alene en dag snart da. Sender det i posten til dem imorgen.

 

Angående vekt Happy så går jeg IKKE for å slanke meg nå altså! Lover på tro og ære! Jeg tror uansett jeg har gått opp nå, og jeg er helt enig.. man SKAL jo gå opp når man er gravid. Jeg som deg trodde også at det var normalt å gå opp ca 10-12 kg.. siden alt tilsammen inni der veier jo endel. Men det stod nå det på denne siden jeg leste da, og jeg har heller ingen tro på at når jeg har født så veier jeg 10 kg mindre liksom. Hadde vært litt for snålt kjenner jeg. Men det er bare det at dette er en merkelig situasjon å være i. Har alltid gått opp i begge de to andre svangerskapene, derfor synes jeg det er litt rart liksom.

 

Jeg klarer nesten ikke å vente på å bake de skolebollene jeg altså dere! Planen var å bake torsdag, men lurer på om jeg bare MÅ bake imorgen DEN DAG! :D

 

Noen som har noen lettvinte middagstips forresten? nesten så kjappe som å varme opp noe fra hermetikkboks liksom?

.. orker ikke tanken på å lage middag idag. Heeelt utslitt etter en dag på farten gitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker - ler litt av full nedtelling... Jeg hadde også store planer for 17. mai i fjor. Hadde fin kjole klar og alt, siden det falt på uka før planlagt keisersnitt og jeg skulle være i uke 37. Men, neida... Vi feiret 17. mai med å reise fra barsel med knøttlille :) Tiden går fort når man har det artig vettu - hahaha - hvis du ikke slutter å være kvalm snart, så kommer vel du også til å ønske deg noen ukers rabatt...

Utrolig mye fint du har laget tidligere Ønsker. Leste og leste på bloggen din. Jeg beundrer de som klarer å bli venn med symaskinen, for det er virkelig mye fint man kan lage. Jeg er mer venn med hammer og spiker, og kan godt lage møbler til huset, men symaskin....grrrrrr... Vi tåler ikke synet av hverandre.

 

FruLS - hvordan gikk dåpen? Inspiserte invitasjoner og bordkort på bloggen din. Flinkis er du, det så kjempefint ut! Jeg likte at du beholdt "temaet" fra invitasjonen videre inn i bordkortene.

 

Camillok - så bra at Leon finner døgnrytme av å gå i barnehage. Blir nok heftig mye stimuli i løpet av dagen, så han trenger vel litt sorteringstid på natta. Og det gjør jo ingenting om han tar med seg de gode vanene inn i helgen også ;) Godt å høre at du er i gang med jobb, og at du foreløpig ikke jobber deg ihjel. Håper jeg kan si det samme om fem-seks uker...

 

BMI ja... Jeg er litt motsatt. Har BMI som er godt innenfor normalvektig, men hvis jeg bikker over 22 ser jeg litt småtjukk ut. Sikkert fordi jeg lagrer alt på magen, og så kommer stankelbeina under og ser litt malplassert ut. Har beinbygningen til en spurv, så jeg kan ikke ha så mye fyllmasser rundt... :) Har gått opp 200 g etter jeg sluttet med løpingen. Håper å starte opp igjen snart, for appen kjefter og smeller annenhver dag. Får nok gått noen skiturer i vinterferien håper jeg :)

 

I dag var vi i byggemøte for å bestemme tak, panel, dører, gulv, trapp og sånne ting som jeg ikke helt er klar for å avgjøre enda. Kjøkken og bad fikk vi forhandlet oss til en "sum" i pristilbudet, så får vi justere opp eller ned alt etter som vi vil ha det. Nå må vi vente tre uker før vi får pristilbud. Frykter det kan bli dyrt! Men enn så lenge lever jeg lykkelig uvitende i min lille husboble ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen! Sitter på taekwondotrening med prinsen. De er så skjønne i hvite pyjamaser og med forsiktige spark. Blir ikke akkurat skremt foreløpig, men det kommer seg nok. Lille keiser krabber maraton. Han har krabbet hele gangen i Haukelandshallen frem og tilbake. Vet ikke hvor langt det er, men et par håndballbaner på kryss og tvers. Så fornøyd med varmekabler i gulvet :) håper han krabber leeeeenge før han begynner å gå, for det er så søtt å se på. Og det synet da... Plukker opp det minste rusk for inspeksjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smelt, det hørtes ut som et deilig syn Krølle :)

 

Her har jeg hatt min første dag med innkomster og mottak, alt føltes rimelig kaotisk ut i hodet mitt. Noe jeg overhodet ikke er vant til, pleier å ha stålkontroll jeg! Får skylde på mange mnd hjemme, det er liksom ikke helt system i toppen! I sysakene derimot var kontrollen veldig god, sydde et sting i hodet på en pasient i dag og det gikk glatt... Har visst holdt på mer med håndarbeid enn papirarbeid siste året ;)

 

Rart å komme hjem så sent, var hjemme kl 18 - og da fikk jeg gå før pga amming. Sliten etter dagen i dag og kjenner jeg gleder meg til jeg kan legge meg!

 

Taekwondo ja, tipper det blir karate her siden pappa'n og onkelen holder på med det... Tiden flyr fort frem mot den tiden :)

 

Vet ikke helt hva som feiler lillegull, men han er litt ute av lage. Tisser lite også... :( kanskje det bare er at mamma plutselig er borte omtrent hele dagen? Ikke noe feber, men spiser lite og drikker lite. Spiser forholdsvis godt når jeg er kommet hjem på ettermiddagen. Prøvde å gi litt flaske etter kveldsamming i tilfelle jeg har for lite melk, men det ville han i hvertfall ikke ha....

 

Nei, litt strikkings nå, så er det senga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes utrolig kos ut krølle.. synet av lille keiser som krabber rundt. Pass på å montere mopp på ham hjemme, så kan han bidra med vaska.. haha :D

Ja, vet alt om at det kan bli dyrt med hus! Her har det sprukket litt allerede;) Men det skal gå greit nå. Vi gikk gjennom budsjettet på nytt og har lagt til litt ekstra. Nå har vi endel til møblering, lamper, tepper, gardiner osv, og det hadde vi ikke satt av til før vi tok lån. Så det er vel der + litt til at vi sprekker da, så det er ikke mer enn galvgæærnt altså.

Likevel så er det jo flere rom i gamlehuset som står igjen og skal pusses opp, og mannen vil helst bygge på større og ny stue samt en diger garasje.. og vi har snakket om et hage"skur".. ganske stort sådan. Men jeg tenker at vi får ta èn ting av gangen. Først må vi nyte det vi får, og ikke bare hige etter mer.. og det er et kjempestort løft det vi gjør bare nå!

Så synes jeg vi skal ta rom for rom, og forsøke å få gjort ivertfall resten av huset innen en par år, så skal jeg være fornøyd.

 

Camillok.. du tror ikke det at Leon er litt uttafor er fordi det er litt skifte av omgivelsen for ham da? at det bare kanskje har blitt litt mye akkurat nå? men du.. skjønner ikke dette jeg. Leon går i barnehage?.. men når skal pappaen ha permisjon? han får jo 3 mnd. han også?!?

Så artig å høre om hverdagen din:) Hihi.. sysakene i orden ja. Så NÅ skjønner jeg hvorfor alt du har sydd som du har vist på bloggen er SÅ fine! Hahaha:)

 

Så du hadde litt planer for 17.mai ifjor du da krølle?:) jeg har derimot ingen planer.. for jeg har skjønt at jeg nok da er aaaltfor stor, og går jeg i tog da så tror jeg fødselene settes igang. Og det vil jeg ikke, skal ha planlagt keisersnitt jeg jo!.. bare tre uker senere! Tre uker høres kort ut nå forresten.. men når jeg er "der", så føles en uke som en måned. Husker det med skrekk og gru gitt.

Husker godt Babysyk på slutten også, og kjente meg veldig igjen. Får ikke sove pga rastløse legger, vond rygg, ingen god sovestilling, våkne hver gang man skal snu seg fordi det er et kjempeprosjekt( våkne hver gang jeg snur meg om natten har jeg jo faktisk gjort denne gangen i flere måneder allerede!). Husker halsbrannen med gru!

Denne gangen er jeg veldig heldig som bare får halsbrann når jeg drikker cola eller kaffe. Utrolig deilig!

 

Nå skal jeg strikke litt her. På dressen er jeg nå ferdig med begge beina, strikket dem sammen + kilen mellom beina og begynner på rompa nå straks. Jeg synes kanskje at beina ble i overkant vide, men det er ok. Gjør ikke noe vesen ut av det, dressen blir nok litt stor uansett. Men kjekk som kjøredress da:)

 

Har forresten kjøpt en bunke hvite barnekleshengere på Åhlens. De har rosa og blå også, og vesla har fått noen i rosa.

Jeg har lyst til å dekorere disse hvite hengerne, male dem med litt prikker, striper eller lignende, sette en sløyfe på kanskje, ja pimpe dem opp litt altså. Har kjøpt materialer til å lage et klesstativ som jeg har lyst til å snekre litt på til sommeren og male det hvitt. Det skal ligne på dette som inspirerte meg:

http://www.babazar.no/products/toystativ-barn-oliver-furniture

og henge frøkna sine kjoler på det.

Rommet er jo 14 kvm, så det skal være plass til det der. Må bestille tapet snart forresten, så er det klart. Skal lage et babyrom-inspirasjonsinnlegg på bloggen etterpå, så da ser dere hva jeg har tenkt for slags stil der om dere vil.

 

Her skinner solen, jeg skulle mer enn gjerne ha vært hos deg og joinet deg på skitur idag krølle!, men skiturer får rett og slett vente til neste år for mitt vekommende;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gikk dåpen fruls? håper dere hadde en fin dag! var inne og tittet på bordkort/invitasjoner jeg og, og de så utrolig fine ut :)

 

haha, ser for meg at du kjører på med hardangersøm og korssting på pasientene dine nå jeg camillok ;) tipper Leon bare savner mamman sin! har tenkt på det i det siste at det blir utrolig rart å begynne å jobbe igjen (jeg begynner ikke før i slutten av juli så er fortsatt leeeenge til!) og ikke minst for lillesnuppa! godt hun skal henge med faren sin i tre måneder før det forhåpentligvis blir barnehage! nå har vi søkt plass, kommer til å gå rundt å være spent på om vi får plass helt til august jeg...

 

 

hihi, så herlig med taekwondo med en gjeng små skolegutter krølle! og flinkeste lille keiser! du skal se han blir en racer til å hjelpe mor med husvasken etterhvert ;) spennende å vente på pristilbud! dere får bare drømme nå som dere kan :)

 

bra tips om barnekleshengere på åhlens ønsker! det har jeg tenkt at vi trenger flere av så skal jammen ta meg en tur ned til byen en dag og kjøpe! og det barneklesstativet var veldig fint! skulle ønske vi hadde plass til noe sånt, men rommet som skal bli lillesnupp sitt er på størrelse med en skoeske :P gleder meg til å se barneromsinspirasjonsinnlegg (puh! det ble et langt ord...) for vi skal i gang med å pusset opp barnerommet nå! har kjøpt inn gulv, også ryddet mannen alt ut (flinke mannen :) ) men så ble jeg syk for et par uker siden og fikk aldri ryddet ut mine ting av skapet, så glemte vi litt av hele greia og nå er rommet på mysisk vis fyllt opp med rot igjen...men vi skal i gang i løpet av uka med litt riving! mannen klarte å uttale at grunnen til at det blir så rotete hos oss må være at vi har så lite oppbevaringsplass! haha, vi har tre stooore boder i kjelleren (selvfølgelig smekk fulle med ting og tang) og alt annet har egentlig sin egen plass...så jeg prøvde forsiktig å si at grunnen er nok at vi ikke er så flinke til å rydde ting tilbake etter at vi har brukt dem...tidligere i dag ryddet jeg fem (!!) glass fra stua og inn på kjøkkenet, og vi er bare to stk som drikker av glass her i huset, ikke har jeg hatt besøk på en stund heller...

 

må ta fatt på litt mer rydding her ser jeg, får besøk av min svigerinnes svigermor etterpå (om noen skjønte) hun har visst strikket noe til lillesnupp og har sååå lyst å hilse på! så bakte brownies i går, må nok ta en liten smak til lunsj å sjekke at de fortsatt er gode ;) kanskje sette meg på balkongen i solskinnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefint stativ til å henge klær på Ønsker! Men jeg lurer litt... Skal det stå fritt i rommet? Blir det ikke litt støvete da? Eller tenker du å plastlegge hver enkeltkjole? Jeg har ikke så mange kjoler å finne plass til, men vi har planlagt den ene kortveggen på hvert av barnerommene som skyvedørsgarderobe. Burde bli plass til det meste innenfor der...

 

Kvelden i går ble brukt til trappejakt. Vi har funnet en som vi liker begge to. Blir kun én trapp inni huset, og den går rett frem. Vi går nok for hvit under og eiketrinn oppå. Har veldig lyst på glassrekkverk, men er litt usikker på om det går, siden trappen kommer opp mellom to vegger i andre etg. Ser for meg at det kan bli et lite helvete å tørke støv i den halve cm mellom veggen og glassrekkverket. Dyrt er det også. Så kanskje vi ender opp med sånne metallspiler. Kan nok ikke ha sånne som går landsmed trappen oppover, for de ser ut som det er plass til diverse barn mellom... Link til trappen er her :

 

http://www.mestertrapp.no/modeller/item/39-vertum

 

Ønsker, jeg synes også de beina ble litt ballongbukse, men det ble helt ok utseende til slutt. Trenger ikke bekymre deg over at du må legge den bort pga at den strammer over lårene i allefall ;)

 

Karate Camillok - det var egentlig det prinsen ville være med på, men det er et ganske stort taekwondomiljø i byen her, så da tenkte vi det var bedre å dytte han i gang der. Han storkoser seg, og har faktisk fått merkbart bedre konsentrasjon, enten det nå er taekwondo eller bare alderen som har gjort sitt :)

 

Stakkars lille løve. Han er ikke bare litt for opptatt til å spise om dagen da? Hos oss går det veldig i bølger, spesielt med prinsen. Han kan gå en uke hvor han lukter på frokosten, kommer hjem med matpakken og spiser en skje av middagen. Så snur han tvert og spiser toknekkebrød til frokost, klager over for liten matpakke, og skraper gråtende etter tredje porsjon middag. Sistnevnte skjer gjerne i forkant av at han bestemmer seg for å vokse fem cm sånn at han får nye klær ;) Ellers kan han ha vondt i ørene sine. Ikke alltid de får feber da, før trommehinnen eksploderer...

 

Bare to dager igjen til vinterferien nå! Gleder meg som en unge :) Kan ikke huske sist jeg hadde vinterferie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke så fort når jeg skriver litt innimellom lekingen her, så der var det jammen sneket seg inn et innlegg fra Happy. Du lager jammen mye godt! Brownies ja... Nammi :) Her er det lite godis å spore. Etter vi begynte med handling bare en gang i uka, er det lite knask til mor på ukedagene :( Har jo eple, appelsin og gulrot da, men det er liksom ikke helt det samme som smågodt ;)

 

Koselig med besøk da! Lille terror sine sovevaner gjør at vi har isolert oss litt på hverdagene. Jeg må rett og slett prioritere å sove når terror sover. Ellers holder jeg ikke til barnetvtid en gang... Terror prøver så godt han kan å blidgjøre sin gretne mor om dagen. Siste nye er at han drar meg i buksebeina, smiler og sier "mamma" med sin søteste stemme. Grrrr... Jeg biter på hver gang vettu... Blaut som en fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, nå sover mini, uten hjelp av pupp eller trilletur! De siste par dagene har han vært avhengig av det for å få sove på dagen. Syns så synd på han når han blir så overtrøtt at han ikke vil noen ting. Og når han ikke vil ha pupp heller, DA er det ille!! :) Nå sover han i kurven, selv om den er alt for liten egentlig. Vogna står i bilen pga oppussing i gangen.

Jeg var hos mamma og pappa fra mandag til igår, kom hjem sent igår og fortet meg inn her og lese! Nå husker jeg jo nesten ingenting av hva dere har skrevet da....Får prøve så godt jeg kan.

 

Ønsker, kan du ikke male/spraye den kranrekka hvit da? Syns den høres veldig kul ut å ha på badet!!!

Det klesstativet var veldig fint :) Ser for meg å henge de fineste kjolene hennes, så blir det litt pynt også. Vi har heller ikke plass til sånt. Gleder meg til å se innlegget om babyrommet.

Misunner deg ikke formen fremover, men når babyen er ute så er det veldig fort glemt da, heldigvis!

Stor dress gjør ikke noe, tipper den blir kjempesøt på. Da blir det ikke for trangt hivs hun har kjole under heller.

 

Camillok, hehe, tipper pasienten med stingene ble ganske stolt hvis du utfoldet deg kreativt :) Du kommer nok fort inn i papirarbeidet også, og snart kan du ikke huske hvor treigt det gikk i begynnelsen. Huff, stakkars Leon, men jeg sier som Happy jeg. Håper han snart blir bedre. Men du har inntrykk av at han trives i bhg? Så det ikke er derfor? Vanskelig når de ikke kan si hva det er.

Økonomi er vel et ømt tema i flere hjem. Veldig bra at mannen har blitt i bedre humør, og tar økonomipraten litt lettere. Vi kommer inn i en dårlig periode, for dumme meg har glemt å levere skattekortet! Sånt blir man ikke rik av. Det er jo nå vi trenger pengene, ikke til neste år! Så nå har jeg kjøpestopp på alt unntatt det vi må ha!! Utrolig kjedelig!! Godt jeg har stort garnlager.

Hva slags avdeling jobber du på forresten? Trodde det var enten kirurgisk eller medisinsk i turnus jeg, men jeg er ikke helt oppdatert på det der. Er det sånn at du jobber på en avdeling, og i mottak? Dumme spm her nå, men men.

 

Happy, brunkollen!?! Må innrømme at jeg ikke har hørt om den før. Er ikke superkjent i turområder. Har aldri vært noe turmenneske. Men idag ser jo ut som en super dag å gå tur dit. Sola skinner ihvertfall her :)

Hehe, 5 glass ja. Jeg starter dagen med å rydde alt av glass og tallerkner fra stua. Samboer har ikke vett på å rydde bort på kvelden.

Så gøy med oppussing av snuppa sitt rom :) Hvordan har du sett for deg at det skal bli? Tapet, farge på vegger? Noen spesielle møbler? Spennende. Vi har ikke gjort noe med mini sitt soverom, for samboer bruker det til å lese på. Rommet er utrolig kjipt og nakent!! Vi har ikke fått opp rullgardin eller gardiner heller!

Mmm, brownies! Det er godt! Hadde dilla på det en periode, så da laget jeg det veldig ofte, og ble litt lei. Men det er en stund siden nå. Håper jeg klarer å holde meg til helga før jeg lager det! Så gøy med strikket gave :)

 

Krølle, fikk et søtt bilde av lille keiser :) Han er sikkert kjempegod der han krabber. Hehe, og ser på bøss :) Nåhh Og store keiser som er så tøff. Syns det høres tidlig ut å begynne med taekwondo, men det er vel da de begynner :) Ser egentlig for meg at store keiser er litt stille og forsiktig jeg, fornuftig. Stemmer det?

Utrolig kul trapp. Ser litt ut som den henger i løse luften. Hadde passet veldig bra med glassrekkverk, men ja, det skal jo være praktisk også, ikke bare pent! Og de på langs er jo å be om hjerteinfarkt når en av ungene klatrer utfor der!

Har dere bestemt dere for eikeparkett? Det burde jo være likt som i trappen, så om dere plutselig endrer parketten, må dere huske trinnene også da :) Tipper jeg kunne tabbet meg ut der!

 

Vi har fått ny parkett i gangen. Det gikk bedre enn forventet. Bare en glippe som samboer har gitt beskjed om. Samboer var tømrer før han begynte å studere. Han er supernøyaktig og vet hva man kan forvente så jeg tror de kommer til å bli dritlei av han etterhvert!! Maleren skal også fikse noe greier, men kommunikasjonen innen firma er ikke så bra, så han hadde ikke med riktig materialer. Veldig glad samboer er hjemme idag og kan si hva som skal gjøres, for jeg hadde nok ikke klart å diskutere meg fram til det. Han begynte nemlig å sparkle noe feil og jeg hadde nok bare tenkt at det er vel sånn han gjør det.

 

Litt mer fra Krølle der ja. Hehe, godt at han prøver å blidgjøre deg da, tenk om han ikke hadde gjort det :P Han høres jo skjønn ut! Vi sov også dårlig i natt. Og nå har mini begynt å våkne ca 7.30 og vil ikke sove mer. Og så "prater" han såpass at jeg ikke får sove mer heller. Jeg har ikke sjangs til å sovne på den lille halvtimen han sover på dagen heller.

 

Og den slappfisken av en samboer, han sover nå. For stakkars, han har sovet så dårlig de siste dagene! Han har sikkert det, men jeg har jo holdt på sånn en stund, uten at han har vist noen medfølelse. Jeg sa istad at snart kunne han ta mini en morgen så jeg fikk sovet ut også, men det ble ikke enda ga han beskjed om. Og ikke får jeg dra til mamma og pappa så mamma kan ta han en morgen heller! Men da burde han jo ihvertfall stilt opp selv!!! Arghhh!!! Ok, det er jo mange som har det mye værre enn meg, mini sov jo hele natta til han var 3 mnd, så egentlig kan jeg ikke klage. Men jeg blir lit provosert når han ikke skjønner at jeg er trøtt i blandt, og ikke gidder hjelpe til!!! Mannfolk altså! Nei, jeg får tenke på noe annet.

 

Ja, Happy, de sokkene, det er ikke vanlige sokker, de strikkes fram og tilbake, så jeg kan ikke skryte på meg noe avanserte greier! http://web.archive.org/web/20070504222828/http://knitgirlinorway.blogdrive.com/archive/481.html

Om du skal strikke med magic loop anbefaler jeg å strikke bare ett erme av gangen første gang, for å få inn teknikken. Da er det ikke så hokus pokus, og jeg tror det skal gå greit med mønsteret også. Eller så kan du jo bytte til settpinner når mønsteret begynner.

 

Vognteppe høres lurt ut, og så skylder jeg på deg Happy hvis jeg angrer :) Er forresten dette jeg hekler, http://strikkeprinsessa.blogspot.no/p/tutorial-slik-hekler-du-et-lappeteppe.html

 

Nå blir det langt innlegg her. Sånn går det når mini plutselig bestemmer seg for å sove lenge. Tror han har sovet 1 time nå! Jippi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, dåpen til FruLS (sin snuppe), var ikke det neste helg da? Eller går tiden så fort at vi allerede har passert neste helg? Hjelpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk - du har helt rett i at prinsen er stille og rolig av seg. Det var en av grunnene til at vi ønsket han inn på taekwondo. Han er blant de yngste der. Oppstart egentlig fra syv år, men vi gjør som barnehagen og kaller han syv år det året han fyller syv ;)

 

Grrrr, jeg hadde kaldkvelt samboeren din Babysyk... Vi deler heldigvis på nattevåk og tidlige morgener. Det er jo faktisk en viktig jobb å stimulere småbarn i lek også, ikke bare overleve gjennom dagen hjemme... Og uten søvn blir det lite mat til lillegullet!

 

Ønsker - utrolig mye fint du har tenkt ut til barnerommet! Du har jo skikkelig magasin-stil. Ganske forskjellig fra hvordan det blir hos oss, men morsomt å se at man tenker forskjellig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... jeg er nok enig med krølle i det Babysyk. Jeg hadde kvelt mannen min også dersom han ikke hadde tatt sin del av ALT som hadde med barna å gjøre! Jeg HAR faktisk gitt ham et aldri så lite skyv ut av senga før jeg fordi han var for treg til å reagere da vesla gråt inne på rommet sitt. Han påstår selv også at jeg en gang har sparket ham ut av senga fordi jeg var trøtt og syntes det var på tide at han tok litt ansvar. Vær bestemt Babysyk. Ikke sy puter under armene på ham! Du gjør deg selv en bjørnetjeneste, jeg lover! (desverre)

 

krølle-kul trapp dere har valgt altså! Jeg er enig med deg angående pleksiglass til rekkverk. Likte ikke stål jeg heller. Men det kommer til å bli sååå kult dette huset deres når jeg tenker på summen av det du har vist oss. To kjøkkenøyer, denne trappa, panoramavinduer osv, osv.

.. og tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger. Artig at du som velger en helt annen stil på ditt hus synes at det jeg velger til mitt er så fint:) Slik er jeg også, jeg liker det spesielt når ting blir gjennomført. Men jammen ikke så lett alltid det da. Ikke sikkert at jeg klarer det heller. Tror det blir fint og litt annerledes med en jenterom i hvitt og rødt da. Ikke bare rosa liksom;) Skjønner jo veldig godt at de som har èn jente liker og vil ha rosa da. Jeg ville jo det jeg også, men nå når dette blir tredje jenta liksom.. ja, fjerde når jeg regner med bonus-godjenta også selvsagt.. ja, da KAN det bli litt overdose rosa.. og lilla også faktisk :D

... og så er det ikke like lett å finne røde baby- og jenteting til rom, så må nok lete litt lenger og mest sannsynlig sy litt og fikse litt selv også. Men igjen, det er jo bare moro:)

Men magasin-stil altså? hmm.. vet ikke om jeg skal ta det som et kompliment altså.. hehe. Håper det var ment som det da, men. Jeg håper jeg klarer å finne opp kruttet til at det ikke blir som "alle andres" hjem eller som et typisk et man ser i et interiørblad. Prøver å finne en egen stil. Men jeg er ivertfall ingen slave av trender ivertfall. Som jeg ser mange blogger tidligere hadde englevinger, alle rom hvite, madonnaer og krusifiks, blonder overalt og shabby chic.. de fleste av dem har nå en røff og tøff betong-og industri-stil !! Det synes JEG er rart da, at man kan endre seg etter vinden sånn. Det har faktisk aldri jeg gjort. Joda, mye jeg kan like industri og liker veldig godt stilen.. men å endre hele huset mitt fordi det er en ny trend som kommer, det har jeg hverken råd til eller vil;)

 

Når det gjelder det klesstativet krølle og Babysyk, så ja.. jeg hadde planer om at det skal stå omtrent midt i rommet og ingen plast over klærne nei! Det blir nok ikke overfylt med kjoler tenker jeg, men. Likte så godt det stativet en gang, og lovte meg selv å forsøke å snekre det. Nå er det nok flere i huset av jentene som kan tenke seg et slikt et dersom det blir fint da, så får se hvordan det blir.. om noen må dele e.l.

 

Godt å høre at det at dressen jeg strikker nå har posebein ikke behøver å ha betydning for resultatet. Håper det! .. og du har jo absolutt helt rett Babysyk... da er det jo god plass til andre klær inni dressen:)

 

Hihi... Camillok.. kanskje er du så kreativ oppi hodene til folk når du syr. Korssting og hardangersøm.. jeg lo godt da jeg leste det, hvem det nå enn var som skrev det:D

 

Imorgen skal jeg på jordmorkontroll dere. Halv elleve:( huff, skal på den vekta da. Skrekk og gru gitt. Så tror jeg faktisk jeg må ta meg en tur til til flisbutikken og bestille de siste flisene, og dessuten må jeg kjøpe sparkelmasse og begynne å sparkle do.. og faktisk gangen også. Nå går det skikkelig unna her med tilbygget altså! Klarer nesten ikke følge med jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy... brownies hørtes knallgodt ut! Var det koselig med besøk?

 

3 fulle boder hørtes forresten veldig kjent ut;) Vi har en stappfull kjeller. Har prøvd å rydde og organisere der, kjøpe endel nye hyllemetere fra Ikea og slikt, men synes bare det hoper seg opp jeg:( Tror man nesten må ha en slik skikkelig opprydding og ta et garasje-salg eller legge ut på finn.no innimellom eller noe.

 

Spennende at dere skal pusse opp rommet til snuppa deres også da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker - med magasin mente jeg at du virker å ha en så flott gjennomført stil at du burde komme med i "vakre hjem" eller hva de nå heter disse bladene jeg blar i om dagen. Jeg digger når noen har gjennomførte hus. Og så drømmer jeg meg bort og later som om jeg tror på at jeg skal klare det samme en vakker dag ;) Men jeg er nok dessverre et håpløst tilfelle, som går etter "den var jammen fin" uavhengig av om det passer til resten av huset... Av samme grunn vil jeg ha eiketrinn i trappa pga at det er slitesterkt tre, uten tanke for om det passer til skifergulv i gangen nede eller lyst tregulv oppe. Så får vi se hvordan resultatet bli til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp oppdatering fra meg før jeg må jobbe litt videre... Vr på kontroll på KK i går og det var ikke akkurat oppløftende. Det viser seg at guttene mine mest sannsynlig har utviklet ttts, samme greien som knøttene til MaMi hadde. Størrelseforskjellen på de var blitt mer markant og fostervannsmengden var blitt mindre hos den minste. han så ut som om han hadde våtdrakt plå seg stakkars mens broren svømte i det åpne havet. Ny kontroll i morgen og da får vi vite om det blir tur til Hamburg for å operere. Kan heller oppdatere mer senere. Nå må jeg jobbe videre for å få ferdig noen notater til min avløser på jobb. Stor sannsynlighet for full sykemelding nå, så da må jeg få gjort det ferdig. :)

 

Jeg får heller komme sterkere tilbake med skravling over helgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...