Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå tror jeg at jeg er litt tilbake her hos dere igjen :)

 

FruLS, lenge siden sist! Spent på å høre hvordan det går med melkeøkingen? Var vekten til Malin bra nok på kontroll? Håper virkelig det :)

 

Camillok, gratulerer med tannfebesøk hos Leon :) Og så bra at det går bra i bhg :) Jeg syns du skal invitere turnusgjengen! Du kan jo lufte det litt for de. Kanskje de ikke har noe imot litt lang reisevei! De kan vel bestille maxitaxi på vei hjem! Om dere ikke skal på byen etter det.

 

Happy hadde jo skrevet, men nå husker jeg ikke hva det stod, og det er jo på forrige side..... Hmmm, tenke tenke! Heier fortsatt på deg og genseren! Du strikker jo mer enn meg da, du får trøste deg med det :) Er det lov å spørre hva du jobber med? Det første som slo meg var frisør, siden du skrev jentekollegaer.

 

Ønsker, så morsomt å se bilde av deg! Jeg har alltid sett for meg deg med lyst hår jeg. Selv etter at du skrev at du hadde farget det mørkt, ble jeg overrasket over å se ei brunette på bilde...... Ammetåka....

 

Dere er så flinke til å strikke at jeg blir helt misunnelig. Og Camillok, selv du med ny jobb. Reser! Håper jeg snart kan få ånden over meg!

 

Men akkurat nå har jeg bare skikkelig lyst til å bake boller. Har fått helt dilla! Får se hva dagen i morgen bringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for tann Camillok. Og så bra at barnehagen går bra!

 

Intervjuet gikk nok strålende Babysyk, ellers hadde de vel ikke brydd seg med å spørre etter referanser?! Krysser fingrene!

 

Jeg var å veide Malin på mandag, da hadde hun gått opp bare 190gr på 11 dager. Var tilbake igjen idag pga fysio på nakken så veide igjen. Hadde gått opp 115 gr på disse få dagene. Så det er jo kjempebra. Satser på vi er tilbake til normalen nå. Kjennes sånn ut ihvertfall. Og jeg er også oppe igjen på 60-tallet, så det er bra. Ang fysio er malin blitt mye bedre bevegelsesmessig men er fremdeles litt stiv. Så skal nå gå med henne to ganger i uken en stund for å tøye.

 

Planlegger dåp for tiden. Neste helg skjer det. Har hentet dåpskjolen, men må ha nye bånd på for de rosa båndene var vekke. I tillegg må den renses og luen blekes. Så får litt å henge fingrene i i helgen. Må lage bordkort også.

 

Har dere forresten hatt tale/sanger i dåpen?

 

Så deilig med bolledilla..og dere er så flinke å strikke. Jeg vet ikke helt hva jeg skal begynne med, så da har det blitt ingenting enn så lenge.

Men nå er mannen snart hjemme, har holdt teori for et kurs han skal ha i helgen. Så da blir han vekkreist hele helgen. I tillegg har han vært opptatt alle ettermiddager hele uken, litt kjedelig og lange dager for meg. Men er heldigvis snart over.

Endret av FruLS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ajaj, litt for sent i seng her... Men er så spent at jeg ikke får roen... Dropper fest nå i helgen, litt kort varsel og mannen har ikke noe sted å gjøre av seg. Kan ta det neste helg om ingen annen tilbyr seg.

 

Nei, trøtt nå :) krysser fingre for ny jobb babysyk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha, det var skivebom babysyk! det mest fancy jeg klarer med hår er å sette det i en hestehale så hadde nok blitt en veldig dårlig frisør ;) jeg jobber som avdelingsingeniør i en forskningsgruppe på radiumhospitalet. og siden medisinsk forskning er blitt et "jentefelt" blir det skravlings med jobbdamene :) er nok ikke mer enn 10-15% menn på vår gruppe (nå har jeg ikke regnet på det men tipper), og vi er over 50 stykker.... litt synd egentlig, tror det er veldig bra for arbeidsmiljøet med god kjønnsfordeling, men vi har veldig godt miljø hos oss med så mange damer uansett.

 

vi koste oss masse i går, men lillesnupp nektet selvfølgelig å legge seg til å sove, så måtte ta henne opp igjen. da var hun smørblid til vi gikk kvart over ni, så natta ble litt kortere enn vanlig. det gav selvfølgelig pottesur baby i dag.. også lurer jeg på om vi kanskje har økedøgn, skal plutselig spise hver andre time, og når jeg endelig har vent meg til hver 3.-4. time skjønner jeg jo ingenting når hun begynne å sutre etter to, så kanskje min feil med disse sure minene... har hvertfall fått henne til å sove nå :)

 

så bra med vektoppgang på både deg og Malin fruls! kan ikke være moro å gå å lure på om hun får i seg nok! 115 g på få dager er supert :) vi hadde ikke sang/taler i dåpen, men så gjorde vi hele selskapet veldig uformelt med tapas/fingermat, ingen bordkort. satset på at folk klarte å underholde seg selv og det gjorde de! høres ut som du har nok å gjøre med kjolen, jeg lot mamma ta seg av det jeg ;) tror hun var redd for at jeg skulle ødelegge den 100-år gamle kjolen med å vaske og styre med den så det var en vinn-vinn situasjon ;)

 

mmm...boller! det høres godt ut! kanskje jeg skal bake noe i dag...mannen skal jobbe sent i dag så her er jeg alene med lillesnupp hele dagen. spurte han i går om han ikke kunne ta henne med på jobb så jeg kunne sove litt etter en slitsom natt... det ville han ikke gitt :P

 

jeg synes også du skal gå for turnusfest neste helg camillok! fin måte å bli bedre kjent på å møtes utenfor jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vel blåst intervju Babysyk! Spennende at de spør etter referanser - det er jo vanligvis en god ting. Tror ikke de på jobben din reagerer noe særlig på at de blir referanse for deg. Det er mange som ønsker å skifte til en annen jobb etter de har fått barn. Kanskje man vil ha en jobb nærmere hjem eller barnehage, eller en jobb med snillere arbeidstider. Krysser fingrene for deg :)

 

Camillok - hurra for tann til Leon og jippi for at han trives så godt i barnehagen! Du har tydelig lagt et godt grunnlag for en trygg gutt :) har du forresten spist et duracellbatteri?? Strikke mens du er på kurs, og planlegge storfest rett etter jobbstart... Phu, blir helt svett jeg! Tipper jeg skal låse meg inne i en hule de første ukene etter jeg har startet på jobb... Og bare soooooove. Så bra at det går fremover med genseren, jeg gleder meg til å se resultatet! Jeg fikk litt strikkeånd over meg i går, så nå er jeg klar for ermene på lille keisers jakke. Liten strek i regningen at jeg ikke har strømpepinner i 4,5 så da blir det pause inntil videre. Kanskje jeg kan starte på buksa, for den skulle strikkes på tynnere pinner. Jakken ser forresten ut til å bli så stor at den nok ikke passer på noen år, men pytt sann. Da kan jeg lage en annen jakke også med god samvittighet :)

 

FruLS - så bra at du feiter opp lille prinsessen, og passer på deg selv også! Fysioterapi er nok bra for den lille, så blir hun myk og smidig til hun skal krabbe rundt. Og så slipper hun å få skeivt hode, og det er jo en fin ting ;) Kommer dere ut om dagen? Jeg tør ikke gå ut med vogn nå. Vi bor jo øverst oppe i fjellsidene her, og det er et tykt lag med is på vei og fortau. Det er strødd et par gruskorn noen steder, men det stoppet ikke meg fra å se ut som Bambi på isen i går da jeg skulle til bilen. Håper på litt regn før finværet i neste uke, så det kan bli bar vei igjen!

 

Ønsker - så kjekt å få se bilde av deg! Og så fine bilder da :) Skal se om jeg kan fixe et også når jeg en gang får laget meg en blogg. Vil ikke legge ut bilder av meg her. Lett nok å gjenkjenne her inne tror jeg... Og hurra for alle gode dager! Du får nyte det nå før strandet hval følelsen kommer... Vi var forresten hos en annen ferdighusprodusent i går. Det føles helt rart å begynne moderering av et nytt hus når vi er så fornøyd med det andre huset, men vi må nesten ha en plan B hvis det blir svimlende dyrt til slutt...

 

Lollo - bra du ligger i forkant og ordner deg hvile, så du kan ruge i ro og fred! Lurer forresten på om verden er blitt mindre... Min bror fortalte at han hadde en kompis som skulle ha tvillinger, og hvis jeg ikke tar helt feil, så er det dine tvillinger også! Hvis ikke dere er flere i området som har jente fra før av og venter eneggede tvillinger. Utrolig rart! Hva er sannsynligheten for det liksom? Blir nesten overtroisk av sånt kjenner jeg...

 

Happy - all min medfølelse for manglende søvn og skrikebarn som ikke vil sove... Kommer til å klikke en vakker dag hvis ikke lille skjerper seg snart her. Sover som et lite gull frem til ca fire. Deretter våkner han minst en gang i timen og skriker og skriker. Vil ingenting, bortsett fra å bli båret rundt til han sovner igjen. Har prøvd å la han skrike, men etter to timer og lys våken om enn noe gretten storebror og pappa også, plukket jeg han opp. Sovnet tretti sek senere... Sukk... Jeg prøver å nye småbarnsperioden, men kjenner jeg begynner å bli klar for litt større barn nå!

 

MaMi - så koselig at du stikker innom av og til! Sånne sutruser som meg trenger litt innspill fra sånne som deg som organiserer stor familie og attpåtil har overskudd til å komme hit :) Jeg er et skikkelig surrehue, så egentlig burde det nedlegges forbud mot at jeg får flere barn, men det er jo så koselig når de vokser til... Og nå bygger vi hus med eget soverom til i allefall tre barn ;) Hvert soverom blir 16,5 kvm, så det burde være plass til to og to på samme rom hvis det skulle strømme på med arvinger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe, Happy! Så feil kan man ta! Burde jo ha tenkt i de baner også! Nå er vi ganske mange i helsevesenet her inne!

Hvordan er radium som arbeidsplass? Jeg kunne jo fått jobb der også (hvis det hadde vært ledig stilling og jeg hadde fått jobben da).

Bra dere koste dere. Og at hun var blid når hun ble tatt opp. Kjipt idag ja, men hadde vært kjipere om hun var pottesur når du var borte! Må le litt når dere har økedøgn når hun spiser hver andre time. Her har jeg begynt å amme ca hver time, ihvertfall når jeg er hjemme :) Han har ikke tid til å spise så mye om gangen, så for å få litt sammenhengende søvn prøvde jeg det. Nå orker jeg ikke slutte i tilfelle han våkner ofte om natta igjen.

Teit at han ikke ville ha med snuppa på jobb!!! Litt avsvar må han ta! :P Hehe. Jeg er også alene til utpå kvelden. Han kommer vel hjem tidsnok til å lage pizza til Idol :) Syns det er litt deilig jeg da, men det er vel fordi han leser mye hjemme.

 

Men FruLS, de går vel opp litt i rykk og napp når de har blitt såpass store? Eller er det allikevel for lite? Får håpe hun fortsetter den gode trenden og går opp nok da! Du har vært kjempeflink og tålmodig syns jeg! Tror jeg hadde tatt vektoppgang for gitt hvis ikke jeg hadde hørt om ditt tilfelle. Du får følge magefølelsen din oppi dette også da, den er som regel mer riktig og ikke alle babyer følger "normalen". Men skjønner jo at du gjerne vil at hun legger rikelig på seg.

Du har litt å gjøre fremover skjønner jeg! Ikke slit deg helt ut da. Kaker kan du jo delegere bort :) Vi hadde ikke taler eller sanger. Samboer sa bare velkommen og hyggelig at dere kunne komme. Var jeg som ba han si det, sånn at han hadde bidratt også :)

Du har nesten vært alenemor du da. Og midt oppi dåpsforberedelser! Sier det igjen, ikke slit deg ut :) Og jeg anbefaler absolutt ikke de bordkortene jeg laget! De var fine, men tok jo kjempemasse tid!!! Har fortsatt litt redusert følelse i pekefingeren etter all klippingen :)

 

Latskapen har tatt over kroppen min idag! Tror jeg har mest energi på kvelden jeg. Men da tenker jeg alltid at det kan jeg gjøre på dagen..... Tror jeg skal sette igang med ringerunde, både referanser og barnehager..... Når man først setter igang tar det ikke så altfor lang tid egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt treig med skrivingen her, så det var kommet et innlegg fra deg Krølle :)

 

Morsomt at du snakker om å spise batteri! Tror du også har gjort det. Kanskje uten at du vet det! For jeg syns du har hatt utrolig mye energi til å ha vært nede for telling så lenge!!!

 

Manglende strømpepinner er en utrolig fin anledning til å prøve magic loop!!! Vet jeg har Camillok i ryggen :)

 

Så morsomt at Bergen-verden er så liten da :) Det skal jo litt til for at man har felles bekjente! Lurer på om det er flere av oss som oppdager det etterhvert :)

 

Nei, nå må jeg få gjort noe (annet) fornuftig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada Krølle, vi er ute vettu. På babysang mandag og tur med de damene onsdag, gikk til svømmingen tirsdag, var en tur på jobben igår. Men idag er vi bare hjemme. Heldigvis er de fleste gangveier og fortauer bare, men ellers så har jeg brodder liggende i vognen. Kanskje en idé?

Apropos liten verden så tror jeg at du Krølle vet hvem ene venninnen min som har fått baby nå er. Hun jobber som anestesisykepleier på HUS.

 

Joda Babysyk, litt rykk og napp går det nok m veksten, men tror vi hadde noen dager med litt lite melk. Med "normalen" mente jeg min følelse av mengde melk, og ikke vekstkurver.. Drikker ammete på tredje dagen nå, men merker egentlig ikke så stor forskjell.

Alenemor ja..føles litt sånn også innimellom. Etter litt tydelig hinting kom mannen hjem med "helgekos-pakke" til meg da. Et Woman, Mamma-blad, en gulrotkake, en pose Freia Klassikere, og Kon-tiki på dvd. Filmen og halve sjokoposen ble konsumert i armkroken til mannen igårkveld. Han sa han syntes han måtte være litt snill med meg.. *smelt*

Skal bare lage en kake selv til dåpen da, men mesteparten av maten (tapas/koldtbord). Heldigvis er det mannen som er best på kjøkkenet så jeg kan konsentrere meg om det jeg liker best: pynte bord! Skal ha "scrapping"bordkort så tror det går rimelig fort. Vi er bare 15 pers så..

 

Men nå våkner malin etterhvert..

 

Håper første skikkelige jobbdag gikk bra Camillok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjo ho :) Er hjemme med sykt barn idag og har fått anledning til å vaske huset ordentlig :) Er så godt å starte helgen med reint hus. Ene knøttet med over 39 i feber, så ingen barnehage idag, men snuppene leker da like greit på gulvet uansett her hjemme :)Er ganske godt å være hjemme på dagtid igjen ;) Savner permisjonen min jeg, men vil ikke ha flere barn og gå gjennom svangerskap og fødsel og babytiden. Vil bare være hjemme med de jeg har.

Sukk, nå står knøttene sammen med vinduet og "skravler" og ler til hverandre. Er så herlig å se på. Så ja, Ønsker, mye moro med tvillinger. Og de har så god glede av hverandre :)De koser på hverandre og er bare så skjønne :)

 

Eldstejenta er kommet tidlig fra skolen idag, de hadde karneval der. Og siden de har hatt om gresk mytologi ville hun være en gresk gudinne. Så igår satt vi å klippet opp et laken som vi fikk svøpt rundt henne. Hun er ganske kreativ blitt, store jenta mi ;) Mellomste ville være prinsesse igjen etter noen år med andre kostymer. Fordelen med mange barn er at man får jo en del kostymer liggende og kan variere litt.

Igår hadde vi karneval i bhg. Knøttene var henholdsvis marihøne og liten tiger. Kjempesøte, dog ikke helt sikker på hva disse rare klærne var ;) he he

 

Vel gjennomført jobbintervju Babysyk. Jeg har også lyst til å skifte litt beite, men har foreløpig bindingstid til kommunen jeg jobber i. Vurderer å ta litt fag slik at jeg kan jobbe i skole også etterhvert. Kjenner meg litt klar for å prøve noe nytt for å skaffe meg mere alsidig erfaring. Men må ha det faglige på plass slik at jeg ikke går ned i lønn, det er nemlig ikke aktuelt. Ikke med fire unger ;)

 

Blir skikkelig fint huset deres Ønsker, og det var et veldig pent bilde av deg. :) Jeg suger til meg alle tips hvis vi kommer oss videre med bygging etterhvert vi også. Hvis ikke må vi selge og flytte, men det har vi absolutt ikke lyst til. Men vi har for lite hus nå, med tanke på hvor mange vi er.

 

Nei, nå kom det jaggu en mistenkelig odør. Må visst skifte litt bleier nå. :o

 

Ha en fin helg dere. Vi sender de store på hytta med farmor og håper på rolige sovende barn her hjemme :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresk gudinne hørtes supert ut :)

 

Jobben gikk veldig fint i dag, var med overlege og gikk visitt, skrev et par epikriser og fikk orientert meg omkring. Etter lunsj var jeg med på poliklinikk - må si at det igrunn føltes akkurat som det gjorde som student, men nå får jeg i hvertfall betalt :) alle virket veldig hyggelige og villige til å lære bort. Første dag med mottak på tirsdag, det er visst stress... Så inntil det an jeg ta livet med ro...

 

Tror det blir fint med jobbing jeg, føles godt å være litt nyttig igjen :)

 

Nå skal jeg lese litt bok og ta en tidlig kveld. Har ikke energi til å skrive mer akkurat nå jeg... Ha en super helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ånden over meg etter forrige innlegg, så nå er bordkortene ferdig. Skal få lagt ut bilde på bloggen. Fort gjort når jeg først var igang, og utnyttet den timen(!!!!!)mannen var hjemme før han dro på fjellet. Dro på jakt etter bånd til kjolen også, men fant ikke rett farge og bredde så må lete litt til.

 

Nå sitter jeg og ammer trollungen min og ser på idol. Middag har vi glemt å handle, så det blir vel yoghurt med musli..var visst tomt for brød også gitt..fantastisk å være "alenemor"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes jo ut som en god middag. Huff da FruLS! Sender deg gode tanker. Men du får vel handlet i morgen, så du får i deg litt mer mat? Du får se fram til at det er din tur til å dra bort en helg og han være alenepappa.

Så flink du har vært med kortene! Gleder meg til å se bilder! :) Tipper de ble kjempefine!

 

MaMi, god bedring til syke knøttet! Var jo "hel i uhell" da, så du fikk være hjemme en dag. Skjønner veldig godt at du vil være hjemme lenger! Men du er jo også veldig heldig som kan være med de i arbeidstiden din da :)

Ekstra utdannelse og 4 barn, syns du er utrolig god jeg! Hjelpes! Det er godt gjort å bare tenke i de baner med så små tvillinger og 2 litt større! Supermamma!!!

Så morsomt at hun ville være gresk gudinne :) Og knøttene hørtes jo kjempesøte ut. Hihi :)

 

Camillok, så bra første arbeidsdag gikk fint! Syns det høres ut som du har fått gjort veldig mye første arbeidsdag! Du blir kastet ut i det :) Er det bare dagvakter nå først eller? Hvor lenge er det til vakter? Må le, nyttig?!?!? Du har jo vært kjempenyttig hele tiden i permisjonen også, du har jo vært helt nødvendig for Leon :) Men skjønner hva du mener!! Kanskje jobbingen fører til mer gåing også? Og vektreduksjon :)

Hva tenker du ang prøving nå da? Det går fint i forhold til turnus, men du bør vente (var det 2 mnd) pga vaksine. Tror du at du venter de 2 mnd og så kjører på eller? Vil tro du er litt lettet etter å ha funnet ut at det ikke blir noen problemer mtp jobb og graviditet :)

 

Jeg har ringt rundt til barnehagene rundt her. Herregud, vi får ikke barnehageplass i nærheten, det er helt sikkert! Tror vi er ganske heldige om vi i det hele tatt får plass! Det er jo helt håpløst!!! Tror nesten ikke vi hadde fått i nærheten om mini var født rett før 31.august heller. Søskenpri, nabolagspri, ditt og datt pri. Håper det ser lysere ut for deg i Oslo Happy. Og FruLS! Det lukter hjemmepassing på mini. Da er det bare å krysse fingrene for at samboer ikke har så mange dager på skolen til høsten, så kan han være med mini noen dager. Og jeg kan gradere permisjonen og være hjemme når han er på skolen.

Bare krysser fingrene for den jobben. Fikk veldig godt inntrykk av avdelingen når jeg var der. De gjorde endel sosialt sammen og det var god spredning i alder. Og egentlig ganske mange gutter/menn til å være et "kvinneyrke".

 

Jeg har funnet noe jeg vil strikke..... en gang....

http://nosteblogg.blogspot.no/2012/12/adventstipset-3-helg.html

Og to sånne til å ha på en benk i gangen http://www.bohus.no/tekstiler/pynteputer-og-stolputer/pynteputer/oslo-pute/ med dette garnet http://www.garnstudio.com/lang/no/dropslovesyou.php?id=3 og noen billige puter fra IKEA, da blir de ganske mye billigere enn de på bohus.

 

Nei, må tilbake til sofaen :)

Ha en finfin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

all medfølelse med litt for tidlig våken lille keiser krølle! kl fire er IKKE morgen, det er midt på natta!! skjønner det er vanskelig å nyte du, tenkte på det her om dagen at "nå må jeg nyte disse dagene, jeg vet jo at jeg sikkert kommer til å savne det", men klarer ikke helt å storkose meg når jeg har hylebaby hjemme jeg heller. godt hun glimter til og er innmari søt innimellom :)

 

babysyk: jeg er ansatt på universitetet og har bare radium som arbeidssted så har ikke noe "forhold" til OUS forsåvidt, også er jeg på institutt for kreftforskning i det nye, fancy bygget... :) men har inntrykk av at de som er ansatt på sykehuset er fornøyd, og vi har en studiesykepleier som har jobbet på radium siden tidenes morgen omtrent på ulike sengeposter og tror hun har vært veldig fornøyd. men bygningsmassen til sengepostene er jo hauggamle og skralle... har vært borte på patologen et par ganger, og er ganske sikker på at det finnes spøkelser i gangene der! :P krysser fingrene for at du får jobben :) får du svar i løpet av neste uke eller trenger de lang tid?

 

du er så effektiv fruls! blir helt svett av å tenke på alt du rekker :) kjenner til slike spennende middager. jeg endte opp med tacorester fra forrige helg som jeg hev i meg med hylene lillesnupp på fanget... ikke mye til middagsro i dag nei. så de har newborn-settet til tripp trapp på salg på babyshop nå så tror jeg skal investere i det, litt sent men blir sikkert brukt til nestemann tenker jeg! hun nekter å sitte lenge i vippestol og vil helst sitte oppi tallerkenen når vi spiser så håper det kan hjelpe å få henne opp i riktig høyde.

 

høres ut som en fin dag på jobb camillok! så godt med litt rolig innkjøring når man har vært ute av gamet en stund!

 

det var kreativ storejente mami! tipper hun var kjemepfin : gleder meg til min lille frøken kan være med på karneval, jeg elsket å kle meg ut da jeg var liten så håper hun liker det og, men det gjør vel alle unger :)

 

her var det plutselig bråstopp i spisingen i dag, og soving... istedenfor bestemte lillemor seg for å holde skrikekonsert av og på i et par timer. heldigvis kom mine foreldre innom for å se på det skjønne lille barnebarnet sitt så jeg fikk noen voksne å snakke med, hadde blitt gal hvis jeg bare skulle sett ganen og drøvelen hennes hele kvelden... etter nesten fem timer uten mat fikk jeg lurt inn puppen, så håper hun spiste såpass godt at det blir noen timer søvn på mor! og det minner meg på at det er på tide å finne senga! har litt lakenskrekk for tiden...men nå skal jeg få med meg hvem som går videre i idol så er det rett i loppekassa!

 

håper dere får en flott helg alle sammen! kos deg alene med Malin fruls, og tenk på at nå skylder mannen deg noen alenetimer/dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, Krølle, nå ble jeg veldig nysgjerrig her.... Spurte mannen om han kjenner noen med en søster som er lege, men han var veldig usikker. Vet om en annen i Bergen som er gravid med tvillinger, men hun har to gutter fra før. Er nok sikkert flere vil jeg tro, men det kan jo være at vi faktisk har felles kjente... Jeg kjenner hvertfall en bioingeniør på Haukeland, men er usikker på om han er på samme avdeling som deg, FruLS. Forresten så høres det helt ut som meg på en alenemordag.. Glemmer middag og tar det som finnes i huset. Nå må jo vi være flinke å alltid ha brød, melk og middag i hus siden lille spiser det samme som oss. ;)

 

Krysser fingrene for at d får jobben, Babysyk. :) bhgplass er noe drit å bekymre seg for, men det høres jo t som om dere har en plan om mini ikke får plass da. V hadde ikke det, så er ledig glad for at jeg fikk tips om bhg hun går i nå fra en kollega.

 

Vel overstått førstedag tilbake i arbeidslivet, Camillok. Høres ut som en grei start da.

 

V var på middag hos svigers i dag og svigermor maser så mye om å få ha lille på overnatting eller å passe henne en helg. Jeg kjenner at absolutt ikke er klar for det altså... Jeg synes vi får så lite tid med henne i hverdagene at vi må utnytte all tiden vi har i helgene til det fulle. Synes dere at jeg er rar og egoistisk som tenker sånn? Er kanskje det egentlig, men jeg har så dårlig samvittighet for at hun er i bhg fra 07.30 til 16/16.30 hver dag. Vi er jo aldri hjemme før kl. 17 i uken, og så er det middagslaging, spising og litt kos før hun må legge seg. Håper jeg klarer å la henne få litt kortere dager i bhg til høsten igjen og muligens være hjemme lengre med de to nye...

 

Tror jeg stuper til sengs snart så jeg ikke sovner på sofaen. Forresten, noen av dere medisinkyndige som har peiling på svineinfluensa? Skal egentlig i besøk til en venninne i morgen, men forrige helg var hun innlagt på isolat med svineinfluensa. Mannen snakket med samboeren hennes på onsdag og da var hun kommet hjem og mest sannsynlig ikke lengre smittefarlig. Datteren deres på 1,5 år har og fått det og hun var fortsatt syk på onsdag. Burde jeg droppe besøk i morgen for å være sikker på at jeg ikke får det? Har ikke tatt vaksinen og er jo i risikogruppen for influensa nå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg og nyter stillheten i huset. Ikke ofte det er så rolig her på en lørdag. Mannen er å kjører de store jentene opp til hytta, og knøttene sover ute. Har egentlig en haug med ting å gjøre, klær skal brettes og jeg har litt papirarbeid fra jobben å lese gjennom, men jeg tror jaggu jeg tar meg noen minutter og bare nyter livet nå :)

 

Knøttene er forøvrig i bedre form, men all denne sykdommen har gitt noen virkelig dårlig nattevaner må jeg bare innse. Og er nok mest min feil. Har vært litt lett å ta de minste over i vår seng når de har vondt av feber og bare gråter. Så nå vpkner de gjerne mellom 23-01 og sovner ikke før de ligger i armkroken min. Så i natt satt jeg helt til halv tre og jobbet med å roe dem ned i egne senger. Gleder meg til vi får eget rom til dem, slik at i hvertfall en av oss får sove.

 

Kjedelig med manglende barnehageplass babysyk. Vet hvordan du har det. Er like ille her i kommunen hvor jeg bor, blir nesten litt provosert av det. Hun damen jeg snakket med sa til meg før jul at jeg nok ikke kunne beregne noe her i kommunen før i august. Dvs at jeg skulle gått hjemme i 8 mnd uten lønn. Heldig for meg at jeg faktisk er mangelpersonell der jeg jobber, ellers så hadde det faktisk blitt hverdangen her. Det er lenge å leve på litt over en inntekt, kontantstøtta er ikke akkurat mye selv om den er økt.

 

Nei jenter, nå skal jeg nyte alenetid på sofaen :)

 

Ha en riktig fin lørdag alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lollo - bruttern sa han kjente din mann fra skyteklubben tror jeg, og hvis det er riktig person så mener jeg han sa han var ingeniør eller noe sånt? Skulle i hvertfall på ultralyd samme uka som dere var, og han gikk rundt og var litt nervøs for at det skulle bli oversvømmelse av jenter i huset :) Hvis ikke det er dere, så får du noen å trille stor vogn med ganske i nærheten i allefall, og det er jo heller ikke å forrakte?

 

MaMi - godt det går bedre med de små. Jeg kjenner meg så godt igjen i kræsj av rutiner ved sykdom. Mye man finner på midt på natta for å få noen minutters søvn der og da, og så blir det trippelt balluba når rutinen skal gjeninnføres. Kan bare ane hvordan det er med to stk samtidig... Du må ha tålmodighet som en stein...

 

Babysyk - barnehageplasser er noe dritt. Og full barnehagedekning kan bare drite og dra, for det er jo bare så kunstig definisjon som det kan få blitt. I bydelen vi bor i er det stort underskudd på plasser pga mange utenfra vil ha plass nært der de jobber i stedet for der de bor, og når barna får ansiennitet etter nå de har søkt, så er det septemberbarna 2011 som velger først i området her hvis de ikke har fått plass allerede. Vi som er nær grensen for de med rett til plass, får sikkert tilbud om plass noen mil unna i en annen bydel, sånn at vi må beregne rundt tre- fire timers transporttid gjennom rushtrafikken hver dag. For vår del er det det samme som å si at vi ikke har fått plass. Og takker vi nei til plassen så er det jo vi som er vanskelig, og mister derfor retten til plass. Jippi for et bra system! Vi velger å tro på julenissen litt til. Det er ikke mindre enn seks barnehager i gåavstand fra huset vårt, og det virker helt pling i bollen hvis vi ikke får plass i en av dem, men det gjenstår å se... Phu... Kjenner temaet engasjerer litt ja!

 

Nå må jeg løpe tilbake til bolledeigen som har begynt å krabbe ut av bakebollen. Skal overraske oldemor med shillingsboller til kaffen i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro på overnattings til mormor vi (altså Leons mormor og min mor) :) Desverre var det ikke heeelt planlagt, men mannen var så grinete at jeg ikke orket å være hjemme :( Han tåler virkelig ikke å være borte fra jobb... "Bare" 5-6 uker til nå...

 

Kjenner at jeg mye heller skulle blitt litt skjemt bort og dullet med nå som jeg nettopp har begynt i ny jobb og er litt sliten, men den gang ei... Fikk sagt det jeg ville før jeg dro da, så får vi se om han har tatt det til seg eller ei. Han hadde vel noen poeng han også, så jeg skal i hvertfall gjøre mitt, så får vi se. Slitsomt nok med jobbstart. Kjenner at jeg er veldig trøtt og egentlig bare kunne tenkt meg å sove...

 

Nok en gang må jeg bare si at jeg er utrolig fornøyd som har flyttet til et sted hvor barnehageplass er 0 problem :) Til og med mannen som var veldig skeptisk til barnehage, særlig nå som Leon er så liten, er blitt helfrelst :) Tror faktisk barnehagen vår har vært kåret til beste barnehage her i byen!

 

Nei, litt sosial bør jeg kanskje være siden jeg er på besøk... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.... På skyteklubben, ja.. Da tror han at han vet hvem det er. Dvs vi har snevert det ned til to mulige ;) Hehe... Morsomt at verden er så liten :)

 

Jeg får svare dere andre senere. Nå er vi på vei ut døren for å spise taco og se film hos et vennepar. Ha en fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjedelige greier Camillok. Men da er det bra moren din bor såpass nærme at du kan "rømme" til henne. Håper mannen din får tenkt litt til i morgen. Ofte hjelper det jo med en sånn oppvask. Ihvertfall for en liten stund. Etter at samboer var så teit mot meg for ca en uke siden har han vært skikkelig hyggelig. Merker at han skryter litt mer av meg :) Håper det skjer hos dere også! Imens får du kose deg og slappe av hos moren din :)

 

Så spennende at dere nesten kjenner hverandre Lollo og Krølle :) Hehe. Kanskje dere har sett hverandre før!

 

Happy, er det ikke spøkelser på alle patologer da? :) Det har jeg inntrykk av. Har ihvertfall hørt flere historier om sånt. Og at de ansatte er litt sære pga formalinen :)

Hørtes slitsomt ut med skrikebaby. Tror jeg hadde mistet litt motet. Bra foreldrene dine kom på besøk.

Har hun vært i bedre humør idag? Vi fikk tips av helsesøster om å gi sukkervann hvis babyen bare skrek og skrek. Har ikke hatt behov for det til mini, men det funker jo fint som avledningsmanøver :)

 

Lollo, jeg syns det med passing og overnatting er helt deres sak. Skjønner jo bestemoren som gjerne vil passe også da, men det er jo dere som bestemmer. Er sikkert veldig vanskelig å si ifra, men kan ikke mannen si det på en pen måte? Hvis du er sær og egoistisk, så er jeg det også :) Det er snilt å tilby seg passing, men når det bli masing er det ikke morsomt lenger. Håper det ordner seg :)

Jeg får vite noe ang jobben uka etter neste uke. Hun skulle visst ha vinterferie. Så jeg må holdes på pinebenken en stund. Og hvis jeg ikke får jobben, får jeg ikke høre noe.

Ble det besøk hos venninnen? Sånt er alltid vanskelig, man vil jo ikke være hysterisk, men man vil jo ikke ta noen sjanser heller!

 

MaMi, så deilig med alenetid! Det var nok virkelig godt :) Og da var det nok ekstra deilig at du hadde vasket huset igår, så slapp du å tenke på det.

Kjedelig at rutinene blir ødelagt. Du som har vært SÅ flink å lage rutine!!!! Håper det går greit å få de til å sove i egen seng igjen. Huff, jeg misunner deg ikke.

 

Krølle, hadde du en femmer i baklomma eller :) Er veldig enig med deg!!! De fleste av barnehagene jeg snakket med syns det var en håpløs ordning. Det er jo som du sier bare skryt!!!

Utrolig teit ordning i Bergen!!! Her går det etter alder og ikke søkedato. Men så kan de visst trikse og mikse litt. For de skal ha jevne kull, likt antall gutter og jenter og de som bor nærme prioriteres. Er det ikke sånn hos dere da? Det burde det jo ihvertfall!!! Da bør dere ha bedre sjans enn de som bare jobber i nærheten. Har de ikke sykehusbarnehage da? Eller er den langt unna kanskje? Den er vel full den også! Det er så irriterende det systemet at jeg har bestemt meg for at jeg bare ikke gidder bruke energi på å irritere meg!!!

Mmm, de skillingsbollene ville jeg hatt. Har fortsatt ikke fått bakt. Idag har vi vært på shopping i flere timer. Egentlig unødvendig at jeg og mini var med, for det var bare samboer som skulle ha noe, men så spurte han og jeg ville være snill.

Men i morgen....... (kanskje).

 

Igår gjorde jeg ferdig insektene til uroen. Nå skal jeg bare henge de opp på det urostativet. Må måle imorgen hvor langt ned de skal henge. Hvis jeg er skikkelig flink og har selvkontroll, så fortsetter jeg med sengeteppet som jeg begynte på for evigheter siden....

 

Når jeg hører om skrikingen og babyer som ikke vil sove på natten, innser jeg at vi har vært skikkelig heldige så langt! Nesten farlig å skrive det, for da kan jeg vedde på at mini lager rabalder en av de nærmeste dagene. Han har aldri vært våken om natten annet enn for pupp. Litt "skravling", men aldri lenge. Og han har stort sett vært grei å legge om kvelden. Er ikke veldig mange ganger at jeg har måttet ligge på romme å bysse han i seng. Men så har han jo aldri sovet noe særlig på dagen da, så kanskje det er derfor.

 

Nå må jeg finne teppet før jeg får en annen fiks idè! Og kanskje litt potetgull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se uroen Babysyk! Kjedelig med evakuering Camillok, men deilig med avlastning. Rimelig misunnelig på barnehageplass ja... Men godt det ordner seg for noen i allefall.

 

Min tur til å være morgenfugl i dag. Heldigvis sov både lille og store terror til seks og etter litt overtaling videre til åtte, så det gikk fint. Nå har mannen stått opp, så da skal jeg sove litt videre. Trenger litt ekstra søvn når stoffskiftet er på bærtur, men det bedrer seg nok ila et par uker :) søndagsgjesp fra Krølle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest meg gjennom flere sider, og klarer ikke huske halvparten engang altså:D

 

FruLS, hørtes ut som en kjedelig middag med müsli og yoghurt gitt.. men av og til glemmer man å handle.. sånn er det jo bare;)

.. du får bare passe på at du ikke gjør det for mange ganger så du raser ned i vekt igjen da!:)Forresten.. kikket på siden din, kjempefine bordkort. Masse lykke til idag! For dåpen var idag ikke sant?!:)

 

Camillok, så kjedelig med sur mann bare fordi han må ta sin del av "pliktene":( håper han kommer til fornuft, og skjønner at dere er to om alt !

 

Babysyk, så ergelig med barnehageplass. Jeg vet det er veldig mange som sliter med å få det desverre:( Håper det retter seg!

Hvordan gikk det med uroen med insektene? oppdaterer du på bloggen din? Hadde vært morsomt å se:)

 

Krølle,så deilig å sove litt til. Jeg vurderte det isted jeg også.. var så trøtt, så trøtt;) Men satt og strikket i sofaen etter frokost når vesla lagde telt og hadde picknik inni der. Søndagsfrokoster er så deilige.. idag hadde vi halvstekte rundtstykker og hardkokte egg. Egg er en stor favoritt her i huset, det går det MYE av. men det er dyrt, så ser egentlig litt frem til vi får høner her til sommeren. Hønsehuset er ferdig, så.

 

MaMi, så artig med kreative barn altså!:) Det er moro når man nesten formelig ser at hjernen brukes og de tenker så det knaker for å finne ut hva de skal finne på :) Gresk gudinne ble sikkert veldig fint! Eldste var også marihøne i barnehagen forresten, da hun var 1 år hun også. Og da hun var to var hun iført full kanindress som var hvit med rosa ører:)

 

Vesla har faktisk ikke vært så mye på karneval.. det var mer i Oslo det faktisk.

 

Lollo.. hehe..hva synes du om at dere blir "gjenkjent"?!:) Ikke så farlig kanskje? Ivertfall ikke når vi nå er blitt så godt kjent her inne. Det hadde nesten vært litt koselig å treffe dere alle sammen synes jeg. Strikketreff:)

 

Har forresten overført alle mine kreative innlegg fra den gamle bloggen til den nye hvis dere vil inn og titte. Der er innlegg tilbake fra 2010 tror jeg. Ser det er lite strikkeinnlegg da vel og merke. Alt til sin tid, eller noe slikt?;)

Vel,.. det er morsomt for meg å lese gjennom også. Ser noen bilder av ungene også. Jeg tror ikke jeg kommer til å ha så mye av det på den nye bloggen. Det blir kanskje et nyfødt-bilde av frøkna, og heller kanskje noen flere bilder av meg selv, men.

 

Nå må vi snart gjøre oss klare til bursdag vi. Har en times reisetid.

Imorgen skal jeg kjøpe litt fliser, da de vil begynne på vaskerommet. Så tenker jeg å tegne baderomsbenken til badet oppe og stikke innom møbelsnekkeren. Finner ikke noe annet fint jeg liker , så;)

 

Ellers.. masse kynnere! :( Går helt greit altså, ikke vondt.. men litt små-irriterende at de kommer tett i grunn.

Kvalm idag igjen, men det gikk over etter frokost, så jeg tipper det hadde med at jeg ventet litt for lenge med å spise.

Jordmorkontroll på torsdag. Tror jeg har gått opp i vekt. Ringen føles som den sitter "tightere" på fingeren:D Hadde ikke vært rart egentlig. Jeg har ikke holdt igjen på snop og brus i det siste gitt;) Vinterferie hele neste uke:)

 

Ha en fiiin søndag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å få den ferdig idag. Samboer er litt gretten idag, så jeg vet ikke helt hva dagen bringer. Han har sovet dårlig i natt (og nei og nei, stakkars mann!!!) Egentlig ikke veldig synd på han syns jeg.

 

Jeg tok fram sengeteppet igår. Klapp på skulderen :) Men jeg ble jeg litt usikker. Det blir jo veldig langt og smalt. 60x110 kanskje. Så jeg tror ikke det kan brukes til så mye annet enn sengeteppe. Bruker man egentlig sengeteppe til sånne små? Det er jo fint å se på, men da må det jo legges på.... Kanskje jeg heller skulle lagd det bredere og hatt det i sportsvogna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker, jeg så ikke at du hadde skrevet, jeg gikk bort litt mens jeg skrev og så hadde du skrevet i mellomtiden. Må ut på tur med mini for han nekter å sove. Får kommentere etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...