Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

her har det skjedd mye! har hatt det så travelt i helgen at jeg nesten ikke har klart å holde følge med skravlingen deres ;)

 

det settet er såååå fint ønsker! tipper vesla i magen blir aldeles nydelig i det! og stemmer i med samme bukse til lollos to små prinser, gratulerer så mye forresten :) ekstra moro med gutter når du har ei lita frøken fra før :)

 

så gøy med de gamle kjolene ønsker, moro å få bilde av alle tre med bestefar! og tipper han synes det er skikkelig stas også.

 

så lurt å legge bilder på profilen krølle! det skal jeg jammen gjøre hvis jeg noen gang blir ferdig med noe... :)jeg skjønte jo heller ikke hvordan man legger bilder inn i en tråd... veldig fine votter, og langlua ble jo superkul! for et herlig morsdagskort, kjenner jeg gleder meg til lillesnuppa begynner å lage sånt selv! det eneste hjemmelagde jeg fikk av henne i dag var en stor ladning gulp på buksa ;)

 

så bra at bekkenet ikke krangler fruls! så kjedelig å gå rundt med vondter her og der... og så snill mann du har :) her gikk vi for en praktisk morsdagsgave! jeg er veldig glad i mummi-serviset og da lillesøte fikk kopp og skål til dåpen der jeg hadde lik kopp fra før byttet vi koppen også fikk jeg skålen til morsdag, har tenkt å kjøpe ny skål til henne altså ;) også kom mannen hjem med blomster i går, han turte ikke sette de i kjellerboden tilfelle de ikke overlevde natten så da fikk jeg de en dag på forskudd :)

 

nei, nå skal jeg strikke dagens pinne på genseren! har blitt litt unnasluntring i det siste så må gjøre en innsats! var det du som spurte lollo? det går hvertfall fremover, og ikke bakover lenger så da er jeg fornøyd!

 

håper alle har hatt en fin morsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare kjapt innom.

Her har vi feiret med muffins idag. Sambo har laget. (Bare ferdigpose, men han fikk masse skryt allikevel)! Og en gave :) Mammakopp :) :) Han fikk pappakoppen på farsdag så jeg ga han et hint om hvilken butikk han kunne besøke.

 

Lollo, så gøy at du er forelsket i settet. Jakka har vi brukt endel, men buksa ble veldig stor og har ikke blitt så mye brukt. Hmm, får kanskje bruke den!

To linken til hun som inspirerte meg.

http://www.ravelry.com/projects/frokenij/1940-sparkebukse-med-fot

http://frokenij.blogspot.no/2011/09/tada-aka-nevprosjektet-del-1.html

Jeg droppet kragen og laget en hullrad nederst på jakka.

Kan prøve å finne linker til sett jeg vurderte.

Dette som Ønsker strikker

http://likisstrikk.blogspot.no/2011/08/hentesett.html

Frk Hansen lurte litt på denne til sin gutt

http://www.ravelry.com/patterns/library/1908-hentesett

http://www.ravelry.com/patterns/library/mini-2 Så den på en blogg og da forelsket jeg meg helt.

 

Der skrev Happy også ja....

 

Ops, glemte jo helt, Gratulerer med morsdagen alle sammen! Mange som feirer sin første morsdag idag :)

Må tilbake til samboer. Må utnytte tiden når han ikke leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med morsdagen alle sammen :)

 

Jeg kan ikke si at jeg har blitt gjort stor stas på, men min kjære disket opp med en fantastisk god bacalao - og de langstilkede røde rosene fra bursdagen står fortsatt (om enn litt på siste verset). Det som var verre var at han på død og liv skulle krangle litt i stad. Det kunne han ha spart seg for. Supersøt som vanlig nå da, aner ikke hva som red han... Ikke vil han si hva som plagde han heller. Og ikke fikk jeg sove lenge i dag - mannen er syk. Og da vet dere jo hvordan det er: syke mannfolk er fryktelig syke. Hoster og bærer seg stakkar ;)

 

Håper bare ikke jeg blir smittet, nok som det er med ny jobb... Ikke får man vel sykemelding før man har jobbet i 1 mnd heller, og egenmelding kan man bare glemme før man har jobbet i 2... Med barnehagestart er det bare til å krysse fingre for meg dere! Føler meg i fin form nå da, er bare tennisalbue som plager meg om dagen. Autorisasjonen min skal visst være klar den 15, får be mannen skrive ut en kur på noe NSAIDs til meg. Må nok ha i morgen.

 

Nå skal jeg strikke ferdig den lille søte bodyen før jeg tar tidlig senga. Har bare litt igjen på forstykket helt øverst. Hekle kant, feste tråder og sy på blonde får bli en annen dag. Har forresten funnet ut at jeg strikker temmelig stramt, nå strikket jeg på pinne 4 og fikk 24 m. Og da var det angitt 20-22 m på pinne 3,4-4... Strikker ikke hardt direkte, men fast er det nok. Så bodyen er så liiiiten. Skulle vært 38 cm i bredden men er nok bare 35-36. Men strekkbar det er den, så den blir nok passe. Vet ikke helt hvem jeg strikker den til jeg, vi får se hvem som får jente neste gang :) Må ut å kjøpe pinne 4,5 tror jeg. Lurer på om jeg skal kjøpe de kubiske... Elsker de utbyttepinnene fra knitpro, bruker dere dem? Bare synd de går fra 3,5 og ikke 3...

 

Liker godt den dressen på siden før settet ditt ønsker, den i naturhvit med skjerf og tilbehør. Kanskje en annen gang... Hehe, har så lyst til å strikke alt om dagen :) Gøy at vi er flere her inne med strikkelyst om dagen :)

 

100% silkegarn vet jeg ikke hvor man får tak i, men garnene til du store alpakka ser jo meget eksklusive ut. Hva med det med 50% silke og 50% babyalpakka?

 

Nei, nå må jeg ikke skravle meg bort om jeg skal få lagt meg i fornuftig tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere krysse fingrene for meg. Jeg har søkt jobb med søknadsfrist idag. Gir kanskje litt dårlig inntrykk ved å sende søknaden 1 time før fristen, men men. Bedre sent enn aldri. Jeg er overhode ikke klar for noe intervju, så jeg håper de bruker litt tid på å lese søknadene. Ikke særlig bra søknad heller!! Liten tro på at jeg får den siden jeg er i permisjon, men det var heldigvis ikke drømmejobben!

 

Så var det all denne skravlingen deres. Har kost meg med å lese litt nå og da. Og nå som jeg skal kommentere så husker jeg jo ingen ting.

 

Camillok, takk for sove-tilbakemelding :) Prøvde det idag, og da sov han 1time g og 15 min i motsetning til 30 min som alltid. Deilig! De andre gangene sovnet han under babygymmen :)

Kjedelig med kranglete mann, det kunne han spart seg for!! Kanskje det er fordi han er syk. Ikke at det er noen god unnskyldning altså! Men ja, han er sikkert kjempesyk!!!! Hehe, kjenner det igjen! Døden nær! Så raskt unna den bodyen var da! Tipper den blir til deg selv jeg :) Ja, eller spira som snart sitter i magen din da.

 

Ønsker, den kinajakken er veldig søt. Kan jo stemme at man strikker den litt strammere, er jo ikke alltid de bruker anbefalt strikkefasthet. Har ikke brukt rent silkegarn før, så der er jeg blank. Men babyalpakkaen til du store alpakka er SUPERMYK!!! Har akkurat strikket meg en lue i det garnet. Garnet er litt tykkere enn tilsvarende fra Drops.

Ikke unaturlig med sånne tanker i hodet, jeg tror det er helt normalt å tenke sånn om babyen i magen. Men det er dessverre ingenting man får gjort fra eller til, det beste man kan gjøre er å ta godt vare på seg selv. Har mammaen det bra, så har babyen det bra :)

Så koselig med gjennbruk av kjoler og ta like bilder :) Det har jeg også tenkt på med noen av de kjønnsnøytrale klærne våre.

 

FruLS, så snill mannen din er som lager middag til deg nesten hver dag. Her er det stikk motsatt, så du får bare nyte det! Hva fikk du i gave?

Du får legge lua i gavelageret, du har vel noen venninner som ikke har fødet enda? Litt kjedelig, men håper du tok notater så du kan lage en i riktig størrelse :)

Sier som en annen her, ikke ta helt av og slit ut bekkenet ditt nå da!

 

Krølle, så fine votter og lue. De vottene fortjener ikke å bli gjemt inni vindvotter altså!

Snodig fastlege. Jaja, jeg har ikke vært så mange ganger hos min fastlege, og han har allerede vært "i buksene" mine to ganger. (For å sjekke åpning i graviditet og sting/arr etter fødsel).

Du får bare bite tennene sammen og strikke ferdig settet, så er hele dobbelt garn greia glemt når det er ferdig.

Så koselig med kort! Store keiser er virkelig kreativ! Det er sånne gaver som er koseligst å få! Gleder meg til det er min tur. Jeg spilte håndball før og var ikke veldig god, så hver mors- eller farsdag prøvde jeg for harde livet å score mål, ble liksom i gave siden jeg ikke lagde så alt for mange mål ellers. Ble toppscorer en gang da, med 5 mål, så da glimtet jeg virkelig til (puttet noen på en femmer for meg?!?) :)

 

Nei, nå maser samboer om hjelp. Må legge på sengetøy. Forte meg å bli ferdig!

Ahh, nå våknet mini, så da blir det bare veldig kort på de to siste!

 

Lollo, syns det høres ut som du er kjempesprek selv med tvillinger jeg. Skjønner at du ønsker å jobbe, det er jo veldig sosialt. Samtidig som det ikke er rart om du snart blir sykemeldt!

 

Happy, håper du har fått strikket genserpinnen din idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen godtfolk! :) Takk for snille kommentarer til evighetsvottene mine! Skal prøve de på tur i dag, for det var syv minusgrader da vi sto opp. Selvsagt valgte lille keiser å sove til åtte den eneste dagen på flere uker hvor jeg måtte stå opp syv for å fixe storebror til skolen. Mannen er på møte i Oslo, så han rømte i går for å sikre seg en natts sammenhengende søvn... Heldiggrisen... Heldigvis kommer han hjem i kveld. Jeg er ganske udugelig som alenemamma, men for et døgn går det bra.

 

Babysyk - spennende med jobbsøking :) Skal krysse fingrene for deg. Var du helsearbeidere du også? Har litt hukommelsesvegring på morgenkvisten...

 

Camillok - krysser fingrene for at du ikke blir smittet, og at pappaen snart friskner til. Ikke noe som er så stakkarslig som syke menn. Jeg synes det er morsomt å dulle med mannen når han er syk, liksom smøre tykt på for å understreke hvor synd det er på han. Til slutt blir han lei, tar en paracet og kommer seg på beina ;) Heldigvis ikke ofte han går ned for telling.

 

I går var det første gangen lille keiser var på småbarnssang i stedet for babysang. Litt rart at han har blitt så stor, men gøy å se at han er mer oppvakt og deltakende nå. I dag er han ni mnd allerede :) Skal feire det med besøk hos en av barselgruppekompisene våre. Gleder oss til å være litt sosiale...

 

Tror jeg må begynne med samme taktikk som Babysyk - en pinne om dagen, eller kanskje jeg skal kreve to, siden det ikke er mønster. Liker ikke to tråder samtidig, selv om det har gått greit hittil. Føler liksom fargespillet i den fine garnet blir litt ødelagt også, når de to trådene skifter farge om hverandre. Grrrr - vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt til meg selv at jeg må lese hele oppskriften før jeg kjøper garn, men lærer jeg?? Nope... :)

 

Ha en fin SOLdag B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. endelig en dag å våkne til uten kvalme og hodepine! Kan ikke si noe annet enn at det føles både merkelig og herlig avslappende. Jeg er glad jeg er hjemme idag, og skal slappe av!(bortsett fra frisør om en halvtime da)

 

Åååååå... zen-følelse her nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre Ønsker! Det fortjener du :) krysser fingre og tær for at det må forbli sånn fremover...

 

Glemte forresten å si at vi fikk redigerte hustegninger i går. De var kjempefine, og jeg er nesten helt solgt... Ble litt større enn planlagt da, kvm flyr fort i været når man bare skal øke littt her og litt der... ser ut som vi ender på ca 250 kvm + 65 kvm utleie + 70 kvm garasje (inkudert 25 kvm bod). Tror nok det blir dette huset, men for sikkerhets skyld har vi avtalt møte med en annen ferdighusleverandør denne uken, for å sjekke litt priser og sånn.

 

Har så smått begynt å se på kjøkken og bad. Vi liker et fra hth med to kjøkkenøyer. Det er i svart på bildet, men farge på kjøkkenet har vi ikke bestemt enda. Prøver å lage link... Kommentarer og tips mottas med takk :)

 

http://www.hth.no/festens-midtpunkt/se-detaljer/seven-svart-eik--fs/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Ønsker, at du er i god form! Du får bare nyte det og håpe at det varer og varer :) Hvordan ble håret? Var det stor endring eller bare litt stussing? Burde vært hos frisør jeg også, har ikke klipt meg siden mini ble født.... Har halvlangt hår da, så det syns ikke veldig godt, men det hadde vært deilig med en klipp!

 

Krølle, ja, jeg er helsearbeider. Venter spent på telefon eller mail. Skvatt til igår når mobilen ringte på dagtid igår, men det var bare mamma. Tipper jeg ringer på torsdag om jeg ikke har hørt noe. Alltid litt skummelt, men greit å vite.

Du får bare holde ut settet! Det blir nok kjempefint! Går det ikke an å gjøre så fargeskiftene kommer på samme sted da? Mener jeg leste i en blogg om en som passet på det. Var nok ikke samme garn da. Syns det går saktere å strikke med dobbelt garn enn ett tykt garn.

 

Happy, hva gjorde dere på babysvømming igår? Stupte? Her dukket vi under. Og med VI, så mener jeg mødrene!!!! Vi skulle vise at det ikke var farlig. Vet ikke om mini ble helt overbevist, for jeg er ikke så glad i å dukke under, særlig ikke med en baby i armene. Og maskara! Aldri mer det på kurs, for den var ikke på øyevippene når jeg kom opp av vannet......

 

Kjøkkenet så fint ut Krølle. Men tenker du å ikke ha andre skap? Sånn standard inntil veggen? Husker ikke hvor stort kjøkken dere får jeg. Svigers har en kjøkkenøy og kjøkkenet er ikke alt for stort, så der blir det litt småtrangt egentlig. Det er veldig fint, men tungvindt å bevege seg der inne. Det tar jo endel gulvplass. Har aldri sett to øyer "live" jeg.

 

Vi har også begynt å drømme om hus. Eller samboer titter, og nå har han "smittet" meg også! :) Frister å kjøpe i et område med litt billigere priser enn her og få litt mindre lån. Men det blir vel med drømmene fram til studiene er ferdige.

 

Nå har jeg flyttet mac`en inn i stua, så her skal det surfes!!! Jippi. Ser ikke så pent ut, men det får være!

 

Idag skal vi besøke en barnehage. Må prøve å gi et godt inntrykk så kanskje vi kommer inn.

 

Nå var det en som våknet gitt. Han sovnet på lekematta. Er det "lov"? Veldig deilig ihvertfall, å slippe grining når jeg legger han.

Typisk at han våkner akkurat når jeg har laget te.

 

Jeg bakte boller på lørdag, kjempelenge siden jeg har laget det. Sikkert 2 år!!!! Er ikke så begeistret for å lage gjærbakst med glutenfritt mel, for det blir ofte fiasko! Så jeg grugleder meg alltid til å smake. Men denne gangen ble de veldig gode og luftige! Så nå har jeg nesten lyst til å bake mer. Er jo valentines dag snart - ikke at vi feirer den, men kan jo bruke det som en unnskyldning til å lage boller, kanskje hjerteformede.

 

Var visst en som sovnet igjen. Deilig!

 

Hmm, idag er jeg rastløs samtidig som jeg er litt giddasløs. Og skravlete ser det ut som.....

 

Ha en fin tirsdag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. sikkert morsomt med dykking på babysvømmingen Babysyk:) Men jeg er heller ikke noe glad i å dukke under vann, og vil jo helst at ungen skal få en positiv opplevelse av å se mammaen sin komme opp.. jeg hadde nok sett nesten litt desperat ut:D

 

Krølle- synes to kjøkkenøyer er rett og slett grisefint!! Det er mer moderne, og passer ikke inn overalt synes jeg. Men jeg liker også forskjellige stiler da og selv om vi har en litt landlig/New England/fransk/engelsk-stil her hjemme, så har mannen og jeg bestemt at dersom vi kjøper oss en terrasseleielighet i utlandet en gang, så blir det mye mer moderne. Vannfall på vegg, mye fliser, mye tre, grove materialer, betong, gjerne to kjøkkenøyer og kjøkken i høyglans, fargesterke møbler osv, osv. Vi synes stil og smak er morsomt begge to da, så.. hjelper å være på linje der nå når vi bygger:D

Men tilbake til kjøkkenøy krølle.. go for it! Spesielt dersom kjøkkenet blir stort. Jeg tenker å gi et lite tips.. ettersom dere har en sinnsykt flott tomt/utsikt: dersom dere skal ha to etasjer på huset (de fleste har jo i grunn det), så ta soverom, gang, bad nede og kjøkken og stue oppe! Synes å huske at dere gjerne ville ha litt mer slik funkis-lignende hus? .. ivertfall store vindusflater så dere får utnyttet utsikten?

Vel.. da hadde jeg gjort det slik jeg foreslår. Du vil ha utsikten og "friheten" når du kokkelerer og koser dere i stua. Bare det å ha gjester på besøk hvor dere kan se ut på det være seg vann, stjernehimmel osv.. DET må være spektakulært. Å føle at man spiser ute nesten:)

Her har jo vi det omvendt, og får soveromm og bad med fantastisk utsikt.. ja, selv om vi får helt vanlige vinduer vi da. Men nå var det slik fra før av.. med kjøkken og stue nede. Det ville også være litt vanskelig og veldi dyrt å gjøre det om. Dessuten.. heldigivis, så har vi flott utsikt fra ivertfall kjøkken og spisestue nå som det er. Og så har jo mannen planer om å bygge en diger stue med panoramavinduer ut mot sjøen som han kan åpne(trekkspilldører/vinduer) så det blir helt åpent ut mot hagen om sommeren. Jaja.. vi får nå se på det da:)

.. jeg er kanskje heller tilbøyelig for å bruke de pengene på en hytte eller feriested i utlandet, men. Vi får nå se:)

Men krølle.. kjøkkenet bør være åpent, luftig og ikke minst STORT for at det skal passe med kjøkkenøy. Spesielt TO kjøkkenøyer! Vi har èn øy(huff, skal vise bilder på bloggen snart altså. Er bare ikke helt i det moduset om dagen), men vi har jo 40 kvm kjøkken.

 

Forresten Babysyk.. har jo glemt å kommentere de sorte lampene du ga oss linken på! De som ligner på en tekopp?! Dritstilig! Utrolig kult. Gå for den/dem! Jeg vurderer å kjøpe en lampe til kjøkkenet som er av smijern (jeg elsker jo smijern da så), med bestikk hengende ned. Dere har helt sikkert sett det før. Den er dyr. 3000,- tror jeg. Men tenker kanskje å få en smie til å lage noe, og så gjøre resten selv med gammelt og arvet sølvbestikk. Tenkte å lage like knagger med arvet og gammelt sølvbestikk. Dere vet, bøye "håndtaket" til skje, gaffel og kniv og bruke det til f.eks. kjøkkenhåndklær, forklær osv. (ja, for her har vi endel forklær! Ungene elsker jo matlaging og baking!)

 

Morsdag ja.. jeg hadde verdens verste hodepine og kvalme. Kom til dekket bord, med stearinlys, flytelys, fikk blomster, flere morsdagskort, en pakke med hjertesjokolade, servietter og duftlys og ikke minst MASSE, masse klemmer! Men alt jeg klarte å gjøre var å gråte. Jeg gråt og gråt. Gråt både fordi alle var så snille, fordi jeg var så glad i dem alle sammen, fordi de hadde husket på meg selv om jeg har kort lunte om dagen, og gråt fordi jeg hadde vondt når det tross alt var morsdag;) Ikke var jeg særlig lett å ha med å gjøre resten av dagen heller tror jeg. Men det hjalp at vi dro på barselbesøk, jeg fikk sniffet baby, fikk servert fastelavnsboller og fikk sitte i sofaen med mannen og holde hånda hans mens ungene lekte og koste seg.

Grusomt vondt på mandag også, men idag er en deilig dag. Håper det varer!

 

Håret ble helt fint det Babysyk:) Bare farget det opp igjen i samme, gamle farge og stusset det. Sparer til litt lenger hår. Har prøvd flere ganger å ha det kort, men det vokser så fort at jeg må bare fly til frisøren hele tiden. Blir for stressende og dyrt synes jeg. Så nå har jeg halvlangt mørkt hår. Skal forresten legge ut et bilde av meg selv på bloggen også. Men huff, denne bloggen får lide visst. Har spurt mannen om hjelp til å hente inn endel av mine gamle innlegg fra den gamle bloggen. Da blir det litt mer spenstig liksom, siden jeg ikke er like flink til å følge opp med nye innlegg på den nye bloggen. Men alt tar tid vet dere. Og mannen har alltid så mye å gjøre;)

.. men han er verdens snilleste mann da. Hehe, det sier jo alle om sin egen mann da selvsagt, men min mann ER det altså.. haha:D

Kjøpte meg en skikkelig knall neglelakk isted hos frisøren forresten. Ikke sikkert jeg tør å bruke den men. Er egentlig en sånn "fransk manikyr" eller blank eller lys, lys rosa-neglelakk-jente. Sånn ordentlig klassisk! Men nå gutset jeg litt, eller hva? Knall orange/korall gitt:D (skal bare få lankene litt brunere før jeg bruker den. Må jukse med litt selvbruningskrem da kanskje)

 

Nå tror jeg nesten jeg har fylt to sider med innlegg på dette innlegget alene, men deiiiilig å være i fin form altså dere:)

Nå skal jeg strikke litt på dressen. Blir mer og mer glad i den fargen i støvlilla altså.

(by the way krølle.. jeg har ikke sett på dine inne på profilen din. Skal gjøre det:) )

Idag blir det koteletter til middag, med poteter og fløtesaus! Middager har virkelig gåt over stokk og stein om dagen, tomatsuppe, spaghetti, pølser og potetmos osv, osv. IKKE BRA:( Så utrolig lite næring i sånn type mat! Men idag skal jeg ivertfall svinge meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Langt innlegg;) Dere får bære over med meg. Imorgen er jeg sikkert dårlig igjen og legger ikke igjen noen innlegg på flere dager!;)

.. og hvis den gode formen fortsetter, så får jeg heller bare begynne å blogge litt mer igjen da. Kunne jo tatt litt flere bilder av "verdens styggeste baderom", "verdens styggeste trappeoppgang" osv, osv. Har nok å hente derifra:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deilig med fridag og litt egenpleie ønsker! og selvfølgelig ekstra bra at den er kvalmefri :)

 

kjøkkenet er ikke helt min stil, men jeg likte egentlig to kjøkkenøyer. men er det ikke mere skapplass? og skuffer? eller holder det kanskje med de to øyene og høyskapene? huset høres helt fantastisk ut krølle, og så stort! deilig! må være herlig å få det akkurat som man vil.

 

vi dykket i går igjen vi babysyk, og her dykker babyene og ikke mammaene heldigvis ;) hehe, må si det hørtes litt merkelig ut! også skrudde instruktøren på så det kom strømninger i vannet som vi "surfet" på (i mangel av bedre ord...) babyene i baderinger! tror kanskje jeg synes det var morsommere enn lillesnuppa ;)

 

jeg sitter også og drømmer om hus på finn! og vi snakket litt om hvor vi kunne tenke oss å bo her om dagen og ble sånn halvveis enige om et område. hadde du sagt til meg at jeg kanskje skulle bo der for et par år siden hadde jeg nok brutt ut i latter men nå frister det faktisk. og det hjelper nok at en av mine beste venninner bor der da... og der fant jeg uansett et lite hus, bare 120 kvm, men det hadde alt vi trenger og ganske stor tomt. til omtrent det samme som vi kjøpte leiligheten vår for... det hjelper å komme ut av byen ja! men så var det jobb da, og den er jo her så vi blir nok i oslo noen år til tenker jeg...

 

her sitter vi å tenker på barnehager vi da. har sett litt på nett og plukket meg ut noen som ser bra ut! var det du som skulle besøke barnehager babysyk? dukker du bare opp eller avtaler du på forhånd?

 

har ikke fått med meg at du søker jobb babysyk! lykke lykke til! veldig spennende når man går og venter :) får jeg spørre hvor? sykehjem? sykehus?

 

oi det kom det et kjempeinnlegg ja ønsker ;) kult med knall neglelakk! jeg tenker alltid at det er superkult når jeg ser det på andre men tør ikke helt selv... så jeg synes du skal kjøre på når du blir brun og lekker :) har ikke fått med meg at du også blogger, hvis du vil dele adressen blir jeg veldig glad :) hadde vært gøy å se husprosjektet (som jeg regner med det kommer bilder av!)! men blir ikke sur hvis du ikke vil altså! hehe! og håper den grusomme hodepinen holder seg langt borte heretter!

 

får besøk av svigermor hvert øyeblikk så får vel rydde litt på slagmarken her, utrolig hvor mye rot mini lager... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et aldri så lite hallo fra meg dere :) Satt en hel kveld å leste gjennom alle innleggene, og når jeg endelig var ferdig så var jeg så trøtt at jeg bare måtte legge mmeg ;) Skravlete jenter dere er ;) he he

 

Her begynner snørra å tørke inn og nesene åpnes for å puste :) Merker at knøttene sover bedre, selv om de stadig kommer over til oss i løpet av natta ..

 

Husker ikke hvem som spurte, men ja, jeg kan bare bekrefte at tvillingsvangerskap er tyngre enn med en. Dere kan jo tenke dere den høygravidfølelsen man har siste 3-4 ukene, den kommer allerede i uke 26-28, og da har du ganske mange uker igjen. Magen er jo mye tyngre og større, så jeg slet veldig med det meste siste halvdel. De litt vonde sparkene man har på slutten, kommer jo gjerne på to steder. Og jeg ønsket meg mange ganger et trillebord å legge magen på når jeg gikk. De få metrene jeg klarte å bevege meg på. :) Nå skal det være sagt at jeg er ganske lita og spinkel, så magen ruvet ganske heftig hos meg. :)

 

Lollo: som du husker så fikk jo knøttene mine transfusjonssyndrom, så har du spørsmål så bare spør. Men jeg fikk et godt råd hos legen min, og det var å IKKE søke etter dette på internett. Da blir du neddynget av skrekkhistorier, og ikke alle kan sammenlignes. Det er skummelt og man har mange nok bekymringer. Jeg er sikker på at legen din kan gi deg den infoen du trenger. Jeg lover å ikke komme med noe skremmende historie ;)

Det med sykemelding, jeg ville jo egentlig jobbe mere, men måtte bare innse at det var det beste for meg å ta det med ro. Og jeg er overbevist om at det er en av grunnen til at knøttene klamret seg fast i magen til de måtte ut i uke 38. :)

 

Vel jenter, dette var alt for denne gang. Senga lokker og jeg føler for å følge kallingen ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så hyggelig å høre fra deg mami :) tenkte på deg her om dagen, bra nesene åpnes igjen! tett nese er jo fryktelig plagsomt, og hvertfall for disse små...

 

nå har jeg sett meg gjennom bloggen din ønsker og wow, det tilbygget deres blir jo gigantisk! og utrolig flott! har ikke sjans å kommentere alt men må si jeg synes ytterdøra var utrolig fin! og det høres jo forlokkende ut med en amerikansk aktig "porch", der man kan sitte med strikketøyet og se inn i solnedgangen (haha, drømmer meg helt bort her ja ;)) og veldig fin utsikt hadde dere jo og :) heldig du!

 

har vært ute og gått lang tur med lillesnupp, og hun sover fortsatt, så nå skal strikketøyet frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huf Ønsker, den morsdagen hørtes ikke noe særlig ut. Eller formen du hadde den dagen!

Lampa du snakket om hørtes veldig fin ut!! Tror det blir veldig kult!! Du som er litt kreativ klarer sikkert å lage en sånn lampe alene med litt hjelp fra mannen :)

 

Å, Happy, det høres jo ut som dere er på badeland nesten jo :) Jaja, vi får holde ut!

Hvordan går det med strikkingen? Kom du imål med pliktpinnen? Du får bite tennene sammen og bli ferdig, så kan du glede deg over et nytt prosjekt snart :)

Skjønner godt hva du mener med at man endrer tankegang. Tror heller aldri jeg hadde sett for meg å bosette meg der vi har sett. Men når det er sagt, når jeg var i mine ungdomsår syns jeg gutter fra Bærum var veldig klysete og sossete (tok selvfølgelig alle over en kam), men nå er jo min lille sønn en Bærumsgutt. Og han er jo verdens beste selv om han bor i Bærum, hehe.

 

MaMi, så koselig! Ja, du har litt av en lesejobb! Og så skal man prøve å huske alt etterpå, sånn på tampen av kvelden! Jeg syns du er god jeg!

Godt dere er på bedringens vei. Det tar vel litt tid hvis alle 6 skal bli syke og friske i tur og orden!!!

 

Jeg har vært på barseltreff idag. Etter at vi hadde spist lunsj (les frokost) gikk vi en times tur! Ganske sakte da, så ikke akkurat trim, men det er jo godt med frisk luft allikevel!

 

Nå sitter mini på fanget mitt, litt trøtt og grinete, men sove, neida, det er for små babyer!!!!

 

Jeg skal på intervju imorgen! Gruer meg dritmye! Herregud, fikk helt hjertebank når hun ringte!! Var nesten så jeg stammet når hun spurte om forskjellig! Nå er det bare å tenke ut hva jeg skal si. Hater sånt!!

 

Nå braket det i buksa her (mini sin altså :P ) så jeg får skifte på han og prøve å få han til å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da er jeg i gang. Rart å være borte fra lillegull så utrolig mange timer om dagen. Kjenner likevel det er godt å ha begynt nå, det sosiale er utrolig positivt :) Har fortsatt forkurs, så jeg vet jo ennå ikke helt hva jobben innebærer... Men jeg har jo jobbet som lege tidligere også, så jeg regner egentlig med at det skal gå finfint. I går kom jeg meg i hvertfall tidlig i seng, og med lillegull som sov hele natten har dagen i dag vært veldig bra. Må nok belage meg på tidlig kvelden nå fremover!

 

Leon har vært "vanlig" dag i barnehagen i dag, hadde gått kjempefint :) flasker seg nå med barnehage og hel natts søvn :)

 

Middag og kvalitetstid med Leon nå... Ha en super kveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg å være enkelt å ikke bli gravid denne mnd, har EL nå. Hadde nesten glemt hvor tydelig det er hos meg, da Leon ble laga visste jeg det på minuttet når EL skjedde ;) heldigvis ikke hatt noe sengekos de siste par-tre dagene (selv om jeg har hatt litt lyst, alltid sånn når det nærmer seg...) Akkurat nå må jeg innrømme at jeg ikke føler meg klar til ny graviditet med det første i det hele tatt, kjenner meg gira på jobben. men ikke lyst på piller heller, så vi får se. Ny baby hadde vært kos, men det var det svangerskapet man må gjennom først da.... Vi får se om et par mnd, skal jo uansett prøve å ikke bli gravid før det pga vaksina jeg tok her om dagen.

 

Leon sluknet halv syv i dag, vanligvis legger han seg åtte. Håper bare han har tatt skikkelig natta og ikke skal våkne og være bajas... Sikkert sliten etter barnehagen og sover søtt hele natta - eller hva dere?!?

 

Har ikke fått med meg at du hadde transfusjonssyndrom MaMI, virkelig topp at dere greide helt til uke 38 :) tror du har helt rett i å ikke se på nett om det, blir litt samme med setefødsel... Jeg lette jo masse, og alt var jo så vanvittig overdramatisert.

 

Lykke til på jobbintervju babysyk :) krysser fingre og tær :)

 

Forresten, på babysvømminga der vi gikk dykket vi etter 5 gangen. Vi øvde litt et par uker før det ved å få kontakt med babyen, telle til tre, blåse i ansiktet til babyen og straks etter helle vann over hodet dens. Ved å blåse lukker babyene svelget (uavhengig av alder). Ved dykket gjaldt det å la babyen være i mageleie etter dykket slik at vannet renner ut av munnen (de fleste babyer åpner munnen under vann) og smile bredt for å vise hvor flinke de har vært og at det ikke var skummelt. Siste gangen, altså etter fem uker med dykking "hoppet" babyene fra kanten til og med :) minner meg på at jeg bør ta med lillegull i svømmehallen snart så han ikke glemmer det!

 

Har lyst til å legge meg nå jeg, er det lov???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at Leon trives i BH Camillok!!! Er vel et lettet mammahjerte kan jeg tenke meg!

Blir spennende å høre hvordan du trives i jobben etterhvert da. Hva slags avdeling er det?

Virkelig et "tøffingkurs" Leon har vært på skjønner jeg. Får se om jeg kanskje tar noen besøk i svømmehallen alene også.

 

Tar for lykkeønskninger ang intervju. Kjenner jeg gruer meg skikkelig til dette med permisjon og sånn. Det mest positive er jo å si at man kan begynne nesten med en gang, men sånn er det jo ikke. Men jeg skrev i søknaden at jeg var i permisjon og hun spurte litt på tlf istad, så dette burde de jo ha tenkt over før de tok meg inn til intervju. Hadde vært supert om det gikk i boks, så slipper jeg å tenke noe mer på det i resten av permisjonen.

 

Her har jeg visst en strikkepause. Ikke veldig motivert til å gjøre ferdig det jeg har begynt på, og jeg har avtalt med meg selv at alt uferdig skal bli ferdig før jeg begynner på noe nytt. Spent på når jeg sprekker!!! Har liksom ikke overskudd til sånn pirkearbeid, så da er det lettere å bare starte på noe enkelt.

 

Camillok, helt lov å legge seg! Vikitg å få nok søvn, det tar jo på med ny hverdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link med tips om hvor du fikk inspirasjon til hentesettet, Babysyk. Tror jeg har fått mamma med på ideen, så det blir noe lignende minien din sitt :) ønsker, jeg så på den jakken du skal strikke. Den var jo bare nydelig! Kan være det blir for varmt med hentesett i ull i sommer, men med den bergenssommeren vi har hatt de siste årene i juli så kommer det nok helt sikkert godt med ;)

 

I dag var jeg hos legen for å få delvis sykemelding. Klarer ikke å gjøre noe i gymtimene lengre og bekkenet krangler mer og mer. Ble 30% sykemeldt med klar melding fra legen om å slippe gym og å få kortere dager. Passer bra, for da slipper jeg å være på jobb 7.45 tre dager i uken. Får litt roligere start på dagen og maks fire undervisningstimer hver dag. Mye bedre! Da får jeg korte økter på max to timer med hvertfall en pause der jeg kan sette meg litt. Blir jeg sittende for lenge, stivner jeg helt, så bevegelsen har jeg veldig godt av :)

 

Åh, Krølle, jeg er supermisunnelig på deg som skal ha øy på kjøkkenet! Jeg har så lyst på det, men vårt kjøkken er formet som en L så det er rett og slett umulig å få til.... :( hvis vi skal bygge hus i Fana senere vil jeg ha stort kjøkken med øy! Og garasje med plass til både min og mannens bil.

 

Spennende med prøving da, Camillok! Tror vaksinen din har gått meg hus forbi... Jaja, uansett stas at Leon virker fornøyd med bhg! :) bare til å stupe til sengs om du er trøtt. Det skal forresten jeg også gjøre snart.

 

MaMi, så kjekt å høre fra deg. Hihi, jeg ser for meg en liten dame med stor mage oppå et trillebord ;) morsomt syn! Husker godt du fortalte om transfusjonssyndromet knøttene fikk. Jeg har egentlig ikke lest noe om det på nett (utenom det som står på tvilling.com, eller hva den heter). Hr fått mye god info fra både tidlig ul-legen og legen på KK. Prøver å ikke tenke for mye på det, men jeg kommer nok til å være ganske nervøs på kontroll i neste uke uansett.

 

Happy, hvordan gikk det med svigermorbesøk? Her maser svigers på om ikke de kan få komme på besøk, men jeg nekter å ta i mot noen før vi har fått ryddet ordentlig her! ;) kjekt å høre om framgang på babysvømmingen. Merker jeg har glemt r vi begynte med de forskjellige tingene. Dykking tror jeg vi prøvde fjerde gangen.. Ellers husker jeg lite. Nå er lille helt vill og har lagt sin elsk på å sitte på kanten og hoppe ut i bassenget. Plutselig var det alt hun ville! I høst synes hun det var helt forferdelig å hoppe, men nå kan hun gjøre det minst ti ganger på rad ;)

 

Nei, nå er det på tide å betale et par regninger før leggetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hverdagen har begynt igjen for dere da Camillok;) Godt at det virker som Leon har det helt fint i barnehagen.

Du får vel bare ta baby som det kommer tenker jeg. Blir nok bra når det skjer:)

 

Så glott med intervju da Babysyk. Men VIL du egentlig ha den jobben da? du virket litt usikker på det.. ?!

 

Oj, MaMi.. fikk du vente til uke 38 med tvillingene! Trodde ikke man fikk det jeg. Det var jeg som spurte om det var tyngre i tvillingsvangerskap enn med en. Huff, det syntes jeg hørtes slitsomt ut.. å være like tung som på slutten når man er 26-28 uker på vei!! Men så er det sikkert veldig artig med tvillinger også da:)

 

Det er virkelig koselig å høre at dere liker bloggen min altså! Takk for koselige ord Happy! Jeg tror det blir fint jeg også. Gleder meg veldig til "porch" ja:)Den blir nordvendt den da, så det blir et sted å sitte på varme dager for å kjøle meg ned. Med barnevogna stående der for at frøkna skal sove så kan jo jeg sitte i hammocken eller gyngestolen på porchen og strikke:)

 

Jeg har begynt å få endel kynnere jeg da. Jeg har aldri vært direkte plaget av kynnere før. Gjorde aldri vondt liksom. De gjør ikke det denne gangen heller, men jordmor på sykehuset sa til meg at jeg som nå er 3. gangs-fødende kunne forvente meg MYE mer kynnere. Hun sa "dere 3. gangs-fødende er i en helt egen liga dere. Det er et helt annet svangerskap enn de som har fått "bare" to barn". Oj, det var nytt for meg! Visste da ingenting om DET! Hmm.. jeg kunne visst forvente meg kynnere i bøtter og spann skjønte jeg. Fra ganske tidlig til helt til fødsel, og de kunne visst være endel kraftigere og vondere enn i tidligere svangerskap. Slik at jeg kunne tro at jeg kanskje var i fødsel!!! Jøje meg. Må si jeg gruer meg litt nesten jeg! Høres ut som en litt slitsom hverdag jeg har i vente de neste 4 månedene gitt :(

Ellers sparker knøttet veldig på kvelden, heeelt nede ofte. Nesten så jeg tror hun sparker "ut" der nede.. skjønner?! Litt ubehagelig. Men på dagtid er hun veldig rolig. Da er det tydeligvis skjønnehetssøvn på gang:D

 

Nei, nå jeg lalle senga dere. Imorgen er hjemmedag og da skal jeg strikke og slappe av. Snart vinterferie. Det gleder jeg meg til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy, måtte bare svare deg på det med barnehage nå, så ikke jeg glemmer det :)

 

Det stod på nettsiden til den barnehagen at man kunne komme den dagen. Det var veldig greit å ha besøkt de, for da fikk jeg vite at de uansett ikke hadde plass til mini. Hun trodde det var få som hadde plass til de født etter 31.august, og anbefalte familiebarnehager. Eller å ringe rundt og høre om de trodde de hadde plass. Det skal ikke bli lett dette!!!

 

Stresset før intervjuet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svigermorbesøk gikk fint det, hun er ganske ofte innom og heldigvis ikke så innmari opptatt av hvordan det ser ut her. rydder mer før mamma kommer...og hun hadde selvfølgelig med seg gave til lillesnupp, hehe, hver gang hun kommer har hun kjøpt noe! trodde hun hadde kjøpt fra seg til niesen vår som er 9 mndr eldre men det har hun visst ikke ;)

 

her var det endel ledige plasser etter hovedopptaket i fjor, men det betyr jo ikke at det er det i år.... håper håper håper vi får plass selv om jeg gjerne skulle hatt henne hjemme lenger enn et år, men vi har jo egentlig ikke råd til det...kan ikke påstå at kontantstøtten erstatter en full inntekt selv om ingen av oss har veldig godt betalte jobber....æsj, vanskelig det barnehagegreiene! kommer uansett til å søke de som ligger rundt her, har funnet fem som har fått gode skussmål fra foreldre, det ligger ute vurdering av alle barnehagene på oslo kommune sine sider. kanskje det gjør det i bærum også?

 

kjedelig med vonde kynnere da ønsker! så ille at man tror man er i fødsel hørtes da voldsomt ut, håper du slipper unna det!

 

så bra du virker fornøyd med å jobbe camillok! kan tenke meg det er deilig å få litt sosialt påfyll! uansett hvor kos det er å gå hjemme så er det jo noe annet å snakke med folk som faktisk svarer deg tilbake ;) og deilig å snakke om noe annet enn bleier og søvn og barnemat kanskje... hadde du en fin bursdagsfeiring forresten? håper det ble godt med vin og jenteprat på deg :) og flinke Leon i barnehagen :) hvor gammel er han nå?

 

jeg tok to pliktpinner på genseren i går, og koste meg faktisk med det! og bra er det, for i dag er det først barseltreff og så middag hos en kollega i kveld. gleder meg veldig til å treffe jobbjentene igjen :) håper bare lillesnupp oppfører seg, hun er skikkelig grinete om dagen. sover ikke så godt på natta lenger, og ikke så godt på dagen. skjønner jo godt at hun blir sur da, blir litt muggen selv jeg... :P

 

igjen, lykke til babysyk! de visste at du er i permisjon da de kalte deg inn på intervju så de synes sikkert du er en veldig god kandidat :) husk å puste så går det nok veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pliktpinner skulle jeg ha begynt med også.. så ble NOE gjort liksom. Men nå må jeg vaske hus jeg dere. Er i god form idag OGSÅ! Enda et kryss i taket.

 

Skal lage en god middag etterpå. Feirer dere Valentines?

Har lagt ut bilde av meg selv på bloggen dersom dere er nysjerrige. Jeg innrømmer at jeg jo prøver å se for meg hvordan dere ser ut alle sammen. Tror det er helt naturlig:) Nå har jeg jo sett bilde av et par stykker av dere da. Bare moro å få et ansikt på alle liksom:)

 

Kommer sterkere tilbake dere. Nå får jeg finne frem vaskebøtta her:).. nei, nei.. feil å avslutte med et smil da da! Jeg er ikke glad i å vaske! Hahaha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg er litt i min egen verden etter intervjuet. Syns det er veldig vanskelig å gi et godt inntrykk av seg selv uten å skryte for mye! Det var veldig mange søkere, så det er jo stas at de ville ha inn meg. Litt rart også egentlig, for de ville ha en som kunne begynne med en gang. Mulig det er mange søkere med urelevant erfaring, det glemte jeg å spørre om. Jeg har ihvertfall relevant erfaring, og det hjelper jo. Nå må jeg bare finne referanser. Hadde jo ikke trodd jeg skulle på intervju, så det hadde jeg ikke skaffet. Kjenner jeg gruer meg for å avsløre på jobben at jeg søker ny jobb. Ihvertfall kjipt om jeg ikke får jobb, da vet jo referansene at jeg har vært på jobbjakt.

 

Nei, jeg får ta meg en ringerunde.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, nå nærmer en skikkelig arbeidsdag seg med stormskritt! Tror det blir bra, men er litt nervøs må jeg innrømme. Blir jo liksom litt ekstra når jeg starter på mannens avdeling... Bør jo gi et godt inntrykk liksom :) Skal legge meg før elleve i dag også!

 

Fikk strikket ferdig det ene ermet på kurset nå i dag, så nå er det virkelig ikke mye igjen før genseren er ferdig :)

 

Gøy å se bilde av deg ønsker, tror faktisk ikke jeg hadde gjort meg opp noe bilde... Rart det der, av og til gjør jeg rett og slett ikke det. F.eks hadde jeg ikke noe bilde av hvordan Leon så ut. Men med neste ser jeg sikkert for meg en baby som likner på han ;) forresten virker det som om reglene angående graviditet under turnus er ganske greie... Vi får se... Er det bilder fra bryllupet du har lagt ut ønsker? Når gifter dere dere?

 

Vurderer å invitere turnusgjengen på fest på lørdag, kaste ut mann og barn... Er ikke så mange med mulighet til å huse en hel gjeng... Men vi bor jo litt utenfor allfarvei da... Tenketenke...

 

Leon har fått sin første tann!!!! Hurra!!! Endelig :) går visst veldig fint i barnehagen, leker og koser seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...