Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

haha, for en grusom form for "prevensjon" krølle! måtte le litt da jeg leste det ;) nå har jeg stått opp fra de døde her og sendt pappa'n på jobb! vi klarer oss greit alene, men gleder meg til far i huset kommer hjem kjenner jeg. er veldig glad for at lillesnuppa er fascinert av tv'n...! og hun har rullet flere ganger i dag så nå er mor fornøyd! det neste blir å få det på film og sende til de stolte besteforeldrene ;) hun blir selvfølgelig kjempeforbanna når hun ikke får det til, og kjempeforbanna når hun får det til og må ligge litt for lenge på magen :P

 

så kule lamper babysyk! synes du skal gå for de altså :) du tror ikke at samboeren din er stressa og lei pga eksamensstresset og at det kan få ham til å bli litt ekstra teit og henge seg opp i ting? kjedelig når det blir sånn! leste forresten litt på den bloggen, den ser kjempefin ut! skal absolutt se mer når vi begynner med fast føde, tipper det blir før 6 mnd altså, her er hun også veldig fascinert når vi spiser.

 

æsj, kjedelig med reuma-henvisning krølle, men forsåvidt bra at han tar det seriøst og heviser deg videre da! krysser fingrene for at du er frisk som en fisk!

 

det høres veldig stilig ut med skifermur på kjøkkenøyen! og genialt med masse skuffer! er det en ting jeg vet jeg skal ha hvis vi noen gang pusser opp kjøkken så er det massevis av dype, gode skuffer! og kjøkkenøy ja, ser for meg at man får så god plass til å bake og kose seg på den store benkeplata! som at jeg kommer til å lage boller hver helg...hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei nå gir jeg meg ende over! Endelig har jeg litt tid til å sitte å skrive her, men dere har jo skravlet så vannvittig!!!

 

Krølle, så kjedelig hvis det er noe reumatologisk som feiler deg da.. Krysser også fingrene for at du blir bedre mens du venter..

 

Skikkelige morsomme kjøkkenlamper!! Hadde vi bare hatt spisebord på kjøkkenet... men tror uansett ikke jeg hadde fått mannen med på det. Han er litt "vanlig"..liker ikke hvis det blir for sært..hehe..

 

Den dressen var supersøt, husker ikke hvem det var som skulle strikke...var det du Ønsker? Uansett kjempeherlig!!! Blir nok bra i 9mnd...for som nevnt så kan man jo bare brette opp armer/bein! Da får du ihvertfall brukt den hele vinteren, fremfor at den blir for liten før vinteren har startet.

 

Her har jeg nå pakket vekk det meste av 56 klærne og funnet frem 62 og lagt i kommoden til Malin. Er bare litt bodyer som ligger igjen i 56...har jo nesten ikke brukt noen av dem.. Ser at noen begynner å bli litt kort på armene, så vi får luke ut etterhvert. På 3mnd kontrollen forrige uke var Malin blitt 5135gr og 60,5cm.. Store lille jenten min!! Kjempeflink å ligge på magen og løfte hodet også er hun blitt.. Og idag rullet hun første gang fra mage til rygg. (Har rullet en gang tidligere på stellebordet pga overbalanse, så det teller jeg ikke). Idag gjorde hun det tre ganger på rad. Og når jeg hadde hentet kameraet var hun lei og bare hylte..hehe.. Får prøve igjen senere å fange det på film!

 

Om en times tid kommer en av jentene fra babysangen og vi skal på trilletur sammen. At hun har tid!! Hun skal ha dåp på søndag..men hun måtte ut i fineværet. :)

 

SOm noen av dere allerede har sett på bloggen har jeg endelig fått gjort ferdig luse-settet til Malin. Og det var på tide. Med bukse og cardigan under passet det akkurat!!! Heldigvis kan vi da bruke det en stund til med bare strømpebukse og body under.. Har enda ikke funnet et nytt prosjekt, for hver gang jeg setter meg ned med strikkebøkene og garnkurven, så våkner Malin. Typisk!!

 

Nei, nå må jeg få i meg noe mer mat før malin våkner igjen. Må jo legge på meg de tre-fire kg jeg mistet forrige uke.. :( Og få opp igjen melkeprod! Merker at det er mindre nå enn før. Men Malin klager ikke da...heldigvis! Var litt redd for å måtte begynne med MME. Ikke at det er noe voldsomt nederlag da, men er jo så mye styr. Når jeg har fått på litt vekt igjen, og har tid skal jeg prøve å pumpe litt for å få opp igjen prod..og så tenkte jeg å stikke innom HS for å veie for å se at hun fremdeles legger på seg som hun skal..

 

Ha en strålende helg damer! Håper været er fint der dere er også!! (og så skal jeg prøve å få kommentert litt oftere!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin dress FruLS! Måtte skynde meg inn på bloggen din og se :) jeg er fan av nøytrale farger også, så kan du jo bruke den til nestemann også ;) bra at du begynner å få formen tilbake. Og skjønt at du passer på at prinsessen også vokser :)

 

Gratulerer til alle småttiser som har funnet ut av rullingens hemmeligheter! Det er magiske øyeblikk for foreldrene :) her øves det på trappeklatring og vandring langs møbler. Ikke spesielt smart utgave vi har foreløpig ser jeg. Rett som det er så glemmer han å holde seg fast, og deiser i bakken med et brak. Til alt hell så har han nå gjort det så mange ganger at han løfter hodet automatisk, så det ikke dunker så hardt i gulvet... Så blir han så fornøyd med seg selv når han kjenner at han ikke har slått seg i fallet :) Hvorfor kan han ikke være fornøyd med å kunne krabbe noen måneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Superfin dress fruls! Og superfin frøken :) godt med oppbrett på både armer og ben så holder den ekstra lenge! Haha, måtte le når jeg så målene til Malin, en halv cm kortere og drøyt 1,5 kg lettere en "lille" bolla her i huset ;) rart de kan være så forskjellige og så perfekte alle mann :) lykke til med vektoppgang :)

 

Og grattis med 500 innlegg krølle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine kommentarer om settet. Fargene ble valgt ut før vi visste det var jente mener jeg.. Håper det kan bli brukt til flere ja!

 

Så spennende med stabbing da krølle...her må vi få oss teppe under salongbordet før den tid kommer, for ellers bare sklir det avgårde hvis hun lener seg til det. Har lenge ønsket meg teppe, men ikke funnet det rette, eller nok penger.

 

Ja det er store variasjoner innenfor normalen Happy. Malin er nok den minste i gjengen her da. Hun ligger vel på nest nederste kurve i grafene mener jeg å huske.

 

I ettermiddag hadde malin skikkelig hylekule. Var nok litt oversulten..ingenting som funket, og melken kom ikke fort nok så hun hylte bare enda med ved puppen. Fikk i henne litt til slutt, og da sovnet hun en liten dupp i armene mine... Klager fremdeles litt nå når hun er våken igjen da..ligger å "tviholder" på smokken.. menmen.. Får prøve litt mer pupp om en stund.

 

Angrer litt på at jeg ikke stakk innom hs idag, men ventet til mandag.. Nå må jeg gå tre dager til uten å vite om hun får nok mat til ånlegge på seg..

Her skal mannen også jobbe imorgen, men søndag har han fri. Han vil egentlig på fjellet på skitur da..men da blir jo jeg aleine igjen.. Så vi får se.

Var deilig med trilletur idag da. Og bekkenet holdt hele veien. Har begynt å kjenne litt bak i hoften likt som i graviditeten, men håper det går over. Må vel bare prøve å få trent litt tenker jeg..

Er noen av dere på endomondo forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dommen etter fastlegebesøket da Krølle? Får han bli eller blir han byttet ut? Kjedelig med mulig reumatisk da! Krysser fingrene. Og at du ikke trenger å gå til reumapol til de du kjenner! Grattis som ivrig bruker! Velkommen i klubben!! HAHA :) Neida :)

Den "drømmeøya" di hørtes veldig fin ut! Litt mer stil over det enn hva jeg har planer om. Male baksiden med tavlemaling (evt sette opp en plate så det kan reverseres) så mini kan tegne der. Blir jo ikke enda uansett da :)

Lille keiser høres kjempesøt ut der han stabber og kløner :) hehe

 

Lollo, er spent på resultat av oul :) Har krysset fingre for deg og guttene idag!

 

Happy, så gøy med masse rulling! Du får legge kamera klart rett ved henne nesten gang :) Typisk at de ikke gjør det når man først skal filme!

Vet ikke om det er eksamensstresset jeg. Men han burde jo blitt vant til det nå etter 3,5år! Syns bare det er utrolig barnslig å komme med sånt! Noe av det er jo direkte sårende, og det syns jeg er veldig unødvenig. Men jeg får bare prøve å la det gå inn det ene øret og ut det andre!

 

Lykke til med vektøkning. Når man må så er det vel ikke så lett som når man prøver å unngå det. Settet var kjempefint. Lykke til med nytt prosjekt. Luksusproblem da, og ikke ha noe som må gjøres ferdig :) Kan du ikke veie Malin med deg for å se. Er ikke sikkert det gjør utslag, men kanskje. Tror du ikke hun hadde vært mer grinete om hun aldri ble helt mett? Håper bekkenet er et forbigående problem!

 

Jeg har vært på barseltreff idag. Har jo to forskjellige grupper. Var en liten trøst og høre at nesten alle de også ammet om natten. Hun ene hadde hørt fra HS at det var vanlig at de ikke fikk spist nok om dagen fordi de var så nysgjerrige. Mens om natten hadde de tid til å spise :) Heldigvis ammet jeg bare 3 ganger i natt, så jeg håper det fortsetter sånn!!!

 

Idag er det pizzakveld for oss. Har sagt tydelig ifra til samboer at skal han ha pizza så får han hjelpe til. Og hvis han nå plutselig skulle ombestemme seg så spiser jeg bare brødskiver. Kjenner jeg er skikkelig lei nå. Men jeg får vel la vær å ramse opp alt, for da blir jeg vel sittende her i kveld. Men det er ikke noe hyggelig mye av det!!! Dum som jeg er så lar jeg meg såre. Camillok, på en måte er det godt å høre at det ikke bare er samboer som er så teit, selv om jeg ikke unner noen andre sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han glimter jo til i blandt!

 

HAN foreslo at jeg badet og stelte mini mens han laget pizza. Passet på å skryte ekstra av pizzaen hans da, så det gjentar seg :) Men den var veldig god også da!

 

Nå skal jeg se Idol og spise godis mens jeg strikker på lua mi. Har bare "topplokket" igjen. Burde ha prøvd den før for den blir litt stor. Er ikke så tjukk i hodet skjønner dere :) Men bittelitt baggy gjør vel ingen ting.

 

Ha en fin fredagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at samboeren din hjalp til i kveld, Babysyk! Skjønner godt du blir mutt og lei når han motarbeider deg hele tiden. Jeg sier som de andre har sagt før, du vet best når du føler at mini ikke får nok mat fra deg. Her har mannen heldigvis ikke sagt noe som helst og jeg har fått prøve meg frem som jeg ville. Hs anbefalte at jeg fullammet så lenge som mulig, men da det begynte å ta opp mot 3-4 timer med legging, var det bare en ting å gjøre. Forresten kjekt å høre at du "bare" var oppe tre ganger i natt med ham da. :)

 

Kjempefint sett Malin har fått, FruLS! Måtte innom bloggen din og se på det. Passer jo perfekt! S bra at bekkenet holdt hele turen du hadde. Lykke til med vektøkning. :)

 

Huff, Happy Hippo, jeg husker ingenting av det du skrev... Hvordan går det med genseren til mannen din? Går det fremover?

 

I dag var det oul på oss, ja! Mistanken legen på forrige kontroll hadde ble bekreftet i dag, så her blir det to gutter. :) mannen var veldig fornøyd da han fikk se familiejuvelene til begge to! Det var noen dager størrelseforskjell på de og den minste har en del mindre fostervann enn den største, så det blir ny kontroll på oss om 1,5 uke. Ellers var de friske begge to. Undersøkelsen tok sikkert en time, for de lå så tett at jm slet med å finne ut hvor en sluttet og den andre begynte ;) hun måtte ut og hente en annen jm for å dobbelsjekket at hun hadde sett rett (mtp størrelse og fostervannsmengde). Utrolig morsomt for hun var dypt konsentrert og snakket masse med seg selv ;) fikk mange flotte bilder med oss, både av en og en, men også noen av begge to! Lillemor var hos mormoren (og onkelen på 17) mens vi var på kontroll og storkoste seg der. Nå gjelder det bare å finne navn til en (siden vi har ett navn klart allerede) og bestemme oss for vogn. Tror vi (les:jeg) har landet på Basson Bjørn dypvogn. En dobbel bagvogn med store lufthjul. Sportsvogn får vi av en kollega av svigerfar (som bor rett borti høgget her) så det er egentlig ikke nødvendig å kjøpe duo- eller kombivogn nå. Dessuten er det mye billigere å bare kjøpe bagvogn. Om vi ha en enten såortsvogn senere finnes det mange tilsalgs på finn.no ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med to gutter i magen da Lollo :) Da blir det plutselig 3 mot 2, hehe. Så bra at begge var friske! Håper størrelsen og fostervannet har jevnet seg ut til neste kontroll. Men det er jo veldig bra at de oppdaget det og sjekker det ut videre! Greit at det blir dobbeltsjekket for størrelsesforskjell har jo litt å si i ditt tilfelle. Krysser fingrene for deg videre. Lykke til med navnevalget! TIpper det er vanskelig, det skal jo helst klinge litt med det som dere har funnet. Hørte forresten om en baby som heter Chanel Dior. Sikkert mange hunder og katter som heter det, men baby!!! Jaja, hver sin smak!

Tok en titt på vogna, den så fin ut. Stor og god bag. Og så er det jo koselig at de kan ligge inntil hverandre. Skulle nesten sydd en tvillingvoksipose :) Men du trenger vel ikke det siden de kommer på sommeren. Greit å arve sportsvogn da :)

 

Her er det mye bedre stemning idag. Sambo er ute og kjøper morsdagsgave til meg. Eller, jeg vet jo ikke, men tipper det siden han skulle ut på shopping.... Har ikke snakket noe mer om fast føde for i natt våknet bare mini 01 og 6.30. Har prøvd å gi han oftere mat på dagen - selv om han ikke alltid har tid til å spise. Det ser ut til å hjelpe :)

Nå sover mini i sengen for første gang på dagen. Kurven er alt for liten. HS sa at han helst ikke burde sove i senga på dagen. For å gjøre forskjell på dag og natt. Men hvor skal han ellers sove? Vi har ikke lekegrind, og abosolutt ikke plass til det! Vognbagen må jo snart byttes om til sportsvogndel, så jeg syns det er dumt å vende han til soving i den for bare en kort periode. Hva gjør dere andre? Jeg har lagt han med hodet i fotenden da, for å gjøre litt forskjell, og det er lyst på rommet.

 

Må få støvsugd før samboer kommer hjem, så blir han nok fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapt svar babysyk, skravler mer etterpå ;) vi sover i vognen. Har fotbrettet oppe på sportsvogndelen og ryggen nede selvsagt. Ute sover han i pose, hvis han må sove inne har jeg klipt hull i skinnet til selene, Leon ligger fastspent med sele i midjen og mellom beina. Over har vi den lille vogndyna eller teppe. I posen trenger han ikke være fastspent enn så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med to gutter i magen Lollo! :) Så utrolig moro! Det må være artig å være gravid med tvillinger altså. Sikkert het annerledes?!? Men lurer på, Lollo og MaMi.. er svangerskapet dobbelt så slitsomt ? jeg har skjønt at man vokser i en utrolig fart og at de aller fleste blir sykemeldt fra uke 20. Det må jo være en grunn til det, selv om babyene i magen har hver sin pose osv og det i bunn og grunn ikke er noe "farlig"? Kanskje blir man ekstra/dobbelt så sliten, tung, "vondtene" kommer gjerne kanskje tidligere i svangerskapet osv?

Jeg synes ethvert svangerskap har vært kjempetungt og laaangt de siste månedene før fødsel. Jeg klarer nesten ikke tenke meg hvis det skulle vært dobbelt så slitsomt osv. Nesten så jeg ikke hæler det med bare en baby i magen på slutten jo ;)

 

Jeg har begynt å tenke tankene " er babyen min frisk"?, " hva om noe er galt"? "hva om barnet er virkelig sykt?". Altså, både duotest med blodprøve og ultralyd samt OUL var jo kjempefine.. men likevel da?! Huff.. jeg tror man aldri klarer å "fri seg fra" slike tanker i svangerskapet. Kommer ikke til å puste ut før jeg har henne frisk og rask i armene mine, vet at hun hører, vet at hun ser osv osv;)

 

Nå har vi vært på SparkVM Utfor. Utrolig gøy! Vesla og jeg er hjemme igjen og drikker solo, maler og fargelegger og spiser vestlandslefse:) Dvs.. jeg er ferdig med hunden jeg malte og nå lurer jeg på å strikke litt igjen på babydressen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser litt lengere opp her - gratulerer med gutter Lollo :) :) :) krysser fingre for at størrelsesforskjellen ikke er blitt større til neste kontroll. Skummelt altså, men det er ingenting du får gjort. Håper du greier å kose deg oppi alt dette, så får sykehuset ta seg av eventuelle komplikasjoner. Hvor mange uker til "må" de være inni der? Må ha vært fantastisk å se dem der inne ja :)

 

Ønsker: skjønner deg så inderlig godt både når det gjelder tiden som står stille, at en inni der er tungt nok (hvordan man skulle klart dobbelt så ille aner ikke jeg heller...) og redselen for at fødsel skal gå galt eller barnet være sykt. Men det er jo verdt det uansett :)

 

Nei, lese nå, mannen har tatt med Leon ut i garasjen for å gjøre gutteting (stable ved tror jeg)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ro i stuen!! :) Malin var trøtt og grinete, så mannen tok henne med seg i vognen og tuslet på butikken. Deilig! :) Lurer litt på om vi kanskje skal prøve å legge henne litt tidligere, for hun sover alltid en times tid nå i sekstiden, men våkner alltid igjen da.. og så legges hun for natten ni-halv ti.. jaja...det får gå en stund til. :)

 

Nå har jeg vært på trilletur to dager på rad, uten at bekkenet har trøblet. Så jeg håper det bare var en liten "ta det litt mer med ro" beskjed.. Skal prøve meg på en tur igjen imorgen også. Er så deilig nå når det er fint vær! Har gått tur med to av jentene fra babysangen. Kjekt å ha noen mødre i nærheten :)

 

Så gøy med to gutter da Lollo! :) Håper også at de jevner seg mer ut til neste kontroll..

 

Her sover også Malin i vognen på dagtid. Både inne og ute. Tenker at når hun skal over i sportsvogn, så fortsetter vi med det, og bare tar opp fotbrett og ned ryggen.

 

Husker ikke mer jeg... skylder på ammetåken... (og litt giddalausheten).

Strikket en lue til Malin igår da.. hun har snart vokst ut av alle luene sine, så tenkte jeg skulle strikke en tjukk og god lue. Så jeg la opp masker til en "djevel-lue" (hjelm-lue) på pinne 4,5 med Nepal garn (samme som ble brukt til genseren til broderen) og satte i gang. Den ble felt av i formiddag, og selvfølgelig er den bare akkurat passe. Så nå må jeg lage enda en som vi kan bruke litt fremover..kanskje den jeg laget igår blir gitt bort i stedet... (skal få bilde på bloggen etterpå). Sånn går det når man ikke har oppskrift, og ikke prøver underveis.

 

Nei nå skal jeg slappe av litt på sofaen før mannen kommer hjem igjen, forhåpentligvis lager han da middag (som nesten hver dag..flinke mannen min!). Imorgen vil han på skitur, så han får bare spille kortene rett syns jeg! Tenke seg til, forlate oss på selveste morsdagen! (Men han har gave da...for jeg så kvitteringen i handleposen med maten...*ups*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker, den dressen var skikkelig fiiiiiiiin :)

 

Jeg er helt ferdig med bolen på genseren med festede tråder, halsringning og knapp. Så da innvilget jeg meg et pauseprosjekt ;)

 

Nok engang dette heftet:

http://www.dalegarn.com/images/misc/201202020453263.pdf

Den prinsessebodyen på side 2!

 

Kom over salg på sandnesgarn duo, strikker nå i en herlig lakserosa farge :) i str 0-1 mnd går det radig og jeg er faktisk atskillig nærmere slutten enn starten på prosjektet! Kan knapt tro at noe sånt har passet til Leon!!!

 

Nei, stup trøtt, strikke littebittegranne til, så er det senga før midnatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så nydelig den bodyen var, Camillok! Jeg har ikke sett det heftet før, men har funnet ut at lille skal få den kåpen som var litt nedpå siden. Med sløyfebånd rundt livet. Tror den må bli i dus rosa eller noe sånt. :) kjekt med gutteting og vedstabling i garasjen da! Både for deg, mannen og Leon! Greit at pappaen også kan finne på ting med ham :)

 

FruLS, så bra at bekkenet har holdt flere dager med tur på rad. Ikke bli for vill nå da ;) må passe på at du ikke får vondt! D får holde oss oppdatert på hvordan det går.

 

Ønsker, tror nok det er helt vanlig de følelsene du har. Husker jeg tenkte mye på det da jeg gikk gravid med lille. Nå er jeg foreløpig ganske rolig, men innimellom får jeg litt vonde tanker om det samme igjen. Prøver å slå det fra meg, men det er ikke alltid lett.

 

Jeg synes hvertfall det er en del tyngre nå enn med lille. 18 ukersmagen nå er like stor som 27 ukersmagen med lille.... Jeg blir stappmett av bare små porsjoner og synes det presser mer ned mot underlivet. Kynnere har jeg mye mer av (og de kom mye tidligere denne gang). Jeg blir sliten av den minste ting og etter å ha vært alene med lille i dag mens mannen var og så på bil for faren, var jeg helt pumpet. Måtte legge meg på sofaen og slappe av da hun endelig sovnet. Fikk beskjed fra legen om at de vil vurdere helsen min og de små sin etter hvert mtp sykemelding, og selv om det er mange som blir sykemeldt fra uke 20/24 så er det veldig individuelt. Jeg synes hvertfall det er godt å gå på jobb enda så jeg håper jo å få være der lengst mulig. På neste kontroll på sykehuset blir det gu også for å sjekke livmorhalsen. Blir jo ekstra press på den når det er to som spreller rundt.

 

Takk for gratulasjoner forresten :) veldig spennende med gutter da! V bryter "tradisjonen" blant venner da, for det er kun ett par vi kjenner som har fått et annet kjønn på barn nr. 2. Alle som har termin nå i vår/sommer (og det begynner å bli en del) eller de som har fått nå i høst, får/ har fått likt kjønn som de hadde fra før. Håper det viser seg at størrelsen jevner seg mer ut på de jeg også. I følge papirene vi fikk fra ul er det visst litt skjevfordeling av morkaken også. Er liksom ikke så mye å gjøre enn å krysse fingrene og satse på det beste. Hvor lenge de må være der vet jeg ikke, men legen sa vi måtte ha ul ca annenhver uke frem til uke 26 så er vel etter det at de evt. kan ta de ut om noe skjer. Jeg skal uansett oppdatere dere ;)

 

Nei, nå er det nattetid her. Får legge meg og drømme om biler. Var og prøvde en Chevrolet Tahoe i dag. Herlig bil med plass til tre bakovervendte seter side om side i baksetet! :) kanskje det blir en sånn på oss? Bi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lollo med to prinser i magen ;) Du gjør det jammen spennende å følge med fremover... Håper alt ordner seg, og at de vokser som de skal begge to. Kjedelig om de blir født så altfor tidlig. Og spreke du som vil være i jobb selv om magen vokser. Skjønner godt at du trenger litt sosialt liv som jobben ofte er. Kan skrive under på at det er lenge å gå hjemme 1,5 år sånn som jeg har gjort. Gleder meg veldig til å begynne på jobb igjen, selv om det sikkert blir steinhardt...

 

Er det blitt umulig å legge ut bilder inni en tråd? Jeg har vandret ned i den iskalde kjelleren for å skrive innlegg fra datamaskinen, bare for at den har klart å laste opp bilder hit tidligere. Men nå dukker det ikke opp noen mulighet for bildeopplasting, og det funker heller ikke å klippe/lime inn et bilde. Sukk. Kanskje jeg får laste det opp på profilen min da. Har endelig surret meg til å få tatt bilde av vottene som er ferdig, og den halve langlua. Så nå har jeg kastet meg i gang med jakke til lille keiser. Glemte selvsagt å lese mønsteret nøye før jeg bestilte garn, og fant ut i går når jeg startet at det skulle strikkes med dobbel tråd... Jeg har jo garn i massevis, med liker ikke konseptet å strikke med dobbel tråd. Da kunne jeg heller funnet et mønster som reelt var laget for garn i garntype A. Men, men, nå har jeg jo innstilt hodet mitt på at lille skal få den jakken og buksen, så da får jeg bare henge i. Pinne 4,5 da, så det går heldigvis ganske raskt fremover. Strikker i str 86/92, da jeg ikke tør ta sjansen på 74/80 nå som lille allerede bruker str 74. Men den ser suuuupersvær ut, så kanskje jeg ender opp med å måtte strikke en annen jakke i 80 likevel ;)

 

Gratulerer med morsdagen da! Jeg har fått verdens fineste kort fra verdens beste prins. Han har laget papiret selv (det lærte de på skolen like etter jul). Skrevet "gratulerer med morsdagen til verdens beste mamma" med den skjønneste løkkeskrift, og pyntet med 3D skumhjerter, sirkler, spiraler og alle geometriske figurer han kan. *smelt* Jeg elsker å få kort! Og seinere i dag skal vi til mamma for å spise raspiser og ostekake. Været er fint, og det later til å bli en fortreffelig dag ;)

 

Fastlegen, ja. Han oppførte seg fint og virket nesten hyggelig. Tror jeg sparer på han litt til, siden det er litt stress å skulle forholde seg til en ny en, særlig hvis vi skal ha flere barn...Finner det dog litt merksnodig at han ennå ikke har tatt på meg annet enn håndtrykk ved ankomst. Spesielt siden problemstillingen sist var vonde ledd liksom. Men, men, hver sin fremgangsmåte. Fikk mannen til å snike seg inn i labsystemet i dag for å finne svar på blodprøvene mine. Ikke alle som var kommet, men stoffskiftet er visst litt ute på bærtur igjen. Så da er det bare å øke dosene medisiner og håpe at leddvondtene forsvinner med bedret stoffskifte. Ingenting hadde vært bedre enn det.

 

Nydelig body Camillok! Er det til din neste lille du lager den, eller blir det gave?? Mye fint i det heftet der!

 

Nei, der var formiddagsluren til lille keiser slutt med et vræl. Får vel redde han, før han svimer av. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med prinsessebody da Camillok:)

 

Dere, jeg lurer: har lyst til å strikke Kinajakke på side 78/79 i "Myk Start" -boka. Tenkte på den i str. 9/12 mnd. til frøkna så hun kan ha den på 17.mai f.eks. Dessuten blir det jo konfirmasjon i heimen neste år. Da skal de to eldste konfirmeres. Hadde vært moro med en slik kinajakka i silke til frøkna som da er ca 1 år.

Men så står det i oppskriften av forfatteren har brukt Debbie Bliss Pure Silk, pinne 3 og 3 1/2. Når jeg googler det silkegarnet, så får jeg at det strikkes med pinne nr. 4! ?!? Dessuten, har googlet litt hvor man får tak i 100% silke (hadde litt lyst på 100% siden det gir et vakkert og eksklusivt utseende), men det var jammen ikke så lett det gitt. Kanskje dere kan hjelpe?

 

Litt artig å tenke på også forresten... vesla her hjemme var såvidt året da mannen og jeg giftet oss. Hennes aller første sko var da noen utrolig søte, hvite små-sko.. og selvsagt en søt brudepikekjole i tyll og silke med en sløyfe knytt bak. Den kjolen og de skoene kom jeg på at jo vil passe til frøkna i magen når hun også er 1 år og vi skal ha konfirmasjon! DET er moro:) Så blir det bilder av to viktige anledninger med begge jentene på 1 år. Gleder meg til det:)

 

En annen kjole jeg kjøpte til eldstemor var en nydelig marineblå matroskjole i str. 92 som jeg kjøpte på Fru Lyng den gangen. Både eldste og vesla brukte detn kjolen til jul da de var 2 år, og så knipset vi bilde av min pappa som hadde dem begge på fanget... 9 år mellom. Tenkte å gjøre det samme med denne frøkna. Er jo såklart veldig spent på hvordan kjolen kommer til å sitte på henne. Det blir jo når hun er 1 1/2 år. Så knipser vi et bildet av henne på fanget til jul med bestefaren sin da også.

Det blir en fin rekke med tre bilder det tror jeg. Så ser man pappaen min har forandret seg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk: jeg er blitt helt forelsket i hentesettet du strikket til mini! Det er jo så nydelig! Var det en spesiell oppskrift fra Ravelry du hentet inspirasjon fra?

 

Mamma skal lage hentesett til de små her, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvilket det skal være.... Noen som har tips om fine hentesett som kan passe til gutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk: jeg er blitt helt forelsket i hentesettet du strikket til mini! Det er jo så nydelig! Var det en spesiell oppskrift fra Ravelry du hentet inspirasjon fra?

 

Mamma skal lage hentesett til de små her, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvilket det skal være.... Noen som har tips om fine hentesett som kan passe til gutter?

Jaaa.. :) hihi, jeg synes du skal strikke det jeg skal strikke jeg:) Det er den fineste buksa synes jeg ivertfall. Men når det kommer til jakka, så er jeg enig med hva dere andre har sagt til meg.. at omslagsjakke kanskje ikke er det beste på så små.

Nå skal ikke det bli et hentesett på frøkna mi siden hun kommer på sommeren. Derimot blir det et sett i str. 6 mnd. som hun kan bruke til vinteren.

Dette er det:

http://www.dalegarn.com/images/misc/201109300212063.pdf

side 24/25.

Den blå-fargen der er jo også helt skjønn da, og du kan jo ha to forskjellige silkebånd i også, for å skille dem litt. Eller du kan strikke samme buksa i to forskjellige blåfarger f.eks:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...