Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Niks, kjenner ikke nok folk her til å ha fest... Men det blir hjemmelagde fiskekaker med smørdampet løk, poteter og taziki :) tok meg en muffins til kaffen i stad også :)

 

Litt kjedelig med syk gutt på dagen da, men skal feire med barnefri kveld og masse vin på fredag - gleder meg selv om jeg bere får en gjest ;) blir spennende med Leon på overnatting første gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hipp hurra og GRATULERER med dagen Camillok :) håper du får en flott dag selv med syk Leon! Og at mannen gjør litt ekstra stas på deg :)

 

høres forresten fortreffelig ut med barnefri og masse vin til helgen :)

Endret av Happy hippo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen Camillok! Håper du har hatt en kjempefin dag så langt og at Leon har vært snill gutt mot mamman sin selv om han er syk :)

 

Nå hyles det fra rommet, så jeg får gå å se til mini :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer pupp og litt vugging så var han i dyp søvn :) Litt overtrøtt så jeg er fornøyd med at det gikk såpass lett!!

 

Så uflaks du har med den kvalmen da Ønsker! :( Håper du har fått hvilt litt idag, så dagen i morgen blir litt bedre. Er det det settet du skal begynne på? Spennende :)

 

Så spennende med plantegning av huset! Morsomt å lese om hvordan det blir hos dere. Gleder meg veldig til det blir min tur til å innrede drømmehjemmet.

 

Vi har veid og målt lillegutt idag. Ganske stor hadde han blitt! Ca 7,3kg og 66cm! Nattammingen har gitt resultater ja! Nesten 1,3kg på 1mnd!!! Ble ikke helt klok på HS ang fast føde. Tror jeg venter litt til før jeg gir det. Har du tenkt noe på det Happy? Når du skal begynne.

 

På søndag er det morsdag. Første gang for flere av oss. Spent på om samboer disker opp med gave og kake. Særlig kaka er jeg spent på. Har minnet han på det - mobbet litt :) Hehe. Men det blir jo uansett stas da!

 

Camillok, det hørtes deilig ut med barnefri og masse vin! Og absolutt velfortjent!!!!!!

Når jeg har drukket med bare en venninne har vi alltid hatt det supergøy. Man har kanskje ikke de aller største forventningene til kvelden og så ender den opp med å bli bedre enn man hadde trodd. I motsettning til "årets største fest", da har man gjerne litt høyere forventninger.

 

Jeg skal straks se på Tid for hjem. Håper jeg kan bli litt inspirert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg som fyller tjueti år, ja deg vil jeg gratulere! Hurra, hurra, hurra for deg Camillok!! ;) Håper du får en super kveld! Stakkars lille som ble syk på en sådan dag, han som skulle prøve ut barnehage og alt... Jaja, ha kommer seg vel tidsnok i barnehagen. Håper du blir gjort stor stas på i heimen Camillok - det fortjener du ;)

 

Ønsker - så bra du får noen kvalmefrie dager innimellom da! Alt hjelper på... Det er jo herfra og utover du skal feite opp bebisen, så da er det bra med noen dager hvor du kan spise normalt.

 

Så flinke dere er til å svømme med babyene deres. Vi har droppet bading inntil videre. Lille keiser har fått samme hud som sin storebror. Fikk kortisonsalve hos fastlegen i dag, så får vi håpe det kan bedre nattesøvnen til hele familien... Jeg blir helt svingstang i hodet når jeg ikke får skjønnhetssøvnen min (les: minst fire timer sammenhengende søvn ila natten). Tenker bare på søvn hele dagen, og er surere enn en sitron.

 

Prinsen ville ikke ha flere endringer på "lang"-lua, så da gjenstår bare å feste noe fleece på innsiden , så den blir litt mer vindtett. Jeg har helt glemt å ta bilde av lappeteppet jeg skulle vise dere. Var helt sikker på at jeg hadde bilde av det her hjemme, men dengang ei. Får ta bilde neste gang vi er på fjellet. Forhåpentligvis ikke så lenge til. Håper på helgen om knappe to uker. Førstkommende helg skal mannen jobbe, og det er dessuten meldt 15-16 minusgrader på fjellet, og det ble litt i kaldeste laget for noen og enhver ute på tur.

 

Er det morsdag på søndag allerede. Jaujau, da er jeg spent på hva som skjer ;) Kanskje det vanker litt godis på mor... *drømme*. Har ikke turt å gå på vekten etter at joggingen har stoppet opp. Viljestyrke kom til meg... er litt sur for at knærne streiket, og håper fastlegen har noen geniale triks å komme med på fredag. Ergometersykkel funket heller ikke så bra, så da står jeg igjen med bare styrketrening og det er ikke så morsomt uten oppvarming først. Sliter med å rusle meg en tur til og med :( Jaja, innser at jeg har blitt gammel og kommet i reparasjonsalderen. (Bare vent, Camillok, om et par år er du der også)...

 

Nei, jeg vil også se tid for hjem, bortsett fra at den skulle handle om uteplasser i dag?! Uansett så er det drømmedesign og ettellerannet prosjekter utover kvelden som jeg skal kose meg med. Intet nytt fra arkitektmannen som omtegner huset vårt ennå. Lurer på hva han estimerer i pris. Håper ikke det blir ti millioner... da må vi begynne å spare, og slå opp telt i mellomtiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sp mye med dagen, Camillok!! Håper du får en flott barnefri dag med vin i helgen :) ikke lenge til det er min tur å tre over i tredveårene også. Blir nok lite festing og vin her. Enten middag med venner hjemme eller en tur på restaurant. Får se hva formen sier først.

 

For noen fine mål på minien din, Babysyk! :) stor og fin gutt :) vi begynte med fast føde da lille var 4,5 mnd. Ble nødt fordi jeg hadde for lite melk til at hun ble mett om kvelden. Tk kjempelang tid før vi fikk henne til å sovne. Hun tok jo ikke flaske heller, så da le liksom velling/grøt eneste alternativ.

 

Huff, ønsker, er du fortsatt kvalm? Jeg har heldigvis nesten sluppet unna nå. Merker det bittelitt på morningen og på ettermiddagen når det er lenge siden jeg har spist, men ellers er formen bra. Hvertfall mtp kvalme. Skjønner godt du er litt bekymret for et kne i magen. Vi har ikke det "problemet" siden lille ligger i sin seng hele natten. Mye snuing på meg også forresten.

 

Herlighet, jeg fikk helt panikk i natt/morges da jeg våknet og kjente livmoren langt oppunder ribbeina! Har fått beskjed av legen på KK om at hvis jeg ser magen vokser fra dag til dag så må jeg ringe sykehuset for kontroll. Pga transfusjonssyndromet de små kan utvikle. Måtte ut på do og tømme blæren og da jeg la meg ned igjen var heldigvis livmoren forsvunnet ned til normal størrelse igjen. Så var nok sikkert full blære som presset på. Puh! Hadde virkelig hjertet i halsen et øyeblikk...

 

Nå er det bare tre dager igjen til oul! Gleder meg til å se de to små igjen. Håper bare alt ser like bra ut som sist kontroll... Nå vet forresten både foresatte og elevene mine om ruskene. Elevene var helt i hundre før helgen og lurte på om de kunne få komme med navneforslag. Noen av de er veldig nysgjerrig på or lenge jeg skal ha de og om jeg kommer tilbake. Håper jeg får lov til det da, men med et vikariat så er jo ikke det sikkert...

 

Siden bhg hadde planleggingsdag og jeg fri på fredag (jobbet inn planl.dag) tok mannen seg og fri. Vi var ute av døren før 9 for å gjøre noen ærend og så bar det avgårde til akvariet. Lille storkoste seg da hun fikk se pingviner, sjøløver og seler! Da vi så på sjøløvene drev den største og svømte forbi vinduene hele tiden, frem og tilbake, og lille hylte av glede hver gang den kom forbi. Haha.... Jeg måtte filme henne litt for hun var så morsom å se på ;)

 

Skitur på hytten høres jo bare perfekt ut, Krølle! Jeg håper vi kommer oss på fjellet i vinterferien. Spørs litt hvordan bekkenet mitt er. For tiden er det ikke så bra og jeg merker godt hvis jeg går for mye en dag. Tror snart det er på tide å overlate gymtimene mine til noen andre. Klarer jo ikke å vise elevene øvelser de skal gjøre lengre.... Og jeg er bare 17 uker! Sist hadde jeg gym til jeg gikk ut i perm og det var ikke noe problem i det hele tatt...

 

Jaja, nå ble det et langt og halv-ego innlegg fra meg igjen. Hehe... Klarer ikke henge med her lengre ;) nå skal jeg brette sammen fire maskiner med klær som har lagt og ventet siden helgen. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da er jeg halvveis på dagens pinne, måtte bare ta en pause og lese litt her ;)

 

så stor og fin lillegutten din har blitt babysyk! her skal vi ikke på kontroll igjen før 5 mndr, men hun var 6,6 og 61 cm på 3mndr kontrollen... så ganske stor her også! veldig usikker på det med fast føde jeg. helsesøster her er veldig "du BØR vente til 6 mndr" så får se om vi holder ut. de siste nettene har hun våknet hver 3-4 time for mat, så kjenner at det frister litt å prøve grøt når hun tipper 4 måneder gitt. men er litt usikker på om det at jeg synes det er digg å sove lenge er en god nok grunn til å begynne hvis dere skjønner... vil jo helst gjøre det som er best for henne. vanskelig det der. i går sovnet hun ca åtte, våknet for mat kl 23., 02.30, 06 og 08. sovnet heldigvis igjen så vi lå og slumret til kl ni :)

 

obs, bevegelser i kurven her, får skynte meg med resten av pinnen min ;) grattis med bedre form forresten lollo! får ta meg bedre tid til å kommentere litt senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krølle, så teite knærne dine har blitt. Sykling skal jo være bra for knær - har jeg hørt! Kjipt det er. Styrketrening uten oppvarming er jo ikke bra. Det er vel bare disse "tøffe" gutta som pumper som går rett på vekter. Kanskje svømming hadde vært noe for deg? Her har se vannaerobic, det bør jo være bra for vekten. Lykke til med veiing! Snart fredag, så da får vi krysse fingre!

 

Lollo, så hyggelig å høre fra deg! Godt du er bedre med kvalmen! Du får bare prøve å ikke sammenligne hvor sprek du var i forrige svangerskap. Du har jo dobbelt så mange barn inni der nå, og ei snuppe på utsiden! Puh!

Ikke rart du fikk panikk. Vi får krysse fingrene for oul på fredag og at alt er bra!

Kan du ikke høre med rektor ang fortsettelse da? Er jo veldig greit å vite om du har samme jobb å gå tilbake til. Men det kan vel hende at de ikke vet noe nå.

 

Happy, så bra du får unnagjort pinnen! Da er det god samvittighet resten av dagen :)

4mnd kontrollen er visst et ekstra tilbud til førstegangsmødre her. Var bare en liten samtale egentlig. Sikkert mtp fast føde. Tror min helsesøster er veldig forsiktig med å anbefale alt for mye og si hva man bør. Sikkert for at man ikke skal føle seg presset eller at man skal få dårlig samvittighet. Skjønner veldig godt hva du mener, for jeg er litt der selv også. Er det best for han eller meg? Men jeg tror jo at han ville fått en bedre natt uten å våknet så ofte. Før sov han fra 23-6 ca, da blir jo søvnen mye bedre. Aner jo egentlig ikke hva han tenker om saken :) Var ei helsesøster der på opplæring som sa at de kunne ha en liten sånn våkeperiode for å få opp melkeproduksjonen, så det er jo lov å håpe for din del. Men her har det vart en mnd, så jeg tviler på at det endres.

 

I natt ammet jeg 23, 01, 02, 04, 06, 07.30 og 9 ca. Mulig det var økedøgn da, men fortsetter det sånn så blir det grøt! I tillegg hadde ikke samboer satt på bleia ordentlig, så kl 4 måtte jeg bytte bleie, pysj og laken!!! Og 7.30 kom det et brak, så da måtte vi opp igjen..... Og jeg sliter med å sove innimellom ammingen, så jeg har ikke sovet mange timene i natt!!! Merkelignok er jeg ikke like trøtt som jeg ble før, men hodet henger ikke helt med!

Men så er det jo litt trist å ikke fullamme mer da. Lillegutten min har blitt så stor :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. det høres ikke noe særlig ut med babyer som er våkne så mye som din lillegutt Babysyk:( Å amme så ofte på natten tror jeg kan tære på ja;) Selv hadde jeg ikke vært i tvil da. Jeg hadde enten gitt en flaske med MME eller gitt grøt rett før legging. Ivertfall nå når lillegutten din er 5 mnd.. er han ikke? Det sies jo også at guttebabyer vil ha mer å spise også. Han er jo tydeligvis ikke skikkelig mett når han legger seg tenker jeg.. hvis han våkner hver andre time. Huff, håper det ikke varer da Babysyk..og at dere begge får dere litt søvn snart!

 

Nå husker jeg ikke hva dere andre har skrevet. Sorry:( Dagen idag har ikke vært NOE bedre enn igår. Våknet kvalm, var så kvalm på jobben at jeg måtte gå ut av timen(mat og helse) og spise litt av matpakken. Gikk tilbake igjen, men måtte gå ut igjen fordi jeg ble kvalm av matlukta enda jeg prøvde å henge litt ut av vinduet der:(

Så kom hodepinen... og den er her fortsatt. Så vet dere hva jeg gjorde? Etter jobb dro jeg rett på matbutikken, kjøpte en stor cola, smågodt og det eneste jeg hadde lyst på til middag var.. raspeballer. Så nå står de og trekker og jeg gleder meg til middagen. Så idag blir skikkelig kosedag for meg altså. Imorgen skal jeg være hjemme igjen, og jeg håper virkelig formen er bedre da! Da skal jeg strikke, se på Netflix, spise godteri og BARE være ego! Det blir deilig i grunn:D

 

Vet dere... jeg kjenner ingen som er så "praktiske" når det kommer til bryllupsdagen som mannen og meg:D Vi har bryllupsdag snart, og nå har vi avtalt( i år igjen!!) å kjøpe noe til oss selv som vi ønsker oss, fra kona/maken. Hahaha.. sånn gjør vi det egentlig ofte på bursdager og jul også. Vi blir sååå fornøyde begge to:) merkelige greier egentlig. Så jeg skal kjøpe meg altså da et par UGG-tøfler og et Oleana-pledd fra min kjære:D

Oleana-pledd skal forresten handles inn til lille frøkna også, i ministørrelse. Synes de produktene der er sååå fine. har dere sett dem?http://www.oleana.no

 

Nå skal jeg pleie hodepinen min litt, også kose meg med raspeballer. Vi snakkes senere dere, så skal jeg kommentere mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff dere nattammere... Det er ganske slitsomt når de våkner hele tiden disse små. Blir jo ikke den store produksjonen heller når man ikke får hvilt seg. Ikke sikkert det hjelper å innføre mat på kvelden heller. Det går jo an å prøve en eller to kvelder med mme før sengetid, for om mulig å bryte en vond sirkel med lite tilgjengelig mat på kveld/tidlignatt. Vår lille terrorkeiser har tydeligvis sovet fra seg som liten. Nå legger han seg som en engel ca syv, og så holder han tjohoi og leven kl 23, 02.30 og 06. Akkurat sånn at mor ikke får sine sammenhengende søvntimer. Han er så stor at han ikke trenger mat på natten, men si det til lille illsinte skrikerunge klokken to på natten. Ikke tar han sutt heller. Orker ikke sitte å høre på skrik i timesvis når jeg vet at han holder kjeft etter tre minutter med pupp... Oh viljestyrke kom hit, kom hit! I natt sov han faktisk fra halv åtte til 2 og så til syv, så jeg føler meg nesten uthvilt :)

 

Vi har handlet grinder i dag. Så nå er det stengt inn til ovnen og noen giftige planter, samt fra loftet og ned. Soveromsetasjen skal også stenges, men vi trenger en litt større grind der, for å fange to trapper i ett. Det må jo være mulig å bevege seg i huset også. Lille er storfornøyd med ny klatrearena...

 

Så bra det går bedre med kvalmen Lollo! Men ikke så bra at bekkenet svikter da... Du får ta vare på deg selv. Lenge igjen enda vettu... Blir superspennende å høre hvordan det går på fredag da! Krysser fingrene for at de små holder fred med hverandre og deler godene likt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neiognei Ønsker... Kjedelig med evigvarende kvalme! Det er jo liksom nå den skal være borte!!! Koselig med gave som du vet du liker da! Vi er også glad i pledd, men har for det meste handlet rørospledd. Lille keiser fikk sitt eget til dåpen, og det har prinsen også. Blir mye brukt i vårt uisolerte ishus :)

 

Raspiser er såååå godt! Her har vi hatt pannekaker. Prinsen jafset i seg seks stykket, og lille keiser klarte nesten en halv... Tydelig at det falt i smak hos dem begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi hatt en time med grining her. Tydelig at mini var overtrøtt. Stakkars lille gutt. Og jeg ammet og ammet i håp om å gjøre han så søvning at han sovnet, men neida.

 

Kjenner at jeg ikke har så mye tålmodighet akkurat nå. Og når jeg tar opp med samboer at nå orker jeg ikke mer, nå må vi begynne med annen mat, så sier han nei, det skal vi ikke. At selv om naboen har begynt med grøt så trenger ikke vi det. Det var dråpen som tappet all energi fra meg! Han mener at jeg må gi han mer mat på dagen. Akkurat som at jeg ikke har prøvd det. Kan jo ikke overfore stakkars gutten heller da. Og at vi bare må gi det tid. Samboer snakker ut ifra eget hodet for han leser ikke om dette på nettet. Nå er det hans ord mot mitt. Og jeg tipper at han vinner. Blir litt motløs nå. Så nå vil jeg egentlig bare legge meg så jeg er uthvilt til i natt. For et liv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg, mye bedre. Sov på sofaen mens vesla så på barne-tv. Det gjorde godt. Nå har jeg smugstarta på godteriet:)

Raspiser var mmmmm... snadder krølle:) Pannekaker stod jeg og kjente på i butikken om jeg fikk vann i munnen av og måtte ha til middag... men ikke idag. Men ellers pleier pannekaker å stå HØYT i kurs hos alle her, inkludert meg:) Seks pannekaker på en 1. klassing ja krølle. Hihi... herlig med sultne unger! :)Jeg har ikke storhandlet mat for februar måned enda, og det resulterer i at jeg handler inn for hver dag:( Grr... bruker jo MYE mer penger dag jo! Ble en tusenlapp bare idag. Ok, godteposen kom sikkert på et par hundre kroner(en full pose og smågodt er DYRT!)

 

Pledd ja. Ja, nei, altså.. jeg vet faktisk ikke hvor bra Oleana-pledd er altså. Jeg simpelthen elsker pledd og bruker det hver kveld uavhengig når på året det er. Tror vi har kjøpt bare ett rørospledd, og det er veldig bra! Klart, Oleana-pledd er dyre,( men det er jo røros-pledd også egentlig), men de er vakre, vakre, vakre. Må testes rett og slett.

Vi har gammelt hus og noen ganger ishus vi også, og skinnsofa avgir liksom ikke så mye varme på vinteren:D I tillegg har jeg sånne skinnfeller jeg kjøper fra Ikea å sitte på i sofaen. Ja, jeg er en frysepinn! :)

 

Lollo.. SÅ bra du er kvitt kvalmen!! Det er bra det. Virkelig. Huff og huff.. kvalme kan virkelig ødelegge mye av dagen. Det samme med hodepine. Man blir liksom bare helt satt ut av begge delene synes jeg;) Blir spennende med OUL nå! :)

 

Men å kjære deg Babysyk..leste innlegget ditt nå. Føler virkelig med deg. Kanskje du kan la sambo ta lillegutt et dag+ natt, så kan han se og kanskje forstå?

Jeg skjønner at begeret ditt er ganske så fullt. Du vil jo ikke bare at du skal få ro og hvile og en harmonisk hverdag og natt.. du vil jo at den lille gutten din skal få det også!.. ikke minst!

Kan du ikke prøve å ta deg en tur til helsestasjonen og snakke med dem da?.. eller ringe en annen helsesøster eller noe? Kjenner jeg bilr litt smådesperat her på dine vegne. Men jeg kjenner ikke så godt til hvor man skal ringe for å få hjelp for slikt. Noen andre her som vet?

Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har spurt pappaen til jentene mine jeg da. Jeg har bare begynt med grøt når jeg syntes det var på tide. Ok.. nå sier jeg kanskje noe som er bannlyst her altså, men; jeg har en sterk tro på morsinstinktet og tror ivertfall at den personen som er hjemme og mest med barnet, vet faktisk best. Om det så hadde vært far, så tror jeg far vet best. Det har noe med å kjenne personligheten til barnet bedre når man er mer sammen med babyen. Derfor var mannen hjemme i 6 uker etter at vesla ble født, og han hadde utvidet permisjon da han skulle ha det (han hadde den gangen 3 mnd. like mye som det er nå). Da ble han kjent med henne godt.

Men det ER et sårt tema, uten tvil. Det er vanskelig å si til sin kjære mann at " jeg tror jeg kjenner barnet vårt best fordi jeg er mest hjemme med det".

 

Jeg håper ivertfall det ordner seg veldig snart Babysyk!

 

Her fortalte jeg at jeg hadde kjøpt inn garn til dette settet

http://www.dalegarn.com/images/misc/201109300212063.pdf,side 24/25, ikke sant?

Vel.. de hadde ikke heftet så jeg kunne få med meg fra butikken da, så.. jeg begynte likegodt på en dress som jeg hadde heftet til hjemme. Det er denne her jeg har begynt å strikke på nå:

http://www.sandnesgarn.no/hefter/baby/1113-lanett-baby-9041113, Tema 2. Strikker den i str. 9 mnd. Og nå lurer jeg litt på hva jeg tenkte. 9 mnd. vil jo være februar/mars neste år. Det hadde kanskje vært bedre om jeg strikket den i str. 6 mnd så jeg hadde den midt på vinteren?!? Vel, vel.. nå har jeg kommet så langt uti det ene beinet så nå får det bare være slik. Hovedfargen blir da i svak, svak støvlilla og med hvite striper der hvor det er blått(eller grått er det kanskje) på bildet.

 

Skal tilbake til butikken og på det riktige heftet. Da vil jeg også strikke den første buksa som jeg fortalte om. I en annen farge da tror jeg. Morsomt å variere litt, hvis jeg ikke er lei av å strikke babytøy til da da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pannekaker er det kjempelenge siden vi har hatt. Det fikk jeg lyst på nå!!! Det får bli neste uke.

 

Jo, jeg kan snakke med helsestasjonen, men vet ikke om det hjelper. Det er jo samboer som må overbevises. Jeg mener også at den som er mest med barnet kjenner barnet best. Vet ikke om han er helt enig i det, og det hadde kanskje ikke jeg vært om det var han som var med lillegutt mest. Jeg spurte vel ikke, jeg bare sa at sånn var det, men neida, det var det visst ikke bare jeg som bestemte! Det var anbefalt å fullamme til 6mnd så da måtte jeg det. Han kan jo egentlig ikke tvinge meg til å amme, så om jeg ikke hadde villet det så har han jo ingen ting å si. Jeg er sikkert bare dum som hører på han. Men gidder ikke ha noe krangling forran mini. Men da blir det på fredag når han er på skolen, så får han velge -enten når han er borte og han ikke får se på eller imorgen når han er hjemme fra skolen.

Ringte mamma for å få litt trøst. Det er jo egentlig litt dumt, for jeg vil jo ikke "svartelegge" samboer heller. Han er jo snill og vil jo egentlig det beste for sønnen. Men noen ganger kan man bare ikke følge boka!!!

 

Tusen takk for trøstende ord Ønsker, det hjelper virkelig med litt støtte! Huff, dette er jo virkelig ikke verdens undergang da, men når man er så sliten så skal det ikke mye til før man mister all energi. En ting er hvis jeg velger å fullamme, da er det mitt valg å holde ut om natta, men når det er samboer som "tvinger" meg, da blir det helt feil. Håper det ordner seg fort dette.

 

Tror jeg tar natta nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda babysyk :( men du: min(e) helsesøstre sa at når jeg følte jeg hadde for lite melk så skulle jeg heller begynne med fast føde enn mme hvis babyen var over 4 mnd. Det er forholdsvis få som fullammer til 6 mnd, mange gir mat rett og slett fordi baby virker interessert, og andre fordi de små søtingene har fått tenner... Andre igjen slutter fordi de skal ta medisiner, eller vil drikke vin. Og veldig mange, meg selv også, har ikke nok melk til en så stor baby. Leon var 4 mnd og 2-3 uker da vi startet med grøt. Vi ga lenge bare ett måltid og ammet hovedsakelig til 6 mnd. Ammet mye også etter det, og nå morgen og kveld pluss en gang på natta. Tydelig at det nesten er uvanlig å amme såpass nå når han er 10 mnd. Ikke vet jeg... Synes i hvertfall det er totalt urimelig av pappa'n å kreve fullamming. Er det ikke mer melk så er det ikke mer. Hva i svarte f... (Sorry språket her) vet han om det der?!?! Ha, sikkert litt aggresjon mot min kjære her også, han forstod aldri hvor slitsomt det er med amming... Angivelig er det ikke så slitsomt for de med mye melk, det er inntrykket fra mine venner. Men når man ammer og ammer og ammer, så blir man så tynnslitt. Ammehjelpen er i hvertfall ikke mye til hjelp - amm mer, tenk det er en veldig kort periode i ditt liv... Aj, neste gang blir det mme fra starten her om jeg ikke får mer melk. Det er ikke verdt det for hverken meg eller barna.

 

Oj, putta på en femmer ja! Skulle tidlig i seng... Hehe, gikk fint i barnehagen dere, er spent på morgendagen :) skal på vaksinasjonskontoret og ta rødehunder vaksine kvart på elleve. Skal helst ikke bli gravid før to mnd etter vaksina... Vel, det går som det går. Pillene glemmer jeg hele tiden uansett, men vi trenger jo ikke prøve å få det til liksom... Hehe (det er ikke så ekstremt farlig om det skulle skje, det anbefales i hvertfall ikke abort...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er sjelden at mødre fullammer til barnet er 6 mnd. Eller hva er deres erfaring fra andre?

.. jeg har ivertfall flere eksempler når det gjelder guttebabyer at de har vært mer sultne og mer misfornøyd over ikke å sove godt hele natten fordi de ikke har fått nok mat. Det løste seg veldig enkelt da de fikk enten flaske med MME (det metter også ganske mye mer enn morsmelk har jeg skjønt) eller grøt.

Jeg tenker at du kanskje kan bruke argument til din sambo som " er det bedre at gutten sulter og gråter fordi jeg ikke kan gi ham nok morsmelk, eller er det bedre at han er mett og fornøyd?" "hva skade mener du det gjør at han får tillegg?".

Ellers så tenkte jeg kanskje Babysyk at dersom du kan klare å oppdrive en helsesøster/jordmor som kan faktisk forstår hva du mener og kan hjelpe deg med å overtale samboeren din.. det var i grunn det jeg tenkte på isted da jeg foreslo at du kunne ringe helsestasjonen.

Helsesøstre SKAL også vurdere andre ting enn bare det de er ute etter.. fullamming. De må jo vurdere hvordan foreldrene har det, osv. Synes det er så merkelig at de faktisk tillater seg å være SÅ standhaftige på dette med amming og morsmelk generelt (jaaaada, vi vet alle at det ER det beste)når det kan gå utover mange andre ting.. som psyken til mor og far!

 

Skjønner du synes dette er vanskelig Babysyk! Sikkert fortvilende for deg at samboeren din er så sikker i sin sak akkurat nå. Du føler at du ikke blir hørt liksom, at han bare siterer fakta på det som fagfolk har fortalt ham. På en måte er det jo søtt.. at han engasjerer seg sånn. Han vil jo bare det beste for barnet sitt han også, akkurat om deg. Det er bare at han er overbevist om at det han tror på og det han har blitt fortalt. Kan jo ikke klage på det egentlig. MEN.. det er ikke alltid fagfolk vet best bare mener nå jeg. Du kan jo foreslå for ham kanskje at dere kan bare prøve èn kveld.. å gi lillegutt èn flaske med MME.. så kan dere se. Og du kan jo si at dersom lillegutt ikke sover mye mer den natten da, så gir du deg. Da kan dere prøve noe annet? Jeg mener.. han(sambo) MÅ jo gi LITT, eller hva ?èn kveld skader ikke å prøve?!

 

Jeg tipper at dersom du får gjennom det, så kommer lillegutt til å sove myyye lenger og være mer tilfreds! Vel, nå velger jeg å vedde høyt altså.. men SÅ overbevist er jeg faktisk! Spesielt etter å ha opplevd flere venninner med sultne guttebabyer:)

 

Tilslutt: det ER jo faktisk forskjell på hvor mye næring og hvor mye morsmelk metter.. fra person til person. Nå sier jeg IKKE at du ikke har næringsrik melk Babysyk!!.. jeg tipper heller som sagt at lillegutt bare trenger litt ekstra. Men... ta meg selv for eksempel... jeg har alltid hatt litt lite melk. Brystene sprenger og melken kan renne og jentene har vært ganske fornøyde, men jeg vet at jeg har generelt litt mindre melk enn noen andre. Det er ikke min skyld, og jeg vet også at det ikke er uvanlig. Ikke alle kan være melkekuer og helst amme flere samtidig for å få tømt seg:D Jeg har ikke noen dårlig samvittighet for det. Det viktigste er at barna er fornøyde.. da er mor og far fornøyde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner to som har fullammet til 6 mnd, de hadde begge bra med melk og fornøyde unger fra starten av. I min barselgruppe var jeg den som startet med grøt sist, enda jeg hadde lite melk.

 

I følge min gode venninne som har melkekuer så kan man ikke si om kua er en god melkeku før etter andre kalven ;) så det er håp for oss babysyk ;) hehe, kanskje vi får søte små jentebabyer som nøyer seg med mindre da uansett... Leon var 10,3 kg og 78 cm lang på 10 mnd kontroll. Stor gutt se :)

 

Tenker på tipset om å øke produksjonen ved å pumpe i tillegg: ha! For en vits! Når man ammer fra begge bryst hver gang og får 1-1,5 time mellom om man er heldig??? Forresten har damene i min familie generelt lite melk. Jeg nekter forresten å tro det ammehjelpen sier om at det er sjelden en kvinne ikke kan produsere nok melk. Jeg har møtt altfor mange til å tro på det.

 

Forresten er det vist at barn er veldig mottakelige for nye smaker u 4-6 mnd alder, og at de som har fått smake mye da blir mindre kresene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som fullammet til seks mndr, eller egentlig til åtte for ungen nekta å spise mat... Ellers tror jeg de fleste har begynt med grøt tidligere! Du må kjenne på det selv, sambo kan ikke tvinge deg til å fortsette å fullamme hvis du føler mini trenger mer mat! I det lange løp er det jo mini det går utover hvis du blir helt utslitt av ammingen! Personlig synes jeg det er et vanvittig ammepress her i landet fra helsepersonell!

 

I natt sov lillesnuppa endelig bedre enn de siste nettene igjen, og godt var det for jeg løp i skytteltrafikk mellom soverommet og badet...har nok fått omgangssyken...usj, det er virkelig det verste jeg vet! Har heldigvis ikke spydd siden i natt, men har fått feber...39,1... Føler jeg er på dødens rand her! Heldigvis ble mannen hjemme fra jobb, hadde ikke hatt sjans til å ta meg av mini'en min! Herlighet, skikkelig syting her...;)

 

Og lillesnuppa har lært seg å rulle fra mage til rygg i dag! Jeg har ikke sett det for har ligget som et slakt på sofaen, men mannen var veldig begeistret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det Babysyk? Mitt inntrykk er også at det er de færreste som fullammer til seks mnd. Vi fikk til og med råd fra vår helsesøster om å begynne introduksjonen i god tid før seks mnd, for mange barn trenger flere uker på å venne seg til ny konsistens og smak før de klarer måltidsstørrelse på fastere føde. Vi ventet til seks mnd med fast føde fordi jeg er en melkeku som produserer nok til et helt meieri, og lille var fornøyd. Men vi har slitt med å få i lille fast føde, først siste uka har han spist tilnærmet ett måltid fast føde i løpet av dagen, og nå er han snart ni mnd! Og det er ikke puppen som gjør deg til god mor og litt grøt eller mme er jo ikke skadelig for babyen på noen måte! Håper det ordner seg raskt :)

 

Ønsker - den dressen er bare såååå fin :) det et den samme som jeg strikket til lille keiser, men som var bare akkurat passe når den endelig ble ferdig. Så den ble gitt bort til en annen skjønning.

 

Happy hippo - skrekk og gru. Omgangssyke er helt skrekkelig. Vi brukte den som "prevensjon" i flere år. Vi var kommet til stadiet hvor vi diskuterte om vi skulle ha flere barn, for det var jo ikke sikkert at jeg ble like kvalm neste gang... Og så fikk vi omgangssyke, og husket hvor jævlig det er med spy, og så ble barn utsatt... Og sånn holdt vi det gående helt til lille rusk klarte å bane seg vei gjennom all prevensjon... :)

 

Æsj. Nå kauker lille. Jeg er alene i kveld for mannen er på møte med jobben. Skjønner ikke hvordan alenemødre overlever! Jeg er helt sjakk matt etter en dag og kveld alene med bare to barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å. så søte dere er! Så god støtte! Først må jeg bare skrive om dressen din Ønsker.

 

Dressen var kjempefin. Syns du skal fortsette i str 9mnd med god samvittighet. Jeg strikket en kjøredress i str 6/9mnd og vi har brukt den fra mini var 2 mnd ca. Den var jo en smule stor, men brettet opp armer og bein. Da får man brukt dressen lenger. Ser ut som dressen du strikker passer fint selv om den blir litt stor i begynnelsen.

Og du, forresten, mini ble 4mnd på tirsdag :) Han er en uke eldre enn snuppa til Happy og 3 uker eldre enn snuppa til FruLS :)

 

Happy, fant denne bloggen igår, da ble jeg overbevist om at fast føde var riktig. http://barebarnemat.blogspot.no/p/trinn-1-mat.html Her er det jo veldig stort fokus på hjemmelaget mat, noe jeg har lyst til å prøve - så får vi se hva tiden strekker til. Men det står noe om tegn til at man skal begynne med fast føde. Mini strirrer på meg når jeg spiser, nesten så jeg får dårlig samvittighet av å spise uten at han får :)

God bedring forresten!!! Høres dritt ut! Håper det var med den sjauen i natt. Godt med lite amming når formen er sånn.

 

Dagen idag har vært skikkelig rar. Vi var ganske uenige igår. Og han gadd ikke se på den siden jeg hadde funnet. Syns han kommer med mye rart som jeg ikke skriver her, blir for flau på hans vegne. Jeg dro og spiste lunsj på jobben til mamma. Når jeg kom tilbake var sambo sur, svarte ikke når jeg snakket til han, superteit. Så jeg dro og møtte mamma etter jobb. Følte meg nesten på rømmen.... Nå er jeg hjemme igjen. Grudde meg kjempemasse, men hadde advart han om at hvis han var sur så orket jeg ikke komme hjem. Er ganske sliten og tårene kommer for ingen ting. Heldigvis gikk det bedre enn jeg hadde trodd.

 

Mini våknet "bare" 3 ganger. En gang like etter at vi hadde lagt oss, midt på natten og 7. Det er jo ikke så ille, så hvis dette er det nye skal jeg holde ut. Orker ikke ta det opp før det blir aktuelt igjen. Eller så bare gjør jeg det uten å si noe. Men vil jo gjerne at sambo skal se på første gang. Hadde sett for meg at det var noe positivt.

 

Får se om jeg tar en tur til HS. Føler det blir litt flaut også. For hun er jo ingen megler for forholdet vårt. Hun sa at vi bare skulle gjøre som vi hadde tenkt - gi fast føde. For jeg sa jo at vi hadde tenkt litt på å begynne med det siden han våknet så mye om natta. Og samboer gadd sikkert ikke si til hun at "nei, det vil ikke jeg". Så jeg får se. MME er han totalt imot, så det nytter ikke. Skulle tro det var gift!!! Han sier ikke noe på at andre barn får det, men mini, nei han skal ikke ha det. Tror nok han hadde stilt seg anderledes til det hvis jeg ikke hadde fått melk eller klart å amme. På dagen blir mini mett av en pupp og snur seg bort. Gir jeg han mer så bare gulper han. Får bare se det litt an noen dager til. Mini var sent i seng idag, så i natt blir det bare tull sikkert. Tenker at for hver dag som går med bare amming så er jo det positivt.

 

Hmm, vanskelig å vite hva jeg skal gjøre. Tror ikke jeg har for lite melk, den bare metter litt dårlig. Men det som er litt kjipt er jo at om vi begynner med fast føde så er det jo ikke sikkert det hjelper på nattesøvnen. Føler det blir litt flaut ovenfor sambo da. Men, når jeg tenker meg om, så var han negativ til tran i begynnelsen også, for mini fikk noen utslett akkurat når vi begynte med det. Men nå er han jo stolt av at han drikker tran. Så jeg tipper at når han først begynner med fast føde, blir det stas. "Store gutten til pappa". Og at "å, han er så flink til å spise".

 

Forresten, det er slag på lysforum.no Eller, mulig det bare er i butikken da.

 

Nå vil jeg sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaujau... Da var jeg tilbake fra et besøk hos fastlegen. Han var litt bekymret for at det knirker i så mange ledd samtidig. Trodde kanskje det var noe reumatisk. Nå har han i hvertfall sugd mye blod og sendt henvisning til reumatolog. Så får vi se hva som skjer. Håper jeg blir frisk i ventetiden så jeg kan avlyse hele reumatologen. Kjenner flere av de som jobber der, så har ikke så lyst dit hvis jeg ikke må...

 

Lille er blid som en tordenstorm i dag ;) kjefter og smeller og dundrer på alt han kommer over. Vil ikke gå mer enn en halv meter unna meg. Det er nok straffen for å overlate han to timer sammen med pappaen på morgenkvisten ;) lurer på hvordan det der skl gå når jeg begynner å jobbe. Gå fra å se meg heeeeeele tiden til kun to-tre timer hver ettermiddag. Stor overgang for oss begge tror jeg.

 

Lollo, var det ikke i dag du skulle på oul?? Venter i spenning her...

 

Blir hjemmehelg på oss, da mannen skal jobbe lørdag og søndag. Kjekt med litt ekstrapenger til huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var forresten morsomme lamper Babysyk! Fornuftig pris også... Kjøkkenøy... *drømme* det skal vi definitivt ha i nyhuset. Jeg har forelsket meg i en som har skifermur mot spisestuen og skuffer på kjøkkensiden. Planen er å kombinere det med en skifervegg bak ovnen som skal stå mellom kjøkkenet og stuen. Håper vi får råd. Har heldigvis kontakter som kan gi oss rabatt på stein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...