Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

... og neida Babysyk. Jeg får ikke bakoversveis av andres pengebruk, lån eller hva det måtte være. Ja, stusser av og til når jeg hører om det ene eller det andre... men privatøkonomi får være hver og en sin business:)

En annen ting er at huset vi bygger her er bygget på tradisjoner ettersom det er mannens besteforeldre som har bygget det. Vi vil at ungene skal føle ordentlig tilhørighet for akkurat dette stedet. Derfor er nok vi litt mer opptatt av enn andre at vi aldri skal være i den situasjonen at vi MÅ selge det for eksempel. En annen ting er jo at vi ønsker å være gjeldfrie "veldig" raskt for heller å sitte godt i det som pensjonister. Vi ønsker å kjøpe oss ett eller to feriesteder i andre land for eksempel. Men det er jo vår plan. Andre har andre planer, og det respekterer jeg altså:)

... og så endrer helt sikkert vår plan seg også etterhvert som tiden går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha ønsker, genseren er langt fra ferdig! Har halve mønsteret og armene igjen! Men det går fremover (og litt bakover med alle feilene jeg gjør) :)

Å, herlig med garnsalg! Da blir det en tur på tjorven til uka, bra jeg er litt treig for hadde egentlig tenkt å kjøpe garn den uka her og da hadde jeg gått glipp av salget ;)

 

Leggingen gikk så som så. Hun nektet å spise og kapitulerte til slutt på fanget...men spiste til gjengjeld kl halv tolv, halv fire, seks og åtte i dag...gjesp! Og virker som hun prøver seg på det samme i dag. Er steike forbanna, tydelig trøtt og sulten, og sovnet nå på fanget...håper hun spiser godt og oppfører seg når hun våkner for vi skal på fest og ha barnevakt for første gang :) jammen på tide! heldigvis er festen femti meter ned i gata så blir det krise er det bare å løpe hjem igjen! Har funnet frem et skikkelig amme-uvennlig antrekk ;)

 

Føler det var noe mer jeg burde kommentert men husker ikke alt...skriver på mobilen med sovende sinnababy på fanget så tør ikke legge henne ned :P

 

Ha en strålende kveld dere :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nei da leste jeg.. eller tolket feil jeg da Happy hippo;) Jaja.. jeg blir aldri ferdig med mine strikkeprosjekt jeg da så! :D

 

Så gøy med fest da Happy:) barnevakt for første gang ja. Jeg husker at med eldste hadde vi det da hun var to mnd. Da tok hun flaske. Så hadde vi det igjen et par mnd. etter... da tok hun IKKE flaske!! Vi tenkte jo overhodet ikke på å trene henne på det, så det gikk som det gikk. Så hun ville aldri ha flaske etter det hun:D

Men med vesla var det annerledes. Hun var happy hvor enn hun var, tok flaske som bare det osv.. så det er forskjell på barn gitt. Men dere må jo bare satse på at dette går heeelt fint!:) Det gjør det sikkert også:) Kos deg på fest. Du får ta et glass for meg også da Happy hippo.. siden jeg må vente noen mnd med det.

 

Nå står hjemmelaget pizza nr. 1 i ovnen, nr. 2 står på benken og venter utålmodig på å få litt varme den også:)Men jeg har ennå ikke prøvd din pizza-saus-oppskrift Babysyk. Hmm... den så innmari god ut, så det MÅ jeg huske å prøve!

 

Imorgen har slekta akedag. Da griller vi, aker selvsagt.. lager laaang bakke med skikkelig hopp og greier og drikker litt kakao og skravler. Det er kos. Jeg kommer til å være endel av heiagjengen jeg da. Ta bilder fra årets akedag osv:D

 

... og så har jeg bestemt meg for å ta med de to eldste jentene på tur etter at frøkna i magen er født og jeg har fått et par mnd. på å hente meg inn. Høstferien kanskje. Det hadde vært kos.. jentetur, shopping, god mat, se litt, le masse, bo på hotell.. kanskje spa?! DET tror jeg vi fortjener da altså:) Bare en helg liksom. Da er det min tur til å trene med baby som skal ta flaske!

Men det er jo litt vanskelig da.. når man har "to kull".. store barn i tenårene, og snart to små som er mer opptatt av Kaptein Sabeltann og Kardemomme By. Å forene de to verdenene er virkelig ikke alltid lett skal jeg si. Så lurer på om jeg skal da ta en slik tur med de to eldste jentene, så kan pappa ta en teltur/fisketur eller noe som han og gutten vil.. og så kan pappaen og jeg finne på noe artig med de to små jentene.

 

Ah... nå er den første pizzaen ferdig her.. og alle er sultne som dyr idag. Så tror jeg må ringe i matbjella nå jeg:)

Ha en fiiin kveld alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lurt ut med bytte av rom ja. Godt mulig du må legge deg nedpå litt på dagen etterhvert :) Du må ikke slite deg ut med sjauingen da! En sånn jentetur hadde nok jentene satt pris på ja. Er de gode venner? Det blir nok koselig for dem og ha deg alene uten de minste :)

Mmmm, pizza, det hadde jeg også til middag idag. Rester fra igår. Utrolig deilig å slippe og lage middag.

 

Happy, får håpe dette ikke er den nye måten lillesnupp skal sove på :/ Håper hun er snille mot barnevaktene :) Fest hørtes veldig gøy ut! Det fikk jeg lyst til også. Vi har ikke hatt barnevakt enda. Er litt fordi vi ikke har hatt noen planer hvor vi har trengt barnevakt, men det begynner å bli på tide og bare være kjærester!

 

Jeg lagde appelsin panna cotta, litt etter eget hode fordi jeg ikke hadde vaniljestang. Skulle ha 3 ting på butikken igår, deriblandt vaniljestang og kom ut med bare 2. Sånn går det når man ikke har handleliste. Ammetåka altså! Den ble veldig god allikevel da. Men nå har jeg en smule dårlig samvittighet. Det ligger igjen en pose med tortilla chips fra igår som også frister.

Mini sovnet lett idag, så flink. Deilig når det er sånn. Nå er det bare å forberede seg på nok en natt med amming :/ Neste uke begynner vi med grøt eller gulerot, jeg orker ikke mer!

 

Nå skal jeg finne sofaen (igjen) og se film. Har forresten bare å felle av på musetøflene. Sååå søte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhei hvor det skravles her! :) Bytting av soverom høres ut som god taktikk. Fremmede på soverommet i tide og utide er ikke bra. Og hvile er bra for gravide :)

 

Utrolig deilig dag i dag. Vindstille. Fire minus. 40 cm pudder i naturen og nykjørte løyper. Tok toget tre stasjoner oppover og gikk tilbake. Gikk sammen med to familier, så det var til sammen seks gutter og en jente mellom lille keiser og en syvåring. Og så fikk vi vite om en liten spire på gang :) Alltid koselig med sånne nyheter. Prinsen gikk som en rakett, lærte seg fiskebein og kjørte vill fart i unnabakkene. Slekter nok litt på sin mor ja ;) lille keiser storkoste seg i pulken, og sov nesten hele turen på 7,5 km.

 

Har hatt en slapp kveld med godteri, yatzy og evighetsnissen som nærmer seg stadig mer ferdig. Får håpe den blir klar til nyhuset :) Fikk forresten mail fra arkitekten i ferdighusfirmaet som lurte på hva maxgrensen vår var for pris. Veldig spent på hva han kommer opp med...

 

Spennende med barnevakt! Prinsen var faktisk nesten tre år første gang vi hadde barnevakt til han, men det skyldes nok det faktum at vi bodde 200-240 mil unna besteforeldre og annen familie :) kos deg på fest!

 

Nå skal jeg godnatte. Lille keiser sovnet under tyve sekunder etter han var lagt like før kl 19... Tydeligvis slitsomt å sove på tur ;) men de siste nettene har han våknet hver tredje time, så jeg stålsetter meg for ny puppenatt. Skal se på timeplanen til uka om det ikke går an å stenge nattkranene snart

 

Garn på salg ja. Jeg fikk ganske mye rabatt fordi jeg gjorde om bestillingen og handlet ganske mange nøster til slutt, så jeg overlevde uten salg. Fikk attpåtil gratis frakt, så følte nesten jeg gjorde et kupp :) nå håper jeg bare det er et garn som går an å jobbe med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitur hørtes veldig deilig ut Krølle :) og så flinke barn da :) her er det dårlig med skiføre, tror det er meget langt mellom hver gang det er skiføre her... Ikke tror jeg mannen kan gå på ski heller, selv om han faktisk har et par... Han aner ikke hva smøring skal være godt for i hvertfall, og den ene gangen for to år siden hvor jeg foreslo skitur mente han at vi kunne gå rundt og rundt på et knøttlite jorde/fortballbane. Enden på visa var at vi ikke hadde smøring og butikken var stengt... Har tilgang til hytte på Hovden, får ta han med dit snart :) eneste er at fader'n nesten må være der, tror ikke jeg fikser å gå på ski med Leon, hugge is etter vann etc. Mannen må ha et lite kurs tror jeg ;)

 

Her er Leon sykt grinete i dag. Skikkelig snørrunge. Jeg har dritvondt i hodet og er skikkelig sliten etter natta :( skal se om det går å puppe litt på sofaen etterfulgt av en hvil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere ble en stor flokk på ski Krølle. Hørtes koselig ut. Hvordan gikk natten?

Koselig hytteturkveld :) Var noe lignende her også, uten yatzy:) Og så var jeg jo alene da. Egentlig veldig deilig! Ja, mini var også her da, men han sovnet kl 19:)

Du må jo ha bestilt haugevis av garn!! Da har du litt å holde fingrene i fremover. Det går vel an å strikke sokker av det garnet også, hvis du skulle trenge det.

 

Camillok, tror mannen din får ta et kurs ja :) Det finnes en app for skismøring. Pappa bruker visst den - selv om han egentlig kan smøre ski. Da velger ihvertfall mannen din riktig farge, og det er et godt utgangspunkt! :)

Kjedelig med grinete unge. Håper det blir bedre ut over dagen!

 

Mini har vært i godt humør her idag. Heldigvis. Nå sover han :) Eller, nå våknet han og prater med seg selv... Lurer på om jeg skal strikke tøfler til samboer mens han er borte. Han har allerede slitt ut ullsokkene jeg strikket! Og har begynt å bruke mine. Rosa sokker er ikke det mest kledelige! Har jo en drøss av ting jeg skulle gjort ferdig før det, men så lenge jeg bruker av lageret må det være lov? Eller? Hmm... Selvkontroll kom til meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortvil Camillok.. vi er flere som skulle hatt behov for et lite kurs i ski ogs skismøring. Jeg skulle gjerne hatt et i skismøring! Jeg har latt alle andre smøre skiene mine alltid, og nå straffer det seg. Ikke at jeg vil gå i år.. men jeg eeelsker å gå på ski og vil gjerne ha med meg ungene på det mye mer enn det jeg har gjort til nå som mamma ivertfall. Så da må jeg lære å smøre selv, eller dvs.. å ta smøring av for å legge på ny, osv. Ikke bare smøre oppå hver gang;)

Men du kan ikke ta deg en trilletur med Leon idag istedet da Camillok? hvis du har vondt i hodet og han er grinete, så kanskje det er det eneste som hjelper for dere begge?

Så lar du mannen forberede middag til dere kommer hjem. Spør en venninne eller moren din om noen vil være med å gå tur kanskje?

 

Her ligger jeg nå rett ut på sofaen og drikker cola og spiser "Pops". Nam-nam. Jeg la meg igår sammen med vesla klokka 19.30. Da var jeg uuurtrøtt og sliten og hadde vondt både her og der. Dessuten var jeg så mett etter å ha spist fire biter med pizza at jeg ikke klarte å sitte i sofaen igår! Klarer rett og slett ikke å sitte etter et måltid lenger jeg dere! Magen presser oppover og korsryggen verker. Jeg tenker med gru hver gang hvordan det skal gå i de 4 neste månedene når jeg føler meg så "stappa" allerede nå! Men siden jeg fikk glipp av lørdagsgodteriet mitt igår, så tar jeg det nå istedet:D ... og her hopper magen min opp hele tiden dere:) Åååå som jeg koser meg med å tenke på frøkna i magen! Gleder meg VILT til å treffe henne! Selv om det er tungt å gå gravid i en alder av 39 år, så vil jeg jo at hun skal være der inni til hun er fullbåren. Jeg trenger tid til å forberede til hun kommer også, så :) Mannen og jeg tenkte å snakke med snekkerne forresten.. og høre om vi kan flytte inn på det nye soverommet vårt når det er ferdig. Det er visst ganske ferdig nå.. bare vegger som skal på (glatt spon), så kan vi male det. Så skal taket innvendig på, og dør settes inn og alle stikkontakter. Tror ikke det skal ta så lang tid altså. Hadde vært deilig å flytte inn dit gitt:) Så er det klart liksom. Gleder meg veldig til tiden som kommer nå fremover.. nå begynner de inne, med flislegging på badene og å sette opp alle innevegger. De aller fleste er jo ferdigmalt, og det er deilig. Så er det bare for meg å bestille tapetene som skal opp til alle fondvegger, og kjøpe maling til det vi skal male. I mars/april må vi male huset utvendig, så det blir nok gjort i påsken. Håper jeg er i grei form da!

 

Camillok.. du har så rett, så rett. Jeg tenkte på det da jeg la meg så tidlig igår.. at jeg burde være flinkere til å ta meg en hvil midt på dagen, så kanskje klarer jeg å være litt lenger oppe enn å bikke`n klokka åtte liksom;)Misunner dere litt som orker å være oppe så sent. Skulle gjerne vært meg!

Mmm... appelsin-pannacotta hørtes vanvttig godt ut du! Det er OGSÅ noe jeg må teste.. Haha... har mye å gjøre på matfronten fremover jeg skjønner jeg, hvis jeg skal teste ut alt det deilige som dere lager alle sammen! :)

 

Ååå.. krølle.. det hørtes ut som en utrolig fin helg! Så gøy med flere sammen, og så utrolig gøy at prinsen skyter som en rakett bortover i løypa da! Hi-hi. Synes jeg ser en liten gutt som fyker konsentrert rundt med et smil om munnen:)

 

Her kommer invitasjonene til 40-års lag på rekke og rad inn. Vi er mange venner og familie som fyller det i år, og artig er jo det. Spørs bare om jeg orker å gå på alle sammen;) Men, men.. étt lag av gangen:)

 

Nå maser de på oss om at vi skal komme oss i uteklærne her. Det lukter aking og grillings:)

 

Ha en fiiin søndag dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Migrene var det, ingen ordinær hodepine... Vekket mannen og overlot Leon til han, og krøp til køys igjen. Virker som om det er borte nå :) føler meg fortsatt litt slapp da.

 

I dag blir det lesing av AHLR (avansert hjerte lunge redning) - må ta en test på Internett før kurs mandag om litt over en uke. Vet ikke om det blir noen tur i dag i det hele tatt, føler meg ikke bra :( jaja, bare det går fort over så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho jenter :) Jeg lever fortsatt, dog bare såvidt.. Gikk på rattata i trappa inne igår, med ene knøttet i armene så jeg fikk ikke tatt meg for. Slo meg både her og der og smalt albuen inn i veggen. Vanvittig vondt og våknet idag riktig så mørbanket :(

sklei på kanten av ett trinn og beina bare forsvant under meg. Kjipe greier altså.

 

Har tenkt å ta kvelden nå, ville bare gi et lite vink fra meg. Har sittet her og lest meg gjennom tre sider med innlegg, så nå er jeg helt utslitt ;) Dere skravler altså :)

 

Merker at det tar på å jobbe fullt og så attpåtil ha fire unger. VI jobber fortsatt med å få gode rutiner i hverdagen, men det går seg til sakte men sikkert. Knøttene er fortsatt urolige enkelte kvelder, mens andre kvelder er de rene englene. prikkene forsvant de, var nok et virusutslett, men ikke vannkopper. Nå er de begge bare veldig snørrete. var i bhg alle dagene i uka som var :)

 

God natt jenter, skal prøve å ikke la det gå så lenge uten lyd, men dagene bare flyr avgårde.

Har forresten fått første tegninger av huset med nytt tilbygg. Får vi det igjennom så blir det rålekkert. En venn av oss som har tegnet, (han går på arktiekthøgskolen) og vi håper han kan tegne alt for oss. Neste punkt er møte mellom oss, vår venn og akritekten som skal søke for oss :) Juhu, endelig skjer det noe ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, Ønsker, det hørtes herlig ut å ligge på sofaen med godis, med GOD samvittighet!!! Har vært innom bloggen din, og det badekaret liker jeg veldig godt! Det står på min ønskeliste den dagen vi har plass til badekar!!! :) Hvordan gikk akedagen? Du ble ikke kald av å stå rolig? Håper du ikke satte utfor bakkene med magen.

 

MaMi, så hyggelig at du er innom!! Er imponert over at du i det hele tatt rekker innom her jeg! Med to små, to store og full jobb! Au, au, au, det hørtes ikke godt ut å falle på den måten. Tanken har slått meg, at man ikke får tatt seg imot. Huff! :( Er det såpass ille at du ikke kan jobbe imorgen? Tipper du ser rimlig blå ut.

Veldig bra at det "kun" var virusutslett og ikke noe værre. Håper de blir fort friske av forkjølelsen da.

 

Dagen idag har gått fort. Og jeg har nesten ikke gjort annet enn å sitte på rævva! Litt dårlig samvittighet! Godt samboer ikke kommer igjen før i morgen. Har begynt på tøfler til han. Er halvveis på nr 2, så regner med å bli ferdig.

 

Nei, nå er det en som roper om mat. Får gå å fylle han opp og legge meg selv etterpå!

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte jo helt å ønske deg god bedring Camillok! Godt at mannen kunne ta seg av Leon så du fikk sove litt.

 

MaMi, huff, jeg har tenkt på deg. Det var jo egentlig bra at det gikk såpass bra som det gikk. Du kunne jo slått deg ganske mye mer. Halebeinet kunne jo fått seg en skikkelig støkk!

 

Her snør det masse idag. Av og til kommer det sånne kjempestore snøfnugg som ser ut som bomullsdotter :) Egentlig burde jeg gått tur, men det frister lite. Nå holder mini på å sovne også, så da får det vente til han våkner.

 

Våknet idag tidlig og følte at jeg hadde sovet ganske bra. Deilig følelse :) Så nå må jeg bare stå på å rydde får latskapet tar overhånd igjen. Har jo noen tøfler som også må bli ferdig.

Idag er det babysvømming igjen, det blir gøy å se om mini er like aktiv der som han har blitt i baljen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare superraskt innom for å skryte litt :) lillesnuppa har svømte med pappa'n sin i dag, og de var så flinke! Dykket for første gang og gliste skikkelig når hun kom opp :) nesten like moro å se på som å bade selv!

 

Au! Det hørtes ikke godt ut mami! God bedring :) og skal dere også bygge på? Voldsomt til byggeplaner her for tiden, veldig moro :) gleder meg til å høre mer og drømme litt om husene deres ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Happy! :) Flinke snuppa! Hun er nok ei tøff lita snuppe! Syns det høres skummelt ut å dukke. Tviler på at vi kommer til å gjøre det på vårt kurs, for hun som holder det virker ikke så veldig flink! Vi gjør ikke så mye nytt fra gang til gang!

Men så tidlig kurset deres var da! Må jo nesten ha vekkerklokke for å komme seg på kurset jo :) Vårt begynner kl 16. Men tror det er fordi da har kanskje fedre også muligheten til å bli med uten å ta så mye fri.

 

Nei, må brette klær.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så fæl opplevelse MaMi! Jeg opplevde det samme for en stund siden faktisk. Med vesla i armene gikk jeg nedover en bakke og vrikket foten frem og tilbake, frem og tilbake mange ganger.. for å prøve å ikke dette. tviholdt på vesla. Gikk rett ned på knærne., vesla gikk ut av armene mine, men jeg tok meg ikke for med hendene, så ingen skade skjedd der.. og vesla var heldigvis like hel. Men jeg brakk foten da. Kjedelig:( Så det er ubehagelige opplevelser MaMi! :(

 

Neida, jeg akte ikke utfor noen bakker på søndag. Turde ikk det.. hehe.. med DE hoppene og bakkene som slekta hadde preppa på forhånd! vi hr sånne akematter som ungene har i barnehagen.. skikkeig glatte.. ungene suste nedover og hvinte av fryd. Først var jeg ikke kald, selv om de andre kjente nok litt på kulda. Men etterhvert kjente jeg den også. Selv om jeg tror jeg har litt ekstra innebygget varme om dagen:D

 

SÅ gøy med lillesnuppa di som var så fornøyd med å dykke da Happy hippo:) priceless å se sånt:) ok dere bilder?

 

Her drodler vi mer rundt navn vi. Lurer litt på Lilly, Kristin, Solveig, Ingrid, Maren (hihi.. ja, det er en favoritt hos meg), Ingrid, Ingeborg. Kan røpe at mine to andre jenter i rekkefølge i alder heter Nora og Sofie. Hva synes dere kan passe godt inn her? .. noen andre forslag forresten? Vi finner ikke mange slektsnavn som vi synes passer desverre;).. kan hende det dukker opp noen etterhvert, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst litt forskjell på hva man lærer på babysvømming. Vi lærte å ha kinnet nedi vannet idag... Med de musestegene skjønner jeg ikke hvordan vi skal få dukket. Tror hun er ganske ny, det er ihvertfall første gang hun har kursene i denne svømmehallen. Tidligere har det vært satt bort til babyswim, tipper de flinkere. Men mini koste seg masse. Plasket i vei:) Men han er fortsatt veldig glad i å slappe av og sutte på tommelen eller hånda mi i vannet.

 

Vanskelig men morsomt med navnevalg Ønsker! Sofie er en av mine favoritter blandt jentenavn :) Men syns ikke det passer så godt til navnet til mini... Jeg syns Kristin passer godt sammen med Nora og Sofie. Eller Maren. Jeg syns Ingeborg blir for langt sammen med de andre.

 

Jeg gikk til babysvømming istad, så mini kunne få litt mer søvn før svømmingen. Det var TUNGT!!! I nysnø. Tar ca 20 min, men jeg går ganske fort til vanlig. På vei hjem gikk jeg sammen med en av de andre, da gikk det ikke like fort.

 

Imorgen skal vi på kontroll :)

Får hive meg over tøffelen så den blir ferdig :)

Endret av Babysyk85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, da er tøflene i vaskemaskinen. Alltid spennende og skummelt med strikketøy som skal toves, særlig når jeg ikke har tovet med det garnet før.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som strikker på tøffelen i full fart til samboeren din kommer hjem Babysyk:) Tenker han blir glad jeg, når han kan legge bort de rosa dine og trekke på seg noen skikkelig guttefarger:)

 

Jeg enig med deg i at Ingeborg blir for langt forresten. Det som gjør det så vanskelig å legge det bort, er at det er det eneste navnet som vil være oppkalling! Åh, sukk.. hvorfor skal det være sååå vanskelig med navn da?!? :(

Dessuten har jeg lyst på et litt gammeldags navn, et kort navn som passer til søstrene og broren(de to andre barna har også korte navn) samt meg og mannen. Ja, dere vet jo nå hva jeg heter pga bloggen:D

 

Det er stor forskjell på babysvømming ja. Jeg tenker vi skal bade litt i basseng med frøkna i magen når hun kommer ut også.. men ikke på arrangerte kurs. For det første blir det lang reisevei herfra, og dessuten er vi så heldige at vi har et flott, nytt anlegg med flere basseng bare 5 min. unna oss( ja, kanskje 2 min. faktisk.. det er nabo nr. 3 fra oss)

 

Imorgen skal jeg være hjemme jeg. Det er fortsatt litt rart å tenke på. Gleder meg faktisk til det nå. Jeg skal da skrive en liste over fliser og hvor de skal være som skal leveres til entreprenøren. Så skal jeg legge inn en bestilling med fliser i Danmark så vi får det snart. Badekaret på 13000,- tok vi fra egen lomme her om dagen og ikke på byggelånet.

Litt rart når det går så mye ut fra lønnskontoen, men. Like greit.. det blir mindre annet stæsj for meg å handle for! :D

Artig at du likte badekaret Babysyk:) Koselig å høre:) Det var så likt badekaret som heter Toulouse som vi kunne finne, men til omtrent en tredejdel av prisen. "what´s there to think about?!" :)Så det måtte i grunn bli det. Men nå sliter jeg litt med vaskeservant da såklart. Kan jo ikke være enkelt vet dere..jeg tror helt ærlig ikke at jeg blir noe fornøyd før jeg får tegnet den selv og få den snekret og malt av møbelsnekkeren;) Men så blir det akkurat som man ønsker det da!:).. og utrolig moro å ha flere ting i huset som en har tegnet selv synes jeg.

 

Hvorfor er jeg ikke trøtt idag? hmm... ikke har jeg kastet opp siden lørdag heller tror jeg når jeg tenker meg om;) Dette må jo være et godt tegn, eller hva?! Vel, vel. Imorgen er det EN annen ting som også skal gjøres bortsett fra å bestille fliser.. det er å STRIKKE! :) Ååååå som jeg gleder meg. Må nesten legg meg jeg nå, så tiden går raskere til jeg kan begynne å strikke.. ho ho ho:)

 

Krysser fingrene for tøflene Babysyk. Dette blir nok kjemepfint skal du se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hun var jo veldig flink synes vi da :) hehe, kurset vårt begynner 11.30, det har vært et par ganger vi bare såvidt har rukket det ;) så er heldig som har en mann som har mulighet til å ta fri de fleste mandager, ser at han setter veldig stor pris på å få være med! vi har øvd på å ta vann i ansiktet siden første kursdagen tror jeg, minst en gang om dagen heller vi vann i fjeset... vi går på babyswim på hovseter, veldig fornøyd og anbefaler det absolutt, men det er kanskje litt langt å reise for deg babysyk! det viktigste er jo egentlig at de blir trygge i vannet og at man koser seg da! kameraet var selvfølgelig tomt for batteri...men fikk filmet med mobilen. vi gikk også i dag, tok det som en treningsøkt hjem igjen, herlighet de er dårlige på å måke her!

 

wow, så effektiv du er med de tøflene babysyk! imponerende hastighet altså :) jeg har strikket to pinner videre på mønsteret på genseren, og har bestemt meg for å strikke minst en pinne om dagen, da er det ikke så altfor lenge til bolen er ferdig!

 

så deilig med hjemmedag ønsker! kos deg med strikkingen! og herlig med god form, det fortjener du nå :) jeg synes alle navnene du skrev er veldig fine, kunne lett brukt dem selv! men tror Lilly og Ingrid er mine favoritter. og egentlig Ingeborg, men hvis dere synes det er for langt har dere jo hvertfall eliminert ett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, nå ble jeg misunnelig! En på barselgruppa mi går også på Hovseter og hun er kjempefornøyd. Så uflaks at de måtte slutte i "min" svømmehall akkurat nå!! Vi har sammenlignet litt og det er STOR forskjell i hva vi gjør. De to første gangene var vi dessuten 16 stk, (de slo sammen to kurs) selv om det bare skulle være 9. Da ble det veldig liten tid på hver med instruktøren og vi "vaset" rundt der mye på egenhånd. Nå har de heldigvis delt det igjen. Litt usikker på hva jeg gjør på evt neste kurs. Det er veldig fristende å ta neste kurs på Hovseter, men det er litt lenger å kjøre. Får tenke litt på det. Du har helt rett, det viktigste er at de blir trygge i vann og at de koser seg. Og det gjør han jo her også forsåvidt. Hørte at de hadde kamera på svømmingen som de tok bilder med under vann når de dykket, så det gleder jeg meg til :) Det bare MÅÅÅÅ vi kjøpe!

 

Tøflene er strikket på pinne 8 da, og de er ganske enkle :) Syns du har laget deg en god målsetting :) Når du har strikket den daglige pinnen kan du kose deg med et annet prosjekt med god samvittighet.

 

Ønsker, så bra at du ikke er kvalm mer. Det var på tide! :) Bare å nyte det og satse på at kvalmen er borte. Og den kommende energien, bruk den fornuftig :) Så gøy med kanskje egentegnet vask. Det kommer nok aldri jeg til å få, for mine tegneferdigheter, ja de er ikke mye å skryte av!!

 

Nå har vaskemaskinen stoppet, må bare løpe og se jeg!! :) Spent!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA! De var godt tovet ihvertfall!! Var så vidt jeg fikk de på etter mye strekking! Men nå er samboer hjemme og har strukket de litt mer :) Han har blitt forkjøla og snørrete, så det var ikke noe voldsom glede for tøflene. Kommer nok imorgen når han skal bruke de.

 

Mini våknet og er fylt opp. Håper det holder noen timer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så nervepirrende med tøflene da Babysyk. Da håper jeg virkelig at samboeren din vet å sette pris på dem:D

 

.. jeg skrøt nok litt for tidlig. Kvalm idag igjen:( Tror det avhenger litt av stress dagen før, og i tillegg kom vesla inn til oss inatt og har sovet mellom oss. Det er faktisk litt slitsomt, for jeg engster meg littegrann for å få en spisst, lite kne rett i magen f.eks. Dessuten snur jeg meg hele tiden nå. Hver natt, og da blir hun urolig også. Så tror det var gårsdagen som jeg stresset litt mer enn nødvendig og natten som gjorde at jeg er kvalm idag;)

Ikke hjalp det med frokost heller:(

 

Men nå MÅ jeg vaske badet og vaske klær uansett kvalm eller ikke.. så håper det gir seg! Liste over fliser er laget og skal bare leveres til entreprenøren nå. Idag har de begynt på innervegger. Ferdig malte panelplater i hvitt. De har begynt på kontoret.

Jeg tenker å tegne plantegning på huset og legge ut et innlegg på bloggen, om dere vil se:) Kan ikke legge ut de hustegningene vi har fra entreprenøren, for det er visst ikke lov. Så da får jeg tegne litt selv da:)

 

Nei, nå får jeg krøke meg ut av sofaen her og forsøke meg på litt vasking jeg dere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda ønsker, kjedelig med kvalme :( kjenner veldig igjen det der med stress og forverring av kvalme.

 

Her er Leon syk. I går rant snørr og tårer i strie strømmer, lett feber 38-38,2. I natt ble han mye verre, 39,2 i feber og i dårlig form. Ikke blitt stort med søvn på meg i natt... Og Leon som skulle begynne i barnehagen i dag... Det utgikk :(

 

Jeg har faktisk bursdag i dag, tenk 30 år! Må si meg veldig fornøyd; gift, baby, hus, god utdannelse og jobb om tre dager :) håper mamma snart kommer innom og hjelper meg litt her :)

 

Ble ferdig med bolen på genseren nå i stad, det blir veldig bra synes jeg :) tror jeg skal strikke halskanten og feste tråder før jeg strikket ermene, føler det er en ekstra motivasjon når ermene strikkes, snaaaart ferdig liksom ;)

 

Oj, grinete gutt her, snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...