Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, takk for det ønsker :) Må si at det føles litt underlig da, helt annerledes enn sist. Nå er jeg rimelig sikker på at det blir tungt og vanskelig og det legger jo litt demper på iveren ;) 9 mnd er leeeenge å være elendig. At det kommer til å gå på dunken med jobben er en ting (derfor bedre nå i turnus enn når jeg skal være fast på en plass...), men hvordan være god mor for Leon? Sånn som jeg prater høres det kanskje ikke ut som om vi har bestemt oss, men kjenner det stritter imot når jeg skal ta pilla... Er kanskje bare litt mer realistisk nå? Kommer det nye barnet til å bli friskt? Det er skummelt med graviditet!!!

 

Sitter nå ved siden av senga og Leon skal liksom sove... Han hylskriker med en gang jeg går ut, hva gjør dere andre? Skulle ønske han greide og sovne på egenhånd.

 

En annen ting er at jeg gjerne skulle vært 6 kg lettere før neste graviditet... Hehe, i og med at Leon var så veldig planlagt i lang tid før pilkekutt hadde jeg liksom litt tid til den slags...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den samme tanken har jeg hatt lenge ønsker :) den er suuuupersøt! Og fortrinnsvis til ei lita tulle på ett år eller eldre. Tror jeg da, men mulig det bare er fordi den er vist i større Str her... Den kjolebodyen i starten av heftet står også på min liste ;) den lilla bodyen strikket jeg jo til Leon, men uten blonder. Heklet i stedet, blått sløyfebånd. Den ligger på bloggen - men dere har sikkert sett den allerede ;)

 

Nå sovnet løven, ned og se film med mannen før jeg tar kvelden også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt tid til å skrive! Er innom og leser, men rekker aldri å skrive før samboer må ha plassen tilbake. Eksamen i morgen så her går det i lesing!!!

 

MaMi, så ekkelt med de prikkene. Får nesten håpe det utarter seg til vannkopper da, eller bare forsvinner og hun blir helt frisk og fin igjen.

 

Ønsker, ja, du må stresse ned nå. Husk at du ikke er 20 og ugravid :) Tipper det ikke er vannlekkasje, da hadde du lekket jevnt hele tiden, det var ihvertfall det jeg lærte. Hørte på kurset vi var på at da skulle man ikke bruke truseinnlegg. De er så gode at de tar bort all fuktighet og har man bare bittelitt lekkasje vil det ikke oppdages.

 

FruLS, så bra at dere koste dere med besøk. Hadde igrunn ikke trodd noe annet, for det hørtes ut som du gledet deg masse til besøk. Krysser fingrene for at Malin slipper unna sykdom, det er hun alt for liten til :)

 

Krølle, så flink du har vært! Superslankern!!! Og pulk, det må ha vært litt av en jobb! Og heia prinsen som krabber. Festlig. Han var sikkert stolt! Håper natten ikke bare var et engangstilfelle da, men at det er sånn det blir fremover. Det er jo lov å håpe. Ang kjønn, så må hver bestemme det selv. Tipper du ikke hadde gjort det om du kunne bestilt et kvalmefritt svangerskap. Virker nesten som du har litt mer lyst på baby enn du selv tror, siden dere snakker så mye om det. Men skjønner at hus og sånn kommer i første rekke.

 

Happy, håper dåpen gikk veldig fint! Den kaka hørtes jo bare supergod ut!! Får helt vann i munn!!! Er det lov å be om oppskrift? Ikke at jeg har gått av det da men!

 

Hmm, Lollo, spent på hvordan det går med deg. Har du funnet erstatter for deg?

 

Ønsker, mini er ca 3 uker eldre enn Malin. Har også hørt at gutter er større enn jenter og guttene er størst i barselgruppa mi. Vi begynte med str 62 ved juletider hvis jeg ikke husker feil. Har begynt litt med 68 også, for å få brukt det litt lenger, men det er bittelitt stort. Veide han her hjemme og da veide han ca 6,8kg. Noen dager siden det da men.

Min egen veiing gikk det heller dårlig med. OPP 0.6 kg!!! Hva er det for noe da!?!? Skylder på alle kakene jeg. Og så hadde jeg ikke ammet på en stund, det må da ha litt å si! Satser på det.

 

Tøflene er snart ferdig. Strikker litt på lua innimellom også... Nå må jeg ta meg sammen og gjøre ferdig alt som ligger. Starter på noe nytt hele tiden - samtidig som jeg får skikkelig dårlig samvittighet for det som ligger!

 

Her er nettene ganske like som de pleier. Men tror kroppen begynner å bli vant til det for jeg er ikke like trøtt som før.

 

Camilok, spennende med kanskje prøving. Tipper det går ganske fort hvis du kutter pillene. Med mindre du prøver å unngå EL dagene da. Hvis du tar pillene med litt avsmak så tror jeg det er på tide å kutte de ut. Går jo an å satse på sikre perioder først da, ta det litt rolig. Det med jobb kommer nok til å ordne seg. Syns alltid det ordner seg til sist uansett :)

 

Nå blir jeg jaget bort herfra igjen. Jaja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på deg Camillok! Husk at det finnes hjelp å få for kvalmen. Du kan få væskebehandling innimellom, og være borte fra mann og barn noen dager. Bruker å hjelpe litt. Også har man jo postafen, afipran, stemetil, steroider og zofran som kan hjelpe litt innimellom... Alt går :) Men det er tyngre med et barn fra før av. Hjelper godt på å ha barn i barnehagen da, da blir det noen timer pause midt på dagen. Og så hjelper det på motivasjonen at du vet at resultatet blir fantastisk...

 

Hvordan gikk dåpen HappyHippo? Kake hørtes god ut... Bortsett fra at jeg ikke liker sjokolade.... Men kan se for meg mye annet jeg kan putte på :)

 

Ønsker - så bra at du tar det med ro innimellom! Og veldig søt kjole :) jeg pløyer stort sett gjennom bladene på jakt etter pent til gutter, så jeg overser sånne fine kjoler... Likte den lyse enkle genseren da. Kanskje jeg lager den en vakker dag. Må bli ferdig med mye annet planlagt først.

 

Babysyk - bare å finne frem størrelser tidlig, for størrelsesnummeret stemmer ikke alltid med virkeligheten. Her går det for det meste i 74, men i har klær fra str 60 til 86 som passer, og mye 68, 74 og til og med noe 80 som allerede er lagt bort. Noe tåler åpenbart ikke tørketrommel... Jeg har begynt å kjøpe bare store størrelser, og bretter opp armer og bein. Lille skal veies på onsdag. Gleder meg til å se. Her hjemme veier jeg han til 8,8 eller 8,9, men det varierer litt.

 

Måtte droppe jogging i dag også, pga verkende ledd. Prøvde meg på trimsykkel foran tv, men måtte gi opp det også etter en halv time. Fikk syklet en mil da, får være sånn passe fornøyd med det, selv om målet var å holde på i 45 min. Tydeligvis tok det litt på med ski også. Må vel rusle av gårde til fastlegen snart hvis det ikke går over, for jeg føler meg litt for ung til å begynne med rullator ennå :)

 

Mannen og jeg begynner å bli ganske sikker på at vi vil ha et barn til, og tar høyde for det i det nye huset. Spørsmålet et bare når vi skal få det. Jeg er 32 år og mannen er fire år eldre enn meg, så vi vil ikke vente seks år til tror jeg. Må bestemme oss litt på forhånd da, siden det er litt forberedelser som må til, og ikke sikkert det går på første forsøk. (Eller i det hele tatt for den del). Må være litt tid igjen for naturmetoden sånn i tilfelle. De kommer sikkert til å erklære meg sinnsyk hvis jeg møter på kk gravid en gang til, men jeg krysser fingrene for at det går mye bedre tredje gang :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oioioi, her hadde det skjedd masse! blir en kort oppdatering herfra før vi stuper i seng :)

 

dåpen gikk kjempefint, vi har hatt en strålende dag alle tre :) lillesnupp hylskrek når hun ble døpt men oppførte seg ellers eksemplarisk i kirken, tror all sangen gjorde susen ;) veldig festlig prest og barnekor som sang et par sanger så synes faktisk det var en veldig fin gudstjeneste, pleier å synes det blir litt langdrygt... ellers fikk hun utrolig mange fine gaver, helt overveldet! og ingen like her heller, bare en bok vi må bytte som hun har fra før :) og kaken ble en suksess! klart du får oppskrift babysyk, bare koselig det :) sender deg pm i morgen tenker jeg, må finne oppskriften og somle meg til å skrive den ned...og du, kaka er jo full av antioksidanter, mørk sjokolade OG bringebær, reine helsekosten dette her, så denne har du godt av ;)

 

veldig fin den kjolen ønsker! og fin farge :)

 

usj, ikke moro med prikker mami! håper det er vannkopper og at hun smitter søsteren! kjipt en stund, også er man forhåpentligvis ferdig med skiten!

 

her har vi brukt str 62 lenge, men erfarer også at størrelser er veeeldig relativt! har en strømpebukse i 50 som fortsatt passer, og klær i 62 som er for små...fikk bittert erfare at man må finne frem før man tror, ryddet gjennom klærne hennes her om dagen og skulle finne frem litt nytt, og da fant jeg en utrolig fin pysj fra farmor som jeg ikke hadde sjans å få presset på henne, manglet sikkert fem cm for å få den oppover ryggen... og den er str 62... også har vi en pysj i 62 som sikkert ikke passer før om noen mndr, den er gedigen!

 

ååå, så moro med masse prøving :) blir nesten inspirert, men har lyst å jobbe minst et år før nestemann kommer, så da blir det nok ikke noe prøving her i gården før tja, oktober ca. kanskje, kommer an på hvordan mini her oppfører seg :P

 

og, alle gode ting er tre vet du krølle, og med jentebaby kan det hende du slipper unna mye av kvalmen :)

 

jeg har fått skikkelig lyst å strikke masse! fant en oppskrift på en veldig kul mariuslue jeg vil lage til meg selv, også er det dette hekleteppet jeg planlegger, og har veldig lyst å lære å strikke sokker... spørs om jeg må tillate meg selv å begynne på et lite prosjekt i tillegg til genseren!

 

oi, det ble ganske langt dette her likevel... men nå er det rett til køys! god natt god natt damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart det med størrelser, for jeg trodde de var oppgitt i cm. Cm er da cm skulle en tro. Men det er vel som menn og deres utstyr - noen liker å legge på litt ekstra :)

 

Så bra at dåpen gikk bra Happy! Kanskje lillesnupp ikke ville bli dødt siden hun hylskrek :P hehe.

Hvor fødte du forresten? Spennende å høre siden vi ikke bor så alt for langt fra hverandre? Og hva slags vogn har du? Vi har emmaljunga city cross og er veldig fornøyd med den. Nesten sånn forhør av deg her, men føler jo at vi må bli litt bedre kjent med deg :)

 

Krølle, æsj for knærne! Ikke bra! Og du som var i en så god modus. Håper en tur til legen kan gjøre susen! Tror nesten du har inspirert meg til å begynne å jogge. Syns egentlig det er dritkjedelig! Men må få bort litt kiloer her før sommeren!

Syns du er utrolig sporty som tenker på nr 3!! Ser for meg ansiktene til "motstanderne" når du sier du er gravid! Det skulle jeg likt å sett!! Det er jo nesten grunn til å gå for nr 4 også, bare for å provosere. Haha.

 

Jeg og mini har møtt mamma og søsteren og spist lunsj i lunsjpausen til mamma. Var hyggelig helt til søsteren begynte å blande seg i "privatlivet" til meg og samboer. Søstern og samboer er ganske uenige om forskjellige ting, og så blir jeg satt i midten og skal liksom forsvare begge. Jeg er SÅ LEI!!! Hun maste og maste selv om jeg ba henne stoppe flere ganger og heller ta det en annen gang. Hun så at jeg var på gråten men fortsatte allikevel. Til slutt kom tårene. Så sa hun "Herregud ikke begynt å gråt da" - litt sånn småfrekt. Når tårene var tørket begynte hun F.... (biiiip) meg igjen!!! Jeg ba henne slutte da også, men hun måtte få sagt det hun ville. Jeg ble dritsur inni meg. Hadde det vært sommer og jeg ikke måtte kle på mini hadde jeg bare tatt han med meg og gått. Men ville jo ikke det mot mamma også. Hun blir jo satt i midten. Nå er jeg skikkelig sur på henne!!!! Håper bare ikke jeg gjør noe dumt og kjefter tilbake!

Jeg sa til henne at jeg gledet meg til i morgen for da skal samboer ha lesefri og vi skal kose oss sammen alle 3. Det er ikke så alt for ofte at han har en hel dag fri. Da sa hun at vanlige fedre jobber jo og mange jobber overtid, så sånn var det.... Kunne hun ikke bare gledet seg på mine vegne isteden. Alltid må hun vende på ting.

 

Nei, her raser jeg! Huff, måtte bare få det ut!

Nå skal jeg bare kose meg med lillegutt fram til vi skal på babysvømming :)

 

Ha en fin mandag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en strålende dåp Happy hippo :) men jeg også, jeg også... kan jeg også få oppskriften på kaka? Knallbra med antioksidanter, mørk sjokolade og bringebær. Da har vi iiiingen dårlig samvittighet for å spise den:D

Men.. jeg skjønte jo at lillesnuppa di også er ganske "ny".. pga dåp nå. (selv om hun kunne jo vært eldre.. vi selv hadde dåp for vesla da hun var 6 mnd bare for å få det i mai så vi kunne ha hageselskap). Men når er lillesnuppa di egentlig født Happy hippo?

 

Åååå så masse å kommentere jeg.. men husker en brøkdel!! Bare fordi jeg leste alt imorges, men har ikke hatt tid til å kommentere før nå! Grr... ergelig;)

Men jeg prøver.

 

Krølle.. synes ikke det er noen dum idè å tenke over når du/dere vil ha siste barnet(ja, om det blir siste da.. haha:) ) I og med at du er 32. Vi hadde også planlagt at vesla skulle være ca to år når vi prøvde på en til ( vi visste ikke om vi ville kanskje til og med ønsket tre barn sammen. Men DET blir det ikke nå! Det holder med to barn sammen nå), men siden eldste min ble veldig syk da vesla var 1 år, og det tok 3 år å blir frisk igjen.. og for meg å komme meg etter det hele, så hadde vi egentlig sagt at dett-var-dett. Men så fant vi så plutselig ut nå at vi gjerne ville ha ett barn til sammen da.. så sånn gikk det! :)

 

Camillok... absolutt ikke sikkert du blir like dårlig som med Leon i neste svangerskap! Alle svangerskap ER forskjellig. Mine tre har alle vært forskjellig. Med eldste var jeg ikke kvalm i det hele tatt, med vesla var jeg kvalm konstant i 3 første mnd. og klarte bare å ligge med bøtta ved siden av meg den perioden, med denne så vet dere jo at jeg har vært kvalm hele veien.. men det har vært kontrollerbart og jeg har vært på jobb. Så dette kan gå kjempefint det Camillok:) Se bare positivt på det.. tenk.. kanskje har du et lite nurk til i magen snart:)

 

Idag har dagen vært slik. Stod opp, kastet opp. Dro på jobb, skranglete og uggen.. kastet opp der. Var inne hos rektor og sa at jeg måtte hvile noen dager innimellom jobben. Hun skjønte det veldig godt, husket selv sa hun fra sine svangerskap at hun ble kvalm når hun var sliten. Så nå skal jeg være hjemme tirsdager og torsdager. Måtte reise hjem etter at jeg hadde kastet opp. Sykehuset og spesialst på ul ringte på veien og ba meg komme på en ekstra kontroll fordi , helst idag!, siden legen på fredag ikke hadde "sett alt" og lurte på om ikke alt var bra og dessuten hadde hun som hadde tatt OUL på meg ikke helt ekspert på ul hun heller. Så da dro vi(jeg og mannen) rett dit. Jeg satt omtrent og gulpet hele veien dit. På ultralyd igjen altså så fikk vi en utrolig god gjennomgang, har aldri sett på makan.. med blodgjennomstrømming her og der, lever, nyre, hjernen, hjerter, vi lyttet til hjerteklaffene at de hørtes samstemte ut, vi hadde farger på hvor blodet gikk, hun så etter hareskår, etter to nesebor, hun ble glad da hun så at babyen hadde en reaksjon hvor hun strakk ut alle fingrene.. for det var visst en veldig viktig og fin mental kontroll på babyen, men ikke alltid hun fikk den på ultralyd sa hun, hun sjekket.. ja ALT! Og hun sa at det var ei sprek og frisk frøken inni magen min. Endelig fikk jeg beskjed om at magen er akkurat passe stor, at termin stemmer, at babyen har det bra, fostervann er målt til 8 som er normalt, og at vi kan slappe helt av og kose oss.. men med streng formaning om å ta det med ro!

Jeg har også gått ned i kilo igjen. Men jeg er IKKE på superslanskern altså! Så jeg spiser gjerne kake med sjokolade og bringebær:)

 

Kommer tilbake senere ikveld.. men nå må jeg lage middag her. Eldste skal på dans snart, og hun må få spist litt før det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag fortært. Eldste reist på dans, vesla og jeg ser på Spionligaen på NRKSuper og skal kose oss med en sandwich-is:)

 

Forresten... var innom garnbutikken isted. Planen var å kjøpe garn til babybuksa jeg viste dere her om dagen. Men så fant jeg ikke oppskriften i heftene deres der, og hadde litt dårlig tid.. så det ble en annen oppskrift. Det ble denne buksa istedet:

http://www.dalegarn.com/images/misc/201002150551563.pdf

Side 10. Men ikke i den rosa-fargen. Men i en mer støvlilla, i fargen 4203, denne:http://www.dalegarn.com/shop_yarn_detail.php?hId=71

fargen ser nesten beige ut på bildet, men er faktisk en veldig pen lys, lys støvlilla.

Jeg kommer ikke til å strikke den jakka på bildet heller, men en annen.. har ikke bestemt meg for hvilken enda.

Dessuten tror jeg jeg vil strikke den buksa med fot, ikke uten slik som den ser ut på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såååå mye fint i det heftet Ønsker! Blir nok superfin den buksa i lys lilla :) Ikke redd for å få vispeføtter inni buksa hvis du lager med fot da? Eller var det den du skulle lage i litt større str så den passet til vinteren?

 

Skikkelig bra at du fikk en supergod gjennomgang av lille prinsessn i mage Ønsker :) Nå kan du bare nyte dagene og smile fra øre til øre. Håper du snart slipper kvalmen, for den er ikke noe å samle på. :( God bedring!

 

Koselig at dåpen gikk som planlagt HappyHippo! Og godt det er flere enn meg som er litt i ventemodus. Kanskje det blir oss to som overtar stafettpinnen etter Ønsker, Lollo og snart Camillok?? Hehehe... Vi kommer til å befolke hele kloden bare fordi vi følger hverandres graviditeter her inne ;)

 

Æsjæsj Babysyk. Ikke morsomt med interne stridigheter! Håper det ordner seg raskt. Slitsomt å stå med en fot i hver "leir" der begge parter forventer støtte. Trøsteklem din vei :) Ellers må du bare bli med på jogging. Jeg har aldri løpt systematisk i hele mitt liv, men det funker fint. Anbefaler litt sjeldnere oppstart enn annenhver dag hvis du skal løpe på asfalt (så ikke dine knær også ryker), men du er vel yngre enn meg, så du tåler det nok. Tenkte å prøve meg på tredemølle i morgen, for da er det lettere å stoppe i tide hvis det blir trøbbel.

 

Sitter her og prøver å tegne litt om på huset vi skal ha møte om i morgen. Søren meg ikke lett når man vil ha med garderoberom ved inngangen, bad og vaskerom ved siden av hverandre, bod i tilknytning til kjøkkenet, stort kjøkken, fem soverom, kjellerstue og to bad, og samtidig ende på rundt 200 kvm. Noen som har krympeplast? Må huske på at jeg skal ha kjeller under huset også, så det blir sikkert dyrt. Torsdag er det møte med banken, så da blr vi nok litt klokere. Sukk...

 

Lille keiser sover allerede og prinsen godnattes i dette øyeblikk etter et kapittel i doktor proktors prompepulver. :) kanskje det blir litt strikking på meg i kveld da :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å spørre det! først og fremst, lillesnupp ble født 12.oktober, så er vel tre og en halv måned nå. fødte på rikshospitalet, superfornøyd med føden, litt så der med barsel, men vi var der over helgen, (hun ble født fredag ettermiddag) så jeg tror de kanskje hadde det litt travelt med helgebemanning. noen av pleierene var fantastiske, et par var heller litt kjipe. men det er jo veldig avhengig av personkjemi. og sånn er det jo uansett hvor man er. også blir jeg skikkelig irritert når folk ikke kommer inn og presenterer seg i begynnelsen av vakten! greit å vite hvem som har ansvar for deg hvis det skulle være noe... men så var vi også veldig heldige og fikk familierom så mannen fikk bli der hele tiden :) hvor fødte du babysyk?

vi har brio happy duo vognen. det stod mellom den og city crossen for oss, og mannen likte happy'n absolutt best så da ble det den. greit at han kan bestemme noe også ;) vi er veldig fornøyd! føler den er litt høyere enn city crossen, spesielt sittedelen. men alle jeg kjenner som har city cross er veldig fornøyd med den og. eneste jeg savner er håndbrems, bor på toppen av en lang, bratt bakke så skulle gjerne hatt det, men kan ikke få alt, og er vel få av 4-hjulingene som har det... ble rene vogninnlegget dette her... :P

 

veldig fin bukse ønsker! men er litt enig med krølle, sikker på at du skal ha føtter? uten føtter varer den jo lenger...men det vet du jo, erfaren mor som du er :) og moro moro med frisk og rask baby i magen!

 

jeg ble skikkelig irritert på dine vegne babysyk! så unødvendig å kverne rundt på ting man vet irriterer og sårer når man egentlig skulle ha en koselig lunsj sammen! du får prøve å ta det opp med henne skikkelig på tomannshånd en gang, greit at de er uenige, men ikke greit å mase om det hele tiden. jeg synes dere skal kose dere masse på lesefri-dag forresten! herlig med en hel dag alle tre :) jeg husker hvordan jeg ble i eksamensperiodene og da var jeg knapt hjemme og absolutt ikke til å snakke til. husker mannen spurte om jeg måtte "være så sur hele tida" i innspurten av masteroppgaven, han fikk en ganske sur kommentar tilbake gitt :P her jobber mannen mye kvelder og helger i perioder så jeg kjenner absolutt igjen å måtte ta vare på de fridagene som finnes :)

 

apropos knær og ungdom dere. nå løper ikke jeg med mindre jeg skal rekke bussen da...men mine knær er helt håpløse og har vært det i årevis, ei legevenninne av meg foreslo slitasjegikt da jeg var 25...ble litt snurt men tror faktisk ikke det var et dårlig forslag dessverre... så pass på knærne deres! dagens moralpreken herfra ;)

 

åå, huset høres fantastisk ut krølle! blir supermisunnelig, og gleder meg veldig til å høre mer om hvordan det blir etter møte med arkitekt (?) og banken.

 

nei, nå skal jeg finne frem oppskriften og sende dere babysyk og ønsker, blir sikkert laaaangt med forklaringer og greier...klarer ikke å fatte meg i korthet vet dere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jenter, jeg som trodde jeg var flink til å holde meg oppdatert her inne.... Den gang ei! Dere har jo vært helt ville med skravling de siste dagene.

 

Gratulerer med vel overstått dåp, Happy Hippo. Må si meg enig med de andre om at kaken din hørtes helt vidunderlig ut! Så flott at dagen ble fin selv om ikke prinsessen din likte å få vann på hodet.

 

Babysyk, så kjedelig at din søster blander seg da. Og hvertfall når hun ikke gir seg selv om du ber om det. Skjønner godt at du bare ville gå fra lunsjen. Hva sa din mor da? Tror jeg hadde blitt litt satt ut hvis jeg hadde vært henne. Sender deg en god klem og håper du og mini får en flott dag sammen med samboeren din når han tar seg fri senere i uken!

 

Camillok, så gøy at dere går for ny baby! Jeg har slitt litt med samvittigheten overfor lille etter at jeg ble dårlig. Har vært supersliten og nesten ikke orket noe, men har liksom stått litt ekstra på for henne da selv om jeg har hengt over middagstallerkenen og nesten sovnet selv mens hun har spist kvelds. I tillegg var jo hun syk i 1,5 uke rett før jul så da fikk jeg noen dager hjemme med henne. Men det er jo ikke sikkert at du blir dårlig selv om dere går for graviditet igjen! D må uansett holde oss oppdatert ;)

 

Ønsker, jeg har visst gått glipp av hele husbyggingen du snakket om tidligere her jeg... Hehe... Nå skjønte jeg nemlig ingenting! Godt å høre at alt er bra i magen da :) regner med det ikke var noe fostervannslekkasje likevel. Har ikke fått sett på alle de fine linkene du har sendt til oss, men det skal jeg gjøre. Må jo finne på noe fint å strikke jeg også. :)

 

Krølle, hurra for kryping! Så flink keiseren er blitt! Ang gutte - eller jentebaby så kan dere jo teste ut denne metoden da: http://www.minmage.no/i/i.aspx?i=31&ii=576

 

Kan jo røpe såpass at vi testet den for gutt ;) og ul viser at vi mest sannsynlig har klart det ;) mannen ønsket seg så veldig en gutt sist så derfor gikk jeg med på den metoden, selv om jeg nå godt kunne tenkt meg jente sånn at jeg kan bruke alle de nydelige klærne til lille or en gang til. . Haha, det skal ikke være lett dette her...

 

MaMi, hvordan har det gått med prikkene? Funnet ut noe mer? Hørtes litt skummelt ut så skjønner godt at du blir litt bekymret.

 

På torsdag fikk jeg beskjed om at ledelsen har funnet en som skal overta klassen min. Fikk også beskjed m at Mail skulle sendes ut til foreldrene på fredag så da kunne jeg fortelle elevene om nyheten. Jeg var ikke i form på fredag og måtte faktisk stikke av fra undervisningen for å kaste opp... Rakk akkurat frem til doen! Herlighet så dårlig jeg var. Måtte holde meg fast i ribbeveggen for ikke å falle sammen mens jeg dømte volleyballkamp. Tvingte nedpå en halv skive før neste time og klarte meg såvidt gjennom den, men måtte kaste inn håndkleet etterpå. Dro hjem og la meg. Sov i nesten 3 timer før jeg måtte stå opp for å hente lille i bhg. Mannen var i Nordsjøen, så han kunne jo ikke gjøre det. Kom meg frem og tilbake med en dobbel bærepose mellom beina, men i det jeg gikk ut av bilen hjemme igjen, kom det en ny runde oppkast. Stakkars lille le helt satt ut av at mammaen spydde. Heldigvis var hun grei resten av dagen og la seg fint på kvelden. Ble nesten 12 timer søvn på meg den natten også, og godt var det!heldigvis var formen bedre da jegvåknet på lørdag.

 

Nei, nå rotet jeg meg ut på viddene. Det jeg skulle si var at avd.leder sa jeg kunne fortelle klassen om babyene på fredag, men siden jeg måtte gå hjem fikk jeg ikke gjort det. Og godt var det, for da jeg ringte rektor i dag hadde ikke hun skrevet noe Mail til foreldrene enda... Liten kommunikasjonsfeil der, gitt.. Men men, ingen skade skjedd enda. :) erstatter er funnet og hun virker veldig grei. Hn er klar til å overta klassen når det måtte passe. Hr funnet meg en tvillingside på Facebook og de fleste der sier at de er blitt sykemeldt mellom uke 20 og 24, så vi får vel bare vente og se. Jeg er forresten 16+2 i dag og er klar for time hos jordmor i morgen tidlig, gleder meg til å få sjekket meg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå, etter konntarer fra andre, så ser jeg først hele innlegget ditt Babysyk.. og leser om din søsters edder og galle hun spyr ut på deg:( Fryktelig dårlig gjort av henne! Men tar hun opp disse tingene med din samboer, hvis hun synes det er fryktelig viktig å få frem sine egne synspunkter mener jeg?.. eller er det bare du som får høre om dem.. og så regner hun med/håper hun at du tar det med din samboer?

Synes kanskje at moren deres burde ha stoppet det hele også jeg da;) .. men i grunn burde din søster klare å holde kjeft synes jeg. Uenig eller ikke. Litt diplomat kan hun vel være?! eller er hun alltid slik at hun må lufte sine egne meninger?

 

Jaja.. jeg hadde en liten oppvask med min egen søster for noen år tilbake. Da hun la seg litt for mye i barneoppdragelsen jeg hadde på eldste. Jeg ba henne rygge litt, og tenke etter om jeg alltid syntes at hun alltid oppdro sine barn riktig.. men om hun kunne huske at jeg hadde lagt meg borti det. Da sa hun ikke mer.. jo, forresten hun sa "beklager, det er nok fordi jeg er storesøster". Men etter det har hun aldri sagt mer. Godt er det. Noenganger trenger folk å få satt tingene litt i perspektiv.. være seg familie, venner eller bare kjente.

 

Nå ser jeg at Lollo har lagt inn et innlegg, så får kose meg med det før jeg legger fra meg Mac`en, spenner opp øyelokkene med et par fyrstikker her og setter igang med strikkeproduksjonen:D

Neeeiii... tror ikke det gitt;) Det blir Lollo´s innlegg.. og så natti natt. Jeg skal jo faktisk være hjemme fra jobb imorgen, så kanskje jeg har ork til å se litt på strikketøyet da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme, kvalm, sliten, prøver å spise litt.. ;)

 

Snekkerne har begynt å sette inn vinduer og rupanel på badet i 2. etasje. Det gleder jeg meg over ivertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Lollo og ønsker - det er så fælt å være kvalm :(

 

Gøy med fremdrift på huset ønsker, håper kvalmen gir seg når du har fått spist litt!

 

Jeg har deppedag. Er så flink med mat og trening, men går ikke ned i vekt :( er skikkelig demotivert.

 

På den positive siden har jeg begynt å felle til ermer på genseren :) tror jeg gir meg med skriving før jeg syter og klager enda mer her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lollo - morsomt om dere har klart gutt med den metoden du linket til :) Vi klarte også det med prinsen. Med lille keiser brukte vi den litt mindre kjente "bli gravid på pillen" metoden, så da vet jeg egentlig ikke hva vi prøvde på. Helt sikkert er det i allefall at hvis det er noesomhelst hold i at kjønn spille noen rolle for kvalme, så skal vi ikke ha flere gutter :) Bra du ikke avslørte noe før Mail var sendt ut da :) Bare en måneds tid til du blir sykemeldt da kanskje... Du får passe på deg selv så ikke de små blir premature. Det følger fort mye trøbbel med de ukenes utålmodighet! Vi har smertelig fått erfare det, enda lille keiser bare var en mnd for tidlig...

 

Ønsker - enda godt du har to hjemmedager nå som du er dårlig. Håper det kommer seg raskt! Du får jobbe hardt for å få i deg nok væske og salter, så du ikke havner inn i en vond spiral...

 

Camillok - du må ikke gi deg nå! Du er min store inspirasjonskilde... Tenker på deg hver gang jeg sniker i godteskapet - Camillok klarer å la være, da skal jeg også klare det! Ellers har snørr og myalgier nådd oss voksne også, og ute er det pissregn, så det frister lite med dagens planlagte løpetur. Spørst om det ikke blir nok en rød strek og skulk i dagboken i dag også. Skal i hvertfall finne meg en ibux eller noe for å komme gjennom dagen.

 

Vi har hatt møte med den ene ferdighusprodusenten i dag. Ble veldig positivt overrasket over servicen, og gleder oss til å få tegninger å jobbe videre med. De kunne starte relativt raskt også, noe som absolutt er en fordel for oss :) Nå må vi bare overtale banken til å skjønne at drømnehuset bare MÅ bygges akkurat sånn ;) tips mottas med takk!

 

Garnet mitt kom i dag. Såååå fine farger, og jeg klør i fingrene etter å komme i gang med prosjektet til lille keiser. Men den dumme langlua tar evigheter å få ferdig. Feller bare fire masker hver sjette omgang, og med 120 masker i starten, så blir det rimelig mange runder. Fire runder uten mønster som går fort, og fire omganger med mønster, som går litt saktere...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutter i magen Lollo! Bra for oss med gutter at det kommer litt flere i rekken :) Og så flinke dere har vært (dobbelt flinke kan man jo si) som klarte det etter metoden. Men hjelpes så kvalm du er til å få gutter da! Den formen misunner jeg deg ikke! Syns du var superflink den dagen jeg! Ajaj. Men ikke slit deg ut nå da. Blir spennende å høre hva du skal strikke til de små tøffe :)

Takk for link til kjønn. Vi brukte ingen av metodene. Her var det bare om og gjøre å få spiren på plass :) Men det ble vel ganske ubevisst metoden for gutt siden det var mye juleselskaper rundt da og at jeg plutselig merket at jeg hadde EL (som jeg trodde jeg hadde hatt uken før). Kanskje vi prøver jentemetoden neste gang. Spør hvor ivrig jeg blir :)

 

Camillok, det første jeg tenkte var, "jo skriv mer, så ikke det bare er jeg som syter". Men seriøst, det hjelper å syte her syns jeg. Da får man tømt seg og masse støtte etterpå :) Hvis det er noen trøst spiste jeg sjokolade istad (ikke veldig mye, men allikevel. OG drakk sjokolademelk! Har du målt deg da? Mage, rumpe og lår? Muskler veier mer enn fett vettu, så det kan jo være der det ligger. Og husk at det til tider står litt i ro. Det er der mange gir opp, men du må bare stå på, så går du nok nedover igjen :) Jeg heier på deg! Og husk at det er babyprøving på målstreken :)

 

Krølle, så bra at møtet gikk fint! Dette blir spennende. Og så satser vi på at møtet med banken går like fint. Jeg har ingen tips, annet enn at dere bør prøve forskjellige banker hvis dere ikke er fornøyd i første bank. Det gjorde jeg og jeg fikk 1 mill mer i den siste banken!! Det hjelper jo på det!!

Hold ut med lua. Det er jo så mye bedre for samvittigheten!! Ikke at jeg er så god der da, men så tærer det på samvittigheten da!

 

Ønsker, såååå mye fint i det heftet! Og den buksa, den vurderte jeg å strikke som hentesett!!! Å, så misunnelig jeg er nå!! Fikk nesten lyst å strikke den nå, men jeg har LITT annet å gjøre ferdig først. Her ser du ei annen som har strikket den http://likisstrikk.blogspot.no/2011/08/hentesett.html det er bilder av babyen i settet et sted også. Tror det blir kjempefint. Praktisk med føtter i buksa, men som de andre skriver så varer den lenger uten. Og du kan jo strikke noen fine sokker til.

 

Happy, tusen takk for oppskrift! Idiotforklaring er helt supert :) Nesten så jeg siklet mens jeg leste oppskriften! Mmmm! Må bare finne en anledning til å lage den.

Tok en titt på vognen, syns den ser ganske lik ut som city crossen, men ja, litt høyere. Det positive med lav vogn er at det ikke blir så langt opp å løfte ungen.

Jeg fødte på A-hus. Hører jo egentlig til Bærum, men jeg ville ha nyfødt intensiv og barselhotell. Rikshospitalet stod høyt på lista, men siden de ikke hadde hotell, eller garantert familierom ble det A-hus. Og så hadde jeg et ønske om å føde i vann, og på Ahus hadde de badekar på alle fødestuene. Ble ikke vannfødsel fordi det gjorde nesten vondt værre i vann. Og hotellet fikk vi ikke komme på fordi jeg hadde misfarget fostervann. Men men. Veldig fornøyd med både føde og barsel. Tror alle hilste på på begynnelsen av vakten, selv om jeg hadde de samme flere ganger. Mini ble født 5.oktober, så en uke før lillesnuppa di.

Oj, det ble langt fødeinnlegg, men men. da vet du det ihvertfall. Mulig vi velger et nærmere sykehus neste gang.

 

Ble en liten krangel med søsteren min igår. Bare over sms. Jeg skrev at jeg syns det var dårlig av henne og ikke respektere meg når jeg bad henne slutte. Men hun jabbet om at hun syns jeg var teit, urealistisk og utakknemlig (under lunsjen tilbød hun meg en flybillett til Kina som jeg måtte takke nei til. Forklarte at jeg ikke hadde råd til resten og at jeg heller ville bruke feriebudsjettet på ferie med samboer). Hun gadd ikke å unnskylde seg. Og at nå hadde jeg provosert henne skikkelig! Jaja, jeg bryr meg ikke! Hun får bare være sur. Vi har hatt diskusjonen før også (uten å krangle) og mamma har sagt at hun ikke vil blande seg. Tror det er fordi hun ikke vil ta noens parti, og jeg forstår godt. Hun prøvde å bytte tema under lunsjen da.

 

Vi har kjøpt hyller til å ha i stua, så jeg endelig kan få opp litt pynt! Og så har vi målt og målt og funnet ut at vi ikke kan ha sjenk som jeg ville. Vi har lampe over spisebordet og hvis den skal henge rett over kan vi ikke flytte bordet - dermed er det ikke plass til sjenk!!! Utrolig kjipt! Mulig vi finner noe annet mindre som passer.

 

Det er en leilighet prikk lik min i blokka til salgs. Gleder meg til å se hvor mye den blir solgt for (hvis den blir solgt).

 

Har begynt å titte så vidt etter ny jobb. Kjenner jeg gruer meg litt til den prosessen med søknader og intervju og sånn.... Den tid den sorg :)

 

Nei, nå går skravla. Alltid sånn når jeg skriver på kveldene.

I morgen skal vi på barseltreff, det blir koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg får vondt i magen av å se hvor langt innlegget ble. Stakkars dere. Jaja.

 

Forresten er enda en pille glemt - som vanlig, så da blir det en sexfri uke! Kunne nesten like gjerne latt være.

Hva slags prevensjon bruker dere FruLS og Happy? Husker ikke om jeg har spurt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt å prøve oss på flere banker hvis den første ikke vil gi oss drømmehuset Babysyk, så det tipset tror jeg er bra :) Forresten koselig med lange innlegg synes jeg! Bare å skrive i vei... Bra du fikk sagt fra til søsteren din så hun vet hvor du står. Det er vanskelig med pengeprioriteringer. Vi må nok ofre ferien noen år fremover tror jeg, for å kunne få det vi vil i huset.

 

Var på helsestasjonen med lille keiser i dag. Han har blitt 8,6 kg og nesten 72 cm lang :) morsomt å se at han følger kurven sin så slavisk. Som om dataprogrammet kan spå utviklingen hans :) heldigvis ingen vaksine i dag, så vi er fortsatt lykkelig. Lille sov fra åtte i går til kvart over seks i dag :) deilig at det endelig begynner å ordne seg på natta igjen...

 

Gikk tom for hovedfargen i den evige langlua i går. Mannen mente det ikke ville bli fint å fortsette med de to andre fargene, så da tok lua brått slutt. Har feste alle tråder utenom de to siste, i tilfelle prinsen er uenig. Får høre med han når han kommer hjem fra skolen. Ellers så fant jeg igjen noen selbuvotter jeg begynte på rett før jeg stupte i kvalme. Nesten ferdig med den første. Må se å få gjort de ferdig, for jeg trenger fortsatt nye ullvotter inni vindvottene. Så får heller lille keiser sitt prosjekt vente enda litt til...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere vært på bankmøte Krølle? Hvordan gikk det? Krysser fingre for dere!

 

Oj oj, stor gutt lille keiser! Deilig med så lang natt!! Lurer på om disse småguttene våre snakker sammen (eller telepaterer) for mini våknet bare for mat en gang i natt! Jippi! Selv om jeg slet med å sove så hjalp det på altså! Han er litt festlig. Tror han ble vekket av vekkerklokken til samboer i dag tidlig kl 6. Da lå han i senga og lagde bil-brummelyder og pratet med seg selv :) Søtingen. Måtte smile litt for meg selv før jeg valgte å sove videre. Tenkte at hvis han er sulten får han heller begynne å grine. Nå ligger han under babygymmen og lager de samme lydene :) Og innimellom kommer det litt sutring før han fortsetter igjen, hehe, raring :)

 

Vet ikke hvordan den langlua ser ut jeg, men er du sikker på at mannen har peiling på sånt? Du får høre med storekeiser ja, det er jo han som skal bruke den og ikke mannen. Men for din del er det kanskje bra om du må avslutte lua nå.

Selbuvotter hørtes godt ut ja! Men du må bruke de litt uten vindvotter også da, når du først tar deg bryet med å strikke selbumønster:)

 

Tøflene ligger fortsatt uferdige. Har ikke hatt ork. Hater sånn pirk som å sy øyne og munn. Sårlig på nr 2, for det bør jo helst bli likt som nr 1.

 

Her kommer vi alltid ut av rutinene når samboer er hjemme mange dager på rad. Idag er han "endelig" på skolen igjen. Syns alt går så mye bedre når han ikke blander seg! Han sier alltid at mini sikkert ikke er trøtt, og vil helst ikke la han gråte noen ting. Og når han holder på å sovne kommer han gjerne bort å hilser på sånn at han våkner igjen! Arghhhh!!! Hehe. Noen ganger gjør jeg som han sier, dum som jeg er. Og da ender mini opp med å bli overtrøtt og skikkelig vanskelig å få til å sove på dagen. Igår kveld gjorde jeg som jeg selv følte var rett, til tross for at samboer mente at han ikke var trøtt. Og da sovnet han så enkelt som bare det. Og så holdt jeg en liten forelesning om hvordan det var når han var på skolen og jeg fikk bestemme. Jeg må nok bli flinkere til å høre på meg selv ja!

 

Kan man forresten spise blåskjell når man ammer? Ble så usikker, men det så sånn ut på matportalen. Fikk så lyst på blåskjellsuppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte jo helt å fortelle at jeg fikk på meg en bukse jeg ikke fikk på for en stund siden :) Jippi for meg! hehe. Var ikke spesielt behagelig i livet, men den kom nå på ihvertfall. Og det går for noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan den langlua ser ut jeg også krølle:)

 

Det settet på linken hvor jeg strikker lik bukse var jo kjemepfin! Fin farge altså.. hmm.. og der var det valgt drops sitt baby merino.

Blir spennende å se hvordan min blir.

 

Men dere.. jeg er helt fjern når det gjelder mønstre.. og glemmer fra gang til gang. Begynner man nederst til høyre eller venstre eller slik man leser tekst i en vanlig bok?

.. og så har jeg et mønster hvor det står både nederst (9 masker bortoverpå totalt hele mønsteret og klamme rundt de 4 første fra venstre og mot midt)og halve oppe til høyre(8 masker opp på totalt hele mønsteret hvor de 4 øverste står med klamme og "gjenta") "gjenta" med klamme rundt begge de fire altså, opp og nede. Skjønner ingenting jeg. Hjelper jo ikke at jeg er utslitt og trøtt hver gang jeg har mulighet til å se på det og prøve å forstå heller. Men.. kanskje dere kan hjelpe? Pleeeease... ?:) (ja, om dere forstod noe av min noe merkelige forklaring av et mønster?!?)

 

Nå ligger jeg rett ut på sofaen.. sliten men lykkelig over å ha kost meg på jobb:) Imorgen skal jeg være hjemme og ha "hviledag"! Håper jeg kan få strikket litt mer da.

 

Hus: badekaret er i hus:) hehe.. det første interiøret til tilbygget.. ja, sett bort ifra alle smålamper jeg har liggende i en bod kjøpt inn for ett år siden eller noe:D

Jeg skal få lagt ut et innlegg på bloggen snart igjen. Vinduene er jo satt inn, og det MÅ jo vises frem. Åååå så utrolig utsikt mannen og jeg får fra soverommet vårt over sjøen!.. og nydelig utsikt fra badekaret på badet vårt også. Jeg har kjøpt inn noen hvite kubbelysestaker i sten som jeg skal ha på badegulvet. Det blir bra tenker jeg:) Bobler i karet, stearinlys med duft, dempet belysning, rolig musikk på og når babyen er ute.. et iiiiskaldt glass hvitvin i hånden! Hva tror dere? nå tar jeg til takke med en sliten dusj i et enda mer slitent og rotete baderom hvor vaskemaskinen durer og går stort sett hele tiden.. og et eller annet familiemedlem hamrer på døra for å komme inn for å bruke do! Så det kommer til å bli et HAV av forskjell med eget bad og badekar! Selv om..badet ikke blir veldig stort så gjør det overhodet ingenting:D

 

Lån og banker ja. Vi har EN regel vi der: ikke låne mer enn det vi VET vi kan betjene. Det er så mange som låner myyye mer enn det og sitter i "fella" og ikke kan leve forholdsvis normalt, men "bor seg ihjel" eller aller verst tenkelige.. ikke klarer å betjene lånet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bankmøtet er i morgen, Babysyk. Vi vet vi kan betjene et lån på fem mill med 9% rente uten trøbbel. Vi har nemlig betalt sum tilsvarende det (regnet ut på lånekalkulator) for å kvitte oss med billånet i løpet av kort tid. Og det var med mindre inntekt enn vi har nå. Men det er jo ikke sikkert banken er enig. Og så er det varierende om de regner ubebygget tomt som egenkapital. Det er jo litt vesentlig for oss som har svidd av noen mill på tomt...

 

Langlua, dvs semilanglua nå da skal dere få se bilde av så snart jeg har hørt med prinsen om den skal forbli semilang, eller forlenges. Han er med en klassekamerat hjem i dag, og skal ikke hentes før syv.

 

Ellers var det jubel i dag, da jeg oppdaget at legesenteret hvor fastlegen min er, har fått nett- og sms bestilling av både resept og time, så nå har jeg ordnet meg en time i neste uke for inspeksjon av ledd og kontroll av kronisk sykdom. Skulle vært for halvt år siden med det siste, men jeg er ikke så glad i telefoner med sånn " du er nummer trettito i køen"... Resept har jeg fått meg også. Vesentlig billigere å få blå medisiner enn å hente selv på apoteket :)

 

Mønster i strikkeoppskrifter pleier vel å leses fra høyre mot venstre, siden det er den veien de fleste strikker... Skulle tro at gjentas også leses fra høyre mot venstre da. Gjentas vel ut omgangen, for at ikke mønsteret skal bli to meter bredt :)

 

Gleder meg sånn til å se hvordan det går med tilbygget ditt Ønsker!! Vi får ikke noe badekar på voksenbadet, men det blir et på hovedbadet i første etg. Kun klappdusj på foreldrene ;) ellers måtte jeg kjøpe ineriørblader i dag, fikk helt angst på byggemøtet i går, hvor det er sånn at hvis vi går for det huset, så skal vi sende inn liste med hvordan parkett, fliser, ovner, varme, kjøkken, bad, trapp, vinduer, dører og younameit som skal være i det huset. Må ærlig innrømme at jeg nå har brukt flere mnd på å bestemme meg for fasade og planløsning, og helt garantert kommer til å trenge mer enn tre dagers varsel for å designe hele innsiden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett argument jeg brukte var at jeg ikke hadde like store klesutgifter som en som har "dress code" på jobben fordi jeg bruker sykehusklær. Dere kan jo si det om de skulle være vrange. De brukte sifo modellen i noen banker når jeg søkte, og der var det urimlig mye penger til klær og mat spør du meg. Men jeg tipper egentlig at det går ganske bra for dere jeg. 5 mill er jo ikke helgalt da!

Misunner deg litt alle de valgene du står forran. Det er jo kjempespennende å velge sånt. Samtidig er det jo dritvanskelig å se for seg hvordan det blir! Og man skal jo helst velge noe man liker om noen år også! Puh. Lykke til!

Supert med sms-tjenester på legesenteret! Det er det der jeg går også! Veldig greit! I tillegg er fastlegen min barnelege på helsestasjon, så der er vi heldige :) I tillegg til en knall lege.

 

Nå er mini i seng. Litt protester fra samboer om at han skulle legge seg så tidlig, men jeg stod på mitt. Han var i seng 19.30 noe jeg ikke syns er for tidlig. Tok litt tid før han sovnet, for han var nok litt trøttere enn han burde vært. Men han sover nå, så jeg er fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...