Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Synes det ser ut som et fint sett jeg Krølle, og fine farger på garnet :) Hvilken str tenker du å strikke? Litt artig at du kjøper flerfarget garn akkurat den dagen jeg fabulerte om flerfarget garn fra du store alpakka :)

 

Jeg kan rapportere finfin trim i dag, gikk frem og tilbake fra barnehagen, ca 2 km hver vei og trente en halvtime mor og barn program på livegym. Var skikkelig hardt, og fikk syre både her og der.

 

Krølle: vær forsiktig nå med knærne, pleier å henge i sånne vondter... Løping er et sant h... for knærne, jeg kan aldri løpe mer enn to dager i uken, og helst ikke lengere turer enn 6-7 km. Har holdt på med trening til halvmaraton, men det går bare ikke. Du har jo vært satt ut av spill lenge, og graviditet og amming har sikkert tæret på, så vær forsiktig!

 

Nei, nå står mamma over meg og trenger nettet her, så nå får jeg nesten gå... God kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så mange fine plagg dere har planer om å strikke! .. og de tøflene var morsomme Babysyk:)

 

Krølle.. nei, jeg var på oul forrige uke jeg:) Da var alt bra.. ei aktiv lita jente i magen så vi:)

Idag var jeg på kontroll hos jordmor igjen.*sukk*, blir litt oppgitt jeg. Spurte jordmor angående utflod kontra fostervann.. om hvordan man visste hva som var hva. Jeg har hatt litt mye selv synes jeg, og idag da jeg nøs kjente jeg at jeg lekket litt. Men jordmor syntes det var vanskelig å svare på. Men som hun sa.. hvis det er fostervann jeg lekker, så skulle jeg lekke litt hele tiden. Hun trodde alt var greit.

Men så skulle hun sjekke SF-målet mitt, og det var veldig høyt. Jeg vet jeg har stor mage for å være så tidlig, hun målte meg til å være 23-24 uker på vei. Så da ringte hun til sykehuset for å spørre om både utflod/fostervann og høyt SF-mål.. og de vil ha meg inn på kontroll imorgen tidlig. Puhh... langt å kjøre, og enda en ekstra kontroll med ul på sykehuset;)

Klart, det er tryggere å være på den sikre siden.. og jordmor trodde egentlig at alt var i skjønneste orden siden alt så veldig bra ut forrige uke på oul. Hun syntes også det var merkelig at jeg var satt noen dager frem ift. termin også.. hun var skråsikker på at jeg var lenger på vei. Da jeg fortalte at igår kjente pappaen spark for første gang utenpå... og det hardt mot håndflaten.. og at jeg kjenner harde spark også, så stusset hun enda mer. Hun mente at det er i grunn veldig tidlig å kjenne harde spark i uke 20.

 

Jeg begynner å bli litt i overkant sliten også. Er kvalm hver morgen og det hender jeg kaster opp. Det river og sliter i lysken.. men det er vanskelig å si om er ligamentsmerter eller bekkeløsing. Men vondt er det uansett:(

Jordmor syntes ikke det var noe godt tegn at jeg nå har begynt å bli kvalm igjen og kaster opp innimellom. Dessuten syntes hun at å være utslitt klokka åtte på kvelden uten nesten å ha ikke ha ork til annet enn å fikse middag til familien var litt i overkant. Dessuten har jeg gått ned igjen i kilo da.. så nå er jeg under startvekt igjen.

Men så er det så gøy og interessant på jobb at jeg ikke klarer å være uten heller. Det eneste jeg lurer på er om jeg skulle ha kanskje kuttet bort noen halve dager eller noe.. bare så det ikke blir fulle dager med løping hit og dit hele tiden.

Nei, jeg vet ikke jeg. Huff.. dette er IKKE lett synes jeg!

 

Sorry klageinnlegg og syting om meg selv dere! :( Håper jeg kommer tilbake til dere imorgen etter ul og kontroll på sykehuset med bare gode nyheter!

 

.. og Babysyk.. ikke fortvil. Det er menneskelig å glemme. Lillegutten din har da ingen varige mèn etter hendelsen har han?! Nei! Ikke når han smiler og ler mot mammaen sin! :)

Tro meg... desverre kommer det flere øyeblikk hvor man føler seg som en dårlig mor. Men man er bare menneske! Og det at samvittigheten din gnager deg forteller myye mer om at du er en samvittighetsfull, omtenksom og god mor enn noe annet. Hadde du ikke vært det så hadde du ikke enset dette en eneste tanke! .. og du.. ikke tenk på hva de andre i barselgruppa synes! De har garantert også vært borti ssamvittighetsgnagere de også.. eller kommer til å få. Ingen er perfekte. Ikke ungene, ikke mammaene. Sånn ER det bare!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud Ønsker - jeg må være verdens største teflonhjerne! Jeg husker jo egentlig godt at du fikk vite at det var prinsesseboer i magen på oul. Vet ikke helt hva som slo meg, kanskje jeg var litt synsk og forutså at du skulle til ekstra kontroll i dag. :) Hvordan gikk det forresten? Sikkert ikke ferdig ennå, men jeg lurer. Håper alt er i skjønneste orden! I hvertfall må det ikke være fostervannslekkasje... Skal tenke på deg masse i løpet av dagen...

 

Innveiing i dag. Nye 0,4 kg ned, så en kilo ned til sammen. :) Og det er med kun økt aktivitet, for jeg jafser i meg store mengder mat hver dag, og skremmende mye godteri i løpet av helgen. Har helt mistet sult/metthetsfølelsen etter graviditeten. Håper det kommer tilbake når jeg begynner å jobbe og får litt mer regelmessige måltider. Ellers blir jeg nok en liten ball når ammingen tar slutt.

 

Snørrungen har holdt det gående hver time siden klokken to i natt. Men han får være unnskyldt nå som han er syk. Har jeg forresten fortalt at han reiser seg opp nå? Og vinker, klapper og viser hvor stor han er? Siste lærdom er "hva sier bilen?" Hvorpå svaret er "brrrr". Han vet det er riktig svar, for han gliser og klapper for seg selv etterpå. Morsomt å se at det begynner å røre seg innenfor topplokket...

 

Fikk strikket mye på langlua i går. Litt motivasjon å vite at det kommer nytt garn snart. Må bytte ut rundpinnen med tusen småpinner nå, så da ble det pause. Håper den blir ferdig i løpet av en kveld eller to til. Blir uansett ikke i helgen, for da skal vi på hytten, og der har jeg evighetsprosjektet mitt liggende. (Juletreduken som er 170cm i diameter). Har under 1/4 igjen før den er ferdig, så kanskje det blir innvielse i julen 2013. Hvis ikke får jeg spare den til nyhuset.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krølle, du må prøve magic loop :) det et myyye bedre enn tusen småpinner! Vet fruLS er uenig, men for meg har det revolusjonert strikking :) du har ikke så mye igjen nå da når du har startet fellingen. Selv om toppen sikkert skal være laaaaaang! God tur på hytta :)

 

Ønsker: uff, så leit at du er så dårlig :( det er så forbasket når alle andre i andre trimester er i suuuuuper form... Du kan ikke vurdere å være litt borte da? Og senke kravene på hjemmefronten? Høres jo ut som om du har en veldig flink mann, så han tar sikkert sin del og vel så det allerede. Trøsten er at alt er mye bedre bare babyen kommer ut :) skjønner jo godt du vil være i den nye jobben, men lytt til kroppen og gi deg før du møter veggen helt...

 

Nei, nå sover lillegull så nå skal jeg ta en dupp også - snørrunge her også Krølle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj, hadde skrevet et superlangt innlegg også bare forsvant det... får prøve å huske hva det sto...

 

enig med camillok babysyk! å glemme det teppet kunne skjedd den beste, men skjønner at det var veldig kjipt! må si at jeg sjelden legger merke til hva de andre kler på ungene sine, bortsett fra hun ene som har på lag på lag på lag, greit ute men ungen må jo svette ihjel inne? jaja, alle er forskjellig, og de har jo sett dere før og vet at han pleier å være fornuftig kledd :) og tøflene var supersøte, tipper mini blir fornøyd!

 

spennende med ekstra kontroll ønsker, krysser fingrene for at alt er bra:) og slappp av litt da! husker hvor sliten jeg kunne være på slutten av dagen, og jeg hadde bare meg selv å tenke på. hvordan man skal orke å gå gjennom et svangerskap med andre enn seg selv å ta vare på er for meg et mysterium! og jeg hadde et veldig fint svangerskap, var bare så himla trøtt hele tiden...

 

spennende med barnehagebesøk camillok, og bra Leon koste seg, det går sikkert kjempebra når han begynner for fullt :)

 

superbra med 1 kg ned med kun økt aktivitet krølle! må si jeg er imponert :) haha, herlig med flink lille keiser som gliser og klapper av seg selv :) mener å huske du skrev om prinsen kunne ha med en kamerat på hyttetur? nå har jo ikke jeg så store unger, men husker fra da jeg var liten at jeg elsket å sove borte og hadde nok gjerne blitt med når jeg var en seks-sju år, mens min søster var mye mer hjemmekjær og sov knapt en natt uten mamma og pappa før hun ble konfirmert (kanskje litt overdrevet men neimen ikke langt ifra...) så, hva med å høre med foreldrene hva de tror, og si at dere skjønner godt hvis kameraten vil vente litt. er det så langt unna at det ikke er mulig med retrett i løpet av kvelden hvis han skulle få hjemlengsel? det er vel for sent for helgen nå men det kommer jo flere sjanser :)

 

nei, nå er det ei våken og pratsom frøken borte i kurven her, snakkes senere jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal skrive litt lenger og mindre ego-innlegg senere, men står på farten. Må innom noen flisbutikker. Flisleggeren skal begynne å flislegge badegulvet nede snart, straks rørleggeren er ferdig med sluk.

MEN... det gikk fint på kontrollen på sykehuset. Ingen fostervannslekkasje, ikke for mye fostervann.. skal være mellom 5-25 og jeg har 8. Magen ble målt igjen og den er 20-21 cm, altså såvidt over navlen. Helt perfekt:) Meeen... de vil ha oss tilbake igjen neste fredag for en sjekk til angående fostervannlekkasjen.

Grrr... HATER gyn. undersøkelser!!

 

Håper forresten ikke jordmor her sender meg til sykehuset for kontroll hver gang hun måler feil på magen! Nå ligger ivertfall målingene innenfor kurven der den skal ligge! Puhh..

 

Men så har jeg vondt i beinet da. Inatt verket hele venstrebeinet, idag stakk det skikkelig til på høyre side under fra rompa og frem. Jeg krysser fingrene for at det ikke er bekkenløsning!

Men har bestemt meg for å ta det litt mer med ro nå. Trappe ned litt på jobbingen og håpe at det er alt som skal til frem mot permisjonen. Tiden flyyyr jo bare! 4 mnd. igjen for meg nå, siden keisersnittet er første uka i juni.

 

Må løpe.. her venter de på meg. Eller... løpe og løpe Fru Blom;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt står bra til Ønsker! Og fint at de tar mistanke om fostervannskekkasje på alvor. Bedre med en kontroll for mye enn en for lite, selv om gynus er kjipt. Det er rart hvor forskjellig man tenker om fire mnd! På denne tiden i fjor synes jeg fire mnd føltes som en evighet! Bra at du roer ned litt. Da minsker du jo risiko for tidlig fødsel og annet tullball.

 

Jeg har vært inne på bloggen din Camillok. Så fin hettegenser og lue. Hadde det ikke vært for at lille keiser har fem luer etter prinsen allerede, skulle jeg laget en sporenstreks. Superfin altså. Kanskje jeg skal lage en sånn til et vennepar som venter lille i mars. Det går vel an å lage en sånn til jenter også??

 

Nå er vi godt i gang med fyringen på hytta. Blir gradvis varmere, og snart skal jeg krype ut av dyna for å legge lille keiser som kravler ivrig rundt på gulvet her. Dropper trening i dag, siden knærne verker ennå. Har begynt å verke i håndledd og fingre også. Litt rart, siden jeg ikke har løpt på hendene akkurat. Jaja, sikkert ett eller annet virus eller noe, siden alle andre i familien snørrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt egnet for jenter også Krølle :)

 

Forresten: var du gravid med prinsen under turnus? Hvordan gikk det med kvalme og sånn? Innlagt like mye som med lille keiser?

 

Har veldig lyst til å slutte på pillene, vi har sengekos så sjelden at det føles veldig unødvendig å knaske medikamenter daglig... Men på den annen side så blir nok mannen mer ivrig hvis det kan bli baby av det... Dilemma ja. Har jo forsåvidt lyst på en til, bare bekymret for turnus. Nå blir det jo uansett slik at jeg får autorisasjon nå hvilken dag som helst, og selv om det nå går over til å hete nybegynnerstilling og man må søke om jobb i stedet for loddtrekning som det har vært helt til nå så må vel sykehuset la meg komme tilbake - norsk lov gjelder vel uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ansettes jo på sykehuset for et år Camillok, og fødselspermisjon gir rett til utsettelse av resttid. Det burde jo bli likt som ved et hvilkensomhelst vikariat?! Jeg var gravid med prinsen siste halvåret i turnus ja. Var borte over tre mnd av tjenesten pga innleggelse. Men fikk godkjent likevel, siden jeg ikke hadde tatt ut ferie det første halvåret, vi jobbet over femtiti timer per uke og hadde vakt på både kirurgen og medisin på natta. Gikk nesten akkurat opp med max lovlig fravær. Men snille sjefen jukset litt for meg, siden de allerede hadde reservert en asslegestilling til meg på kirurgen etter turnus og er halvt år med permisjon :) Jeg slapp nattevakter, og da gikk det supert. Litt visitt, poliklinikk og innkomster er mye sittende og er var ikke all verdens travelt der jeg var. Med prinsen var jeg bare kvalm de første tyve ukene, og så hadde jeg 7-8 uker hvor jeg var fin før det begynte på nytt. Berget meg inn der :) lykke til med avgjørelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner god du veier frem og tilbake angående turnus/ny baby Camillok. Husk også bare at det første året i barnehagen er ofte preget av mye forkjølelse osv for barna. Det kan selvsagt bli annerledes for Leon.. men de skal jo være i barnehagen hvor det er en helt ny bakterieflora som de må "gjøre seg kjent med". Ofte smitter det over på oss foreldre og søsken også, og det KAN bli slitsomt for deg å gå gravid da. Bare ville nevne det Camillok. Det er noen unntak, men synes de aller, aller fleste forteller om et litt slitsomt første år i barnehagen for minsten.. ja, for hele familien i grunn.

Selv tenker jeg litt på det angående utdannelsen jeg da begynner på. Når jeg begynner på skole, så begynner lille frøkna i magen i barnehagen. Det kan bli tøft. For jeg er innstilt på at det kan bli mange sykedager på henne det første året.

 

Selv må jeg få ut fingeren og få snakket med en rådgiver på skolen i Østfold for å ta enten tysk eller fransk når jeg har permisjon. Ikke sikker på hvordan det forløper seg rett og slett, for jeg har ikke lyst til å ha forelesninger på skolen med en baby på armen. SÅ dreven på unger er jeg ikke altså:D

 

Brygger på noe her jeg. Sliten og verker i kroppen. Var på farten mesteparten igår, bare en halvtime hjemme midt på dagen for å hente unger og kom så hjem klokka ti på kvelden. Men så var vi hos gode venner og fikk taco da.. og hvor vesla kunne leke med to utrolig gode gutter/brødre. De er altså SÅ gode de gutta der! :)Når vi er der blir vi alltid sene hjem, for det er så koselig. Ungene koser seg.. og blir de slitne så legger de seg bare på sofaen eller på lammeskinn på gulvene og flirer og leser bøker mens vi voksne sitter benket på kjøkkenet med kaffe og litt godt ved siden av peisen som knitrer. Koooos! :) :)

 

Men jeg har bestemt meg for å være hjemme en dag i uka.. tror det blir torsdager (så får jeg hentet meg inn litt etter noen jobbedager og samtidig foreberedt meg på hektiske helger så jeg ikke blir utslitt og er sur når ungene er hjemme i helgen).

 

Ellers har jeg ikke mye tid til annet eller orker å gjøre noe aærlig annet av fritid for meg selv enn å skrive litt her. Så tror det kommer til å gjøre litt godt for kropp og sjel å få slappet litt av hjemme. I helgen håper jeg jeg orker å strikke litt. Prøver å gjøre ferdig kåpa/jakka til vesla nå da;) Så begynner jeg å få lyst til å begynne på babystrikketøy.

Så artig at du så flere fine ting å strikke til sommerbabyer i bomull på sandnes garn Babysyk! Snilt av deg å se etter:)

Jeg skal gå inn der idag og titte:)

Mannen har bedt om at det ikke blir bare rosa denne gangen. Jeg er enig. Vesla har rosa-dilla så vi er litt lei.

Men da hun var baby så hadde jeg faktisk handlet mest lilla.. i både mørke og lyse toner til henne. Ikke mye rosa.

 

Denne gangen blir det mye hvitt og rødt tror jeg. Selv om jeg eeelsker støvlilla og gammelrosa.. det blir nok noe av det tenker jeg:)Så er det sikkert noe av det vesla hadde da hun var baby som jeg kan bruke til frøkna i magen også.. selv om det blir på sommeren istedet for vinteren. Langermede bomullsbodyer kan jo fint brukes?! Satser på det. Tenker å få en oversikt snart over hva som ligger i de forskjellige pappeskene i kjelleren. Endel er arvet etter eldstemor for 14 år siden og er nå klar for utskifting! Men vi kjøpte mye nytt til vesla også, så. Blir moro å se klærne igjen:)

 

Nå skal kakaokoppen med masse krem på toppen nytes her. Mannen serverte den på sofaen med pledd over kona si:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det ønsker - men regner nesten med nok en runde med kvalme og elendighet uansett... Kvalme er så altoppslukende at annen sykdom liksom ikke gjør så mye... Uansett må jeg få tatt rubella vaksine, jeg hadde ikke antistoffer. Vi kan jo forsøke å holde kosestundene til utenom EL også, men når vi begge egentlig har lyst på en til så... ;) uansett er det kanskje greit å kjøpe et glass folat om jeg kutter pilla. Har en uke igjen, så vi får tenke litt på det...

 

Nå har jeg måkt hele gårdsplassen fri for snø - og er kjempesulten! Ha en super helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg unnagjort 11 km ski med pulk og totalt 600 m stigning. :) orker ikke løpe i dag heller, for jeg tar fortsatt voltaren for knærne. Ny sjanse i morgen :) flinke Camillok som måker - det er bra trening for armer og bein, men vær forsiktig med ryggen!

 

Kvalme er kjipt, og det er 15 % sjanse for at det blir verre med nr to... Altså gode odds for at det går sånn noenlunde. Det kjipe med å ha gutt først, er at det sies at man blir dårligere med jenter. Frister ikke så mye... Men jeg kjenner en som var dårlig som fy med to gutter og frisk som en fisk med jenten. Det er det jeg satser på :) Leker litt med tanken på å jukse med naturen for å forsøke jente neste gang, i håp om at i det minste pkaceboeffekten skal gjøre det lettere å komme seg gjennom nr tre. Men vi får se. Uansett langt frem i tid, og vi har litt annet å bruke penger på for tiden :)

 

Lille luring har holdt meg våken fra to til åtte i natt/morges, så han er litt sur i dag, selv om han merkelignok sov som en stein i pulken. Jeg fikk lov til å sove til halv ti, så jeg er i noenlunde form. Føles litt som etter nattevakt bare :) Vi tok madrassene til de voksne inn i stua i natt og sov foran peisen. Det var skikkelig bra. Litt sånn romantisk filmfølelse :)

 

Nå skal jeg leke litt med guttene før middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leon har faktisk sovet i natt :) var sulten kvart over ett, og sov fra halv to til syv :) helt fantastisk :) tror det gjorde susen med to lurer på dagen i går og litt senere legging. Prøver å gjenta suksessen i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, spennende med kanskje prøving camillok :) og herlig med sovebaby! håper det fortsetter!

 

og strålende med 11 km med pulk krølle :) fortsatt imponert altså! haha, bra du ser på søvnløs natt som nattevakt!

 

her ble det litt endring på dåpskaka. etter litt diskusjon med mannen endte jeg opp med en tynn nøttebunn med et lag sjokolademousse og et lag bringebærmousse dekket med sjokoladeganache! jeg feiga ut og kjøpte ferdige rosa marsipanroser, og skrev på navnet hennes med rosa melis så nå står herligheten i kjøleskapet forhåpentligvis klar for i morgen :) skjønte ikke hvordan jeg legger ut bilde så dere får se den for dere ;)

 

masse god bedring ønsker, håper du slipper unna influensaen som er ute å går for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort melding fra fjellet : lille keiser krabber endelig! Plutselig bare pilte han bortover gulvet, stolt som en hane :) Helt magisk øyeblikk... Resten av kvelden har han krabbet og krabbet... Nå sluknet han fullstendig etter varmt bad, middag og pupp :) oh lykke! Måtte natten vare lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha... åå. så moro krølle! :D det er stort øyeblikk ja!:)

Husker når begge jentene mine reiste seg og tok sine første skritt. Eldste reiste seg opp ved sofabordet og gikk mye rundt og rundt det, stolt som en hane:) Hun begynte først å gå skikkelig da hun var halvannet år. Vesla filmet jeg da hun reiste seg i lekegrinda for første gang. Hun også gikk sine første skritt rundt sofabordet ca 8 mnd. Men hun gikk sine første ordentlige skritt uten å holde seg i barnehagen nesten akkurat da hun fylte 1 år.

 

Så sporty du er som gikk så langt med pulk krølle. Men pass på knærne dine da!

Vel.. ikke alltid lett å planlegge kjønn tror jeg, men:D Dere kan jo alltids prøve. Skjønner det kanskje hadde vært morsomt å få en av det andre kjønnet når man har to av det samme fra før.

Jeg tenkte nok litt mer på en gutt til å begynne med jeg også, kanskje siden jeg har to jenter fra før av. Men i det siste før ultralyden når jeg nesten var helt sikker på at det var en gutt inni magen min, tenkte jeg at " dersom det er en gutt nå, så tror jeg nesten jeg må prøve å overtale mannen til å prøve på èn liten til etter det og håpe på en jente til". Utrolig nok! Men altså, jeg er overlykkelig over å få enda en jente jeg altså. Selv om jeg synes lyseblått er en penere farge enn lyserosa:D hahaha.

 

Camillok.. hmm... hihi.. synes nesten jeg hører mellom linjene her at du/dere har bestemt dere jeg, med tanke på at du skal kjøpe inn et glass med folat liksom:) bestemt dere for at det absolutt ikke ville gjøre noen verdens ting om du blir gravid igjen?! :) Koselig det da. Det høres jo ut som at du er forberedt. Folat er viktig. Det var det liksom ikke noe snakk om da jeg skulle ha vesla. Folat har blitt mer viktig nå har jeg skjønt. Jeg tok jo mine folat-tabletter jeg også denne gangen.

 

Happy Hippo.. den kaken hørtes sinsvakt god ut du!!! Både mektig, forfriskende og rett og slett en nyyytelse! Det blir HELT sikkert veldig bra. Høres slik ut:)

Masse, masse lykke til imorgen med dåpen kjære deg!:)

 

Babysyk.. her har jeg brukt en god stund på å surfe på sandnes sine sider for å titte på alt strikket av bomullsgarn, og ja, det er mye fint. Takker veldig for tipset! Mye jeg likte der!:) Mye mer fint enn det jeg har funnet tidligere synes jeg. Jeg tror nok fortsatt jeg kommer til å gå for å strikke heller et ullsett til vinteren, men er ganske sikker på at jeg kommer til å strikke noe i bomull til frøkna sommeren etter, i 1 års størrelse da altså. En pen bomullsjakke til sene sommerkvelder, en liten søt topp med puffermer eller noe lignende.

 

Ellers sliter jeg med flisvalg som må taes veldig raskt nå(snekkere og flislegger og rørlegger begynner å mase nå), og her måtte vi ta noen nye valg siden slik vi ønsket det ikke var særlig greit etter norske lover og forskrifter. Typisk når jeg finner noe fint! Ergelig synes jeg:( Men, men.. det løser seg nok. Har bare vært en hektisk uke med endel farting for å løse utfordringene vi plutselig dumpet borti;)

Men det morsomme er jo at det går fremover på huset nå da. Nå kommer det til å gå veldig fort. Nå er det straks ferdige med panele utvendig(på tirsdag), så kommer vinduer og dører inn (det tar bare en dag hørte jeg) og så begynner de på innevegger og flislegging på bad. Oj, oj, oj... har liksom tenkt at målet med ferdig hus er laaangt der fremme jeg, men nå begynner det virkelig å flaske seg her altså!:) Bra er jo det i grunn:) Vi må bare prøve å henge med vi også. Vi får vel beskjed om når vi kan begynne å male og tapetsere vil jeg tro?!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhh så spennende med fremgang på huset. Blir helt stresset på dine vegne... Frykter det blir mye sånt for oss fremover. Liker ikke at jeg må ta hastevalg på dyre ting som jeg attpåtil blir stuck med i flere år fremover. Men jeg kommer til å bli psykotisk hvis jeg skal kontrollere hver eneste detalj i hele huset. Må dele litt med mannen og overlate noe til standarden, ellers tror jeg ikke jeg får et bra liv ;)

 

Vi tenker nok litt mer konkret valg av jentebaby Ønsker. Ivf med befruktet jenteembryo. Da får man også testet for de vanligste genetiske sykdommer før innsett, noe jeg liker tanken på siden jeg kommer til å være passe gammel når den tid kommer. Ikke helt lov å gjøre i Norge, men veldig lov i bla USA. Men tror ikke jeg skal utbrodere det så mye her inne, for det var en annen tråd her inne som handlet om dette temaet, og der ble stemningen litt uggen. Ser på det som en privatsak jeg, men liker tanken på at muligheten er der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, sitter her alene oppe med knøttene på søndagsmorran. Litt deilig med litt stille og ro, rent bortsettt fra at også de minste er begynt å skravle med hverandre. Og de har nok arvet snakketøyet etter pappa og storesøstrene ;) Men det morsomme er at de leker så fint sammen, følger etter hverandre og er nesten alltid på samme plass. :) Er jo så fint for mammahjerte å se, allerede nå har de fantastisk verdifull glede av hverandre :)

 

Mannen var ute igår på konsert, skulle overnatte på hotell i Oslo og få en helaften. Hyggelig for han, men jeg kjenner at jeg er litt sliten nå. Knøttene har en tendens til å våkne rundt 3-4 og bare vil ikke sove andre plasser enn i armkroken til mamma. Sukk, er jo kos, men blir jo ikke akkurat så god søvn ut av det for meg :) Ikke at det hadde hjulpet med mannen her, det klatrer likefullt kun på meg, men da kunne han stått opp med dem og jeg fått sovet litt idag :)

 

Oi, der klatret ene knøttet opp på tripp trapp stolen, ny epoke på gang med andre ord :) sukk ;)

 

Vi sliter litt her forresten med å finne ut om de har vannkopper eller ikke. Ene knøttet ble torsdag brått full av røde prikker (det går vannkopper i bhg), og jeg tenkte at jepp nå er det på gang. Ventet på blemmene, men ingenting kom. Dro til legen på fredag, men han sa ingenting fornuftig, så jeg satt like undrende etterpå. Crp var under 5, hun har en virusinfeksjon, men det var stort sett alt han kunne si. Frustrerende. Igår var prikkene duset ned og enkelte så nesten ut som blåmerker. Har ikke sett en eneste prikk med blemme, så jeg er så i tvil. Almentilstanden har jo vært heller dårlig siste ukene, igår kveld litt feber. Arg, om bare blemmen kom så man kunne være helt sikker :( Nå skal det være sagt at vi har akkurat opplevd at en venninne og kollega opplevde at det de trodde var 4 barnesykdom viste seg å være leukemi på datteren, som ble oppdaget da de var og sjeket ut rødt utslett. Så jeg er ganske lettskremt for tiden. Noen gode ideer?

 

Hmm, på tide å få opp de store jentene nå, ellers blir kvelden helt forferdelig :) Skoledag i morra ;)

 

Ha en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utslett ved leukemi er ikke veldig vanlig, og man må huske at leukemi i seg selv er uvanlig. Om man får prikker ved leukemi er det petekkier, små hudblødninger som man ikke kan trykke bort (legg et glass over, trykk og se om fargen forsvinner). Samme type kan man få ved hjernehinnebetennelse, og slike prikker skal man alltid gå til legen med sporenstreks. Tror alt er bra jeg MaMi, hva det var forblir vel et mysterium. Vannkopper er vel mindre sannsynlig når ikke det så typisk ut, og spesielt siden andre frøkna ikke har fått det... Kjedelig med syke små i hvertfall. Høres slitsomt ut med tvillinger ja, men veldig kos også. Ser jo hvor mye glede av å leke med andre Leon har :)

 

Krølle, så gøy med krabbing :) Leon er rumpeaker, han er stadig i krabbestilling for å sette seg opp, men det ser ikke ut som om han skjønner noe av den krabbingen... Han driver og lærer ser å reise seg nå de siste dagene :)

 

Ønsker: lykke til med alle valg :) ikke stress så mye at du blir kvalm og elendig da! Litt streng nå altså, men husker godt at jeg ble veldig mye dårligere om noe ekstra kom på...

 

Happy hippo, nå braker det snart løs :) håper det går kjempefint, at frøkna er stille i kirken, ikke har bæsjelekkasjer og ellers bare er en liten engel :) kaken hørtes lekker og god ut :)

 

Hehe, mannen er allerede mer gira nå som det er snakk om baby... ;) jeg er klar, men usikker på alt med jobb og hvordan det skal gå hvis jeg blir helt utslått. Velvel, det passer vel aldri å få baby, så det er bare til å sette igang! Bare litt usikker på hvor jeg skal få tatt rubellavaksine hen her i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke morsomt med prikker MaMi. Lille keiser hadde blemmer i sine prikker, så vi var ikke så mye i tvil bortsett fra at han ikke hadde så mange prikker. Det er jo noen andre barnesykdommer som også lager prikker, og noen ganger får man prikker av vanlige virusinfeksjoner også. Blir spennende å se om andre lilleprinsessen følger etter. God bedring til de uansett, og lykke til med middagsluren når mannen din kommer hjem :)

 

Vi har hatt en super natt. Lille keiser sov fra syv i går kveld til halv ni i morges, kun avbrutt av et lite måltid halv fem. Så nå er hele familien blid og opplagt. Snøstorm på fjellet, så det blir innedag før vi kjører hjem i ettermiddag.

 

Camillok - kan du ikke bare få mannen din til å hente vaksine på apoteket og sette vaksine på deg? Ellers har de vel på helsestasjonen og infeksjons/reisepoliklinikk og hos fastlegen? Jeg må også vaksineres - mot hepatitt. Har tatt tre vaksiner på studiet, men hadde null beskyttelse under graviditeten. Så da blir det vel tre nye... Sukk! Jeg er ikke så happy for sprøyter. Men jeg må jo bli beskyttet før jeg jobber fulltid som kirurg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skummelt med prikker ja. Her har jeg hatt besøk av oslovenninnen og datteren hele uken, og igårkveld fikk jeg melding om at tutta der også hadde fått sånne prikker/blåmerker og 39,5 i feber. De hadde dratt på legevakten og fikk beskjed om virus de også. Crp var normal. Så nå håper jeg igrunn bare at vi er gått klar.

 

Var uansett veldig kjekt med besøk. Har vært her inne og lest, men ikke funnet helt tiden til å svare. Nå sover malin formiddagslur, så skal vi på middag hos svigers senere. Har nå funnet frem 62 klærne og må innse at babyen min vokser...hehe.. Hun har også begynt å bruke hendene mer bevisst. Satt og snurret på lekebøylen på vippestolen her hin dagen. Voldsomt konsentrert. :)

 

Tøffe dere er som snakker om nye babyer allerede da!! Må bare kommentere kjapt krølle. Akkurat valg av kjønn får være opp til dere på baby, men gentesting vil jeg være forsiktig med uten skikkelig veiledning ihvertfall. Er en grunn til at veilederne finnes. Og det er ikke alt som slår ut selv om man er disponert...menmen..nok om det...

 

Nå knirker deti vognen så får ta mer senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLS - testingen er på de tyve vanligste kromosom og genfeil og gjøres før innsett. Embryoene med "feil" blir forkastet, så vi trenger ikke så mye veiledning på det. Vet jo at det finnes mange andre genetiske sykdommer også, men kjekt å vite at man har gått fri fra de vanligste. Føler nesten det blir viktigere å få et friskt barn nr tre, når man har to andre å ta hensyn til også. Er vel bare jeg som et paranoid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vært en skikkelig slapp-av-dag her:) Deeeeilig:)

Jeg er ferdig med å feste alle tråder på kåpa til vesla, og skal begynne å montere skuldre og så strikke kragen. Etter det er det bare monteringen av ermene og isetting av knappene igjen. Vesla gleder seg:).. og jeg er veldig glad for at det ikke var så mye jobb igjen. Nå må jeg innrømme at det klør veldig i fingrene etter å starte på litt babystrikk i en fiiin farge:)

 

Jeg lover Camillok, jeg skal ta det litt med ro! Jeg skal begynne å ta torsdagene helt fri, og egentlig har jeg ikke timer på skolen før etter lunsj på onsdager, men jeg har alltid kommet til klokka åtte likevel. Nå tror jeg at jeg kommer til å benytte meg av det å heller komme dit til lunsj.

 

Krølle.. det er lurt å ikke ende opp i hastevalg når det gjelder detaljer ja. Jeg er veldig strukturert og detaljorientert og veldig opptatt av interiør og estetikk.. og jeg har planlagt i to år hvordan dette skulle bli. Men nå.. når vi startet og har begynt å diskutere med flislegger, snekkere osv.. så skjønner jeg at alle bilder fra interiørblader og ideer jeg har ikke alltid er etter lover og regler. Og det MÅ det jo være. Derfor endte jeg opp i en hastesituasjon nå. Men tror dette blir veldig bra uansett altså!:) Jeg har forsonet meg med tanken på at det blir litt annerledes.. men likevel.. kjører samme stil som tenkt:) Nå må vi bare se å komme igang liksom:)

 

Forresten... såå deilig det må være at lille keiser sov så lenge da! Han ble vel helt utkjørt stakkar av aktiviteten igår tenker jeg, at han måtte få hvile litt:)

 

Happy hippo.. nå er jeg kjempespent! Gikk det fint i dåpen? tenker dere har hatt en fiiin dag jeg:)

 

FruLS og Babysyk.. spent nå.. FruLS du sier du må frem med str. 62 nå.. og Malin er vel.. hmm... 3 mnd. nå? Men Babysyk.. din lillemann kom vel omtrent samtidig, gjorde han ikke? hvilken str. er han? har hørt at gutter vokser raskere. Stemmer det?

 

MaMi.. jeg skjønner uroen din angående prikker! Men jeg tror også at du skal ta det med ro. Husk at vannkopper kan være veldig forskjellig. Ikke alle får prikker over hele kroppen heller, og det er jo flere som ikke er plaget har jeg hørt.

Vesla vår har ikke hatt vannkopper enda. Litt ergelig i grunn. Bedre om hun får det som liten enn større. Nå er jeg jo gravid og håper hun ikke får det nå.. men likevel, er det ikke slik at dersom mor har hatt vannkopper så er det ingen fare for fosteret? Jeg hadde det da jeg var 9 år.. kraftig! Husker det veldig godt!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten... MÅ bare si. Gleder meg på deres vegne Camillok angående bestemmelse om babylaging:)

Blir spennende å følge med videre.. !

 

Jeg hadde liksom aldri i verden trodd at flere enn meg på denne tråden skulle være gravid nå samtidig med meg!:) Så kom Lollo (og selv om du Lollo har termin en måned etter meg, så blir det vel kanskje at du får tvillingene på samme tid omtrent som meg.. i og med at det er tvillinger).. og nå Camillok.. OG til og med krølle går i babytanker igjen?!? Hyggelig:)

 

Tipper det går raskt også jeg Camillok:)et julebarn kanskje.. ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...