Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rask tur innom før middag her!

 

Flettejakka til Leon var utrolig fin Camillok! Ingen som ser det speilvendte ermet :) så flink du var som gikk laaaang tur! Vemodig med siste babysvømming skjønner jeg! I morgen skal mannen bade har vi planlagt, spent på om snuppa godtar det! Håper egentlig vi får være i vannet begge to, litt morsomt at begge kan delta når han har mulighet til å ta fri for å være med :)

 

Gratulerer med ferdig og overlevert genser fruls! Bilde? Eller bloggadr? Spent på å se :)

 

Settet så veldig fint ut ønsker, og blir nok nydelig i lilla, en av mine favorittfarger :)

 

Håper dåpen ble flott babysyk, håper vi får se bilde av kaken og pynten!

 

Hmm...husker ikke mer, skriver fra mobilen så da blir det gullfiskhukommelse... Vi har vært ute på en liten trilletur i finværet, muffins og kakao på gårdskafe passet bra å varme seg på :) deilig med rolig familiesøndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dåpen vel overstått, vi har kommet oss hjem, ute av kjolen og inn i joggis :)

 

Gikk veldig greit i kirken, han sovnet etter døpingen. Var redd han skulle bæsje seg ut og på dåpskjolen, men det skjedde heldigvis ikke. Dagen har bare flydd avgårde og vips var den over. Mini var rimlig sliten når vi kom hjem. Han gikk fra fang til fang og det var litt mer støy enn han er vant med her hjemme. Og stakkars, vi la han til å sove på gjestesenga. Nevøen på 3 år hoppen opp i senga. Vet ikke om han hoppet på/borti han, men han ble nå ihvertfall vekket og hylte ut! :( Stakkars lille gutten min. Gikk nok bra, for han stoppet å gråte etter endel trøst.

Masse fine gaver fikk vi også, ingen like utrolig nok. De hadde vært veldig kreative.

 

Kjipere er det at jeg glemte å ta bilde av bordet med pynten!!! Var så opptatt med å ordne til med middagen at jeg glemte det helt!!! Samboer husket det heller ikke. Så utrolig kjipt, for jeg husket det igår, men tenkte at vi kunne gjøre det i dagslyd idag.

Ikke orket jeg å "arrangere" bordet på nytt etter at gjestene var dratt heller. Men får ta bilde av bordkortet mitt bare. Kaka er heldigvis knipset! Den var kjempegod!

 

Slanking blir vanskelig fremover! Vi har masse kake igjen og ingen av de andre gjestene ville ha med kake hjem! Nå er jeg så sliten at jeg ikke orker tanken på leiligheten full av mødre og babyer heller.... Får se om jeg ikke bare ber noen venninner. Skal jo tross at NED og ikk OPP i vekt! Veier meg i morgen! Huff!

 

Flinke Krølle med slankingen! Og den joggeturen, det hadde ikke vært meg! Du går all in med denne slankingen skjønner jeg! Deilig med fjelltur, men skjønner det er slitsomt med påheng på puppen! Håper det går greit når dere kommer hjem.

 

Camillok, jakken var kjempefin!! Prøvde å se etter speilvendt flette, men jeg kunne ikke se det :) Den så god ut! Og ikke alt for tykk heller. Og søte Leon!!!

 

FruLS, kjempefin jakke! Hva sa lillebror? Ble han fornøyd? Hadde han plukket den ut selv eller?

Du er god som skriver her når du ammer! Jeg klarer såvidt å holde meg våken. Tror jeg av og til dupper av når jeg ammer om natta. Sitter du når du ammer eller?

 

Ønsker, det settet var veldig søtt :) Tipper det blir deilig! Men enig med FruLS. Men om du har en body under går det kanskje greit allikevel. Du kan jo lage hentesett til sommer baby også. Baby merino eller silkealpakka kan brukes om sommeren og kan jo brukes til lette sommerplagg. Tror sandnesgarn har noen fine sommeroppskrifter i mandarin petit - bomullsgarn.

 

Lollo, dristig av ledelsen og be deg holde graviditeten hemmelig. Syns du høres ganske stor ut og da er det jo ikke bare bare og holde den skjult. Håper de snart finner en erstatter!! Kan ikke si jeg misunner deg den bakken. Og du som var så sprek. Tror jeg måtte hatt med oksygentank jeg :)

 

MaMi, håper virkelig det ordner seg med billettene. Venter spent på positivt om billettene!

 

Nå er jeg skikkelig sliten! Har begynt å telle ned til mini blir 4 mnd, tror rett og slett at vi begynner med litt annen mat da. Men samtidig tenker jeg at det kanskje er egoistisk av meg, bare fordi han våkner så ofte om natten. Det beste er jo å fullamme til de er 6 mnd. Nei, får se litt hvordan det utvikler seg. Kanskje han bare har en periode.

 

Jeg sikler etter noen nye prosjekter jeg også! Føler som en evighet siden jeg har hatt et ordentlig prosjekt. Husker ikke hva jeg gjorde ferdig sist. Har jo uroen, og begynte på en rangle. Og så har jeg en sparkebukse som mangler 2 seler bare, som sikkert snart passer. Etter det tror jeg det blir en lue til meg. Har bare en som er alt for varm! De har forresten tilbud på baby merino på pickles.no. Har SÅÅÅ lyst til å kjøpe litt, men så burde jeg jo bruke opp noe av det jeg har. Om jeg har ork så kanskje vi tar en tur til butikken dems til uka.

 

Nå har jeg sikkert skrevet 1 meter langt innlegg. Blir sånn når jeg endelig får sittet her litt.

 

Sikkert masse jeg har glemt å kommentere, men det får være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, hjelpes meg, det ble langt! Jaja, dere kommer dere vel gjennom det.

 

Nå skal vi sove. Håper bare at jeg sovner raskt for jeg er stuptrøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere blitt helt skremt vekk av det lange innlegget? :(

Her går det i rydding og klesvask idag. Det ble satt litt til side under dåpsforberedelsene....

 

Kan rapportere om 0,4kg ned :) Med klær :) Det går ihvertfall rette veien. Skal bli flinkere til å gå turer også nå. Lover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, babysyk..bare litt mandagsmorgentrøtt!! :) Malin våknet litt over tre inatt og var sulten, og da orket jeg ikke svare. :) Ja jeg sitter å ammer om natten. Hvis ikke hadde jeg nok sovnet på flekken og malin hadde blitt værende i vår seng. Nå er det amming, rap og ned i egen seng. Funker veldig greit, og jeg tror jeg kan telle på en hånd antall ganger hun har sovet med oss. Og alle var første mnd. Satser på at det også da blir lettere å flytte henne over på eget rom etterhvert.

Lillebror var veldig fornøyd med jakken, så da er jo alt verdt det. :)

 

Så bra at dåpen gikk fint Babysyk, med soving, ingen bæsjekatastrofe og bare snill gutt. Kjedelig at du ikke fikk bilde av bordet da.

Slankingen får du bare sitte på vent. Kaker er til for å spises! :)

 

Her er jeg nede i 61kg. Hadde egentlig ikke planer om å gå ned i vekt, men ammingen tar vel på. Kanskje jeg må bli litt flinkere til å spise nok. Det hjelper nok på melkeproduksjonen også nå når malin blir større og vil ha mer. Under 60 tror jeg ikke jeg har vært på fem-seks år (om ikke mer).

 

Idag var vi på babysang igjen. Er så koselig, og malin storkoser seg. Lunsj i åpen barnehage etterpå og alle de andre mødrene blir misunlig når malin sslokner og sover halvannen time.

På vei hjem ringte sjefen og tilbød meg jobb ut året. Har bare hatt kontrakt til midten av april så det var deilig.

 

Nei nå må jeg se om jeg finner meg noe mat. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sov skikkelig godt i natt alle 3. Mini sov til ca 4. Tror jeg skal begynne å "fylle" han skikkelig godt opp igjen når han våkner første gangen. Som regel slurper han i seg litt før han sovner igjen. Våknet 6, 8 og 9 igjen og ville ha mat.

 

Oj oj oj FruLS, som du raser ned! Men det er klart, det er ikke noe morsomt hvis du går for mye ned heller da. Du får spise mer ja. Lettere sagt enn gjort kanskje!

Jeg husker ikke hvor mye jeg spiste før. Men jeg spiser ganske mye nå også, 4 skiver til frokost (!!). Så om jeg skal spise ENDA mer nå som jeg ammer så blir det mye. Jeg er jo ganske høy, så for å få litt brødskive i hele kroppen må det nesten bli sånn :)

 

Nå sover mini (heldigvis) for vi skal dra på babysvømming om en halv time. Har fått skikkelig vondt i skulderen, så jeg håper jeg klarer å holde han over vann allikevel. Sikkert bare ligget litt rart i natt eller noe.

 

Forresten, de leggene, husker ikke hvem som spurte. Snakket med legen i graviditeten og da sa han at det ikke var noe å gjøre med når jeg var gravid. Men at om det fortsatte etter det så kunne jeg få noe medikamenter for det. Men da måtte vi se om det gikk samtidig med at jeg ammer. Har egentlig ikke lyst til å begynne på noe faste medisiner for det heller, så jeg drøyer og krysser fingrene for at det skal hjelpe etterhvert. Får heller ta det den dagen jeg begynner å jobbe, hvis det fortsatt ødelegger nattesøvnen da.

 

jobb ja, huff. Gruer meg til det. Vil egentlig bytte jobb sånn at jeg begynner i ny jobb rett etter permisjon. Men så skal jeg jo jobbe ca 3 mnd i sommer når samboer er hjemme. Da måtte jeg evt funnet en sommerjobb først. Tviler på at noen vil ansette en som er i permisjon. Hadde jeg vært superspesiell så, men det er jeg ikke. Da velger de jo heller bare en annen. Tanken slo meg at jeg heller ville bli gravid igjen enn å begynne i samme jobb....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sov vi lite i natt. Skjønte forsåvidt at det var en dårlig ide å se film til klokka kvart på to, men den var så spennende... Og så måtte jeg jo bare strikke ferdig lua, det er jo kaldt og lue må man ha ;)

 

Har lagt ut luebilde på bloggen... Jeg er fornøyd :)

 

Tjente meg en bilvask ved å bære sofa for mamma i dag. Først var det å bære den gamle sofaen ut i anekset der hun skulle ha den, så var det å hente den nye (brukt skinnsofa, veldig fin). Den var virkelig svinetung, jeg fikk helt sinnsykt melkesyre i armene og måtte faktisk bare slippe på et tidspunkt... Er helt gele i armene fortsatt. Så det får bli dagens trim :)

 

Kos med siste babysvømming, i dag fikk de "hoppe" fra kanten og dykke under :) Leon har forresten begynt å dykke litt på egenhånd, han legger fjeset ned i vannet og kommer opp smørblid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow Camillok.. Leon høres ut som en liten fisk i vannet. Så utrolig bra at han er så glad i det! Legger et godt grunnlag det:)

Tenker at han er blitt så stor jeg. Både når jeg ser bilder av ham og hører du forteller om at han "hopper" fra kanten på svømmebassenget. En liten tøffing der ja:)

Skjønner i grunn at det er litt kjedelig å bruke masse tid og penger på å strikke til mannen din når han bare sparer det til "fine" anledninger. Men kanskje du heller skal ta det som et kompliment når han gjør det.. da er det ekstra fine klær da vet du. En annen ting er jo at han høres ganske nøysom og flink ut til å passe på tingene sine da. Det er jo faktisk positivt at han er nøye synes jeg.

Her kan mannen glemme at han har på seg jobbklær og bare forsvinne ut i snekkerbua eller sveiserbua(samme bu bare det at alt mulig gjøres der:D) og setter igang med de "fine" klærne på. Da blir jo aldri de klærne helt spesielle da.. og så blir de mye raskere slitt og ødelagt. Så kommer han inn fra "bua" da.. med kanskje litt istykker-revet lomme på skjorta eller lignende. Han blir liksom heeelt i sin egen verden og glemmer at han har både snekkerbukse, vernesko og haugevis av fleece-gensere til å bruke i bua. *sukk*.

 

Så fint å høre at dåpen gikk så fint Babysyk:) .. og at det gikk så greit med lillegutt:) men huff.. man må passe på andre små som ikke er store nok enda til å skjønne at det er babyer som ikke kan herjes med. Det kan faktisk være litt skummelt fordi de liksom skal teste om babyene "virker" eller noe;) Så pass på! Godt det ikke ble noe alvorlig ut av det.

Så dumt du glemte å ta bilde av pynten da:( men kan veeeldig godt forstå at når festen er ferdig, så er den FERDIG.. og det er gjerne foreldrene også:D

Gruer deg til jobb allerede ja? Jaja.. kanskje bare hoppe i det og få en til da. Bare huske på å få jobbet de 6 mnd. imellom så du får svangerskapspenger da:)

 

Happy Hippo.. kult nick forresten:).. husker ikke hva du skrev på forrige side jeg nå.. men det er kjempekoselig at du har "landa" på siden "vår" altså. " Vår" hører du.. haha.. der ser du. Men vi er vel ganske vant til at det er liksom "bare" oss her da. Glemmer at tråden er en helt vanlig tråd som alle andre inne på BIM noen ganger jeg:) skvetter liksom av og til når jeg ser at tråden ligger under "bli gravid" :D

 

Her er jeg trøtt som ei strømpe. Når dere våkner på kvelden, da er jeg utslitt jeg:D så da har jeg mye å ta igjen og lese meg opp på dagen etter.

Koselig at dere synes settet jeg tenker å strikke til frøkna i magen er fint:) jeg er enig når det gjelder omslag. Har ikke brukt det altfor mye før, bare bodyer med knepping og de har sittet skikkelig godt.. så ikke riktig å sammenligne med dem siden de har trykknapper. Men jeg gjør et forsøk.. og klart.. det må jo bli en body under! Men hvis det blir FOR romslig ved kragen så får jeg bare finne et annet mønster på en jakke og strikke den til istedet. Ja.. når jeg tenker på det så hadde det kanskje vært lurt å gjøre med en gang?!?

 

FruLS og lille søte Malin:).. lille jenta di høres ut som en liten sovebjørn hun:D så deilig da. Sånn har det vært med mine to jenter også. Flaks vi da:) Håper jeg får ei slik til.. hihi.. men gjør det sikkert ikke. Vel, vel.. det blir spennende å bli kjent med en ny personlighet. Er såå spent på hvem hun er!! 20 uker nå. Halvveis. Magen er ganske så stor allerede. Hjelpes.. lurer på hvordan den kommer til å bli på slutten gitt;) men har ikke gått opp noe enda tror jeg. Gikk ned og så opp de jeg gikk ned. Men skal på kontroll på torsdag hos jordmor, så kan jo hende vekta har bikket littegrann da. Jeg har ikke vært kjempeflink med kostholdet i det siste. Altså.. tar tran, spiser frukt og grønt, variert med fisk og kjøtt, melk, knekkebrød med sunne pålegg osv, osv.. men drikker gjerne et glass brus på kvelden.. og spiser rester av godteri som er igjen etter helgen..og det er jo i grunn ikke så bra. Fortsetter jeg slik så går jo vekta raskere oppover. Noe annet kan jeg jo ikke forvente.

 

Men nå skal jeg legge meg tror jeg.. og ta med meg "Myk Start"-boka og drømme meg litt bort. Veldig mye fint å strikke der også. Små, søte "sko" med pomponger og blondekant osv. Åååh. *sukk*, mye fint til små knøttebabyer der ja:)

 

Jada.. bable kan jeg! Ikke bare deg det som kan skrive lange innlegg Babysyk.Føler meg som mesteren i det gitt;)

 

Forresten... HVEM var det som hadde trillet 13 km?? Camillok, var det deg? Utrolig! Jeg tar av meg hatten. Og du... kakao er det beste jeg vet også! Kan drikke det hele året! Det, sammen med ristet brød med marmelade er det aller beste jeg vet:D

 

Natta dere da,flotte damer:)... vet dere.. vi skulle hatt en slikt lite treff med alle babyene våre vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!!! Inatt våknet malin halv fire (som "vanlig", ble lagt kl elleve) men tok smokken og sov videre. Kanskje er det slutt på midtpånattenamming, igjen. Men nå hadde jeg sånn spreng så nå ble hun tatt opp ved første tegn på sult. Tror ikke hun var helt våken stakkar, for hun kvapp til da jeg tok av dynen..hehe..

 

Ja den vekten ja.. Halvannen/to kg ned uten å mene det.. Men nå har vi kjøpt ny vekt da, så kanskje det er litt feilmargin der (den gamle var analog, nå har vi digital). Jeg spiser nok ikke like mye som da jeg var i jobb nei. "tidligfrokost" er jo borte siden vi sjelden står opp før ni, og jeg ikke får spist før ti-halv elleve (etter stell, amming og evt litt lek). Og så er jeg skikkelig matlei. Men gjelder bare middagsmat da...gidder ikke å spise så mye. Når jeg er nesten ferdig er det liksom ikke godt lenger.. Men det gjelder ikke alt da. De fleste kjøttdeigretter (pasta, lasagne,taco m.m) går fint. Men f.eks igår, da spiste jeg ikke før lunsj i åpen bhg halv tolv, tre skiver, en restetacolefse i tretiden og halvannen wienerpølse til middag. Ikke mye å skryte av nei. Tror jeg må ta noen grep!!!!

 

Men nå må jeg flytte malin til neste pupp..

Idag kommer besøk fra oslo. Gleder meg helmaks!!! Og først er det babytreff med kollegaen og datteren på fire mnd. Og senere idag er det babysvømming. Og idag skal jeg få ammet før vi går i bassenget så det ikke blir hyl på slutten slik som sist.

 

Egoinnlegg på morgenkvisten..sånn går det når tankene ruller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stille det har vært her idag.

Jeg sov skikkelig dårlig i natt. Samboer satt oppe med oppgave til klokken 2 og eg fikk ikke sove fordi jeg uansett kom til å våkne når han la seg - god innstilling? tja.....

 

Ble så misunnelig på den som skrev (var det Camillok) om nye prosjekter at jeg ikke klarte å motstå fristelsen. Igang med flettelue til meg selv.... Litt god unnskyldning har jeg da, for jeg strikker jo på "bukse med seler" fra myk start boka. Har to seler igjen (de forran) og er tom for garn. Dødskjedelig!! Og jeg som har vært sånn i tvil om jeg skulle strikke den ferdig eller rekke den opp. Får se om det kanskje ikke er så alt for stor fargeforskjell på garnet nå. Og om jeg skulle få en alpakka-rest til så er jo ikke det superleit. Planen er å strikke en body i striper av alle restene. Litt sånn hverdagsbody.

 

Igår rullet mini rundt fra mage til rygg også :) Jippi! Og idag har han rullet masse rundt! Og flytter på seg når han spreller under babygymmen, hehe.

 

Igår og idag la jeg han rett etter 20.30, uten protester :) Håper det er den nye leggetiden (om ikke jeg får lurt han i seng enda tidligere).

 

Imorgen skal jeg på barseltreff, hjem til hun ene i gruppa. Hehe, vi er 4 som bor i samme sameie, så det kommer til å bli kø ut av garasjen i morgen :)

 

Samboer har lagt seg, så jeg tror jeg går og legger meg selv også.

 

Vi har forresten klart å sende med svigers batteriladeren til kamera vårt. Og jeg som hadde tenkt til å begynne bloggingen igjen. Får se om jeg ikke bruker det gamle kamera. Hvis ikke får det vente enda en liten stund. Begynner å bli på tide!

 

FruLS, hva med å se på matprat for litt matinspirasjon? Kjedelig å være matlei. Viktig med nok mat vet du :) (pekefinger opp, hehe).

Kos deg masse med besøk fra Oslo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

 

Gratulere med vel overstått dåp Babysyk, hørtes ut som en fin dag.

 

Her har vi ligget med omgangssyke i helgen og jeg har vært hjemme fra jobb i to dager. Er såpass god at jeg drar på jobb i morgen. Idag var knøttene alene i barnehagen for første gang. Godt med noen timer for meg selv, men veldig rart å levere dem og så dra derifra. Det gikk kjempefint, men ikke søren om de ville slippe mamma når jeg kom å hentet dem, skulle nesten ikke få kledd på dem :)

 

Billettene ja, er forduftet og ikke dukket opp. Er nok blitt med papirsøppel eller noe. Borte er de. Etter mange lange tankerunder og frem og tilbake valgte vi å kjøpe noen nye. Fikk tak i to stykker via via kjente, dyrt selvsagt, men jenta vår er jo verdt det. Likevel, var noen tanker på alt vi kunne brukt pengene på, men vi bestemte oss for å legge de bort. Kjøpt er kjøpt :) Trodde vi skulle slippe å fortelle henne det, men så viste det seg at de nye billettene var på den 16 og ikke den 18 som opprinnelig. Så da måtte vi fortelle det. Gikk bra, men vi måtte være raske å fortelle at vi hadde ordnet nye, for leppa begynte å dirre ganske kjapt. Nå står de i golden cirkle og vi håper det er et plaster på såret :)

 

Nei jenter, Grey's lokker og jeg har noen stille minutter uten barn. Skal nytes. :)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann jenter! Gratulerer med vel overstått dåp, Babysyk! Høres ut som om dere har hatt en flott dag. :) hurra for mini som ruller! Så flink han er!

 

FruLS, herlig å slippe en natt med amming da. Greit å prøve smokk om hun vil ha den. Lille her ville aldri ha smokk så da ble det amming eller ingenting (Dvs at hun sov ele natten).

 

MaMi, kjipt med omgangssyke da... Kan tenke meg knøttene var fornøyd da du hentet de i bhg. Ser for meg de henger rundt halsen din og nekter å slippe. :) dumt dere ikke fant igjen originalbillettene dere hadde kjøpt da. Sure penger å måtte legge ut enda en gang, men skjønner godt at det ble valget deres! Herlighet for en opplevelse storejenten din skal få på konsert! Det blir vel full jubel kan jeg tenke meg. Skal du være med henne eller?

 

Jeg har helt glemt hva dere har skravlet om nå....

 

Forresten så har jeg en update ;) vi var på kontroll på KK i dag for å se hvordan det sto til i magen. Jeg har hatt litt ekle tanker i det siste og gruet meg veldig for at noe skulle være galt, men alt det teite ble skjøvet pent avsted da legen viste oss to bankende hjerter på skjermen! Det viser seg at det er en tynn skillevegg mellom de to så dermed er det muligheter for vaginal fødsel! Hurra! Jeg har tenkt mye på dette ks-greiene som jeg absolutt ikke har vært klar for. Vt jo at det fortsatt er sjanse for at det blir ks, men nå når jeg vet det kan være mulig å få lov til å føde vanlig går det liksom mye bedre. Ellers var de veldig lik i størrelse og det var bra. Nå blir det ul på KK annenhver uke fremover til og med uke 26 for å passe på at de ikke får ttts. Neste kontroll blir samtidig med oul (først jm som gjør sitt og så skal legen sjekke veksten på de). Ble flyttet noen dager ift tidlig ul-termin, så er i dag 15+3 og ny termin er 15. Juli. :)

 

I dag har jeg til og med fått strikket tre tagger på prinseteppet! Og hespet et nytt nøste klart så i morgen skal jeg fortsette i god stil. Må jo bli ferdig med det snart sånn at jeg kan begynne på noe til mine egne ;) bare 2,5 uke igjen til vi får vite kjønn ;)

 

Nei, nå er det leggetid. Jeg skal tidlig opp og ha gymundervisning i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gymundervisning - hjelpes! Wow, jeg er imponert her jeg :) da jeg var 15 uker spydde jeg daglig og greide ikke gå mange meterne... Jaja, bra du er i brukbar form selv med to fine der inne :)

 

Her strevde jeg med legging fra 19-23, helt kjørt både mor og sønn tilslutt her... Mannen jobber. Er sykt lei av nattevaktene hans nå - siste på torsdag.

 

Har gått trimtur på 5,5 km i dag, og vært på barseltreff halve dagen. Er så artig å se dem leke sammen nå. Ikke babyer lenger ;)

 

Begynt på nytt storprosjekt nå - sommergenser til Leon. Greide å strikke vrangborden feil, så det startet dårlig med å måtte ta opp hele... Men nå er det riktig og jeg har vel gjort unna 5 cm :)

 

Så bra dere fikk ordnet med nye billetter MaMi - selv om det var dyrt så er det nok verdt det. Skal sende deg bloggadressen på en pm.

 

Nei, teflon her og - litt sex og singelliv med strikking så er det natta!

 

Rettelse: fikk ikke sendt pm, bloggadressen er camillaprabhu.blogspot.com

Endret av Camillok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei dere! dagene bare flyr for tida, rekker liksom ikke å skrive noe særlig, men nå ser det ut som lillesnupp har sovnet så da blir det noen tilmålte internettminutter på mor... ;)

 

gratulerer med overstått dåp babysyk! så kjedelig at du glemte bilder men det kan jo skje den beste! bra dere hadde en flott dag :) så flink mini du har som ruller! her har vesla rullet fra mage til rygg en gang, men mistenker at det var et uhell for det har ikke skjedd igjen... :) det kommer vel, hun prater og prater og prater om dagen, hvis dette fortsetter blir hun en skikkelig skravlebøtte ;)

 

kjedelig med billettene mami, men bra dere fikk tak i nye! tipper du har ei superfornøyd jente nå med golden circle og alt :) og de pengene, de må man bare glemme! vi fikk en helt unødvenig parkeringsbot i høst, glemte å trekke lapp på sånn gratisparkering... (ikke at det er i nærheten like mye penger, men fortsatt surt) så vi fant ut at vi bare måtte betale den så fort som mulig og bare glemme hele greia. og har faktisk ikke tenkt på det før nå ;)

 

så deilig å sove nesten hele natten fruls! her er det nesten annenhver dag hvor hun sover fra ni til fire-fem tiden og så våken i åttetiden igjen, og neste natt ni - halv to - fem - åtte...rare baby'n!

 

så bra med muligheter for vaginalfødsel lollo, krysser fingrene for det! og bra alt står bra til med miniene :)

 

imponert over strikkeiveren camillok! og hvertfall at du fortsatte med en gang etter at du måtte rekke opp hele vrangborden! da måtte jeg tatt en pause tror jeg... :P hvilken genser skal du strikke? mulig du har skrevet det tidligere og jeg har oversett/glemt det altså!

 

jeg har bestemt meg for å lære meg å hekle her, så nå sitter jeg og øver på ulike masker hver gang lillesnupp sover :) har innmari lyst å lage et lappeteppe etterhvert, men det blir nok et evighetsprosjekt :) satser på å være ferdig til...skal vi si 2020?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg som verdens dårligste mor!!! Skulle jo på barseltreff hos hun ene i gruppa idag. Når jeg skulle kle på mini fant jeg ikke lua. Ble så opptatt av å lete etter den og at vi kanskje hadde mistet den, så jeg glemte helt å ta med ekstra klær til turen fra bilen til hun vi skulle til :( Hadde tenkt å ha dyne over han i bilstolen. Er jo så kaldt nå!!! -12 eller noe. Oppdaget det ikke før vi kom fram og da var det litt dumt å snu for å hente også. Så der kommer han da, i bare en sånn tynn kjøredress, mens de andre har massevis av klær på! De sa ingenting men jeg lurer på hva de tenkte!! Prøvde å få fram at jeg hadde glemt mer klær så de ikke skulle tro at jeg alltid kledde på han så lite. Tenkte på det nesten hele tiden mens vi var der. Teppe hadde jeg også glemt, så han måtte sove uten stakkars (heldigvis var det veldig varmt der og han er ganske varm av seg). Og smokkk... ikke alltid han vil ha, men det hadde jo vært greit å hatt. For et TÅKEHODE!!!! Jeg har kommet meg skikkelig inn i ammetåka ihvertfall!!!!! Men ellers var treffet koselig :) Hun skulle ha enkel lunsj = vafler og rundstykker med masse masse pålegg!! Må innrømme at jeg gruer meg litt til det blir min tur.

 

MaMi, kjedelig med billettene, men ja, man må bare glemme de pengene. Jeg hadde jo håpet at eldste hadde de selv. Hvis de dukker opp får dere heller selge de da. Det var nok godt å ha nye billetter når dere fortalte det kan jeg tenke meg. Det blir nok superstas. Er det ei venninne hun skal ha med eller skal en av dere være med?

Omgangssyke er noe dritt!! Og så så smittsomt det er.

Spennende med knøttene "alene" i barnehagen. De har jo hverandre da, så det er jo en liten trøst for mor som ligger hjemme :)

 

Lollo, du er jo bare så sprek! Gtmundervisning!!!! Det bør du vel snart slippe, hvis det ikke bare er å stå på sidelinjen.

Så godt at dere endelig fikk time. Og jippi for vaginal fødsel :) Det er jo kjempebra at de har denne tynne hinnen mellom ihvertfall! Kan tenke meg at det er bittelitt tryggere da.

Blir spennende med kjønn da. Hadde jo vært morsomt med gutter da, selv om det egentlig ikke spiller noen rolle! :)

Har du tenkt noe på hva du vil strikke? Det blir jo sommerbabyer. Husker du Rhino Romper? Jeg er jo fortsatt helt forelsket i den og kommer nok til å strikke den til mini til sommeren. http://meretesmonstermonster.blogspot.no/2011/04/singaporefarere-og-hodebry.html Det er jo forresten et tips til deg også Ønsker :)

 

Camillok, blir sliten bare å høre om den leggingen der. Gikk natten litt bedre? Kanskje han slet seg helt ut. Ja, hvilken genser? Spennende :)

 

Happy, så spennende med hekleprosjekt :) Sporty gjort å begynne med lappeteppe. Mitt ligger halvveis montert og har ligget der en stund. Lappeteppe er nok ikke min greie, for man ser ikke resultater før man er ferdig. Men det er kanskje dumt å ta fra deg iveren. Bare tenk litt på det. Ellers er jo heklede lappetekker veldig fine da, det syns jeg :)

 

BRYSTSPRENG! Mini spiste veldig lite når vi var borte, så nå er den ene puppen stappfull. Auau. Lenge siden de har vært så fulle siden han er ivrig på å tømme de. Tror jeg må gå å kvitte meg med litt melk før de sprekker :) Han sover søtt, så det er bare å nyte friheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakka var veldig fin. Det blir en fin sommerjakke tror jeg :)

 

Jeg skal lage disse til mini http://www.sandnesgarn.no/ShowFile.ashx?FileInstanceId=f58756e0-b115-43d1-8e5c-1c5796b9b652 Tove de og plukke opp masker og strikke ribb så de sitter litt bedre på foten :)

 

Tårene kom når mini lå på stellebordet istad. Han lå der og smilte og var så fornøyd. Stakkars tenkte jeg, han vet ikke at han kunne hatt det varmere litt tidligere på dagen, men at den surrete moren gjorde at han muligens ble litt kald. Får strikke noen tøfler som unnskyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff babysyk, klem til deg. Du er selvsagt ingen dårlig mor! Basta! Selv synes jeg jentene på min barselgruppe har kledd på babyene sine altfor mye. De har sikkert ikke det altså, men om Leon skulle hatt på seg alt det der så hadde han kokt over... Som den gangen han klagde høylydt i bilen i 5 min før jeg tok hintet og tok av gutten lua. Dampen stod av hodet hans ;) selvsagt er det ekkelt når man glemmer ting i tåka, men disse babyene tåler en god støyt. De 10 m man går fra døra og ut i bilen tror jeg de fleste tåler selv med vanlige inneklær, selv om vi vanligvis kler på litt mer da :) Leon har forresten sovet ute i bare tynt nameit ulltøy uten lue i posen helt ned til 7-8 minus. Er det kaldere tar jeg på ett lag til med ull og en lue. De andre har på full utrustning i posen, mitt inntrykk er at Leon er like varm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Camillok, det var en veldig god start på dagen å lese det du hadde skrevet :) Jeg syns også de i min gruppe kler på for mye. Men de har gjerne kalde babyer. Mini kan svette bare han ligger inntil meg ved amming :)

 

Idag må jeg bytte en kjole jeg kjøpte til dåpen. Har egentlig skikkelig lyst på noen nye klær også. Men skal prøve å holde meg unna. Hvis jeg går ned litt til så kan jeg heller kjøpe da.

 

Ønsker, jeg surfet litt på sandnesgarn sine sider igår, og fant mye i bomull som passet til sommerbaby. Veldig mye søtt til jente. Noe var med veldig mye farger, men det bestemmer en jo selv. Du kan jo ta en titt. De hadde også utgåtte modeller med gratisoppskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig fin genser Camillok! Blir nok bra for en liten gutt. Jeg tenker å lage en vest og en genser til lille keiser også. Han er en isgutt og er bestandig kald på fingrene. Jeg har ingen genser etter prinsen, for han var alltid for varm til å ha på seg slikt. Likte den ensfargede vesten i samme hefte som genseren du lager.

 

Grattis med overstått dåp Babysyk! Vi tok heller ikke så mange bilde i dåpen, men hadde heldigvis en våken onkel som tok en hel haug med bilde, blant annet av alle kakene og gavebordet. Gjett om vi ble takknemlig :) skjønne tøfler den lille får! Du får klistre på litt sånn antiskli under, så han har noe å sparke fra med når han skal øvekrabbe om litt... Tror ikke lille lider noe nød av å sove uten teppe eller bli fraktet til bilen uten termodress. I så fall burde barnevernet straks komme å hente mine barn ;) Du kjenner jo din unge best, og bare du vet hvor mye klær han trenger å hå på seg.

 

Så bra det ordnet seg med billetter MaMi! Selv om det ble litt dyrt. Tipper den heldige blir evig takknemlig :) omgangssyke er det værste som finnes! Goooood bedring!

 

Var det denne uken du skulle på oul Ønsker? Gleder meg til å høre resultatet derfra! Nå begynner det å skje noe på husfronten hos oss. Vi har avtale med banken for å høre hvor mye vi kan låne. Og så har mannen kontaktet tre husprodusenter for befaring på tomten og for å høre hvor mye det vil koste med de omgjøringene som vi ønsker på de ulike husene. Hadde vært supert om vi kom i mål med et ferdighus. Da går søkeprosessen litt raskere. Vil så gjerne komme i gang snart :)

 

Vi har kost oss på fjellet i kulden. Prinsen har blitt så flink å stå på ski at det er en fryd. Håper det blir litt mildere til helgen, så vi kan gå ut på litt lengre tur. Tør ikke være ute mer enn 1-1,5 time med lille keiser når det er 15-16 minusgrader. Selv om han sikkert hadde tålt det, for han var helt klam da vi pakket han ut av pulken sist... Litt mindre klær på neste gang ja!

 

Ellers har lille keiser feber og snørr i dag. Vi hadde tre fine netter hvor han sov i egen seng fra åtte på kvelden til ca fire, og la seg pent igjen etter litt pupp. I natt derimot var han våken annenhver time og ville ikke lenger unna meg enn to cm. Ikke så rart når var syk, men det er jo ikke så lett å få med seg i halvsøvne. Nå sover han andre lur for dagen. Litt urolig ettersom parameter holder på å gå ut. Han er forresten veldig skjønn. Haaaater rumperaketter og skriker og ormer seg. Så jeg kjøpte Pinex flytende og tenkte det var smart, siden det holder seg og kan brukes uavhengig av hvilken vektklasse han er. Men lille stakkars synes det var helt forferdelig. Han grein på nesa, skokket seg, brekket seg og til slutt spydde han som en gris. I dag forsøkte vi smeltetabletter med banansmak. Og det gikk ned på høykant! Han trodde sikkert det var fluortablett, og ville spise av meg fingrene for å få mer. Så nå går det heldigvis bra hvis han skulle trenge mer paracet fremover :) Kan ikke la han få mye over 38 i temp for da får han feberkramper :(

 

Jeg hadde min sjette app-joggetur i går. Snart ferdig med 1/4 av programmet! Men jeg har fått så syyyykt vont i knærne og i anklene. Trodde det skulle gå over etter oppvarming i går, men det ble bare verre og verre utover, så jeg til slutt ikke trodde jeg skulle komme meg hjem. Måtte finne frem ibux før jeg la meg i går, for det verket sånn. Kjenner det godt i dag også. Håper det går over med litt hvile i dag, ellers får jeg gå over til alternativ trening noen dager.

 

Nå skal jeg prøve å vaske litt klær, så vi får med oss ull på fjellet i morgen. Forresten, hvor store må barna være før de kan inviteres med en helg på fjellet? Prinsen vil veldig gjerne ha med en kompis i helgen, men jeg lurer på om førsteklassinger tåler to netter borte? Prinsen hadde helt klart dratt av sted, men han er ganske trygg og tillitsfull. Har dere noen erfaring?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Krølle, den vesten var veldig pen. Ellers er den veldig fin den jeg strikket til navnedagen til Leon, og den flettevesten som står i heftet ønsker tenkte å strikke hentesett fra :)

 

Var innom barnehagen i dag, tror det skal gå veldig greit med oppstarten, Leon lekte litt med de andre barna mens jeg ble med sjefen inn på kontoret, etter ca tre kvarter ble han litt sutrete, men da var han trøtt og sulten. Helt slått ut nå etterpå og sover ute fortsatt. Får nesten ta han inn snart, solen går snart ned og da blir der kaldt!

 

Har lyst til å strikke alt om dagen! Skikkelig bitt av intens strikkeiver :) drømmer om å prøve ut det håndmalte garnet til du store alpakka. Er så utrolig lekkert :) har gjort unna 10 cm av genseren nå, bare 2 cm til fargeskift og mønsterskift :)

 

I kveld skal vi sove hos Momo, tenkte kanskje en runde mor og barn trim først, så drar vi avgårde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt garn til å lage jakke og bukse til lille keiser. Måtte få litt press på meg til å gjøre ferdig langlua til prinsen før våren kommer :)

 

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b20&d_id=21〈=no

 

Får se om dette virker. Tenkte å lage en vest til lille også i samme garn hvis jeg liker det. Har bestilt femten nøster. Ti i lys blå og fem i blå/beige, så får jeg se... Hvis jeg ikke liker det, blir det vel haugevis med sokker...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...