Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Uff MaMi, jeg får helt vondt av deg. Krysser alt som kan krysses for at de dukker opp igjen. Kan de ha gått i papirsøpla? Uff uff :(

 

Her har det skjedd lite på blogfronten i dag - fikk tidenes strømregning og vips var jeg slått ut med migrene... Må ta av sparepengene for å i det hele tatt greie å betale alle regninger, og kjøpe mat... Fryseren er heldigvis fortsatt ganske full da :)

 

Den gode nyheten er at lekedressen ble passe i Str :) men tykk er den, håper bare ikke den er for stiv... Men Leon så ut til å trives inni der så da virker det jo greit :) tipper den er ganske så lun selv om det er litt trekk i været. Tenkte å sy i knapper nå men tror jeg kvelder i stedet - er helt utslitt etter hodepine og kvalme...

 

Krysser fingre for deg Krølle :)

 

Vekta her var ikke snill :( men 1 cm til i midjen :) så det er bra. Nå driver mannen og finner ut hvordan vi kan gå på nett med tv så nå blir det strax livegym på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Happyhippo - så du navnedagskaken på bloggen? Elendig bilde (jeg var totalt slått ut av skikkelig spy og mere til omgangssyke og fikk hverken tatt bilder, pyntet meg fint, vært med på seremonien eller spist mat og kaker), men det er et eksempel på hvordan man kan forkle en sjokoladekake :) ganske fornøyd med resultatet :) så bra du likte puta forresten :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei og nei MaMi! Dårlig start på det nye året ja!!! Nå misunner jeg deg ikke! Huff. Det første som slår meg er at du kanskje aldri fikk billettene av datteren? At det ble glemt i alt julestyret. Eller så er det det jeg håper på, sånn at det blir en lykkelig slutt med at hun har de liggende et lurt sted på rommet. Håper arrangøren kan hjelpe deg!! Skal krysse alt jeg har.

 

Krølle, du kommer alltid med spnn sjokkerende innlegg. Ble vi ikke enige om at du skulle ha et litt roligere år dette året?!? Huff. Er det ikke like greit å svi av en test, så du slipper å vente og grue deg sånn. Hvis du er gravid, så er den nok positiv nå. Tenk så dumt å bruke så mye energi på å grue seg hvis du faktisk ikke er gravid. Tviler ikke på at kondom ikke duger for dere!!! Du må bruke spiral, piller og kondom for at du ikke skal bli gravid tror jeg. Kan ikke være noen morsomme dager dette. Hva sier mannen? Har du sagt noe?

Flink du har vært som har trent!!! Trener du litt for meg også eller? Blir dårig med turer når det er så kaldt! Vi må kjøpe graderstokk så jeg vet om jeg kan gå tur eller ikke. Nå bruker jeg det litt som unnskyldning for å slippe.

 

Camillok, hva slags topping brukte du på muffinsene? Syns de ble skikkelig fine, med navn på og greier :)

Jeg er enig med Happy, sy på ermet og ikke si noe. Du lagde en egen vri. Tror ingen ser det. De ser at den er veldig fin og så ser de på Leon :)

 

Happy hippo, mmmm, den kaka hørtes god ut! De har litt utstyr på panduro også. Sikkert ikke beste kvalitet, men om du ikke skal bli aktiv baker så duger det nok. Og så finnes det mange "billige" triks på internett. Jeg syns fondant er fint å se på, men den smaker jo ikke så mye da. Jeg ville gått for den andre, med rosa pynt. Vår skal ha marsipanlokk, et er jo også et alternativ.

 

Føler meg litt dum nå, for dette er jo virkelig ingenting i forhold til MaMis billettkrise eller Krølles gravidkrise. Men jeg har gått tom får lyseblått papir!!!! Og de er UTSOLGT! Typsik. Kjøpte først feil, og skulle bytte, men neida... Og det frister ikke veldig med busstur til Oslo sentrum i denne kulden, mye trekk for mini. Har prøvd å overtale samboer til å kjøpe på vei hjem fra skolen, men han skal hjem og LESE pga snart eksamen. Om ikke han gjør det blir det mørkeblå vogner på resten. Superirritert på meg selv, hvorfor kunne jeg ikke bare kjøpt mange flere blå pappark!!!!!

 

Har ikke funnet kjole til dåpen. Hva har man på seg? Bunaden er hos mamma og pappa så jeg får ikke prøvd den før lørdag. Da må jeg ha noe i back up hvis den ikke passer. Ellers blir det den jeg hadde i jula da.... Kjøpte en enkel kjole igår, egentlig en gravidkjole, men den kan man amme i. Men den er helt svart og i bomull... Litt kjedelig kanskje? http://www.hm.com/no/product/03296?article=03296-C#article=03296-B Tenkte å ha et blått silkebånd rundt magen, og kjede til..... Har ikke tid til å finne en annen heller....

 

Ops, tiden flyr. Vi skal møte presten kl 14, må visst gjøre meg klar. Seeeent ute!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det jeg lærte av å være så dårlig på navnedagen var at dagen kommer uansett hva man har på seg... Kjole, strømper og sko blir sikkert bra uansett om du ikke kommer inn i bunaden :) så irriterende med arkene!

 

Her forsovet vi oss til fysiotime på helsestasjonen. Lillegull var lilletroll i natt og da vi sovnet rundt halv seks var det umulig å stå opp åtte... Skal snart ut på treningstur, og kanskje ta en tur til mamma etterpå? Nattevakt på mannen... Må ihvertfall handle, har jo ikke hatt grøt på flere dager her...

 

Nå er ermet sydd på, så det så! Må frem med symaskina en tur før jeg kan strikke kanten midt forran. Men da er den ferdig - har bare tatt 1,5 år!!! Jaja, den passer til Leon nå, str ett år :) blir kjempefin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuu! Jeg puster lettet ut og konstaterer at jeg ikke er gravid. Svarte så nervepirrende dette har vært. Håper jeg er tilbake i rute nå, ellers må jeg leve i sølibat til alt har ordnet seg. :)

 

På vei i seng etter et slitsomt døgn. Lille keiser lekte biologisk terror i natt og hylte til sammen fire timer fordelt på tre økter. Vet ikke helt når han sovnet til slutt for da var jeg nesten bevisstløs av utmattelse og øresus selv. Skjønner godt at du ikke klarte å stå opp tidlig etter sånn terrornatt Camillok. Man må sove mens man kan! Lille har feber i kveld da, sikkert derfor han er så sutrete og klengete. Tror det må være forstadie til tenner for han virker ikke syk på annen måte. Får slepe han med til fastlegen over helgen hvis feberen vedvarer og ingen tenner kommer til syne.

 

Synes kjole med bånd høres helt supert ut Babysyk. Jeg kom inn i bunaden min til barnedåpen, (nesten som hardangerbunaden), men den var jo skikkelig upraktisk til amming, så jeg skiftet til ammeskjorte og et helt alminnelig skjørt etter kirken. Ingen som sa noe på det. Tror de fleste skjønner at det er viktigst med praktiske klær når man ammer :)

 

Kjedelig med de blå arkene da! Har du ringt til bikuben og spurt pent om ikke de kan sende noen flere med brevpost,så har du de i morgen. Ingen venner som kan stikke innom å handle for deg på vei til eller fra jobb? Ellers får du lage mørkeblå vogner og plassere litt spredt. Blir nok fint det også skal du se :) Husk at du skal ha tid til å kose deg oppi dette også, ikke bare stresse!

 

Nei, nå krysser øynene seg helt her... God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, nå er lekedressen 100% ferdig :) har knipset litt bilder, men tenkte å legge ut på bloggen med modell inni - som sover søtt nå :) er veldig fornøyd, og tenkte jomfruturen i morgen. Det er jo kaldt her nå, så da bør det passe godt med skikkelig tykk utedress :)

 

Krølle: puster lettet ut!

 

Skulle liksom teste ut livegym i dag, men med lillegull som ikke ville sove før kl ti så er luften gått fullstendig ut... Men har trimetrillet en times tid da, så jeg er fornøyd :)

 

Nå blir det litt strikk, så senga. Håper lilletroll ikke dukker opp i natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med ferdig dress Camillok!! Må være deilig å endelig bli ferdig med den. Jeg er nåhelt ferdig med gensern til min bror. Har ligget umontert en stund, men igår ble ermer og knapper isydd. Nå mangler bare litt damping for å strekke ut vrangbordene, og å ta bilder da selvsagt.

 

Krølle, spennende med sent tantebesøk da, men godt hun kom til slutt!

 

Babysyk så kjedelig med papirkrise! Litt dårlig gjort av mannen å ikke stikke innom å kjøpe mer hvis det er nesten på veien hans. Men det blir nok supert med mørkeblått innimellom også!

 

Superkjip billettkrise MaMi, krysser alt for at arrangøren kan hjelpe og at storejenten din får konsert likevel.

 

Nå husker jeg ikke mer. Sånn går det med mobilskriving!

Her har vi vært på hyttetur i helgen hos ene venneparet med en gutt 3u yngre enn Malin. Var veldig kjekt, og knøttene var med på sin første skitur, i bæresele på pappaene sine mager. Ikke så lange turen da, men like fullt.

Hehe, kompisen vår sa så fint etterpå: nå vet vi hvordan det er å stå på ski når man er gravid... Syntes det var litt morsomt at han tenkte sånn.

Ellers har vi feiret bursdagen til mannen med venner på mandag og familie igår. Malin var litt trollete igår, men med tre besteforeldre, en oldemor og to onkler tilstede var det nok av folk til å bysse og bære. Og så fikk de alle invitasjoner til dåpen. Hos oss går det i lilla og sommerfugler.

 

Vi var på babysang på mandag. Veldig kjekt! Gleder meg til neste gang!

Idag er det fysio igjen. Nakken til malin er mye bedre, men vi må nok ha enda et besøk eller to tror jeg. Tenkte å veie henne samtidig, spent på det!

Vet dere hva!? Igår sov malin fra halv tolv til halv ni! Fikk smokk i femtiden og sov bare videre. Idag var vi ikke fullt så heldige (som dere ser av kl.slettet), men det gjør ingenting.

På fredag skal jeg og mannen på kino tenkte vi, så nå har vi avtalt at mamma skal sitte barnevakt noen timer. Gleder meg (og det gjør hun også). Noen tips til gode filmer som går?

 

Nei, nå har snuppa sovnet her, så får prøve å snike ut en rap og få henne i sengen igjen. Må stå opp om to timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære deg MaMi.. jeg håper det ordner seg med JB-billettene!

 

Jeg la meg sammen med vesla igår jeg.. i foreldresenga. Gjett om det var ei som var lykkelig! Mor ja.. hehe.. neida, vesla. Vel, vi koste oss begge to. Leste hvert vårt interiørblad faktisk:D

Så pappaen la seg i et annet rom istedet for å være inn vesla til egen seng. Da vi våknet var det ei som kanskje, om mulig, var eeenda mer lykkelig enn da hun la seg. Hun var veldig fornøyd med pappaen sin som ikke hadde båret henne tilbake i sin egen seng:)

 

Så nå sitter vi her og spiser frokost. Dagens samtale med snekkerne er gjort(de begynner kl. 07.00 hver morgen og mannen har en samtale med dem hver morgen om hva som er gjort, hva som skal gjøres og om det er noe vi må ta stilling til). Nå skal vesla leveres i barnehagen og jeg og mannen sette kursen mot sykehuset. Ordinær ultralyd idag! Vesla er litt skuffet over at hun ikke får bli med, men vi lovte å ta med et bilde av babyen til henne, så da var det visst greit:)

 

Knekkebrødene med leverpostei er spist, tran og sanasol er tatt, melken er i magen.. mor er mett og knøttet i magen har sikkert begynt på den samme frokosten:D

Jeg har vasket mammatøyet som lå i kjelleren, og idag har jeg tatt på en hverdagskjole. Føler meg litt ekstra fin til den store dagen idag:)

 

Vi snakkes da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er visst inne i en periode med nattevåk :( lille var våken fem ganger i natt, men la seg fint til mellom oss etter å ha fått litt eplejuice/vann, turnet litt og vist frem sin nyeste kunst - klapping. Snilleste mannen sto opp og fikk prinsen av gårde på skolen, og tok med seg lille terror i samme slengen. Jeg våkent helt forvirret klokken halv ni og trodde jeg hadde mistet lille utfor sengen!

 

Spennende dag Ønsker! Gleder meg til å høre resultatet :) blå/rosa/hemmelig... Uansett er det gøy å se de skjønne små. Og ikke minst få en "endelig" termindato, slik at man slipper å gruble på om man blir flyttet ukesvis av sted...

 

Applaus til Camillok og FruLS som har fått ferdig sine store prosjekter! Bøyer meg i støvet og gleder meg til lille en gang skal sove og jeg skal strikke igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O lykke... det ser ut til at vi får ei jente til! :) :)Så da har jeg tre jenter!! Fantastisk.. ååå som jeg gleder meg:)

 

Alt stod bra til med knøttet. Alt var på plass der det skulle, hun var veldig aktiv og vi kunne måle og se alt lett:) Utrolig gøy.. og ikke minst veldig deilig å få vite at alt er i skjønneste orden.

 

Terminen ble faktisk, utrolig nok, satt noen dager frem i tid. Så nå har jeg fått termin 17. juni. Keisersnitt ble også innvilget. Det var legen jeg hadde sist keisersnitt med vesla, og vi snakket med ham i bare 5 minutter denne gangen. Mest sannynlig 10-14 dager før termin. Så ser for meg en gang f.o.m 3. juni til 7.juni. Siden vannet gikk nesten to uker før termin sist, så skulle de prøve å få tatt keisersnittet 14 dager før og ikke vente lenger. Så mest sannsynlig ca 3. juni :)

 

Men nå kan jeg faktisk begynne å strikke på jentetøy da dere! Ok, kanskje prøve å bli ferdig med de andre strikkeprosjektene først.. men SÅ.. så blir det litt jentestrikk altså:) Har lyst til å sy litt til babyen også kjenner jeg. Hvite sparkedresser med lyserosa påskrift på bleierompa, runde puter i hvitt med navnet hennes på osv.

Navn ja.. det er vanskeligere. Det har vi ikke blitt helt enige om når det gjelder ei jente. Så der må vi stikke hodene våre sammen. Jeg har foreslått Solveig, Caroline, Inga, Ingeborg .. alle er slektsnavn og oppkalling fra min familie.. noe som vi skal prøve å holde oss til. Et navn som ikke vil være oppkalling men jeg liker er Kristin. Hva synes dere om disse navnene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, gratulerer ønsker! så kos med ei jente til :) heldige, heldige lille frøkna som får så mange fine hjemmesydde klær! nydelige navn, helt i min gate! vi hadde Solveig og Ingeborg på vår topp ti liste :)

 

kjedelig at du ikke fikk tak i de arkene babysyk, men jeg tror det kan bli veldig kult med noen mørkeblå vogner innimellom! alt må jo ikke være sukkersøtt selv om det er feiring av en baby :) tipper det blir veldig bra jeg!

 

gøy med hyttetur fruls, og lurt med baby i bæresele på skitur! kanskje vi skal prøve det en dag, har så innmari lyst å gå på ski, men blir kanskje ikke den lengste turen med henne på magen... men hadde uansett vært herlig å komme ut på ski, heldiggris! og hurra for ferdig genser :)

 

kjedelig med nattevåk krølle, krysser fingrene for at lille keiser tar til fornuft snarest! og grattis med tante besøk ;)

 

her har vi vært på 3-mndr kontroll i dag. lillesnupp har doblet fødselsvekta si, ligger litt over gjennomsnittet ;) men helsesøster var fornøyd så da er mor fornøyd! ellers fikk hun veldig vondt i låret noen timer etter vaksinen, stakkars liten! så hun fikk en paracet, og etter det har hun stort sett sovet, spist og sovet. håper på en rolig natt som bivirkning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ønsker :) :) :) Så topp :) tipper vesla er fornøyd ;)

 

Nå har jeg lagt ut hårbøylen og lekedressen på bloggen :)

 

Jeg er stor fan av alle navnene unntatt kanskje Caroline, det er helt ok altså, men ikke sååå fan som med de andre. Kristin og Inga er mine favoritter :) Solveig på nr 3. Men som vi vet, smaken er som baken ;)

 

I dag har jeg trent med livegym !!!! Endelig fikk jeg systemet opp å gå, ble suuuuuper irritert på smart-tven som slettes ikke var særlig smart synes jeg, men det gikk til slutt. Leon syntes det var råkult å bli brukt som vektskive samt å se mammaen gjøre aerobic i stua :) Jeg måtte kjøre programmet 1,5 ganger grunnet tekniske problemer (holdt på fra 14-17 for 30 min treningsprogram...) og fikk skikkelig syre både her og der. Kommer til å bli max støl i morgen kjenner jeg... Livegym er virkelig et genialt konsept, kommer til å bruke det i åresvis fremover. Skal få innstalert nett og en tv ute i garasjen hvor vi har laget treningsrom - 30 kvadrat med 2,5 cm matter :) Skal få hengt opp en redcord og skaffet en sykkel og en step etterhvert så blir det helt knall. Kan jo til og med invitere flere til å slenge seg med!

 

Nå står det ungarsk gryte i römertopfen i ovnen, vann i munn.... Mannen studerte i Ungarn og denne retten kan han virkelig lage, første gangen jeg fikk det servert var første kommentar at om jeg ikke hadde vært forelsket i han allerede så hadde jeg blitt det der og da ;) (og da jeg ble forelsket i han var det første gang han lagde kyllingcurry til meg...)

 

Kos med kontroll Happyhippo, kjedelig med lårvondt, men det er godt å se de små blir store også :)

 

FruLS: jeg er så sykt imponert over den genseren til broren din altså, gleder meg til å se bilde!

 

Her har jeg 2 omg igjen inkl felling samt festing av tråder og knappepåsying før jakken til Leon er ferdig. Tror det kan bli et passelig prosjekt for kvelden, hvis jeg ikke må takke for meg og finne senga snart... Leon sin lue er blitt veeeldig snau, så jeg tror jeg må til pers med luestrikking før jeg kan starte på sommergenseren som jeg gleder meg sånn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Jeg faller litt ut her innimellom. Hr ikke sjanse til å svare på alt, men er innom og leser og holder meg oppdatert. :) først og fremst må jeg jo gratulere deg, ønsker, med enda en jente på vei! For en koselig nyhet. Bare tre uker til vi skal i ilden :)

 

Huff, MaMi, for en start på året. Vannkopper og så billetter til jb som er borte. Krysser fingrene for at du finner de eller at arrangøren kan hjelpe deg. Skjønner godt at du ikke har hatt hjerte til å si noe til eldstejenten din enda.

 

Krølle, du er ikke klok. ;) Hehe... Et rolig år i år liksom og så starter du med å kanskje være gravid? Måtte humre litt da jeg leste kommentaren din om å være på bli gravid og håpe på at man faktisk ikke er det ;) kjedelig med våkenetter da. Kanskje det er tenner som er på vei? Har hatt noen sånne netter vi også, men da har det vært tenner eller forkjølelse som har vært grunnen. Søndag og mandag kveld sovnet ikke lille før nærmere 12 på kvelden, totalt utslitt. Hn har hostet mye og vært veldig forkjølet så hun har slitt med å få puste ordentlig når hun sover. Heldigvis hjalp det med litt hostesaft fra apoteket.

 

Babysyk, så kjedelig med papiret du ikke fikk tak i da. Utrolig drit å ikke få tak i det man har bestemt seg for uansett da, men jeg tror det kan bli fint med noen mørke vogner innimellom. Er det mange du mangler? Du har vært kjempeflink med klippejobben da. Det så ikke ut som barebare. Jeg kjøpte en enkel kjole på B-young til dåpen. Mørk grønn omslagstype. Kjempefin og med god mulighet forå vippe ut en pupp for å amme ;) jeg fant ut at bunaden bare kom til å bli stress å gå med. Jeg er sikker på du kommer til å se smashing ut uansett a du går med ;)

 

Camillok, gratulerer med ferdig lekedress! Må ta en tur innom bloggen din og se oppdaterte innlegg. Er en stund siden jeg har vært innom der nå. Hvordan har det gått med sovingen hos dere? Var det ikke Leon som hadde hatt noen våkenetter også?

 

Så bra at nakken til Malin er bedre! :) sånt er alltid kjekt å høre. Og så flink hun er til å sove da :) babysang er jo så kjekt! Lille her elsket å være på det! Hyttetur høres kos ut. Gleder meg til vi forhåpentligvis skal i februar.

 

Kjempeflott vektoppgang på lillejenten din, HappyHippo. Vaksine er noe drit! Her venter vi på innkalling til 15 mndskontroll. Da blir det vaksine i armen og ikke i låret. Skummelt! Jeg hater sprøyter så det kan jo bli spennende å se hvordan det går. Lille har ikke vært fornøyd med vaksiner tidligere heller...

 

Åh, måtte ringe KK denne uken og høre om kontrollen jeg skal på. De hadde ikke fått noen henvisning fra legen vi var hos, mens han hadde sendt den samme dag vi var der før jul. S den har nok forsvunnet i posten... Kjipt! Burde vært inne allerede mente legen da. Han skulle ringe de i dag og få time til meg raskt. Regner med det lir kontroll i neste uke da. Magen går lengre og lengre utover og nå har jeg fått kommentarer fra ene eleven mn om den. Ingen av de andre har sagt noe, men spes.pedeleven har luktet uglene i mosen ;) jaja, han får nå bare leve i troen en stund til. Ledelsen vil gjerne ha et navn klart (den som skal overta klassen min) før vi gir offisielt beskjed til de foresatte.

 

Kjenner jeg sliter med å komme meg opp bakken og alle trappene til kontoret om dagene. Høres ut som en flodhest der jeg klatrer oppover. Må ha to minutter på kontorstolen før jeg klarer å gjøre noe som helst etter at jeg er kommet meg på jobb... Hehe... Sent på hvordan dette skal gå videre, gitt...

 

Nei, nå blir jeg kastet bort fra dataen. Snart sovetid også siden jeg bare sov 6 timer i natt. Strikkejentene mine (klubben) var her i går og da ble det ganske sent.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med enda en jente Ønsker!!! Ja nå er det bare å sette i gang med pinner og maskin. Den lille prinsessen skal ihvertfall ikke gå naken med en så driftig mamma.

 

Idag fikk jeg litt ånden over meg igjen og ville strikke. Visste ikke helt hva, helt til jeg kom på at lusesettet jeg strikket i alpakkasilk fremdeles ikke var ferdig. Manglet bare halskant og å sy i ermene, så da tok jeg fatt på det. Malin er skikkelig trollete for tiden...ikje vet jeg hvorfor.

Veide henne idag da, 4900gr. Fremdeles et stykke igjen for å klare å doble fødselsvekten til 3mnd kontrollen slik som happy skriver om, men vi håper hs blir fornøyd likevel.

 

Så flink du er med treningen camillok, ja og dere andre også! Morsomt at leon er fornøyd når mor trener da. Men vil tro det er gøy for han å se på at du spretter og spreller rundt på gulvet. Utrolig fin dressen ble forresten, og den hårbøylen ble jo bare supersøt!

 

Lollo så spennende å følge med deg også. Kjedelig at innkallingene rotes bort da, men satser på legen ordner opp. Morsomt at elevene begynner å merke magen da. Blir nok gøy å fortelle til dem når alle formaliteter er i orden.

 

Imorgen skal jeg på permlunsj med jentene. Spennende å se hvor mange av oss som kommer. Og på kvelden er det date med mannen. Gleder meg!! Men nå er det natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med prinsesse i magehotellet Ønsker! Ble nesten litt misunnelig på deg jeg nå. Jeg har alltid ønsket meg en liten jente, for jeg er vokst opp i en guttefamilie med en bror og tre fettere (og ingen kusiner). Men vi kan visst bare ett kjønn ;) Får krysse fingrene hvis det blir noen nestemann, ellers får jeg håpe på barnebarn :) Litt rart at de flyttet på terminen nå, siden du har vært på tidlig ultralyd. Var ikke det på sykehuset kanskje? Jeg fikk egentlig 7. juni som termin på oul, men det ble endret til 9. juni, siden det var målt ved tolv uker og dermed skulle være mer riktig. Ikke at det spilte noen rolle med to dager, men det var nå det jeg fikk fortalt...

 

Camillok - så flott dress du har laget. Og for en utrolig skjønn gutt du har. Blir helt smeltet i mammahjertet :) tenker han trives godt i den ute i vogna nå som det er isende kaldt. Men jeg skal ikke klage, for vi har sol hele dagen! Og masse ved...

 

Jeg har forresten gått ned 0,6 kg. Fornøyd med det, ettersom det er midt i tantetid, og da bruker jeg å blåse meg opp litt. Blir spennende å se neste uke. I går gikk jeg 9 km tur på formiddagen, og løp 3 km etter appen på kvelden. Rimelig sliten i går kveld, men det er godt å få brukt kroppen litt kjenner jeg! I dag er det hvile og pakkedag, siden vi drar på fjellet i ettermiddag. Blir spennende i morgen når jeg skal prøve meg på 45 min sammenhengende jogging i minus 12 grader.

 

Lille fortsetter å være en tålmodighetsprøve på natta. I natt hylte han fra to til fire. Litt kjedelig tidspunkt, for da rekker jeg ikke få minst fire timer sammenhengende søvn hverken før eller etter skrikingen. Får vel bare fortsette å være konsekvent med han, så gir det seg vel til slutt.

 

Nå sovnet lille keiser oppi godnattboka som han "leste" (også kalt spiste på) på gulvet. Får legge han i vogna og hive meg rundt i pakkingen mens det ikke er noen som "hjelper til" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leon troller også på natta - så der er du i godt selskap Krølle ;) uff, slitsomme greier. Fristende og gi etter å ta gullklumpen ned i stua - men det gir vel gevinst senere at han lærer at man skal ligge i sengen sin om natta - vel og merke før han er så stor at han kommer seg ut av deg på egenhånd! I natt trollet han fra tolv til ett, så ikke så galt det. Spesielt siden vi er på overnatting hos mormor. En natt til hvor jeg blir med i neste uke og så skal han få være her alene lørdag 2, da skal jeg feire 30 års dagen min :) blir ikke så mange da, kjenner ikke så mange her ennå. Men det blir nok superkos, og jeg har planer om flere glass vin :)

 

Hettegenseren er helt ferdig nå dere, den ble superfin og helt herlig myk i to tråder babyalpakkasilk (pinne nr 5) :) skal legge ut bilde på bloggen etterpå. At ermet ikke er helt riktig synes overhodet ikke, man må nok vite det for å se det.

 

Treningsfri i dag, og sverigetur på planen. Er dritstøl etter to dager på rad med mor og barn programmet :o gikk lang tur i går også så jeg fortjener en hvikedag. Blir kun mandag og lørdag uten trim denne uka da :)

 

Ha en strålende helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke deg Camillok! Gleder meg til å se hettegenseren, men funker dårlig her på hytta med ustabilt nett. Vi forsøkte oss på en liten skitur i dag, men det ble avbrutt etter to hundre meter pga 18 minusgrader og iiiiskalde kinn. Så jeg tok meg en løpetur i stedet. 6 km og ny rekord :) kjenner at formen bedres allerede etter to ukers trening. Gleder meg til å se hva jeg får til i mars når programmet er over.

 

Satser på at vi får sovenabyer snart. Her roter vi alt til nå som lille må sove sammen med meg på hytta. Han er grisefornøyd og forsyner seg av puppen når han ønsker gjennom natta. Blid som en sol på morgenen og fatter ikke hvorfor mor ser ut som et spøkelse og vil sove mer...

 

Nå blir det spillkveld og blåbærmuffins på hytta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over treningsiveren her jenter! og 6 km i 18 minusgrader krølle? du er gal! jeg som var så fornøyd etter mine 20 minutt "virtual outdoor spinning" og 20 minutt styrketrening i går, skjønner at jeg må henge i hvis jeg skal nå deres nivåer her... :)

 

4900 er da ikke ille fruls, uten at jeg vet hva hun veide da hun ble født da. min "lille" frøken er uten tvil tjukkest i barselgruppa ;) en av de andre var to cm lenger og 700 gram lettere på kontrollen, og han ser helt normal og ikke spesielt tynn ut. og det er vel ganske stort slingringsmonn innenfor normalen her :)

 

usj, vaksine er ikke gøy nei lollo! du får holde fast i lille, lukke øynene og la det stå til! håper du får kontoll på kk snart da, og moro med voksende mage :)

 

lekedressen var kjempestilig Camillok! for en herlig gutt du har :)

 

her er jeg endelig i gang med genserprosjektet igjen, måtte nesten det etter å ha gjort ferdig alle småprosjektene jeg hadde liggende! det var riktig så herlig å ha nesten "tom" strikkekurv igjen. nå er en monsterbukse sendt avgårde til mottaker, barneselbuvotter har fått festet tråder, og to par barnetøfler er klare til toving! må nesten begynne på noe nytt føler jeg, liker å ha et par ulike prosjekter å holde på med så jeg ikke blir lei. dressen til Leon var jo veldig fin, kanskje jeg hermer og lager lik :) men uten striper, foretrekker å slippe å feste så mange tråder, det går på tålmodigheten løs her ;)

 

nei, nå skal jeg lene meg tilbake med "hver gang vi møtes", mannen er på jobbfest og vesla sover så nå skal jeg kose meg i sofaen med en kopp te (sjokoladen er allerede oppspist :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kort innom her før øynene faller igjen. Sover også dårlig om natten. Skal vi lage en klubb. Disse rastløse leggene mine er blitt like ille som i graviditeten og med en liten gutt som våkner omtrent hver 2.time blir det lite søvn!!!!

 

I dag har vi forberedt til dåpen. Veldig fornøyd med bordet. Hadde ikke med kamera, så bilde får jeg ta imorgen. Litt fint med bord uten mennesker ved også syns jeg :)

Og kaken, en putekake, SUPERFIN!!! Hadde aldri trodd at den skulle være så fin, hun er ingen storbaker tross alt! Bilde skal tas :)

 

Forresten så snudde mini seg fra rygg til mage her om dagen, og mor er såå stolt av lillegutt. Nå skal jeg i seng, blir lang dag i morgen.

 

Gratulerer med jente i magen Ønsker!! Tipper hun får masse søte hjemmesydde kjoler :) Og noen strikkede!

 

Rekker ikke kommentere, så det får bli max egoinnlegg. Men må bare sove nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner dere:) nå har jeg bestemt meg for hva jeg skal strikke til frøkna som kommer også. Det blir jo ikke noe hentesett.. i og med at hun kommer på sommeren. Derimot blir det et sett til neste vinter, i ull. Mest sannsynlig i en støvete lilla-farge tror jeg, men må se fargene i garnbutikken først:)

Dette settet her tenkte jeg på.. fra Dale garn:

http://www.dalegarn.com/images/misc/201109300212063.pdf

s. 24.

 

Ååå dere er så flinke til å trene altså! Superflinke! .. og du har gått ned 0.6 kg også krølle?!? Kjempebra!

Fortsett den gode jobben til dere som jobber for saken:)

 

Så bra det virker som alt ordner seg til dåpen da Babysyk. Leste såvidt akkurat innlegget ditt.. artig at du er så fornøyd med dåpskaken!

 

.. og ja, vel.. jeg tror nok at frøkna som kommer her skal få litt av hvert hjemmesydd ja. Tror du har rett Babysyk.. litt hjemmestrikket, men ikke så mye.. men desto mer hjemmesydd:) Er allerede igang med å innrede rommet hennes i hodet:D

 

Men nå gjesper jeg STOOORT her! Strømpetrøtt! Har holdt på å lete etter farger og fliser til badet helt siden vesla la seg klokka halv ni.. og er i grunn ganske lei nå. Bra for meg at jeg fant ut hvordan vi gjør det da.. og enda bedre at mannen var enig! Puhh... :)

Natta.. og masse, masse lykke til imorgen Babysyk!:) Det blir heeelt sikkert veldig bra!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia heia til alle treningsgale, som trosser vær eller som lar være..

 

Håper du koser deg på fjellet krølle. Det fortjener du absolutt etter den økten der! Og grattis med nedgang camillok, tross tantetid. Happy du er flink du også. Er ikke barebare å trene hjemme!

 

Er spent på å se genseren camillok! Den høres jo bare fantastisk deilig ut! Men hvilket mor barn program er det du følger? :)

 

Håper alle trollunger snart innser at når siste ai ai ai a boff er sunget så er det natt og man skal sove i maaaange timer.

 

Happy, malin var 3410/48 når hun ble født, og ved 12u var hun 4900/ca59. Ja babyene kommer i de fleste variasjoner, og vi ligger nok sikkert i hver vår ende av skalaen. :) Så flink du er å gjøre ferdig prosjekter da. Må gjerne dele bilder her hvis du vil. :) det gjorde vi andre før bloggverden ble delt. :)

 

Babysyk, her er jo allerede en klubb må du vel skjønne. :) så kjedelig at leggene ikke er bedre da. Har du hørt med legen din? Kanskje han vet råd?! Masse lykke til med dåpen! Pass på at det blir tatt bilder (selv om du ikke gjør det selv). Og stort grattis til flinke rulleren!!!

 

Ønsker det settet var kjempefint og blir nok bra i støvlilla ja. Bare pass på at den ikke blir for vid i halsen. Syntes mange omslagsbodyer er det ihvertfall. Isåfall må du fikse matchende skjerf/hals/løs krage til... ;) Så bra du/dere fant ut av badet da. Ett skritt nærmere! :)

 

Her hadde vi ryddedag igår. Siden jeg får besøk av oslovenninnen og datteren på 9mnd på tirsdag måtte det gjøres plass til dem på gjeste-/barnerommet. Så nå er alt som hadde samlet seg opp siden oppussingen ryddet, sengetøy til storesengen vasket og klar for besøk. Gleder meg helmaks! Har ikke møtt dem siden juni!!! Og da var snuppa der bare 6u.

 

Mannen og jeg var på date på fredag. Middag og kino. Var velsig kjekt. Mannen hadde til og med kjøpt billetter i toseter på kinoen! Så da var det bare å synke inn i armkroken! :) Malin koste seg hos mormor med oldemor som medhjelper. Tror de hadde kost seg like mye. Snille snuppa hadde ikke trollet i det hele tatt med dem og hadde sovnet litt over ti. Igår prøvde vi også å legge henne i titiden. To ganger inn for å gi smokken og hun var i drømmeland. Helt til nå. Har ammet en side og hun sover søtt igjen, men måtte jo bare skrive ferdig når jeg først var igang. Må nok gi en pupp til før hun snikes ned i sengen igjen. Syntes det er så greit å lese/skrive her under nattammingen for da holder jeg meg våken. Pluss at det ikke er noe annet som bør gjøres eller forstyrrer.

 

Imorgen skal gutta boys brygge øl her. Dåpsøl. Mens jeg skal rydde fersig og sortere klesskapet mitt tenkte jeg. Fortsatt god natt alle trollmødre! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med så mye aktivitet her inne :)

 

Først: FruLS; jeg er på livegym.no og der følger jeg det mor og barn programmet hvor det står at gutten har blitt litt eldre (6-7 mnd kanskje?). Det består av enkle aerobic-steg og styrkeøvelser med baby, knebøy, utfall, bicepscurl og skulderpress, mage og rygg. Oppvarming, tre kondisdrag og nedtrapping. 30 min. Funker helt fint for meg foreløpig - er dritstøl ;)

 

Nå skal jeg få besøk av ei slankevenninne og vi skal gå lang tur. Innvilget ikke lørdagsgodtet i går, så planlegger en kopp varm sjokolade etter tur :) Jeg føler meg veldig flink selv om dagen, men det er virkelig nødvendig om jeg skal få nok overskudd og energi til å takle jobb, mann og barn ;) At jeg blir tynnere og penere er jo selvsagt et trekkplaster også...

 

Trollskap nattestid fortsatt her i gården. Håpet nå er egentlig at lillegull blir sliten etter å ha startet i barnehage og dermed sover bedre om natten. Måtte flire av innlegget ditt Krølle, kjenner igjen hvordan disse småtrollene kooooooser seg med fri tilgang til puppen og mammaen :)

 

Nå ligger det innlegg om jakken på bloggen :) Superkos med kommentarer på bloggen, skal bli flinkere selv også.

 

Jeg måtte begynne på ny lue til Leon siden den gamle er altfor liten og den andre vi har er litt stram så øynene blir liksom presset sammen... Strikker denne fra sandnesgarn:

http://www.sandnesgarn.no/hefter/baby/tema-21-det-foerste-aaret-904tema21 - modell nr 4, i drops merino extra fine turkis. Er snart ferdig med ruten forran, så da er det ikke mye igjen. Blir kjempesøt :) Eneste er at jeg ikke liker opplegg med kun en tråd, synes det ser så slaskete ut. Må nok hekle en kant tenker jeg.

 

Nei, sette rundstykkedeig og så ut på tur!!!!

 

Ha en aldeles suuuuper søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: ønsker - veldig koselig sett :) Blir nok veldig lekker i støvlilla, det er en av mine absolutte favoritter! Personlig er jeg ikke så glad i omslag, men vet det er veldig mange som synes det er helt supert. Særlig pappaer tror jeg - men 4. gangs pappaer de har vel teken på alle slags klær skulle jeg tro ;) Men fint er det med omslag :) Sikkert lurt med en liten hals som fruLS foreslo. Likte spesielt buksa jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er genseren blogget og overlevert. Lusesettet er ferdig montert men mangler knapper og må dampes. Gleder meg til å begynne på noe nytt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen fruLS! Har faktisk ikke stort igjen av lua nå, tre cm før felling tror jeg. Så er det nytt storprosjekt :) kjempeflott genser, prøver å legge inn kommentar på bloggen din, men det går utroligtregt med Google ser det ut for... Skikkelig fin altså, og for er prosjekt! Har mannen begynt å mase etter genser også nå eller? Hehe, mobil ha cricket vest. Jeg får vel nesten begynne på en snart... Problemet er bare at han aldri kommer til å bruke den... Han har masse kule klær, men de er liksom reservert for spesielle anledninger... Som det ikke akkurat er flust av. Vet ikke om jeg gidder å bruke mnd på noe som kanskje blir brukt en gang i året... Har lurt litt på dalegarns Lerke garn, bomull/merino. Egner seg kanskje til sommerbruk? Er ikke så glad i ren bomull... Men må ha penger tilgang først uansett, str herre er ikke akkurat gratis ;)

 

Her har lille lagt seg litt for tidlig, så nå blir det trolling rundt midnatt tenker jeg... Siste babysvømming i morgen forresten. Litt trist, men litt godt også. Jeg er klar for livet igjen!

 

Gikk rask trilletur på over to timer i dag. Ca 13 km. Deilig, finvær og tre minus. Så i dag unnet jeg meg en kopp varm sjokolade - det beste jeg vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...