Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er sååå sliten jeg dere;) dagen har vært kjempelang, og etter at vi hadde vært på sykehuset og satt i bilen ble jeg skikkelig utladet! Ordentlig sliten og trøtt!

Det kunne ikke gått bedre på sykehuset dere. Heldigvis! Ingenting tydet på noen start på noen fødsel/abort. Legen kunne ikke se hvorfor jeg hadde blødd, men sa også at slimhinnene kan være litt "delikate" når man er gravid. Selv holder jeg nå en knapp på at det var heller hard avføring(sorry ekle detaljer) da jeg ved hvert svangerskap har vært plaget av det. Denne gangen er jeg veldig flink til å bevege meg, drikker mer kaffe(ja, det hjelper) og mye vann. Det er mye bedre denne gangen synes jeg, men likevel hender det jeg blør litt. Men jeg var heelt sikker på at det ikke kom derfra igår.. det er bare det! Jaja. Nå er det sjekket. Alt er i orden:)

 

Jeg fikk nesten ikke se på skjermen. Legen hadde den mot seg. Men mannen min som holdt hånda mi stod og fikk se på skjermen. Det gjorde jordmor også. De smilte og lo og holdt tomlene opp til meg og sa at her var det en veldig aktiv krabat som koste seg veldig og så helt fin og frisk ut. Det så ut som de to moret seg ivertfall.. og kanskje knøttet i magen også likte å bli sett på.. hvem vet:D

Jeg fikk såvidt se knøttet i profil da den holdt hånda si opp på pannen og jeg så den strakk litt på beina sine.

 

Men det var ingen screening som en vanlig ordinær ultralyd er, sa legen. Så vi skal tilbake på OUL neste uke igjen, torsdag. Vi så ikke etter kjønnet. Tenkte i grunn ikke på det. Så det vet vi ikke enda:)

 

Men nå er jeg så sliten at jeg kan sovne på sofaen her gitt!

Vesla er fortsatt våken her, men har spist opp kveldsmaten sin(brødskive med prim og et glass vann), så nå bærer det opp i den gamle skuvsenga hennes som pappaen lå i da han var liten ( ja, faktisk er den helt tilbake til bestemor.. da hun var liten lå hun i den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj... Her kan man jo ikke være borte en eneste dag uten at det har skjedd spennende saker. Så bra at alt var fint med leieboeren din Ønsker! Ikke bra med blødning da, men det er vel ganske vanlig på denne tiden av graviditeten. God at du ble tatt på alvor og fikk komme til en sjekk. Morsomt at dere likevel skal ha ordinær ultralyd om en uke. Det er alltid gøy å få hilse på de bittesmå!

 

Her er det ikke så mye nytt å melde. Skulle ha innveiing på fredag, men så har jammen vekten sviktet meg og gått i svart. Må ut og kjøpe nye batterier. Søndag begynner trimprogrammet mitt, så da blir det forhåpentligvis resultater mot slutten av neste uke hvis jeg ikke har spist som en elefant for å kompensere økt forbruk.

 

Lille kjører tydeligvis terror annenhver natt. I natt vandret vi rundt med en illsint unge fra to til tre. Ingenting som hjalp. Lurer på om det snart kommer noen nye tenner. Noe som plager han i allefall. Usj... Nå skriker han igjen. På tide med første formiddagslur tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt ja.. jeg gikk på vekta imorges. Ingen endring. Jeg har altså gått fire kilo ned og ikke noe opp igjen så langt jeg kan se. Merkelig?!?

Nå er jeg altså straks halvveis, og klart.. de siste månedene går man jo opp mest. Men likevel.. med jentene gikk jeg jo opp mye mer de fire, fem første mnd! Men dette er egentlig bra det altså!

Jeg veide for mye da jeg startet, og jeg tror kanskje kroppen regulerer hva den trenger av inntak litt selv. Jeg er også mye mer aktiv i den nye jobben og går MYE i trapper f.eks. Dessuten har jeg fortsatt dilla på wasa husmann knekkebrød og drikker mye vann, så det er sikkert endel av grunnen. Men jeg har begynt å spise godteri.. for et par uker siden. Derfor trodde jeg kanskje vekta hadde gått litt opp ivertfall. Jaja. Nok om det. Her er det deilig med helg. Jeg vasker hus og skal sy litt senere. Ivertfall reparere en bukse, en tøffel til vesla, en genser til min far.. og så hadde det vært moro å sy noen putetrekk og en liten hvit sparkedress i hvit, myk velour og skrive "lykketroll" på rompa til lille knøttet:)

 

Nå har jeg jo fått konstatert at det er godt med liv i magen ivertfall.. OG at den vokser som den skal !Legen målte hodeomkretsen til å være ganske riktig ift. uken gravid jeg er i nå. Jeg fikk vite 43 mm omkrets. Sjekket internett.. og der stod det noe om 43 mm omkrets på hodet i uke 20! Men nå slår jeg meg til ro med at alt er i orden, ikke minst. Veldig lettet og glad for det!

Nå skal jeg klatre opp på kjøkkenbenken og vaske en vegg og over vinduene. Mannen skal montere ny kjøkkenvifte i helgen. Blir godt å slippe stekefett og matos over hele huset!

 

Ha en herlig lørdag da dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentar Krølle:) ja, det er samme utsikten som vist i et innlegg under. (bare ikke under kastanjen)Over sjøen og åsen på andre siden av vannet. Blir godt det:)

 

Mannen begikk et lovbrudd igår forresten!!! :D Han var innom Staples i Oslo og kjøpte seg en ringperm og skilleark til 29 kroner! Vi som ikke skulle shoppe noen verdens ting bortsett fra mat frem til sommeren!Hmmm... hva slags straff synes dere han skal få? Hihi..:) (huff det hørtes nesten litt kinky ut:D )

 

Jeg er forresten iferd med å gjøre ferdig kåpa/jakka til vesla. Hadde vært veldig fint om den passet til neste år. Dette året har hun en kåpe, men det har hun ikke neste år;)

Spisebordet er ivertfall IKKE ledig til å dra frem stoffer og symaskin om jeg så hadde villet. Det er FULLT av emballasje etter den nye kjøkkenvifta. Mannen og jeg må seriøst ta noen turer på søppelfyllinga snart! Vi har en ødelagt vaskemaskin og en hauggammal tv blant annet... og aaalt søppelet etter snekkerne som de legger fra seg i tillegg. Det får bli neste helg tror jeg! Da er planen å ta med ungene på aketur rett i nærheten og grille pølser og drikke solbærtoddy. Det er en kjempelang og svingete bakke. Lang å gå opp.. men utrolig morsom å ake ned:) Neste helg altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor fort det samler seg søppel... Vi hadde papirtømming tredje januar, og nå er boksen jammen full igjen. Og enda er det fire uker til tømming. Men, men, det passer bra, for da kan jeg gå tur med vogna til en gjenvinningsstasjon i nærheten, for å kaste papp og papir... Kan nesten ikke forestille meg hvor mye det blir med snekkere rundt også Ønsker!

 

I dag er lille keiser åtte mnd gammel. Og gjett hva jeg klarte i dag??? Lure i han en halv porsjon grøt uten at han brakk seg, hentet grøten ut med fingrene eller spyttet villt rundt seg :) trikset som funket i dag var å tømme over en fruktsmoothieog servere en kombinasjon av frukt og smoothie. Håper det fortsetter å være suksessformelen. Må snart begynne å få i han annet enn pupp nå som det bare er 2,5 mnd igjen til jeg nesten må kutte ammingen pga jobb.

 

Det er gøy med permisjon, men jeg kjenner at jeg virkelig savner å jobbe nå. Ha det litt travelt, gjøre noe fysisk, operere, det sosiale, spenningen med ny arbeidsplass.... Bare papirarbeidet savner jeg ikke da... Men det kommer nok det også. Har snart vært borte fra jobb i 1,5 år. Det er ganske lenge!!

 

Nå lager mannen pestopizza. Og i morgen starter trimprogrammet mitt :) gleder meg litt, så får vi se hvordan motivasjonen er når første tur ut i plastregnet står for tur. Enn så lenge er det supersol og deilig kaldt ute, og sånn skal det være noen dager fremover også :)

 

Flink du er som lager ferdig noe så stort som kåpe til veska Ønsker! Jeg holder fortsatt på med langlua til prinsen. Har ikke ork til å strikke nå som lille keiser bråker så mye på natta, og kveldene går for det meste med til husleiting sammen med mannen. Vi fikk forresten klarsignal fra kommunen om start av bygging av påbygg i dag! Juhuuuu,,, de har bare brukt siden juni på å bestemme seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Påbygg? Nå henger ikke jeg med Krølle, skal ikke dere bygge nytt da? På ny-tomta?

 

Vi hadde besøk av ei venninne i går/dag og det var kjempekoselig :) ble ikke allverden til trimtur i dag siden hun var litt småsyk, men tur er tur! Jeg er forresten usannsynlig støl i dag etter utfallsknebøy på stuegulvet etter tur i går...

 

Er ferdig med siste erme på lekedressen, driver med trådfesting og montering. Bare krage, en tur i vaskemaskina og knapper igjen :)

 

Ferdig med risarosa hårbøylen, den ble kjempesøt :) skal legge ut på bloggen når vi har nett igjen!

 

Orker ikke kommentere så mye fra mobil, hater å ikke ha nett! Nå er det strikkekveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camillok - vi søkte om å bygge ut inngangen med 4 kvm så vi slipper å gå ut for å skifte mening og komme inn en og en... Og så blir det 7-8 kvm stort garderoberom oppå der i tilknytning til hovedsoverommet i huset (bygger inn lufteveranda oppå nåværende inngang). Søkte om dette i juni da vi ennå hadde svigerfar i live og planer om å bo i rekkehus noen år til... Går ikke så fort i svingene med Bergen kommunes byggesaksbehandling :) vi skal uansett bo her minst to år til før nyhuset er ferdig, så vi kan like godt gjøre det bedre her også :)

 

Vi har forresten funnet et hus vi tror vi liker ganske godt. Må bare fikse litt slik at det blir tre like store soverom ved siden av hverandre nede. Skal se om jeg klarer å fixe link til det...

Oki, det klarte jeg ikke, men det heter hattane 405 og er fra byggmann hvis dere søker på ferdighus. Det gir oss utsikt i to retninger, akkurat som vi trenger. Tre gode soverom nede (til barn og gjester) + kjellerstue som barna kan leke i og se på tv i. Foreldresoverom oppe. Passe størrelse på huset også. Og så ser vi for oss garasje og utleie i en kjeller/sokkeletg hvis lommeboken tillater det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte forresten å si at vi planlegger å skrå taket litt, for helt flatt tak er litt vel dristig i Bergen som jo kunne skilte med hele nitten soldager i 2012...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe .. måtte le litt nå Krølle:) lille keiser som spytter grøt eller henter ut grøt med fingeren:D Det var lurt med litt søtt i grøten for å få i ham den i grunn. Ikke så lett alltid. Jeg har bilde av vesla som spiser fast føde for første gang.. mannen tok en bildeserie da, og først interessert, så griner hun på nesa, så kommer det saaakte men sikkert rennende ut igjen og så gråt:D det sies jo at barn må smake på samme maten opptil 15 ganger før de liker den. Det er jo ganske mye, men jeg lærte det da vesla var rundt året.. og har praktisert det. Og det funker det altså! Dermed går brokkoli også ned nå.. om enn ikke at den akkurat sklir ned lett som en plett;).. ofte hjelper det med konkurranse når det kommer til vesla. Konkurranse i alt. Da er hun med. Men så fant mannen og jeg ut at vi måtte begrense konkurransene litt, for det blir feil at hver morgen når det er vanskelig å kle på seg så skal det gjøres til en konkurranse om hvem som klarer først. Hun må jo lære seg til at man MÅ kle på seg uansett! Hun var med meg i butikken her om dagen og oppførte seg eksemplarisk. Ved kassen spurte hun meg pent om hun kunne få en pakke med tyggegummi siden hun hadde vært så flink å oppføre seg. Det var vanskelig fordi jeg følte også hun på en måte hadde gjort seg fortjent til det, men likvel klarte jeg å si at " Nei, det kan du ikke. Det å å oppføre seg fint i butikken er noe ALLE skal gjøre. Man skal ikke få premie for det. Premien er at mamma blir veldig, veldig glad når du er så flink til å oppføre deg". Hun stusset litt, men tok det greit. Protesterte ikke eller noe heldigvis. Da ble jeg stolt over henne:)

 

Jeg har ikke sett på huset dere tenker å bygge enda jeg Krølle. Skal gjøre det etterpå:)men påbygg blir spennende da.

 

Så koselig med besøk da Camillok !:).. og enda flinkere til å trene med besøk! :)wow, det får en si. Jeg hadde nok bare dratt frem godis og en god film selv:D

Du er såå flink til å få ting ferdig av strikketøy du Camillok! Virkelig! Nå leste jeg litt oppover og fikk med meg hva du har lyst til å spesialisere deg i også. Det høres spennende ut. Hva er onkologi, hvilket emne er det?

Nå har jeg nesten begynt å lure på om jeg skulle slenge inn en søknad til skolen for å ta ett av fagene mens jeg har permisjon. Men jeg aaaner jo ikke hvor mange timer det ene faget tilsvarer i uka, og om det blir for vanskelig å ha med baby;) Hmmm... men da hadde jeg jo vært raskere ferdig da.. ! Eller jeg kunne ta tysk eller fransk som er nettbasert og med noen samlinger i året? Tror jeg må tenke litt nøyere over dette. Kanskje ringe skolen og høre.

 

Har sååå lyst til å sy idag jeg! MÅ få ryddet bort alt som opptar spisebordet! Mannen har visst et prosjekt gående der også.. men hvis han gjør seg ferdig raskt, så er det dagslys nok igjen til meg frem til tre-fire tiden:)

 

Idag skal vesla og jeg skrelle haugevis av grønsaker. Hun elsker å være med når vi gjør "voksne" ting. Vi skal lage vintergryte med bankekjøtt. Den skal lages idag, spise halve idag og halve imorgen. Det er vår tur til å kjøre eldste og en venninne på dans imorgen, og da er det kjekt med middag som bare skal varmes opp. Jeg må kjøre jentene og ta med vesla, for mannen skal på kurs i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.webbook.no/byggmann/2011-12/huskatalog/files/mobile/tablet.html#18

 

Se om denne funker... Vi ser også for oss at underetg blir litt mer firkantet, slik at vi får større inngangsparti, tv stue, soverom og kanskje en liten bod. Ender nok med at vi tar dette som utgangspunkt med oss til en arkitekt og får det sånn som vi vil ha det. Gøy er det i allefall å føle seg litt nærmere boligdrømmen :)

 

Ønsker - høres ut som en god middag :) vi har forresten begynt å handle bare en gang i uka nå, og tvinger oss til å planlegge middager fremover. Blir spennende i slutten av mnd og se om vi sparer noe på matbudsjettet i forhold til høstmånedene. Kommer til å bli heftig med utgifter fremover nå som vi trolig skal bygge garasje, påbygg og hus samtidig... $)

 

Onkologi er forresten kreft.

 

Strålende sol i dag også. Vi fyrer som besatt i vårt uisolerte hus... Lille hviler i vogna etter en aktiv natt. Grøt fixet ingenting. Snarere tvert imot. Han hadde friskt pågangsmot og høy stemme store deler av natten. Kjente jeg møtt langt ned i kjelleren flere ganger og hente mer tålmodighet for ikke å kjefte på han. Hvorfor skjønner ikke småttiser at natt er natt? Lille har prøvd grøt hver dag siden han ble seks mnd, men i går var første gang han spiste det. I dag ville han ikke ha mer. Jaujau... Brødskiver spiser han som bare det. Kanskje vi bare dropper grøt. Han spiser jo litt middager og en god del frukt, så han lider ingen nød. Tror han er rundt 8,5 kg nå, så han legger på seg jevnt, selv om han har fått nesten bare pupp frem til nå.

 

I dag er starten på trimprogrammet mitt. Gleder meg til å komme i gang, men det blir først i kveld. Appen min har oppsummert 3,5 time aktivitet siste uka. 17 km gange eller jogging, totalt 1300 høydemeter. Får være fornøyd med det da :) blir nok vanskelig å slå denne uka... Men først skal vi på middag til min mor. Riskrem til dessert :) skal hente prinsen, som har vært der i helgen etter mormors ønske... De trives godt i hverandres selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det huset så gjennomtenkt ut i forhold til veldig mye jeg :)

 

Nå har jeg tovet dressen :) ble perfekt i Str, eneste problem er at knappehullene ble veldig små... Fikk presset knappene inn i hullene, så nå ligger den og tørker med knappene i. Foreløpig er den jo klissvåt og veier sikkert 5 kg... Men tror tykkelsen er grei, blir spennende å se når den er tørr :)

 

Her er vi tom for grøt... Leon har fått brødskiver, frukt og middag i dag. Uff, nå er han veldig grinete får skrive ferdig senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult hus krølle!:) Funkishus kan være utrolig kule altså.. og klart.. med DEN utsikten på den nye tomta deres så MÅ det bare bli fantastisk med panoramvinduer som funkishus har!

Dette blir knallbra. Det eneste jeg tenker på krølle.. er.. vil dere ikke sove i samme etasje som barna?.. og ivertfall den minste?

Ikke lett å få til alt man ønsker altså, skjønner det;) Ja, det kommer nok til å bli myyye som skjer rundt dere nå, med tilbygg, tomt, søknader og bygging av stort hus:).. men det er jo en helt spesiell og herlig opplevelse også da. Jeg synes det i grunn bare er gøy her nå som det ikke er vi som må gjøre alt. Vi har alltid gjort alt selv, og det har tatt såå lang tid, mye energi og tappet oss for mange krefter. Dessuten.. jeg hadde ikke fikset det nå som gravid dersom mannen skulle stått i veggen med hammer og spiker hele dagen!!:(

Jeg angrer overhodet ikke på avgjørelsen, selv om det ville kostet oss bare 1/3 av prisen!

 

Jeg synes du bare skal kutte grøten til lille keiser jeg da krølle. Når han spiser av hjertens lyst av annen mat så er jo det like greit?

 

Her sitter jeg.. og dytter i meg pistasj-is med sjokoladebiter og karamellsaus på toppen.. og leser om deres slanke- og trimprogrammer! Ikke mye hjelp å få her hos meg med andre ord;) Nå stapper jeg ikke i meg hele tiden altså:D men den isen fortalte meg isted at den trengte å bli spist opp, og fryseren er så full og jeg trenger liiiittebitt mer plass;)

Jaja, sånn kan det gå. Blir spennende å gå på vekta hos jordmor om et par uker:D

 

Så gøy at dressen er ferdig Camillok:) flinke deg! Den er sikkert kjempefin.

 

Vi fikk melding idag om en liten gutt som ble født igår kveld vi:) Sååå moro:) Så nå har jeg klippet opp alle delene til en sparkedress i.. tja... petrolfarget blå-farge kanskje jeg kan kalle den? Veldig fin farge altså. Gyllen og fin i grunn.

Tenkte å skrive navnet på babyen på rompa, men vi har ikke fått vite navnet hans enda.. så jeg må vente litt med det da.

Så ble det sparkedress til en annen liten baby enn min egen da.. men min skal nok få en dress eller to den også etterhvert, tro meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gosh, her hadde det skjedd mye ja! har ikke nubbesjans til å huske alt :) først og fremst: gratulerer med liv og frisk mini i magen ønsker, må ha vært fælt å gå rundt og være redd! og jeg synes absolutt du fortjener litt is med karamellsaus! viktig å kose seg litt og :) det er hvertfall mitt motto ;) så gøy med syprosjekt! DET er noe jeg ikke begir meg ut på, hvis den fargen er som jeg forestiller meg er den jo kjempefin, heldig liten gutt som får gave :)

 

klarte ikke å få opp huset på pc'n vår Krølle, men minibildet jeg fikk opp på mobilen så veldig bra ut! så spennende med husbygging, herlig å få velge alle løsninger og få det akkurat som man vil! nå er jeg nysgjerrig, hvor har dere kjøpt tomt? regner med det er i bergen... orket ikke lese gjennnom 70 sider med innlegg for å finne ut av det ;)

 

oi, ferdig med dressen Camillok, ikke verst! her ser det ut som genseren blir et evighetsprosjekt med det tempoet jeg holder, ennå ikke ferdig å rekke opp den ene pinnen... :P men har fått tatt et dykk ned i strikkekurven og gjort ferdig noen småprosjekter jeg har hatt liggende altfor lenge!

 

flytur med lillesnupp gikk overraskende bra :) er sååå fornøyd! og nå tør jeg kanskje å fly alene med henne ved en senere anledning, vi har kost oss masse i helgen med gamle venner og nytt finværet i Bergen vi og! herlig å være tilbake når byen viser seg fra sin beste side! kom hjem til 17 minusgrader, brrr... blir nok ikke den lange trilleturen jeg hadde planlagt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser og leser og leser :)

Har ikke fått vært her inne i helga. Samboer har opptatt plassen hele tiden.

 

Så bra at du har en frisk og fin spire i magen Ønsker! Var skummelt her en stund! Blir spennende å se den skikkelig den 17. da, siden du ikke fikk sett ordentlig.

 

Så bra du er ferdig med dressen Camillok :) Kan du ikke bare klippe litt større hull til knappene hvis det blir trangt?

 

Godt at flyturen gikk greit Happy :) Vi har ikke flydd enda, og jeg er spent på første flytur! Koselig å møte gamle venner!

 

Krølle, superfint hus! Drømmer meg bort og tenker at det var mitt eget! En stund til vi er der selv. Så da får jeg bare kose meg med å følge dere :)

 

Rekker bare en kjapp tur innom. Må KLIPPE vogner!!!!!! Hadde en venninne her igår, og vi ble på langt nær ferdige, selv om vi jobbet effektivt hele tiden. Hjelpes for en jobb!!! Angrer litt. Man får jo ikke vært noe kreativ da, bare klippe klippe og atter klippe!!!! Huff! Men de blir superfine da! Så hvis jeg ikke rekker å bli ferdig tenkte jeg å ha de som bordpynt isteden. Har derfor ikke skrevet navn på.

 

Etterpå er det babysvømming. Har kjøpt meg badedrakt for bikinioverdelen var alt for liten! Nesten så brystvorta syntes, og det hadde blitt slitsomt å passe på hele tiden. Ligger litt dårlig an ang søvn før svømmingen, men håper at det ordner seg.

 

Nå må jeg få i meg litt mat og underholde mini litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MMmMmMmMm... Is hørtes veldig godt ut spør du meg :) vi har så liten fryseboks at det ikke befinner seg slike liksusvarer der. Kanskje like godt nå som jeg er trimmodus. Fikk jogger mine 2,6 km i går, som var det appen krevde. Gikk fint det, så nå er jeg bare spent på fortsettelsen.

 

Sender deg litt tålmodighet Babysyk. Klippe, klippe, klippe... Synes å huske det fra takkekortene jeg lagde til lille :) men de så jo veldig søte ut da, så dekorativt blir de uansett om de blir bordkort elle pynt!

 

Happy hippo - vi har tomt på paradis med super utsikt. Gleder oss stort til å komme i gang å få svidd av noen millioner :) bor i et rekkehus over fire etasjer nå, og det er smule upraktisk med to små barn...

 

Er forresten litt bekymret her jeg sitter. Venter og venter på den månedlige happening, men ingenting skjer... Skulle vært her på lørdag, men fortsatt ingenting. :( jeg pleier å kunne stille klokka etter ankomsten, så jeg liker ikke kluss i systemet. Håper det bare er litt startvansker i den biologiske klokken, for jeg er definitivt ikke klar for ny baby ennå... Spyr ikke da, så egentlig burde jeg vel ikke være bekymret i det hele tatt, men det ligger bakhodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten Ønsker... Slemt gjort å ha nærbilder av god mat på bloggen sin når jeg sitter utstøtte og venter på at kokken skal komme hjem og lage middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi krølle:)... jeg blir så glad for du er så flink til å legge igjen kommentar inne på bloggen min!:) Men bare for å ha sagt det.. den lapskausen der ble ordentlig, ordentlig god altså! Kraftig og god smak, og nydelig med grytekjøtt!

.. men ojoj.. spennende med tanta som ikke har kommet da krølle! Kan i grunn godt forstå det dersom du ikke er klar for en baby til. Kanskje heller det er at du ikke er klar for " 9 mnd. med spying" ?!?

 

Vesla og jeg er alene her idag. Hun er SÅ flink altså. Klipper og limer her, og finner alt selv. Nesten ikke rot og tar hensyn til mammaen sin som har skikkelig vondt i hodet idag(pga stiv nakke).

Imorgen skal jeg til legen og ta alle de nødvendige blodprøvene som hører med.De fleste tar dem jo tidlig i svangerskapet, men jeg var jo litt sent ute på første kontroll, så det blir først tatt nå.. halvveis:) Skal ha time hos legen også. På torsdag blir det ordinær ultralyd, og neste uke blir det ny jordmorkontroll. Det går unna nå gitt:)

Så blir det ultralyd i uke 30 for å ta vekstestimering av baby.. siden jeg har BMI på over 27. Det blir.. skal vi se.. ca helt i starten av april.

Det blir spennende å få vite både termin og kanskje til og med se om det er en gutt eller jente inni her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud - jeg er vanvittig godtesyk. Vanvittig. Tror ikke kvelden går uten... :(

 

Jeg er alene i kveld og har nå tent en dryss med stearinlys og tatt frem strikketøyet :)

 

Det blir så spennende med kjønn ønsker :) man får på et vis litt mer innsikt i hvem det er som bor inni der da... Lykke <3

 

Krølle, krysser fingre for at neste mann ikke kommer riktig ennå... ;)

 

Babysyk: gikk det fint på babysvømminga? Ikke for trøtt? Vi hadde nest siste gang i dag. Leon synes det er veldig gøy å dykke nå, skikkelig artig å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tomt på paradis høres ikke feil ut! kunne tenkt meg å svi av noen millioner selv, men får nøye meg med å følge ditt prosjekt enn så lenge :)

 

sender klippe-lime-motivasjon babysyk! sitter å funderer på hva slags kake jeg skal lage til dåpen, tror det må bli noe med sjokolade i. og kanskje prøve meg på noe fancy pynt. har blitt skikkelig husmor etter at lillesnupp kom så nå skal det bakes!

 

så gøy med ordinær ul snart ønsker, spennende om du får vite kjønn! er jo ikke så viktig, men veldig gøy å vite, blir litt bedre kjent med den som bor der inne følte jeg hvertfall.

 

høres ut som en deilig kveld Camillok, her er vesla i seng og mannen på trening så strikketøyet kommer nok fram snart her og!

 

vi har endelig fått opp knagger på badet, bare et halv år etter at vi ble ferdig å pusse opp, det går virkelig unna her ;)

driver alle å blogger? hadde vært moro å prosjektene deres hvis noen vil dele bloggadresse :) jeg har ikke kommet så langt ennå, men er jo veldig moro å se hva andre lager så kanskje jeg får somlet meg til å begynne en dag. men som med mye annet er jeg fryktelig treeeeeg, heldigvis har jeg et annet gir på jobb og når det er ting jeg MÅ få gjort, hvis ikke hadde jeg vel fortsatt surret rundt på 90-tallet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig strikkekveld med film og sovebaby :) men tror dere ikke jeg har greid å strikke flettene speilvendt???!!!?! Oppdaget det ikke før jeg felte av... Er veldig usikker på om jeg gidder å strikke helt ny, eller om jeg skal la det være en hjemmelaget "vri"... Hva tror dere? Jeg har altså byttet om på hvilke masker som går forran og bak om dere skjønner... Har nå montert resten av jakken... Hvis jeg ikke tar opp er det altså bare å sy på ermet og strikke kant og knapphull igjen... Heller mot å la den være, jeg har jo tross alt strikket hele ermet uten å legge merke til det selv - og da har jeg sittet med det andre ermet for å få mønsteret til å stemme ;)

 

Snart Internett igjen - jippi! Skal ordnes i morgen. Tenker nok der blir litt blogging snart, må jo vise frem lekedressen (som fortsatt er våt) og denne jakka jeg driver på med nå. Og selvsagt hårbøylen, den ble supersøt - og såååå kjapp og enkel å lage :) camillaprabhu.blogspot.com er bloggen min happyhippo :)

 

Nei, nå er det natta - barseltreff i morgen, gleder meg. Blir rart å ikke kunne treffe dem hver uke. Og ikke minst at Leon begynner i barnehagen. Bare to uker igjen - hjelpes, nå fikk jeg klump i magen her...

 

Leon et forresten blitt en racer på brødskivespising, det går ned på høykant, overraskende lite klin egentlig. Han får lov til å spise grøt og middag "selv" også, går greit hvis jeg styrer skjea sammen med han. Flinke gutten min :) artig hvor nysgjerrige de er nå også, skal være med på alt! Oppvaskmaskina er veldig spennende, likeså kjøleskap, vaskemaskin, klesbretting, matlaging +++ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krølle, du må ikke skremme oss sånn! Litt for spennende det der. Men tror du ikke det bare er kroppen som ikke er kommet ordentlig igang? Er det 2 eller 3? mensen din? Det kan jo hende det tar litt tid. Vi får håpe på det. Hva slags prevensjon går du på?

 

Happy hippo, tror det er veldig vanlig med sjokoladekake og sånn fondant over. Det er masse klipp til hvordan man lager forskjellige ting. Jeg syns jo putekake er skikkelig fint, du kunne jo prøvd på det? Tror det er overkommelig for en nybegynner (hvis det er det du er)

 

Jeg skal lage muffins til dåpen. Har bare laget frosting en gang før, og det så ikke pent ut!! Tar gjerne imot oppskrift hvis noen har. Tror jeg går for vanilje, og kanskje med oreokjeks i? Eller noe blå pynt på. Resten av kakene har jeg delegert bort. Ja, og så skal jeg lage panna cotta da :)

Har forresten nesten mistet følelsen i den ene fingeren pga mye klipping.

Babysvømmingen gikk greit. Mini var overtrøtt, men ble heldigvis ikke grinete. Tror ikke han klarte å bestemme seg for om det var skummelt eller spennende. Men etterhvert ble han så trøtt at han holdt på å sovne, hehe.

 

Så fort tiden går. Leon snart i barnehage?!? Hjelp som tiden går!! Men pappan skulle være hjemme da? Under tilvenningen?

 

Camillok, glemte helt å svare deg. Jeg går på cerazette ja, de kan vel knapt kalles minipille. Veldig deilig at de ikke må tas til nøyaktig samme klokkeslett, men det hjelper lite når jeg ser at jeg har glemt å ta pilla når jeg skal ta neste pille. Får se det litt an. Er jo kjedelig om vi må være avholds nesten hele tiden pga glemt pille.

 

Vi var på barseltreff idag, men måtte dra fordi mini hadde tisset ut et klessett og bæsjet ut et annet. Hadde ikke med flere.....

 

Må fortsette med disse vognene jeg da. Ble litt ego, men hodet er ikke helt med om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle.

Ukentlig input fra meg ;) Etter en fantastisk flott helg men veldig slitsom da, hvor vi feiret ett åringene våre med skikkelig barnebursdag og 10 ettåringer kravlende og gående rundt på gulvet, så er det litt nedtur med vannkopper idag. :( Ikke kommet skikkelige blemmer enda, men poppet opp mange røde prikker idag. Usj altså, men likevel greit å ha det overstått. Er spent på om de får masse prikker eller bare noen få. Håper det siste da.

 

Ellers er det bare sorgen i heimen her da. Jeg har klart å gjøre årets, nei tiårets verste blemme :( Vi fikk jo tak i konsert billetter til Justin Biebers ekstrakonsert i Oslo i april, som eldste fikk i julegave. Gleden var vanvittig og jeg har sjelden sett henne så glad <3. Så går jeg hen og klarer å rote bort/miste billettene. :'( Hva gir dere meg? Jeg har endevendt huset, alle bagger og kofferter, mine foreldre har snudd huset sitt poå hodet. Vi har sett over videoklipp fra julaften og gått igjennom kvelden. De er og blir borte. Jeg har grått mine modige tårer av fortvilelse, men ingenting hjelper. Vi har ikke fortalt jenta vår dette enda og jeg gruer meg veldig. Det siste vi husker er nemlig at jeg sier at jeg kan ta vare på dem slik at de ikke blir borte. :( Og å bruke mange tusen på nye billetter på svartebørsen har vi rett og slett ikke mulighet til. Huff, kan nesten ikke snakke om dette eller tenke for mye på det for da renner bare tårene.. Har sendt mail til arrangørene og hørt om de kan hjelpe, de er mitt siste håp. Så får vi se når vi får svar her, før vi gjør noe eller sier noe til eldste.

2013 har ikke fått så bra start for meg, lengter meg ett år tilbake i tiden med mine små nurk og et helt år hjemme med de foran meg. Og ingen bortkomne billetter.... :(

 

Nei, nå skal jeg koble av med litt Grey's anatomy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fin blogg camillok :) den fletteputen var utolig fin, sånn har jeg lyst å lage også! gleder meg til å se lekedressen. så kjedelig med det ermet, jeg ville montert det på og satset på at ingen la merke til det. men hvis du tror du kommer til å gå å irritere deg over det er det jo best å begynne på nytt...kjedelig med et fint plagg man ikke er fornøyd med, men som sagt, jeg hadde satset på å bruke det som det er :) spennende med barnehage, dere får kose dere max de to siste ukene, masse lykke til!

 

jeg har sett noen sånne putekaker, de er kjempefine! er nybegynner på pyntesiden ja, skal ta en tur innom en utstyrsbutikk og se hva det blir til. tror jeg har bestemt meg for en litt (forhåpentligvis) saftig sjokoladebunn med sjokoladekrem og bringbærmousse lagvis, og enten sjokoladeganache over eller fondant. med ganche blir jo kaka mørkebrun, men det er veeeldig godt :) *gå i tenkeboksen* har aldri laget frosting, men synes vaniljemuffins med oreokjeks hørtes veldig godt ut! blir snart baketråd og ikke strikketråd dette her ;)

 

ånei MaMi! for en start på året:( god bedring til småjentene dine! ikke gøy med vannkopper, men greit å ha det unnagjort. skjønner veldig, veldig godt du er lei deg for billettene. har ikke noe fornuftig å si, men sender en klem! har dere forresten sett i bilen? der ender som regel ting vi ikke finner av en eller annen merkelig grunn... håper det ordner seg! heretter kan 2013 bare bli bedre for dere hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nei og nei MaMi. Ikke bra med bortkomne billetter! Skjønner godt at du er fortvilet. Håper virkelig at de kommer til syne igjen når du minst venter det! Krysser fingrene for deg... Det sies jo at alt som ikke er stjålet eller brent, kommer for en dag...

 

Vannkopper er noe dritt. Lille keiser hadde det i høst, men det er jo liten trøst, for det går an å få det på nytt når man er under ett år og får det. Juhuu... trøsten får være at det ser ut som om prinsen har hatt det uten at vi har merket det. Han har i allefall kommet seg helskinnet gjennom seks episoder hvor mange i barnehagen og på skolen har hatt vannkopper, inkludert hans beste venner.

 

Camillok - din racerstrikker! Drit i om noe er speilvendt... det er bare du som ser det. Ikke nevne det med ett ord, og det blir fineste dressen ever! Gleder meg til å se resultatene på bloggen din ;) Kanskje det ligger der allerede for alt jeg vet. Har ikke sjekket der i dag.

 

Baking kan jeg absolutt null og nix om, så jeg kan ikke bidra med noe som helst av tips. Det eneste jeg har laget av kunstverk i hele mitt liv er en sjørøversjokoladeskute, og det kan nok ikke brukes til dåp. Og så kan jeg lage smørkrem til toppen av gulrotkake. Gudd løkk med kreativiteten og kunstneriske utfoldelser. Håper jeg får se bilder ;)

 

Jeg har vært flink og fullført øvelse 2 i treningsprogrammet mitt i dag. Intervalltrening. Det var tungt for en utrent kropp, men deilig etterpå! og litt morsomt med en sånn datadame som bryter inn i musikken og heier på deg og kjefter litt hvis det går for sakte :) Har jafset i meg en appelsin og et eple med god samvittighet nå etterpå, mens jeg ser på "drømmeprosjeketer" på vox og sinnasnekker'n. Neida, vi følger ikke med på alt av byggeprogrammer ;)

 

I dag har mannen bestilt batterier til vekten, så forhåpentligvis blir det innveiing på fredag. Og da håper jeg det blir i allefall et par hundre gram ned, slik at motivasjonen opprettholdes. Fortsatt ingen tegn til tante her... Håper at det bare er lille keisers nattlige hurlumhei og måltider som har fucket opp syklusen, ellers ligger jeg syltynt an. Tør ikke svi av noen tester heller, for jeg kjenner jeg blir helt paralysert ved tanken på at jeg kan være gravid. Tror sjelden jeg har håpet så mye på et så dårlig besøk... Jeg bruker null og nix av prevensjon for tiden, men vi har brukt kondom. Burde jo være sikkert nok det, men føler meg ikke helt overbevist. Vi klarte jo å bli gravid på pille (og jeg hadde ikke glemt noen heller), så det skulle ikke forundre meg om mannens supersvømmere kan vandre gjennom gummi også... :( Wish me luck! Hehehe... må nesten le litt av meg selv her jeg sitter og skriver på "bli gravid" sidene og håper av hele mitt hjerte at jeg ikke er gravid. Alt til sin tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...