Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Hvis det er noen trøst måtte jeg også ta opp i stad... Sykt irriterende, oppdaget at jeg hadde strikket en runde for mye nederst på ermet. Måtte ta opp omtrent 1/3 erme. Grrr - der røyk planen om å ha det ermet ferdig i kveld. Er drittlei lekedressen nå, vil begynne på andre prosjekter (og jeg må gjøre ferdig jakken som også bare mangler et erme, kant og montering) men da kan jeg begynne på noe nytt :) har masse prosjekter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deilig med syvsover da :) Får håpe hun sovner greit i kveld/natt da!

Kjenner meg igjen med at ting blir liggende. Godt vi ikke er de eneste. Samboer klager ofte på meg at jeg er treig til å få ting gjort..... jada.... Så bra at svømmingen gikk greit. Er vel litt skummelt i begynnelsen ja :) Skikkelig trøtting for tiden hun da.

 

Lollo, sikkert mange av kollegaene dine som har lurt men ingen som tørr spørre. Passer jo bra nå rett etter jul. Er det jula som har tatt på eller er det en gravidmage. Og siden du er så stor så lurer de nok veldig på hvor langt du er på vei, hihi.

 

Camillok, kan det være en tann som er på vei? Eller er det bare trass mot mammaen? Håper han ble såpass utslitt at denne natten går greit. Misunner deg ikke. Og du som må stå opp og greier, da våkner man jo ekstra opp. Supert med -1,4 kg da! Jeg skal veie meg på mandag og håper jeg er like heldig.

Tenker det samme som FruLS, om ikke dressen blir veldig tykk? For meg har toving alltid gått greit. Eneste som har gått "galt" er at det har blitt for lite tova. Om den skulle toves for mye får du legge den i vann med balsam i, det skal visst hjelpe. Spent på resultatet. Alltid skummelt med plagg som skal toves.

 

Happy, da har vi babyer som er like gamle :) Også min første. Jeg og får av og til lyst på ny baby, men vi må nok vente en stund til. Bor ikke så langt unna meg du da, jeg bor i Bærum. Er det lov å spørre hvor gammel du er? Tror ikke du er den eneste som hater opprekk. Det er noe dritt. Hvor på genseren er du?

 

Nå raser det inn svar her... Og samboer maser.... huff. *konse*

 

Tror jeg må kjøpe ny vekt hvis denne slankingen skal bli mer motiverende. Den er sånn at den husker forrige veiing, og hvis man veier ganske likt så viser den bare forrige tall. Altså må jeg gå ned eller opp endel før det vises. Og jeg mistenker at den viser for mye...

Alle vingene til uroen er ferdig. Går ikke så veldig fort fremover. Er ikke så veldig morsomt prosjekt egentlig.....

Husker ikke om jeg har sagt det, men dåpen er 20.januar. Ikke veldig lenge til... Må snart ut og kjøpe noe pynt. Og på søndag skal jeg lage bordkort sammen med ei venninne, må kjøpe inn papp og stasj til det også. Forslag til fine bordkort? Eller pynt? Skikkelig dårlig på det jeg!!!

Idag ble mini lagt 22. Bare bittelitt sutring før det ble stille. Håper det fortsetter sånn!!

 

Gikk en liten tur idag, med to på barselgruppa. Men de går så utrolig treigt!! Søndagsturtempo, så jeg tviler på at det var mange kalorier som ble borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er den dressen fruLS. Den er stor og tykk ja, men jeg ser for meg at toving skal gjøre den litt mer "vindtett", at fibrene går i hverandre. Den er uansett tenkt som tykk ytterdress, kan ikke tenke meg at den blir mer klumpete enn utedresser... Men vi får se. Sykt irriterende hvis jeg er helt ferdig med en dress i Str 3-4 år og så blir den så tykk at den er ubrukelig. Men tror jeg skal ta sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle...

 

Nå har jeg lest meg gjennom to sider med innlegg og husker ingenting. Har virkelig fått teflonhjerne for tiden. Sukk altså..

 

Har ikke hatt tid til å titte innom bloggene deres i det siste. :( Jeg savner virkelig å være i permisjon, ikke at jeg vil ha flere små, men jeg vil være hjemme med de jeg har ;)

 

Velkommen til oss happy, alltid hyggelig med nye. Jeg holder til på andre siden av oslo by i forhold til Babysyk, så er nok ikke så langt unne jeg heller :)

På en måte hører jeg ikke til på bli gravid lenger, men har vært med denne gjengen nå i nesten to år tror jeg. Kan ikke det stemme sånn ca Babysyk??? Wow, det er slettes ikke verst :)

 

Knøttene mine koser seg i barnehagen, men vi merker hjemme at de er slitne. Sliter med leggingen, og har gjort det siden de var syke i julen. Pakket forresten ned alle nissene i helga. Hadde planer om å gjøre det på søndag formiddag, men gikk igang med det kl 20... Ikke særlig lurt, men sånn er det når man bare utsetter og utsetter.

Knøttene har forresten begynt å gå med gåvogn og går rundt bordet og ellers hvor de har støtte. I morgen har vi ett års kontroll med vaksine. Skal dra alene med knøttene og er spent på det. Ikke lett å trøste to som får sprøyte, men det får bare gå :)

 

Kjenner igjen det med magen Lollo, men jeg var nok hakket mere forberedt på den enn deg, siden vi fikk vite at det var to i uke 7. Husker ikke hvem som spurte, men jeg gikk til uke 38 da ble de tatt med ks. 2,5 og 3,1 kg. Det er jeg veldig stolt over etter det risikofylte svangerskapet. :) Og nå løper de snart rundt, disse herlige småtrollene :)

 

Nei nå burde jeg egentlig legge meg, er trøtt som en dupp. Har en megahaug med klær å brette, men kjente for å prioritere dere i kveld :) Er spent på når jeg får tid til å strikke, eller bake brød igjen.. Ja ja, har man fire unger så har man fire unger.

 

God natt strikkeglade venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten andpusten bare av å lese om hverdagen din MaMi. Vi har nok "kjent" kjent hverandre i rundt 2 år ja. Guri, det er lenge :) Vi kom vel inn her en stund før knøttene ble laget. Selv om det er lenge siden, husker jeg det egentlig veldig godt :)

 

Hva tror dere om disse bordkortene?

http://www.pandurohobby.no/Inspirations/DmpInspirations/4/74841-Fin-baby Blå bakgrunn og en annen forran. Og hvis det blir mer papp tenkte jeg å lage serviettringer av pappen, og bare ha noen enkle servietter. Og en sånn duk http://www.pandurohobby.no/Catalogue/50-Lag-Dekorer/5060-Dekomateriell/506010-Tekstil/2/101007-Dekorvev-los-Lysbla-30-cm har sett en som er ganske lys blå, isblå kanskje. Og blå eller bare hvite lys. Tenkte litt på å skrive navnet hans på lysene, med lyspenn fra panduro, men kanskje det blir litt mye.... Er skikkelig dårlig på pynting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi babysyk. De barnevognene var søte! Jeg må innrømme at jeg er for litt mer "rustikk" stil hvis det først skal være hjemmelaget da. Når alt er kuttet ut med stensiler og maskin mister det liksom litt av det preget.. Men det er bare meg..de var veldig søte!

 

Travle dager Mami! Misunner deg , og ikke på samme tid. Hadde besøk av ene venninnen min for noen dager siden, hun som hadde termin bare fire dager etter meg. Endte jo opp med tre ukers mellomrom da, men det var ikke poenget nå. Hun måtte ut å lufte hunden sin en tur, og jeg ble da sittende med begge to. Når jeg da satt med malin i armene, og kompisen liggende ved siden av meg i sofaen tenkte jeg at dette var jo koselig, men jeg syntes det var travelt, og da var de noenlunde fornøyde begge to..hehe.. var ganske glad jeg ikke hadde det sånn alltid. All skryt til deg som holder styr på dem!

Lollo!! Lykke til med ny tilværelse som kommer! Både i travle og rolige stunder. Som mami sier, det er nok dobbelt kos og dobbelt glede også!

 

Det endte med at jeg skulle prøve å lirke malin ut av kjolen og snike henne i seng i body og strømpebukse. Men da våknet hun. Så da ble det pysj og mat likevel. Hun sovnet rundt halv tolv..

 

Babysyk, kom på en crazy idé. Hva med å kjøpe masse små lys, og bruke dem som bordkort ved å skrive navnene på dem? Enten små kubbelys, eller sånne "alterglobelys"... Kubbelysene kan jo da pyntes med silkebånd nederst elns..?! Vi gjorde det i konfirmasjonene til meg og mine søsken. Da var det telys/flytelys, men da fikk alle tent et lys for konfirmanten (nå dåpsbarn)..

 

Lykke til med vaksiner Mami! :)

 

Idag fikk jeg kjøpt knapper til jakken. Har ikke fått sydd på armene enda, men må gjøre det før fredag. Da skal den overleveres. Tror broderen er spent!

 

Men nå er det natt..kanskje litt kos først hvis ikke mannen er for trøtt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg var visst for trøtt selv også! :)

 

Tusen takk for koselig kommentar på bloggen Krølle! Jeg prøver å gjøre detbeste ut ifra de kvm jeg har. Og så er jeg visst perfeksjonist har jeg lært..men bare på enkelte ting da. Som at alt må matchr f.eks. Fordelen er at det meste er grått (vegger i stue, gang og malins rom, sofa, stuegardiner).. Kan kombineres med det meste. :)

Viste jeg dere forresten bilde av hvordan soverommet ble etter oppussingen i høst??

Nå har jeg ihvertfall lagt ut bilder av det også på bloggen. Blar dere godt tilbake i tid (sept/okt 2010) ligger der flere bilder av leiligheten etter oppussingen da vi flyttet inn.

Endret av FruLS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLS - du må ha verdens korteste ladetid!! Skriver ett innlegg kl 0025 og det neste kl 06.12 - like fornøyd. Gjeeeeeesp... Jeg flatet ut rundt elleve i går, og hadde tidenes turbulente natt. Mannen tok infuensaavaksine på jobben i går, så han var oppe på paracetjakt rundt midnatt. En halvtime senere var lille keiser ferdig med midnattsluren sin og ikke det minste klar for videre natt. Da han endelig sovnet en time senere, gikk det bare en bitteliten time før storebror våknet med et vræl av et veldig skummelt mareritt som han ikke husket, men som gjorde at han bare måtte sove i vår seng. Et par timer med spark senere fikk jeg lokket han tilbake i sin egen seng, bare for å vekke lille keiser som så måtte få litt mat i vår seng og igjen overtaler til videre natt. Plutselig var klokken 7 og dagen i gang for skolegutter og arbeidsmenn. Er så trøtt at jeg har avlyst planlagt langtur i dag. Prøver på joggtur i kveld i stedet.

 

Spise selv... Vi feiget helt ut av den kampen og satte lille foran tv til noen måltider. Da ble han ikke så opptatt av å være delaktig i festlighetene. Ellers brukte vi mye to skjeer og to fat taktikk, slik at han trodde at det var han som stod for forsyningene. Når vi hadde overskudd og lyst på husvask, lot vi han bare spise selv. De lærer ganske fort, og vips så klarer de å spise selv uten så mye søl. Lykke til med opplæringen Camillok!

 

Lille keiser har begynt å spise brødskiver med leverpostei og får litt av vår middag hver dag. Fortsatt er det umulig å får han grøt, så det har vi mer eller mindre gitt opp. Derimot har vi fått en ny kamp hver dag. Lille keiser har nemlig fått affektkramper - akkurat som prinsen hadde. Hvis han blir sint eller slår seg litt når han er trøtt, skriker han bare på utpust helt til han blir blå og besvimer. Først blir han helt slapp, så får han litt kramper og våkner sakte til igjen. Utrolig ekkelt første gang det skjer, men man blir vant med det. Skyldes ofte jernmangel, så nå går lille på åtteukers jernkur. Og han virkelig hater det. Grøsser med hele kroppen og spytter og skriker når vi kommer med jerngugga, og jeg skjønner han egentlig godt, for det smaker rusten spiker...

 

Uuuuups, kode brun i lilles bukser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha...jeg var langt ifra ferdig ladet!!! Men når Malin er sulten, så må jeg være våken! Sov igjen til halv ti..da var hun lyyyys våken og var ikke interessert i å være aleine i mørket. Så da sto vi opp, litt lek på stellebordet, lå under babygymen når jeg spiste, og nå sover hun søtt igjen..

 

Slitsom natt du har hatt ja..misunner deg ikke den! Så ekkelt med affektkramper da. Håper det hjelper med jernkuren!

 

Idag har jeg ingen planer. Ganske deilig igrunn! Så nå skal jeg bare slappe av så lenge Malin sover, og kanskje trene litt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk: klart det er lov å spørre, jeg er 28, dere? Ja da bor vi nok ganske nærme, vi havnet på Oslo vest. Planen var egentlig enebolig på landet, men gangavstand til jobb fristet veldig så vi blir nok her noen år! Trives veldig godt i nabolaget, og vi har vel innsett at vi må ganske langt ut på landet for å få råd til det huset vi egentlig vil ha og da må minst en av oss bytte jobb... ser for meg at det er vanskelig å pendle over en time hver vei til Oslo med barnehagebarn.

Jeg har kommet til hoveddelen av mønsteret, det med kryssene om du skjønner. Så nærmer meg jo slutten :) skal bli bra å bli ferdig, men gruer meg til å strikke armene. Ikke fordi det er så vanskelig, men fordi jeg synes alltid det er kjedelig å strikke to av en ting. Den andre votten eller tøffelen blir alltid liggende lenge før jeg får nok tiltakslyst til å gjøre det. Er liksom ferdig med det mønsteret når jeg har strikket en ting jeg... Så neste gang skal jeg begynne med armene tror jeg!

 

Camillok: så kjedelig å ta opp 1/3 erme! Gir ikke akkurat motivasjon til å fortsette med et prosjekt man allerede er lei! Men så flink du er med slanking, 1,4 kg på en uke må da være veldig bra!

 

Så flinke dere er med slanking og trening! Er ikke med på slankinga, jeg var så heldig at jeg gikk ned det meste i løpet av de to første ukene etter fødsel, også satser jeg på at ammingen tar det som måtte være igjen. Vi har ikke vekt heller, men bruker buksene mine som mål ;) Men kanskje dere kan inspirere meg til litt trening. Har svæææært lite selvdisiplin og har nå meldt meg inn på treningssenter hvor de ikke har noen gruppetimer, kun styrkeapparater og tredemølle/sykler osv... men det ligger to minutter hjemmefra så ser for meg at jeg kanskje kan klare å kreke meg bort en gang eller to i uka! Spent på om jeg klarer å lage meg et lite treningsprogram så jeg faktisk får noe ut av det. Men fy så godt det var å komme seg ut av døra alene og være bare meg i en liten time! Bare det kan jo gjøre at jeg kommer meg dit i ny og ne :)

 

Uff, affektkramper høres ikke gøy ut! har du prøvd å blande ut jernmiksturen i noe som kan dempe smaken? sannasol, bringebærsyltetøy eller lignende? eller har den så heftig smak at å blande bare gjør det værre? Håper jernkuren hjelper hvertfall!

 

Her skal vi ut å fly med snuppa for første gang i morgen, spent på hvordan det går! heldigvis kort flytur :)

 

Oi, nå tester de plutselig flyalarmen! Og naboblokka har et horn på taket så det høres relativt godt... bra snuppa har godt sovehjerte for det ser heldigvis ikke ut som hun våkner av spetakkelet! Håper hun planlegger å sove en stund, etter jul har hun kun hatt korte dupper i 20-40 minutter i strekk på dagen. Koselig at hun er mye våken, men jeg rekker jo ikke å gjøre noen ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg FruLS, det ser kanskje litt "jøpt hjemmelaget" ut med vognene. Men jeg syns det ser veldig koselig ut å lage de. Må jo klippe ut alle bitene og lime på plass. Får se hva det blir til. Har ikke all verdens av penger å bruke på dåpen heller.

 

Jeg hadde aldri orket å skrive innlegg her kl 6 om morningen!!! Du er flink:) Deilig med ingen planer. Da kan man bare slappe av. Og plutselig blir man såpass rastløs av man gjerne setter igang med noe allikevel. Fordi man vil og ikke må.

Du får ta sengekosen idag isteden da vettu :) selv har jeg glemt pille igjen, så her er det stengt fram til søndag!

 

Krølle, det hørtes ekkelt ut med de krampene! Måten du skriver det på så virker det som du skulle takle det veldig bra. Syns liksom alt virker så uskummelt for deg. DU er en tøffing!!!!!! Natten hørtes ikke noe bra ut. Skikkelig slitsom natt. Gjesp :(

Har dere forresten fårr kontroll på bleiene? Var det ikke lille keiser som bæsjet ut alt som var? Er det fortsatt like ille?

 

Happy, jeg er 27, men det skjønte du kanskje utifra nicket :) Det går jo an å strikke begge armene samtidig. Med magic loop. Tror Camillok har gjort det med sokker. Selv har jeg ikke prøvd og syns det virker vanskelig!! Men det føles nok som at det går fortere. Heldiggrisen som har gått ned alle kiloene. Var det jeg håpet på også, at alt skulle forsvinne etter fødsel. Men neida. Følte ikke at jeg la på meg så mye ekstra i graviditeten heller, men har visst lagt seg litt på rumpe og lår allikevel.

Kan du ikke søke på nettet etter treningprogram, kanskje du finner noe som kan passe.

Flyalarmen ja, den glemte jeg helt ut. Hørte ikke noe til den jeg. Lillegutt sover også korte dupper. Nesten på minuttet 30 min hver gang.

 

Hadde enda en slitsom natt. Ok, ikke like ille som din da Krølle. Mini våknet kl 2, 5, 7.30 og 9.30. Prøvde å gi smokk, men det var helt uaktuelt. Veldig kjedelig at han skal begynne sånn da! Han som alltid har sovet så lange strekk. Kanskje han ikke blir ordentlig mett. Helsesøster nevnte at om de våknet oftere på natten så var det tegn til lite mat. Tipper vi begynner med grøt om en mnd. Eller kanskje jeg skulle pumpet meg litt på dagen og gitt det før han legger seg. Men han virket forsynt igår kveld da.

 

Jeg har så lyst til å lage "putekake" til dåpen. Har aldri laget det før, men syns de ser veldig fine ut. Noen som har erfaring med sånn marshmallowsfondant som brukes? Er det vanskelig å få til? Hvis jeg skal lage det må jeg ihvertfall prøvelage i helgen....

 

Jeg skulle egenlig gå tur så mini kunne sove i vogna. Har tatt på stilongs, men lenger kom jeg ikke.....

 

Herregud, jeg babler ivei. Må sjekke mini, han har plutselig sovet mye lenger enn han pleier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy hippo - vi har prøvd å blande ut jernet i frukt og saft, med det resultat at lille er veeeeldig skeptisk til frukt som kommer fra skje, og vil bare drikke vann fra kopp... Håper det bedrer seg etterhvert som han skjønner at han ikke slipper unna.

 

Camillok - flinke, flinke du! 1,4 kg på bare en eneste uke?? Bøyer meg i støvet... :) Jeg mistenker at jeg ikke kommer til å ha gått ned så mye på innveiingen min fredag som kommer. Det er nemlig dagen før forventet mens, og da pleier jeg alltid å veie et halvt til ett kilo mer enn vanlig. Blir spennende å se. Har gått tur på 7 km i dag og 450 høydemeter :) Så plutselig litt blånhimmel, og da var det bare å hive seg rundt... burde hjelpe på formen i allefall. Lille keiser koser seg max nå som han får sitte litt oppe i sportsvognen. Og i morgen blir det ny tur, for da skal jeg på barseltreff og inspisere alle barna som har begynt å krabbe...

 

Nå sutrer lille keiser over at han ikke har fått mat på fire timer... Kanskje på tide å innvilge audiens hos puppen før det klikker helt for han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krølle, kan jeg få et tips av deg? Selvsagt bare å komme med meninger for dere andre også altså ;). Jeg begynner i turnus nå i februar og er veldig usikker på hva som lønner seg i forhold til neste baby. Tror ikke det er så lurt å få under turnus siden jeg er siste i gammel ordning og det ikke er laget gode overgangsordninger... Tenkte litt på å prøve å bli gravide enten på slutten av sykehusturnus eller i distrikt, men er mitt redd for hvordan kvalmen kommer til å herje neste gang. Kanskje se an hvor travelt det er på det kontoret jeg kommer til (velger som nr 2 så her bør jeg jo kunne velge litt ;) ). Men så var det dilemmaet - jobb etter turnus. Tenker jo å reklamere for meg selv under sykehusturnus, men om jeg blir borte ett år etter distrikt har de vel glemt meg... Få jobb med åpenbart stor mage er vel heller aldri sjakktrekk, og jeg skulle gjerne vært i en sånn stilling at jeg vet hva jeg skal tilbake til etter permisjon. Men det er jo risky å vente med prøving helt til jeg har fått jobb også, det kan jo ta sin tid det også...

 

Hehe, sikkert deg at jeg blir 30 om få uker som spiller inn her, har jo lyst på tre barn før 35 :) hvis jeg må vente 2-3 år med å i det hele tatt å prøve skal det holde hardt! Kanskje det lureste er å prøve å time fødsel til rett etter distrikt og heller hospitere litt og smiske meg inn på ønsket fagfelt i neste permisjon... Men det er klart - når man får penger direkte fra NAV blir det lavere lønn og svært dårlig med feriepenger. Men de er jo verdt det disse små :)

 

Forferdelig skummelt med affektkramper Krølle, men godt dere vet hva det er og kjenner det igjen. Sikkert veldig skremmende første gangen det skjedde med prinsen.

 

Vi hadde også en tøff natt, halv tre til halv fem igjen :(

 

Oj, middag ferdig her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camillok - har du ikke rett til å få fullføre sykehusturnusen på det sykehuset du har startet? Eller blir det annerledes med omleggingen? Tror ikke det blir noe problem for deg å få jobb hvis du er litt fleksibel på hva du vil gjøre den første tiden. Vi fikk prinsen slik at jeg hadde pause mellom sykehusturnusen og distriktsturnus. Var veldig greit i forhold til ammepauser unde pappapermisjonen. Jeg hadde fast en "pasient" som het amme som første etter lunsj. Og kombinert med halvtimes lunsjpause ble det god tid til fast tidspunkt hver dag. Nå som jeg jobber i kirurgisk fag på sykehus er det helt håpløst å få til ammepauser midt på dagen. Komme seinere funker også dårlig, for da mister man jo morgenmøtet, og gå tidligere er bare å glemme, for man får alltid mer å gjøre enn man klarer på tilmålt tid (min erfaring i hvertfall.).

 

Det passer aldri å få barn uansett. Tror ikke det blir noen krise om du venter med prøvingen til du har fått jobb etter turnus heller. Man får jo gjerne jobben noen mnd før man er ferdig med distriktsturnus, og da er det bare å planlegge prøvingen slik at du blir gravid nesten med en gang du starter i nyjobben. Da får du myk start og har ganske mange rettigheter i forhold til videre jobb hvis du får vikariat, og det får jo de fleste i starten. I forhold til permisjonspenger, så er jo lønnen etter turnus vesentlig høyere enn under turnus, noe som også merkes godt hvis du skal ha 80%. Vet ikke om du ble noe klokere... Lykke til uansett...

 

Babysyk- bleielekkasjen stoppet etter at lille begynte så smått ned fastere føde, for da endret bæsjer seg fra flytende til mer seig guffe... Nå bruker vi up and go str 4 fra libero og vanlige liberobleier i samme str på natta. Ingen bæsjelekkasjer så langt :)

 

Forresten kjempesøte bordkort synes jeg. Blir helt imponert over at du tenker å bruke så mye tid på en sånn detalj. Men nå var jo vår barnedåp planlagt på under en time midt i kaoset i sommer, så det er vel heller ikke helt representativt. Jeg har mange meter med sånt blått dukgreie hvis du vil ha. (Kan sende meg en pm med adresse om ønskelig, så kan jeg svosje den i posten så den rekker frem i tide). Vet ikke hvor mange meter du trenger?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen tips å komme med i forhold til turnus og sånn, men sier som Krølle, det passer jo egentlig aldri å få barn. Du får tenke deg godt om og følge magefølelsen. Er vel litt bismak i gleden å få barn hvis du skal bekymre deg om du får en jobb senere eller ikke. Hvordan er det på sykehuset der? Er det mange ledige stillinger, eller er det vanskelig? Dette kan jo endres selvfølgelig, men du får jo kanskje et inntrykk.

 

Så bra bleielekkasjen stoppet! Her er det litt av og på. Noen dager er det full lekk, andre ganger helt tett. Nå har jeg ikke lagd de enda da :) Håper jeg rekker å bli ferdig hvis jeg først begynner. Hvis ikke har jeg denne supersnille venninnen som skal hjelpe meg i ermene tenker jeg :) De har sånn duk på tilbud til 19 kr på Til Bords, så det blir jo dyrere å sende enn å kjøpe. Tror jeg klarer meg med en sånn rull. Eller må man ha det hengende ned fra bordet?

 

Mini har forresten ledd før første gang. Utrolig søtt og høre på. Og man blir jo bare så glad av de smilene og latteren. Nå prater han med pappan sin, så kjempesøt stemme :) *Smelt*

 

Nei, må tilbake og få med meg morroa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt utrolig å høre stemmen :) Leon gang veldig mye humor og har stadig vekk latterkrampe :) har filmer flere ganger, ofte ser/hører vi på de filmsnuttene om kveldene når Leon sover ;)

 

Jepp, skal gjøre research om hvor lett det er å få jobb nå i turnus. Har veeeldig lyst på gynekologi og obstetrikk... Onkokogi og psykiatri står også på lista. I psykiatri er det ofte ledige stillinger og jeg har erfaring og gode referanser, så der bør det ordne seg uansett tenker jeg :) så planen er å gjøre meg bemerket på gyn.

 

Så flott oppussing fruLS :) bladde i gamle innlegg og ser du har strikket den dressen før.

 

Planlegger langt boblebad med duftlys nå strax :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte helt å kommentere bordkortene babysyk, de så kjempesøte ut :) tror faktisk vi dropper bordkort helt i dåpen, mannen vil helst ha det så uformelt som mulig. det blandet med at vi skal være hos mine foreldre (ikke sjans å få plass til 20+ mennesker hos oss med mat og kaker) hvor mamma helst vil ha stålkontroll på alt, fra hvem som skal sitte hvor til hvor maten skal stå gjør det litt spennede. men ser at mannen får angst hvis vi prøver å planlegge noe "fancy". men må si det er deilig å slippe å styre med pynt og greier. søstern lager noen blomsteroppsatser, vi har masse hvite duker, også får vi se om vi finner noen fine servietter. dåp ferdig!

 

ja, jeg var superheldig som gikk ned så fort. men ser at kroppen ikke har helt samme "fordeling" som før, så må nok stramme opp litt her og der ;) treningsprogram på nett var lurt, får google litt!

 

så gøy med latter! snuppa driver å finner hendene sine nå, veldig moro å se henne i babygymmen :) og hun har begynt å vise sin misnøye med å hyle høyt... moro med flere oktoberbarn, de følger sikkert hverandre i utviklingen, selv om det varierer mye :)

 

litt av en hverdag du har MaMi, mange kabaler som skal legge skjønner jeg! jeg synes ukene i permisjon går så fort, så er veldig glad vi valgte 80% lønn!

 

nei, nå må det pakkes for weekendtur, ha en fin helg hvis jeg ikke er her inne før mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha det hos mamman og pappan min. Økonomien er ikke på topp med en studentsamboer :) Og boligkjøp med resultat i alt for stort lån. Jaja :)

Lager disse bordkortene fordi jeg syns det er morsomt også, ellers kunne jeg jo bare kjøpt noen enkle. Eller droppe det. Vi blir ikke så mange at bordkort er nødvendig egentlig.

 

Mini er helt vill under babygymmen av og til. Utrolig festlig å se på.

 

Koselig med weekendtur da! Bare hold på rutinene, rart hvor fort disse små vender seg til uvaner. Dere må kose dere ihvertfall!

 

FruLS, håper du fikk gjort masse ut av "fridagen" din :)

 

Imorgen skal vi på shopping. Kjøpe pynt og litt annet stasj. Burde hatt ny kjole også, men det blir nok for stress alene med mini.

 

Nå stuper jeg i seng. Satser på bedre søvn enn forrige natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg ikke kommenterer det dere har skrevet i det siste. Jeg har nå lest meg gjennom tre sider tror jeg det var. Har lest om både bordkort, slanking, bleielekkasje, flyalarm, hektiske hverdager og ikke minst.. velkommen til denne utrolig koselige jentegruppa Happy Hippo! :)

Så kjempekoselig å få enda et medlem som er strikkeglad! :)

 

Men her ligger jeg rett ut på sofaen etter jobb.. fordi jeg får blod på papiret etter to dobesøk idag:( Jeg er kjempebekymret! Har ringt føden på sykehuset og der sa en jordmor at jeg skulle ta på meg bind, ligge helt rolig og ringe dem igjen klokka seks ikveld.

Men jeg fikser jo ikke å bare ligge og se om jeg blør mer! Jeg vil at det skal sjekkes med en gang jeg! Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har jo gjort som jordmoren sa, men har jo lyst til å få det sjekket likevel liksom.

Jeg har jo kjent liv siden uke 14, hver dag og ganske ofte. De siste par, tre dagene har det vært mindre liv, men jeg har også lest at babyen kan få et søvnmønster på denne tiden.. ja, ivertfall ganske snart, så jeg har jo ikke tenkt på at det kanskje kunne være noe annet som ikke er så bra:(

Jeg kjenner jo liv, men ikke så mye. Isted på jobben krøket jeg meg sammen for å legge press på magen og skape litt dårligere plass til baby. Da kjente jeg et liiite og svakt spark. Men ingenting mer. Det var ca klokka ett.. og jeg har ikke kjent liv før det idag:(

 

Hva synes dere? synes dere jeg burde ringe en annen fødeavdeling enn den jeg skal føde på dersom de ikke vil ta meg inn? finnes det privatklinikker som har ultralyd på kveldstid?

 

Åh,*sukk* jeg er så innmari bekymret jeg dere. Også jeg som bare har tenkt på meg selv siden jeg startet i ny jobb.. det har vært såå gøy og jeg har nesten helt glemt magen. Nå får jeg dårlig samvittighet. Har ikke hatt ork på kveldene å stryke eller snakke med magen. Høres kanskje rart ut å gjøre det:D .. men jeg synes det er koselig da.. og ofte får jeg respons også. Jaja:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da ønsker, sender en god klem til deg! Hvor langt er du på vei nå? 17? Ikke vondt? Det finnes flere grunner til blødninger som ikke er abort. Du har jo kjent liv i dag og det er bra. Husker jeg også hadde en periode rundt uke 19-21 hvor jeg kjente mye mindre liv, jeg tror han da lå sånn til at han sparket mye innover mot ryggen. Det kunne gå et par dager i mellom hver gang jeg kjente noe... Det er vel litt tidlig å skulle kjenne noe daglig ennå? Men synes nå likevel sykehuset bør ta deg inn, man blir jo så vanvittig engstelig og det skal så lite til for å sjekke at alt er bra. Skjønner du har noen lange timer forran deg nå :( men du: du må ikke ha dårlig samvittighet for å ha tenkt på deg selv - lykkelig mor gir lykkelige barn vet du :) og fordelen med å ha barnet inni seg er jo nettopp at man ikke må stryke hele tiden, du er der jo uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fin tanke Camillok.. det at det er en fordel å ha barnet inni seg.. man trenger ikke stryke på det hele tiden, mor er jo der uansett! DEN skal jeg huske på. Det skal jeg faktisk trykke opp på et stort putehjertet som knøttet skal få dersom alt er bra! Det skal minne meg på svangerskapet mitt.

 

Jeg har ikke blødd mer heldigvis! Snakket med jordmor på føden og vi kom frem til at jeg og mannen tar en tur imorgen tidlig for sjekk og ultralyd. Da blir det en skikkelig kvalitetskontroll istedet for ikveld som bare blir halvveis. Da kan jeg se an natten først;) Håper virkelig alt er bra altså dere. Jeg vet både at det er tidlig å kjenne liv hver dag( i det hele tatt kjenne lit så tidlig) og at blødninger ikke behøver å bety at noe er galt. Men blødninger føler jeg alltid man ska ta på alvor i et svangerskap. Snakket også med jordmor angående liv, og sa at jeg jo har kjent liv daglig siden uke 14 denne gangen.. men at de to, tre siste dagene har det avtatt. Jeg sa også at jeg visste at det var tdlig å kjenne liv overhodet og at jeg ikke kunne forvente å kjenne liv hver dag på dette tidspunktet i svangerskapet.. men jeg sa at jeg likevel ikke likte det helt siden det har vært så mye liv hele veien. Hun skjønte det og var enig.

 

Jeg er 18+2 på vei nå, og skulle jo faktisk på ordinær ultralyd eksakt om en uke, neste torsdag. Egentlig så regner jeg med at de tar den imorgen da. Tenker at dersom alt er bra nå, så trenger jeg vel ikke enda en sjekk om en uke liksom?!

 

Åååå.. der kjente jeg to dult !! :D Herlig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) alt er nok bra skal du se :) godt dere får sjekka skikkelig og at jeg ga deg noen gode tanker :)

 

Her strikkes det risarosa hårbøyle, et lite fadderbarn som blir to den 20. Hun fikk strømper til jul, så hårbøyle i samme farge må jo bli bra? Rosa selvsagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei Ønsker! For en kveld du har hatt! Godt at du kjente liv til slutt da. Og at du ikke blør mer! Bevegelse er det første babyen slutter med hvis den har det dårlig i magen, altså syk eller sånt.

Masse lykke til i morgen. Det blir spennende å høre hva de sier. Jeg tror alt er bra, men godt at det blir sjekket opp. Du trenger nok ikke timen neste uke. Du kan jo høre med de. Eller la vær, så får du kanskje titte inn til babyen en ekstra gang :)

 

Vi var på shopping idag, jeg og mini. Han var kjempegrei å ha med. Enten sov han eller så lå han og pratet i vognen. Deilig når det er sånn!!! Fikk kjøpt litt klær til han også. Og pynt til dåpen. Det er neimen ikke lett. Kikket og kikket og kikket uten å tørre å kjøpe noe. Til slutt kjøpte jeg duken for å ha noe å ta utgangspunkt i. Blir i forskjellige blåfarge, fra ganske mørk til lys blå. Fant ingen fine lyseblå lys!!! Typsik. Etter dåpen er det sikkert flust av fine blå lys i butikkene. Tror jeg går for hvite med sløyfebånd. Og servietter som passer til dåp, neida! Men jeg fant noen i blåtoner med sommerfugler på, det får duge. Var også på Nille og kjøpte lys til stua. Trodde jo de kostet 10kr, så jeg hamstret!! Men når jeg kom hjem ser jeg at det gjorde de jo ikke!! Må tilbake for å finne kjole til meg og knapper til en vest som mini skal ha i dåpen, så kanskje jeg bytter lysene.

 

Gruer meg skikkelig til å finne amme og kroppsvennlig kjole!!! Vil jo ikke se ut som en hval heller!!!

 

Mini våkner fortsatt mer på natten enn han gjorde tidligere, men det var ikke like mange ganger i natt.

 

Klarte å glemme minipille igår igjen jeg! Husket det i natt, så jeg fikk tatt den i dag tidlig. Dette kan bli farlig sport etterhvert altså. Særlig hvis jeg ikke vet at jeg har glemt å ta en. Ikke at vi står i hver eneste dag da, og mensen er ikke tilbake enda, men det er jo typisk.

 

Tror jeg må legge meg nå jeg. Sliter fortsatt litt med rastløse legger, det tar på altså! Jaja.

God natt jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det cerazette du tar? Jeg har jobbet med undervisning om prevensjonsmidler og er godt over gjennomsnittlig kunnskapsrik på temaet... Cerazette bør egentlig ikke kalles minipille men østrogenfri p-pille da den hat 12 timers glemmemargin som vanlige kombinasjonspiller. Om du faktisk tar minipille er selvsagt saken en helt annen, da er det viktig med samme tidspunkt hver dag. Den har samme pearl index som vanlige piller, altså et tall som sier hvor mange som blir gravide av 1000 kvinner. Minipille har atskillig høyere index og derfor bør ikke cerazette kategoriseres som minipille. Mange leger kaller imidlertid fortsatt cerazette som minipille, det kommer av at de begge inneholder km gestagener og ikke østrogen.

 

Jeg har gått på cerazette i mange år og har aldri blitt gravid selv om jeg har fullstendig glemt en pille i ny og ne. Da jeg kuttet piller helt ble jeg gravid med en gang :) håper det går så lett neste gang også :)

 

Oj, puttet på femmer ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...