Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Så flinke dere er Camillok og FruLS som lager hjemmelaget pasta. Tar det ikke veldig lang tid å lage deigen synes dere?

Men o la la så deilig det er! Det hender jeg lager en spesiell pastarett om sommeren dersom vi har venner på besøk, de blir utover senkvelden/natten og vi begynner å bli sultne igjen. (altså, skal innrømme at det ikke er så ofte nå lenger at vi lager den sumarsnatta.. men ganske ofte når mannen og jeg er alene).

Den går slik: Fersk tagliatelle (sikkert enda bedre med hjemmelaget pasta!), bacon i biter stekes, en boks creme fraiche, nesten en halv flaske creme fraiche dressing.

* stek bacon

*kok pastaen, sil.. gjerne i litt kaldt vann

*Bland boks og dressing i en kjele, la putre såvidt, bland i bacon.. så blander du pastaen i. Bland godt så all pastaen får deilig saus og bacon klistret til seg!

Voila.. en superlett pastarett som nesten er best kald, med et glass hvitvin, spinat og hvitløksbrød til.

Mmmm.. snaddermat som lages på 10 minutter:)

 

FruLS.. tusen takk for koselig omtale av bloggen min! :)

Jeg håper det ferdige resultatte av all planlegging blir like bra som jeg tenker det inni hodet mitt ja !;)

Når jeg skriver på tekstiler så bruker jeg en egen maskin som heter Silhouette. Den er mest for scrappere, men jeg lager sjabloner med den. Det er ganske mye pirk altså. Jeg bruker skalpell for å pirke ut bokstaver, legger sjablonen på produktet jeg vil ha teksten på (klister på sjablonen med hele teksten pr. linje så den sklir ikke) og svamper på malingen. Malingen jeg bruker stryker jeg på vranga når den er tørr. Da kan produktet(evt. puta) vaskes på 40 grader i maskin. Det går helt fint. Jeg har laget flere kjoler til lillemor som jeg har skrevet både navn og tekst på.. og det holder seg finfint i vask. Jeg tror faktisk til og med jeg har vasket den hvite fløyelskjolen hennes på 60 grader flere ganger fordi den blir så møkkete på rompa når hun har brukt den i sandkassa i barnehagen. Jeg er ikke så fryktelig nøye på hvilke klær hun bruker i barnehagen, bortsett fra ting som kan være farlige for henne.. slik som for lange skjørt og kjoler (hun klatrer mye og kan henge dem opp og snuble), snorer og hetter som er sydd fast er tabu (bruker konsekvent ikke hettegensere for eksempel) og om sommeren når det er sandkassetid så får hun alltid på seg en kort-tights under kjole eller skjørt.. siden det IKKE er spesielt behagelig å få sand i trusa:( stort sett også sokker i sandaler da sand mellom tærne fort kan utvikle seg til gnagsår. Men hvite klær har jentene mine alltid fått gå i. Heldigvis klarer jeg stort sett alltid å få dem like fine og rene igjen (til og med ansatte i barnehagen har stilt meg det spørsmålet flere ganger).

Ok.. en liten digresjon der:D

 

Imorgen er det jobb igjen. Etter jobb skal jeg, tror jeg, hente et speil jeg har kjøpt(butikken har bare oppbevart det for meg.. men nå må de ha det ut)til barnebadet. Bare VENT til dere ser det dere! :) :).. ja, vel.. det kommer jo an på om dere liker stilen da.. for den er jo utpreget landlig og litt fransk.

.. ja, og da skal jeg innom og se på fliser også... hexagon-flisene vi skal ha på badet oppe til mannen og meg.

 

Jeg hadde gjort som du selv sier FruLS.. i gave hadde jeg nok strikket kjappe ting. Sokker og votter er jo helt supert å få! Vesla fikk noen kjempefine lilla tynne strømper til jul, med rosa heklet kant og rosa blomster på siden. Inni hver blomst stod det på den ene knappen " snill", og den andre "pike! For en vakker gave! Det ga meg inspirasjon også. Jeg tenkte å bestille slike typer knapper og ha på noe av det jeg syr.

Har forresten fått kjempelyst til å sy om dagen. Det får bli senere i uka.. men jeg har masse ideer. Skal legge ut alt på bloggen etterhvert som det blir ferdig:)

 

Nei, nå har jeg fått munndiarè;) På tide å slutte her nå:D

Natta damer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann HappyHippo. Så spennende med genserstrikk!!

Hvis du går inn på www.garnstudio.no under herre ligger det noen gensere med glidelås du kan se på. Fant ikke akkurat sånn jeg ser for meg at du vil ha, men kanskje tenker jeg feil. Hvis du er villig til å betale for en ekstra oppskrift har de mye rart på www.ravelry.com. Der må man melde seg inn for å få tilgang, men også der er mye gratisoppskrifter (men ikke akkurat på kragegensere). Vel og merke er det meste her på engelsk.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spennende med genser! har holdt på i skjul siden mai og hadde store planer om å bli ferdig før jul, men fikk ikke tid til så mye som jeg trodde i permisjonen ;) rart hvor fort dagene flyr! Takk for tips :) ravelry var ikke dumt, skal titte innom! Ender vel opp med originaloppskriften tenker jeg men må prøve å lete litt så har jeg hvertfall gjort et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapt innom her mellom skrikingen....

 

Huff, vi har begynt med nye leggerutiner. Igår var første dag. La han 20 men han sovnet ikke før 22. Huff, stakkars, det ble mye grining. Nå er han i seng igjen og griner. Det skjærer i mammahjertet og høre han gråte så mye. Sååååå sur stakkars :) Hvordan har dere andre gjort det? trappet ned eller gått rett på tidlig legging?

Han har jo egentlig vært veldig lett å legge tidligere, så jeg føler ikke han fortjener å gråte så mye. Stakkars lille gullet mitt. All ære til dere som har stått på uke etter uke og vært supertålmodige! Jeg er på dag 2 og holder allerede på å gi opp....

Må inn og trøste litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk - da vi la tidlig la vi fordi han plutselig ble trøtt tidlig... Så frem til nå har han igrunn styrt det selv. Det har i hvertfall fungert godt for oss.

 

Men nå er det en helt annen sak, han har blitt stor nå og det merkes at det er trass og vil ikke ;) det er fortsatt sårt i mammahjertet, men ikke fult så ille ;) vi er nok litt sene med å være strenge, mange begynner med strikte rutiner tidlig. Man må nesten bare finne noe som fungerer for dere alle tre! Men eget rom begynte vi med ved ca fem mnd og det var helt gull - alle sov mye bedre :) men det gled jo totalt ut i nov-des og nå sitter vi altså med er aldri så lite problem...

 

Forresten sovnet Leon veldig greit i dag - siden jeg vant kampen i går og ikke tok han opp... Et halvt eventyr så var han i drømmeland! Synes det er koselig at han liker eventyr, prøvde første gang for tre dager siden med stor suksess :)

 

Rapporterer treningstur i dag også, og vært superflink med maten. Nå er imidlertid godtesuget intenst :( vurderer å lage en ekstra skive selv om jeg egentlig ikke trenger det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt innom jeg også. Babysyk, vi startet med legging kl. 22 da hun var ca tre mnd. Trappet ned en halvtime innimellom. Husker ikke helt hvor lang tid vi brukte på det, men nå er det legging mellom 19 og 20. Varierer litt hvor fort hun sovner da. Nå har keg nettopp satt inne på rommet med henne en halvtime og lest bok for å roe ned litt. Ble plutselig helt hysterisk etter å ha satt i sengen og sunget siden 19.30... Nå må jeg ha meg noe mat så jeg ikke blir dødskvalm! Får svare mer senere.

 

Flott du kunne svare Happy Hippo, FruLS! :) tenkte på ravelry jeg også. Der finnes så mye bra :) lykke til med halsen på genseren, Happy Hippo! D er tøff som prøver deg på noe sånt. Jeg er ganske slavisk følger av oppskrifter jeg og. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :)

Jeg ga opp og tok han opp. Han pleier å være trøtt i 19-20 tiden, men igår våknet han etter en halvtime som han pleier. Tror vi går for nedtrapping isteden.

Grunnen til at jeg ville prøve tidligere leggetid er at jeg håpet på litt mer alenetid. Samboer har begynt lesingen igjen og det blir nok ganske intenst dette halvåret. Da er det bare meg til å være med mini og han er ganske klengete på kvelden. Får nok bare ha det sånn en stund til tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ordner seg plutselig babysyk. Vet så altfor godt hvordan du har det... Alenetid er gull. Som nå når jeg sitter med strikketøyet i godstolen :) nedtrapping høres lurt ut. Forsøker du bad etterfulgt av mat? Da pleier de jo å bli helt klar for sengen :)

 

Tips fra de med eldre barn ja, hvordan har dere gjort det med spise selv problematikken? Leon vil ikke spise hvis ikke han får liksom være med (ekstra skje som han iherdig dunker i grøtbollen). Har begynt så smått med brødbiter, han feier den friskt ned på gulvet... Han prøver hele tiden å ta da meg matbollen... Det er en slags minikamp hvert måltid også :)

 

Leon reiste seg opp for første gang i dag :) har rydda ut jula, og i samme slengen arrangerte jeg lekekasse her på stua. Den var interessant nok til å være verdt forsøket og han fikk det til to ganger :) mye klagesutring også da - tenker det blir noen uker med frustrasjon her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy hippo, bra tips du fikk av fruLS angående oppskrifter. Jeg har trikset og mikset mye med oppskrifter, skulle tro det er forholdsvis enkelt å få til hals. Du får se om du finner en oppskrift som kan kombineres med den du holder på med nå.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også prøvd med tidligere legging. Har forsøkt i åttetiden, men hun nlir ganske fort urolig og vil opp igjen. Har jeg tålmodighet kan jeg sitte hos henne i tre timer før hun sovner, men hum blir som regel tatt opp ogjen. Sovner i titiden, har akkurat lagt henne, men må nok inn å gi smokken noen ganger. Og om en time skal hun ha mat igjen.. Jaja..sånn går koe dagan.

 

Idag fikk vi nye sofabordene våre. Bilde i bloggen. Er veldig fornøyd! Og så var jeg en tur på nille og kjøpte lys og pynt til fatet som matcher sofaputene vi kjøpte før jul.

 

Idag var jeg ute på første trilletur på lenge. Gikk i nesten 50min. Ganske fornøyd, selv om tempoet kunne vært høyere. Har gått samme runden tidligere på ca halvtime, men da uten vogn før graviditeten. Målet får bli å nærme meg det.

 

Imorgen er det babysvømming. Krysser fingrene for at det blir en bra opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, masse skrivefeiler der..sånn går det når man skriver fra telefonen...

Det endte med amming allerede nå..bare halvannen time aiden sist. Menmen. Da skal hun i teorien sove til imorgen tidlig. De siste dagene har jeg klart å utsette morgenmåltidet fre fire-fem til rundt seks ved å gi smokken noen ganger. Så er det opp i ni, halv ti tiden.

Så nå gjenstår bare å få rutinene på kvelden også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips jenter! Bør jo være en smal sak egentlig :) men fare for å snike meg med i samtalen her... Babysyk: vi har nettopp begynt å prøve å legge var 12-uker gamle baby litt tidligere, og innså plutselig at hun trenger å spise mer og lenger enn "vanlig" for å sovne skikkelig på kvelden. På dagen og natta er hun fornøyd med å spise på en pupp, men på kvelden må hun ha begge til ett måltid for å sovne sånn halvtidlig. Også må vi inn og ut og gi smokk/stryke over håret/synge nattasang noen ganger før hun sovner. Hvis hun bare spiser et vanlig måltid må vi inn tusen ganger før hun roer seg! Fikk henne til å sovne kl åtte i dag:) Det skal vel nevnes at jeg er velsignet med en baby med godt sovehjerte :) og merket at hun begynte å sovne godt i stua sammen med oss om kvelden før vi begynte å legge henne i senga tidlig... Kanskje han ikke er helt klar for tidlig legging ennå? Men jeg har stor forståelse for behovet for litt egentid på kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden at du blander deg i samtalen Happy hippo :) Takk for tips. Tror du har rett, han er nok ikke klar for tidlig legging enda. La han igjen kl 22, og da var det bare svak sutring og så ble det stille på rommet. Før jeg la han var han helt i hundre på fanget, sparket og "pratet" så jeg hadde aldri trodd at han skulle sovne. Får legge han kl 22 en stund til før vi gradvis går nedover.

Du må si ifra hvordan det går med genseren da ;)

 

Natten som var fikk han pupp 5 FEM ganger!!! Det har aldri skjedd før tror jeg. Kanskje vi hadde et miniøkedøgn, eller så var han kanskje sliten etter gråtingen igår. Håper på litt bedre søvn i natt, jeg er jo ganske bortskjemt sånn....

 

Camillok, så spennende at Leon har reist seg! Han begynner å bli skikkelig stor gutt :) Lykke til med matingen, det hørtes ikke lett ut. Tror jeg må notere meg tipsene du får til det blir vår tur!

 

FruLS, så koselig det var blitt! Tror jeg må ta en tur på Nille selv og kjøpe lys. Her brenner vi fortsatt røde lys for å bli kvitt dem... Gleder meg til å skifte de ut :)

Lykke til på babysvømmingen. Du får gi rapport :) Vår tur på mandag.

Flink du har vært som har gått tur. Og superheldig som er kvitt kiloene. Du må gjerne forsyne deg av mine!!!

 

Camillok har også vært flink med turgåing! Håper du stod imot den ekstra skiven! Kanskje du skulle kjøpt noe grønnsaker. Jeg spiste sukkererter her om dagen, det hjalp mot søtsuget.

 

Tror jeg må begynne med litt oppstramming her. Magen er forholdsvis flat når jeg strammer musklene, men jeg føler at det "henger og slenger" litt allikevel. Fettet legger seg på rumpe og lår hos meg, så magen har jeg nesten alltid vært fornøyd med. En trøst er at jeg så to damer/jenter i butikken istad med små babyer og de hadde også litt slapp mage:) Godt det ikke bare er meg.

 

FruLS, du spurte om gulping. Vi har ikke brukt NAN enda, men mini hadde noen dager i jula hvor han gulpet ganske mye etter hvert måltid. Det har gitt seg nå, så det kan jo ha vært en periode hos dere også.

 

Gjesp, tror jeg må sove jeg. Bare hekle en vinge til de insektsdyrene til uroen. Er ikke så god på hekling og telling av runder, så hvis jeg kommer ut av tellingen må jeg begynne helt på nytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så feil kan man ta. Var ikke sulten, men jobbet med en kraftig bæsjebleie. Så da ble det ny bleie, ny pysj (jadda) og så sovnet hun i armene mine i stuen. Nå er vi selv på vei iseng, så vekket hun for mat så jeg ikke må opp om en time.

 

Gulpingen har heldigvis blitt bedre, men fremdeles er det mer enn "vanlig" (hvis noe kan ha blitt vanlig allerede). Satser på en periode her også ja.

 

Du må vise frem uroen når du er ferdig Babysyk (eller underveis også)?!! Spent på hvordan den blir i dine farger.

 

Hmmmm..lurer på når vi skal få opp tapeten på Malin sitt rom. Eller rydde de andre tingene der inne. Eller fylle de mange plastkassene vi har kjøpt for å organisere i boden. Jaja...blir vel på sikt det som med mye annet. Bl.a. Står grillen og utelykten fremdeles på altanen med utemøblene strødd etter høststormen. Juletreet fra forrige jul lå på altanen nesten til 17.mai. Vi er ikke akkurat de kjappeste til tider.. Men når ånden først kommer over oss... :)

Endret av FruLS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke deg FruLS som har fått bort alle ekstrakilo allerede! Jeg var ute på joggetur i går for første gang på leeeeenge. Ble bare tre km da, for da kjentes det ut som om jeg skulle dø, eller i hvert fall at lungene skulle kollapse... Har funnet en app som skal piske meg fremover de neste åtte ukene. Gleder meg til å se hvordan dette går :) Gikk 6,3 km på lørdag også, sammen med hele familien. Gikk ikke så fort, men jeg var på mange avstikkere inn i skogen og opp små knauser med prinsen, så jeg svidde av noe energi likevel. Tenkte ikke å veie meg på nytt før på fredag, så da får jeg se om det begynner å røre seg litt i fettet :)

 

Happy hippo - har du prøvd å se inne på garnstudio sine sider? Jeg søkte på glidelås på oppskriftssiden, og da poppet det opp to-tre ulike mannegensere med ulike glidelåshalser. Kan være verdt en liten titt kanskje? Det er ikke vanskelig å sy i glidelås. Jeg har gjort det på en genser jeg laget til min mann, men jeg klarte ikje lokalisere oppskriften i kaoset som råder på loftet akkurat nå som julepynten har kommet opp, mens "vanligpynten" fortsatt ikke har kommet ned. Ellers er det bare å hive seg inn i skravlingen! Vi biter ikke så veldig hardt ;) Og vi som er på denne tråden bytter på å ha status "bli gravid", "være gravid", "babytid" og "litt større barn", så du burde passe fint inn :)

 

Gudd løkk med babysvømming dere som skal det! Vi har bare badet lille keiser på egenhånd. Nærmeste babysvømming for oss er på søndager, og det gidder jeg ikke, for vi er ofte på fjellet i helgene. Tror ikke det er så mange som studerer om man bruker badedrakt eller bikini. Tipper de fleste er mest opptatt av sitt lille svømmegull ;)

 

Der ble det jammen liv i B-menneskeleiren også. Da skal vi se å få startet dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krølle...hvor bor dere nå da? Er jo mye babysvømming i bergensområdet som ikke er på søndager.. Når huset blir ferdig på paradis vil vel det nærmeste være Landås eller Slåtthaug. Vi skal på babysvømming på Vestkanten. Så pappaene er storfornøyd, for da får de ta Superbowl hver tirsdag...HAHA.

 

Jeg har ikke akkurat jobbet så hardt med å ta av de kiloene da. De bare forsvant de... *sorry*

Men formen må jeg jobbe med ja!!! Flinke deg som har vært på løpetur da!! Hvilken app har du lastet ned? Kanskje jeg må finne noe sånt jeg også..

 

Idag er Malin skikkelig syvsover. Fikk mat i syvtiden, så våknet hun i nitiden, pludret ivei til ca ti..fikk mat og sovnet igjen. Så hun ligger fremdeles i pysjen i sengen sin... og om bare noen timer må vi gå for å rekke babysvømmingen.. Men først skal jeg rydde ned julen. Alle nisser er samlet på spisebordet, og juletreet står fremdeles (nesten uten nåler under!! Hurra for ferske juletrær!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir glidelås må jeg alliere meg med svigermor for å klippe og sy, har knapt tatt i en symaskin selv så hun må uansett til pers for monteringen ;) er allerede godt i gang med mønsteret så får ikke lagt inn oppklipsmasker (?) men kan jo hende vi kan klare å bare ta det på slump midt inni mønsteret et sted! Kjenner jeg blir litt nervøs bare av tanken!

 

Da slenger jeg meg på skravlingen jeg :) vi var på babysvømming for første gang i går, du må glede deg FruLS! Snuppa hylte på begynnelsen men det kom seg fort og så ut som hun koste seg etterpå! Eller, på bildene den stolte pappaen tok ser det nesten ut som hun kjeder seg ;) veldig avslappet hvertfall! Vi skal straks avgårde på barselgruppemøte så titter nok inn til dere senere i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLS! Babysvømming på Landås er nærmest for oss nå, men det krasjer med prinsens aktiviteter (og dessuten fullt akkurat nå) og da er slåtthaug neste og der er det på søndager. Har sett at det er mye babysvømming på vannkanten, men det er litt langt å dra synes jeg. Hvis bilturer blr lengre enn 10-15 min så sovner lille keiser, og da blir han ikke spesielt fornøyd med å bli dusjet og badet etterpå... Får heller satse på svømmekurs når han blr tre, slik som storebror :)

 

Fikk helt sjokk i dag, da det plutselig var SOL inn stuevinduene våre! Fint med sol altså, men shitt så mye støv som kom til syne... Så nå har jeg tørket støv og støvsugd alt jeg har maktet med sutrus ålende etter... Han klarer fortsatt ikke krabbe skikkelig. Beina flytter han i krabbestilling, og den ene armen, men så styrter han og velger å flytte armene i lav mageliggende før han er oppe med rumpa igjen for å flytte beina. Ser ut som menneskelig form av kålorm :) Men det kommer seg vel etter hvert, bare mor som er litt utålmodig på lille keisers vegne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appen jeg har lastet ned heter Runkeeper. Den gir sånt morsomt kart over hvor jeg har vært, hvor langt jeg har løpt og hvor mange høydemeter og slik morsom informasjon. Den har ulike treningsprogrammer man kan følge, og jeg fant et nybegynnerprogram som passer meg fint. Man kan også legge inn mål, som for eksempel x kg vektnedgang innen xx dato. Og det beste av alt var at den var gratis :) så at det var en mer avansert greie med registrering av puls og sånn, men det trenger ikke jeg.

 

Nå har jeg en times babypause mens jeg følger prinsen på taekwondotrening. Han er så superstolt av sin lille gule stripe at han gir blaffen i at hans hvite belte fortsatt betyr "harmløs" eller noe lignende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaMi, takk for alle gode tips! Jeg suger de til meg :) ammeputen skal du ikke se bort fra at jeg vil kjøpe. Har en enkel, men den får jeg bare la ligge hos min søster tenker jeg. ;) evt høre om svigerinnen min som har termin i mars vil låne den. Jegkommer nok sikkert til å spørre deg om råd igjen senere ;)

 

Hvordan gikk det på svømming i dag, FruLS? Gleder meg til å høre oppdatering :) husker første gang vi var på svømming med lille. Da var hun nettopp fylt 7 uker. Var supersliten etterpå og skrek seg gjennom siste sang, dusjen og påkledning før hun fikk litt melk og sovnet på et håndkle på gulvet. Haha, jeg brukte sikkert nærmere en time på å komme meg ut av garderoben de første gangene. Vi begynner forresten igjen med svømming på mandag som kommer. Lille har endelig i løpet av høsten funnet ut at hun må sparke med beina for å komme seg fremover. Tidligere har hun bare lagt som en frosk på magen og smakt på vannet.... ;)

 

Haha, FruLS, dere høres ut som oss. Her står også grillen fortsatt ute. Hgemøblene er ikke dekket til og julegavene ligger på spisebordet ;) juletreet er tatt it da, men nå står det uten en eneste nål rett utenfor døren. V kastet det ut vinduet fra stuen og ned i hagen og vips var det ingen nåler igjen... Merkelig ;) forresten så var stuen deres blitt kjempeflott med det nye bordet!

 

Krølle, jeg har også bruke runkeeper en del. Synes den er helt super. Eneste dumme er at GPS-nettet er så dårlig her jeg bor at jeg aldri får med hele ruten min :( for en flink prins du har. Tar Kwon do er ikke noe å tulle med. Sikkert godt å komme seg ut av huset uten keiseren en gang i blant. Og kjekt for prinsen å ha mamma helt for seg selv.

 

Babysyk, du er ikke den eneste som brenner røde lys enda. Lurer på om jeg bare skal bytte de ut og heller ta vare på de til neste jul... De er nesten ikke brukt. Må ha en bitteliten runde og kjøpe noen nye puter til sofaen og da må jeg ha noen matchende lys også. Er ikke det lov? ;) amming fem ganger på natten hørtes villt ut! Sikkert økedøgn dere har hatt. Så bra at minien la seg fint i går da. :) er bare til å prøve seg frem, så finner dere den tiden som passer dere. Godt med litt voksentid på kvelden før man skal legge seg selv. Husker jeg tvang mannen til å sitte oppe i en halv time med meg om kvelden etter at lille var lagt før han skulle legge seg. Han vr jo stuptrøtt stakkars, men jeg måtte ha min voksenhalvtime :)

 

Ligger henslengt på sofaen og kjenner på de to små som er i full aktivitet i magen. Magen er like stor nå (14+0) som den var i uke 20/21 med lille.. Haha... Den tyter skikkelig ut altså! Må vel snart fortelle det til folk på jobben. Merker jeg får noen rare blikk i gangene ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, du kommer til å bli skikkelig stor :) helt merkelig at det i det hele tatt er plass til en, langt mindre to ;)

 

Her var Leon et skikkelig småtroll i natt - våknet halv tre og var sulten. So far so good. Mate, legge ned... Litt småklaging, jeg går og legger meg, sovner akkurat før storklaging setter igang... Hylekor til halv fem :( tror nesten jeg konsekvent må legge han tilbake i egen seng - men det er jo så utrolig kos og våkne med superblid lillegull inntil... Heldigvis var mannen hjemme så jeg fikk sove litt i dag morges.

 

Rapporterer om 1,4 kg ned første uka :)

 

Happy hippo, her passer du helt sikkert fint inn - kom inn hit på samme måte selv i januar/februar i fjor etter et strikkespm :) og det var så koselig at jeg er her ennå :)

 

Ønsker: så nydelig utsikt! Jeg har også begynt å fabulere om hage :) skal melde meg på komposteringskurs i regi av kommunen. God jord til Hagen, mindre søppel og 35% rabatt på renovasjonsavgiften - vinnvinn :) håper rosene mine greier våren...

 

Noen tips angående spise selv?

 

Holder på med siste arm på lekedressen. Nå står toving for tur. Tør jeg ta den direkte i maskina på 40 grader tro? Noen med erfaring med Andes? Jeg strikket forholdsvis fast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrrr...jeg har tydeligvis strikket feil et sted så jeg må ta opp en hel pinne...blir grinete bare jeg begynner så dette kommer til å ta tid! Må pusle med litt annet innimell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så greit å skrive fra mobilen...får ta frem pc'n igjen tror jeg! Uansett, må strikke på noe annet innimellom så jeg ikke blir gal og rekker opp hele genseren. Hater virkelig å ta opp!

 

Wow, to tvillingpar her skjønner jeg, ikke verst! Veldig spennende med baby på vei, blir nesten litt babysyk igjen jeg:) og jeg fødte for tre måneder siden... bør vel vente en stund til med neste! Greit vi vil ha to tett, men ikke SÅ tett ;)

 

Var ute å gikk kveldstur med ei gravid venninne nå, veldig kos helt til mannen ringte og sa at lillesnuppa hadde skreket siden jeg gikk ut av døra. Da var det bare å snu... De var helt utslitt begge to stakkars da jeg kom tilbake etter en drøy halvtime! Priser meg lykkelig for at vi ikke har kolikkunge!

 

Babysvømming på vestkanten må jo være knall! Vi bodde i Bergen noen år før vi tok til fornuft (?) og flyttet hjem til Oslo! Savner byen i nimell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camillok skal du tove "eskimo-dressen" (som du har strikket i andes)?? Eller husker jeg feil dress? Vil den ikke bli veldig tjukk og stiv da? Den er jo rimelig heavy fra før av..?!

 

Det gikk veldig fint på babysvømmingen! Malin var helt paralysert da..fra omtrent vi kom inn i svømmeanlegget. Litt småsmil innimellom, men stort sett uten en mine..hehe.. Ble litt lei fem min før det var ferdig, men da hadde vi bare "leketid", så vi bare gikk opp. Nå har hun sovnet siden vi gikk, bare avbrutt av litt mating innimellom. Håper hun våkner snart så jeg kan få på henne pysj, mate en siste gang, og få henne i seng.

 

Idag har vi pakket ned juletreet også. Så nå er julen ute av huset. Juletreet er satt på altanen igjen. (lurer påhvor lenge det blir stående denne gangen).

 

Kjempeflott med 1,4kg da Camillok! Stå på!!

Runkeeper må jeg kanskje sjekke ut. Løper ikke så mye enda da, men den kan vel brukes på trilleturer også. ;)

 

Lollo, nye puter krever nye lys (og motsatt..). Her kjøpte jeg putene før jul, og lys igår (eller var det forigårs). Kjøpte putene på IKEA, både med røde stripete trekk til julen, og lys turkis/sjøgrønn (som på bildet) til resten av året (eller til jeg vil ha ny farge igjen..) :)

 

Nei, nå får jeg få med meg de siste minuttene av Greys Anatomy, før jeg må vekke malin for å få henne i seng tror jeg.. Voksentid er viktig! Uansett om det er 30min eller 3t.. Det må nytes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader, dette ee jo helt håpløst! Finner frem pc'n i morgen! Savner Bergen innimellom, og måtte le da jeg leste om alt støvet som dukket opp med sola krølle! Hadde det sånn hver gang sola tittet frem på vinterstid vi og :) er sikkert minst like mye støv her vi bor nå, men har sola fra en annen kant tror jeg! Kos deg med støvtørking, eller gjør som meg og lat som at det ikke er der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...