Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Godt nyttår til dere! Hadde gjester i julen og så har vi vært en liten uke på fjellet, derfor litt stille fra min side i det siste. Men nå er jeg tilbake i sivilisasjonen :) Tør ikke vise meg på disse sidene med familien i hus. De går stadig rundt og fleiper med at jeg er heldig som har brutt familieforbannelsen med kvalme, nå som jeg har to gutter, og at det ville vært galskap å gå for nummer tre. Kjenner jeg blir provosert av det, og får nesten lyst på en til bare på trass... ;) men jeg skal holde meg i skinnet litt til. Foreløpig synes jeg 2015 er passe langt unna til at det høres fristende ut. Vi leker litt med tanken på å "bestille" oss en jente for å se om jeg blir mindre kvalm av det. Er villig til å prøve ganske mye for å slippe nye mnd på sykehus...

 

Jeg heier på deg Camillok! Jeg har nådd tilbake til min vekt før jeg ble gravid, men er ikke spesielt fornøyd med resultatet. Omfordelt og sikkert uten en eneste muskel, så føler jeg tjukkere enn før. Så nå har jeg tenkt å prøve på en innsats for ny omfordeling av kroppen, og hvis det blir litt mindre kropp også, får jeg ta det som en bonus. Blir gjerne med på rappoertering av resultater en gang i uken eller annenhver uke for å holde oppe motivasjonen. Det er utrolig hva litt konkurranseinstinkt kan gjøre med motivasjonen :)

 

Er det ikke i dag de små knøttene til MaMi har bursdag? Eller var det en annen dag? I allefall - gratulerer med dagen til de små pronsessene

 

Lille keiser fikk prøve pulken for første gang lillenyttårsaften. Han storkoste seg og sov seg gjennom hele turen på to timer. God og varm var han også der han lå ullkledd i fleecepose, pulkpose med saueskinn både over og under seg...blir nok flere turer på han ila vinteren :) både mannen og prinsen fikk nye ski til jul, og jeg som gikk glipp av forrige sesong kan nesten ikke vente med å komme meg ut.

 

Der våknet lille gitt... Mamma til unsetning :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt nyttår jenter :)

 

Krølle, for en hukommelse, du har helt rett. Igår ble knøttene mine 1 år. De små nurkene jeg holdt i for ett år siden er nå blitt store jenter som har begynt i barnehagen. Jeg er så utrolig glad for at de går i "min" barnehage og jeg kan gå og kose på dem når jeg vil hele dagen. Starten har gått strålende for dem og de virker trygge og fornøyde i barnehagen.

 

Ellers var vi nordpå i jula, var ganske kaldt og knøttene og mannen ble jo selvsagt syke, men himmel så godt det var å være hjemme :)

 

HVerdagen med fire unger er jaggu travel, og de tre dagnee denne uken har vært en prøvelse. Vi er seks som skal ut døra om morran og det er ikke alltid så enkelt. Kom for seint første dag på jobb, dvs vi var utenfor i god tid, men innen vi kom oss inn så hadde vi brukt 20 min. Og det så ut som vi skulle flytte dit ;)

 

Vet ikke hvor mye jeg får vært innom her fremover, må nok la hverdagne komme litt mere i orden. Er helt slått ut på kvelden når alle ungene endelig er sovna. Blir lite voksentid, når man slokner så fort man kan :)

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå startet min lille innsatsplan for et lettere liv. Bare brus og godis i helgene. Joggings en dag i uken. Minst en lang tur i uka, og en kort tur de andre dagene. Styrketrening en gang i uka. Burde være overkommelig, men får se hva som skjer. Startfakta er 63,6 kg. Null kondis og mye disseflesk på magen. (Har ikke målt ennå). Wish me luck!

 

Lille keiser har begynt å bable hull i hode på alt og alle. Det går for det meste i blablabla, neineinei og mamamama. På tonefallet høres det ut som vi har fått et britisk oxfordtalende barn eller noe sånt. Så vidt jeg klarer å holde meg alvorlig når han setter i gang.

 

Forresten Ønsker... Kan jeg også få se bloggen din? Jeg er såååå nysgjerrig :) nå er det ikke lenge igjen til 17. Januar. Det er kjempemorsomt å følge deg, siden du ligger akkurat likt som meg i løypa, bare et år etter... Håper du kommer deg inn i en god periode nå, før strandet hval følelsen tar overhånd... ;)

 

Nå skal jeg bygge litt teknikklego med prinsen. Får se hva fantasien bringer i dag. Blir vel en bil eller et annet fremkomstmiddel kjenner jeg byggmesteren rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du har det travelt MaMi! Jeg synes det er travelt nok med to som skal ut, og to som skal stå opp. Da mannen var på handletur nyttårsaften, brukte jeg nesten en time på å organisere megselv og de to små ut på skitur. Følte meg skikkelig dreven da, ja... not... Og du har hele bølingen som skal ut hver dag... phu, blir svett bare ved tanken!

 

Ta den tiden du trenger. Vi er nok her allemann når du titter innom iblant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så mye fint du har på bloggen din Ønsker! Jeg blir helt satt ut... Og så mange detaljer du har planlagt... Får helt noia ved tanken på at vi skal planlegge et helt hus! Jeg må visst starte en blogg for å dokumentere byggingen av huset vårt, men enn så lenge er det bare tomt der...

 

I kveld har jeg slåss med lille keiser. Han nekter å tro på at barnenatten begynner senest kl åtte, selv om han gjesper og sutrer av trøtthet. Og hvis han skal sove, så skal det være to mm fra meg, hengende på puppen og i vår seng. Fikk han til å sove etter to lange timer... Håper det bedrer seg etter hvert :)

 

Nå skal jeg titte litt på tv og spille litt spill. God helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha, kanskje jeg skal bruke denne tråden som min blogg. Nå har jeg laget en haug med enetaler etterhverandre, bare avbrutt av MaMi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nytt år alle sammen!!

 

Ajaj. Da har jeg kommet meg gjennom alle innleggene. Ok, må være ærlig nå, mye er allerede glemt! Har ikke sjans til å kommentere alt dere har skrevet!!!! Og tror ikke jeg prøver engang.

 

Kjempefin blogg du har Ønsker! Blir spennende å se utviklingen! Huset ser ut til å bli kjempefint! Og STORT!!!

 

Lollo, skulle likt å vært flue på veggen når dere avslørte hemmligheten! Men det er jo litt av en historie, med delt fostersekk og greier, så jeg skjønner at de får hakeslep! Bare "vanlige" tvillinger hadde vært nok til å gi hakeslep sikkert!

 

Gratulerer med dagen til knøttene MaMi! Husker innspurten fra i fjor, tiden har flydd avgårde! Fult forståelig at du ikke rekker innom her så mye. Sliter selv jeg som bare har en baby (+ en mann).

 

Mini begynte å bli forkjølet like før julaften. Mellom jul og nyttår var han ganske slapp et par dager. Men heldigvis ingen feber. Ganske ekkelt å høre at han hoster så han brekker seg. Huff. Men nå er det bare litt hosting igjen og han er heldigvis i farta sånn ellers. Igår var vi på 3 mnd kontroll. Tiden flyr altså! Han fikk vaksiner. Huff, det var visst vondt :( Ble heldigvis ikke dårlig, bare slapp - sov nesten hele kvelden. Og ville bare sitte på fanget. Leggerutinene har sklidd litt ut etter Stavanger og hytteturen. Håper det bedrer seg. Men nå skal vi begynne å legge han i 19-20 tiden. Jeg føler det er riktig, men samboer er ikke helt enig. Når begynte dere å legge de tidligere? Nå legger han seg jo i 22-23 tiden.

 

Å, der kom det innlegg fra Krølle. Akkurat som å høre med selv Krølle. Vi har jo vært veldig bortskjemt med at mini stort sett legger seg med et smil. Men i kveld..... Prøvde å bestikke han med pupp, som egentlig ikke er lov men som må til av og til. Men det funket ikke idag! Føltes som puppene var tomme og han var illsint når jeg la han i sengen.

 

Hehe, må le av deg krølle. Du er ikke alene da, jeg er bare treig til å skrive. Poster nå så du får noe å lese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du forsvant før du så innlegget mitt. Jaja.

 

Nå glemte jeg alt jeg skulle skrive også....

 

Kjempefin pute Camillok!! En sånn skal jeg strikke når alt annet er strikket.

 

På hytta fikk jeg strikket lue og skjerf til mini. Og fortsatt på en sparkebukse. Det er "Bukse med seler" fra myk start. Begynte på den for lenge lenge siden. Litt før jul i forfjor blir det vel..... Var nesten så jeg rekket den opp, bare for å bli "ferdig". Den er strikket i rillestrikk og det ser ut som en fra barneskolen har strikket den, selv om jeg føler at jeg har strikket like løst/stramt hele tiden. Har kommet øverst på selene, så det er jo veldig dumt å rekke opp. Men har en følelse av at den blir for varm for mini. Og jeg vil ikke gi bort en bukse jeg egentlig ville rekke opp fordi den ikke var noe fin.

 

Jeg er med på slankingen Krølle! Men vekta holder jeg for meg selv, for det høres så innmari mye ut!! Har ikke veid meg etter jul, så er spent. Får gjøre det i morgen. Han ikke lagt opp noen plan enda, men jeg skal ihvertfall gå lange turer.

Kan ikke si jeg gleder meg til å sprade rundt halvnaken på babysvømming! huff. Ikke har jeg badedrakt heller. Dere som har vært på det, er det mange som bruker bikini? (ikke at jeg vet om den passer heller da)......

 

Vi skal forresten snart ha dåp. Har ikke kjøpt inn noe pynt, og ikke laget noen bilder i hodet om hvordan det skal være. Syns det er kjempevanskelig!!! Men tenkte å ta en shoppingrunde til uka. Håper jeg finner noe som kan brukes!

 

Nei, nå er jeg trøtt. Og da går skravla. Får avslutte nå før dere blir gale! Og finne senga.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skrive ett innlegg til så du ikke er den eneste som holder monolog her Krølle.

 

Jeg glemte forresten å ta minipillen en dag for en stund siden. Fortalte samboer at jeg var usikker på om det var gått en uke før vi hadde sex. "ÅNEI" sa han, "du kan ikke bli gravid nå". Hehe, lenge siden den følelsen har vært der. Litt tidlig med ny baby igrunn!

 

Å, hjelp, nå holdt jeg nesten på å besvime. Hodet fort ned mellom beina. så jeg tror det gikk bra. Eller, det gikk jo bra, for jeg sitter oppreist enda. Puh. Finner senga nå jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi Babysyk! Trenger flere med felles skjebne... Tenker jeg videre bare poster hvor mye pluss eller minuskilo jeg har ordnet siden sist, og evt siden start. Hele "verden" trenger ikke følge med på eksaktvekten min :)

 

Stakkars lillegutt som har vært syk og så fått vaksine. Det er ikke morsomt. Vi er (kryss i taket) friske alle mann for tiden, men de fleste vi kjenner ligger strødd med feber, så det et vel bare spm om tid før vi også rammes. Usj, jeg haaaater influensa! Mannen har infeksjonsstatistikk på jobben og i fluensapåvisningen siste ukene har eksplodert! Vurderer å gå i hi noen uker, men da ryker jo trimplanene...

 

Så flink du er til å strikke til lille Babysyk! Jeg har liksom mistet litt piffen oppi julefeiringen. Bedrer seg nok utover våren. Har bestilt julekalender til lille keiser da, som forhåpentligvis blir ferdig før jul igjen...

 

Ojojoj, glemte minipiller er spennende Babysyk! Kanskje du også går for tvillinger ;) vi så på noe gravideprogram på tv i kveld, hvor de poengterte at sjansen for å bli gravid faller dramatisk etter fylte 35 år, så nå begynner mannen å snakke om at vi kanskje må starte prøvingen litt tidligere enn planlagt :) men det blir uansett ikke noe i år tror jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først.. gratulerer med dagen til knøttene MaMi:) jeg og forstår godt at det kan være liten tid til å henge her inne nå for deg, selv om det er veldig koselig å høre fra deg da:)

 

krølle og Babysyk.. tusen takk for koselige kommentarer om bloggen:) vel.. ja.. jeg er jo i overkant opptatt av interiør og detaljer da så;) Men morsomt at andre liker det. Jeg har fått over noen år nå i oppdrag av å hjelpe flere hjemme. To med nytt kjøkken.. pg tegne og å finne farger og detaljer, og flere med enkelte spesielle utfordringer i hjemmet sitt som de gjerne vil ha en løsning på. Det er jo kjempegøy for meg ! :)

 

krølle.. jeg kan skrive under på at det er vanskeligere å unnfange etter 35 år. Vesla ble født da jeg var 34, og hun "satt" på første eller andre forsøk. Nå er jeg 39 år og vi har jo holdt på nesten 1 år!! Så kanskje dere burde ivertfall starte å tenke på det, dersom dere vil ha flere. Selv om det kan jo selvfølgelig være enklere for dere å unnfange neste gang uansett. Tallene er jo bare statistikker, men jeg har ivertfall blitt gravid med èn gang føler jeg tidligere mens denne gangen var det unektelig vanskeligere;)

 

Så fint at du har spiriten til å strikke Babysyk! Jeg har ikke helt den om dagen jeg;) Kanskje fordi det er litt mye akkurat nå.. med ny jobb, meg sliten, MÅ bestemme oss for fliser, gulv, tak, vegger og ALT til byggemøtet hos utbyggeren nå snart, og jeg kjenner jeg er liiitt stressa for å få alt på plass helt perfekt som vi vil ha det. Jeg vil nødig ha en nødløsning på noe fordi vi ikke finner det vi ville eeeegentlig ha. Da blir det liksom aldri helt bra syne jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten... nå har jeg publisert et innlegg om putene jeg syr, om dere vil se noe av det jeg lager. Skjult glidelås bak:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør vel ikke noe med eksakt vekt eller? ;) jeg har gått ned 1 kg :) selvsagt er det vann for det meste, men vannet var godt fordelt og nå er jeg 1 cm mindre stort sett over det hele :)

 

Fikk tilslutt avtalt med mannen at vi lånte litt penger til klesshopping til meg og gullet. 2000 til meg 1000 til gullet. Fått meg masse fint :) jeans i 30 passet som støpt, det overrasket fordi jeg trodde jeg var større. Kanskje dumt å kjøpe bukser nå som jeg skal ned til trivselsvekt, men jeg tenker at de kommer til å passe etter neste graviditet også ;) har tenkt litt på det der... Neste gang må jeg holde meg til 12-15 kg opp, i og med jeg må fylle på med så mye kcal for å ha nok melk. Orker ikke gå 9 mnd igjen før jeg kan gjøre noe med saken. Så neste graviditet så skal jeg virkelig tenke over hva jeg putter i munn!

 

Jeg har gått minst en time om dagen unntatt i går hvor vi var på shopping. Eller jeg, mannen var hjemme med Leon. Deilig! På torsdag ble foruten spolert av vaskemaskinreperatør som kom så sent at det var blitt mørkt... Men fikk gjort litt enkle styrkeøvelser og nå er jeg faktisk støl ;)

 

Vi har forresten ikke Internett i 14 dager nå fremover :( kjenner det er tiltak å skrive fra mobilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veiet meg i morges, så nå er jeg igang. 10 kilo ned i første omgang. Så får vi se hvor motivert jeg er til noen få til. Trenger ikke være sylslank heller.

Krølle, tror det gikk en uke før vi hadde sex etter glemt pille. Satser på det ihvertfall.... Er vel lett for mannen din og mase om nr 3, det er jo ikke han som skal være ute for telling i 9 mnd. Han får jo være med på morroa bare. Men han blir jo "alenepappa" for to stykker mens du er nede for telling da. Tror ikke du trenger tenke på at du sliter med å få nr 3 til å sitte, du blir jo suuuperlett gravid!! Er det minipille eller spiral du går på nå?

 

Kjempefine puter du har sydd Ønsker! Misunner deg der! Mye lettere å finne den perfekte pute når man kan sy den selv. Jeg var ikke veldig i strikkehumør når vi drev og flyttet, så jeg skjønner godt at du ikke har energi til det nå som dere har så mange valg å ta. Men det kommer nok litt strikkelyst når du har fått vite kjønn :)

 

Camillok, så bra at du har fått kjøpt deg litt klær! Det hjelper jo på selvtilliten og ha noen klær man trives i. Føle seg litt fin når man går ut døra og ikke bare som en dass. Det slår jo sikkert tilbake på mannen i form av økt humør og sexlyst kanskje :)

Kjenner meg veldig igjen. Har ikke fornyet garderoben på lenge! Har endel klær, men enten passer de ikke eller så er de ikke så ammevennlige. Ja, og da snakker vi ikke for store klær for å si det sånn!!!

Så flink du har vært til å gå tur :)

Har forresten lagt igjen kommentar :)

Håper du kommer innom av og til selv om det er litt tiltak da. Hvis ikke blir det spennende med oppdatering om 14 dager!

 

FruLS, hvordan går det med deg? Spennende å høre om lillesnuppa, hun og mini er jo nesten like gamle.

 

Mini er forresten 3 mnd idag :) Store gutten. På kontrollen var han blitt 6kg - altså nesten det dobbelte av da han ble født. Og 62 cm lang.

 

Nå piper det på kjøkkenet. Lasagnen som vil ut. Får løpe å ta den ut. Mmm gleder meg til å spise!

 

Ha en fin lørdagskveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt knekt her jeg dere... Sånn var det sist jeg kuttet godterier også... Mye av dagen har jeg nok fungert mye på raske karbohydrater. Nå er det helt tomt - og det to timer FØR leggetid! Heldigvis er mannen kommet tidlig fra vakt og sitter med han nå. Det rare er at jeg ikke er sulten eller har lyst på godiser, bare helt tom. Merkelig at det kan bli sånn.

 

Jeg har gått lang tur i dag, samt vasket og ryddet hos mamma. I morgen blir det her. Men først er det deilig deilig natt og deilig deilig soving. Inbiler meg at det er litt sånn her MaMi føler det om kvelden... Men nå har jo jeg bare en unge da, så kanskje ikke likevel.

 

Nei, greier ikke skrive et ord til - natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår, jenter! Og gratulerer så mye med knøttene sin overståtte bursdag! Tenk at det er et helt år siden de kom til verden....

 

Hjelpes som dere har skravlet de siste dagene da! Jeg har ikke vært inne på bloggen din go sett de siste innleggene, ønsker, men kan tenke meg at putene blir veldig fine :) sniker innom etterpå. Så gøy med mage da! Het har også magen est ut i løpet av julen. Nå er den så stor at jeg ikke klarer å skjule den under løse gensre heller.... Måtte stikke innom rektor sitt kontor og lette mitt hjerte da jeg kom tilbake på jobb etter ferien på torsdag. Hun ble veldig glad på mine vegne (heldigvis), men synes jo selvfølgelig det var dumt at jeg mest sannsynlig ikke får med meg hele våren sammen med elevene. Fikk beskjed om å ta godt vare på meg selv og å gi beskjed til henne så snart jeg visste noe mer. Venter fortsatt på innkalling til kontroll på kk, så håper kanskje jeg kan få noen svar når vi skal der.

 

Mannen har vært litt lunken til hele babyoppleggeti det siste, men i dag fant jeg ut hvorfor... Han er så redd for at noe skal skje med den ene eller begge to at han ikke orker engasjere seg så veldig i noen ting enda. Jeg har jo begynt å kikke litt på vogner, og lurt litt på om vi skal gå for tvilling eller trillingvogn (siden lille er så liten enda), men han vil ikke være med på noe sånt enda. Egentlig litt lurt da, for tenk så stor skuffelsen blir hvis det skjer noe og så har vi huset fullt av utstyr til to..... Huff, nei jeg kan ikke tenke sånn.

 

Grattis med 3 mnd gammel mini, Babysyk! Det blir spennende med dåp da. Håper du deler noen bilder av pynten med oss :) Hehe, husker slitet med å huske på pillene. Jeg glemte de til stadighet i begynnelsen, men heldigvis var det lite sengeaktivitet da. Ble flinkere til å huske på de etter hvert og da jeg endelig var kommet inn i rutinen igjen var et på tide å slutte med de ;) får håpe dere har bommet på el da. Er jo også vanskeligere å li gravid mens man ammer, så får håpe det også hjelper litt på ;)

 

Krølle, jeg flirer litt av monoinnleggene dine ;) og skjønner forresten godt at det går litt fanden i deg når dere får så mange kommentarer om kvalmen og gutta. Er så unødvendig gjort! Go for en jente om noen år ;) høres forresten ut som om dere har hatt en flott tur på hytten da. Savner hyttelivet når vi har ferie. Synes liksom dagene går så mye fortere år man er hjemme. Får liksom mer ut av tiden is man reiser bort, og spesielt på hyttetur :)

 

Flinke jenter som er på slankings sammen! Hadde jeg ikke vært gravid skulle jeg gjerne joinet dere. Jeg er egentlig bare fornøyd med at vekten fortsatt står stille selv etter mye god julemat og en skikkelig bollemage som vokser. :) håper jeg klarer å unngå så mye ekstravekt som jeg fikk sist. Da la jeg på meg 20 kg +. Ble jo ikke veid etter uke 38 og da hadde keg lagt på meg nesten 20. Tror nok det kom en del ekstra vann de siste tre ukene før lille kom til verden.

 

Strikking har det litt lite av de siste dagene. Jeg fikk gjort monsterbuksen ferdig i romjulen. Nå må den bare vaskes før den sendes avgårde til sin nye eier. :) tror jeg har ombestemt meg ang vogntepper til de to nye. Har lurt litt på å sy vognteppe/tepper til de (quilte-lignende) og så heller bare strikke mor signe teppe fra Nøstebarn istedenfor. Hva tror dere? Lurte på Lun Bris fra Pickles, men ser for meg at jeg blir lei på halvveien.... Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi oi Lollo, snakk om å være helt i ørska... Tvillinger????? Fantastisk herlig!!! Jeg har ikke fått med meg innlegget ditt før jul, men ante uråd når jeg leste noen av kommentarene her. Måte ta litt skippertak å lese meg bakover ;) Men helt ærlig, kjenner igjen de sjokkartede tankene dine. Ganske spesielt da, med delt forstersekk også. Mine hadde hver sin indre og delte kun ytre og morkake. Tipper du blir sykemeldt 100 % ganske snart jeg, de er ganske strenge på dette, i hvertfall her på Østlandet. Men klart, kommer vel helt an på formen din da :)

Du får bare spørre om råd hvis det er noe du lurer på. :) Jeg bare sitter her og gliser, syns det var fantastiske nyheter. Tenk det, tvillinger. Tro meg, ja det er mye arbeid, men det er dobbelt opp med kos også :)

 

HVis du går for tvillingvogn så anbfaler jeg bumbleride indi twin. Den kan bare bestilles på nettet. Søk på bumbleride.no. Den har god plass til to vognposer, er lett å trille, fire hjul men svingbare forhjul og er lett å legge sammen :) Eneste minus er at det ikke er vognbagger til den. Usikker på om man kan bestille det som ekstrautstyr, dt var ikke aktuelt når vi bestillte den. Kostet bare 6000 kr, så det er ikke den dyreste vognen heller. Jeg er superfornøyd enda, etter å ha brukt den mye i et halvt år.

Trillingvogn har jeg ikke peiling på, så det må du nesten bare google. :) Men det kan jo være aktuelt å heller kjøpe et sete til¨å ha på vognen til storesøster, så hun sitter oppå beina på vognbaggene ( om det finnes for tvillingvogn da. )

 

Anbefaler å melde deg inn i tvillingforeldreforeningen, du får masse rabatter med medlemskap der :) Wow, fortsatt helt satt ut jeg ;)

 

Vippestoler var det beste hjelpemiddelet jeg hadde. Og vil du kjøpe ammeputen hos meg så send meg en pm så ordner vi det :) Ingen press, men bare et tilbud :) Tro meg, pengene renner ut til tider ;)

 

Mannen var her også veldig lunken til å kjøpe inn så mye før vi var helt sikre. Det er mulig å få avtaler med butikker om at man kan få returnere om man ikke pakker ut av emallasjen, så kan man få med seg gode tilbud.

 

I går feiret vi forresten knøttene, med familiemiddag. De var i strålende humør og koste seg med sjokoladekake for første gang.

 

Ha en god søndag dere.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst ikke alt man får med seg nei - gratulerer så mye til knøttene som har blitt så store :) tror de var noen uker gamle da jeg kom inn her - som tiden flyr! I hvilken uke ble de født forresten?

 

Rapporterer om tre kvarter rask gange med vogna og tre runder med sit-ups, push-ups og spensthopp :) stod over lørdagsgodtet i går og tok en kopp varm sjokolade i dag etter trening i stedet - deilig :) rart det der, når det er tilmålt og planlagt smaker det faktisk mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA!!!! Da har jeg felt av siste masken på genseren til broderen. Kunne egentlig blitt ferdig i romjulen, men jeg prioriterte familiehygge istedet. :) Nå gjenstår bare å sy på armene, feste fire tråder og sy i knapper (som jeg må kjøpe imorgen). Så nå er det igang med neste prosjekt..men hva? Jeg får besøk av en venninne og datteren på 9mnd i slutten av januar, tenkte å strikke en forsinket julegave til dem, og storesøster som blir fem år på torsdag. Tips?? Kjappe prosjekter gjerne! Ellers er lille Malin ikke fullt så liten lenger. På torsdag var hun blitt 4630gr og 58cm... fremdeles en ganske slank baby, men lang er hun blitt ja!! Og såååå våken og med, og prater og spreller som en bille på rygg... hehe.. Igår var farmor og besten barnevakter aleine for første gang. Mannen er med Røde Kors på fjellet, og jeg skulle i bursdagsfest. Så da ble Malin levert hos dem for noen timer. Første smak av NAN ble også gjennomført. Hun gulpet noe voldsomt i morges da...tror dere det kan ha en sammenheng? Ingen gulp igårkveld da, og hun fikk bare ett måltid i ti-tiden med NAN.

 

Gratulerer masse med overstått til knøttene MaMi!!

 

Flink du er med trening da Camillok! Jeg har også tenkt å begynne å trene mer, men ikke nødvendigvis slanke meg. Bare bli litt "fastere", og ikke minst bedre kondis! Vekten er tilbake på startvekt for lenge siden, og jeg er rimelig slank fra før av.. (174 og 62/3kg) Oi, enda en gulp! Skjønner ikke dette her... :S

Endret av FruLS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk, jeg har glemt når dere skulle ha dåp?

Vi har bestilt dåp 24.februar...da er Malin nesten fire mnd, men det var eneste som passet for alle. Sånn går det med travel familie. Håper dåpskjolen passer likevel (heldigvis er hun ikke så stor) :)

 

Men hva har man på seg som mor i dåp egentlig? Har litt lyst å gå med bunaden min (har Vestlandsdrakt), men det er jo litt upraktisk med amming..!?! Jaja, er lenge til enda.. :)

 

Hjelpe meg! På tirsdag begynner vi på babysvømming! Blir utrolig spennende å se hvordan Malin reagerer på det!! Har hatt litt av en jakt for å få tak i badebleier som er små nok... Også var det dette bikini/badedrakt-dilemmaet da.. Badedrakten blir jo veldig "våt" når jeg skal bære på Malin i håndkle, men dekker jo definitivt mer av den løse magen enn en bikini... Blir nok badedrakt tror jeg ja...hehe...Så får heller mannen bære Malin :)

 

Blir litt småinspirert av alle disse oppussingene deres, så nå har vi byttet ut stålampen i stuen med spot-skinne i taket, og bestilt nye sofabord. (Her er linken til bordene) http://www.living.no/newsread/products/Detail_1.aspx?id=2824

Vi har ikke fått de enda da, har bestilt begge to (slik som på ene bildet, der de står under hverandre). Så nå mangler bare et teppe, og noe mer pynt på veggene. Men først er det tid for gardiner på soverommene tror jeg... Vil ha noe lystett, men finner så lite som er fint. Og så skal vi jo liksom spare også da... Hmm..

 

Nei, nå får jeg se om jeg får sydd på de ermene, så blir jeg ferdig med den der jakken..! Skal prøve å få kommentert oftere fremover, men leser ofte på telefonen, og har ikke alltid motivasjonen til å kommentere derfra, for det er så stress.. Så skjønner deg godt Camillok, om det blir litt stille de neste ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, ønsker!!! Har nettopp vært inne i bloggen din og sett planene for gangen! Det er en gang jeg har lyst til å gå inn i altså!!! Drømmer meg jo helt vekk...skjønner godt at du koser deg! Og de putene var kjempesøte!! Hva bruker du til å trykke teksten med? Og trykker du en og en bokstav??

Og vesla di var jo bare supersøt!! :)

Endret av FruLS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapt innom ang badedrakt. Det er kun jeg son bruker det på timen vi er på - alle andre har bikini :)

 

Driver og lager hjemmelagd spagetti - ja helt hjemmelagd. Forrige forsøk ble ikke helt 100%, så da må vi prøve igjen ;) den ble for tynn sist... Men Leon likte den godt :) fruLS: tror jeg hadde strikket til Malin jeg altså, men det var nå meg da... I Str neste høst/vinter. Men gaver blir nok godt mottatt de og ;) ellers er jo sælbuvotter alltid en slager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... vet ikke engang om bikiniene mine passer nå med nye melkemugger...hehe... Går får badedrakt første gangen, så får vi heller se.. :)

 

Hjemmelaget pasta er kjempegodt Camillok!!! Det har vi laget mange ganger siden i sommer. Trikset er å kna lenge nok, og la den hvile før man kjevler ut. Svigers har et vennepar som dro til Italia et år, og etter et besøk der nede var svigers hekta, og det smittet fort. Hjalp ikke på når mannen var i Italia med jobben i september heller, og kom hjem med pastamaskin. Nå fikk han pastakokebok til jul av brødrene mine, så i romjulen spanderte vi pastamiddag på hele familien min på fjellet. Alltid en slager! Var veldig spent på hvordan Malin ville reagere, siden det er ganske mye løk i sausen, men det gikk veldig fint.

 

Angående strikkingen, så tenkte jeg småprosjekter i gave, sånn typisk endags-prosjekter elns.. (Lue, sokker, hals osv) Kanskje jeg skal sjekke ut strikkeboken jeg fikk av jobben som fødselsgave da Malin ble født. "Småstrikk", strikk til baby og barn, tror jeg den het. Var mye fint der mener jeg å huske!

 

Nå må jeg steke kjøttdeig. Mannen er akkurat kommet hjem, og her og blir det pastamiddag, men denne gangen kjøpepasta. Vel og merke fersk tagliatelle da.. Nyt Pastaen Camillok! Bon apetit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg hører egentlig hjemme i småtroll 0-1 men sniker litt rundt her inne og kom over strikketråden deres :) dere virker så koselige, og jeg lurer på om noen har et lite strikketips til meg! jeg strikker mariusgenser til mannen og han har kommet med ønske om å endre litt i halsen. Vil ha den høyere og helst med glidelås...ikke så greit å endre for ei som alltid holder seg slavisk til oppskriften...og er livredd for å gjøre noe feil på dette (for meg) gigaprosjektet! Noen som har gjort noe lignende, eller vet om en oppskrift med den type hals om dere skjønner hva jeg prøver å beskrive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...