Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Jeg drømte om tvillinger i natt. Hehe. Vet ikke om de var mine eller om jeg bare passet de, men det var en rar drøm. Sikkert fordi jeg leste om nyheten din Lollo! Blir spennende å høre hva familien sier! Eller å se ansiktsuttrykkene deres. Ikke bare er du gravid, men med TO :) Trodde det var sånn at alle tvillinggravide ble sykemeldt fra uke 20, uansett form. Da blir nok du også det, om ikke før.

 

Det ble jul i hus her også. Vi rakk aldri å kjøpe noe tre da. Men vi overlever uten. Skal jo nesten ikke være hjemme. Måtte ha hatt lys og juletrepynt også. Tenker å kjøpe det på salg på nyttår. Er ikke all verdens med julepynt her nå. Masse røde lys da, så det ser litt juleaktig ut her for det.

 

Her snør det. Håper det snør masse til i morgen.

 

Nå skal vi sove. ZzzzzZZZzzzz skikkelig trøtt. Og svigers og ene broren kommer på grøt i morgen kl 11.30. Før det må grøten lages og det må ryddes litt her. De kom til østlandet idag fra Stavanger og blir til 2.juledag. Heldigvis på hotell, ellers hadde det blitt kaos. Vi skal alle sammen til mamma og pappa. De har ikke møttes så mange ganger så jeg er litt spent på hvordan julaften blir :)

 

God jul til alle sammen! Håper dere får en kjempekoselig jul med familien. Så snakkes vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God jul alle sammen:) Håper dere har hatt en super julefeiring! Det hadde vi, men jeg våknet imorges med hodepine og kvalm så jeg kastet opp. Tok en paracet som virket etter en litt for lang stund.. og jeg sovnet igjen. Bedre nå, men må bake noe jeg hadde glemt før juleselskap klokka fire.

Ellers veldig glad idag. Glad i familien min, glad i knøttet i magen som er så flink til å gi livstegn fra seg, og glad for at jeg er i uke 16 idag, glad for at jeg skal begynne på nyåret med akkurat det jeg har lengtet etter... å nærme meg drømmen om å undervise i språk og bli lærer! Ja.. glad for alt nå:)

 

Bil ja Lollo... vi kjøpte en Caravelle. Det er den bilen tror jeg som er størst.. den og Multivan som MaMi har. Det finnes jo andre 7-setere, men da kanskje ikke med så stort bagasjerom. Og med mange barn erfarer jeg at det ikke blir mange charter-sydenturer men heller billige bilferier hvor man har litt mer kontroll på ungene også... og da trenger man stort bagasjerom til kofferter og bager, og kanskje til og med vogn en periode!

Jeg vil tro at Multivan har veldig mange fine muligheter, fordi der kan man snu setene, det er kjøleskap og bord hvor man kan spille kort og spise osv, så i grunn ville jeg nok hatt det.. men så kom vi over en veldig fin og velholdt Caravelle 2000-modell til 140.000,- og da ble det den.

 

Men si meg... dere som kan dette.. eneggede tvillinger blir alltid samme kjønn eller? Det blir jo også spennende da Lollo.. å få vite kanskje i februar hva som skjuler seg i magen?!

Tenk, to skjønninger som har selskap i hverandre inni magen. De har sin egen fest de:D

 

Nei, nå får jeg se å organisere litt her.. baking, dusjing, littebitt rydding.. eller? nei, ryddingen får være til imorgen. Vesla har strødd alle prinsessetingene sine hun fikk igår utover stua og kjøkkenet. (kjøkkenet er 40 kvm, så der er god plass:D)Verre med stua på sine små 16 kvm!!

Nå skal pappa sette sammen det nye kjøkkenet hennes hun fikk av bestemor og bestefar, så nå blir vi nok servert masse god mat tenker jeg:).. hun fikk kasserollesett av meg og mannen og har haugevis av slike tre-mat-leker fra Sprell fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det supert, litt amputert av min sykdom men det har ordnet seg :) fått utrolig masse fint til Leon :) han syntes det var kjempegøy og likte alle tingene unntatt bamsene ;)

 

Vi fikk flott kunst, mannen elsket kniven jeg kjøpte og alle de hjemmelagde gavene ble godt mottatt :)

 

Mannen har vakt i morgen, så det blir litt stusselig... Men kanskje en god anledning til å vaske litt klær og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho ho :)

 

Liten oppdatering herfra. Vi fikk masse fine klær til lillegutt, så nå har han full garderobe igjen :) Spennende med så masse gaver igjen, lenge siden gavehaugen har vært så stor :)

 

Vi har vært på julelunsj hos mamma og pappa med mange andre idag. Koselig :)

 

Lillegutt har blitt forkjølet stakkars. Ikke feber heldigvis, men han er ikke like pigg som han pleier å være. I morgen er planen å dra på hytta til over nyåret. Der er også mamma og pappa. Blir deilig med litt avslapping og ikke så mye folk rundt oss. Merker at lillegutt er skikkelig sliten av all fartingen og helt ute av rutinene. Akkurat nå frister det mest å bare være hjemme. Kjenner jeg er skikkelig sliten (egentlig uten grunn) og det frister veldig lite å pakke. Er jo så mye man må huske på til disse små. Og samboer har jo helt tåkehjerne i forhold til det. Føler jeg står med hele ansvaret.

 

Mini sove til 10!!!! idag. Deilig.( Han var våken en gang men sovnet igjen.) Jeg måtte vekke han for da holdt puppene mine på å sprenge!

 

Nei, nå vil jeg sette meg i sofaen og slappe av litt. Tror jeg snart skal finne senga også. *gjesp* :)

 

Vet ikke hvor mye jeg får vært her inne på hytta, så jeg sier godt nytt år til dere nå jeg! Gleder meg til nok et år med en super gjeng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å være alene igjen! Min ellers ganske stille mann blir helt gira av besøk av bror, så da blir det høylydt og veeeldig mye karate... Koselig for dem da, men jeg ble veldig sliten av å prøve og nå igjennom - spesielt når jeg ikke har stemme! Fortsatt dårlig stemme, men begynner å bli bedre - nå kan jeg synge igjen ;) fortsatt falskt som fy, men det kommer i det minste lyd :)

 

Gikk lang tur på glatta i dag, det var så utrolig fint ute. Deilig, men nå har jeg skikkelig frost i meg så jeg vet ikke hvor lurt det var... Jaja

 

Koselig med nyttårshilsen babysyk, blir kos med nok et år med dere :) spesielt spennende å følge graviditeten din Lollo, og ønskers tredje gull :) her blir det nok ikke prøving før om ett år +. Litt kjedelig det da, men jeg vil gjerne ha en jobb å komme tilbake til neste gang. Får heller kjøre på med to tette da...

 

Ønsker: er det noen progresjon på blogfronten?

 

Jeg holder på med lekedressen til Leon, er ganske irritert nå - står oppgitt 500 g garn og jeg innser at jeg trenger i hvertfall 300 mer! Nå er jo alpakkafesten over også... Grr. Men det blir fint da :)

 

Kos dere masse i mellomjulen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpakkafesten varer ut året Camillok! :) Så du har noen dager igjen. :) Jeg må ha inn litt ekstra garn til jakken til broderen også..

Nå har jeg bare bakstykket og knappestolpen igjen. :D Håper å bli ferdig nå i romjulen.

 

Har hatt en deilig, men travel jul. Malin var strålende fornøyd hele julaften, og egentlig resten av julen også. Så her har vi bare kost oss. Nå har vi også fått BabyBjørn vippestol, og en god del leker, så nå er vi klar til å utvikle sansene utover våren :D Og så fikk vi bæremeis av mine foreldre. Så da er mannen også fornøyd! :)

 

Idag har vi hatt en liten bytterunde, og imorgen blir det pakking. Lørdag reiser vi til fjells der vi skal feire nyttår med hele familien min. Det blir koselig, er lenge siden sist. Så gjelder det å huske å pakke med alt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet min siste dag idag i butikken:( synd å forlate de bare så altfor herlige damene, men igjen fint å starte på noe nytt:)

 

Jeg kjenner ikke liv jeg dere! :( Har ikke kjent noe liv på to døgn nå tror jeg det er:( Gjett om jeg er bekymret da!!

Ellers har jeg nå vondt i lysken både på venstre og høyre side. Hva i alle dager er det?!? Har aldri hatt det før! Det gjør vondt når jeg løfter beina høyt liksom. Vel, ikke så høyt engang faktisk. Jeg satt på en stol imorges og løftet beinet for å ta på meg skoen.. det gjorde vondt i lysken. Jeg kjenner det verker liksom når jeg ligger rett ut også. (har kommet hjem fra jobb og får ferdig-pizza servert på sofaen):)

 

Det har vært noen utrolige hektiske dager her. Ikveld roer det seg veldig. Da skal jeg strikke litt. Bloggen ja. Vel, jeg trengte litt hjelp med oppsett fra gubbelille, og han har glemt meg.. ja, eller bloggen da:D men jeg nevnte det nå igjen Camillok, og han sier han skal gjøre det ... nå?!? Hmm.. vi får se. Tør ikke love noe. Det kommer plutselig noe i veien visst ;)

 

Det er så koselig å lese om dere og dagene deres:) Får liksom litt mer innblikk i hverdagen.. ja, og hvordan andre feirer jul. Koselig det:) Jeg også gleder meg veldig til enda et år med dere damene! :) Tror jeg kom inn her 2. juledag ifjor jeg faktisk:)Tenk jammen at det har gått et helt år!!Jøje meg:D

 

Imorgen får vi gjester. Min bestevenninne, mannen hennes og deres to barn(en av dem er fadderbarnet mitt fra i sommer.. hun som er omtrent like gammel som Leon til Camillok). Vi gleder oss veldig! Vi skal servere koldtbord.. vi har så mye laks og spekeskinke vi må bruke opp, jeg baker halvgrove rundstykker og serverer fletteloff. Fint for alle så kan ungene ta med seg mat og sette seg i stua og se på en fin film eller noe:) .. og i tillegg litt fint for ungene som kanskje er litt lei julemat, så får de seg et ferskt rundstykke med enkel brunost eller noe. Eller... flere som begynner å få nok av julemat som ribbe og medister-mat i forskjellige former da skal jeg innrømme;)

 

Åååå... kos deg til fjells FruLS! Det tenker jeg blir deilig. Blir det nedover-ski eller bortover-ski da eller? Det er deeeeiiiilig til fjells!! Lenge siden sist for oss kjenner jeg. Vi tenkte jo på hytte, men er glad vi slo fra oss det kjøpet.. ellers hadde det blitt aaaltfor dyrt for oss. Huset blir jo ikke akkurat rimelig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å fortelle at jeg snakket med sykehuset idag (Kongsvinger), og fikk samlet både ordinær ultralyd og samtale om keisersnitt den 17.januar. Da er jeg i uke 19.. eller kaaanskje uke 20(alt ettersom hvlke beregninger som er riktig), så det skal gå greit. Da har jeg også jordmortime tidligere på dagen, men husker ikke heelt klokkeslettet så det må jeg sjekke så ikke timene kræsjer;)

Så, om tre uker håper jeg virkelig vi får se en sprell levende, super frisk og velskapt liten baby i magen min!!:)

 

Jeg trooor forresten jeg har kjent knøttet i magen nå. Men det var mer dytting/dunking og ikke fiskehalen, så jeg lurer rett og slett på om den kanskje har blitt sterkere og dermed at jeg kjenner den bedre. Jeg har kjent etter fiskehalen som jeg har kjent nå i to uker, men den kjenner jeg altså ikke. Så kanskje det har vært litt mer liv de siste to døgnene enn jeg har trodd da.. bare at det er andre måter jeg kjenner det på?!? Jaja, jeg håper den fortsetter å gi meg beskjed om at alt er bra inni der ivertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig det er å lese om hvordan julen har vært for dere, jenter! Godt nyttår til deg også, Babysyk! Kos deg på tur :)

 

Det blir spennende med samtale om ks. Har du hatt det tidligere siden du skal ha det nå, ønsker? Blir samtale om det på meg også denne gangen. Kjenner jeg trenger det, og lang tid på å forberede meg og psyke meg opp til det. Lite komfortabel med det. Kos dere med besøk i morgen! Koselig med vennebesøk i julen. :)

 

Så bra at stemmen er på vei tilbake, Camillok. Hehe, høres ut som om dere har hatt det festlig med besøk :) Lekedress høres kjempefint ut. D får svinge deg rundt og kjøpe mer garn før alpakkafesten er over ;) kjedelig at du måtte ha mer garn enn det som står i oppskriften. Er ikke det litt rart? Har aldri opplevd det selv.

 

FruLS, dere må kose dere masse på fjellet! Tror vi må ta en nyttåshelg på fjellet et år også. Synes det høres så koselig ut! Så bra at Malin var fornøyd på julaften! :) stå på med strikkingen, så blir du nok sikkert ferdig med genseren til din bror.

 

Her hadde lille sitt første møte med nissen på julaften. V feiret med min familie i år. Var kun samboeren til min bror som ikke var der, ellers var alle de andre sine kjære der. Utrolig kos og ganske høylytt... Nyheten om tvillinger kom frem etter at pinnekjøttet var konsumert. Vi turde ikke å si noe mens vi spiste i tilfelle noen kom til å sette maten i halsen. Hehe ;) alle ble kjempesjokket og jeg er sikker på at alle hakene falt en halvmeter i det de fant ut av hva vi mente. Etterpå gikk vi rundt juletreet og nissen (pappa) kom med sjokoladeracket til alle. Lille synes det var stor stas å gå rundt treet, men nissen likte hun aldeles ikke. Hang rundt halsen min og gjemte ansiktet i håret mitt. Etter at nissen dro igjen var alt greit og hun fikk åpnet en del pakker før hun måtte legge seg. Litt for sent som sådan, og dermed er hele døgnrytmen snudd. :-/ i går måtte jeg faktisk vekke henne kl. 10.30! Snakk pm godt sovehjerte. Svigers fikk vite om de to nye som kommer i går. Svigermor ble så satt ut at hun måtte inn på sengen og hvile seg litt. Svigerfarmor skjønte ikke hva vi snakket om i begynnelsen, så hun måtte få litt tid på seg hun også. :)

 

I morgen skal vi ut og prøve akebrettet hun fikk til jul av oss siden det kom en del snø i dag. Nyttår skal feires med kalkunmiddag hos mine foreldre før vi drar videre til et vennepar sammen med noen andre venner.

 

De siste dagene har keg endelig hatt energi til å strikke litt på kvelden, så nå er monsterbuksen snart ferdig. Kun vrangborden på ene foten og å sy øyne og tenner på, så er den helt ferdig :) da er det vel på tide å fortsettepå prinseteppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi gleder oss til å dra til fjells. Der er mulighet for både bortoverski og nedoverski. Men det spørs hvor mye ski det blir på meg med lille snuppa dom ennå er litt for liten til pulken. Pakker nok ned fjellskiene, så kan jeg gå både bortover og nedover (telemark) hvis jeg får mulighet.

 

Nå har vi kjøpt oss nytt sofabord. Blir deilig å få ut det slitne lille ikeabordet, og bytte det ut med et stilig moderne valnøttbord.

 

Nei, jeg må vel begynne å pakke etterhvert. Og så bør vi få til et lite bad ila ettermiddagen. Mannen er nå ute å handler inn til middag på søndag. Da skal vi lage hjemmelaget pasta til hyttefolket. Det er digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg laget et innlegg om tilbygget. Ganske langt og med mange bilder egentlig, men det var oppdatering siden vi begynte helt tilbake i september, så det måtte nesten bil et litt langt innlegg. Kortere innlegg kommer når det oppdateres mer jevnlig. Forresten Camillok... jeg har mistet bloggadressen din. Kan du sende meg en pm så legger jeg deg inn på bloggrollen min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin blogg, ønsker! Her må jeg jevnlig innom og kikke. Hadde rotet bort Camillok sin bloggadressen jeg også, men klarte å huske den i går etter å ha kikket innom FruLS sin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig veldig fin dør ønsker! Virkelig lekker altså :) skulle gjerne hatt en sånn ja :) vi har bred dør vi også, men det er vanlig dør med en halv på hver side om dere skjønner - som ikke er mulig å åpne... Men med tid og stunder... Hehe, her er økonomien rimelig skrapet nå som jeg ikke har lønn... Og det blir ikke drit fett etter at jeg begynner å jobbe heller, men sånn er det vel når man kjøper det hjemmet man skal ha resten av livet som første hjem ;) vi har hatt avdragsfrihet nå første året og jeg må si jeg ble lettet av at vi kan bruke mannens bsu til å betale avdrag år to :) da bør det jo ha vanket litt lønnsøkning på oss begge...

 

Så det blir ikke mange kostbare prosjekter før feriepengene kommer, men vi småpusler med rommet til Leon. Tror det blir skikkelig kult :) vi planlegger å begynne på gjerdet også i februar (mannens permusjonsprosjekt - Leon skal jo korte dager i barnehage). Tenkte å snekre ferdige moduler på 2 m nå og få satt opp selve gjerdet i sommer. Da har kanskje treverket tørket nok til at det kan males også.

 

Jeg er ferdig med hoveddelen av lekedressen :) mangler kun armer. Blir kjempebra tror jeg - men litt spennende siden jeg har endret kraftig på mønsteret og lager nå raglanfelling.

 

Leon er ikke helt i form, men jeg og mannen ble sykt lei av spinnende og hylende unge i senga... På fredag bar det tilbake på eget rom i egen seng - synes han sover bedre allerede :) men han har fått sove med oss etter at han våkner i to-tiden. Lurer litt på det med å venne han av med pupp for å få sove, hvordan har dere gjort det? Tenker på jobbstart jeg... Da må mannen trå til på helt annet vis :) blir bra for alle tre tror jeg, men vi burde kanskje gjøre noe med puppen først?

 

I morgen blir det nok en dag med avslapping og familieidyll her :) en hel kalkun ville blitt litt over-kill, så nå har vi marinert en kylling. Jamaica style - men waldorfsalat skal jeg ha! Hva annet det blir av tilbehør vet jeg ikke, men det blir superenkle tilslørte bondepiker til dessert (hjemmelagd eplemos, knust safarikjeks og krem). Nam!

 

Planlegger å snekre tallerkenhylle til Leon, med lesebenk under. Hyllen vil jeg ha 160 bred med en hylle nederst og to hyller til tallerkener - eller bøker da :) det skal være mulighet for å lage knagger under nederste hylle hvis den senere skal stå uten benk under. Benken tenker jeg skal være like bred, slagbenkstyle hvor det kan lagres masse oppi benken. Og selvsagt madrass, saueskinn og tepper :) over vil jeg henge den flotte litografien "lesestund" som Leon fikk til navnedagen :) tenker 60 cm bredde på benken, hva tror dere?

 

Ojoj, skravla går, må komme meg i seng her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravler videre jeg... Leon våknet halv fire i natt og lagde leven. Godt humør da, men særdeles høylydt ;) vi måtte gå i gjestesengen så i hvertfall en av foreldrene fikk sove... Senere på natten våknet jeg av at han var veldig feberhet og urolig. Fikk litt pupp, og når han våknet i morges var feberen borte. Ikke noe matlyst på han, fikk i han tre skjeer grøt, litt av en skalk og tre små slurker fruktmos... Kjennes ut som om det er en tann på gang, men det har vi trodd før - og han er stadig like tannløs ;) magen har vært i ulage også, vi har hyppige bæsjelekkasjer - passer ekstremt dårlig nå fordi vaskemaskinen har gått til h...... Og selvsagt på værst tenkelige tidspunkt med evigheter til hverdag og service :( knurr.

 

Men ellers kooooooser vi oss med fri sammen :)

 

Godt nytt år alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Camillok, høres ut som dere har nok å stri med nå:( Føler med deg. Men morsmelk kan gjøre susen mot feber også det har jeg alltid trodd, så jeg tenker kanskje at det hjalp Leon inatt?!.

også en vaskemaskin som har tatt kvelden da.. det er skikkelig pyton! Jeg har opplved det, hvor mannen har måttet reparere den 4 ganger. Den 5. gangen ga han opp og vi kjøpte oss en ny, dyr en fra Miele som tar både mer klær og har sterkere motor.. med seks i familien blir det heeeelt håpløst mye klær og jeg kjører en til to maskiner pr. dag og da Store hauger;) Da er det bedre om oppvaskmaskinen ryker. Jeg kan gjerne vaske opp et par dager.. men å stå med vaskebrett? puhh.. det tar fort knekken på en i en ellers hektisk hverdag.

 

Benken og hylla til Leon hørtes kjempefin ut Camillok:) Synes du og mannen er flinke til å ha fremdrift på huset dere har kjøpt jeg. Holder jo stadig vekk på med nye ting jo:)Skjønner det kanskje ble litt mye økonomisk å ta på seg et så stort hus med en gang, men da får dere kanskje satse på å bli der da, istedet for å flytte på dere senere? det er dyrt å flytte også, med omkostninger, annonsering, avgifter til staten osv.

 

Her har vesla mast om å få hest idag. Bare fordi mannen har fortalt at vi skal ha høner til sommeren, og kanskje det kommer en hund til etterhvert når babyen ikke er baby lenger og heller et par år gammel. Puhh... eldstemor flyr i flint. Hun blir SÅ sint og sier hun ikke vil ha noen zoo her:D vi ler litt og jeg trøster henne etterpå og sier at "hest blir det IKKE".. og så blir vesla sur. Jaja.. sur får hun bare være.. hest blir det altså IKKE!

 

Vi skal egentlig bort ikveld, klokka fem, men har fått melding om at eldstegutten der er litt syk. Jeg vet ikke om jeg skal ta sjansen jeg dere. Er livredd for svineinfluensaen nå med en liten i magen og er selvsagt redd for oss andre i familien også. Det er ikke noe tegn til at han har det altså.. men likevel da. Vi tok vesla ut fra barnehagen tre dager før den egentlige juleferien begynte fordi det var så mye sykdom i bhg, og da er det jo fryktelig kjedelig om vi skulle bli syke nå?! Jeg begynner i ny jobb om tre dager også;) Hva synes dere? Er vi urimelige? Hadde dere reist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten.. det har jeg glemt å fortelle:) Mannen og jeg har laget en avtale om tja.. hva kan man kalle det? shoppingstopp og mindre tv og data-tid i et halvt år fremover. Det er egentlig ikke for å spare så mye penger, men for å se om vi klarer det rett og slett. Utfordre oss selv litt mer. Også tenkte vi at da kan vi dra med mindre tv og data-tid med det samme. Mathandling har sklidd helt ut her i heimen, så nå har jeg igjen begynt å skrive ned 30 middager, og så storhandler vi en gang i mnd. som før. Vi begynte før jul å ta av fryseren hele tiden, og nå er den snart halvert og flere kurver er nesten tomme! Det er bra. Det blir spennende å se hva maten kommer på når vi stohandler nå på nyåret. Jeg tenkte å begynne med brødbaking også, siden det snakkes så mye om at det er så dårlig kvalitet og mye tilsetningsstoffer i brødene i butikkene om dagen. Men da må jeg nok anskaffe meg brødbakemaskin.. og siden vi ikke skal kjøpe noe.. så tror jeg jeg låner av pappa. Han har en som han ikke bruker sier han:) Så får jeg prøvd det ut.

 

Men jeg har nå sagt til mannen at det er to unntak på denne regelen.. og det er: 1)dersom mammaklærne fra 5 år tilbake ikke passem så MÅ jeg ha NOE. 2) Dersom vi 17.januar finner ut at det er en gutt i magen, så MÅ jeg handle guttebabytøy på salg i januar/februar.

 

Ellers kjøper vi bursdagsgaver og ungene får aktivitetene sine som vanlig.. og de får lommepenger:)

 

Jeg har uansett ikke plass i det gamle huset her til å oppbevare flere nye ting til det nye huset heller, så like greit er det. Ikke frister det med salg heller, så dette tror jeg bare blir gøy jeg.

 

Vi skal bare bruke 1000,- i mnd. på hobbysaker (inkl. strikketøy til meg) og 1000,- til mannen sitt uthus med hobbyting der til ungene og ham selv. Ikke noe kino, take-away, McDonalds, teater, svømmehall.. nei, ingenting rett og slett. Ikke blomster til heimen, ingen nye duker, puter eller tepper. Ingen pynteting, ingen flere nye klær, sko eller slikt. Ikke noe sportsutsyr, ikke noe mer skismøring engang!.. vi får klare oss med det vi har. Men vi er heldige.. det er flere gratis-aktiviteter i bygda som frivillige organiserer.

 

Hva tror dere.. tror dere vi overlever? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det går bra jeg ønsker :)

 

Jeg og mannen har nettopp hatt en forrykende krangel om samme tema. Han mener jeg har handlet unødvendige ting og at jeg må kutte utgiftene enda mer. Jeg er skikkelig lei meg for jeg har virkelig vendt på hver krone - da mener jeg virkelig, f.eks gått langt i regnet for å unngå parkeringsavgift etc... Jeg har ikke klær og har egentlig ikke hatt stort på flere år (tenkte at jeg kunne kjøpe klær når jeg var ferdig med studiene)... Så møtte jeg mannen, vi giftet oss - der gikk det første halvårets lønn, så fikk vi Leon og da gikk resten. Hadde tenkt å bruke 5000 på salg nå, men det får jeg altså ikke lov til. Det betyr at det ikke blir noen ny garderobe i 2013 i hvertfall, og 2014 håper vi blir graviditetsår - så jeg har vel ikke klær før om 3-4 år eller noe sånt. Jeg hater å gå rundt som en dass, liker å være fin selv om jeg ikke er noe særlig til å sminke meg. Håret klippes vel en gang i året og er alltid i hestehale. Heldigvis må sykehusleger gå i sykehusklær, så det er vel ett fett hva jeg har på til og fra jobb. Neste år når det blir allmennpraksis får jeg sørge for å ha spart opp til januarsalg...

 

Jeg kjøper aldri blader, små stæsj eller lignende, litt garn nå og da. Tror virkelig ikke mannen forstår, jeg har pr tiden 0 olabukser som passer som er hele. Undertøy har jeg bra med (men blir spennende hvordan puppene blir etter dette da), men alle klærne jeg har er til meg 65 kg ikke 72 :( jaja, da må nyttårsforsettet bli å gå ned i vekt da, så jeg har noen klær å ha på meg :)

 

Ok, dette er litt tullete, vi har det jo supert, og har alt vi trenger, jeg må ikke fryse. Men når jeg har ventet i flere år på å endelig få meg noen ok klær som blir utsatt et par år grunnet bryllup og baby og der igjen blir utsatt fordi mannen mener vi ikke har råd- ja da blir jeg lei meg. For min del kunne vi spist mye dårligere mat og drukket mindre vin, men der nekter han å spare inn.

 

Ukentlig middagsplan er under planlegging for 2013 her også, når begge jobber og med baby i huset må det bli litt orden på tiden! Vi spiser også ut av fryseren nå, må jo faktisk gjøres et par ganger i året om ikke ting skal kastes :) vi har bare 25 min til Sverige også :)

 

Sorry sutring, men måtte få det ut et sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år damer:) Det har vært en fornøyelse å dele 2012 med dere!

Her har vi akkurat kommet hjem fra vennene våre i nabokommunen og feiring av det nye året. Joda, vi dro.. og gutten deres virket i grunn ikke syk i det hele tatt.

Men vi er jo alle bekymret for svineinfluensaen tror jeg. Men etter hva jeg har skjønt så arter vel den seg slik at hvis man først får feber så blir man dårlig i allmentilstand og raskt dårligere. Huff. Det er forferdelig dette her. Grusomt med alle som er innlagt og de som er syke, og her har jeg nettopp lest at gravide er i risikogruppen for smitte:(

Jeg kan bare ikke si hvor bekymret jeg er jeg dere. Ser nyheter hele tiden om samme tema, og ikke vil de si hvor de som er syke er fra heller. Jeg synes jo det er forferdelig grusomt for dem som er syke, men synes jo også at det må finnes en viss plikt å informere oss utenforstående så vi kan forbeholde oss.. eller hva?:(

Alt annet skal jo informeres i detalj i media, så hvorfor ikke dette? vi vil jo bare vite hvilket område det er i! Jeg må si at akkurat nå sprudler jeg ikke over av glede over at vesla skal i barnehagen om et par dager, eller at jeg og eldste skal på ungdomsskolen snart igjen. Masse smittefare! :(

Nei.. akkurat nå kunne jeg tenkt meg å barrikadere meg og familien her hjemme en måned til.. til faren er litt mer over:(

ok.. skjønner jeg høres litt paranoid ut. Men jeg føler meg ikke sikker når jeg er i noen risikogruppe jeg altså!

 

Huff Camillok.. dette synes jeg ikke er bra. Klart du må ha noe å ha på deg! Altså, jeg skjønner at du har klær altså.. hihi.. men det er viktig å føle seg nogenlunde fresh også! Bare en bukse og en genser hadde vel sikkert hjulpet tenker jeg?! Der synes jeg faktisk mannen din er urimelig. At han ikke vil kutte ned på masse god mat, og heller vil at du skal å rundt og føle deg som en dass?!? Nei, vet du hva!! Kanskje du burde spørre moren din om litt økonomisk bistand så han kanskje blir litt flau når han serverer en dyr middag på henne hjemme hos dere ?!

.. eller.. hvis det er du som handler.. lag en handleliste hvor du kutter ut halvaprten av god-maten, så kan du jo si hvis han blir grinete at " jeg må sørge for å miste de 7 siste kiloene så jeg kommer inn i mine gamle filler skjønner du kjære!"

 

Mannen og jeg snakket såvidt tidligere idag om eventuelle jentenavn til baby, dersom det er en jente inni magen:) Hmm.. ikke lett, men vi har kanskje to navn vi liker begge to. Ja, eller det første her vet jeg vi liker begge to.. men problemet er at det da ikke er noen oppkalling. Men navn nummer to blir en oppkalling i kombinasjon av to navn. Hva synes dere om Kristin eller Ingeborg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sov Leon seg gjennom alt av fyrverkeri, våknet nå i stad og var sulten. Fikk pupp og ble lagt ned i egen seng igjen til litt protester, men nå sover han som et englebarn :) må innrømme at jeg savner å ha han her inntil meg... Men det er bare når han sover, så fort han våkner er det spinning, sparking og skravling... Han sover helt klart mye bedre i egen seng på eget rom :) skal prøve å komme tilbake til ikke-i-foreldresengen-før-etter-fem-regelen!

 

Ser ut til at mannen er enig i at jeg trenger klær og at jeg Jan handle littebitt. Han ble vel bare revet med og skulle være helt steil og urokkelig. Men helt forstår han ikke og han mener tydelig at jeg sløser, eller ikke er sparsom nok. Dette er noe f...... Tull og provoserer, men sånn er det vel når man gifter seg og får barn så raskt: vi har ennå ikke lært hverandre å kjenne ut og inn. Det bare sårer når han tror ting som ikke stemmer. Han oppdager det nok snart, som han har gjort med andre ting vi kranglet om ;)

 

Jeg tror du skal ta det litt med ro ang svineinfluensaen ønsker, greit nok at du er gravid og dermed i risikosonen så er du ellers frisk (?). Du har jo mange barn rundt deg, så du bør ha et godt grunnlag immunitetsmessig. Såvidt jeg har fått med meg er det faktisk lavere dødelighet for svineinfluensaen enn for vanlig... Og det er vel heller ikke snakk om pandemi, bare enkeltutbrudd. Kristin liker jeg veldig godt - kanskje fordi jeg har ei god venninne som heter det... Fint, Norskt og litt tidløst. Ingeborg er også fint men litt mer gammeldags kanskje? Gode nsbnekandidater uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puhh.. på sofaen med vesla og barne-tv på. Få timer på øyet, men mannen tror jeg om mulig er enda mer sliten enn meg;)

Blir nok en bitteliten lur for meg utpå dagen.

 

Igår brukte jeg mammatopp for første gang. Jeg trodde jeg i grunn kanskje bare ville se rar ut i den, men den toppen jeg hadde tenkt å bruke hadde jeg sølt stearin på, så da ble det sånn.

Men oj så fin jeg følte meg:) Det var deilig. Synes magen min er blitt merkbart større den siste uka, og jeg trooor ikke BARE det er all julematen og godisen:) Jeg prøver å huske tilbake til samme uke med vesla, hvor stor jeg var da. Men det eneste jeg husker er at mannen og jeg var på utenlandstur en ukes tid da jeg var 5 mnd. på vei, og da var jeg STOR! og hadde lagt på meg endel allerede. Nå trenger jeg tighte gensere til å holde på plass den ene buksa som passer;).. men jeg er i utgangspunktet større enn den gangen da;)

Hmm... må regne meg tilbake på uke-tallet tror jeg. Nå er jeg uke 17.. eller mulig 18. Den gangen var jeg i uke .. hmm.. 21 var jeg visst i. Det er jo igrunn 1 mnd. lenger frem det;)

Ja, da passer det kanskje at jeg ikke er fullt så stor. Hehe.. tenker høyt her jeg dere.

 

Idag har jeg lyst til å klippe og sy litt jeg. Tenkte på et lappeteppe til en liten gutt som blir 2 år i februar. Kanskje skrive inn noe tekst på noen av rutene osv. Så er det flere venner som har flyttet inn i nye hus og jeg skulle ha sydd "hus-puter" til dem.("Velkommen til familien......") Jeg burde kanskje vise dere litt mer av det jeg syr. Det kommer på bloggen det også altså. Har dere besøkt meg der forresten? Veldig koselig om dere legger igjen kommentarer også altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med stor mage ønsker :) i går kveld så vi igjennom graviditetsbildene faktisk - så fin jeg var :) men det så rimelig heftig ut på slutten må innrømmes ;)

 

Kommentarer på bloggen stemmer jeg for, det er koselig å få bekreftelse på at noen har vært der - og at noen liker det man gjør selvsagt :) jeg drømte forresten om døra di ønsker - eller kanskje ikke din, men helt sikkert inspirert av den... Jeg drømte at Leon hadde laget en ytterdør av ris! Jaja, alt er mulig i drømmeland ;)

 

I dag klokket vekten inn på 72,6 kg og nå blir det kun godteri på lørdagene fremover. Blir vanskelig, føler at ammingen tar ekstremt mye krefter, men må passe på å fylle på med annet. Har et drømmemål om 68 kg til jobbstart 8. Februar, det skal holde hardt, men den som ikke prøver når i hvertfall aldri målet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink som prøver Camillok. Jeg vet hvor vanskelig det kan være;) Jeg gikk ned nå ved å ikke "like" godteri lenger, men spiste litt i helgene da. Men drakk iskaldt vann og spiste gule epler på kveldene (nå har jeg appelsindilla). Grove knekkebrød og spise ofte.. hver 3.time. Ok.. det var mitt lille bidrag ivertfall.

Jeg lengter litt etter å spise slik og er altfor mettet på sjokolade, konfekt og feit mat her.

I lista over middager har jeg skrevet opp gode vintergryter, lapskauser osv. Det er sunne ting, men veldig gode ting i grunn. Jeg har en stoor hvit Le Creuset- gryte i støpejern, og den blir det mange gode gryter i.. nok til en hel bataljon:)

Nå skal jeg innrømme at jeg ikke er såå veldig flink til å lage nye middager, selv om jeg synes det er morsomt. Men mange oppskrifter fant jeg på nett, matprat, mineoppskrifter osv., og har skrevet ned nettsiden v siden av retten på middagsplanarket.. og dermed kan bare slå opp på den. Ingrediensene kjøper jeg på forhånd selvsagt, slik at alt ligger til rette for at dette skal gå kjapt og ikke stå og lure på om jeg har det eller ikke.

 

Hihi.. ja, det er vel mulig å lage en dør av ris også kanskje Camillok:) artig med drømmer da.. jeg drømmer mye nå mens jeg er gravid, men husker ikke alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...