Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Så mye fint du har laget Camillok! Måtte titte vel og lenge på bloggen din jeg :) Fortsatt imponert over hvor kreativ du er! Jeg har laget et lite trekantskjerf til prinsen, men har glemt å ta bilde av det. Skal se å få gjort det ganske så snart.

 

Flotte prosjekter du har i planleggingsfasen også. Jeg håper å få en julekalender fra lille keiser i julegave, som jeg kan sy ferdig til neste jul. Det pleier å ta litt tid, så jeg har ikke planlagt så mye annet foreløpig. På hytta holder jeg på med et giga juletreteppe med nisser på. 170 cm i diameter. Har holdt på i årevis, men har prosjektet liggende på hytta, så jobber kun med det der for ikke å gå lei. Og så slipper jeg å pakke med meg prosjekt hver gang vi er der :)

 

Lite strikking på meg ellers, for nå er det juleforberedelser for all tid og alle penga :) Har laget sjokoladekarameller, fløtekarameller, punsjeboller og marsipan. Det ble kjempegodt... Skriver fra ipaden og der får jeg ikke lagt til bilder, får prøve fra pcen senere i dag. Første runde er allerede borte vekk i julegaver, så denne uken blir det reprise. Tidsmessig er vi litt satt tilbake pga den uka vi var på barneklinikken, men det blir nok jul i år også ;)

 

Nå skal jeg hive meg rundt og pakke inn noen julegaver mens lille sover. Er ellers litt giddalaus og ute av form i dag. Har akkurat oppdaget at jeg er offisielt klar for neste babyrunde. Blæsj! Kunne godt vært foruten noen måneder til...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Næmmen, ser man det krølle:) offisielt klar for neste babyrunde?!:) Fantastisk. Jeg digger pågangsmotet ditt med tanke på alt du har vært igjennom det siste året! Da venter vi i spenning på om mannen din er like klar og avklaring om el og nye pp:) Kjempegøy synes jeg da:)

Men mmm... det hørtes aldeles deilig ut det du har laget da krølle! Fløtekarameller, punsjboller og mere til. Du må gjerne sende litt til meg altså:D

 

Jeg har tydeligvis begynt runden med å sove dårlig om natten og være kvalm igjen:( Så idag er jeg helt utslitt og kvalm;) Har forsøkt å gjøre noe i huset, men det ble med skifting på èn seng, støvsuging, tørking av støv, smått med rydding og joda.. flere vaskemaskiner da. Så NOE er gjort.. men det blir liksom mellom kvalmelammelsene. Jeg som trodde jeg var ferdig med det der nå!! Grrr... :(

Jeg spiste sjokolade igår og drakk opp nesten en halv liter julebrus.. og ble kvalm.. men kjente mye til gullet i magen da. Fiskehalen var plutselig oppe, så nede, så til venstre, og litt oppe ved navlen igjen:D Utrolig moro å kjenne til den lille magen altså! Men jeg tror ikke jeg orker å spise masse søtt bare for å kjenne den hver dag. Kommer sikkert til å gjøre det hvis jeg synes det går for langt mellom hver gang jeg kjenner liv da:)

 

Her har vi nettopp fått vite at snekkerne ikke rekker å panele huset utvendig eller sette inn vinduer før jul. Litt kjedelig, men panelet måtte tørke litt mer på fabrikken fordi vi ville ha det grunnet fordi det må stå slik over vinteren før vi maler det i april/mai. Nå er det isolering på gang i tilbygget da. Det går litt sakte, for det er bare en snekker der. To andre måtte ta seg av et annet hus, og den fjerde på et tredje hus. Men, men.. vi stresser ikke. Det blir så fiiiint så:) Det blir jo ferdig til 1. mai uansett... sier kontrakten;)

Så lenge jeg får innredet litt, tapetsert og malt og fått ut malingslukta av rommene før gullet i magen kommer til verden så skal jeg være fornøyd jeg altså:) Så kan vi flytte rett inn når vi kommer hjem fra sykehuset liksom. DET blir godt det:)

Vi skal på byggemøte på nyåret forresten. Da vil de vite hvordan vi skal ha det inne. Så jeg burde egentlig skrive opp alt, maling, fliser, tapeter, type lister, dører( 4-speils), baderomsinnreding osv. Jeg får forsøke å gjøre det i romjula. Nå er det altfor mye annet å tenke på.. og så går det tid bort i å være sliten og kvalm også, så :(

 

Nei, dette var da et veldig negativt innlegg fra meg da?!? Huff. Sorry. Skal komme sterkere tilbake jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai Ønsker... Kjipt med kvalme! I hvertfall nå i disse juletider med mye god mat, og mye søtsaker. Husker søtt fikk det til å vrenges i innvollene mine på denne tiden i fjor ;) Håper det gir seg når julen kommer og du kan slappe av litt, for man blir vel litt småstresset av juleforberedelser enten man vil eller ikke. Og klaging er helt lov... Tror jeg har servert dere min porsjon av det her inne :)

 

Sååå spennende med nytt bygg. Blir helt misunnelig... Vil bare komme i gang med vårt prosjekt, men vi er jo milevis unna å bestemme oss for hvilket hus vi vil ha, og jeg tipper at når vi endelig har bestemt oss så må vi gå en ny runde når prisoverslagene begynner å ramle inn... :)

 

Her ruller juleforberedelsene videre. I går ble det ny runde med punsjeboller, peppermyntetopper og masse, masse marsipan, samt deigen til mandelhorn som skal bakes ut i dag. Det begynner å dra seg til nå på kakefronten. Fikk pakket inn en del gaver også i går, så nå mangler bare farmor (alltid den vanskeligste)... Juletre fikk vi i hus også. Da trenger vi egentlig bare en vaskehjelp, så er vi klare til jul :) Hehehe... Som om vi har råd til det akkurat nå.

 

Mannen var ikke klar for noen ny babyrunde helt ennå ;) ikke at jeg er det heller altså. Blir nok en god stund til kjenner jeg, men tenker at kanskje 2015 er et fint år. Da har vi (forhåpentligvis) flyttet inn i nyhuset vårt, og kan feire med en ny baby. Da vil jeg være 35 år, og tenker at det kanskje er best å begynne prøvingen før toget går... Og kanskje hvis jeg er heldig, så har noen funnet en kur mot svangerskapskvalme også *håpe, håpe* :)

 

Nå skal jeg prøve meg på litt karameller igjen før det blir for seint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har nok tatt juleferie alle sammen, men da bare skravler jeg videre for meg selv... Må ikke tro at dere blir kvitt meg så lett! ;)

 

Da var jeg ferdig med andre runde med karameller. Ble ca 120 stk og det tror jeg burde holde til over jul. Håper jeg i hvertfall. Det tar en evighet å pakke hver enkelt karamell inn i cellofan i ulike farger, men det er helt klart verdt det til slutt... Mannen og prinsen har laget mandelhorn i dag, og så venter rosa glasur til dem i morgen.

 

Lille keiser er et lite skritt unna å knekke krabbekoden nå. Når han får litt mykere underlag, som for eksempel oppå en madrass, så er han oppe på alle fire og prøver seg på krabbing. Sliter litt med å flytte etter armene, så det ender stort sett i et froskehop med trynings, men du verden så lykkelig han er når han ser at han har beveget seg forover :) ellers så ruller han alle veier og kommer seg stort sett frem dit han vil, bare det er god nok plass rundt han.

 

Hva gjør dere forresten med fluor til de bittesmå? Vet at det ikke er anbefalt til alle barn lenger, men jeg bruker det likevel. Tar heller litt mindre tannkrem på tannbørsten. Lille keiser smatter i seg sin fluortablett med smil og mye sikkel hver kveld. Litt skummelt de første gangene om han skulle sette den i halsen, men det har gått veldig fint. Han er så skjønn med sine 1,5 tenner i underkjeven :)

 

Nå hyler han og tror tydeligvis at han er ferdigladet, etter kun en halv time på puta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her jeg også :) skikkelig strikkedilla om dagen - ble inspirert av dykket ned i strikkekurven. Jakken til Leon utsettes stadig, nå sist fordi jeg tok med meg feil strikkepinner på besøk... Men den skal fullføres snart altså! Nå holder jeg på med lekedressen, er snart ferdig med begge beina. Det går radig med Andes, ett bein i går og 3/4 i dag :) litt usikker på hva jeg gjør med knapper - har fem saueknapper som ville passet utmerket, men det er seks knapper i oppskriften :( forslag? Dropper ermsømsløs og går for raglan tror jeg. Klør i fingrene etter å ta fatt på sommergenseren som jeg skal strikke i dalegarns lille lerke også! Hvordan skal jeg få tid til å jobbe??? Hehe, det blir forsåvidt ikke strikking før gullet har lagt seg uansett.

 

Jeg har ikke laget karameller i år - pleier egentlig det, men har ikke fristet i år... Ikke julekaker heller, det blir litt sjokolade, dadler, fiken, masse god mat og desserter. Mer enn nok!

 

Fikk forresten nøstebarn pakken i stad, body og overhall i fargene blåbær og støvrosa ble kjempeløft :) klærne passet bra - nøstebarn er flinke til å lage ermer og nederst på beina litt smale slik at det holdes oppe selv når klærne er store. Så vanvittig komfortabelt ut :) søte godgutten min <3

 

Vi planlegger juletreslang i morgen kveld - det blir gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leon har vært svært urolig i natt, mer eller mindre våken fra firetiden. Virker som om han plages av tett nese og får ikke sove selv om han er stup trøtt. Vet ikke om jeg er en god eller dårlig mor her nå altså, men jeg så ikke andre muligheter enn å legge han ut i vogna. Sovnet på omtrent 3 sekunder etter at vi kom ut. Det er ganske kaldt ute, tror det er rundt 6 minus. Håper ikke det gjør forkjølelsen verre nå da... Nei, nå blir det dupp på sofaen for ho mor her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aiaiai..nå får jeg vel bare hoppe i det. Er inne å leser hver dag, men for hvert nye innlegg som kommer blir det mer og mer tiltak å svare. Så nå blir det mest ego, så jeg kommer igang igjen.

 

Her går dagene stille og rolig for seg. Merker godt at Malin blir større når hun nå fester blikk, gliser, smaker på alt i nærheten og prøver å snakke. Aaah de deilige lydene! Idag skal vi på fysiotime nr to. Hun har litt stiv nakke, som følges opp, og det er jo bra. Etterpå skal vi på julelunsj på jobben.

Andre juleforberedelser går sakte men sikkert fremover. Her også går det i konfekt for tiden. Mannen lager fylt sjokolade og jeg har prøvd meg på karamell for første gang. Den ble litt hard, så ikveld er det ny ladning.

Hvor har du kjøpt cellofan Krølle?

 

Tenkte forresten å veie snuppa når jeg er på helsestasjonen etterpå. Hun går fremdeles litt sakte opp i vekt..ca 120gr/uken. Menmen..hun virker stort sett fornøyd, så da skulle vi ikke gi tillegg. nå sover hun (nesten) gjennom natten også. Får siste måltid i tolv-ett tiden, og sover så til en gang mellom fire og syv, litt mat og sover videre til ti-elleve. Deilig! (når vi ikke må stå opp før åtte).

 

Hva strikking angår holder jeg fremdeles på med genseren til min bror. Skal snart felle under armene så det nærmer seg..men den blir nok ikke ferdig til jul.

 

Men nå får jeg prøve å få i snuppa litt mer mat før vi må stå opp. Fysio halv ni allerede. Og hun er så fæl til å sovne ved puppen. Tips?

Endret av FruLS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se innlegg fra deg igjen FruLS:).. du vet, det er jo heeeelt normatlt at spedbarn ikke sover hele natten gjennom. De fleste vil jo ha mat et par ganger på døgnet:)

.. selv om jeg selv også håper selvsagt på en baby til sommeren som sover gjennom hele natten;)

Men, men.. det blir som det blir:)

Gleder meg veldig til magen blir litt større nå.. til jeg får gravidmage liksom. Jeg traff en venninne igår, og hun sa at jeg ikke var allverdens stor enda. Men synes å huske på bildene fra forrige svangerskap.. og magen ble betraktelig større i 5. svangerskapmåned.. og det er jo i januar for meg denne gangen det da:)

Blir litt urolig da.. når jeg har kjent liv hver dag siden fredag, men ikke hele det siste døgnet;).. selv om jeg vet at det ikke er vanlig, ogat jeg heller er heldig som kjenner så mye liv;)

 

Håper Leon blir kvitt forkjølelsen snart Camillok! Det er jo typisk nå på denne tiden av året. Da kommer og går forkjølelsene på dem hele tiden synes jeg. Høres ikke helt galt ut med minus 6 grader å sove ute når han har det så godt nedi vogna synes jeg da, men.

 

Så flink du er til å strikke nå Camillok. Ja, og du også FruLS. Jeg syntes jo det var i overmåte modig å begynne på en genser i julegave så tett opptil jul jeg må jeg innrømme. Men igjen så vet jeg at du strikker rasende fort da, så tenkte det kanskje ville gå også jeg. Men så har man jo annet å drive med også da.. spesielt nå de siste dagene før jul:)

 

Vi tar nok siste innspurt på lørdag vi. Da vasker jeg ned kjøkkenet sammen med de store jentene. Vi venter på en ny kjøkkenvifte som skal komme denne uka.

Idag skal jeg jobbe til langt på kveld, så da går denne dagen.. og imorgen skal jeg og mannen på første svangerskapskontroll. Han har tatt juleferie han nå. Jeg skal bare jobbe idag og så bare torsdag i romjula heldigvis.

Romjula skal forresten brukes til å bli ferdig med gamle strikkeprosjekter.. og jeg har bestemt meg for å strikke et nytt sett til fadderbarnet mitt.. men til neste år. Måtte krype til korset og fortelle venninnen min at settet ble for lite, og da ble vi bare enige om at jeg strikker et nytt sett i bursdagsgave til hun fyller 2 år, og ikke 1 år. Like greit. Så idag skal jeg plukke ut garn til det... og jeg kommer til å gjøre det enkelt og ta noe som går raskt og greit å strikke tror jeg.. uten altfor mye mønster.

 

Nå må jeg hive meg i dusjen og få meg selv på jobb. Vesla koser i armkroken til papsen sin her og ser på korsang på God Morgen Norge:)... og der blir de til de skal ut og levere julepresanger til snekkerne våre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos fysio, veid snuppa, og levert julekort til min manns tante som bor rett ved helsestasjonen. Og vet dere hva?? Malin har endelig skutt opp i vekt. Siden seksukerskontrollen 11.des har hun gått opp 245gr (9dager). Hadde noen økedager rett før helgen, så det hjalp nok godt på. Aahh..det var litt deilig å få den vektøkningen nå. Nå kan vi ta juleferie uten å ha vekten i bakhodet.

Nei, må spise frokost og komme meg til byn. Skal kjøpe gave til min svoger før jeg skal opp på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLS - grattis med fløte i puppen :) Godt å slippe å bekymre seg for vektoppgang... Stakkars lille som er stiv i nakken, men godt at hun får oppfølging så tidlig, så hun ikke får skeivt hode om noen mnd!

 

cellofan har jeg kjøpt i bokhandelen. Valgte ark på 70x100 cm, fremfor rull, for sist vi kjøpte rull var det bare juksecellofan som krøllet seg ut igjen med en gang... :( har kjøpt en helt haug nå, så tror vi har til neste års produksjon også. Rød, blank, grønn og blå.

 

Camillok - huff og huff, natteuro er ikke morsom. Flere tenner på gang eller bare tett i nesen? Tror det er supert for barn å sove ute. Husker jeg tok med prinsen ut i minus tjue grader. Da var jeg litt nervøs, og hadde montert inne/ ute termometer på han. "Inne" var under genseren på magen hans, og "ute" var ca ti cm over nesa hans inne i vogna. Ble aldri kaldere enn fem grader over nesa på han, og under genseren at det 38 grader :)

 

Jeg er endelig ferdig med julegaver, og skal ut på en liten nisserunde i kveld. Regner med at det blir en liten haug med gaver med tilbake også. Tror det kommer til å bli en lang gaveseremoni på julaften, med åtte voksne og to barn i hus. Men koselig blir det uansett :)

 

Hva spiser dere forresten på julaften? Spurte sikkert i fjor også, men husker ikke så langt tilbake... Her i huset blir det fersk juletorsk med eggesmør, gulrøtter og rosenkål. Og riskrem med krasjede jordbær til dessert, også litt multekrem. Har ikke plukket så mye multer i år, men det burde holde til en liten smakebit i en krumkake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant Cellofan hos Hobbykjelleren der med Platou i byn. Hun spurte om jeg skulle ha til gaveinnpakking eller drops, så håper det funker det jeg kjøpte. Ble bare rød da, 59kr for fem meter.

På julaften spiser vi pinnekjøtt. Hos mamma blir den servert også med Vigra-mør og rødbeter/sylteagurk. Det er det min stefar fra ålesund som har innført. Men i år skal vi være hos svigers, så da blir det nok bare kålrabistappe og poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi vært på første svangerskapskontroll:) Mannen og vesla var med. Vi fikk høre fosterlyd og hjertebank:) Hun sa "jeg regner med at du kanskje vil kjenne liv snart", hvorpå jeg sa jeg har kjent det i ca to uker, litt tilog fra, men siden helgen hver dag. Hun syntes det var moro at jeg kjente liv så tidlig, og lurte kanskje litt på om jeg var litt lenger på vei enn antatt. Hun sa vi også må forte oss og søke på fødeplass og ultralydtime.

Jeg får visst enda en ultralyd i uke 30.. som skal være en vekststimering. Det er visst ekstra oppfølging på de som er over 38 år.

Veldig koselig å ha fått svangerskapspapirer, ha hørt fosterlyd og søknad om fødeplass og ul er sendt:) Nå er jeg liksom skikkelig igang:)

 

Ellers alt fint:)

 

Vi har handlet litt inn til jul og nå ligger jeg slagen på sofaen og skal lese det siste bam-bladet jeg fikk av jordmor idag:)

 

Tenkte å begynne å vaske litt hus idag og pynte imorgen. Så må jeg bake dobbel porsjon av Sara Bernard- muffins. Halvparten skal jeg ha med i et juleselskap 1. dag og andre halvparten til 4. dag da vi får middagsbesøk her. Må ha noe ordentlig godt til kaffen. Hadde vært deilig å ikke stresse og gjøre noe lille julaften i grunn:)

 

Vi spiser ribbe, medisterkaker- og pølser og sossiser. Men det er fordi vi spiser borte i år.(pga bygging) Når vi er hjemme her har vi svinestek i tillegg fordi det er jeg vant til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten julehilsen fra meg. Er på juleferie hjemme i nord. Veldig godt å være her igjen. Desverre er ene knøttet syk, har nesten 40 i feber. Og mannen kastet opp i hele natt. Men, jeg er ved godt mot og nyter å være hjemme igjen.

 

Ha en riktig god jul alle, om jeg ikke får skrevet mere før vi kommer sørover om vel en uke :)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble siste julegavene kjøpt inn og nå er det bakeri/konditori her. Jeg pakker (litt for myke) karameller i cellofan mens mannen steker kransekakebunner til Sarah Bernard konfekt, og pepperkaker. Håper å få pyntet litt jul ikveld også, hvis ikke blir det imorgen. Da kommer også siste onkelen til Malin og hilser på for første gang.

Men akkurat nå er det amming på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal vi ut i skogen for å hente oss et juletre - med skogeiers tillatelse ;) etterpå blir det grøt og gløgg. På kvelden pynter vi treet :)

 

Vi har kjøpt en storpall med ved så nå er vi klare for kosefyring på peisen :) begynner å glede meg til jul nå ja !!! En handlerunde i Strømstad nå, så skal vi være i boks med mat og drikke.

 

God jul alle mann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Så kjekt med første kontroll da, ønsker. Var ikke det litt sent, mtp at du er en mnd foran meg? Men, så utrolig gøy å høre hjertelyd da!! Det blir liksom så mye mer virkelig da synes jeg. ;)

 

S flinke dere er som baker kaker og konfekt og alt mulig. Jeg har ikke bakt en ting, selv ikke pepperkakehuset er satt sammen! Hehe.. Hr ikke har overskudd til noe. I dag må vi ut og handle de siste julegavene og kjøpe inn til gløggbesøk av venner i morgen ettermiddag/kveld. Det gleder jeg meg til. Føler jeg ikke kommer i ordentlig god julestemning før vi har gløggbesøk hos oss lille julaften. Tror vi har hatt det hvert år siden 2004 eller 2005. Utrolig koselig. Og alle spør hvert år om det blir gløgg hos oss :) kjekt med sånne vennetradisjoner!

 

MaMi, kos deg masse hos familien i nord! Dumt at ene knøttet og mannen er syk da. Får håpe dere andre holder dere friske. Tror kanskje jeg må sende deg en pm om noen uker ;)

 

Huff, jeg har en gullfiskhjerne i dag så jeg husker ikke hva dere andre har skrevet i det siste... Det kan være noe med beskjeden vi fikk i går... Var på tidlig ul for å sjekke at det var liv i magen og at alt sto bra til der inne. Mens jeg lå på benken turde jeg ikke se på skjermen før gyn konstaterte at det var liv der. Har vært så redd for ma. Liv ble funnet, ikke bare en gang, men to! Vi venter eneggede tvillinger!!! "Hæ?! Tuller du??" Ble min første kommentar til det! Men nei, han tullet ikke! To små rusk spreller rundt inne i magen min! I samme fostersekk. Det første mannen var redd for var at de var siamesiske, men det er de heldigvis ikke. Alt så strålende bra ut med de begge to. Moren og faren har det ikke like bra lengre..... Herlighet så mange tanker som fløy rundt i hodene våre da vi var på vei hjem. Heldigvis var gyn utrolig proff og forklarte veldig godt hva som kunne skje og hvor sjeldent dette er. Nå er vi henvist til KK for oppfølging der og ville mest sannsynlig få time i begynnelsen av januar. Siden de to deler fostersekk så er det et høyrisikosvangerskap og etter uke 24 blir det kontroll på KK annenhver uke. Jeg kommer mest sannsynlig til å li sykemeldt også. Hjelp, dette ble langt og kanskje litt rotete, men vi er fortsatt ganske i sjokk begge to! Jeg som skulle jobbe frem til perm og hvertfall ikke ha noen "familiebil"... Nå må vi tenke på det også. Jeg liker audien min, jeg! Men det er jo ikke sjangs å få inn tre bilstoler i baksetet på den...

 

Vi måtte dele nyheten med et vennepar som kom for å se film i går. De ble ganske sjokkert de og. Nå gjenstår det å se hva familiene sier på julaften når de får vite det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det julekaos :) Vi har ikke kontroll på noe føler jeg. Jaja, det blir vel jul for det!

 

Vi var i Stavanger noen dager. Kjøreturen gikk veldig bra. Vi dro rett etter "stormen" og var heldig med veiene egentlig. Gøy å få vist fram mini til venner og familie av samboer :) Og så hilste vi på ei lita prinsesse som er ca 1 mnd eldre enn vår prins. Utrolig stor forskjell på de to. Hun var veldig sterk i nakken!!! Så nå har vi begynt å niøve!!

 

Vel hjemme var det MASSE som skulle gjøres. Det er bakdelen med å dra bort når man ikke har kontroll på ting.

 

Jeg superstresset for at ikke alt skal bli ferdig, og i tillegg streiket samboeren igår. Bare satt forran datan. ARGH!!

Litt mer arbeidsvillig idag. Og gidder han ikke gjøre noe så får det være værst for han. Er tross alt hans familie som kommer på besøk....

 

For en nyhet du kommer med Lollo!!! Kjente hjertet i halsen når jeg begynte å lese om en beskjed. Nei og nei tenkte jeg da! Heldigvis var det tross alt gode nyheter selv om det var et ganske stort sjokk!!!

Gratulerer ihvertfall. Du/dere kommer til å fikse det kjempebra :)

 

Denne tråden altså!!! 2 tvillingpar og 2 setefødsler!!! Her er det jo unormalt og ha et normalt svangerskap! Og vi som er samlet pga strikking, ikke anderledes svangerskap......

 

Nei, nå må jeg tilbake til ryddingen. Karamellenen som jeg lagde er spist opp (av meg selv) så jeg hadde håpet å rekke en ny porsjon i kveld.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj Lollo! Masse gratulerer! :)Sjokket kommer dere over snart tenker jeg, og gleden over å faktisk ha TO mirakler i magen kommer etterhvert vil jeg tro:)men skjønner hvis du er litt engstelig for eall ekstra oppfølging som det jo er ift. eneggede tvillinger i samme fostersekk, men dette kommer til å gå kjempebra tenker jeg!:)

 

Jo, det var noget sent med først svangerskapskontroll i uke 15, selv om jeg hører om flere som ikke går før i uke 16. Men så er jeg flergangsfødende, OG har vært på flere ultralyder som har vist at alt bare er bra da ivertfall.. så jordmor så den hun også:)

Nå er jeg bare kjempespent på når vi får time til ul i januar og hva den nye terminen blir. For jeg tror egentlig vi blir satt litt tilbake, i og med at det bare er jeg som har gått utifra mens-termin, og to gynekologer har andre terminer ( 11. og 9. juni), så det blir spennende. Og så håper jeg av hele mitt hjerte at alt står bra til med spiren min!!:)

 

Puh, skulle vasket her idag jeg. Men hele dagen tok det å gjøre siste rest-handel og bytte julegaver med søster, så da vi kom hjem var det begynt å bli mørkt. Så da tar vi det imorgen istedet da.. selv om jeg hadde store planer om å være helt ferdig til imorgen:( Grrr.. sånn er det!! På samme tid er jeg sliten, uten energi og har egentlig bare lyst til å ligge på sofaen, spise godteri (ja, den lysten har kommet tilbake) og se på gode julefilmer;) Huff, ikke bra;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj, hadde ikke tenkt til å skrive noe, er ufattelig sliten og syk :( men tvillinger da Lollo! Oj! Så dumt de deler pose, men vi får bare krysse fingrene for at det går bra. Wow. Sjokk nå ja. To tette er jo en ting, men tre! Wow :) dette skal gå så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja, Camillok, tre tette... Har tenkt den tanken ganske mange ganger i dag, gitt. De små deler både sekk og morkaken, så det er en viss risiko for tvillingtransfusjonssyndrom (eller hva det nå het). Prøver å la være å lese for mye på nettet og heller kose meg med den voksende magen, men det er ikke så lett. Forresten er det jo ikke rart jeg har vært helt skutt på kveldene og ikke klart å gjøre en ting. De har sugd all energi ut av meg. Må fortelle nyheten på jobb etter nyttår siden det er stor sjanse for at jeg blir tidlig sykemeldt. De må jo nesten fø tid og mulighet til å finne en vikar for meg.

 

Takk for gode tanker og ord fra dere! Utrolig godt å ha! Jeg skal holde dere oppdatert all the way ;)

 

Så bra dere hadde en fin tur til Stavanger, Babysyk. Koselig å treffe andre babyer også, og å se hva bare noen uker gjør i forskjell på utviklingen når de er så små. Har en tidligere kollega som fikk en gutt 5uker før lille kom, og det var stor forskjell på de lenge. Nå derimot er de ganske like. :)

 

God bedring til deg, Camillok! Kysser fingrene for rask bedring så du får nytt julen. :)

 

Ønsker, kan være med på tanken med sen føratekontroll siden du har vært på ul. Jeg var på kontroll for snart 2 uker siden og har allerede fått oul-innkalling i posten. 8 februar skal vi. Du får gi en lyd når dere har fått innkalling. :)

 

Stå på med rydding, Babysyk. Du blir nok sikkert ferdig. Du får piske samboeren din til å gjøre litt. Her må det også taes en skikkelig opprydning i morgen. Vi får huset fullt av venner med barn som kommer for å drikke gløgg. :) vi har fått unna en del, men likevel er det noe som gjenstår. I dag var mannen og handlet juletre alene og kom hjem med en vanlig gran, altså ikke edelgran. Jeg ble så paff og lei meg over sryssetreet at jeg måtte på do og gråte av meg litt. Det har vært så mye som har skjedd de siste dagene og treet som egentlig var en bagatell, tippet hele lasset. Farmoren min døde for noen dager siden, sjokkbeskjeden i går og så et dryssetre i stuen. Jeg har hatt så dårlig samvittighet overfor farmor. Jeg har ikke sett henne på noen mnd, og så ble hun innlagt på sykehus for 2uker siden ca. Oppkast, mulig tarmslyng og mye annet. Pga en infeksjon måtte alle som skulle besøke henne ha på seg frakker og være kjempemye med hygienen. Sist hun var dårlig, var jeg gravid med lille og fikk da beskjed fra pleierne hennes om at jeg burde holde meg bort, så derfor har jeg ikke turd å besøke henne denne gang. Fikk telefon på mandag om at hun var død. 3.juledag blir det bisettelse. Gruer meg noe sinnsykt til det.

 

Nei, nå er det virkelig på tide å komme seg i seng. Ha en strålende lille julaften!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj.... Her skjer det saker og ting! To stykker på deg også Lollo!! Snitt det må være et sjokk... Du får rådføre deg med MaMi om hva du har i vente. Blir vel prematurbarn på deg også da, eller? Pleier ikke den typen tvillinger å bli hentet ut tidlig på trettitallet et sted? Jaja.. Du får helt sikkert massevis med informasjon og oppfølging :) blir spennende å følge deg videre...

 

Gratulerer til deg også Ønsker! Første skikkelige kontrollen er koselig, spesielt når man kan høre godlyder :)

 

Nå skal jeg få meg litt søvn før siste juleinnspurt i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi lollo. Så gøy og skummelt og spennende på en gang. Det blir litt av enjulegave til familien da. Krysser fingrene for at alt går bra helt i mål!

Ny bil ja..er ikke hva som helst som har plass til tre setet nei. Vi må ha ny bil til høsten (vi leaser nå) og jeg gruer meg allerede. Har lyst på tre små etterhvert, så kanskje like greit å kjøpe stor nok med en gang.

 

Igår gikk vi pyntet både stue og tre før store og små inntok leiligheten. Det var en skikkelig koselig kveld. Idag skal vi bare nyte juleroen, gjøre ferdig konfekten som skal gis bort og kose oss hjemme. Tror jeg skal gjøre det til en tradisjon å pynte bitte lille julaften. Deilig å ha dennr rnr juledagen før alle besøkene setter igang.

 

Så vil jeg ønske dere alle en riktig god jul!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi henta oss juletre :) perfekt Str, litt krokete var det visst oppdaget vi etter at vi fikk det hjem... Sjarm det da ;) lysene mine hadde rustet og fungerte ikke, men mammas fungerte - men litt for få, så det fins ikke lys nederst... Hehe, riktig så barnevennlig :) gleder meg til å pynte i kveld!

 

Leon sover lenge i dag - helt rart med baby som sover tre timer på dagtid - men deilig og da :) jeg har nesten ikke stemme, men er i bedre form tross alt. Ikke feber i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...