Gå til innhold

Halsbrann!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært plaget med litt halsbrann til og fra helt siden jeg ble gravid. Fra uke 10 har det bare blitt verre og verre, er nå i uke 15. Kommer det til å bli enda verre? Har noen opplevd at det blir bedre? Jeg må snart finne på noe lurt hvis det fortsetter slik...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv galviscon (litt usikker på hvordan det skrives) Jeg måtta ta det en del gjennom graviditeten, hadde myyyye halsbrann til the bitter end. Men det var så å si den eneste gravidplagen jeg hadde så kan ikke klage :)

Skrevet

Det ble nok bare verre og verre for meg desverre... for meg hjalp det med litt melk. Og måtte for all del ikke drikke vann før jeg la meg! En av de tingene jeg ikke savner ved å være gravid.

Skrevet

Gaviscon som blir nevnt over her fungerer veldig bra :) Fikk halsbrann litt av og på fra uke 24 ca, dessverre har det bare blitt mer og mer. Er i uke 36 og nå inngår et par skjeer Gaviscon i min kveldsrutine ;) Pluss to-tre ekstra puter! Ambefaler miksturen, da tyggetablettene skal bruses i munnen, syns det var litt ekkelt. Men miksturen finnes i to str, den minste er et must å ha med i veska nå :D

Skrevet

Det ble verre og verre her også. Desverre. Jeg synes ikke galviscon funket (pluss at det smaker kritt). Så jeg gikk alltid rundt med en stor flaske novaluzid i veska, samt link tyggetabeletter når det ikke var såååå ille. Herlighet så mye novaluzid jeg må ha slurpa i meg de siste månedene ;) Men gode nyheter, det forsvinner med fødselen. Ikke hatt halsbrann siden!

Skrevet

gå til en kiropraktor som er spesialist på gravide. Det funket kjempe fint for meg!! eller så har jeg også hatt god nytte av gaviscon før jeg fikk fikset det hos kiropraktoren:)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!

Skrevet

Det blir bare verre og verre jo større du blir dessverre.

Dette hjelper godt:

-Gaviscon (kjøp på apotek, det er ikke alle typer syrenøytraliserende gravide kan ta, men gaviscon er ihvertfall trygt)

-Sov med hodet høyere om natten.

-Spis melkemat til kveldsmat, f.eks yoghurt, men is er også godt ;)

-Rå gulrot hjelper faktisk.

-Hold deg unna alt av sterk mat, på slutten kunne jeg heller ikke spise stekt mat uten å få en halsbrann som holdt på å ta livet av meg.

-Kutt ut kaffe, og drikke med kullsyre. Jeg ble mye verre av brus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...